Dat heb ik ook ja.. En toch zie je ze best vaak.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En ken je ook die leuke hondeneigenaren die gewoon doorlopen als hun aangelijnde hond een poging tot plassen of poepen doet?Van sommige mensen vraag ik me echt af waarom ze een hond hebben...
Dan zal eerst een dier wat meer moeten worden dan een ding volgens de wet.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:05 schreef Karboenkeltje het volgende:
Kei mee eens! Er moet zoiets als een huisdiervaardigheidsbewijs komen inclusief keiharde en onverbiddelijke beestonteigening voor de mensen die daar niet aan voldoen!
Juist niet. Dieren zoals katten en honden kun je dan beschouwen als potentieel schadelijke "dingen" (wat ze ook zijn) dus dan is het niet meer dan redelijk om (zware) eisen te stellen aan mogelijke eigenaren.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zal eerst een dier wat meer moeten worden dan een ding volgens de wet.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
Juist niet. Dieren zoals katten kun je dan beschouwen als potentieel schadelijke "dingen" (wat ze ook zijn)
Tijgers zijn nog altijd minder schadelijk dan mensen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Juist niet. Dieren zoals katten kun je dan beschouwen als potentieel schadelijke "dingen" (wat ze ook zijn) dus dan is het niet meer dan redelijk om (zware) eisen te stellen aan mogelijke eigenaren.
Ik wil net zeggenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:26 schreef Alicey het volgende:
Tijgers zijn nog altijd minder schadelijk dan mensen.
Jij begrijpt vast wel net zo goed als ik dat menselijke regelgeving er is om de menselijke maatschappij te beschermen en dus vanuit dat referentiekader bekeken dient te worden.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tijgers zijn nog altijd minder schadelijk dan mensen.
Ja! En dat je dan een vergunning moet aanvragen om kinderen te krijgen!!! Want de mensen die ze niet zouden moeten hebben, krijgen ze wel!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:28 schreef ReCreative het volgende:
Ik wil net zeggen. Zullen we mensen gewoon aanduiden als potentieel schadelijke "dingen"?
We beginnen bij mijn burenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:28 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Zullen we mensen gewoon aanduiden als potentieel schadelijke "dingen"?
Tijgers zijn weldegelijk huisdieren.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ja, Jezus, wat moet ik anders!? Ik zie hier allemaal mensen over ladingsloze woorden vallen of zelfs volstrekt irrelevante vergelijkingen (tijgers zijn géén huisdieren) er bij halen.
Generalisatie is van alle tijden en keert zich tegen alle groepen.quote:Maar goed, het is gewoon een frustratie van mij. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat mijn hond in ruim 14 jaar nog nooit een drol midden op de stoep heeft achter gelaten (al was het alleen al omdat ik aan nazorg doe bij ongelukjes) en toch wordt ik als hondenbezitter er op aangekeken dat de straten vol poep liggen.
Het hangt ook af wat je perceptie van kut is.quote:Soms krijg ik het idee dat de enige manier om de mensheid van zijn eigen achterlijkheid te redden een soort nazistisch Regels-Zijn-Regels beleid op elk gebied is. Als je niet beschaafd kan leven dan vertellen wij je wel hoe je moet leven. Maar ook daar kleven bezwaren aan. Dus eigenlijk is mijn conclusie; het is kut en het blijft kut. Als het niet kut blijft dan wordt het wel erger.
Het is wel een stuk makkelijker dan zelf iets doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
Me er over opwinden is een grondrecht en cultureel erfgoed. Ik ben en voel me Nederlander; zeiken voor een betere wereld.
Beterom!quote:Op woensdag 9 maart 2005 07:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goeiemorgen! Ben weer (bijna helemaal) beter!
quote:Op woensdag 9 maart 2005 07:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goeiemorgen! Ben weer (bijna helemaal) beter!
Elk nadeel heeft zijn voordeelquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben zoveel afgevallen dat er een riem om mijn stretchspijkerbroek moet.
Succes dan maarquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Goed excuus om vanmiddag een nieuwe broek te kopen.
Niets echt vervelends hoop ik?quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:27 schreef ReCreative het volgende:
Morgen Fok!vrienden... Gisteren een rare dag gehad, maar gelukkig heb ik goed geslapen.
Goed dat je bijna weer ok bent, Lupa.
Volgens mij was het je daar in eerste instantie al om te doen!quote:Op woensdag 9 maart 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hé! Zeiken is actie ondernemen. Gooi je een propje op straat? Boenkel spreekt je vermanend toe. Vrienden laten hun licht branden? Zijn geen donor (zonder serieuze levensbeschouwelijke basis)? Ik heb wel een tirade klaar.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wel een stuk makkelijker dan zelf iets doen.
Nee hoorquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:39 schreef Alicey het volgende:
Niets echt vervelends hoop ik?
Zonder excuus kan dat ook, maar met is leukerquote:Op woensdag 9 maart 2005 08:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een excuus betekent meestal wel dat er constraints zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zonder excuus kan dat ook, maar met is leuker![]()
Ach, ik kan meestal meer hele goede redenen bedenken om niet weer (veel) geld uit te geven aan nieuwe kleren, en het is toch wel fijn als je in ieder geval ook 1 hele goede hebt die het gemakkelijk maaktquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een excuus betekent meestal wel dat er constraints zijn.
Ja, maar wat ik maar bedoel te zeggen is dat je bij zo'n reden vaak ook beperkt bent in wat je zoekt.. Waardoor je er 3 uur over doet voor een enkel kledingstuk enzo.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach, ik kan meestal meer hele goede redenen bedenken om niet weer (veel) geld uit te geven aan nieuwe kleren, en het is toch wel fijn als je in ieder geval ook 1 hele goede hebt die het gemakkelijk maakt
aah, ja, dat dan weer wel. Terwijl je zo een paar tassen vol kunt vinden als je even snel door de stad loopt en eigenlijk niets zoekt/nodig hebt/had willen kopenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, maar wat ik maar bedoel te zeggen is dat je bij zo'n reden vaak ook beperkt bent in wat je zoekt.. Waardoor je er 3 uur over doet voor een enkel kledingstuk enzo.
Vrouwen zijn lastige wezens! Echt! Ben ik het volledig mee eens.quote:
Misschien is dat wel gevoel voor humor van God... Zeggen tegen een mens dat het het belangrijkste wezen is, en er nog intrappen ook.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrouwen zijn lastige wezens! Echt! Ben ik het volledig mee eens.
Mannen ook, op hun eigen voor vrouwen onnavolgbare wijze.
De mens is eigenlijk een vreemd organisme; toch vreemd dat er dan zoveel mensen zijn die geloven dat een of andere god dit imperfecte wezens als belangrijkste levende wezen op deze aarde heeft gezet...
Dat zegt dan ook meteen veel over onze veel grotere intelligentie tov andere levende wezensquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Misschien is dat wel gevoel voor humor van God... Zeggen tegen een mens dat het het belangrijkste wezen is, en er nog intrappen ook.
Och nee, daar heb ik het niet eens over. Een groot deel van de mannen snap ik ook niet.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vrouwen zijn lastige wezens! Echt! Ben ik het volledig mee eens.
Mannen ook, op hun eigen voor vrouwen onnavolgbare wijze.
Ik denk dat een geloof in een schepper wel een voorwaarde is voor de notie dat de mens het "belangrijkste levende wezen op deze aarde" zou zijn.quote:De mens is eigenlijk een vreemd organisme; toch vreemd dat er dan zoveel mensen zijn die geloven dat een of andere god dit imperfecte wezens als belangrijkste levende wezen op deze aarde heeft gezet...
We zijn toch naar Zijn beeld geschapen?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij kan toch onmogelijk bedoeld hebben wezens met grootheidswaan te creeeren, lijkt me?
Misschien is het wel een psychologisch experiment.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook meteen veel over onze veel grotere intelligentie tov andere levende wezens
Hij kan toch onmogelijk bedoeld hebben wezens met grootheidswaan te creeeren, lijkt me?
Hmmm... Nog meer stereotypes die je getoetst wilt zien?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Och nee, daar heb ik het niet eens over. Een groot deel van de mannen snap ik ook niet.Het gaat mij meer om de bevestiging van het vrouwen-en-kleren stereotype. Ik vind stereotypes leuk, vooral als ze een basis blijken te hebben.
Niet per se, je zou ook kunnen kijken naar de daden van de mens, al krijg je daar eerder het tegenovergestelde beeld bij ...quote:Ik denk dat een geloof in een schepper wel een voorwaarde is voor de notie dat de mens het "belangrijkste levende wezen op deze aarde" zou zijn.
Dat klopt toch wel weer aardig inderdaadquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
We zijn toch naar Zijn beeld geschapen?
Ja hier! Hoe zit dat met vrouwen en 'zorgen maken'. Maken vrouwen zich inderdaad veel meer zorgen dan mannen, zijn mannen inderdaad nonchalanter?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Nog meer stereotypes die je getoetst wilt zien?
Nope, niet in mijn gevalquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:13 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ja hier! Hoe zit dat met vrouwen en 'zorgen maken'. Maken vrouwen zich inderdaad veel meer zorgen dan mannen, zijn mannen inderdaad nonchalanter?
quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:08 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Nog meer stereotypes die je getoetst wilt zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |