Staat dat ding op je werk of zoquote:Op dinsdag 29 maart 2005 08:40 schreef Redux het volgende:
Eindelijk vooruitgang! De nieuwe mieren zijn aan het graven geweest!!
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:29 schreef klusmeister het volgende:
heb een paar dagen geleden ook eentje gekocht, is wel een tering werkje om al die mieren in 't bakje te krijgen..
moet zorgvuldig te werk gaan, niemand je storen bijvoorbeeld, anders lopen er zo 5 mieren je bakje uit...
ze zijn bij mij nog niet echt hard aan 't graven, zijn meer een collectief werkoverleg aan 't doen..
Strak planquote:Op zaterdag 2 april 2005 08:45 schreef klusmeister het volgende:
ga over 2 weken naar frankrijk toe, misschien maar wat dikke killer mieren meenemen...
Ja klopt volgens mij gaat het met een koningin erbij ook beter, maar wilde niet de hele tuin overhoop halen. Misschien binnenkort toch maar een poging ondernemen als ze niet willen graven.quote:Op maandag 4 april 2005 15:47 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij moet je er gewoon een koningin bij hebben.
Breek gewoon zo'n nest open onder een stoeptegel en dan al die mieren in je mierarium
Foto!quote:Op dinsdag 5 april 2005 08:58 schreef klusmeister het volgende:
jawel, na 3 dagen in hetzelfde hoekje gezeten te hebben, hebben ze zowaar een tunneltje gegraven... het is maar een kleintje maar 't begin is 'r...
bij mij kropen ze ook door 't luchtgaatje heen, heb r maar 2 punaises ingedaan... nu hopen dat ze verder gaan met hun bouwactiviteiten...
godsamme, na drie dagen al? geef je die beesten coke of zo. hier doen ze he-le-maal niksquote:Op dinsdag 5 april 2005 08:58 schreef klusmeister het volgende:
jawel, na 3 dagen in hetzelfde hoekje gezeten te hebben, hebben ze zowaar een tunneltje gegraven... het is maar een kleintje maar 't begin is 'r...
bij mij kropen ze ook door 't luchtgaatje heen, heb r maar 2 punaises ingedaan... nu hopen dat ze verder gaan met hun bouwactiviteiten...
vrij begrijpelijk ook. onder de grond is het donkerquote:Op dinsdag 5 april 2005 19:41 schreef klusmeister het volgende:
moet ze wel in de schaduw zetten, heb ze hier na een dagje maar op de studeerkamer gezet, daar is het nl vrij donker vergeleken met de rest van 't huis..
Je hebt ze toch wel schoffeltjes meegegeven ?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:08 schreef Byte_Me het volgende:
we hebben er 6 mieren in gegooid, maar ze doen al 3 dagen helemaal niks. we hebben wat gaatjes in de gel geprikt, waardoor ze zouden moeten gaan tunnelen, maar ze doen het niet. volgens mij hebben we een stel luie mieren gevonden.
wheheh aardbevingquote:Op woensdag 13 april 2005 22:31 schreef tjAb het volgende:
ik vind het verwonderlijk dat ze nog leven..
's Nachts is het vrij donker hier in de kamer lijkt mij, maar ze doen nog helemaal niks. Ik heb die krengen al bijna twee weken opgesloten. Ze zijn zelfs gegroeid. Die gaten rennen ze af en toe es overheen als ik een aarbeving na doe.
Vannacht dan maar eens in een kastje zetten. Niks aan zo
Racistenquote:Op donderdag 14 april 2005 22:10 schreef Undergod het volgende:
probeer anders eens rooie bosmieren? die maken vast allereerst gehakt van hun zwarte neefjes.
Dat was vet op de super nintendo.quote:
Ja gek hequote:Op maandag 18 april 2005 23:37 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat was vet op de super nintendo.
Overigens heb ik vroeger ook een mierending gehad, was wel geinig om er een tor ofzo in te flikkeren en te zien hoe die afgemaakt werd.
Dat was ook altijd leuk in Frankrijk... Neem een terrarium mee, doe er wat zand en bladeren/gras enzo in en voeg een leuke doorsnede van de locale fauna toe. De eerste dagen ging het lekker tussen mijn twee zebraspinnen, 10 wantsen en 1 dikke, esoterische tor. Toen ik er een bidsprinkhaan bij had gezet was het echter afgelopen en lagen ze na een dag allemaal dood op de grond
Ik zou dan een koningin er in donderen kijken wat dat gaat opleveren.quote:Op maandag 18 april 2005 23:41 schreef Markster het volgende:
Ik ga ook zo een dingetje halen, voor die prijs. Genoeg mieren in de tuin om erin te duwen
Is het nou verstandig om af en toe een vlieg oid erin te mikken?
ja eerst er 1 in donderen en dan later als ze lekker goed op weg zijn er een 2de in knallen kijken wat er gebeurdquote:Op maandag 18 april 2005 23:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Kan je zo'n koningin niet gewoon in een dierenwinkel kopen dan![]()
Dat is wel stoerquote:Op maandag 18 april 2005 23:48 schreef Speth het volgende:
Nog een idee voor als je echt geen leven hebt:
Koop een stuk of 5 van deze dingen, zet ze in een kring, boor gaatjes in de zijkant en verbind de antworksen door middel van doorzichtige slangetjes. Flikker nu in elke antworks mieren van een andere kolonie.
Antworkswars
Heb je een 80 jarige oorlogquote:Op maandag 18 april 2005 23:52 schreef Bak_Beest het volgende:
En dan hopen dat het geen luie mieren zijn net als die van Byte_Me, want dan kan het wel eens een Sitzkrieg in plaats van een Blitzkrieg worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |