http://www.nonplusultra.n(...)D_/intProductID_9249quote:Inspiratiebron voor het ontwerp van Antworks, is de technologie die door NASA werd gebruikt bij het bestuderen van leven in een gewichtloze omgeving. Antworks is, net als een aquarium, speciaal ontwikkeld als een leefomgeving, een habitat, voor mieren in de ruimte. Het ontwerp van Antworks stelt u in staat het gedrag van mieren te bestuderen in dit unieke 'mierarium'.
Het 'mierarium' is gevuld met een doorzichtige gel, die de in staat stelt hun nesten met kamers te bouwen. Tevens dient de gel als hun voeding en vocht. Het gebruik van de Antworks is dan ook heel eenvoudig, u zet de mieren uit in de containerbak en de mieren gaan aan de slag. Voor u is het nu slechts een kwestie van observeren en bestuderen.
Om het bestuderen van de ijverige diertjes nog interessanter te maken zijn er een vergrootglas en microlenzen inbegrepen. Met name de microlens vergroot het plezier van het observeren van de miertjes letterlijk! Daarnaast krijgt u gereedschap om de mieren te kunnen vangen; een gereedschapsset om de eerste aanleg voor het nest te maken (zeer eenvoudig, slechts vier gaten maken) en een instructieboekje met interessante wetenswaardigheden over de mier.
Dat geldt voor zoveel dingen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ziet er zeker koel uit, maar eigenlijk is het ook fucking nutteloos.
gad·get (het, de ~ (m.), ~s)quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ziet er zeker koel uit, maar eigenlijk is het ook fucking nutteloos.
Anders kan je het na een paar weken weg gooien lijkt me idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:46 schreef IETE het volgende:
is er al meer bekend over die gel?
is het na te bestellen?
precies!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:51 schreef yootje het volgende:
[..]
Anders kan je het na een paar weken weg gooien lijkt me idd.
Aardig lang dusquote:De Antworksgel is naast de habitat de voedingsbron voor de mieren. U vraagt zich wellicht af hoe lang de gel zal blijven 'bestaan'. Gezien de kleine eethoeveelheden van de mieren behoudt de gel lang zijn kracht. Het is zelfs zo dat het afval van de gel opgegraven door de mieren naar boven wordt gebracht en wederom als voedingsbron dient.
nee hoor, het gaat erg lang mee.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:51 schreef yootje het volgende:
[..]
Anders kan je het na een paar weken weg gooien lijkt me idd.
Ja dat zou ik ook graag even zienquote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:26 schreef ook_gek het volgende:
cool kan iemand er eens een foto van maken? als hij of zei die heeft.
dus jij wil telkens nieuwe mieren in een al bestaand tunnel werk stoppen?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:13 schreef yootje het volgende:
[..]
Aardig lang dus
Je krijgt trouwens een heuse "Tunnel Starter Tool" erbij
quote:Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef Byte_Me het volgende:
het is alleen meer om het begin van een tunnel te maken. aks het goed is graven ze zelf verder. maar helaas zie ik ze nog weinig graafactie ondernemen. We hebben al wel wat theorien ontwikkeld over onze mieren. Om te beginnen hebben we onze "antworks" verplaatst, zodat die luie insekten in ieder geval geen TV meer kunnen kijken. hoplijk gaan ze nu wel graven en zo.
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:08 schreef Redux het volgende:
We hebben vandaag na 3 weken nieuwe eigengevangen mieren in de mierarium gestopt. De mieren die erbij zaten deden de afgelopen 3 weken helemaal niks behalve bij elkaar op 1 hoopje te gaan zitten.
Foto's volgen...
Ik dacht dat mieren allemaal verschillende taken hebben dus misschien moet je van alles wat hebben zodat ze een nieuwe kolonie bouwen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:08 schreef Redux het volgende:
We hebben vandaag na 3 weken nieuwe eigengevangen mieren in de mierarium gestopt. De mieren die erbij zaten deden de afgelopen 3 weken helemaal niks behalve bij elkaar op 1 hoopje te gaan zitten.
Foto's volgen...
Weet ik, maar goed, je krijgt er mieren bijgeleverd, dus je neemt aan dat die mieren ook resultaat hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik dacht dat mieren allemaal verschillende taken hebben dus misschien moet je van alles wat hebben zodat ze een nieuwe kolonie bouwen.
Volgende keer gewoon zo'n nest openbreken dat ze al die larven gaan verplaatsen enzo en dan een zooi mieren vangen inclusief koningin.
Dat lijkt me weer een typisch hollandse koopmansgeest. Dat plestik dingetje bewaren en losse gel nieuw kopen ergens, net alsof dat kanquote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:41 schreef Ruis het volgende:
hč, humor, maar idd, is die gel los te koop/te recyclen o.i.d?
Staat dat ding op je werk of zoquote:Op dinsdag 29 maart 2005 08:40 schreef Redux het volgende:
Eindelijk vooruitgang! De nieuwe mieren zijn aan het graven geweest!!
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:29 schreef klusmeister het volgende:
heb een paar dagen geleden ook eentje gekocht, is wel een tering werkje om al die mieren in 't bakje te krijgen..
moet zorgvuldig te werk gaan, niemand je storen bijvoorbeeld, anders lopen er zo 5 mieren je bakje uit...
ze zijn bij mij nog niet echt hard aan 't graven, zijn meer een collectief werkoverleg aan 't doen..
Strak planquote:Op zaterdag 2 april 2005 08:45 schreef klusmeister het volgende:
ga over 2 weken naar frankrijk toe, misschien maar wat dikke killer mieren meenemen...
Ja klopt volgens mij gaat het met een koningin erbij ook beter, maar wilde niet de hele tuin overhoop halen. Misschien binnenkort toch maar een poging ondernemen als ze niet willen graven.quote:Op maandag 4 april 2005 15:47 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij moet je er gewoon een koningin bij hebben.
Breek gewoon zo'n nest open onder een stoeptegel en dan al die mieren in je mierarium
Foto!quote:Op dinsdag 5 april 2005 08:58 schreef klusmeister het volgende:
jawel, na 3 dagen in hetzelfde hoekje gezeten te hebben, hebben ze zowaar een tunneltje gegraven... het is maar een kleintje maar 't begin is 'r...
bij mij kropen ze ook door 't luchtgaatje heen, heb r maar 2 punaises ingedaan... nu hopen dat ze verder gaan met hun bouwactiviteiten...
godsamme, na drie dagen al? geef je die beesten coke of zo. hier doen ze he-le-maal niksquote:Op dinsdag 5 april 2005 08:58 schreef klusmeister het volgende:
jawel, na 3 dagen in hetzelfde hoekje gezeten te hebben, hebben ze zowaar een tunneltje gegraven... het is maar een kleintje maar 't begin is 'r...
bij mij kropen ze ook door 't luchtgaatje heen, heb r maar 2 punaises ingedaan... nu hopen dat ze verder gaan met hun bouwactiviteiten...
vrij begrijpelijk ook. onder de grond is het donkerquote:Op dinsdag 5 april 2005 19:41 schreef klusmeister het volgende:
moet ze wel in de schaduw zetten, heb ze hier na een dagje maar op de studeerkamer gezet, daar is het nl vrij donker vergeleken met de rest van 't huis..
Je hebt ze toch wel schoffeltjes meegegeven ?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:08 schreef Byte_Me het volgende:
we hebben er 6 mieren in gegooid, maar ze doen al 3 dagen helemaal niks. we hebben wat gaatjes in de gel geprikt, waardoor ze zouden moeten gaan tunnelen, maar ze doen het niet. volgens mij hebben we een stel luie mieren gevonden.
wheheh aardbevingquote:Op woensdag 13 april 2005 22:31 schreef tjAb het volgende:
ik vind het verwonderlijk dat ze nog leven..
's Nachts is het vrij donker hier in de kamer lijkt mij, maar ze doen nog helemaal niks. Ik heb die krengen al bijna twee weken opgesloten. Ze zijn zelfs gegroeid. Die gaten rennen ze af en toe es overheen als ik een aarbeving na doe.
Vannacht dan maar eens in een kastje zetten. Niks aan zo
Racistenquote:Op donderdag 14 april 2005 22:10 schreef Undergod het volgende:
probeer anders eens rooie bosmieren? die maken vast allereerst gehakt van hun zwarte neefjes.
Dat was vet op de super nintendo.quote:
Ja gek hequote:Op maandag 18 april 2005 23:37 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat was vet op de super nintendo.
Overigens heb ik vroeger ook een mierending gehad, was wel geinig om er een tor ofzo in te flikkeren en te zien hoe die afgemaakt werd.
Dat was ook altijd leuk in Frankrijk... Neem een terrarium mee, doe er wat zand en bladeren/gras enzo in en voeg een leuke doorsnede van de locale fauna toe. De eerste dagen ging het lekker tussen mijn twee zebraspinnen, 10 wantsen en 1 dikke, esoterische tor. Toen ik er een bidsprinkhaan bij had gezet was het echter afgelopen en lagen ze na een dag allemaal dood op de grond
Ik zou dan een koningin er in donderen kijken wat dat gaat opleveren.quote:Op maandag 18 april 2005 23:41 schreef Markster het volgende:
Ik ga ook zo een dingetje halen, voor die prijs. Genoeg mieren in de tuin om erin te duwen
Is het nou verstandig om af en toe een vlieg oid erin te mikken?
ja eerst er 1 in donderen en dan later als ze lekker goed op weg zijn er een 2de in knallen kijken wat er gebeurdquote:Op maandag 18 april 2005 23:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Kan je zo'n koningin niet gewoon in een dierenwinkel kopen dan![]()
Dat is wel stoerquote:Op maandag 18 april 2005 23:48 schreef Speth het volgende:
Nog een idee voor als je echt geen leven hebt:
Koop een stuk of 5 van deze dingen, zet ze in een kring, boor gaatjes in de zijkant en verbind de antworksen door middel van doorzichtige slangetjes. Flikker nu in elke antworks mieren van een andere kolonie.
Antworkswars
Heb je een 80 jarige oorlogquote:Op maandag 18 april 2005 23:52 schreef Bak_Beest het volgende:
En dan hopen dat het geen luie mieren zijn net als die van Byte_Me, want dan kan het wel eens een Sitzkrieg in plaats van een Blitzkrieg worden.
quote:Op maandag 18 april 2005 23:52 schreef Bak_Beest het volgende:
En dan hopen dat het geen luie mieren zijn net als die van Byte_Me, want dan kan het wel eens een Sitzkrieg in plaats van een Blitzkrieg worden.
quote:Op maandag 18 april 2005 23:53 schreef Markster het volgende:
Misschien domme vraag he, maar hoe zie je dat het de koningin is? Het is toch niet zo dat die zo groot en ranzig is als bij termieten ?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
tvp
Dat vroeg ik me dus ook al af...quote:Op woensdag 20 april 2005 15:57 schreef kitiem3000 het volgende:
Als je een koningin erin douwt en ze gaat op een gegeven moment voortplanten, stoppen ze dan als ze merken dat het te druk wordt of krijg je dan de mierenversie van New York?
De koningin is altijd de absolute heerserquote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef ook_gek het volgende:
zal er niet 1 opstaan die zegt hoi ik ben jullie heerser![]()
Ja maar je wil dat ding toch gewoon af en toe 'resetten'?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:52 schreef ook_gek het volgende:
hoezo hebben je mieren zo een honger dan of zo? Ik denk dat die beesten het eerste 1000 jaar niet dat blauwe zooi op hebben gegeten
Ja! daar vraag ik nou al 3x naar!quote:Op donderdag 21 april 2005 00:37 schreef Fuxl het volgende:
[..]
Ja maar je wil dat ding toch gewoon af en toe 'resetten'?
Heb zelf trouwens geen mirarium hoor..
SPAMquote:Op donderdag 21 april 2005 08:56 schreef Boxkeeper het volgende:
Het is wel de bedoeling dat je een koningin erbij prakt. Anders gaan ze inderdaad heel weinig doen.
Van die gel kunnen ze ook eten en uiteraard kunnen ze er ook in graven. Als je een koningin erbij hebt, gaan de werkers voor haar zorgen dus kamers maken zodat ze voor nakomelingen kan zorgen. Je kunt ongeveer 2 en een half haar aan de gang met de gel die erin zit. Daarna is het volgens mij de bedoeling dat je nieuwe koopt.
Een vriend van mij verkoopt die dingen.
http://www.de-vogelkelder.nl
Nee, een groter mierarium bouwen met meerdere kolonies.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:52 schreef ook_gek het volgende:
hoezo hebben je mieren zo een honger dan of zo? Ik denk dat die beesten het eerste 1000 jaar niet dat blauwe zooi op hebben gegeten
quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:47 schreef RikkieD. het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn mieren iets duidelijk willen maken
[afbeelding]
quote:Op zondag 24 april 2005 11:37 schreef Remzz het volgende:
http://www.freewebs.com/totou20/antworks9uo.jpg
Ff in de adres balk copieren.
Ik geloof dat je het via internet moet bestellen...staat wel ergens in het begin.quote:Op zondag 24 april 2005 14:42 schreef JedaiNait het volgende:
oh en iemand ook enig idee of en zo ja waar dit in Groningen te koop is?
Komende zaterdag lopen er genoeg rond op koningendagquote:Op zondag 24 april 2005 11:46 schreef JedaiNait het volgende:
Is er al iemand die een koningin gevonden heeft?
Dat komt doordat niemand een koningin heeft, denk ik. Vrijwel alle activiteiten in een mierenkolonie draaien om de koningin, die legt namelijk eitjes die de mieren vervoeren en opslaan (als ze niets hebben om op te slaan, waarom dan kamers en tunnels graven? Dat doen ze niet voor Jan Lul). Als je er slechts een paar werkers in flikkert hebben ze gewoon niets te doen behalve zichzelf een beetje voeden met die gel, maar er zal weinig animo zijn om een kolonie te bouwen.quote:Op maandag 25 april 2005 14:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komende zaterdag lopen er genoeg rond op koningendag![]()
Maar wat ik hier dus uit de reacties haal is er eingelijk nog niemand die een werkende mierenkolonie voor elkaar heeft gekregen in de blauwe gel.
Dat hoorde ik Midas Dekkers eergisteren nog vertellen op t.v. Een paar mieren voeren geen hol uit, maar als je er meer bij elkaar zet gaan ze wel aan het werken. Over een koningin zei hij toen niks, dus misschien is die niet eens nodig.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:15 schreef JedaiNait het volgende:
Gaan mieren trouwens niet vanzelf aan het werk als de kolonie maar groot genoeg is? Die beesten werken toch met een soort collectieve intelligentie ofzo...
Een mier of 20 moet wel passen denk ikquote:Op zondag 1 mei 2005 12:37 schreef Lexie het volgende:
[..]
Dat hoorde ik Midas Dekkers eergisteren nog vertellen op t.v. Een paar mieren voeren geen hol uit, maar als je er meer bij elkaar zet gaan ze wel aan het werken. Over een koningin zei hij toen niks, dus misschien is die niet eens nodig.
Ik ookquote:Op maandag 9 mei 2005 21:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zijn er al wat nieuwe foto's van jullie mierarium's?
ik vraag me af of t nou de aanschaf waard is laat maar zeggen.....
Vind je dat echt veelquote:Op maandag 9 mei 2005 21:36 schreef Markster het volgende:
Het lijkt me best geinig, maar 25 euro is niet weinig voor een glaasje bakkie met gel.
Mieren met hip haarquote:Op maandag 9 mei 2005 22:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja dan maar een ouwe vissekom en
[afbeelding]
voor 2,99
Ja, tot er een in een lollige bui een bierarium van maaktquote:
Dronken mierenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, tot er een in een lollige bui een bierarium van maakt
Ik zie zovaak mietjes kotsen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:57 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dronken mieren
Een miet zien kotsen!
quote:
waar/voor wie zag jij die ad staan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:19 schreef Fratz het volgende:
zie net een advertentie staan: antworks zonder mieren: 24,95. antworks met 15 mieren: 32,95. wat zijn die mieren duur!!!!!!! toch maar even gratis uit de tuin plukken!
Ik zie nu pas die typoquote:
Ik zat echt zo van..wtf is die gast serieusquote:
gewoon ff gegoogled! maar er stond niet bij dat er een koningin bij zat, dus dat zal wel niet!quote:Op donderdag 12 mei 2005 02:39 schreef Undergod het volgende:
[..]
waar/voor wie zag jij die ad staan?
en zijn dat dan gewoon een zooi mieren of zit er dan ook een koningin bij?
Misschien is het heel duur levend materiaal via de post te versturen?
gewoon voor je huis willekeurig een stoeptegel eruit trekken, voila.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:22 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik zit te twijfelen om er 1 te kopen.
Lijkt me wel leuk, en je hoeft er voor de rest niet naar om te kijken, dus verwaarlozen kan niet.
Weet iemand hoe je het beste een koningin kan vangen btw?
pics!quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:37 schreef Byte_Me het volgende:
bij ons zijn vrijwel alle mieren dood. de laatsten liggen nu te stuiptrekken op hun rug. doen die van jou het nog steeds, redux?
Jij wil nog wel meer...quote:
Echt welquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:35 schreef Skv het volgende:
Koningin zal je No Way makkelijk vangen.
Die dikke teef graaft zich in (net als zeg maar het koninklijk huis in Londen deed tijdens WO II), om daar op hun luie reet de invasie van afstand te bekijken.
Die verstoppen zich in een schuilkelder, en laat een mier of 20 zonder problemen het concentratiekamp in gaan (die gelbakjes).
Zodra de nazistische invloeden van de Fok!-user verdwenen zijn, gaat die teef zich weer volvreten.
En maar verstoppen.
Je hebt ze dus niet zomaar te pakken, bedoel ik
Zei ik.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:28 schreef Polleke83 het volgende:
nou, ik heb al verschillende tegels opgetild en in de grond lopen woelen, maar ik heb nog geen koningin te pakken gekregen
ja ja, ALS ze gaan gravenquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:18 schreef Remzz het volgende:
Iemand al weer foto's? Ben wel benieuwd wat er uitgekomen is als die beesten echt aan het graven gaan
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:28 schreef Roy het volgende:
Ben nu ook een week de trotse bezitter van m'n eigen mieren kolonie, maar alle jezus wat een trage beesten zijn dat. M'n eigen speeksel kan nog sneller een gangenstelsen bouwen :S
Heb die beestjes er 8 dagen geleden in gedaan, en ze hebben nu al wel 2 cm gegragen...
Morgen toch maar even meer beestjes er in doen (zitten er nu 13 in), hopelijk van hetzelfde ras, want de vorige keer dat ik er een nieuwe in deed werd ie vermoord![]()
Zal morgen wel een pic posten
quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:35 schreef Skv het volgende:
Koningin zal je No Way makkelijk vangen.
Die dikke teef graaft zich in (net als zeg maar het koninklijk huis in Londen deed tijdens WO II), om daar op hun luie reet de invasie van afstand te bekijken.
Die verstoppen zich in een schuilkelder, en laat een mier of 20 zonder problemen het concentratiekamp in gaan (die gelbakjes).
Zodra de nazistische invloeden van de Fok!-user verdwenen zijn, gaat die teef zich weer volvreten.
En maar verstoppen.
Je hebt ze dus niet zomaar te pakken, bedoel ik
Is dat bovenste inclusief mieren?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:01 schreef Antje002 het volgende:
Hierbij even een tip voor alle enthousiaste AntWorks gebruikers: ga eens naar www.twr-trading.nl en vraag naar de Duitse mieren! Deze zijn mega groot en graven in twee dagen een compleet tunnelstelsel! Zo hoort dat!
Dat zijn ook Duiters.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:01 schreef Antje002 het volgende:
Hierbij even een tip voor alle enthousiaste AntWorks gebruikers: ga eens naar www.twr-trading.nl en vraag naar de Duitse mieren! Deze zijn mega groot en graven in twee dagen een compleet tunnelstelsel! Zo hoort dat!
quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zijn ook Duiters.
Die hebben tenminste verstand van bunkers bouwen en graven op het strand.
Genoeg plekker waar je er last van kan hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:34 schreef saaw het volgende:
ik heb nog nooit in nederland ene plek gezien om mieren te kopen hoor
wij hadden het ook via internet in duitsland besteld, krijg je ze opgestuurd in reageerbuisjes
je mag er bij mij een zooi rode bosmieren uit komen zoeken.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:34 schreef saaw het volgende:
ik heb nog nooit in nederland ene plek gezien om mieren te kopen hoor
wij hadden het ook via internet in duitsland besteld, krijg je ze opgestuurd in reageerbuisjes
ik zeg toch KOPENquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:53 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Genoeg plekker waar je er last van kan hebben..
precies denk niet dat mieren zo veel lucht verbruikenquote:Op donderdag 23 juni 2005 11:28 schreef Undergod het volgende:
ik weet niet hoe groot zo'n bak is maar daar zit toch wel genoeg lucht in voor ffies? gewoon af en toe ff frisse lucht erin en klaar is kees
koel !!!!quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:47 schreef Remzz het volgende:
Wat ook erg leuk is, je krijgt er 2 vergrootglaasjes bij(vergroot erg goed), en dan zie je die mieren gewoon werken en als er 2 elkaar tegen komen in een buis zie je ze vechten
quote:Op donderdag 14 juli 2005 13:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
koel !!!!
Dus je kunt net als vroeger weer mieren verbranden met je bijgeleverde vergrootglas ???
Je kreeg er geen mieren bij?quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:56 schreef Markster het volgende:
Heb er in mijn vakantie eentje gekocht (kwam er eentje tegen in een winkel) alleen nu heb ik sindsdien geen mier kunnen vinden, ivm winterslaap ofzo, dus hij staat nog steeds leeg, sinds augustus
Doodgaan?quote:Op zaterdag 10 december 2005 00:57 schreef G-Mart het volgende:
Wat zouden die mieren doen als je ze xtc geeft?.
Schiet lekker op danquote:Op woensdag 4 januari 2006 08:32 schreef Markster het volgende:
Heb hem vanaf augustus, maar heb nog steeds geen mieren
Zat in GAD waarschijnlijk, maar die is dicht. Dus alles van daar is naar DIG gegaanquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:07 schreef tazmanian het volgende:
maar wat doet dit in DIG?
Mijn antworks is gisteren binnen gekomen, en ik schrok eerst van de groote; het ding is namelijk kleiner dan ik had verwachtquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:16 schreef Markster het volgende:
[..]
kan geen mieren vinden he, winterslaap
Achteraf misschien meer iets voor LIF...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:14 schreef Markster het volgende:
[..]
Zat in GAD waarschijnlijk, maar die is dicht. Dus alles van daar is naar DIG gegaan
Het is winterquote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:54 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Mijn antworks is gisteren binnen gekomen, en ik schrok eerst van de groote; het ding is namelijk kleiner dan ik had verwacht
Nou heb ik vanmiddag 1 uur in het bos lopen graven (als ik omstanders maar geen gekke ideeėn heb gegeven), maar geen enkele mier te vinden
Heb 1 schoteltje met suikerwater & 1 met honing in mijn tuin geplaatstquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is winter
Die dingen verstoppen zich omdat ze anders helemaal naar de tyfus vriezen.
je kan proberen om een pot honing ergens binnen op de grond te zetten ofzo, of een schoteltje met zoete meuk op een warme plek, daar willen ze nog wel eens op af komen..
Gaat vast werkenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:10 schreef P0rt0 het volgende:
[..]
Heb 1 schoteltje met suikerwater & 1 met honing in mijn tuin geplaatst
Koninginnen worden niet verkocht...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze hebben geen honger.
Misschien zijn het te weinig mieren. Mieren die afgescheiden zijn van een kolonie, doen volgens mij niks, omdat ze hun 'bevelen' gewoonlijk van de kolonie krijgen. Misschien moet er een koningin aanwezig zijn ofzo?
Hm okee... Ik gok ook maar wat, heb niet heel veel verstand van mieren. Is er geen info op internet te vinden...?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:20 schreef bekkemab het volgende:
Koninginnen worden niet verkocht...
Van de genoemde website:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:26 schreef Speth het volgende:
Duh... Je hebt een koningin nodig, basisschool niveau biologie lijkt me.
Die zal je helaas zelf moeten opgraven, de meeste mieren voeren geen reet uit zonder koningin.
In de grond.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:37 schreef bekkemab het volgende:
[..]
Van de genoemde website:
BL001 TIJDELIJK UITVERKOCHT !!!!!!!! - Mierenkolonie voor bijv.: ANTWORKS
Weer leverbaar over +/- 7 dagn !!!!!!!! Mierenkolonie betaande uit ongeveer 20 werkers zonder koningin van het soort Lasius flavius.Kleine rode mier die niet lastig is met steken of wat dan ook. Deze worden opgestuurd per post. KAN NIET ONDER REMBOURS WORDEN VERZONDEN !
Waar kan ik dan wel mieren krijgen met een koningin?
Als jij ze voor me uit de grond weet te krijgen, dan wil ik je er wel voor betalen !quote:
Waar is die tijd dat we nog zelf naar mieren gingen gravenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:35 schreef bekkemab het volgende:
[..]
Als jij ze voor me uit de grond weet te krijgen, dan wil ik je er wel voor betalen !
Voor de andere mensen. Heeft er iemand een adresje waar ze te verkrijgen zijn?
Nee, bij wespen sterft de koningin meestal wanneer het gaat vriezen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 18:50 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Volgens mij zit de Koningin die in de grond bij de poppen.
Sterker nog, is het niet zo dat de koningin kort na het leggen van de poppen sterft? Dat is bij wespen toch ook?
bron?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:04 schreef COCAMAMA het volgende:
ze hebben geen koningin nodig
Vanavond als ik thuis ben zal ik eens foto's gaan makenquote:Op maandag 3 april 2006 12:35 schreef tonja het volgende:
Foto!
Om nou het terras te slopen gaat me wat ver. Ik vermoed dat ik met wat geduld straks wel wat mieren kan vangen. Het is hier meestal een plaag.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef DeHovenier het volgende:
Misschien moet je eens een terrastegel oplichten ofzo.
precies en dan moet je ze nog ff in die mierarium krijgen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:13 schreef Remzz het volgende:
Ik had die mieren echt zo gevonden, gewoon onder stoeptegels of andere dingen die je buiten op kunt tillen.
1.) Volgens mij is dit je eigen site? Te zien aan je naam, en de url waar je heen stuurt in je post (die dan weer dezelfde site weergeeft als in je ondertitel staat).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:03 schreef COCAMAMA het volgende:
ik zag dit wel te koop op www.cocabonsai.nl hier heb ik em ook gekocht, wel nog wachten op het mooie weer en nieuwe mieren....
2.) Hoe kom je aan deze info? Aangezien hier een aantal mensen mieren hebben zonder koningin, en die dus niets uitvoeren, zoals te lezen is in dit topic.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 19:04 schreef COCAMAMA het volgende:
ze hebben geen koningin nodig
mannetjes en koninginnen krijgen dus vleugels.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Welke mieren krijgen ook nog maar weer vleugels zodat ze kunnen vliegen??
quote:Op woensdag 12 april 2006 21:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
mannetjes en koninginnen krijgen dus vleugels.
Bron
![]()
Ze sterven iig gelukkig.quote:De mannetjes bevruchten de vrouwtjes in de lucht en sterven kort daarop.
Je hebt echt geen koningin nodig! Ik heb dus zelf ook een Antworks en er zijn wel degelijk tunnels gegraven door de mierenquote:Op woensdag 12 april 2006 21:20 schreef Elefes het volgende:
2.) Hoe kom je aan deze info? Aangezien hier een aantal mensen mieren hebben zonder koningin, en die dus niets uitvoeren, zoals te lezen is in dit topic..
Gelukkig wel. Kut beesten zijn dat, die vliegende mieren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |