abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:00:08 #151
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25561310
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:33 schreef Rottdog het volgende:
Is het nagelknippen bij jullie ook zo'n drama het begint hier gewoon een ramp te worden heb Zoë nog net niet in de houtgreep en neeee ik heb haar nog nooit in de vinger geknipt ofzo iemand tips
Probeer het eens tijdens haar middagslaapje. Hier is lukt het mij ook niet om meer dan 2 nagels te knippen als Glenn wakker is. Gisteren heb ik het dus geprobeerd terwijl hij sliep en het moet allemaal nog voorzichtiger dan normaal, maar hij heeft nu weer nette nageltjes

En Isa, beterschap
En Morris, succes met je nieuwe zalfje. Hier ook heel veel geprobeerd, maar sinds 3 weken is Glenn helemaal van zijn eczeem af. Zo plots als het gekomen was (toen hij 4 maanden was), zo plots was het ook weer weg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elegantly Wasted op 18-03-2005 11:06:38 ]
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_25561409
BV: Borstvoeding deel 9 (voor Suzanna)

Daar hoop ik dus een beetje op EW, dat het vanzelf over gaat! Goed nieuws dus
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:16:51 #153
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25561650
Thnx snoopy

Nagelknippen is hier ook een drama, Rottdog. Noa klemt haar vingers rond mijn vinger (tja, grijpreflex) en dan durf ik echt niets meer...als ze slaapt wordt ze er wakker van...
Meestal laat ik ze maar langer worden, wacht tot er een draadje aan hangt en dan trek ik heeeeeeeeeeeeel voorzichtig dat draadje los. Dat kreeg ik te horen als tip van een moeder van elf kinderen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:17:49 #154
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25561683
weet je hoe ik het doe.... ik vijl ze gewoon. gaat een stuk gemakker dan knippen moet ik zeggen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:28:13 #155
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25561904
Glenn ligt/zit/staat nu geen minuut achter elkaar meer stil. Dus vijlen is helemaal geen optie.
pi_25561940
Ik knip een hand per keer, zo lang kan ik haar wel afleiden. En dan een tijdje later de andere hand. Voeten vind ik lastiger.. Als noodoplossing gebruik ik ook die tip van Suzanna, maar als Myrthe's nagels nu langer worden heeft ze rouwrandjes.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:54:43 #157
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25562495
rouwrandjes....bekend..... ziet er inderdaad niet echt appetijtelijk uit...
pi_25563252
Het nagelschaartje ligt hier standaard onder handbereik. Als ik de kans krijg knip ik 1 of 2 nageltjes. Meer lukt vaak niet. En zeker met dat eczeem moet ik ze superkort houden.
Heb ooit al eens in een vingertje geknipt Ik moest harder huilen dan Morris!
Heb er toch een soort trauma aan overgehouden...
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 12:25:53 #159
43556 miss_dynastie
pi_25563288
Vijlen met een kartonnen vijl misschien een idee?
Zijn bij douglas te koop, misschien ook wel bij kruidvat en zo.
Edit: voor EW dus niet
pi_25563481
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Edit: voor EW dus niet
Bij mij ook niet hoor. Dat duurt veel te lang
pi_25564877
Bij alicia knip ik de nageltjes na het badje als ze heerlijk slaperig is en tegen me aan kruipt (evt terwijl ik voorlees)

Jayden knip ik aan de borst, das het enige moment dat hij het toestaat omdat hij dan te druk is met drinken. Na 4 voedingen ben ik helemaal rond. (zo deed ik dat bij alicia destijd ook)
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:33:41 #162
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25564895
Krijgt dan dus een dagtaak aan vijlen en een vervelend kind ook geen optie

Dan maar doorgaan zoals we het nu doen, zit niets anders op het is maar 5 min maar vindt het gewoon sneu voor haar dat het zo'n strijd wordt. Hopelijk gaat het in de toekomst beter

Rauwranden juk juk juk
pi_25568822
Nagelknippen doe ik hier na de laatste voeding, dan ligt hij te slapen in het grote bedje en kan mams heel snel de nageltjes knippen en vijlen en dan heeft hij het niet eens door....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:13:16 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25572586
Maria hoest een beetje. Iemand een idee of ik ergens bijzonder op moet letten of zelfs iets moet geven of doen al?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_25572738
Volgens mij niet hoor Sugar. Het schijnt weer te heersen volgens onze huisarts (Morris heeft ook een hoestje). Ik denk vooral opletten of ze niet echt benauwd wordt of koorts krijgt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:22:35 #166
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_25572799
Ook een hoestende Glenn hier.
Het heerst echt op het ogenblik.
pi_25573235
Myrthe is ook beter, maar hoest nog wel.

Bix, ik weet niet hoe je Engels is maar ik plaats ff een linkje voor je in het bv-topic.
Borstvoeding deel 9
Was er trouwens ook niet een flesvoedingstopic? Hier wordt nl ook vaak over flesvoeding, schema's en cc's gepraat dus ik zie het probleem niet zo als het een keertje over borstvoeding gaat..

[ Bericht 12% gewijzigd door poemojn op 18-03-2005 20:47:20 ]
pi_25573343
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:40 schreef poemojn het volgende:

Was er trouwens ook niet een flesvoedingstopic? Hier wordt nl ook vaak over flesvoeding, schema's en cc's gepraat dus ik zie het probleem niet zo als het een keertje over borstvoeding gaat..
Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:51:54 #169
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25573494
Niet gek, Snoop.

En dank voor geruststellende reacties, allen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:15:23 #170
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25574032
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:58 schreef poemojn het volgende:
Nee, uit onderzoek blijkt dat zelfs sterk ondervoede moeders vrijwel altijd nog voldoende voedingsstoffen in de melk hebben. De baby gaat altijd voor. Pas als het levensgevaarlijk voor de moeder wordt, kiest je lichaam voor jou ipv je kind, en zal je melk dus 'opdrogen'.
Oh dan heb ik zeker een levensgevaarlijke griep gehad ?

Edit: Snoop je hebt gelijk, ik hou er over op. Alsof bv altijd zo halleluja is Kian zijn tweede tand is door
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:18:49 #171
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25574110
Loena-tik: bij ziekte wordt de BV meestal minder...dat staat los van 'ondervoeding' opzich volgens mij. Als je genoeg drinkt moet de hoeveelheid niet minder worden als je niet ziek bent (of zwanger ). En poemojn bedoelt niet de hoeveelheid melk, maar de voedingsstoffen ín de melk, die samenstelling verandert niet.
(ik denk tenminste dat poemojn dat bedoelde)
pi_25574338
Dat bedoelde ik idd. Bij hoge koorts wordt het vocht uit de melk door je lichaam opgenomen (bv bestaat voor 90% uit water). Gewoonlijk kun je daarna de productie wel opkrikken, tenzij je echt te lang ziek bent geweest. Da's wat anders dan ondervoeding, of 'te weinig voeding(sstoffen)' waaronder ik een slechte kwaliteit melk versta (niet kwantiteit dus).
En tandjes zijn idd niet prettig, sterkte Loena.

Modjes mogen dit ook wel verplaatsen als ze dat nuttig vinden.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:33:09 #173
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_25574435
Zullen we verder gaan in het bv topic? Ik heb er trouwens toch al helemaal geen zin in deze discussie. Iemand heeft ergens wat gelezen en dan is dat waarheid ofzo, prima zoals ik al vaker heb gezegd, maar het is niet mijn waarheid. Ik heb dus een doodsimpele griep gehad en Kian lag dus echt dagen te krijsen en was duidelijk afgevallen( en nee, ik heb hem niet gewogen ik kijk gewoon naar mijn kind) Dit is niet bedoeld als uithaal naar Poemojn trouwens, ok zoals zij weet word ik af en toe een beetje kriegel van haar boekjesmethode, maar goed ieder zijn ding. Maar als er dan ook nog een (volgens mij) verkeerde uitleg van haar woorden komt

edit: Hehehehe blijkbaar heb ik het mis
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_25574881
Als er gevraagd word om te stoppen omdat het bij iemand pijn doetwat ik me goed voor kan stellen en dan gewoon doorgaan alsof die reactie niet gelezen is vind ik niet kunnen. Beetje rekening met elkaar houden is toch niet teveel gevraagd.

En ik geef toe dat ik ook niet tactisch bezig was met mijn goed-nieuws-verhaaltje
  vrijdag 18 maart 2005 @ 22:39:06 #175
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25575828
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:46 schreef snoopy het volgende:

Nee? Nou ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor als het over borstvoeding gaat want bij mij lukte het dus niet zal ik maar zeggen. ik lees ook bewust het bv-topic niet. Een opmerking over bv vind ik best kunnen maar als er een hele verhandeling over volgt is het toch niet gek dat ik vraag of het verplaatst kan worden?
*hierbij aansluit*
Bij mij lukte het ook niet, en kom ook bewust niet in het bv-topic...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_25576033
sorry hoor dat ik hier over BV begon en daarmee wellicht mensen voor 't hoofd stootte. was natuurlijk niet de bedoeling. ik wilde het eerst even als algemeen onderdeel van de Anna-update melden, misschien ook wel onbewust niet in 't BV-topic omdat ik zelf juist ook nogal een gevoelige BV-geschiedenis heb. maar heb daar inmiddels bijgelezen hoor! reacties daar komen later wel weer, ben nu weer aan m'n bedje toe!

beterschap voor de zieke / hoestende kindjes.
pi_25581802
Lieve Bix, ik vind het helemaal niet erg als mensen hier een update over hun babietje geven waarin het onderwerp BV aan de orde komt. Ik heb alleen maar verzocht om verdere disussie daarover te verplaatsen naar het bv-topic. Blijf alsjeblieft gewoon over Anna posten. Ja OOK de bv-dingen. Maar als mensen allerlei theorieën willen posten over bv dan zou ik die liever in het bv-topic hebben (want dat lees ik dus niet ). Het lijkt mij persoonlijk beter op z'n plekkie daar. Heb je gelijk alle info bij elkaar
Maar goed, ik hoop dat alles goed met kleine Anna gaat
En hoe is het met Piet?
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2005 @ 14:54:46 #178
43556 miss_dynastie
pi_25587075
Hoe is het eigenlijk met Ela?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:42:58 #179
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25588104
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Ela?
Vraag ik me ook af!
En Isis??
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 maart 2005 @ 19:40:32 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25593654
Kom even een updateje brengen over Isa. De kuur begint goed aan te slaan, ze eet weer en slaapt ook weer een stuk beter. En ineens hebben we weer een kindje dat kan lachen dat heb ik dus echt gemist!

Sugar, een hoestje kan niet zo'n kwaad inderdaad. Als Maria er last van heeft, zou je de druppels van VSM kunnen gebruiken (Tussikind)

Nageltjes knippen gaat hier vrij goed als Isa op de commode ligt, maar Isa is sowieso een gemakkelijke wat aankleden en verschonen betreft.

Prettige avond en mooie zondag nog!!!
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25595668
Sjeen, fijn dat het weer beter gaat met Isa!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:01:11 #182
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25595833
wat heerlijk dat het weer goed gaat met Isa vind het zo'n mopje

ja ik ben ook heel erg benieuwt naar Isis en Ela..
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2005 @ 11:24:04 #183
81992 Githa
pi_25606158
Isa wat mooie dat het eindelijk wat beter gaat kun je lekker genieten van het mooie weer .....
  maandag 21 maart 2005 @ 12:30:28 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25632414
Vandaag controle gehad voor Maria's heupjes.
Goed nieuws: de spreidbeugel doet zijn werk goed!
Slechter nieuws: ze moet 'm in elk geval nog 3 maanden om, tot ze ruim 9 maanden is. En dan nog wist ie niet te zeggen hoe groot de kans is dat we dan kunnen gaan afbouwen, omdat "de afwijking behoorlijk is". Toch wel vervelend nieuws, hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 21-03-2005 12:43:55 ]
pi_25632524
shit sugar, wat een tegenvaller... nog een tijdje doorzetten dus. hopelijk mag hij na de komende 3 maanden wel af.

ik heb vandaag een lekker Anna-dagje; Piet is uit spelen bij een vriendin van mij en haar zoontje die ongeveer even oud is als Piet. héérlijk om even alleen met Anna te zijn, ik geniet er ontzettend van. ze heeft ook al veel naar me gelachen vandaag. vanochtend lekker een heel end wezen wandelen. helaas waren de winkels waar ik nog even naar binnen wilde dicht op maandagmorgen (stom, vergeten! ), maar dat mocht de pret niet drukken.
  maandag 21 maart 2005 @ 13:04:03 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_25633116
Ai, wat jammer Sugar... Maar wel fijn dat die beugel goed werkt, is het tenminste niet voor niets geweest! En hopelijk mag ie na 3 maanden toch gauw af.

Noah lijkt sinds gisteren eindelijk weer 'normaal' te drinken!!
©Dumbo
  maandag 21 maart 2005 @ 13:16:56 #187
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25633459
wat jammer dat Maria de beugel nog zon 3 maanden om moet, wel fijn dat ie wel zn werk doet anyway.
ik ben benieuwd met maxim, die moet 1 april voor zo'n echo om te kijken hoe het gesteld is met zn heupjes.

fijn dat het goed met Isa

Bix fijn he zo'n dagje

en Noah wat goed van je, nu wel "normaal" blijven drinken he
  Licht Ontvlambaar maandag 21 maart 2005 @ 15:02:55 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25635625
Tex, wat fijn dat Noah weer redelijk normaal drinkt. 't is toch iets wat door je hoofd blijft spelen, als het niet allemaal volgens plan/'t boekje gaat. Maar gezien de foto's in het fototopic zou ik zeggen dat hij precies weet wat hij nodig heeft Méééén wat een cutie

Jeetje Sjoeg, aan de ene kant fijn dat de beugel zijn werk goed doet. Maar dat het toch nog sowieso drie maanden moet gaan duren en dat de situatie daarna nog onduidelijk is Geef Maria maar een dikke knuffel van mij en Isa en neem er zelf ook een

Bix, lekker he, zo'n dagje only Anna ik blijf het een geweldige naam vinden...

Martineke, lag Maxim ook in stuit, dat hij een echo moet heb ik dat nu echt gemist, pfffff geldt het excuus zwangerschapsdementie nu nog eigenlijk

Isa is vandaag naar het KDV en ik ben alleen thuis (met koorts) da's vreemd... Isa gaat stukken beter nu, ze zit tegenwoordig de hele dag 'dadadadadadadadadada' tegen alles te vertellen

Knuffels
Sjeen
  maandag 21 maart 2005 @ 21:54:22 #189
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25646724
Sugar denk maar zo het is wel het beste voor maria
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2005 @ 21:58:48 #190
43556 miss_dynastie
pi_25646851
He, wat jammer sjoeg
Fijn in elk geval dat het ding wel zijn werk doet, laten we duimen dat hij dat in de komende drie maanden nog ietsje harder doet
pi_25647108
vervelend voor Maria Sugar nu mar hopen dat het na de 3 extra maandje wel over is dikke kus en knuffel
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 21 maart 2005 @ 22:18:59 #192
61800 Rottdog
pi_25647451
Gelukkig doet de beugel zijn werk, jammer dat voorlopig die toekomst zo onzeker blijft

Misschien wel een stomme vraag maar stel hem toch, wat zijn de consequenties voor Maria als het geheel toch afwijkend blijft

Voor de rest natuurlijk de duimen in werking en dat dit allemaal over 3 mnd overbodig mag zijn
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:00:08 #193
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_25655380
Sjoegje, er is in ieder geval vooruitgang!
Natuurlijk zit ik hier wel te duimen voor jullie hoor.

Ons kereltje heeft zich zo voorbeeldig, schattig, grappig, lief, vertederend gedragen tijdens de vakantie. We hebben diverse sentimentele momenten gehad:
Als meneer rustig ligt te slapen in het vliegtuig.
Als meneer vervolgens stralend wakker wordt en iedereen in het vliegtuig om zijn kleine dikke vingrtjes windt.
Als hij 's avonds kiekeboe speelt met het kleed wat over zijn buggy hangt, terwijl die er eigenlijk hangt zodat hij niet afgeleid wordt en gaat slapen.
Als hij zich tegen je aandrukt om eens lekker fijn te knuffelen of gierend van het lachen achter je weg te duiken als we het 'ik ga je pakken'spelletje spelen met zijn drietjes.
Als hij lekker lag te poedelen in het zwembad, druk vertellend hoe hij het naar zijn zin had.
Als hij druk zat te kletsen in de autostoel achterin de huurauto.
Vervolgens weer iedereen op het terras om zijn vinger windt.
Als hij, alsof hij gewoon thuis is op de grond ligt te spelen en overal naartoe banjert.
Als hij vervolgens de slappe lach krijgt.
Als hij op het vliegveld in slaap valt, terwijl wij lopen te stressen om 2 uur vertraging.
Als hij in het vliegtuig gewoon dwars door de landing heen slaapt en pas wakker wordt als we eruit moeten.
Om vervolgens 2 rijen dik te laten "Aahhhh!!" als hij zijn oogjes opendoet, zijn hoofdje opricht en weer veilig tegen mama aankruipt.

Is het dan zo gek, als mama vandaag weer aan het werk is, dat ze hem dan mist?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 maart 2005 @ 11:08:31 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25655526
helemaaaaaaal niet gek hoor Dutchie. Ik ging gisteren Isa van het kdv halen en ik hoorde haar al toen ik de gang in kwam 'Dadadadadadadadada' en in de auto naar huis heeft ze me geloof ik verteld wat ze de hele dag zo gedaan had
pi_25655690
Dutchie, wat een verhaal!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:16:24 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25668971
Sjeen, Maxim lag indd in stuit
pi_25672052
Dutchie
Sjeen
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:11:26 #198
61800 Rottdog
pi_25672844
Ohw wat lekker Dutchie genieten he

Kreeg gisteren voor het eerste heel bewust armpjes naar me toe van pak me maar op moest toen toch wel ff slikken hoor

Dat gekwek van die kindertjes zo lieffffff
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:12:25 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_25672881
Rottdog, vind je het heel erg als ik nog even niet wil weten wat er gebeurt als de spreidbeugel tóch niet goed genoeg werkt? Vind ik veel te eng.
Maar helemaal geen stomme vraag, hoor!

Dutsj
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:24:35 #200
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25673320
sugar hij helpt dus wel nog 3 maandjes en dan weer op controle ben heel erg benieuwt zal heel erg hard gaan duimen hoor...

is helemaal niet gek hoor dutch dat je je ventje dan mist ..
isa wat schattig zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')