abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 20:20:47 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25429837
Vervolg van:
Het grote kleine babietjestopic #44

Starring:

2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 27-03-2005 19:59:35 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 20:24:55 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25429908
Ik ben gesmolten bij die prachtige foto van Amber

Phluph, hier brand een kaarsje en ik denk aan je morgen.

Anitra hoe is het met Djulian?
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:35:14 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25430070
Jambo, tegen mij zeiden ze dat het afvallen vaak voorkomt tussen 9 en 12 maanden omdat ze dan meer gaan bewegen, minder flesvoeding krijgen enzovoorts. Jolie is 7,5 maand maar heeft wel een enorme groeispurt gehad dus lijkt me niet gek. Maar het is dus iddd geen probleem.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:41:29 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25430137
dutch, berg je maar....
nog even en 'nee' is bijna het enige dat je de hele dag nog zegt
Alles waar ze niet aan mogen zitten is veeeeeeeeeeeeel interressanter dan datgene dat ze wel mogen...
"nee, niet aan de afstandsbediening... Nee, niet aan mama's boeken.. kijk daar zijn je eigen boeken.. Nee, niet de prullenbak leeghalen.... Nee, niet kegelen met papa's speakers (4 stuks op van die mooie hoge paaltjes... dat wiebelt zo mooi als je er tegenaan duwt).. Nee, niet met mama's koffiekopje spelen ook al is ie leeg... "
Need I go on?

Jeetje, Melvin al geknipt! Hier blijft 't nog steeds bij wat sprietjes En doordat 't blond is valt 't nog niet op ook

Phluph, zal aan je denken!

LadyS, het gaat idd zo vreselijk hard! Geniet nog maar van die knuffelmomenten,.. voor je 't weet zijn die ook voorbij omdat op schoot zitten 'niet iets is wat (bijna) dreumesen doen' ..

LB, Jolie gaat nu meer naar het gemiddelde qua gewicht/lengte? Ons reusje wordt iets minder reus? Wel prettig dat 't gwoon komt door het vele bewegen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 20:55:54 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25430361
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:41 schreef E.T. het volgende:
Ons reusje

Maar inderdaad ze is de curve binnengekomen bij de grote gemiddelden ik ben wel blij. Zolang ze maar gezond is hoor daar niet van maar zo hard als ze groeide ze was zo gauw erg zwaar om te tillen zeker als ik dan Maria of Amber vast had tis wel handig als ze nu eent ijdje rond dit gewicht blijft vind ik

En Jambo, ze schudt alleen handjes omdat ze aanpakt wat ze aanpakken kan

Vind het super om te zien hoe vindingrijk ze zijn. Jolie kan niet in 1 keer d'r beker van het blad van de kinderstoel pakken om in d'r mond te doen want dan zit het tuitje te hoog. Nu legt ze hem steeds neer en doet het tuitje tussen d'r lippen en pakt hem dan op om omhoog te doen en dan gewoon onthouden he
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 22:03:35 #6
81992 Githa
pi_25431310
Jolie wat een slimme meid ben jij

Ik heb een vraagje.
Jordy heeft tot op hede new born luiers aan gehad maar nu zijn deze aan de kleine kant aan het worden, zijn billen passen er nog wel in maar zijn plas niet meer het loopt er aan de achterkant gewoon overheen zodat zijn hele rugje nat is.
Nu had ik een opvolg pak gekocht, vanaf 4 kg, maar deze zijn gewoon gigantisch te groot rond zijn beentjes zit gewoon een groot gapend gat, alles zou er zo uitlopen en die luieer heeft dan totaal geen dienst

Maar de grote vraag is nu dus welke luiers ik voor hem moet kopen want de new born luiers zijn te klein en de luiers daarop volgend ( die vanaf 4 kg ) zijn veeeeeeeel te groot in beide gevallen is hij dus gewoon nat
pi_25431355
* poemojn grinnikt even..
Ik vond Jolie's gewicht juist zo laag
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:11:59 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_25431456
fluf, dank voor de update.
en verder hoop ik dat morgen een goede 'bookmarkdag' voor je is.
Ik kan me goed voorstellen dat je weinig herkennig vindt in de dingen waarover je hier leest. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze je eigenlijk soms wel wat verdrietig maken.
In mijn hart brandt het kaarsje: niet alleen voor Danyel, maar ook voor jullie tweetjes en de mensen om jullie heen.
pi_25431482
Githa, kijk anders eens op http://www.degoedkoopsteluiers.nl/? Daar staan alle gewichtsklassen ook, met de prijzen erbij. Heb je nu 2-5 kilo of 3-6 kilo?

Dutchie, wat leuk beschreven, ik zie het helemaal voor me.
Grappig ook dat je zo jong al een verschil in 'opvoedstijl' ziet. Wij hebben ons wijnrek juist gisteren in een andere kamer gestald, veel te instabiel en te onveilig, ik wil die flessen graag heel houden.
En Myrthe lijkt 'nee' meer te zien als spelletje dan dat ze echt het begrip 'verbod' doorheeft, dus met het echte opvoeden wachten wij nog even.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:15:19 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25431526
Githa, luiers van Etos vallen wat groter misschien kan je daar de mini's van nemen?
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:16:02 #11
103793 kozakken
Living the life
pi_25431544
Oh, voordat ik het vergeet: Ed, hoe was het bij het CB?
Al iets wijzer over de voeding enzo?
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 22:39:50 #12
81992 Githa
pi_25431947
Poemojn en Luchtbel thnx ik heb dus niet die van 3-6 kg maar die vanaf 4 kg. Ik wist niet eens dat die er waren
Ik heb gewoon in de winkel gevraagd en die hadden alleen deze als opvolger dus ik dacht that's it ..... moest eigenlijk ook passen want jordy is al over de 4 kg.
ga morgen eens voor de 3-6 luiers kijken
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:50:53 #13
3011 E.T.
pi_25432192
Githa, het scheelt heel erg per merk hoe de pasvorm is.
Pampers vallen redelijk klein.. Maar volgens mij is er van (bijna) elk merk wel een 3-6 kilo variant

Poemojn, hier is 'nee' ook nog steeds een heel leuk spelletje hoor.. Nu maar hopen dat ze spelenderwijs dan ook nog wat leert..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25432382
Jolie wat word je snel groot!!!
Amber gaat ook ineens zo snel!!!
Dutchie, nu is het DE tijd om het casettebandje met nee af te spelen
Martineke hoe gaat het met Maxim na zijn prikje?
Githa hoe is het met Jordy, behalve dat hij lekker groeit?

Wij hebben door omstandigheden vandaag de urine niet in kunnen leveren van Djulian. Dat word morgenochtend. Verder gaat het eten een stuk beter en babbelt hij weer lekker. Maar helemaal zichzelf is hij nog niet.
pi_25432394
Wij oefenen dat wel op andere dingen.
Ze mag me niet bijten, ze mag niet de dvd-speler slopen, enzovoort. Er blijft nog genoeg over voor de komende weken. Maar die wijn hebben we op een chateau gekocht waar we op onze huwelijksreis waren, en die wil ik graag kunnen opdrinken ipv van de vloer dweilen.
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2005 @ 08:09:16 #16
81992 Githa
pi_25436783
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:59 schreef Anitra het volgende:

Githa hoe is het met Jordy, behalve dat hij lekker groeit?
Heel erg goed Hij rolt van zijn buik naar zijn rug, hij lacht bij het doen van een spelletje en hij brabbelt terug als je tegen hem kletst en dat allemaal in een week en van zijn handjes lijkt hij helemaal geen last meer te hebben....kan niet beter dus
quote:
Wij hebben door omstandigheden vandaag de urine niet in kunnen leveren van Djulian. Dat word morgenochtend. Verder gaat het eten een stuk beter en babbelt hij weer lekker. Maar helemaal zichzelf is hij nog niet.

Djulian wat goed dat je er langzaam weer bovenop aan het komen bent nu nog duimen dat je urine ook helemaal in orde is vandaag..... dan kun je lekker zo veel brabbelen dat je mama helemaal gek wordt
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:57:42 #17
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25437976
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Githa het volgende:
Poemojn en Luchtbel thnx ik heb dus niet die van 3-6 kg maar die vanaf 4 kg. Ik wist niet eens dat die er waren
Ik heb gewoon in de winkel gevraagd en die hadden alleen deze als opvolger dus ik dacht that's it ..... moest eigenlijk ook passen want jordy is al over de 4 kg.
ga morgen eens voor de 3-6 luiers kijken
Die zijn bij Noa ook te groot...(vanaf 4-9 kilo). Worden ruim gerekend denk ik.
Bij de Kruidvat heten de 3-6-kilo luiers mini's. (en is nummer 2 als ik het goed heb)

Succes!!
pi_25440423
HIer vanmorgen naar het Cb geweest en Thijs had ondanks ik hem ervoor wakker moest maken er enorm veel zin in.

Hele verhalen was hij aan het vertellen tegen de cd-arts hij liet zien dat hij kon draaien, net begint met zitten, dat zijn teentjes wel enorm interesant zijn.

hij is van 7 kilo (4maand) naar 7 kilo 610 gram gegaan met (6maand) hij is nu 69 cm lang .

Het voedingsschema wat ik al aan het volgens was in overleg met de arts mag ik mee doorgaan maar mag als aanvulling ook pap gaan geven maar is geen pré doordat Thijs niet echt aan ijzer "tekort:" zit en hij niet afgevallen is wat nu vaak ook voor zou komen (of althans niet zo veel aangekomen zou zijn)

Ik las een verhaal over luiers, pampers vallen idd best wel ruim uit,.
Kruidvatluiers ook wel ., maar ze groeien ervan zelf in hoor

Anitra ik hoop dat het vandaag gelukt is om de urine van Djullian op te vangen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:00:35 #19
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25440894
Poemojn, ik kan me voorstellen dat je die wijn even ergens anders stalt. Bij ons zit een rek in de tafel zelf, dus zouden we de hele tafel weg moeten doen. Geen optie dus. Nu heb ik wel overwogen om die flessen daar ook weg te halen, maar aan de andere kant Léon moet ook gewoon leren dat hij niet overal aan mag komen.

Gister kreeg het verhaal nog een staartje; ik was aan het werk 's avonds en het mannetje en Léon waren met zijn tweetjes. Dus het mannetje zette Léon nog even op de grond om te spelen en daar ging meneertje weer hoor! Op weg naar het wijnrek. Daar aangekomen stak hij zijn handje uit, maar kennelijk bedacht hij zich ineens. Hij keek het mannetje aan met een blik van: "Mag ik dat bij jou wel?"
Dus het mannetje schudt zijn hoofd en zegt "Nee Léon."
En met een sip gezicht droop meneertje af. Net niet huilen, maar op weg naar een ander doel. Het werkt dus wel!

Moet om 14.30 met hem zijn gehoortest doen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_25441266
Goed van Léon

Fijn dat Thijs en Jordy goed groeien.

Hoe is het nu met Djulian, Anitra?
pi_25441762
Myrthe is vandaag voor het eerst bij de consultatieburo-arts geweest. Ze weegt nu 4190 (370 gram boven haar ge boortegewicht) en is 55 cm. D'r hele koppie zit onder het eczeem. Door de eczeem, het spugen en omdat ze niet veel zwaarder is geworden (370 gram in ruim 6 weken) dacht de arts aan een koemelkallergie (of was het nou intolerantie Anitra ?). We moeten dus net als Djulian over op de pepti koemelkvrije voeding en over een maand een provocatietest doen. Verder heeft ze nog een schimmeltje op de schaamlipjes Waarschijnlijk van de spruw. En ze gaan kijken of we hier thuis wat hulp kunnen krijgen vanwege mijn gewrichtsklachten. Daar ben ik wel heel blij mee want voor Guido is het af en toe echt niet meer te doen, 24 uur per dag voor 2 vrouwen zorgen. Van de week moest hij me zelfs voeren en helpen met aankleden en naar de wc gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ladybos op 09-03-2005 14:18:59 ]
pi_25441787
Githa, onze ervaring met luiers is dat de Etos newborn het kleinste vallen (die heeft ze nu dus nog steeds). De Bumblies van de Plusmarkt zijn groter, en de kleinste maat van de albert heijn is nog weer een tikje groter. Pampers en Kruidvat hebben we nog niet gehad hier. Ik zou gewoon wat experimenteren, verschillende merken uitproberen welke goed passen, het ligt ook aan de bouw van Jordy welke luier lekker zit.
pi_25441863
Ladybos sterkte ermee..
En wat vervelend dat Myrthe nu niet goed op de flesvoeding lijkt te reageren.. Hopelijk helpt de Pepti (of evt Nutramigen) wel goed.
pi_25442936
poemojn ik heb zelf mijn twijfels hoor of het aan de voeding ligt.. Ik heb zelf al mijn hele leven eczeem en ik vrees dat Myrthe gewoon mijn aanleg heeft meegekregen. Maar de dokter was er nogal stellig in en een maand proberen kan ook geen kwaad, dan weten we tenminste of het daaraan ligt of niet. Wel jammer dat dat spul zo duur is Wat is trouwens Nutramigen ?
pi_25442971
Ladybos ik heb je ff gemaild op het adres dat in je profiel staatben al mijn mail adressen kwijt na een mega crach van de pc
De urine vangst van vandaag is niks. We hebben heel lang gezeten met het zakje en meneer weigerde te plassen. Hij heeft nu allemaal uitslag. Morgen kunnen we weer een nieuw zakje halen. Het zijn echt ondingen.
pi_25443003
Nutramigen is nog duurder ladybos
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:46:49 #27
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25443246
Ladybos: ik heb hetzelfde met Noa, ze heeft ook af en toe eczeem (een tijdje geleden was het veel erger dan nu, gelukkig) en dat heb ik zelf ook. De ene dag wel, de volgende dag een stuk minder of niets. Op het consultatiebureau willen ze dat ik een dieet ga volgen, maar ik ga dat niet doen als ik er niet eens resultaat van zie als ik een week of langer bijvoorbeeld geen melk drink. Zelf ben ik allergisch voor bepaalde vruchten en pollen etc...dus ik zou echt alles kunnen skippen om er uiteindelijk achter te komen wat de boosdoener is.
Wat lastig zeg, dat je speciale voeding moet gaan gebruiken...hopelijk vindt Myrthe het wel te drinken!

Anitra: wat lastig zeg, dat het niet lukt met het urine-opvangen...kun je niet meerdere zakjes meekrijgen?? En beterschap met de uitslag...(luier-uitslag?)

dutchie: geweldig zeg, jullie ventje...(en leuk dat het opvoeden werkt )
pi_25443492
Suzanna, heb je dan alleen geen melk gedronken of echt alle melkproducten weggelaten (dus kaas, weipoeder, yoghurt, brood, enz enz enz)? Als je niet alles weglaat krijg je de eiwitten nog gewoon binnen, en Noa dus ook, en dan zul je idd sowieso geen verschil merken. En bij zo'n dieet moet je niet alleen melkproducten weglaten, maar ook tarwe/gluten/soja/ei enz... Er zijn nl 8 producten die samen 90% van de allergieen veroorzaken, al ken ik 't lijstje niet uit m'n hoofd.
pi_25443698
Suzanna een week elimineren is te weinig om enig resultaat te zien met bv. Het moet minstens een maand omdat de stoffen in jouw lichaam blijven " hangen" en dus wel door de bv door gegeven worden. Het is het proberen wel waard, want ik heb een totaal ander kindje gekregen nu hij een koemelk vrij dieet heeft. Hij brabbelt en lacht, slaapt stukken beter, is rustiger, spuugt minder, is meer geintresserd in de dingen om hem heen en nog veel meer. Dus als het even kan wel proberen suzanna, want ze had toch ook slaapproblemen e.d.?

Ja ik kan wel meerdere zakjes krijgen, maar als het opgevangen is moet het direct naar de huisarts. En ik zelf kan er niet heenis de andere kant van het dorp, dus het moet gebeuren als er iemand thuis is en als de huisarts dienst heeft. De uitslag is van het zakje, dat word geplakt. Doordat hij allergisch is aan gelegd reageert zijn huid erg snel.
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:43:46 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25445281
Veel gedacht aan "familie Danyel Yohanan".
Fluf, als je iets wil laten weten...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:31:42 #31
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25446261
Nog even over dat 'groter' worden. Ik merk aan Jolie heel erg dat ze juist nu ze heel veel meer dingen kan/leert/wil ook soms juist meer naar me toetrekt. Ik bedoel niet als in eenkennigheid maar als in dat ze juist vaak even lekker op schoot tegen me aan wil zitten met d'r hondje. In de avond een flesje drinken samen in mijn bed vindt ze heel fijn. Daar deed ik d'r eerst echt geen plezier mee.
Soms zit ze ook gewoon rustig een paar minuten bij m'n vriendinnen op schoot zonder dat er altijd gek gedaan moet worden. Bij de oppas hetzelfde. Ze speelt graag met de andere kindjes en met alles maar op z'n tijd wil ze even lekker rustig zitten. Herkenbaar?
  FOK!fossiel woensdag 9 maart 2005 @ 21:54:57 #32
2628 Karin
pi_25446706
Heel herkenbaar Luchtbel! Hoe druk Bram ook is, af en toe komt hij lekker rustig bij me op schoot zitten. Zowieso elke avond rond Sesamstraattijd, dan mag hij van mij nog even zijn speen en knuffel en gaan we even heerlijk rustig zitten. Maar dat hij nog kleiner was hadden we daar niet echt een vaste tijd voor en kroop hij af en toe even rustig bij me op schoot voor een minuut of 10 en daarna kon hij er weer even tegen.
pi_25446900
Heerlijk zo'n kleintje dat lekker bij je op schoot wil zitten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:10:41 #34
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25447023
Jah precies dat Karin, ff energie opdoen en knuffelen. Jolie speelt graag en veel en daar hoef je niet de hele tijd met je neus bovenop te zitten maar het lijkt nu iddd of ze even op adem wil komen bij je
pi_25447031
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:04 schreef snoopy het volgende:
Heerlijk zo'n kleintje dat lekker bij je op schoot wil zitten
of meisje :
echte genietmomenten hoor!
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:25:10 #36
3011 E.T.
pi_25447345
hier wordt er dan niet op schoot gezeten maar een hoofd op m'n knieen gelegd.. Zodra ik 'r optil om op schoot te zetten worstelt ze net zo lang tot ze weer d'r eigen gang kan gaan..
  donderdag 10 maart 2005 @ 07:35:37 #37
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_25452309
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:43 schreef Sugar het volgende:
Veel gedacht aan "familie Danyel Yohanan". Fluf, als je iets wil laten weten...
Sugar bedankt voor het medeleven (ook de anderen natuurlijk die gemaild hebben en/of kaarsjes gebrand hebben )
Ik heb besloten de uitslagen etc. niet in dit topic te plaatsen. Een beknopte samenvatting is te lezen op Danyel's site, hoofdstuk "dagboek" (zie sig).
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:20:49 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25453156
Phluphy, ik ga nu lezen.
  donderdag 10 maart 2005 @ 09:26:06 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25453214
Phluphy alles wat ik zeggen kan is; een hele dikke
pi_25453733
Phluphy een hele dikke
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 maart 2005 @ 12:03:11 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25455433
't is niet origineel Phluphy, maar ook voor Jeroen en jullie dappere ventje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25456310
Phluphy ook hier een
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2005 @ 17:00:57 #43
81992 Githa
pi_25459049
ohw Phluphy wat een verhaal weer.
Je hebt toen al wel gezegd dat de kans groot was dat dit allemaal zou gebeuren, maar het blijft een schok als het eenmaal zeker is.
Een hele dikke knuffel voor jullie alle drie
Wat heb je dat trouwens mooi geschreven in zijn dagboek......
  Jubileum moderator donderdag 10 maart 2005 @ 19:20:30 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_25460855
Pluphy wat ik zou willen zeggen is bijna onmogelijk om onder woorden te brengen. Ik wil je omhelzen, stevig vasthouden en met je hopen en bidden dat Danyel de medici verstelt gaat doen staan met zijn ontwikkeling. Ik wil jou en Jeroen heel veel kracht toewensen om te leren omgaan met die onvoorstelbare onzekerheid.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:31:06 #45
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25461017
Ben weer sprakeloos Phlups, weet gewoon niet wat ik hierop moet zeggen, tis zo dubbel, slecht nieuws/goed nieuws en dan dat verhaal van de schaterlachende Danyel
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 maart 2005 @ 19:31:50 #46
95752 crew  Chell
Kluns
pi_25461025
Lieve Pluphy, Jeroen en lieve stoere Danyel,

Er zijn zulke prachtige dingen te zeggen met woorden, maar gevoelens uitdrukken op momenten zoals deze blijft altijd erg moeilijk. Hoewel ik jullie niet ken en toch vooral nog steeds een lurker ben, is Danyel veelvuldig in mijn gedachten.
Ik heb bewondering jullie. Heel veel bewondering. En ook ik hoop op wondertjes voor Danyel en heel veel kracht voor jullie alle drie.
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:58:51 #47
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25462227
Pluphy ik wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen
ook namens mijn moeder
pi_25462711
Ik heb ook niet veel te zeggen.. Heel veel sterkte bij het verwerken hiervan.
Fijn dat er toch ook nog goed nieuws bij was, en dat hij nu met een bekertje mag oefenen.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2005 @ 22:40:58 #49
43556 miss_dynastie
pi_25464127
Danyel toch
Laat alsjeblieft je papa, mama, dokters en de rest van de wereld versteld staan.
pi_25464236
Pluphy wat ontzettend moeilijk telkens weer de ene onzekerheid na de andere. Heel veel kracht weer joh!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 07:41:08 #51
81992 Githa
pi_25468859
Jordy heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen van 23.00 tot 6.00
ga alvast duimen voor aankomende nacht

Straks met Jordy op controle in het ziekenhuis maar ik denk dat we zo weg zijn hoor want het ziet er gewoon fantastisch uit
pi_25468973
Doorslapen is

Sterkte straks in het ziekenhuis Jordy
pi_25469411
Goezo Jordy
Succes in het ziekenhuis!
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 10:06:37 #54
81992 Githa
pi_25470083
We zijn alweer thuis en alles zag er geweldig uit we hoeven pas over een half jaar terug te komen tenzij hij klachten krijgt ofzo nieuw operatie gepland als hij 1 is maar dat had ik al eens gezegd geloof ik
pi_25470157
Jordy
Fijn hoor, toch weer een zorg minder
pi_25470224
Lieve Danyel, gefeliciteerd met je halve verjaardag
pi_25470247
Jordy wat fijn!!!!

Danyel gefeliciteerd met je halfjaardag
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:25:59 #58
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25472818
Danyel van Harte met je halfjaardag

Phluphy voor mij zal Danyel altijd een heel bijzonder jongetje blijven
zal je dagboek ook zeker blijven volgen
pi_25472877
Danyel proficiat met je halve jaartje kereltje maak er maar een geslaagde dag van

Jordy wat goed dat alles in orde is
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:04:56 #60
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25481522
Danyel gefeliciteerd met je halfjaardag

Jordy wat fijn dat alles goed is en dat je er voorlopig even vanaf bent
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:07:49 #61
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25481596
Jordy wat fijn dat alles goed was en wat goed dat je al zo lekker doorgeslapen hebt

maxim is ook van de doorslapers 3 nachten terug van 22.00 tot 05.30, eergisteren van 23.00 tot 05.00 en vannacht van 22.30 tot 07.00 vanmorgen maar liefst *O8 ben benieuwd wat het vann8 brengt
  zaterdag 12 maart 2005 @ 15:51:07 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25490311
Martike wat fijn, tis me ook al geen beer zeg. Gaat het goed met hem?

En hoe is het eigenlijk met Ezzi en Ilse?
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2005 @ 17:18:22 #63
81992 Githa
pi_25491382
Maxim wat goehooooooed daar zullen je papa en mama erg blij mee zijn
Jordy heeft vannacht wederom van 23.00 tot 6.00 geslapen ik hoop dat hij dat blijft volhouden
pi_25491419
Allemaal doorslapers
Jordy en Maxim nu volhouden he?
  zaterdag 12 maart 2005 @ 22:46:52 #65
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25496725
vannacht was het dus van 00.00 tot 05.30 ietsie minder maar nog zeker niet verkeerd

Jordy ik vind jou toch ook wel een knappe kerel al dat je zo lang doorslaapt

Luchtbel het gaat prima met Maxim tis een lekker tevreden manneke wat alleen huilt als er echt wat is mijn lekker spekkie
pi_25496818
Danyel, gefeliciteerd met je 6e maanddag!!

Da's officieel ook nog doorslapen Martineke.

Myrthe klapt nu steeds in haar handen, en lacht van oor tot oor als ik haar nadoe.
En dan op haar knieen slaan, en kijken of ik 't nadoe.. echt leuk!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 22:59:41 #67
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25496976
Fijn Martineke!

Leuk Poemojn.

Jolie wordt echt ondeugend en heeft vanmiddag een blaadje tulp gegeten Als je tegen d'r zegt 'zeg eens mama' roept ze steevast BAH! BAH! met pretoogjes omdat ze zeker weet dat ik er om moet lachen. Een heel leuk nieuw spel is op schoot zitten op de bureaustoel en dan keihard ronddraaien, moet zelf al bijna kotsen en Jolie maar lachen
  † In Memoriam † zaterdag 12 maart 2005 @ 23:02:29 #68
43556 miss_dynastie
pi_25497025
Bah bah
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2005 @ 12:14:24 #69
81992 Githa
pi_25504794
Jolie ..... je weet je mama wel bezig te houden he.

Poemojn wat leuk dat myrthe zelf spelletjes verzint om met je te doen

Maxim hoe gaat het met het doorslapen ? .....
Jordy heeft vanmorgen tot 5.00 geslapen en is weer niet geweest voor de nachtfles hij was zo vroeg wakker omdat hij om 21.00 al helemaal vertrokken was en zelfs voor de fles van 23.00 was hij bijna niet wakker te porren.
Gaat dus goed
pi_25509047
Jolie
Jordy

Djulian heeft vandaag kennis gemaakt met een groot deel van mijn familie. Ik weet hoe dat gaat met de baby's en heb Djulian in het begin angstvallig in de buggy gehouden. Tot de taart van tafel was en toen hebben alleen wij hem vast gehouden. Er stonden aardig wat tantes en nichtjes verliefd naar die wagen te kijken. Maar ik durfde het niet aan, want gister heeft Djulian een verschrikkelijke benauwdheidsaanval gehad zijn vingertjes waren er blauw van en wou dus niet dat er maar iets in aanraking kwam waar hij niet tegen kan. Uitgelegd aan de familie en ze begrepen het. Dus Twan was eerst rond gegaan en toen mijn neef binnen kwam met zijn dochterde jongste telggingen ze allemaal daar op af Djulian heeft zich dus goed gehouden en het niet benauwd gehad. Hij steelde wel de show met zijn gegiechel en gebabbel. Thuis heeft hij nog wat stunts uit gehaald die ik zo in het fototopic zet
pi_25511745
Jolie

Wat goed Djulian, die stunts van je

Myrthe heeft nu ook griep gekregen. Voor de eerste keer ziek, ruim 39 graden koorts, en ze blijft maar vrolijk spelen.
  maandag 14 maart 2005 @ 09:39:42 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25511846
quote:
Op zondag 13 maart 2005 12:14 schreef Githa het volgende:
Jolie ..... je weet je mama wel bezig te houden he.
Zei je wat? vooral lomp van mezelf omdat ze er al een keer van gegeten had maar goed

Beterschap voor Myrthe, hopen dat ze niet zieker wordt!

Wij gaan een paar dagen weg, dag allemaal
pi_25511850
Myrthe, da's niet zo leuk griep Gelukkig blijf je er nog vrolijk onder. Hopelijk ben je snel weer beter
pi_25511855
Jolie kleine ondeugd
Have fun Luchtbel!!!!
pi_25511874
Dag Luchtbel Dag Jolie Heel veel plezier
  maandag 14 maart 2005 @ 10:23:28 #76
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25511977
heel erg veel plezier luchbel en jolie!!
pi_25512249
Geniet ervan Waar gaan jullie naar toe?
pi_25512854
Jolie toch, vind je de tulpen zooooo lekker ?

Veel plezier Luchtbel !
  dinsdag 15 maart 2005 @ 09:46:27 #79
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25517828
quote:
Op zondag 13 maart 2005 12:14 schreef Githa het volgende:

Maxim hoe gaat het met het doorslapen ? .....
errug goed zaterdagavond niet in bed te krijgen gevolg ...keimoe met eten, dus in slaap vallen. in bed gelegd om 23.30 en om 03.15 weer paraat om te eten en daarna weer geslapen tot 08.30. niet verkeerd dus
zondagnacht van 00.00 tot 07.30 toen eten en weer samen slapen met mama tot 10.30
en vannacht van 00.00 tot 07.15

heb geen klagen hier

en met Jordy?? zondagnacht en vannacht nog goed gegaan?
  dinsdag 15 maart 2005 @ 10:04:21 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25518060
Laat ook maar.

[ Bericht 97% gewijzigd door texelonia op 15-03-2005 17:11:46 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25518250
jolie tulpen bewaar je maar voor oorlogstijd hoor...!

verder niet bijgelezen, even een korte update van 'Anna Roodbol': we proberen nu wat meer op schema te voeden en dat gaat wel aardig. op verzoek voeden liep wat uit de hand in de zin dat we in een vicieuse cirkel belandden: in de loop van de dag wilde mevrouw steeds vaker, tot ik op 't laatst continu met haar aan de tiet zat (waar dan per keer ook niet meer zoveel in zat). vanaf een uur of 21.00u/21.30u is ze meestal wel onder zeil, en dan slaapt ze lekker tot ± 03.00u, vannacht zelfs 04.00u. maar daarna is het erg lastig om haar in haar eigen bed te laten slapen, ze weigert dat in vele toonaarden... na een heleboel nachten waarin ik haar uiteindelijk toch maar weer bij me nam (ze viel dan alleen maar in slaap aan de borst, en op mijn arm/naast me in bed sliep ze dan wel lekker, maar ik slaap dan heel belabberd) zijn we sinds gisternacht weer wat meer op de strenge toer. na 't voeden meteen terug in bed en dan maar een tijdje laten huilen. gisteren ging dat aardig, hoewel ze toch nog een hele tijd heeft gehuild hoor, maar na ± 45 min. (met wat tussenpozen) viel ze toch in slaap. vannacht hield ze het helaas veel langer vol, en heb ik haar na een uur toch nog maar even wat extra gevoed, waarna ze uiteindelijk wel lekker ging slapen. ik vind 't erg moeilijk en zielig, maar heb 't idee dat we hier toch even door moeten, hopelijk hebben we daar alledrie (vier eigenlijk, want Piet wordt er soms ook wakker van) uiteindelijk voordeel bij.

vanochtend slaapt ze lekker uit. heb zelfs lekker uitgebreid met Piet kunnen badderen en spelen. maar ik ga haar nu maar es wakker maken!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:06:01 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25518698
Lastig, Bix! Hopelijk gaat Anna snel wat makkelijker zelf slapen. Ik herinner me het nog als de dag van gisteren...
Succes! En ze is een schatje om te zien!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25519346
Hier weer een update van mijn kant!
Met Little B gaat alles goed. Ze heeft zelfs 2 nachten meer dan 9 uur geslapen ! Ik werd er zelf wakker van. Vorige week heeft ze een periode gehad dat ze 6!!! flessen wou per etmaal, toen maar even Friso extra gehaald (voor hongerige babies), dat hielp wel goed. Maar nu slaapt ze erg goed en heeft ze genoeg aan 4 flessen!! Ik denk dat ik nu maar bij 4 houd en dan iets meer geef, zodat ze genoeg binnen krijgt. Aan de klok ga ik nog niet sleutelen, aangezien de klok straks vooruit gaat. Ik hoop dus dat ze straks van 21.00 tot 06.00 uur gaat slapen. Nu slaapt ze van 19.30/20.00 tot een uur of 04.30/05.00 uur. Maar ja na 2 nachten kan het dus nog veranderen en garandeert niet dat het zo blijft natuurlijk.

Voor de rest krijgt ze behoorlijk praatjes en kan ze heel goed alleen spelen, in de box of in de wipstoel met een babygym. Gisteren begon ze echt te schaterlachen toen ik een spelletje deed... "daar komt een muisje aangeslopen".

Ze wil op het moment echt alles in haar mond stoppen. Als je vingers of hand in de buurt is, dan pakt ze dat en verdwijnt in d´r mond. Zelf probeert ze soms 2 vuistjes tegelijk erin te proppen. En het spuugdoekje houden we ook maar bij de hand, want soms kwijlt ze als een Sint Bernhardshond

Bij het KDV is het ook een stuk beter gegaan. Ze heeft lekker gespeeld en ze laten haar nu ook gewoon doorhuilen als ze gaat slapen.

Ik moet wel zeggen dat deze periode wel erg leuk is, en ik heb me laten vertellen dat het alleen maar leuker wordt Zo leuk dat je nu echt contact met je kindje krijgt

Ow ja, volgende week begin ik met babymassage. Zijn 6 lessen van 2 uur. Iemand ook gedaan of mee bezig??
pi_25519494
Bix, zoals Sugar zegt: ik kan me dat ineens weer heelerg goed herinneren Het valt niet mee maar hier heeft de 'strenge' aanpak geweldig goed geholpen. Het is fijn als ze in hun eigen bedje in slaap kunnen vallen. Succes ermee

Fijn dat het met Benthe zo goed gaat Ik zou ook babymassage gaan doen. Maar nadat ik bij dezelfde organisatie 'babyzwemmen voor pasgeborenen' had gedaan ben ik afgehaakt. Het was mij daar iets te veel 'geitenwollensokkengedoe'. Maar het had me op zich wel erg leuk geleken....
Ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Morgen gaan we weer met Morris naar de huisarts. De open plekjes op zijn gezichtje lijken weer op te spelen. Ik dacht net dat ze eindelijk ingedroogd waren. Maar helaas.
pi_25525538
Bix succes!!! (de aanhouder wint )

Benthe je doet het goed

Morris

Djulian heeft een zalf gekregen voor de uitslag van die plaszakjes. Na dat we gister allerlei truukjes uit geprobeerd hadden kwamen we erachter dat de koude vloer de beste oplossing is om je kindje te laten plassen Huisarts vond de uitslag erg naar. De urine is nog niet helemaal goed, maar zolang Djulian geen koorts heeft niet alarmerend. Als hij koorts krijgt moeten we gelijk bellen, urine inleveren en afwachten wat de arts dan zegt. We gaan heel hard duimen dat hij geen koorts meer krijgt. Alhoewel hij vandaag al wel weer verhoging had.
pi_25525664
Och Djulian, wat vervelend toch weer voor je, dat je maar ziekjes blijft. Hopelijk knap je vanaf nu goed op
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_25528555
Ik ben een tjd niet op Fok geweest, dus heb de situatie rond Danyel niet helemaal gevolgd, maar wat leven jullie nog steeds in onzekerheid zeg, een hele dikke knuffel voor jullie alledrie!

En ik ga nu het dagboek maar verder lezen, zodat ik weer op de hoogte ben, sterkte met alles

Djulian, heel veel beterschap jij, hopelijk ben je snel opgeknapt
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:16:22 #88
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25529597
Tex hoe gaat het met het eten van Noah?? en ben je al op het cb geweest? en wat zeiden ze daar?

verder ben ik ook benieuwd hoe het met Jdee en Ela gaat????
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:21:44 #89
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25529681
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 09:46 schreef Martineke het volgende:

[..]

errug goed zaterdagavond niet in bed te krijgen gevolg ...keimoe met eten, dus in slaap vallen. in bed gelegd om 23.30 en om 03.15 weer paraat om te eten en daarna weer geslapen tot 08.30. niet verkeerd dus
zondagnacht van 00.00 tot 07.30 toen eten en weer samen slapen met mama tot 10.30
en vannacht van 00.00 tot 07.15

heb geen klagen hier
Lijkt op Noa's slaappatroon...behalve vannacht, toen kwam ze om de twee uur! (gevolg van de regeldag gisteren, hoop dat dat vandaag een beetje over is!)
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2005 @ 11:25:46 #90
81992 Githa
pi_25529720
Jolie je wilde die bloemen gewoon nog een keer aan je mama geven he omdat ze zo lief is
ze zijn ook zo mooooooooooooooooooi ...

Djulian heeeeeeel veel beterschap mannetje het wordt nou onderhand wel tijd dat je beter wordt hoor

Succes Bix tis vreselijk moeilijk Anna zo te laten huilen maar je doet het niet voor niks

ik moet alles nog goed terug lezen,als ik de tijd kan vinden.... weer veel te veel gemist
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:29:14 #91
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25529736
Ik zit net Noa-tv te kijken terwijl ze slaapt, wordt ze ineens wakker (ligt nog maar 5 minuten) en gaat rond kijken en lachen naar boven (en ik ben daar echt niet!!) zo schattig......... ze zit ook geluidjes te maken...ze kan zich zo te zien prima vermaken in bed! Ga ik me afvragen of ze toevallig 's nachts ook zit rond te kijken tot ze honger krijgt ...
  woensdag 16 maart 2005 @ 16:39:10 #92
61800 Rottdog
pi_25531159
Na toch even een tijdje afwezigheid vaag wat bijlezen enzo weer een beetje up-date

Het heugelijk nieuws wat Zoë gaat melden is: Zoë heeft een tandje
kunstgebit weer afbesteld

Ach gossie al die kleintjes een beetje in de lappenmand zielig, beterschap

Hoe is het met alle kleine kotertjes
pi_25531609
Zoë, goed zeg een tandje Gefeliciteerd
pi_25534312
Zoe wat goed!!! Het duurde ff rottdog, maar dan heb je ook wat. Het tandje van Zoe is vast extra mooi of extra scherp
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:29:39 #95
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25541925
Goed zo Zoë

Hier gaan we door met de estafette verkoudheid/griep doorgeven.
Eerst ik, toen Glenn, toen ik weer en nu Glenn en ik samen

Trouwens, van kruipen wil Glenn helemaal niets weten. Hij is nu 8 maanden en vertikt het om zich op handen en voeten voort te bewegen. Wel trekt hij zich overal aan op en gaat dan 'lopend' naar zijn plaats van bestemming. Hijzelf vindt het onwijs stoer maar ik zit hier telkens met gierende hartkleppen, bang dat-ie valt.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:29:57 #96
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25541933
Zoë! Leuk joh!

Hee, weet iemand of je nu makkelijk ergens aan zwemluiers kunt komen? Ik was bij Kruidvat en vroeg ernaar en zij vertelde dat de leverancier die dingen in de winter niet aanleverde! Debiel, toch?
Misschien hebben jullie tips?
Want ik wil zwemmen! En poep of plas nog weleens in m'n broek tijdens het zwemmen
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:36:37 #97
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25542041
Hier staan ze volgens mij nog gewoon in de schappen bij de supermarkt hoor. Lijkt mij dat er in de winter ook nog volop gezwommen wordt, toch? Vreemd van het Kruidvat...
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 13:37:51 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_25542052
In de supermarkt, hier liggen ze nog vol op
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25542085
Ik heb nog een pak liggen, is maar 1 luier uit en weet niet of Djulian er nog in kan Als je hier in de buurt komt mag je ze zo op komen halen, woon alleen een beetje ver weg
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:45 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25542177
Dank.
Ga gewoon wat meer filialen af dan!
Ik vond het dus ook een lul-argument, EW.

Enne, Anitra, thanks! Denk dat het wel goedkomt zo, maar als niet, dan kom ik langs!
pi_25542351
Je kunt misschien een zwempakje proberen, Sugar? Of mag dat niet in dat zwembad?

Zoe ook een tandje

En Myrthe trok zich vandaag voor het eerst op!
Ze probeerde 't al vaker maar we hebben geen box, zojuist zat ze even in haar ledikant en toen lukte het dus wel. Aan het bankstel is dat wat lastiger natuurlijk.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:59:48 #102
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25542444
wat gaat het toch goed met de kindjes zoé een tandje
myrthe die zich optrekt

en die zwemluiers hebben ze die niet gewoon bij de AH?
hier teminste wel
pi_25543450
Morris heeft nu een nieuw zalfje gekregen van de dokter. Hopelijk gaan de open plekjes op zijn gezichtje eindelijk eens dicht
Gelukkig blijft hij er verbazingwekkend vrolijk onder
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:50:38 #104
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25543507
open plekjes snoopy heb ik iets gemist?
gelukkig heeft hij er niet veel last van...
pi_25543544
Hij heeft eczeem babyfeet en er is een bacterie in z'n gezichtje bijgekomen waardoor er open/vochtige plekjes ontstaan. We hadden een zalfje, maar dat hielp niet. Dus nu een nieuw zalfje gekregen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:54:33 #106
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25543599
nou das vervelend zeg hopelijk helpt dit zalfje wel en is hij er snel vanaf...
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:29:40 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25545605
Wat vervelend die eczeem en blaasjes zeg. Arme Morris Maar wat goed dat ie desondanks vrolijk is Hopelijk werkt het zalfje goed en heeft ie er gauw geen last meer van.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 18:26:45 #108
81992 Githa
pi_25548290
Tex, hoe gaat het nu met Noah ? .... hij was toch zo aan het kwakkelen ???

Morris duimen dat dit zalfje zijn werk gaat doen

Zoë WAUW een tand veel beter als een kunstgebit

Myrthe kan zich al optrekken .....jemig wat gaat dat allemaal hard ..... goed hoor meid

Sugar, hier verkopen ze ook gewoon overal die zwemluiers hoor
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2005 @ 19:09:11 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25549124
Ik zie allemaal tandjes, zich optrekkende en doorslapende kindjes langskomen

Isa zit niet zo lekker in haar velletje. Ze heeft een oorontsteking die niet over wil gaan. Ze heeft nu een antibioticakuur. Dus hopelijk gaat het snel beter...

Knuffels
Sjeen
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:09:17 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25549129
Noah drinkt nog steeds heel slecht Normaal drinkt ie 5 flessen van 160 ml en als ie nu 120 ml drinkt is het veel... Dus nu krijgt ie weer 6 flessen ipv 5, en volgens de huisarts was het niet zo erg.
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 19:18:47 #111
81992 Githa
pi_25549335
Isa heel veel beterschap met je oorontsteking

Tex wat vervelend dat Noah niet lekker in zijn vel zit en dat je er niet kan zeggen wat er nu echt aan scheelt.
Wat zegt je gevoel ? ...want vaak zegt dat meer als een huisarts niet een idee wat de oorzaak kan zijn van zijn slechte eetlust ? en hoelang heeft hij op 5 x 160 ml gezeten ? misschien dat het te veel voor hem was ofzo ik roep zomaar wat hoor
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:32:40 #112
3011 E.T.
pi_25549695
ff tussendoor..
Snoopy, krijgt Morris soms Friso-voeding?
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:36:08 #113
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25549772
Hij heeft toch wel een paar weken 5×160 gedronken, en toen werd ie ziek. En toen dronk ie dus heel slecht. Vorige week leek ie net weer terug te gaan naar de 5×160 en ineens sloeg het weer om. Verder mankeert er niks aan hem, hij is nog net zo vrolijk als altijd. Ik heb verder geen idee wat er zou kunnen zijn eigenlijk...
Maar maak me verder niet zo'n zorgen. Hij drinkt niet zó weinig dat ie uitdroogt (hij plast nog gewoon) en lijkt dus ook niet ziek ofzow, maar ja hij komt volgens mij ook niet veel aan op deze manier...

6 april moet ik naar het CB, misschien dat die nog wat tips en ideeën erover hebben.
©Dumbo
pi_25551341
Vanaf welke leeftijd mogen kindjes eigenlijk zwemmen ? We gaan volgende week op vakantie, naar de canarische eilanden, en ik was benieuwd of Myrthe in het water mag of dat ze daar nog te jong voor is.
pi_25551506
Ik denk dat de richtlijnen daarvoor landelijk nogal verschillen en dat je het daar beter even kunt vragen. De zon is misschien wel gevaarlijker dan het water.

Isa en Morris, beterschap
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 20:41:00 #116
81992 Githa
pi_25551541
of misschien even het cb bellen voor je gaat ? .....
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 21:22:35 #117
43556 miss_dynastie
pi_25552702
Sjoeg, heb ff op albert.nl gekeken en bij etos hebben ze deze:

11-15 kg, 11 stuks, 7,35
en

7 - 12 kg, 12 stuks, ook 7,35

Dus als je er in de buurt niet aan kunt komen, is bestellen misschien iets...
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:34:16 #118
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25553021
Hier verkopen ze in het zwembad aan de kassa ook zwemluiers, maar als je kind niet zo'n poeperd is gaat een zwembroekje/badpakje ook prima hoor! Met Freek nooit problemen gehad, en urine komt volgens mij toch wel in het water terecht, kan me niet voorstellen dat dat lekker in die zwemluier blijft...
En dan wil de zwemjuf dat we allemaal een hapje water nemen, kun je zo leuk een fonteintje mee nadoen.... dat doe ik dus nooit! Maar ben wel de enige!

Ladybos, Myrthe is volgens mij nog wel erg klein om in zee te zwemmen, hier is het water 34 graden tijdens het babyzwemmen, en dan nog koelen sommige kleintjes erg af.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25553030
Weet iemand toevallig waar je een mouwslab kunt krijgen? Lijkt me geen onverstandige aankoop..

donderdag 17 maart 2005 @ 21:36:30 #120
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25553071
Prenatal? Heb ze bij Zeeman ook weleens gezien. Ik trek hier gewoon de trui uit .
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:39:03 #121
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25553134
Amber heeft ook zo een "vreetjurk" (zo noemt opa hem) gekregen. ik kan eens vragen waar ze die vandaan hebben? Maar ik denk idd dat prenatal ze wle heeft
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 21:40:13 #122
81992 Githa
pi_25553162
in het boek van babywalz staan er genoeg dus wellicht kun je ze ook via hun site bestellen

Ik heb er toevallig vorige week een van de buurvrouw gekregen die had hem gekocht in het bejaardenhuis waar ze die dingen maken voor het rode kruis.
pi_25553166
ik zag ze laasts nog hangen bij de prenatal. Ik zat er ook nog aan te denken om er een aan te schaffen maar zag toen niet echt in waarom maar nu ik jou foto zie denk ik dat ik er ook maar een paar ga halen.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 21:46:32 #124
81992 Githa
pi_25553307
Myrthe wat ben je trouwens aan het eten ? ...Ik kan het maar niet herkennen
en nieuwsgierig als ik ben
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:49:28 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25553366
ik gok op meloen
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:50:18 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25553386
Ik heb er ook een poos op zitten turen, maar volgens mij is het pompoen?
pi_25553431
Prenatal en Zeeman dus? Is allebei redelijk dichtbij.

't Is inderdaad een Cantaloupe meloen, 99 cent bij C1000.. Ze heeft er heel uitgebreid van zitten smullen.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 21:53:26 #128
81992 Githa
pi_25553464
Meloen thnx poemojn nu kan ik weer lekker slapen vannacht
pi_25554532
Anna is al een paar dagen erg huilerig en ontevreden. ook ziet ze er wat slecht uit met allerlei pukkeltjes (en ze begint 'r haar te verliezen, ook niet erg charmant maar ok). toen ik haar gisteren woog bleek ze niks te zijn aangekomen sinds een dag of 4, dus ik vermoed dat het nieuwe regime (meer op schema voeden ipv op verzoek) niet goed werkt helaas. ik heb haar vervolgens weer vaker aangelegd, maar in de loop van vandaag werd 't er niet beter op. aan 't eind van de middag was zij in ieder geval nog steeds verre van tevreden, en ik ook erg moe, en m'n borsten erg leeg. dus hebben we haar vanavond na een voeding 60 cc nutrilon gegeven: die klokte ze zeer gulzig naar binnen en daarna lag ze eindelijk weer eens tevreden rond te kijken.
ik baal er flink van dat de bv dus toch weer moeizaam gaat. ik heb geen zin in / puf voor het eindeloze ge-emmer van de vorige keer. niet in de laatste plaats voor Anna zelf trouwens, die nu zoveel energie moet steken in ieder druppeltje te vergaren melk. dus misschien binnenkort toch maar overstappen op de fles...
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:33:10 #130
61800 Rottdog
pi_25554561
De meeste zwembaden verkopen ook gewoon los zwemluiers en een gewoon zwembroekje of badpakje mag ook plas wordt nl niet tegen gehouden en een goede poepbroek loopt aan de zijkanten wel uit

Stoer Myrthe optrekken

Zag Amber in het foto-topic ook al een showtje staan weggeven

Morris hopelijk werkt de nieuwe zalf snel

Ach meisje Isa

Ladybos zelf heb ik gewacht tot de eerste inenting heeft gehad, heb trouwens geen idee hoe het is gesteld met zwemwater in het buitenland omdat die meestal zout water gebruiken. Persoonlijk zou ik gewoon badwater pakken in een emmer of de tummy en daar in badderen.

Heb ze bij de zeeman zien liggen met mouw

Is het nagelknippen bij jullie ook zo'n drama het begint hier gewoon een ramp te worden heb Zoë nog net niet in de houtgreep en neeee ik heb haar nog nooit in de vinger geknipt ofzo iemand tips
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:37:46 #131
61800 Rottdog
pi_25554723
Lieve bix niet te lang blijven tobben hoor misschien zit er gewoon te weinig voeding in de bv en daardoor Anna niet tevreden is. Niet te lang blijven frustreren met jezelf hoor
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:49:50 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25554957
Bix, lastig is dat hè?
Dat vaker aanleggen gaat gewoon moeizaam als je er al 1 hebt rondhobbelen. Ik heb zelf de keus gemaakt (met pijn in mijn hart) om over te gaan op de fles. Kon het voor mijn gevoel ook niet maken ten opzichte van Freek. Even een keer samen boekje lezen/tv aan als ik zat te voeden ging nog wel, maar ieder uur werd toch wat teveel van het goede.

Die pukkeltjes is vrij normaal trouwens op deze leeftijd, dat schijnt een na-effect te zijn van jouw hormonen die nog in haar lijfje zitten van de zwangerschap. Na een week of 3 was het hier over .
pi_25555099
Wat vervelend Bix. Clustervoeden is inderdaad intensief.
quote:
Controleren

Je kunt controleren of je baby voldoende voeding krijgt doorop het volgende te letten:

* Een baby die voldoende voeding krijgt heeft 5 tot 7 flink natteluiers per dag.
* In de eerste weken heeft de baby meerdere keren per dag,zachte, ontlasting. Na 6 weken kan dit 1 x per dag zijn, om de paardagen of zelfs maar 1 x per week. [Commentaar Poemojn: dit had Myrthe ook niet, die had direct al minder dan 1x per week ontlasting, mocht gewoon van de huisarts bij borstvoeding]
* Een baby die voldoende voeding krijgt is alert enlevendig.
* Hij groeit 100 tot 150 gram per week. Je kunt dit controlerendoor wekelijks naar het weeguurtje van het consultatiebureau tegaan. Kijk altijd naar het gemiddelde van een aantal weken: het isheel normaal dat je baby de ene week wat minder groeit en devolgende meer. Gemiddeld groeit je baby ongeveer een pond permaand.
* Veel baby's hebben behoefte aan 8 tot 12 voedingen perdag. Aangezien borstvoeding lichtverteerbaar is vragen borstgevoedebaby's vaker om voeding dan flesgevoede.
Misschien kun je hier iets mee? Komt van CZ: Genoeg voeding?.
Op schema voeden werkt voor heel veel vrouwen niet goed, dan moet je echt een behoorlijk grote productie hebben wil dat goed uitpakken. Hoe vaak wil ze dan drinken als je op verzoek voedt?
Anna is nu 5/6 weken, gewoonlijk heb je met 6 weken regeldagen, kan het niet zoiets zijn?
Heb je haar veel bij je (evt draagzak)? Huidcontact zorgt ervoor dat jouw prolactineniveau stijgt en dat is weer goed voor je melkproductie, net als voedingen tussen 2 en 6 's nachts.

Rottdog, dat van die 'te weinig voeding' is een fabeltje uit de jaren '60 en '70. Heeft vaak met een verkeerd borstvoedingsbeleid te maken, bijv schema voeden of max 10 minuten per kant. Dat is wel de manier waarop onze moeders moesten borstvoeden maar wordt tegenwoordig sterk afgeraden, al kan schemavoeden voor de moeder soms wel relaxter zijn.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 22:56:52 #134
43556 miss_dynastie
pi_25555146
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:
Rottdog, dat van die 'te weinig voeding' is een fabeltje uit de jaren '60 en '70.
Daar verschillen de meningen toch ook over, heb ik begrepen

Bix
pi_25555180
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:58:37 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25555197
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:

net als voedingen tussen 2 en 6 's nachts.
Die voedingen breken je het meeste op als je nog een ouder kind hebt... tenminste, da's mijn ervaring.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 23:00:42 #137
43556 miss_dynastie
pi_25555265
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
En de mensen die zeggen er ervaring mee te hebben (dus die zeggen dat ze onvoldoende voeding hebben), die hebben eigenlijk last van ... ? Te weinig goede begeleiding, is dat een optie? Ik meen me namelijk te herinneren dat dit argument bij een van mijn kennissen door een arts was genoemd?
pi_25555377
Wat wel kan is bijv. dat de moeder een minder grote opslagcapaciteit heeft. Dan zal de baby ook vaker moeten drinken om aan eenzelfde totaalhoeveelheid te komen (bijv 10 keer 100 ml drinken is ook een liter, net als 5 keer 200 ml).
Verder kan de baby een kleinere maaginhoud hebben, en hij kan natuurlijk niet meer drinken dan in z'n buikje past.
Als de baby moppert kan dat ook te maken hebben met een late toeschietreflex, dan kun je bijv syntocinon neusspray gebruiken. Of je kunt idd een lage productie hebben en dan Domperidon gebruiken om dat op te krikken. Maar daarvoor kun je beter met een lactatiekundige/huisarts overleggen.

Dus als je wel borstvoeding wilt geven Bix kun je misschien iemand bellen (bijv vrijwilliger VBN of LLL) die dan met jou kan bekijken wat de oorzaak is voor Anna's gemopper. Misschien is er wel iets aan te doen (en ik vind 't zelf alleen maar makkelijker worden nu Myrthe ouder wordt). de telefoonnummers staan bovenaan bij het Borstvoedingsforum. Als je wel graag bv wilt geven kan het misschien toch probleemloos gaan dan.

Als je dat niet wilt, heb je blijkbaar al flessenervaring, dus daar hoef (kan) ik geen tips voor geven.
pi_25555560
Tuurlijk Leah, maar mijn jongste broertje bijv kreeg net als wij allemaal flesvoeding, en sliep pas door toen hij vier jaar was (de andere vier kinderen waren ook al ouder dan een paar maanden, ook met flesvoeding, maar ik weet niet alle leeftijden bij het doorslapen). Flesvoeding geeft geen garanties op doorslapen/geen nachtvoedingen. Nouja, dat weet iedere ouder hier die 's nachts zes keer uit bed moet voor een speentje.

Miss_D, te weinig goede begeleiding is idd vaak een reden om te stoppen. En ook te weinig steun in de omgeving. Er wordt wel geprobeerd om de kennis van en begeleiding bij bv-problemen op te krikken, maar dat gaat niet overal even snel (al kan de morele druk om bv te geven wel groot zijn, ook van cb en huisarts, en kan de moeder een schuldgevoel krijgen als het haar door falende begeleiding niet lukt om bv te geven). Daarom is het werk van vrijwilligers en lactatiekundigen ook zo belangrijk in NL. Na de 2e Wereldoorlog is de flesvoeding in NL opgekomen als het alternatief voor borstvoeding, en door het vertrouwen in de techniek is de meerderheid vd bevolking daarop overgestapt. Toen is dus ook veel kennis over borstvoeding geven verloren gegaan. Als je je daarin in verdiept, die geschiedenis, dan is dat zo interessant, maar ook zo frustrerend.. bijv het hele weeg-en-meet-gedoe met jonge baby's is door flesvoedingsfabrikanten geintroduceerd om moeders te overtuigen van het slechte van borstvoeding en het goede van hun product waarop baby's veel sneller zwaarder werden.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:22 #140
43556 miss_dynastie
pi_25555561
Interessant poemojn, thanx
Edit: je had ook nog een stukje voor mij gepost Jeej, ik wist niet dat flesvoeding zo'n invloed heeft gehad op het borstvoeden van nu. Ik heb begrepen dat er cursussen zijn die je kan volgen, dus dat wil ik t.z.t. zeker gaan doen, zodat ik in elk geval voorbereid ben (al weet je niet hoe dan de begeleiding is, al betwijfel ik of dat in een paar jaar zo kan veranderen) Bedankt
pi_25555687
ik denk dat 't bij mij inderdaad voornamelijk aan de opslagcapaciteit ligt. en 't enige wat daar aan te doen is is dus erg vaak voeden, dat is gewoon lastig vol te houden volgens mij, ook ivm Piet. bedankt voor de tips/reacties, ik ga nog wel 't een en ander proberen (en inderdaad iemand van van vbn bellen bijvoorbeeld), maar vooral: nu naar bed. 't is alweer veel te laat. oja toch nog een paar reacties: Anna 'komt' 's nachts tussen 2 en 6 maar 1x, dus dat schiet niet echt op. toeschietreflex komt op zich vrij snel, maar duurt ook niet lang (na vrij korte tijd moet ze weer erg veel zuigen voor 1x slikken). ben al blij als er een tweede tsr is na een tijd. nou, trusten!
en voor poemojn: tnx, en bij babywalz hebben ze leuke mouwslabbetjes!
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:25:09 #142
3011 E.T.
pi_25555752
Bix, is het misschien een optie om anders 1 of 2 voedingen te vervangen door fles en de rest gewoon bv te blijven geven?
Ik kan me nog zo goed jouw strijd om de bv bij Piet herrinneren.. Ik hoop iig dat het nu beter gaat..

En idd, zoals poemojn zegt.. BV-geschiedenis is erg interessant, heb me ook helemaal suf gelezen in die tijd. En idd, als je eens navraagt bij mensen die gestopt zijn met bv.. ligt dat uiteindelijk voornamelijk aan de gebrekkige begeleiding en gebrekkige steun van het thuisfront.
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:27:22 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25555788
Poemojn, ik bedoelde dat ook niet alszijnde een baby komt met fv minder vaak Ik bedoel alleen te zeggen dat je met een ouder kind erbij vaak ook minder rust krijgt, je kunt immers minder vaak en goed "bijslapen". Weinig rust doet je bv geen goed, is mijn ervaring.
pi_25555902
Succes & sterkte ermee Bix
Ik weet niet hoe het bij Piet allemaal gegaan is, kwam hier toen nog niet.. maar hopelijk gaat 't bij Anna beter, en anders is het ook geen ramp.

Leah, klopt.. kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb daar op het bv-forum en het offtopic bv-forum (Jip en Janneke) idd wel eens over gelezen, wat die moeders dan allemaal deden om het oudste kind ondertussen ook rustig te houden. Maar zelf geen ervaring dus.

Dit hele verhaal herinnert me er wel aan dat ik ook de lactatiekundige nog als aftrekpost kan opvoeren over 2004. Ga zo dus eens verder met de belastingaangifte.. Mag je bijv de babyweegschaal ook opvoeren, en andere thuiszorg-huur-attributen, weet iemand dat zo?
pi_25556029
Ik ga ff een goede moed verhaaltje het topic in gooien.
Een vriendin van mij heeft een zoonjte van 18 maanden en 1 van 3 jaar. Haar 2e zoon werd veels te vroeg geboren en was 850gram. Ze is begonnen met kolven en heeft dat gedaan tot hij thuis kwam. Na die 2 maanden is zij gaan proberen hem aan de borst te krijgen, nu is hij 18 maanden en hij krijgt nog steeds bv!!! Zij zegt dat haar succes komt omdat ze er van uit is gegaan dat flessenvoeindg geen optie was.
pi_25559013
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:32 schreef E.T. het volgende:
ff tussendoor..
Snoopy, krijgt Morris soms Friso-voeding?
nee, hoezo?

edit: kunnen de verhalen hierboven in het bv-topic aub?

[ Bericht 10% gewijzigd door snoopy op 18-03-2005 08:33:56 ]
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:57:48 #147
3011 E.T.
pi_25559344
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:28 schreef snoopy het volgende:

[..]

nee, hoezo?

edit: kunnen de verhalen hierboven in het bv-topic aub?
Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.
Poemojn heeft een keer een link geplaatst naar een discussie op babybrabbel over de link eczeem en Friso.. en toen ik terug zat te denken kwam ik idd ook tot de conclusie dat Saskia eczeem kreeg toen friso z'n voeding 'verbeterd' had. Ben toen overgegaan op Nutrilon en nergens meer last van.

Maar dat gaat bij Morris dus niet op.
pi_25559378
Benthe krijgt ook Friso, maar geen eczeem hier hoor!
Snoopy, wat zielig voor Morris, dikke knuf voor hem.

Bix, sterkte met de BV Kan me voorstellen wanneer je er een kleintje bij hebt, het extra zwaar is.
pi_25559530
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:57 schreef E.T. het volgende:

Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.
Poemojn heeft een keer een link geplaatst naar een discussie op babybrabbel over de link eczeem en Friso.. en toen ik terug zat te denken kwam ik idd ook tot de conclusie dat Saskia eczeem kreeg toen friso z'n voeding 'verbeterd' had. Ben toen overgegaan op Nutrilon en nergens meer last van.

Maar dat gaat bij Morris dus niet op.
Nee, denk het niet want hij krijgt al Nutrilon. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje huiverig om nu al allerlei oorzaken te gaan zoeken. We proberen dit eerst en hopen dat het snel beter zal gaan. Zo niet, dan kijken we wel verder. Maar ik wil dat wel heel voorzichtig aanpakken eigenlijk.
Ik vond het er vandaag trouwens al beter uitzien dus wie weet.

En ET, dankjewel voor de tip
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:53:40 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25561195
Dit hoort ook eigenlijk in het BV-topic thuis, maar ik kan m niet vinden...

Bixister, sterkte...ik merk dat als dat verhaal waar is over vrouwen met verschillende 'opslagcapaciteit' ik er ook eentje van ben...Noa drinkt vaak en lang, sinds het begin. Maar goed...ik hou veel van dr dus kan er vaak ook wel van genieten dat ze ligt te drinken. Ze valt nog steeds vaak in slaap tijdens de voeding en moet dan echt gestimuleerd worden om door te drinken. Zodra ik haar weer terug in bedje leg wordt ze wakker en is ze weer hongerig, en dan begint het weer van voren af aan. Ben ik gisteren toch zeker anderhalf uur mee bezig geweest...dat was niet al te leuk, maar daarna sliep ze ook als een blok tot half zeven! (vanaf half één). Vond ik toch best netjes!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:00:08 #151
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25561310
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Is het nagelknippen bij jullie ook zo'n drama het begint hier gewoon een ramp te worden heb Zoë nog net niet in de houtgreep en neeee ik heb haar nog nooit in de vinger geknipt ofzo iemand tips
Probeer het eens tijdens haar middagslaapje. Hier is lukt het mij ook niet om meer dan 2 nagels te knippen als Glenn wakker is. Gisteren heb ik het dus geprobeerd terwijl hij sliep en het moet allemaal nog voorzichtiger dan normaal, maar hij heeft nu weer nette nageltjes

En Isa, beterschap
En Morris, succes met je nieuwe zalfje. Hier ook heel veel geprobeerd, maar sinds 3 weken is Glenn helemaal van zijn eczeem af. Zo plots als het gekomen was (toen hij 4 maanden was), zo plots was het ook weer weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elegantly Wasted op 18-03-2005 11:06:38 ]
pi_25561409
BV: Borstvoeding deel 9 (voor Suzanna)

Daar hoop ik dus een beetje op EW, dat het vanzelf over gaat! Goed nieuws dus
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:16:51 #153
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25561650
Thnx snoopy

Nagelknippen is hier ook een drama, Rottdog. Noa klemt haar vingers rond mijn vinger (tja, grijpreflex) en dan durf ik echt niets meer...als ze slaapt wordt ze er wakker van...
Meestal laat ik ze maar langer worden, wacht tot er een draadje aan hangt en dan trek ik heeeeeeeeeeeeel voorzichtig dat draadje los. Dat kreeg ik te horen als tip van een moeder van elf kinderen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:17:49 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25561683
weet je hoe ik het doe.... ik vijl ze gewoon. gaat een stuk gemakker dan knippen moet ik zeggen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:28:13 #155
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25561904
Glenn ligt/zit/staat nu geen minuut achter elkaar meer stil. Dus vijlen is helemaal geen optie.
pi_25561940
Ik knip een hand per keer, zo lang kan ik haar wel afleiden. En dan een tijdje later de andere hand. Voeten vind ik lastiger.. Als noodoplossing gebruik ik ook die tip van Suzanna, maar als Myrthe's nagels nu langer worden heeft ze rouwrandjes.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:54:43 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25562495
rouwrandjes....bekend..... ziet er inderdaad niet echt appetijtelijk uit...
pi_25563252
Het nagelschaartje ligt hier standaard onder handbereik. Als ik de kans krijg knip ik 1 of 2 nageltjes. Meer lukt vaak niet. En zeker met dat eczeem moet ik ze superkort houden.
Heb ooit al eens in een vingertje geknipt Ik moest harder huilen dan Morris!
Heb er toch een soort trauma aan overgehouden...
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 12:25:53 #159
43556 miss_dynastie
pi_25563288
Vijlen met een kartonnen vijl misschien een idee?
Zijn bij douglas te koop, misschien ook wel bij kruidvat en zo.
Edit: voor EW dus niet
pi_25563481
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Edit: voor EW dus niet
Bij mij ook niet hoor. Dat duurt veel te lang
pi_25564877
Bij alicia knip ik de nageltjes na het badje als ze heerlijk slaperig is en tegen me aan kruipt (evt terwijl ik voorlees)

Jayden knip ik aan de borst, das het enige moment dat hij het toestaat omdat hij dan te druk is met drinken. Na 4 voedingen ben ik helemaal rond. (zo deed ik dat bij alicia destijd ook)
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:33:41 #162
61800 Rottdog
pi_25564895
Krijgt dan dus een dagtaak aan vijlen en een vervelend kind ook geen optie

Dan maar doorgaan zoals we het nu doen, zit niets anders op het is maar 5 min maar vindt het gewoon sneu voor haar dat het zo'n strijd wordt. Hopelijk gaat het in de toekomst beter

Rauwranden juk juk juk
pi_25568822
Nagelknippen doe ik hier na de laatste voeding, dan ligt hij te slapen in het grote bedje en kan mams heel snel de nageltjes knippen en vijlen en dan heeft hij het niet eens door....
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:13:16 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25572586
Maria hoest een beetje. Iemand een idee of ik ergens bijzonder op moet letten of zelfs iets moet geven of doen al?
pi_25572738
Volgens mij niet hoor Sugar. Het schijnt weer te heersen volgens onze huisarts (Morris heeft ook een hoestje). Ik denk vooral opletten of ze niet echt benauwd wordt of koorts krijgt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:22:35 #166
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25572799
Ook een hoestende Glenn hier.
Het heerst echt op het ogenblik.
pi_25573235
Myrthe is ook beter, maar hoest nog wel.

Bix, ik weet niet hoe je Engels is maar ik plaats ff een linkje voor je in het bv-topic.
Borstvoeding deel 9
Was er trouwens ook niet een flesvoedingstopic? Hier wordt nl ook vaak over flesvoeding, schema's en cc's gepraat dus ik zie het probleem niet zo als het een keertje over borstvoeding gaat..

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 18-03-2005 20:47:20 ]
pi_25573343
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:40 schreef poemojn het volgende:

Was er trouwens ook niet een flesvoedingstopic? Hier wordt nl ook vaak over flesvoeding, schema's en cc's gepraat dus ik zie het probleem niet zo als het een keertje over borstvoeding gaat..
Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:51:54 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25573494
Niet gek, Snoop.

En dank voor geruststellende reacties, allen!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:15:23 #170
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25574032
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Oh dan heb ik zeker een levensgevaarlijke griep gehad ?

Edit: Snoop je hebt gelijk, ik hou er over op. Alsof bv altijd zo halleluja is Kian zijn tweede tand is door
Hyves!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:18:49 #171
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25574110
Loena-tik: bij ziekte wordt de BV meestal minder...dat staat los van 'ondervoeding' opzich volgens mij. Als je genoeg drinkt moet de hoeveelheid niet minder worden als je niet ziek bent (of zwanger ). En poemojn bedoelt niet de hoeveelheid melk, maar de voedingsstoffen ín de melk, die samenstelling verandert niet.
(ik denk tenminste dat poemojn dat bedoelde)
pi_25574338
Dat bedoelde ik idd. Bij hoge koorts wordt het vocht uit de melk door je lichaam opgenomen (bv bestaat voor 90% uit water). Gewoonlijk kun je daarna de productie wel opkrikken, tenzij je echt te lang ziek bent geweest. Da's wat anders dan ondervoeding, of 'te weinig voeding(sstoffen)' waaronder ik een slechte kwaliteit melk versta (niet kwantiteit dus).
En tandjes zijn idd niet prettig, sterkte Loena.

Modjes mogen dit ook wel verplaatsen als ze dat nuttig vinden.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:33:09 #173
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25574435
Zullen we verder gaan in het bv topic? Ik heb er trouwens toch al helemaal geen zin in deze discussie. Iemand heeft ergens wat gelezen en dan is dat waarheid ofzo, prima zoals ik al vaker heb gezegd, maar het is niet mijn waarheid. Ik heb dus een doodsimpele griep gehad en Kian lag dus echt dagen te krijsen en was duidelijk afgevallen( en nee, ik heb hem niet gewogen ik kijk gewoon naar mijn kind) Dit is niet bedoeld als uithaal naar Poemojn trouwens, ok zoals zij weet word ik af en toe een beetje kriegel van haar boekjesmethode, maar goed ieder zijn ding. Maar als er dan ook nog een (volgens mij) verkeerde uitleg van haar woorden komt

edit: Hehehehe blijkbaar heb ik het mis
Hyves!
pi_25574881
Als er gevraagd word om te stoppen omdat het bij iemand pijn doetwat ik me goed voor kan stellen en dan gewoon doorgaan alsof die reactie niet gelezen is vind ik niet kunnen. Beetje rekening met elkaar houden is toch niet teveel gevraagd.

En ik geef toe dat ik ook niet tactisch bezig was met mijn goed-nieuws-verhaaltje
  vrijdag 18 maart 2005 @ 22:39:06 #175
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25575828
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:46 schreef snoopy het volgende:

Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?
*hierbij aansluit*
Bij mij lukte het ook niet, en kom ook bewust niet in het bv-topic...
©Dumbo
pi_25576033
sorry hoor dat ik hier over BV begon en daarmee wellicht mensen voor 't hoofd stootte. was natuurlijk niet de bedoeling. ik wilde het eerst even als algemeen onderdeel van de Anna-update melden, misschien ook wel onbewust niet in 't BV-topic omdat ik zelf juist ook nogal een gevoelige BV-geschiedenis heb. maar heb daar inmiddels bijgelezen hoor! reacties daar komen later wel weer, ben nu weer aan m'n bedje toe!

beterschap voor de zieke / hoestende kindjes.
pi_25581802
Lieve Bix, ik vind het helemaal niet erg als mensen hier een update over hun babietje geven waarin het onderwerp BV aan de orde komt. Ik heb alleen maar verzocht om verdere disussie daarover te verplaatsen naar het bv-topic. Blijf alsjeblieft gewoon over Anna posten. Ja OOK de bv-dingen. Maar als mensen allerlei theorieën willen posten over bv dan zou ik die liever in het bv-topic hebben (want dat lees ik dus niet ). Het lijkt mij persoonlijk beter op z'n plekkie daar. Heb je gelijk alle info bij elkaar
Maar goed, ik hoop dat alles goed met kleine Anna gaat
En hoe is het met Piet?
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2005 @ 14:54:46 #178
43556 miss_dynastie
pi_25587075
Hoe is het eigenlijk met Ela?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:42:58 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25588104
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Ela?
Vraag ik me ook af!
En Isis??
©Dumbo
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 maart 2005 @ 19:40:32 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25593654
Kom even een updateje brengen over Isa. De kuur begint goed aan te slaan, ze eet weer en slaapt ook weer een stuk beter. En ineens hebben we weer een kindje dat kan lachen dat heb ik dus echt gemist!

Sugar, een hoestje kan niet zo'n kwaad inderdaad. Als Maria er last van heeft, zou je de druppels van VSM kunnen gebruiken (Tussikind)

Nageltjes knippen gaat hier vrij goed als Isa op de commode ligt, maar Isa is sowieso een gemakkelijke wat aankleden en verschonen betreft.

Prettige avond en mooie zondag nog!!!
Sjeen
pi_25595668
Sjeen, fijn dat het weer beter gaat met Isa!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:01:11 #182
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25595833
wat heerlijk dat het weer goed gaat met Isa vind het zo'n mopje

ja ik ben ook heel erg benieuwt naar Isis en Ela..
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 11:24:04 #183
81992 Githa
pi_25606158
Isa wat mooie dat het eindelijk wat beter gaat kun je lekker genieten van het mooie weer .....
  maandag 21 maart 2005 @ 12:30:28 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25632414
Vandaag controle gehad voor Maria's heupjes.
Goed nieuws: de spreidbeugel doet zijn werk goed!
Slechter nieuws: ze moet 'm in elk geval nog 3 maanden om, tot ze ruim 9 maanden is. En dan nog wist ie niet te zeggen hoe groot de kans is dat we dan kunnen gaan afbouwen, omdat "de afwijking behoorlijk is". Toch wel vervelend nieuws, hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 21-03-2005 12:43:55 ]
pi_25632524
shit sugar, wat een tegenvaller... nog een tijdje doorzetten dus. hopelijk mag hij na de komende 3 maanden wel af.

ik heb vandaag een lekker Anna-dagje; Piet is uit spelen bij een vriendin van mij en haar zoontje die ongeveer even oud is als Piet. héérlijk om even alleen met Anna te zijn, ik geniet er ontzettend van. ze heeft ook al veel naar me gelachen vandaag. vanochtend lekker een heel end wezen wandelen. helaas waren de winkels waar ik nog even naar binnen wilde dicht op maandagmorgen (stom, vergeten! ), maar dat mocht de pret niet drukken.
  maandag 21 maart 2005 @ 13:04:03 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25633116
Ai, wat jammer Sugar... Maar wel fijn dat die beugel goed werkt, is het tenminste niet voor niets geweest! En hopelijk mag ie na 3 maanden toch gauw af.

Noah lijkt sinds gisteren eindelijk weer 'normaal' te drinken!!
©Dumbo
  maandag 21 maart 2005 @ 13:16:56 #187
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25633459
wat jammer dat Maria de beugel nog zon 3 maanden om moet, wel fijn dat ie wel zn werk doet anyway.
ik ben benieuwd met maxim, die moet 1 april voor zo'n echo om te kijken hoe het gesteld is met zn heupjes.

fijn dat het goed met Isa

Bix fijn he zo'n dagje

en Noah wat goed van je, nu wel "normaal" blijven drinken he
  Licht Ontvlambaar maandag 21 maart 2005 @ 15:02:55 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25635625
Tex, wat fijn dat Noah weer redelijk normaal drinkt. 't is toch iets wat door je hoofd blijft spelen, als het niet allemaal volgens plan/'t boekje gaat. Maar gezien de foto's in het fototopic zou ik zeggen dat hij precies weet wat hij nodig heeft Méééén wat een cutie

Jeetje Sjoeg, aan de ene kant fijn dat de beugel zijn werk goed doet. Maar dat het toch nog sowieso drie maanden moet gaan duren en dat de situatie daarna nog onduidelijk is Geef Maria maar een dikke knuffel van mij en Isa en neem er zelf ook een

Bix, lekker he, zo'n dagje only Anna ik blijf het een geweldige naam vinden...

Martineke, lag Maxim ook in stuit, dat hij een echo moet heb ik dat nu echt gemist, pfffff geldt het excuus zwangerschapsdementie nu nog eigenlijk

Isa is vandaag naar het KDV en ik ben alleen thuis (met koorts) da's vreemd... Isa gaat stukken beter nu, ze zit tegenwoordig de hele dag 'dadadadadadadadadada' tegen alles te vertellen

Knuffels
Sjeen
  maandag 21 maart 2005 @ 21:54:22 #189
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25646724
Sugar denk maar zo het is wel het beste voor maria
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:58:48 #190
43556 miss_dynastie
pi_25646851
He, wat jammer sjoeg
Fijn in elk geval dat het ding wel zijn werk doet, laten we duimen dat hij dat in de komende drie maanden nog ietsje harder doet
pi_25647108
vervelend voor Maria Sugar nu mar hopen dat het na de 3 extra maandje wel over is dikke kus en knuffel
  maandag 21 maart 2005 @ 22:18:59 #192
61800 Rottdog
pi_25647451
Gelukkig doet de beugel zijn werk, jammer dat voorlopig die toekomst zo onzeker blijft

Misschien wel een stomme vraag maar stel hem toch, wat zijn de consequenties voor Maria als het geheel toch afwijkend blijft

Voor de rest natuurlijk de duimen in werking en dat dit allemaal over 3 mnd overbodig mag zijn
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:00:08 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25655380
Sjoegje, er is in ieder geval vooruitgang!
Natuurlijk zit ik hier wel te duimen voor jullie hoor.

Ons kereltje heeft zich zo voorbeeldig, schattig, grappig, lief, vertederend gedragen tijdens de vakantie. We hebben diverse sentimentele momenten gehad:
Als meneer rustig ligt te slapen in het vliegtuig.
Als meneer vervolgens stralend wakker wordt en iedereen in het vliegtuig om zijn kleine dikke vingrtjes windt.
Als hij 's avonds kiekeboe speelt met het kleed wat over zijn buggy hangt, terwijl die er eigenlijk hangt zodat hij niet afgeleid wordt en gaat slapen.
Als hij zich tegen je aandrukt om eens lekker fijn te knuffelen of gierend van het lachen achter je weg te duiken als we het 'ik ga je pakken'spelletje spelen met zijn drietjes.
Als hij lekker lag te poedelen in het zwembad, druk vertellend hoe hij het naar zijn zin had.
Als hij druk zat te kletsen in de autostoel achterin de huurauto.
Vervolgens weer iedereen op het terras om zijn vinger windt.
Als hij, alsof hij gewoon thuis is op de grond ligt te spelen en overal naartoe banjert.
Als hij vervolgens de slappe lach krijgt.
Als hij op het vliegveld in slaap valt, terwijl wij lopen te stressen om 2 uur vertraging.
Als hij in het vliegtuig gewoon dwars door de landing heen slaapt en pas wakker wordt als we eruit moeten.
Om vervolgens 2 rijen dik te laten "Aahhhh!!" als hij zijn oogjes opendoet, zijn hoofdje opricht en weer veilig tegen mama aankruipt.

Is het dan zo gek, als mama vandaag weer aan het werk is, dat ze hem dan mist?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 maart 2005 @ 11:08:31 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25655526
helemaaaaaaal niet gek hoor Dutchie. Ik ging gisteren Isa van het kdv halen en ik hoorde haar al toen ik de gang in kwam 'Dadadadadadadadada' en in de auto naar huis heeft ze me geloof ik verteld wat ze de hele dag zo gedaan had
pi_25655690
Dutchie, wat een verhaal!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:16:24 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25668971
Sjeen, Maxim lag indd in stuit
pi_25672052
Dutchie
Sjeen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:11:26 #198
61800 Rottdog
pi_25672844
Ohw wat lekker Dutchie genieten he

Kreeg gisteren voor het eerste heel bewust armpjes naar me toe van pak me maar op moest toen toch wel ff slikken hoor

Dat gekwek van die kindertjes zo lieffffff
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:12:25 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25672881
Rottdog, vind je het heel erg als ik nog even niet wil weten wat er gebeurt als de spreidbeugel tóch niet goed genoeg werkt? Vind ik veel te eng.
Maar helemaal geen stomme vraag, hoor!

Dutsj
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:24:35 #200
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25673320
sugar hij helpt dus wel nog 3 maandjes en dan weer op controle ben heel erg benieuwt zal heel erg hard gaan duimen hoor...

is helemaal niet gek hoor dutch dat je je ventje dan mist ..
isa wat schattig zeg
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:17:53 #201
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_25681839
beetje lang niet meer geweest. Met Ela gaat t prima, alweer 4,5 kilo (and gaining!), da's tussen de 180 en 250 gram per week. Ze stevent heel erg hard op de 0-lijn van de groeicurve af. Ook alweer een maatje groter aan (en met een beetje een enthousiaste blik zelfs 62, maar niet die van de H&M, die vallen groter uit). En, hoezee, ik krijg snachts 4,5-6 uur slaap van haar, het lijkt een beetje op wat Anna doet, geloof ik Bix: van 22-4 slapen ongeveer. Fijn is dat, sinds een 4 tal dagen doet ze dat en man o man wat een heerlijkheid die rust.
bij 'hoe gaat t met de mama's meer over waarom ik zo lang niet gepost heb trouwens

Ze lacht sinds deze week (8 weken oud) echt echt echt, ervoor was het een beetje dubieus al kregen mijn tepels weleens glimlachjes geloof ik. Ze blijft de spitting image van haar vader als je babyfoto's vergelijkt en houdt nog steeds niet van koude. Soms maakt ze een geluidje als een eendje (kwaak), maar ze kan ook als een tasmaans duiveltje grinniken (tenminste, we weten eigenlijk niet wat voor geluid tasmaanse duiveltjes maken), en als een misthoorn in mn oor blaten als er n boertje dwars zit. Verder noem ik haar liefkozend weleens vaatdoekje (ik houdt niet van de geur van melk, dus als ze net gespuugd heeft en in mn gezicht ademt moet ik me weleens inhouden). Maar het is wel MIJN vaatdoekje en kruimeltje, liefje, kleintje en ook weleens gewoon Ela

verder nog steeds niet ongesteld geworden, en pijnlijke tepels, maar met al die stress van de afgelopen 3 weken maak ik me nog niet super veel zorgen

[ Bericht 38% gewijzigd door Jdee op 23-03-2005 13:23:51 (oeps deels moet in ander topic) ]
..en laat gaan...
pi_25681942
oh wat een ontzettend verdrietig nieuws van je moeder jdee... sterkte ermee. wat lijkt me dat moeilijk, helemaal nu. en fijn dat Ela het zo goed doet.
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:27:31 #203
63367 Jdee
pi_25682049
dankje bixis.
..en laat gaan...
pi_25682106
hey je hebt 't verplaatst...
en die ongesteldheid kan nog wel een tijd wegblijven hoor, zeker als je bv geeft.

ik moest lachen om je vaatdoekjes-verhaal.
en ik ga anna zo ook weer eens wegen, zodra ze wakker wordt. (madame blijft maar slapen na onze ochtend wandeling!)
pi_25682250
Jdee wat doet Ela het lekker!!!! En dat van vaatdoekje is komt me bekend voor. Djulian heet trouwens boeffie omdat hij dus dezelfde streken vertoond als Ela Zoals ze psies de dingen doen alsof ze het uitgerekend hadden. Spugen op je laatste schone broek, boertjes in je oren laten, zitten lachen en dan een windje laten en dan gaan kijken waar die vandaan komt.
Verder wil ik je ook hier nog veel sterkte wensen
pi_25683489
Jdee, wat fijn dat het zo goed gaat met Ela!!
Sterkte met je moeder, ik las het net bij de NIeuwe Moeders. Erg moeilijk...
Ongesteldheid kan bij bv erg lang wegblijven (ik moet ook nog, Myrthe is nu 9 mnd), gemiddeld 14 maanden dacht ik.

Dutchie

Sugar wat jammer dat ze de spreidbeugel nu nog langer moet.
Hoe gaat het nu eigenlijk met Maria op het kdv?
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:26:35 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25701539
Poemojn, op het kdv ging het de afgelopen 2 weken juist erg goed. Ze schijnt veel "makkelijker" te zijn! Ik vind haar thuis altijd al de liefste en makkelijkste, dat begrijp je.

Ben wel benieuwd hoe hun beeld zich verder zal ontwikkelen. Zij hadden immers de indruk dat Maria gefrustreerd raakte door de beugel en het weinige "kunnen". Hopelijk valt dat toch mee, ze moet 'm tenslotte nog ff om! Ach, hopelijk vindt Maria snel haar manieren om toch te bewegen!

Dutsj, in dat kader: jouw zus deed toch veel oefeningen met haar kindje, toen het in de spreidbeugel zat? Weet je welke dingen ze deed? Ik wil dat wel gaan doen, vindt Maria vast heerlijk. Aandacht kan ze prima verdragen!

Jdee, wat schrijf je heerlijk over Ela. Geweldig!
pi_25701597
Hoi allemaal,

Jdee fijn dat alles goed gaat met Ela en heel veel sterkte met je moeder

Hier is Benthe nu al weer 4 maanden dus was het tijd voor een wortel prakkie!
Het resultaat:

Maandag weer bij cb geweest voor haar voorlopig laatste prikje.
Voor de rest alles goed en super met d'r. Ze kan al zo lekker brabbelen en doet dat het liefst de hele dag en met haar tong uit haar mond

Annie hoest met Stella??
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:50:20 #209
63367 Jdee
pi_25701783
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:36 schreef Anitra het volgende:
Djulian heet trouwens boeffie omdat hij dus dezelfde streken vertoond als Ela
hihi, Djulian, boef! boertjes in mn oor laten heeft ze nog niet gedaan maar wel een klein gilletje, au! waar ikaltijd erg om moet lachen is het gekronkel en geworstel sochtends aan mn borst en dan opeens: kont naar achteren, pauze, en prrrrrrrrrrt. En dan lachen naar mn borst .heerlijk ontspannen is ze erna, heel gek...

ik begin het ook steeds leuker te vinden, het ouderschap. Hiervoor vond ik het vooral heftig en mooi en geweldig overweldigend etc etc. En het helpt ook wel met de situatie behappen, inderdaad. maar dat is dan weer een beetje offtopic.
het enige wat ik wel erg jammer vind aan haar huidige ritme is dat ze savonds eigenlijk bijna de hele tijd aan de borst wil, tussen zes en 9 zeg maar. dus no way dat ik naar de film kan, of op avond visite, en een oppas vind ik ook niet zo leuk voor de oppas die periode zeg maar. zou ze dat rommelen lang doen?
..en laat gaan...
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:53:18 #210
63367 Jdee
pi_25701825
worteltjes, ocherme en arme Maria trouwens, nog 3 maanden in de beugel! hopelijkvind ze inderdaad snel manieren om door de kamer te kachelen, want gefrustreerd raken omdat je nergens heen kan is maar zielig (hoewel het wel erg veilig voor jullie spulletjes is natuurlijk).
..en laat gaan...
pi_25717944
ik zit hier ook alweer de hele avond met een kind aan de borst, jdee... G-lief zei net ook al iets over dat ze binnenkort misschien wel aan me vast zou groeien oid. maar ook Anna is de 4,5 kilo voorbij bleek gisteren bij 't wegen, dus het heeft nog wel zin. ik zit me ook het hoofd te breken hoe ik binnenkort toch eens een avondje weg zal kunnen zonder Anna, maar ben Het Idee nog niet tegengekomen. hoop eigenlijk dat het tegen die tijd (21 april) inmiddels een beetje anders gaat.

Benthe, en smaakte het?
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:13:43 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25718174
's avonds heb je vaak minder voeding, als je een flinke fles bij elkaar gekolfd krijgt heb je kans dat ze het wel een avondje haalt Bix.
pi_25718654
het lastige is dat ik bijna niet aan kolven toe kom. laatst ging het 1x vrij goed 's avonds laat: 60cc. de avond erop was ik vol goede moed weer aan dat apparaat gaan zitten, maar was ze wat langer blijven drinken en kreeg ik er nauwelijks een druppel uit. meestal ben ik 's avonds ook gewoon te moe om daar voor op te blijven. en overdag lukt het echt niet tussendoor.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:35:45 #214
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25718877
smorgen misschien een idee om te kolven, weet niet hoeveel anna drinkt natuurlijk, maar je zou dan de 2e borst als zij klaar is leeg kunnen kolven, en zo dan nog een paar keer per dag, en dan heb je savonds mooie eindopbrengst.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:35:54 #215
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25718883
Ik hobbel even naar het bv topic
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:36:47 #216
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25718904
Ik hobbel weer terug
Wat Martineke zegt!
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:37:53 #217
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25718936
Maar je hebt overdag niet zoveel tijd, misschien in het weekend als G thuis is?
pi_25719122
ik zal toch ff in het BV topic reageren (en ga daarna slapen).
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 22:49:19 #219
43556 miss_dynastie
pi_25719309
Benthe alweer vier maanden joh
Je ziet er niet héél happy uit
pi_25719518
Jdee heerlijk die dingen he? En dan die ondeugendheid in hun oogjes
Benthe al weer 4 maanden
pi_25719945
Hobbel, hobbel hier..

Fijn dat het goed gaat met Maria

Bix, een avondje weg kan misschien meevallen. Er zijn ook kinderen die altijd een nachtvoeding willen, maar als ze uit logeren zijn ineens wel doorslapen. Sommige kinderen snappen gewoon dat ze hun moeder nodig hebben voor clustervoeden. En 't duurt nog lekker lang voor het zo ver is.

Anitra, hoe is het met Djulian?
pi_25720409
Het gaat heel goed. Van de uitslag heeft hij wel littekens over gehouden, maar het i nu bijna weg. We mogen weer met bijvoeding beginnendoor ziekte niet verder gegaan want hij wou nikshij wil niks gepureerd dus ik sta braaf 1x in de week groente te koken en in te vriezen Het meeste beland nog op de grond, maar het kauwen gaat goed!!! Met kruipen weet hij ook de vooruit te vinden en hij gaat al bijna zitten uit zichzelf Als hij zit valt hij niet om, maar weet zich psies op zijn buik te draaien om weer verder te kruipen. Het is zo'n heerlijk ventje Oh hij heeft regelmatig de slappe lach, heerlijk omdat gegichel te horen!!!!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 08:28:57 #223
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25724482
Oh Benthe al aan het wortelhapje!. Dan mag Stella ook!
Ik ga volgende week naar het CB, ik zal het eens even vragen. Of ben jij er gewoon zelf aan begonnen?
Nou heeft ze last van eczeem en volgens mij wordt dan aangeraden tot half jaar te wachten met hapjes.
Het gaat snel he?

Met Stella gaat het echt super. Ze is heel erg lief en ook best druk. Ze houdt er heel erg van om bij papa en mama te zijn, dat vind ze het leukst. En dan kraait ze er op los. Ze gaat nu ook dingen pakken en dat is echt bijzonder, want het kost nogal wat moeite en dat is zo'n schattig gezicht.
Ze heeft van de week wat gewend bij het KDV en dat ging wel aardig. Ze moest wel wat huilen (en dat vind ik dan vreselijk), maar ze werd uiteindelijk ook wel weer rustig. Moeilijk hoor.
He, hoe gaat het nu met Benthe bij het KDV?
pi_25724617
Anitra wat fijn dat het allemaal goed gaat met Djulian Dat lachen en kraaien is zoooo kjoet

Annie, ik ben er niet zelf mee begonnen. Bij CB zeiden ze dat ik mocht proberen. Bij ons geen allergieën enzo in de familie, ook heeft ze geen last van eczeem. Dus geen reden om het niet te doen zeg maar. Ze vindt het allemaal maar raar dat "spul" in haar mondje. Ik geef ook maar een klein beetje per dag. Maar de rijstebloem vanille vindt ze wel erg en ze slaapt er zo lekker op

OP het KDV gaat het nu hartstikke goed, ze slaap goed (nog niet zoals thuis, maar wie wil nou niet liever in eigen bedje slapen?) en ze kan zichzelf goed vermaken in de box of in de wipstoel met de babygym. Ze ziet er ook een stuk happier uit als ik haar kom halen.

Dus bijna weer aan het werk?!! Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt haar zo te zien huilen op KDV, maar ze moet echt wennen. Natuurlijk al die tijd bij jou geweest!!!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:29:13 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25741213
Anniebaby, ik vind Stella echt een keileuke naam. Iedere keer dat ik het lees weer

Met mijn kleine eendje gaat het allemaal goed. Vooruit kruipen gaat nog niet naar wens maar als het niet snel genoeg gaat draait ze zich gewoon om en duwt zichzelf op d'r rugliggend naar boven toe.
Gister toen ik d'r ophaalde bij de oppas zag ze eruit alsof ze op wintersport was geweest, bruin van de zon en van de viezigheid. Ze was alleen binnen geweest om te eten, ze had buiten gespeeld en geslapen. Na het douchen bleek dat ze best was bijgekleurd. Zo lief

Welke kleintjes kregen rond 8 maanden ook nog een fles rond half 12? Jolie namelijk wel maar krijg van alle kanten commentaar, niet dat me dat wat kan schelen want ze krijgt het gewoon. Maar we zijn toch niet de enige?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:31:12 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25741268
amber kijgt ook nog een fles voordat wij naar bed gaan
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:33:18 #227
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25741323
Zo alweer gerustgesteld

Ze dronk een tijd nog maar twee flessen maar nu wil ze al weer drie weken een derde fles rond half 12. Soms slaapt ze door, ik maak d'r niet wakker maar honger is honger vind ik
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:39:46 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25741501
Hihi, Luchtbel, ik vroeg me net af hoe we Maria binnenkort haar eetmomenten gaan geven!
Ik geef nu 3 keer fles en 1 keer pap, maar ze "moet" (volgens cb-boekie) naar 1 pap en 1 fles, geloof ik! Maar waar oh waar geven jullie die ene fles? (Pap is hier 's ochtends)
Ik ben benieuwd!
LB, ik geef haar de laatste fles nu al een tijdje zo tussen 9 en 10.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:43:05 #229
3011 E.T.
pi_25741620
Saskia kreeg tot afgelopen week nog een fles voor wij naar bed gingen..
Het kind had honger en dorst rond die tijd en dronk 250 cc achter elkaar op.. Dan kan het CB-boekje me wat als ze zeggen dat dat 'niet meer mag'
De laatste tijd werd het echter gewoonte en meer 'lekkere trek' en we zijn 't nu aan 't afwennen
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:48:33 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25741796
Ja kijk E.T. dat is wat anders he daarom laat ik d'r ook slapen, als ze honger heeft dan merk ik het wel.

Sugar zullen we even wachten tot ik weer een systeem heb bedacht dan kan ik je daarna prima adviseren Maar Jolie krijgt s morgens pap en rond een uur of 1 een fles of een beker met melk. Ligt er maar net aan of ze moe is of niet. En dan dus rond half 12 s avonds ofzo. Maar het ligt er ook aan hoeveel Maria al eet toch? Ik weet niet of ze nu meer binnen krijgt dan een paar weken geleden? Anders is het ook weer zowat om minder melk te geven toch?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 20:58:25 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25742084
Nee joh, ze eet veel nu (fruit en warm 's avonds). En laat haar melk staan. 'k Ga wel af op haar, gekkie!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:05:58 #232
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25742314
Ja ik lul ook maar wat, dat weet je toch doe gewoon wat minder melk blijft er ook niks staan briljant idee

Jolie kan een leuk spel. Als je vraagt; 'wat doet de hond/kat/koe' dan gaat ze heel hard nee schudden en lachen. Als je vraagt; 'wat doet Femke' (dochtertje van oppas) dan gaat ze grinniken en als je vraagt; 'wat doet Maria' dan roept ze lachend; urre urre! Humor dat heeft ze wel
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:56:46 #233
61800 Rottdog
pi_25747240
Jolie supergirl

Als het om honger gaat zou ik zeker die fles niet weg doen ben je belazert al staat het cb op de kop.
Zitten hier nog op 2 flessen s'morgens 1 met bambix en tegen 20.00 met nutrix en dat is tevens de laatste . Zou ze wel komen zou ze nog een fles krijgen dat net zo goed.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:58:43 #234
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25747286
en vergeet mijn dochter niet,

17-02-05 Sanne Larissa
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 08:14:21 #235
81992 Githa
pi_25751237
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:56 schreef Rottdog het volgende:
Jolie supergirl

Als het om honger gaat zou ik zeker die fles niet weg doen ben je belazert al staat het cb op de kop.
Zitten hier nog op 2 flessen s'morgens 1 met bambix en tegen 20.00 met nutrix en dat is tevens de laatste . Zou ze wel komen zou ze nog een fles krijgen dat net zo goed.
zo is dat
* Githa is na 7 weken al helemaal anti cb
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 09:57:59 #236
43556 miss_dynastie
pi_25751970
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:58 schreef edje34 het volgende:
en vergeet mijn dochter niet,

17-02-05 Sanne Larissa
Foto ??
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:18:27 #237
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25753056
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 09:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Foto ??

Dit is onze dochter Sanne
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 11:21:02 #238
43556 miss_dynastie
pi_25753114
Aaaahhhhhhh
En wat een lief pakje heeft ze aan!
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 11:22:04 #239
81992 Githa
pi_25753130
Sanne wat een knappe meid ben jij .......
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:22:44 #240
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25753145
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Aaaahhhhhhh
En wat een lief pakje heeft ze aan!
Wel veel te groot eigenlijk
(Hans teeuwen)
pi_25756057
Edje wat een moppie van een dochter heb je
Hier nog 4 flessen op een dag hoor

dinsdag vond ik voor het eerst het CB leuk, want eindelijk hoefde we ons geen zorgen te maken en wij mogen lekker door gaan met de flessen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:26:01 #242
61800 Rottdog
pi_25756972
Enige wat ik aan cb leuk vindt is het wegen en meten voor de rest

Sanne wat ben jij een sweetie
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:44:06 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25759709
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:26 schreef Rottdog het volgende:
Enige wat ik aan cb leuk vindt is het wegen en meten voor de rest [afbeelding]
Ons cb is niks mis mee en zijn ook niet degene die er commentaar op geven. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik zo belazerd ben om die laatste fles weg te laten, vroeg gewoon of er nog meer waren.

Edje je hebt een prachtdochter!
  zondag 27 maart 2005 @ 10:13:14 #244
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25775515
Hebben jullie ook wel eens het idee dat ze maar blijven eten?
Gisteren waren we een dagje weg en ondanks dat ze veel gedaan en gezien had sliep ze overdag maar 3 kwartier. In de trein hoorde ik d'r maagje knorren terwijl hetzelfde eten op had als anders. Toen at ze 2 boterhammen extra en een pakje yoghurtdrinken. S avonds 2 borden warm eten, een bakje yoghurt en 1,5 liga om half 12 wou ze ook d'r fles met melk nog. Ik dacht even dat ze zou gaan ontploffen maar ze ging gewoon lief slapen. Vanmorgen wekte ze me door heel lief meme te zeggen al bijna mama
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 10:14:42 #245
43556 miss_dynastie
pi_25775522
quote:
Op zondag 27 maart 2005 10:13 schreef Luchtbel het volgende:
heel lief meme te zeggen al bijna mama
  zondag 27 maart 2005 @ 10:18:26 #246
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25775544
Amber zou ook kunnen blijven eten.. en dan vooral brood! Gisteren zijn we ook de hele dag weggeweest en ze heeft denk ik wel meer dan 2 puntjes, 1 peer, 1 rijstewafel, een beker water op. Toen we thuis waren bijna een potje groente en savonds nog haar fles (sochtends voordat we weggingen ook een fles)
  zondag 27 maart 2005 @ 10:23:23 #247
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25775573
Ja erg he?
Jolie had namelijk ook al een fles met melk op, fruithapje en een broodje voor we weggingen. En daar ook nog melk en 1,5 rijstewafel net alsof er geen onderkant op zit!
  zondag 27 maart 2005 @ 10:27:51 #248
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25775589
Ja, een bodemloos vat
  zondag 27 maart 2005 @ 11:51:09 #249
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25776567

Glenn komt niet eens in de buurt van wat de dames eten.
Hij wil nu na zijn warme hap en toetje (ongeveer 17.00 uur) helemaal niets meer eten.
Toch slaapt-ie de hele nacht door. We horen over 2 weken wel of hij er goed op groeit.
  zondag 27 maart 2005 @ 12:09:22 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_25776897
Junah is bijna geen baby meer, dus nog even snel laten zien dat ze kan lopen!

Voor geïnteresseerden hier meer.

En Luchtbel, je hebt hele goede middeltjes tegen lintwormen hoor
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 12:11:04 #251
43556 miss_dynastie
pi_25776939
Jeej Junah!!
Wat ben je groot meid!!!!
  zondag 27 maart 2005 @ 13:21:23 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25778341
Tan wil je nu alsjeblieft ff ophouden dadelijk ga ik er echt in geloven
Je meisje is mooi en groot
  zondag 27 maart 2005 @ 14:32:43 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_25779805
Hahaha, nee, ze is heus gezond Wees blij, er komt vanzelf een tijd dat je er niets meer in krijgt
  zondag 27 maart 2005 @ 14:38:48 #254
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25779939
Oh Junah, je bent echt een prachtmeisje! Je doet me een beetje aan een elfje denken met die grote ogen en die schattige oortjes.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 27 maart 2005 @ 15:23:40 #255
61800 Rottdog
pi_25780985
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:44 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ons cb is niks mis mee en zijn ook niet degene die er commentaar op geven. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik zo belazerd ben om die laatste fles weg te laten, vroeg gewoon of er nog meer waren.
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:26 schreef Rottdog het volgende:
Enige wat ik aan cb leuk vindt is het wegen en meten voor de rest
Geef alleen mijn mening over mijn CB heb niet voor jou gesproken toch
  zondag 27 maart 2005 @ 16:12:18 #256
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25782074
Nee ging meer over je 'ben je belazert reactie' maar maakt ook niet uit.

EW dat is vast omdat je nu al moet gaan sparen, ik heb van de week gelezen dat de gemiddelde puberjongen 8 boterhammen op een dag eet en meisjes slechts 3
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 16:25:12 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25782396
vergeet het maar !
hier hebben we een container, vermomd als puber.
wat jij beschrijft zal wel een puberdame met "ik ben te dik" neigingen zijn.
  zondag 27 maart 2005 @ 16:30:54 #258
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25782521
Of jij hebt die puberdame die het gemiddelde omhoog moet halen?
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 17:20:26 #259
43556 miss_dynastie
pi_25783827
Ik at er altijd twee tussen de middag
Geen ontbijt
Inderdaad niet zo gezond dus
  zondag 27 maart 2005 @ 17:35:11 #260
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25784223
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:40 schreef Anitra het volgende:
Edje wat een moppie van een dochter heb je
Hier nog 4 flessen op een dag hoor

dinsdag vond ik voor het eerst het CB leuk, want eindelijk hoefde we ons geen zorgen te maken en wij mogen lekker door gaan met de flessen
wij zes we zitten nu op 100 cc per fles en S`nachts slaapt ze lekker door.
Dwz de ende keer komt ze om 04:00 en dan weer om 05:00.
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 21:01:19 #261
81992 Githa
pi_25789571
Vanaf welke leeftijd is het normaal dat ze echt gaan zeveren ? ....Jordy kwijlt wat af maar ik wist niet dat ze dat al zo snel deden of zou het op iets wijzen ? ....
pi_25792469
Djulian kwijlde vanaf een week of 7 en das alleen maar erger worden
  zondag 27 maart 2005 @ 22:41:25 #263
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25792759
sanne

Amber krijgt vanavond laat geen laatste fles (tenzij ze wakker wordt) dus ben benieuwd hoe laat we vannacht "geroepen" worden omdat ze honger heeft.

En over dat kwijlen.. ik weet nog dat Dylan 24/7 een slab droeg.. dus maak je borst maar nat Githa... wat een woordkeuze
  zondag 27 maart 2005 @ 23:56:25 #264
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25795128
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:41 schreef LadyS het volgende:
sanne

Amber krijgt vanavond laat geen laatste fles (tenzij ze wakker wordt) dus ben benieuwd hoe laat we vannacht "geroepen" worden omdat ze honger heeft.

En over dat kwijlen.. ik weet nog dat Dylan 24/7 een slab droeg.. dus maak je borst maar nat Githa... wat een woordkeuze
Vanochtend kwam ze pas om 08:00 maar dat kwam omdat we haar om 03:00 nog wat hadden gegeven voordat we naar bed gingen.
We kwamen toen pas thuis,en waren op visite geweest.
Nu heeft ze net weer haar laatste voeding gehad.
(Hans teeuwen)
  zondag 27 maart 2005 @ 23:57:45 #265
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25795175
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:01 schreef Githa het volgende:
Vanaf welke leeftijd is het normaal dat ze echt gaan zeveren ? ....Jordy kwijlt wat af maar ik wist niet dat ze dat al zo snel deden of zou het op iets wijzen ? ....
Ik zever af en toe ook nog, ha ha ha ha.

Maar ff serieus die kleine van ons begint nu ook al een klein beetje
(Hans teeuwen)
  zondag 27 maart 2005 @ 23:59:01 #266
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25795210
maxim zevert ook al een paar weekjes en bellen blazen al;s hij intensief met iets bezig is
  maandag 28 maart 2005 @ 10:20:19 #267
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25800231
Sinds 14-03 tandjes maar kwijlen geloof al vanaf 2 mnd, heb vaak gedacht tandjes maar nee hoor elke keer weer genept

Kwijlen als criterium dat je kind tandjes krijgt is zo achterhaald

Rottdog was here
No Dukes of Hazzard in the classroom
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 10:27:25 #268
81992 Githa
pi_25800303
oohw dus dat kwijlen is heel normaal
  maandag 28 maart 2005 @ 11:24:19 #269
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_25801208
Wat hebben jullie trouwens allemaal een geweldig leuke baby-icoontjes!! Lady S, wat is amber al groot!!! (ben veel te lang niet meer geweest hier, zie ik al weer )
  maandag 28 maart 2005 @ 11:48:19 #270
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25801706

Zien jullie het blauwe plekje, bobbeltje in Maria's nekje? Lijkt een beetje een opgezet stukje ader en heb het de laatste paar weken al vaker gezien. Hebben jullie kindjes dat ook? Of weet iemand wat het echt is?
(Ga anders wel naar dokter binnenkort).

En nog ff een foto van Maria die wel wil rollen, maar niet kán!
  maandag 28 maart 2005 @ 13:47:23 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25804594
Ik kan de foto's niet zien, in het fototopic ook al niet.
Dus ik kan je ook niets vertellen Sjoeg.

Ik had mezelf nog zo voorgenomen om bij ieder nieuw iets dat in een schriftje voor Léon bij te houden. Maar ik lig gruwelijk achter.
Het gaat ook zo hard. Ik weet gewoon niet meer precies wanneer welk tandje nu doorkwam. Wanneer het nu ook alweer was dat hij echt kon zitten. Of wanneer hij nu echt de kamer door banjerde met zijn handen als zuignappen.
kent u dit beeld? 2 handen worden luid op de grond gekwakt om vervolgens het hele lijf er op naar voren te laten balanceren, handjes komen los en de beweging herhaalt zich. Totdat kind in kwestie zijn bestemming onder luid gekrakeel heeft bereikt. Klinkt als: Kwak! "Bladiebla" Schuifel "Bladiebla" Kwak! etc.

Maar ik lig dus echt achter.
We hebben wel dit weekend de bodem van de box en ledikant (ja nu al ) naar beneden gehaald, omdat ik een beetje bang werd dat meneer zich overeind trekt en vervolgens over de rand kukelt. Ben het commode-incident nog niet vergeten.
  maandag 28 maart 2005 @ 14:20:35 #272
3011 E.T.
pi_25805432
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:47 schreef dutchie het volgende:
.Maar ik lig dus echt achter.
Recentelijk naar http://www.123swets.com/weblog.php gekeken?
Loopt ook hopeloos achter

(maar ik maak wel regelmatig kleine aantekeningetjes in m'n agenda, zodat ik nog wel weet wat en hoe enzo.. en dan met een beetje nadenken kan ik alles wel weer voor de geest halen)

Enne, ledikant enzo omlaag Beter te vroeg dan te laat!
  maandag 28 maart 2005 @ 17:03:33 #273
61800 Rottdog
pi_25809308
Sugar, Zoë heeft op precies datzelfde plekje een opliggend verdikt adertje, als ze zich goed ingespannen heeft is die ook meestal wat meer zichtbaarder Ik heb eigenlijk gewoon aangenomen dat het normaal is.

Dutch zo ben ik ook trouw begonnen aan het "grote" babyboek en mis al heel wat puntjes, denk er gewoon niet altijd aan
  maandag 28 maart 2005 @ 18:12:26 #274
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25810923
het babyboek gaat hier op zich goed, ik noteer op amber haar beebiesite in het kort wat ze heeft gedaan en later verwerk ik dat in het boek.

De commode en ledikant staan hier volgens mij al zeker een maand op de laagste stand, want amber wacht ons ook al al die tijd staand op als we haar uit bed komen halen (kluivend op de rand van haar bed --> een hele kale streep zit er nu, vanwege haar tandjes )
Ze loopt ook al langs de tafel

En dutch, peter heeft het hier ook al over een 2e
  maandag 28 maart 2005 @ 18:25:23 #275
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25811250
LadyS is ze wakker geworden voor eten vannacht?

Sugar als je ongerust bent gewoon even naar laten kijken.

Tja ik heb dus echt een bijna ziekelijke drang om alles op te schrijven en vast te leggen misschien omdat ik zelf niks heb en omdat ze niet echt een vader heeft ofzo. Denk altijd dat ze anders later niks weet als ik vroeg dood ga enzo. Hebben net samen de slappe lach gehad, Jolie om een plastic zakje en ik omdat zij de slappe lach had
  maandag 28 maart 2005 @ 19:23:56 #276
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_25812563
We hebben haar om 9.15 uur zelf maar wakker gemaakt vanmorgen Dus het was voor deze nacht een geslaagd experiment
  maandag 28 maart 2005 @ 19:50:41 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25813229
Dat kluiven ja, geweldig! Dan hoor je ineens zo'n raspend geluid en als je kijkt zie je daar zo'n tevreden kwijlend gezichtje.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 21:20:38 #278
81992 Githa
pi_25815522
Dat bijten ken ik nog van mijn nichtjes ....die hadden de spijlen praktisch doorgebeten het leek net of er een knaagdier flink had huisgehouden op dat bedje
  maandag 28 maart 2005 @ 21:59:28 #279
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25816608
Kan iemand mij helpen met het volgende??

Sanne heeft de neiging om steeds maar als ze in haar bedje ligt met haar hoofdje naar rechts te gaan liggen,als we haar hoofdje langzaam naar links leggen wilt ze dit niet en draait terug naar rechts.
Nu hebben we gezien dat er een kleine bult aan de rechterkant van haar hoofdje zit.
Hoe kunnen we voor komen dat het erger gaat worden.
Aangezien ze niet te lang op een kant mogen blijven liggen,ook in de box draait ze naar rechts toe.
(Hans teeuwen)
pi_25816644
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:47 schreef dutchie het volgende:
Of wanneer hij nu echt de kamer door banjerde met zijn handen als zuignappen. kent u dit beeld? 2 handen worden luid op de grond gekwakt om vervolgens het hele lijf er op naar voren te laten balanceren, handjes komen los en de beweging herhaalt zich. Totdat kind in kwestie zijn bestemming onder luid gekrakeel heeft bereikt. Klinkt als: Kwak! "Bladiebla" Schuifel "Bladiebla" Kwak! etc.
Heel bekend
Dat doet Djulian dus ook als de vloer te glad is of als het kruipen hem te langzaam gaat.

Sugar ik weet ook niet wat dat is, maar als je het niet vertrouwd de ha bellen he?

Djulian heeft een nare plek op zijn wang, oor en op beide handen. We dachten eerst aan een muggenbult, maar dat is het niet. Er komen nl plekken bij.
pi_25816738
quote:
Op maandag 28 maart 2005 21:59 schreef edje34 het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende??

Sanne heeft de neiging om steeds maar als ze in haar bedje ligt met haar hoofdje naar rechts te gaan liggen,als we haar hoofdje langzaam naar links leggen wilt ze dit niet en draait terug naar rechts.
Nu hebben we gezien dat er een kleine bult aan de rechterkant van haar hoofdje zit.
Hoe kunnen we voor komen dat het erger gaat worden.
Aangezien ze niet te lang op een kant mogen blijven liggen,ook in de box draait ze naar rechts toe.
Bij Djulian zeiden ze dat hij dan in de box op zijn buik moest liggen. Alleen als wij erbij waren!!dit heeft geresulteerd in een buikslaper waar het cb dus niet blij mee was
  maandag 28 maart 2005 @ 22:06:02 #282
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25816783
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:04 schreef Anitra het volgende:

[..]

Bij Djulian zeiden ze dat hij dan in de box op zijn buik moest liggen. Alleen als wij erbij waren!!dit heeft geresultterd in een buikslaper waar het cb dus niet blij mee was
doen wij ook maar,het gaat voornamelijk als ze op bedje ligt ze blijft steeds naar rechts afwijken en liggen.
(Hans teeuwen)
pi_25816961
Volgens het cb hier is dat dan genoeg Edje
meer ideetjes heb ik ook niet
  maandag 28 maart 2005 @ 22:15:43 #284
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817013
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:13 schreef Anitra het volgende:
Volgens het cb hier is dat dan genoeg Edje
Maar ze heeft wel door dat ze op haar rechter kant licht een bult op haar hoofd gekregen.
Kan dit kwaad naarmate zij niet van houding veranderd met slapen??
(Hans teeuwen)
  maandag 28 maart 2005 @ 22:17:18 #285
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25817046
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:13 schreef Anitra het volgende:

Ja maar ik wel

Edje, Jolie heeft de eerste maanden tussen zo'n kussentjesding geslapen, ik kan ff niet op de naam komen. Beetje een rare foto maar dit is de enige die ik kan vinden waar goed op te zien is wat ik bedoel.

Je kan het ding dus alletwee de kanten op leggen en dan leg je ze op hun zij zeg maar er tussen, in het begin passen ze ook nog op de rug er tussen. Zo wissel je het dan om en om. Jolie slaapt nu zelf met d'r hoofd steeds een andere kant op. Ik heb het eigenlijk gebruikt omdat ze het bedje eerst zo groot leek te vinden, in dat ding kwam ze beter in slaap en heb dus ook het hoofdje afgewisseld. Het is gewoon te koop bij Prenatal enzo.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:20:54 #286
3011 E.T.
pi_25817125
Je zou ook kunnen proberen om d'r hoofdje eens bij het voeteneind te leggen. Vaak draaien babies naar het licht toe
  maandag 28 maart 2005 @ 22:23:57 #287
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817210
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:17 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja maar ik wel

Edje, Jolie heeft de eerste maanden tussen zo'n kussentjesding geslapen, ik kan ff niet op de naam komen. Beetje een rare foto maar dit is de enige die ik kan vinden waar goed op te zien is wat ik bedoel.
[afbeelding]
Je kan het ding dus alletwee de kanten op leggen en dan leg je ze op hun zij zeg maar er tussen, in het begin passen ze ook nog op de rug er tussen. Zo wissel je het dan om en om. Jolie slaapt nu zelf met d'r hoofd steeds een andere kant op. Ik heb het eigenlijk gebruikt omdat ze het bedje eerst zo groot leek te vinden, in dat ding kwam ze beter in slaap en heb dus ook het hoofdje afgewisseld. Het is gewoon te koop bij Prenatal enzo.
Thnxs voor de tip luchtbel,we hebben dat kussentje al in het begin gebruikt toen ze alleen maar op d`r zij mocht liggen.
Maar kan je het ook nu gebruiken nu ze op d`r rug moeten liggen??
(Hans teeuwen)
pi_25817248
Babysleeper ofzo toch?
  maandag 28 maart 2005 @ 22:26:44 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25817288
Moet ze dan op d'r rug liggen?
Jolie heeft s nachts toch wel zeker 4 maanden tussen dat ding geslapen, ik denk dat ik 'de op de rug slaap memo' gemist heb maar ze slaapt nu zelf ook vaak op d'r zij.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:26:44 #290
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25817289
Edit: oeps 2 keer.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:31:18 #291
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817420
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
Edit: oeps 2 keer.
Toen ze 8 dagen oud was moest Sanne van de kraamhulp op d`r rugje gelegd worden.
Omdat als je ze te lang op d`r zij laat liggen ze doordraaid naar d`r buikje,en ze dan kan stikken.
Nu slaapt ze al 3 weken op haar rug
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 22:33:14 #292
7074 moussy
kuttekop
pi_25817473
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:20 schreef E.T. het volgende:
Je zou ook kunnen proberen om d'r hoofdje eens bij het voeteneind te leggen. Vaak draaien babies naar het licht toe
Als ze al een bolling en dus aan de andere kant platte kop krijgen maakt dat vaak niet meer uit. Omdat ze gewoon niet lekker kunnen liggen op die bolling en het dus niet doen.

Ik raad je aan om je door te laten verwijzen naar de fysio ivm een voorkeurshouding, hoe eerder, hoe beter!!

Hier werkte niks, dus heeft Cas nog steeds een platte kop.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:35:59 #293
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817534
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:33 schreef moussy het volgende:

[..]

Als ze al een bolling en dus aan de andere kant platte kop krijgen maakt dat vaak niet meer uit. Omdat ze gewoon niet lekker kunnen liggen op die bolling en het dus niet doen.

Ik raad je aan om je door te laten verwijzen naar de fysio ivm een voorkeurshouding, hoe eerder, hoe beter!!

Hier werkte niks, dus heeft Cas nog steeds een platte kop.
We zullen morge gelijk ff naar de huisarts bellen voor een verwijskaart

thnxss
(Hans teeuwen)
  maandag 28 maart 2005 @ 22:36:39 #294
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25817563
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:31 schreef edje34 het volgende:

[..]

Toen ze 8 dagen oud was moest Sanne van de kraamhulp op d`r rugje gelegd worden.
Omdat als je ze te lang op d`r zij laat liggen ze doordraaid naar d`r buikje,en ze dan kan stikken.
Tja zit wat in natuurlijk. Maar jah als ze goed klem ligt kan ze ook niet omrollen.
pi_25817597
Je kunt ook kijken of ze toevallig een voorkeur heeft voor licht, en dan het bedje andersom opmaken (dus dat het licht van de andere kant komt). werkt bij sommige baby's ook.

En gefeliciteerd Edje!
  maandag 28 maart 2005 @ 22:38:41 #296
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817624
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:36 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Tja zit wat in natuurlijk. Maar jah als ze goed klem ligt kan ze ook niet omrollen.
Dus het kan geen kwaad als we ze straks op haar zij laten slapen??, mits we dat kussentje gebruiken
(Hans teeuwen)
  maandag 28 maart 2005 @ 22:41:13 #297
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25817691
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:38 schreef edje34 het volgende:

[..]

Dus het kan geen kwaad als we ze straks op haar zij laten slapen??, mits we dat kussentje gebruiken
Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen, daar kan ik geen antwoord op geven.
In mijn ogen ligt ze dan vast genoeg om niet om te rollen maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit natuurlijk. Misschien moet je even wachten wat er gebeurd als je om een verwijzing vraagt, 1 nacht wordt het niet meer of minder van.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 22:43:14 #298
7074 moussy
kuttekop
pi_25817743
fysio zal hetzelfde zeggen, op de bolle kant laten slapen. Die van ons zei zelfs dat we Cas maar vast moesten binden in bed
  maandag 28 maart 2005 @ 22:44:48 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_25817784
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:38 schreef edje34 het volgende:

[..]

Daar is dat kussentje juist voor. Dat ze veilig op de zij kunnen slapen, zonder door te rollen. Maar na een paar maanden worden ze te zwaar of te sterk daarvoor. Dan heeft het geen zin meer.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 28 maart 2005 @ 22:45:43 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25817822
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:31 schreef edje34 het volgende:
Die randen waar ze tussen ligt voorkomen wel dat ze op d'r buikje kan draaien. Dus kan ze daarin wel gewoon op d'r zij liggen neem ik aan.

Slaapt ze bij jullie op de kamer? Noah slaapt bij ons wel op de kamer, en bij het CB zieden ze bij ons dat we dan af en toe de wieg moesten draaien, omdat hij z'n gezicht naar ons toe draaide als ie ons hoorde zeg maar. Als we de wieg dan draaien moet ie juist de andere kant op draaien om ons te horen.
©Dumbo
  maandag 28 maart 2005 @ 22:46:09 #301
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_25817836
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:41 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen, daar kan ik geen antwoord op geven.
In mijn ogen ligt ze dan vast genoeg om niet om te rollen maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit natuurlijk. Misschien moet je even wachten wat er gebeurd als je om een verwijzing vraagt, 1 nacht wordt het niet meer of minder van.
Oke
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')