Denken jullie ook aan familie leden die julile misschien wel nodig hebben. Anders hebben ze nog meer problemen. Iemand die ze nodig hebben die vast zit. Dat is fijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd dan maar een paar jaar cel dan zo'n klootzak ongestrafd rond laten lopen
Die kant gaat het wel op, want waarom zou je ze straffen ??quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:26 schreef Kamphuys het volgende:
Niet te pessimistisch, daar is nog geen uitspraak over geweest. Laten we hopen dat het niet mals is.
Op zo'n moment piep je wel anders hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Naar justitie gaan en de rechtsgang afwachten, zoals de TO ook heeft gedaan.
Recht in eigen hand nemen is nooit goed.
Hmz... daar heb je idd gelijk in, ff niet aan gedachtquote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:13 schreef Pool het volgende:
Het EVRM is vaak alleen maar strenger wat betreft het door jou genoemd credo en soortgelijke principes. Nederland is juist al enkele keren veroordeeld vanwege het niet voldoen aan regels omtrent het strafproces en de bescherming van de verdachte.
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. En ook wat het requisitoir van de OvJ was?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 18:38 schreef Sessy het volgende:
Kun je niet in cassatie? En mag ik het nummer van de zaak en de naam van het gerechtshof? Ik zou het namelijk nog eens graag nalezen, vooral de motivatie van de rechter dan.
Op welke manier heeft de vader de verkrachter vermoord dan? Openlijk of heeft hij het op een ongeluk proberen te laten lijken? En is ie gestrafd, en zoja, wat voor straf?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken iemand die ook middels justitiële weg geprobeerd heeft een verkrachter achter slot en grendel te krijgen. Dit is helaas niet gelukt omdat justitie meer bewijs wil hebben dan er redelijkerwijs te verkrijgen is. Video-opnames of zoietsHelaas vooral voor de verkrachter aangezien die daardoor nu niet meer leeft. Recht in eigen hand nemen noem je dat. Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel een beetje en ik denk ook dat jullie ook wel begrijpen dat een mens uit onmacht over kan gaan tot desastreuze beslissingen.
Heel veel sterkte voor jullie gezin.
Idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:51 schreef Pool het volgende:
Alsof dat iets oplost. Die kinderen hebben nu al een zware tijd en dan hebben ze straks ook nog een dode oom en een vader in de bak.![]()
Het wordt hard tijd dat jij es met je beide kromme poten terug op aarde komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:49 schreef cultheld het volgende:
Ehm wat doe je nog hier? Ik zou 'm uitschakelen als ik jou was.
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:14 schreef Kamphuys het volgende:
Als ik dit laatste stuk zo lees: ik vind je echt een held. Ik hoop echt dat je een verandering teweeg kunt brengen, al is het maar minimaal. Als er door jouw intenties ook maar 1 iemand meer opgepakt wordt en 1 iemand meer deze ellende bespaard kan worden dan is het al een heldendaad. Succes!
Ik kan niet voor alle scholen spreken, maar de scholen waar ik werkzaam ben geweest (nou ja, het zijn er maar 3) brachten sexueel misbruik wel degelijk ter sprake in de groepen, meestal middels sociale vaardigheidsprojecten waarvan sexueel misbruik een onderdeel vormt. Imo ligt daar (in het ter sprake brengen) ook niet zozeer het probleem. Misbruikte kinderen worden wel uitgenodigd naar de vertrouwenspersoon of de leerkracht te stappen, maar ík heb het nog nooit meegemaakt dat een kind uit zichzelf met een verhaal komt. Waarom? Dat weet ik niet precies. Te grote drempel? Schuldgevoel? Loyaliteit naar de dader?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:57 schreef Mr-Mackey het volgende:
Waar we ook naar kijken, is om het probleem op scholen bespreekbaar te kunnen maken.
Het is uiterst vreemd dat er in de klas wel gesproken moet kunnen worden over oorlogstrauma, hetgeen bij veel échte asielzoekerskinderen inderdaad een probleem is, maar over sexueel misbruik moet worden gezwegen. Toch zijn er vele malen meer misbruikte kinderen op de Nederlandse basisscholen, dan er oorlogstraumaslachtoffers in de bankjes zitten. Hypocrisie ten top, omdat er al in de laagste groepen een begin wordt gemaakt met sexuele voorlichting! Het uit de taboesfeer halen is voor de kinderen heel erg belangrijk.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben bang dat dat hier niet geval is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:01 schreef Sessy het volgende:
Trouwens ik durf als eerstejaars rechten maar weinig te zeggen he, maar misschien dat er juristen hier op het forum zitten die hier meer over weten, kan je niet via de onrechtmatige daad uit het Burgerlijk Wetboek toch nog misschien schadevergoeding proberen te krijgen of zo? de lerares had ons verteld dat je voor een beroep op de onrechtmatige daad meestal minder bewijs nodig had dan voor een artikel uit het strafrecht.
Mwah, Je kan altijd "onrechtmatige daad" roepen om bij de burgerlijke rechter bevoegd te worden verklaard, maar de kans dat die vordering wordt toegewezen lijkt me toch heel klein hoor. Sowieso lijkt me het sterk dat deze opgelopen immateriele schade en materiele schade (psychische behandelingen en dergelijken) binnen de strekking van 6:162 BW lid 2 valt. Misschien -en dat is zomaar n gok- dat afdeling 7.7.5 BW -inzake Geneeskundige behandelingen- laatstgenoemde vordering wel zou kunnen dekken, maar dat zou ik zo uit mn blote kop niet zeker wetenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 20:01 schreef Sessy het volgende:
Trouwens ik durf als eerstejaars rechten maar weinig te zeggen he, maar misschien dat er juristen hier op het forum zitten die hier meer over weten, kan je niet via de onrechtmatige daad uit het Burgerlijk Wetboek toch nog misschien schadevergoeding proberen te krijgen of zo? de lerares had ons verteld dat je voor een beroep op de onrechtmatige daad meestal minder bewijs nodig had dan voor een artikel uit het strafrecht.
Als het misbruik bewezen wordt wel hoor. Lees de artikelen 6:162, 6:95, 6:106 lid 1 sub b en 6:107 Burgerlijk Wetboek maar eens. De dader mag dan zowel smartengeld als de gemaakte kosten voor de psycholoog betalen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:08 schreef DonStefano het volgende:
Mwah, Je kan altijd "onrechtmatige daad" roepen om bij de burgerlijke rechter bevoegd te worden verklaard, maar de kans dat die vordering wordt toegewezen lijkt me toch heel klein hoor. Sowieso lijkt me het sterk dat deze opgelopen immateriele schade en materiele schade (psychische behandelingen en dergelijken) binnen de strekking van 6:162 BW lid 2 valt.
Immateriele schade opgelopen door verkrachting valt no way binnen 6:162 BW. De materiele schade misschien wel ja, maar daarvan weet ik de artikelen niet uit m'n kop, en ik heb hier geen wetboeken bij de hand. Vandaar dat ik afdeling 7.7.5 riep, omdat ik toevallig weet dat daarin Geneeskundige behandelingen centraal staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Als het misbruik bewezen wordt wel hoor. Lees de artikelen 6:162, 6:95, 6:106 lid 1 sub b en 6:107 Burgerlijk Wetboek maar eens. De dader mag dan zowel smartengeld als de gemaakte kosten voor de psycholoog betalen.
Dat is niet zo te zeggen. In het civiel recht bepaalt de rechter zelf of hij iets als bewijs toelaat, terwijl het bij strafrecht wettelijk vast ligt. De kans is dus niet per definitie erg klein.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:24 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Maargoed, de kans dat je de materiele schade als gevolg van psychische behandelingen nav een wederrechtelijk delict op iemand kan vorderen die volgens het strafrecht voor t delict in kwestie onschuldig is verklaard lijkt me heeeeel klein.
Tja, het is toch echt zo. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een verkrachting een onrechtmatige daad is. Voor de begroting van de te vergoeden schade kom je dan via 6:95 BW bij art 6:106 lid 1 aanhef en onder b BW terecht:quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:24 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Immateriele schade opgelopen door verkrachting valt no way binnen 6:162 BW.
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, het is toch echt zo. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een verkrachting een onrechtmatige daad is. Voor de begroting van de te vergoeden schade kom je dan via 6:95 BW bij art 6:106 lid 1 aanhef en onder b BW terecht:
1. Voor nadeel dat niet in vermogensschade bestaat, heeft de benadeelde recht op een naar billijkheid vast te stellen schadevergoeding:
a. (..)
b. indien de benadeelde lichamelijk letsel heeft opgelopen, in zijn eer of goede naam is geschaad of op andere wijze in zijn persoon is aangetast.
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:45 schreef DonStefano het volgende:
[..]
wow, dat wist ik helemaal niet... leer ik toch weer wat op Fok
![]()
Bovendien zorg je dan dat de dader ook een hoop geld kwijt is, wat als straf ervaren wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:14 schreef Pool het volgende:
[..]
Misschien zijn deze artikelen voor de TS ook nuttig om op zijn website aan te halen. Daar staan nu slechts strafrechtelijke artikelen, terwijl ook schadevergoeding enige vorm van (psychische) 'voldoening' kan geven.
Ik ben pragmatisch en heb zoiets van 'Geld = Geld' maar mijn vrouw denkt daar (ook) anders over.quote:Als hij al schadevergoeding moet betalen, maak dat dan maar over naar Francien Lamers (een therapeute die erg goed werk doet; Mr Mackey) want ik wil het niet hebben. Dan ben ik geen misbruikslachtoffer meer, maar een duurbetaalde hoer!
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:04 schreef Mr-Mackey het volgende:
Vrouwen zijn blijkbaar een stuk gecompliceerder kunnen blijkbaar een stuk moeilijker doen dan wij
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:33 schreef Sessy het volgende:
Mr Mackey, ben je religieus? Anders kun je namelijk nog een beetje karma over hem afroepen als je daarin gelooft, daar zijn wel manieren voor.
Ik moet de stukken nog krijgen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:45 schreef Sovereign het volgende:
MrMackey: Zou ik het arrest van het Hof mogen lezen?
Even voor de duidelijkheid, ik ben het dus volkomen met je eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:04 schreef Mr-Mackey het volgende:
@Moonah:
Misbruik herkennen is moeilijk; de beste leerkrachten kunnen het vaak niet zien,dus neem jezelf niets kwalijk.
Wat wel fout is, is de instelling Wij hebben op school wél een vertrouwenspersoon!
Misbruikte kinderen worden dan geacht contact te zoeken met een volwassene: precies die bevolkingsgroep waarin het vertrouwen is ontnomen. Kinderen ervaren het in eerste instantie niet als 'fout'. Wanneer ze bij een vriendje logeren en pappa/oom/oppas/etc. komt niet naast ze liggen lijdt dat tot vragen. Waarom komt jouw [vul in] niet bij jou liggen? Zo'n kind gaat écht niet bij een volwassene langs met een functie(titel) die hen überhaupt niets zegt (vertrouwenspersoon...)
Bovendien: áls ze al iets willen vertellen, doen ze dat alleen maar bij díe volwassene met wie het klikt. Als het met de vertrouwenspersoon niet klikt, zal het kind nooit naar deze persoon toegaan.
Ons inziens zijn jullie bedoelingen prima, maar is de insteek verkeerd. Dat willen wij veranderen.
Een [sychologisch onderzoekt was aangevraagd door het OM, maar kan worden geweigerd.quote:Wat ik mij al typend afvraag, is of er ook een psychologisch rapport is gemaakt van de verdachte, een beetje een expert zou hem toch moeten kunnen ontmaskeren.
Die heb ik niet over het hoofd gezien, maar je had 'em zelf al aangepast.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 09:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb je mijn bericht over het hoofd gezien?
Natuurlijk, maar mijn vraag is hierboven al beantwoord: geen psychologisch onderzoek bij de verdachte.. dat vind ik dan weer erg bizar, omdat met een gedegen psychologisch onderzoek echt wel het een en ander aantoonbaar is. Ik snap niet dat dat niet verplicht kan worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:20 schreef Sessy het volgende:
MarMar, helaas is het juridisch zo dat alleen intuitie helemaal geen bewijs is. Je mag het niet eens een redelijk vermoeden van schuld (dat nodig is om dwangmiddelen zoals staandehouding en verder toe te passen) noemen. Intuitie wordt helaas gewoon niet meegeteld in onze samenleving, en eigenlijk heeft dat natuurlijk goede redenen, want je kunt intuitie niet controleren. Dan zou de politie zomaar iedereen mogen aanhouden, aan de kleding onderzoeken en desnoods uitkleden en meenemen naar een politiebureau en in de cel zetten voor een halve dag, om vervolgens te zeggen, "oh sorry, onze intuitie bleek niet te kloppen". Maar ja, dit soort uitschot blijft zo wel vrij rondlopen... Straks maakt 'ie zelf kinderen of gaat 'ie aan z'n buurmeisje zitten, en dan kan vervolgens weer niks worden gedaan...
Ik ben het meteen met je eens dat er meer gedaan moet worden aan voorlichting, kennis van zaken, ook voor kinderen, maakt een kind ongetwijfeld weerbaarder. Natuurlijk zal je nooit alle gevallen kunnen voorkomen, maar ik ben er van overtuigd dat er zeker een beetje winst te boeken is op die manier.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:42 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Ik kan me er echt zo kwaad om maken.. Het recht in Nederland..
En dan nog dat het merendeel van jou familie aan je 'broer's kant staat.. Ik bedoel ermee te zeggen dat wanneer iemand over seksueel misbruik gepraat word, dan moet dat gewoon geloofd worden.. zeker op zo'n jonge leeftijd.. want een kind verzint dat niet..
Een kind weet niet eens wat sex is op zo'n leeftijd..
Er moet veeel meer gedaan worden op scholen.. Want een kind op 7/8-jarige leeftijd denkt dat het normaal is als hij/zij deze handelingen moet doen.. (tenminste dat dacht ik destijds wel toen ik misbruikt werd) Bovendien moet er ook meer op tv komen.. Meer tv-spotjes en hogere straffen..
Als een kind zoiets zegt op die leeftijd dan weet je toch dat het niet verzonnen is? Kan me er zo kwaad om maken..
Zelfde met een echtscheiding.. Daar zit mn schoonzus nu in.. Die vent die wilde ineens scheiden op het een of andere moment.. (bleek al 7 maanden een ander te hebben, die bovendien nog eens gezellig op bezoek is geweest terwijl ze wat hadden en mn schoonzus had niks door)
Die vent blijkt de oudste van 8 te slaan.. Dat kind durft nu niet meer daarnaartoe.. Logisch natuurlijk.. Maar wanneer er straks een uitspraak van de rechter is dan zal hij wel moeten.. Zo moest die vent ook toestemming geven zodat het kind naar het ggz kon om daarover te praten.. Waar gaat dit in godsnaam naartoe?
Het gaat er bij mij echt niet in.. Ik vind Nederland echt soms zo zwaar klote..
Ik wel helaas.....quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:22 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik kan het gewoon nog niet geloven dat hij is vrijgesproken.
Onbegrijpelijk !
Ja, maar helaas waarschijnlijk pas in een volgend leven...quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wel helaas.....
@ Sessy, dat slechte karma heeft ie zelf al geregeld hoor, dat komt hij echt nog wel tegen![]()
Als je werkelijk gelooft in volgende levens, dan zou je het niet erg vinden dat hij dan pas gestraft wordt.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:43 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja, maar helaas waarschijnlijk pas in een volgend leven...![]()
Ja jammergenoeg internationaal..quote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ben het meteen met je eens dat er meer gedaan moet worden aan voorlichting, kennis van zaken, ook voor kinderen, maakt een kind ongetwijfeld weerbaarder. Natuurlijk zal je nooit alle gevallen kunnen voorkomen, maar ik ben er van overtuigd dat er zeker een beetje winst te boeken is op die manier.
Dat mensen zo met kinderen en elkaar omgaan IS vreselijk, ook dat ben ik het met je eens, maar dat ligt niet aan Nederland, helaas is dit een internationaal fenomeen.
euhh ius cogens=?quote:Op zondag 6 maart 2005 14:35 schreef Sessy het volgende:
Een wetsverandering duurt inderdaad erg lang, daarom moet je er nu al aan beginnen juist.
Bovendien vind ik het oneigenlijk dat bijvoorbeeld het martelverbod wel ius cogens is en verplichtingen erga omnes inhoudt, en pedofiele sekstoerisme bijvoorbeeld niet. Dus dat als het land waarin gemarteld is en het land waarvan de gemartelde onderdaan is niet willen vervolgen, elk ander land kan en mag vervolgen, maar als het land waarvan het kind is misbruikt en waar dit gebeurde en het land waar de misbruiker vandaan kwam allebei niet willen vervolgen, dat andere landen dan niet kunnen vervolgen.
Het lijkt me toch dat als je systematisch kinderen misbruikt, je nog erger bezig bent dan martelen - want martelen doe je over het algemeeen a) met volwassenen b) waarvan je denkt dat ze informatie hebben over wat jij wilt weten c) die er eventueel zelf voor hebben gekozen om bij de oppoisitie te gaan. Niet dat het dan niet erg is of zo, maar pedofilie doe je met kinderen die er niet voor kiezen en totaal onschuldig zijn, en dat is nog een stapje erger.
Maar politiek gezien is een pedofilieverbod als ius cogens niet haalbaar en dat weet ik ook wel.![]()
Inderdaad, voorlichting is een must. Knowledge is power!quote:Op zondag 6 maart 2005 14:12 schreef Hel1tjuhh het volgende:
[..]
Ja jammergenoeg internationaal..
Voorlichting op school zou een goede stap zijn.. Wat volwassenen wel en niet bij je mogen doen..
Kinderen op die leeftijd denken dat alles een spelletje is.. Dat wat volwassenen doen normaal is..
Bovendien zouden er meer reklames moeten komen op tv, want er worden overal reklames over gemaakt, maar behalve over dat.. En meer informatie wanneer mensen aangifte willen doen..
Een wetsverandering zou ook niet verkeerd zijn, maar voordat je dat erdoor hebt gaan er volgens mij tig jaren overheen..
En de meiden en jongens die dit gebeurt moeten meer erover praten, want als enkelen het doen, komen er volgens mij veel meer.. Er rust nog steeds zo'n taboe op.. Er word gezegd dat 1 op de 7 mensen seksueel is misbruikt.. Dat zijn er gewoon zoveel.. En zoveel houden hun mond.. Jammergenoeg..
Ik schaam me er niet voor, het is gebeurt en ik kan er niks meer aan veranderen jammergenoeg..
Bovendien kan ik me er weinig meer van herinneren.. Gelukkig![]()
Daar zeg je zowat, want als Mackey een moslim zou zijn, had 'ie er met de huidige Nederlandse wetgeving nog mee weggekomen . . .quote:Op zondag 6 maart 2005 23:00 schreef RijstNatie het volgende:
ik zeg eerwraak
waar de fok slaat dit op?quote:Op zondag 6 maart 2005 23:19 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Daar zeg je zowat, want als Mackey een moslim zou zijn, had 'ie er met de huidige Nederlandse wetgeving nog mee weggekomen . . .
Wat een gelul, dan wordt je gewoon berecht. Of lees je de krant niet.quote:Op zondag 6 maart 2005 23:19 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Daar zeg je zowat, want als Mackey een moslim zou zijn, had 'ie er met de huidige Nederlandse wetgeving nog mee weggekomen . . .
Hmm, misschien werkt dat voor jou zo, ik kan me ook wel voorstellen dat dat voor anderen zo werkt, ik heb dat zelf ook wel lange tijd gedacht, maar eigenlijk geeft het mij uiteindelijk veel meer een kick dat ik hem recht in de ogen heb kunnen kijken (kwam em tegen een tijdje terug) en eigenlijk mijn best moest doen om niet enorm in de lach te schieten om zijn zielige vertoning tegenover de vrouw die ik nu ben, hij probeerde bijna letterlijk de grond in te zakken. Het feit dat ik juist geen dingen heb gedaan waardoor ik eigenlijk mezelf verlaag en met eer en geweten mezelf kan aankijken is ook erg goed voor mijn eigenwaarde. En wraak.. ach, ik volg het van een afstandje eens wat, laat hier en daar eens wat los, de wereld is niet zo groot.. de rest doet hij zelf wel, die is allang gigantisch door de mand gevallen.quote:Op maandag 7 maart 2005 00:33 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik zou de verkrachter van mijn kinderen niet vrij rond laten lopen. Hoe kunnen je kinderen nog vertrouwen in jou als vader en in de maatschappij hebben als hun verkrachter er zonder straf van af komt?
Wraak helpt wel, voor je gemoedsrust, voor je eigenwaarde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |