quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:41 schreef E.T. het volgende:
Ons reusje
Heel erg goedquote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:59 schreef Anitra het volgende:
Githa hoe is het met Jordy, behalve dat hij lekker groeit?
quote:Wij hebben door omstandigheden vandaag de urine niet in kunnen leveren van Djulian. Dat word morgenochtend. Verder gaat het eten een stuk beter en babbelt hij weer lekker. Maar helemaal zichzelf is hij nog niet.
Die zijn bij Noa ook te groot...(vanaf 4-9 kilo). Worden ruim gerekend denk ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:39 schreef Githa het volgende:
Poemojn en Luchtbel thnxik heb dus niet die van 3-6 kg
maar die vanaf 4 kg. Ik wist niet eens dat die er waren
![]()
Ik heb gewoon in de winkel gevraagd en die hadden alleen deze als opvolger dus ik dacht that's it ..... moest eigenlijk ook passen want jordy is al over de 4 kg.
ga morgen eens voor de 3-6 luiers kijken
quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:04 schreef snoopy het volgende:
Heerlijk zo'n kleintje dat lekker bij je op schoot wil zitten![]()
Sugarquote:Op woensdag 9 maart 2005 20:43 schreef Sugar het volgende:
Veel gedacht aan "familie Danyel Yohanan". Fluf, als je iets wil laten weten...![]()
Zei je wat?quote:Op zondag 13 maart 2005 12:14 schreef Githa het volgende:Jolie ..... je weet je mama wel bezig te houden he.
errug goedquote:Op zondag 13 maart 2005 12:14 schreef Githa het volgende:
Maxim hoe gaat het met het doorslapen ? .....
Lijkt op Noa's slaappatroon...behalve vannacht, toen kwam ze om de twee uur! (gevolg van de regeldag gisteren, hoop dat dat vandaag een beetje over is!)quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:46 schreef Martineke het volgende:
[..]
errug goedzaterdagavond niet in bed te krijgen
gevolg ...keimoe met eten, dus in slaap vallen. in bed gelegd om 23.30 en om 03.15 weer paraat om te eten
en daarna weer geslapen tot 08.30. niet verkeerd dus
zondagnacht van 00.00 tot 07.30 toen eten en weer samen slapen met mama tot 10.30
en vannacht van 00.00 tot 07.15
heb geen klagen hier
Misschien kun je hier iets mee? Komt van CZ: Genoeg voeding?.quote:Controleren
Je kunt controleren of je baby voldoende voeding krijgt doorop het volgende te letten:
* Een baby die voldoende voeding krijgt heeft 5 tot 7 flink natteluiers per dag.
* In de eerste weken heeft de baby meerdere keren per dag,zachte, ontlasting. Na 6 weken kan dit 1 x per dag zijn, om de paardagen of zelfs maar 1 x per week. [Commentaar Poemojn: dit had Myrthe ook niet, die had direct al minder dan 1x per week ontlasting, mocht gewoon van de huisarts bij borstvoeding]
* Een baby die voldoende voeding krijgt is alert enlevendig.
* Hij groeit 100 tot 150 gram per week. Je kunt dit controlerendoor wekelijks naar het weeguurtje van het consultatiebureau tegaan. Kijk altijd naar het gemiddelde van een aantal weken: het isheel normaal dat je baby de ene week wat minder groeit en devolgende meer. Gemiddeld groeit je baby ongeveer een pond permaand.
* Veel baby's hebben behoefte aan 8 tot 12 voedingen perdag. Aangezien borstvoeding lichtverteerbaar is vragen borstgevoedebaby's vaker om voeding dan flesgevoede.
Daar verschillen de meningen toch ook over, heb ik begrepenquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:
Rottdog, dat van die 'te weinig voeding' is een fabeltje uit de jaren '60 en '70.
Die voedingen breken je het meeste op als je nog een ouder kind hebt... tenminste, da's mijn ervaring.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:
net als voedingen tussen 2 en 6 's nachts.
En de mensen die zeggen er ervaring mee te hebben (dus die zeggen dat ze onvoldoende voeding hebben), die hebben eigenlijk last van ... ? Te weinig goede begeleiding, is dat een optie? Ik meen me namelijk te herinneren dat dit argument bij een van mijn kennissen door een arts was genoemd?quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
nee, hoezo?quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:32 schreef E.T. het volgende:
ff tussendoor..
Snoopy, krijgt Morris soms Friso-voeding?
Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:28 schreef snoopy het volgende:
[..]
nee, hoezo?
edit: kunnen de verhalen hierboven in het bv-topic aub?
Nee, denk het niet want hij krijgt al Nutrilon. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje huiverig om nu al allerlei oorzaken te gaan zoeken. We proberen dit eerst en hopen dat het snel beter zal gaan. Zo niet, dan kijken we wel verder. Maar ik wil dat wel heel voorzichtig aanpakken eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:57 schreef E.T. het volgende:
Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.
Poemojn heeft een keer een link geplaatst naar een discussie op babybrabbel over de link eczeem en Friso.. en toen ik terug zat te denken kwam ik idd ook tot de conclusie dat Saskia eczeem kreeg toen friso z'n voeding 'verbeterd' had. Ben toen overgegaan op Nutrilon en nergens meer last van.
Maar dat gaat bij Morris dus niet op.
Probeer het eens tijdens haar middagslaapje. Hier is lukt het mij ook niet om meer dan 2 nagels te knippen als Glenn wakker is. Gisteren heb ik het dus geprobeerd terwijl hij sliep en het moet allemaal nog voorzichtiger dan normaal, maar hij heeft nu weer nette nageltjesquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Is het nagelknippen bij jullie ook zo'n dramahet begint hier gewoon een ramp te worden
heb Zoë nog net niet in de houtgreep en neeee ik heb haar nog nooit in de vinger geknipt ofzo iemand tips
Bij mij ook niet hoor. Dat duurt veel te langquote:
Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:40 schreef poemojn het volgende:
Was er trouwens ook niet een flesvoedingstopic? Hier wordt nl ook vaak over flesvoeding, schema's en cc's gepraat dus ik zie het probleem niet zo als het een keertje over borstvoeding gaat..
Oh dan heb ik zeker een levensgevaarlijke griep gehad ?quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
*hierbij aansluit*quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:46 schreef snoopy het volgende:
Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?
Vraag ik me ook af!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Ela?
hihi, Djulian, boef! boertjes in mn oor laten heeft ze nog niet gedaan maar wel een klein gilletje, au! waar ikaltijd erg om moet lachen is het gekronkel en geworstel sochtends aan mn borst en dan opeens: kont naar achteren, pauze, en prrrrrrrrrrt. En dan lachen naar mn borstquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:36 schreef Anitra het volgende:
Djulian heet trouwens boeffie omdat hij dus dezelfde streken vertoond als Ela
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:56 schreef Rottdog het volgende:
Jolie supergirl
Als het om honger gaat zou ik zeker die fles niet weg doen ben je belazertal staat het cb op de kop.
![]()
Zitten hier nog op 2 flessen s'morgens 1 met bambix en tegen 20.00 met nutrix en dat is tevens de laatste. Zou ze wel komen zou ze nog een fles krijgen dat net zo goed.
Fotoquote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:58 schreef edje34 het volgende:
en vergeet mijn dochter niet,
17-02-05 Sanne Larissa
quote:
Wel veel te groot eigenlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Aaaahhhhhhh
En wat een lief pakje heeft ze aan!
Ons cb is niks mis mee en zijn ook niet degene die er commentaar op geven. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik zo belazerd ben om die laatste fles weg te laten, vroeg gewoon of er nog meer waren.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:26 schreef Rottdog het volgende:
Enige wat ik aan cb leuk vindt is het wegen en meten voor de rest [afbeelding]
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:44 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ons cb is niks mis mee en zijn ook niet degene die er commentaar op geven. Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat ik zo belazerd ben om die laatste fles weg te laten, vroeg gewoon of er nog meer waren.
Geef alleen mijn mening over mijn CB heb niet voor jou gesproken tochquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:26 schreef Rottdog het volgende:
Enige wat ik aan cb leuk vindt is het wegen en meten voor de rest
wij zes we zitten nu op 100 cc per fles en S`nachts slaapt ze lekker door.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:40 schreef Anitra het volgende:
Edje wat een moppie van een dochter heb je
Hier nog 4 flessen op een dag hoor
dinsdag vond ik voor het eerst het CB leuk, want eindelijk hoefde we ons geen zorgen te maken en wij mogen lekker door gaan met de flessen
Vanochtend kwam ze pas om 08:00 maar dat kwam omdat we haar om 03:00 nog wat hadden gegeven voordat we naar bed gingen.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:41 schreef LadyS het volgende:sanne
Amber krijgt vanavond laat geen laatste fles (tenzij ze wakker wordt) dus ben benieuwd hoe laat we vannacht "geroepen" worden omdat ze honger heeft.
En over dat kwijlen.. ik weet nog dat Dylan 24/7 een slab droeg.. dus maak je borst maar nat Githa... wat een woordkeuze
Ik zever af en toe ook nog, ha ha ha ha.quote:Op zondag 27 maart 2005 21:01 schreef Githa het volgende:
Vanaf welke leeftijd is het normaal dat ze echt gaan zeveren ? ....Jordy kwijlt wat af maar ik wist niet dat ze dat al zo snel deden of zou het op iets wijzen ? ....
Recentelijk naar http://www.123swets.com/weblog.php gekeken?quote:Op maandag 28 maart 2005 13:47 schreef dutchie het volgende:
.Maar ik lig dus echt achter.
Heel bekendquote:Op maandag 28 maart 2005 13:47 schreef dutchie het volgende:
Of wanneer hij nu echt de kamer door banjerde met zijn handen als zuignappen. kent u dit beeld? 2 handen worden luid op de grond gekwakt om vervolgens het hele lijf er op naar voren te laten balanceren, handjes komen los en de beweging herhaalt zich. Totdat kind in kwestie zijn bestemming onder luid gekrakeel heeft bereikt. Klinkt als: Kwak! "Bladiebla" Schuifel "Bladiebla" Kwak! etc.
Bij Djulian zeiden ze dat hij dan in de box op zijn buik moest liggen. Alleen als wij erbij waren!!dit heeft geresulteerd in een buikslaper waar het cb dus niet blij mee wasquote:Op maandag 28 maart 2005 21:59 schreef edje34 het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende??
Sanne heeft de neiging om steeds maar als ze in haar bedje ligt met haar hoofdje naar rechts te gaan liggen,als we haar hoofdje langzaam naar links leggen wilt ze dit niet en draait terug naar rechts.
Nu hebben we gezien dat er een kleine bult aan de rechterkant van haar hoofdje zit.
Hoe kunnen we voor komen dat het erger gaat worden.
Aangezien ze niet te lang op een kant mogen blijven liggen,ook in de box draait ze naar rechts toe.
doen wij ook maar,het gaat voornamelijk als ze op bedje ligt ze blijft steeds naar rechts afwijken en liggen.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:04 schreef Anitra het volgende:
[..]
Bij Djulian zeiden ze dat hij dan in de box op zijn buik moest liggen. Alleen als wij erbij waren!!dit heeft geresultterd in een buikslaper waar het cb dus niet blij mee was
Maar ze heeft wel door dat ze op haar rechter kant licht een bult op haar hoofd gekregen.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:13 schreef Anitra het volgende:
Volgens het cb hier is dat dan genoeg Edje
meer ideetjes heb ik ook niet
Ja maar ik welquote:
Thnxs voor de tip luchtbel,we hebben dat kussentje al in het begin gebruikt toen ze alleen maar op d`r zij mocht liggen.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar ik wel![]()
Edje, Jolie heeft de eerste maanden tussen zo'n kussentjesding geslapen, ik kan ff niet op de naam komen. Beetje een rare foto maar dit is de enige die ik kan vinden waar goed op te zien is wat ik bedoel.
[afbeelding]
Je kan het ding dus alletwee de kanten op leggen en dan leg je ze op hun zij zeg maar er tussen, in het begin passen ze ook nog op de rug er tussen. Zo wissel je het dan om en om. Jolie slaapt nu zelf met d'r hoofd steeds een andere kant op. Ik heb het eigenlijk gebruikt omdat ze het bedje eerst zo groot leek te vinden, in dat ding kwam ze beter in slaap en heb dus ook het hoofdje afgewisseld. Het is gewoon te koop bij Prenatal enzo.
Toen ze 8 dagen oud was moest Sanne van de kraamhulp op d`r rugje gelegd worden.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:26 schreef Luchtbel het volgende:
Edit: oeps 2 keer.
Als ze al een bolling en dus aan de andere kant platte kop krijgen maakt dat vaak niet meer uit. Omdat ze gewoon niet lekker kunnen liggen op die bolling en het dus niet doen.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:20 schreef E.T. het volgende:
Je zou ook kunnen proberen om d'r hoofdje eens bij het voeteneind te leggen. Vaak draaien babies naar het licht toe
We zullen morge gelijk ff naar de huisarts bellen voor een verwijskaartquote:Op maandag 28 maart 2005 22:33 schreef moussy het volgende:
[..]
Als ze al een bolling en dus aan de andere kant platte kop krijgen maakt dat vaak niet meer uit. Omdat ze gewoon niet lekker kunnen liggen op die bolling en het dus niet doen.
Ik raad je aan om je door te laten verwijzen naar de fysio ivm een voorkeurshouding, hoe eerder, hoe beter!!
Hier werkte niks, dus heeft Cas nog steeds een platte kop.
Tja zit wat in natuurlijk. Maar jah als ze goed klem ligt kan ze ook niet omrollen.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:31 schreef edje34 het volgende:
[..]
Toen ze 8 dagen oud was moest Sanne van de kraamhulp op d`r rugje gelegd worden.
Omdat als je ze te lang op d`r zij laat liggen ze doordraaid naar d`r buikje,en ze dan kan stikken.
Nu slaapt ze al 3 weken op haar rug
Dus het kan geen kwaad als we ze straks op haar zij laten slapen??, mits we dat kussentje gebruikenquote:Op maandag 28 maart 2005 22:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Tja zit wat in natuurlijk. Maar jah als ze goed klem ligt kan ze ook niet omrollen.
Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen, daar kan ik geen antwoord op geven.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:38 schreef edje34 het volgende:
[..]
Dus het kan geen kwaad als we ze straks op haar zij laten slapen??, mits we dat kussentje gebruiken
Daar is dat kussentje juist voor. Dat ze veilig op de zij kunnen slapen, zonder door te rollen. Maar na een paar maanden worden ze te zwaar of te sterk daarvoor. Dan heeft het geen zin meer.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:38 schreef edje34 het volgende:
[..]
Dus het kan geen kwaad als we ze straks op haar zij laten slapen??, mits we dat kussentje gebruiken
Die randen waar ze tussen ligt voorkomen wel dat ze op d'r buikje kan draaien. Dus kan ze daarin wel gewoon op d'r zij liggen neem ik aan.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:31 schreef edje34 het volgende:
Toen ze 8 dagen oud was moest Sanne van de kraamhulp op d`r rugje gelegd worden.
Omdat als je ze te lang op d`r zij laat liggen ze doordraaid naar d`r buikje,en ze dan kan stikken.
Nu slaapt ze al 3 weken op haar rug
Okequote:Op maandag 28 maart 2005 22:41 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen, daar kan ik geen antwoord op geven.
In mijn ogen ligt ze dan vast genoeg om niet om te rollen maar ik weet niet hoe dat bij jullie zit natuurlijk. Misschien moet je even wachten wat er gebeurd als je om een verwijzing vraagt, 1 nacht wordt het niet meer of minder van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |