abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:50:18 #126
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25553386
Ik heb er ook een poos op zitten turen, maar volgens mij is het pompoen?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25553431
Prenatal en Zeeman dus? Is allebei redelijk dichtbij.

't Is inderdaad een Cantaloupe meloen, 99 cent bij C1000.. Ze heeft er heel uitgebreid van zitten smullen.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 21:53:26 #128
81992 Githa
pi_25553464
Meloen thnx poemojn nu kan ik weer lekker slapen vannacht
pi_25554532
Anna is al een paar dagen erg huilerig en ontevreden. ook ziet ze er wat slecht uit met allerlei pukkeltjes (en ze begint 'r haar te verliezen, ook niet erg charmant maar ok). toen ik haar gisteren woog bleek ze niks te zijn aangekomen sinds een dag of 4, dus ik vermoed dat het nieuwe regime (meer op schema voeden ipv op verzoek) niet goed werkt helaas. ik heb haar vervolgens weer vaker aangelegd, maar in de loop van vandaag werd 't er niet beter op. aan 't eind van de middag was zij in ieder geval nog steeds verre van tevreden, en ik ook erg moe, en m'n borsten erg leeg. dus hebben we haar vanavond na een voeding 60 cc nutrilon gegeven: die klokte ze zeer gulzig naar binnen en daarna lag ze eindelijk weer eens tevreden rond te kijken.
ik baal er flink van dat de bv dus toch weer moeizaam gaat. ik heb geen zin in / puf voor het eindeloze ge-emmer van de vorige keer. niet in de laatste plaats voor Anna zelf trouwens, die nu zoveel energie moet steken in ieder druppeltje te vergaren melk. dus misschien binnenkort toch maar overstappen op de fles...
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:33:10 #130
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25554561
De meeste zwembaden verkopen ook gewoon los zwemluiers en een gewoon zwembroekje of badpakje mag ook plas wordt nl niet tegen gehouden en een goede poepbroek loopt aan de zijkanten wel uit

Stoer Myrthe optrekken

Zag Amber in het foto-topic ook al een showtje staan weggeven

Morris hopelijk werkt de nieuwe zalf snel

Ach meisje Isa

Ladybos zelf heb ik gewacht tot de eerste inenting heeft gehad, heb trouwens geen idee hoe het is gesteld met zwemwater in het buitenland omdat die meestal zout water gebruiken. Persoonlijk zou ik gewoon badwater pakken in een emmer of de tummy en daar in badderen.

Heb ze bij de zeeman zien liggen met mouw

Is het nagelknippen bij jullie ook zo'n drama het begint hier gewoon een ramp te worden heb Zoë nog net niet in de houtgreep en neeee ik heb haar nog nooit in de vinger geknipt ofzo iemand tips
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:37:46 #131
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25554723
Lieve bix niet te lang blijven tobben hoor misschien zit er gewoon te weinig voeding in de bv en daardoor Anna niet tevreden is. Niet te lang blijven frustreren met jezelf hoor
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:49:50 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25554957
Bix, lastig is dat hè?
Dat vaker aanleggen gaat gewoon moeizaam als je er al 1 hebt rondhobbelen. Ik heb zelf de keus gemaakt (met pijn in mijn hart) om over te gaan op de fles. Kon het voor mijn gevoel ook niet maken ten opzichte van Freek. Even een keer samen boekje lezen/tv aan als ik zat te voeden ging nog wel, maar ieder uur werd toch wat teveel van het goede.

Die pukkeltjes is vrij normaal trouwens op deze leeftijd, dat schijnt een na-effect te zijn van jouw hormonen die nog in haar lijfje zitten van de zwangerschap. Na een week of 3 was het hier over .
pi_25555099
Wat vervelend Bix. Clustervoeden is inderdaad intensief.
quote:
Controleren

Je kunt controleren of je baby voldoende voeding krijgt doorop het volgende te letten:

* Een baby die voldoende voeding krijgt heeft 5 tot 7 flink natteluiers per dag.
* In de eerste weken heeft de baby meerdere keren per dag,zachte, ontlasting. Na 6 weken kan dit 1 x per dag zijn, om de paardagen of zelfs maar 1 x per week. [Commentaar Poemojn: dit had Myrthe ook niet, die had direct al minder dan 1x per week ontlasting, mocht gewoon van de huisarts bij borstvoeding]
* Een baby die voldoende voeding krijgt is alert enlevendig.
* Hij groeit 100 tot 150 gram per week. Je kunt dit controlerendoor wekelijks naar het weeguurtje van het consultatiebureau tegaan. Kijk altijd naar het gemiddelde van een aantal weken: het isheel normaal dat je baby de ene week wat minder groeit en devolgende meer. Gemiddeld groeit je baby ongeveer een pond permaand.
* Veel baby's hebben behoefte aan 8 tot 12 voedingen perdag. Aangezien borstvoeding lichtverteerbaar is vragen borstgevoedebaby's vaker om voeding dan flesgevoede.
Misschien kun je hier iets mee? Komt van CZ: Genoeg voeding?.
Op schema voeden werkt voor heel veel vrouwen niet goed, dan moet je echt een behoorlijk grote productie hebben wil dat goed uitpakken. Hoe vaak wil ze dan drinken als je op verzoek voedt?
Anna is nu 5/6 weken, gewoonlijk heb je met 6 weken regeldagen, kan het niet zoiets zijn?
Heb je haar veel bij je (evt draagzak)? Huidcontact zorgt ervoor dat jouw prolactineniveau stijgt en dat is weer goed voor je melkproductie, net als voedingen tussen 2 en 6 's nachts.

Rottdog, dat van die 'te weinig voeding' is een fabeltje uit de jaren '60 en '70. Heeft vaak met een verkeerd borstvoedingsbeleid te maken, bijv schema voeden of max 10 minuten per kant. Dat is wel de manier waarop onze moeders moesten borstvoeden maar wordt tegenwoordig sterk afgeraden, al kan schemavoeden voor de moeder soms wel relaxter zijn.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 22:56:52 #134
43556 miss_dynastie
pi_25555146
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:
Rottdog, dat van die 'te weinig voeding' is een fabeltje uit de jaren '60 en '70.
Daar verschillen de meningen toch ook over, heb ik begrepen

Bix
pi_25555180
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
  donderdag 17 maart 2005 @ 22:58:37 #136
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25555197
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:55 schreef poemojn het volgende:

net als voedingen tussen 2 en 6 's nachts.
Die voedingen breken je het meeste op als je nog een ouder kind hebt... tenminste, da's mijn ervaring.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 23:00:42 #137
43556 miss_dynastie
pi_25555265
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
En de mensen die zeggen er ervaring mee te hebben (dus die zeggen dat ze onvoldoende voeding hebben), die hebben eigenlijk last van ... ? Te weinig goede begeleiding, is dat een optie? Ik meen me namelijk te herinneren dat dit argument bij een van mijn kennissen door een arts was genoemd?
pi_25555377
Wat wel kan is bijv. dat de moeder een minder grote opslagcapaciteit heeft. Dan zal de baby ook vaker moeten drinken om aan eenzelfde totaalhoeveelheid te komen (bijv 10 keer 100 ml drinken is ook een liter, net als 5 keer 200 ml).
Verder kan de baby een kleinere maaginhoud hebben, en hij kan natuurlijk niet meer drinken dan in z'n buikje past.
Als de baby moppert kan dat ook te maken hebben met een late toeschietreflex, dan kun je bijv syntocinon neusspray gebruiken. Of je kunt idd een lage productie hebben en dan Domperidon gebruiken om dat op te krikken. Maar daarvoor kun je beter met een lactatiekundige/huisarts overleggen.

Dus als je wel borstvoeding wilt geven Bix kun je misschien iemand bellen (bijv vrijwilliger VBN of LLL) die dan met jou kan bekijken wat de oorzaak is voor Anna's gemopper. Misschien is er wel iets aan te doen (en ik vind 't zelf alleen maar makkelijker worden nu Myrthe ouder wordt). de telefoonnummers staan bovenaan bij het Borstvoedingsforum. Als je wel graag bv wilt geven kan het misschien toch probleemloos gaan dan.

Als je dat niet wilt, heb je blijkbaar al flessenervaring, dus daar hoef (kan) ik geen tips voor geven.
pi_25555560
Tuurlijk Leah, maar mijn jongste broertje bijv kreeg net als wij allemaal flesvoeding, en sliep pas door toen hij vier jaar was (de andere vier kinderen waren ook al ouder dan een paar maanden, ook met flesvoeding, maar ik weet niet alle leeftijden bij het doorslapen). Flesvoeding geeft geen garanties op doorslapen/geen nachtvoedingen. Nouja, dat weet iedere ouder hier die 's nachts zes keer uit bed moet voor een speentje.

Miss_D, te weinig goede begeleiding is idd vaak een reden om te stoppen. En ook te weinig steun in de omgeving. Er wordt wel geprobeerd om de kennis van en begeleiding bij bv-problemen op te krikken, maar dat gaat niet overal even snel (al kan de morele druk om bv te geven wel groot zijn, ook van cb en huisarts, en kan de moeder een schuldgevoel krijgen als het haar door falende begeleiding niet lukt om bv te geven). Daarom is het werk van vrijwilligers en lactatiekundigen ook zo belangrijk in NL. Na de 2e Wereldoorlog is de flesvoeding in NL opgekomen als het alternatief voor borstvoeding, en door het vertrouwen in de techniek is de meerderheid vd bevolking daarop overgestapt. Toen is dus ook veel kennis over borstvoeding geven verloren gegaan. Als je je daarin in verdiept, die geschiedenis, dan is dat zo interessant, maar ook zo frustrerend.. bijv het hele weeg-en-meet-gedoe met jonge baby's is door flesvoedingsfabrikanten geintroduceerd om moeders te overtuigen van het slechte van borstvoeding en het goede van hun product waarop baby's veel sneller zwaarder werden.
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2005 @ 23:10:22 #140
43556 miss_dynastie
pi_25555561
Interessant poemojn, thanx
Edit: je had ook nog een stukje voor mij gepost Jeej, ik wist niet dat flesvoeding zo'n invloed heeft gehad op het borstvoeden van nu. Ik heb begrepen dat er cursussen zijn die je kan volgen, dus dat wil ik t.z.t. zeker gaan doen, zodat ik in elk geval voorbereid ben (al weet je niet hoe dan de begeleiding is, al betwijfel ik of dat in een paar jaar zo kan veranderen) Bedankt
pi_25555687
ik denk dat 't bij mij inderdaad voornamelijk aan de opslagcapaciteit ligt. en 't enige wat daar aan te doen is is dus erg vaak voeden, dat is gewoon lastig vol te houden volgens mij, ook ivm Piet. bedankt voor de tips/reacties, ik ga nog wel 't een en ander proberen (en inderdaad iemand van van vbn bellen bijvoorbeeld), maar vooral: nu naar bed. 't is alweer veel te laat. oja toch nog een paar reacties: Anna 'komt' 's nachts tussen 2 en 6 maar 1x, dus dat schiet niet echt op. toeschietreflex komt op zich vrij snel, maar duurt ook niet lang (na vrij korte tijd moet ze weer erg veel zuigen voor 1x slikken). ben al blij als er een tweede tsr is na een tijd. nou, trusten!
en voor poemojn: tnx, en bij babywalz hebben ze leuke mouwslabbetjes!
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:25:09 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25555752
Bix, is het misschien een optie om anders 1 of 2 voedingen te vervangen door fles en de rest gewoon bv te blijven geven?
Ik kan me nog zo goed jouw strijd om de bv bij Piet herrinneren.. Ik hoop iig dat het nu beter gaat..

En idd, zoals poemojn zegt.. BV-geschiedenis is erg interessant, heb me ook helemaal suf gelezen in die tijd. En idd, als je eens navraagt bij mensen die gestopt zijn met bv.. ligt dat uiteindelijk voornamelijk aan de gebrekkige begeleiding en gebrekkige steun van het thuisfront.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 17 maart 2005 @ 23:27:22 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25555788
Poemojn, ik bedoelde dat ook niet alszijnde een baby komt met fv minder vaak Ik bedoel alleen te zeggen dat je met een ouder kind erbij vaak ook minder rust krijgt, je kunt immers minder vaak en goed "bijslapen". Weinig rust doet je bv geen goed, is mijn ervaring.
pi_25555902
Succes & sterkte ermee Bix
Ik weet niet hoe het bij Piet allemaal gegaan is, kwam hier toen nog niet.. maar hopelijk gaat 't bij Anna beter, en anders is het ook geen ramp.

Leah, klopt.. kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb daar op het bv-forum en het offtopic bv-forum (Jip en Janneke) idd wel eens over gelezen, wat die moeders dan allemaal deden om het oudste kind ondertussen ook rustig te houden. Maar zelf geen ervaring dus.

Dit hele verhaal herinnert me er wel aan dat ik ook de lactatiekundige nog als aftrekpost kan opvoeren over 2004. Ga zo dus eens verder met de belastingaangifte.. Mag je bijv de babyweegschaal ook opvoeren, en andere thuiszorg-huur-attributen, weet iemand dat zo?
pi_25556029
Ik ga ff een goede moed verhaaltje het topic in gooien.
Een vriendin van mij heeft een zoonjte van 18 maanden en 1 van 3 jaar. Haar 2e zoon werd veels te vroeg geboren en was 850gram. Ze is begonnen met kolven en heeft dat gedaan tot hij thuis kwam. Na die 2 maanden is zij gaan proberen hem aan de borst te krijgen, nu is hij 18 maanden en hij krijgt nog steeds bv!!! Zij zegt dat haar succes komt omdat ze er van uit is gegaan dat flessenvoeindg geen optie was.
pi_25559013
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:32 schreef E.T. het volgende:
ff tussendoor..
Snoopy, krijgt Morris soms Friso-voeding?
nee, hoezo?

edit: kunnen de verhalen hierboven in het bv-topic aub?

[ Bericht 10% gewijzigd door snoopy op 18-03-2005 08:33:56 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:57:48 #147
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25559344
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:28 schreef snoopy het volgende:

[..]

nee, hoezo?

edit: kunnen de verhalen hierboven in het bv-topic aub?
Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.
Poemojn heeft een keer een link geplaatst naar een discussie op babybrabbel over de link eczeem en Friso.. en toen ik terug zat te denken kwam ik idd ook tot de conclusie dat Saskia eczeem kreeg toen friso z'n voeding 'verbeterd' had. Ben toen overgegaan op Nutrilon en nergens meer last van.

Maar dat gaat bij Morris dus niet op.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25559378
Benthe krijgt ook Friso, maar geen eczeem hier hoor!
Snoopy, wat zielig voor Morris, dikke knuf voor hem.

Bix, sterkte met de BV Kan me voorstellen wanneer je er een kleintje bij hebt, het extra zwaar is.
pi_25559530
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:57 schreef E.T. het volgende:

Saskia kreeg ook Friso-voeding en kreeg ook eczeem.
Poemojn heeft een keer een link geplaatst naar een discussie op babybrabbel over de link eczeem en Friso.. en toen ik terug zat te denken kwam ik idd ook tot de conclusie dat Saskia eczeem kreeg toen friso z'n voeding 'verbeterd' had. Ben toen overgegaan op Nutrilon en nergens meer last van.

Maar dat gaat bij Morris dus niet op.
Nee, denk het niet want hij krijgt al Nutrilon. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje huiverig om nu al allerlei oorzaken te gaan zoeken. We proberen dit eerst en hopen dat het snel beter zal gaan. Zo niet, dan kijken we wel verder. Maar ik wil dat wel heel voorzichtig aanpakken eigenlijk.
Ik vond het er vandaag trouwens al beter uitzien dus wie weet.

En ET, dankjewel voor de tip
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:53:40 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25561195
Dit hoort ook eigenlijk in het BV-topic thuis, maar ik kan m niet vinden...

Bixister, sterkte...ik merk dat als dat verhaal waar is over vrouwen met verschillende 'opslagcapaciteit' ik er ook eentje van ben...Noa drinkt vaak en lang, sinds het begin. Maar goed...ik hou veel van dr dus kan er vaak ook wel van genieten dat ze ligt te drinken. Ze valt nog steeds vaak in slaap tijdens de voeding en moet dan echt gestimuleerd worden om door te drinken. Zodra ik haar weer terug in bedje leg wordt ze wakker en is ze weer hongerig, en dan begint het weer van voren af aan. Ben ik gisteren toch zeker anderhalf uur mee bezig geweest...dat was niet al te leuk, maar daarna sliep ze ook als een blok tot half zeven! (vanaf half één). Vond ik toch best netjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')