quote:Op maandag 18 april 2005 23:52 schreef Bak_Beest het volgende:
En dan hopen dat het geen luie mieren zijn net als die van Byte_Me, want dan kan het wel eens een Sitzkrieg in plaats van een Blitzkrieg worden.
quote:Op maandag 18 april 2005 23:53 schreef Markster het volgende:
Misschien domme vraag he, maar hoe zie je dat het de koningin is? Het is toch niet zo dat die zo groot en ranzig is als bij termieten ?
quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
tvp
Dat vroeg ik me dus ook al af...quote:Op woensdag 20 april 2005 15:57 schreef kitiem3000 het volgende:
Als je een koningin erin douwt en ze gaat op een gegeven moment voortplanten, stoppen ze dan als ze merken dat het te druk wordt of krijg je dan de mierenversie van New York?
De koningin is altijd de absolute heerserquote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef ook_gek het volgende:
zal er niet 1 opstaan die zegt hoi ik ben jullie heerser![]()
Ja maar je wil dat ding toch gewoon af en toe 'resetten'?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:52 schreef ook_gek het volgende:
hoezo hebben je mieren zo een honger dan of zo? Ik denk dat die beesten het eerste 1000 jaar niet dat blauwe zooi op hebben gegeten
Ja! daar vraag ik nou al 3x naar!quote:Op donderdag 21 april 2005 00:37 schreef Fuxl het volgende:
[..]
Ja maar je wil dat ding toch gewoon af en toe 'resetten'?
Heb zelf trouwens geen mirarium hoor..
SPAMquote:Op donderdag 21 april 2005 08:56 schreef Boxkeeper het volgende:
Het is wel de bedoeling dat je een koningin erbij prakt. Anders gaan ze inderdaad heel weinig doen.
Van die gel kunnen ze ook eten en uiteraard kunnen ze er ook in graven. Als je een koningin erbij hebt, gaan de werkers voor haar zorgen dus kamers maken zodat ze voor nakomelingen kan zorgen. Je kunt ongeveer 2 en een half haar aan de gang met de gel die erin zit. Daarna is het volgens mij de bedoeling dat je nieuwe koopt.
Een vriend van mij verkoopt die dingen.
http://www.de-vogelkelder.nl
Nee, een groter mierarium bouwen met meerdere kolonies.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:52 schreef ook_gek het volgende:
hoezo hebben je mieren zo een honger dan of zo? Ik denk dat die beesten het eerste 1000 jaar niet dat blauwe zooi op hebben gegeten
quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:47 schreef RikkieD. het volgende:
Het lijkt wel alsof mijn mieren iets duidelijk willen maken
[afbeelding]
quote:Op zondag 24 april 2005 11:37 schreef Remzz het volgende:
http://www.freewebs.com/totou20/antworks9uo.jpg
Ff in de adres balk copieren.
Ik geloof dat je het via internet moet bestellen...staat wel ergens in het begin.quote:Op zondag 24 april 2005 14:42 schreef JedaiNait het volgende:
oh en iemand ook enig idee of en zo ja waar dit in Groningen te koop is?
Komende zaterdag lopen er genoeg rond op koningendagquote:Op zondag 24 april 2005 11:46 schreef JedaiNait het volgende:
Is er al iemand die een koningin gevonden heeft?
Dat komt doordat niemand een koningin heeft, denk ik. Vrijwel alle activiteiten in een mierenkolonie draaien om de koningin, die legt namelijk eitjes die de mieren vervoeren en opslaan (als ze niets hebben om op te slaan, waarom dan kamers en tunnels graven? Dat doen ze niet voor Jan Lul). Als je er slechts een paar werkers in flikkert hebben ze gewoon niets te doen behalve zichzelf een beetje voeden met die gel, maar er zal weinig animo zijn om een kolonie te bouwen.quote:Op maandag 25 april 2005 14:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Komende zaterdag lopen er genoeg rond op koningendag![]()
Maar wat ik hier dus uit de reacties haal is er eingelijk nog niemand die een werkende mierenkolonie voor elkaar heeft gekregen in de blauwe gel.
Dat hoorde ik Midas Dekkers eergisteren nog vertellen op t.v. Een paar mieren voeren geen hol uit, maar als je er meer bij elkaar zet gaan ze wel aan het werken. Over een koningin zei hij toen niks, dus misschien is die niet eens nodig.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:15 schreef JedaiNait het volgende:
Gaan mieren trouwens niet vanzelf aan het werk als de kolonie maar groot genoeg is? Die beesten werken toch met een soort collectieve intelligentie ofzo...
Een mier of 20 moet wel passen denk ikquote:Op zondag 1 mei 2005 12:37 schreef Lexie het volgende:
[..]
Dat hoorde ik Midas Dekkers eergisteren nog vertellen op t.v. Een paar mieren voeren geen hol uit, maar als je er meer bij elkaar zet gaan ze wel aan het werken. Over een koningin zei hij toen niks, dus misschien is die niet eens nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |