abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25392633
Ik zou die broer gewoon doodmaken, what the fuck, rechtsysteem van hier sucks big time (oke, zo praat ik dus normaal niet).
pi_25393639
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik wel helaas.....

@ Sessy, dat slechte karma heeft ie zelf al geregeld hoor, dat komt hij echt nog wel tegen
Ja, maar helaas waarschijnlijk pas in een volgend leven...
  zondag 6 maart 2005 @ 11:59:43 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25393859
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:43 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja, maar helaas waarschijnlijk pas in een volgend leven...
Als je werkelijk gelooft in volgende levens, dan zou je het niet erg vinden dat hij dan pas gestraft wordt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25394692
Jawel, want dan weet hij niet waarvoor hij wordt gestraft, concreet, want je vorige levens vergeet je grotendeels. En iedereen weet dat lik-op-stuk beleid effectiever is dan de straf heel lang uitstellen. Net zoals je een kat het beste meteen als 'ie aan het plassen is op je bed met een plantenspuit kunt natspuiten, in plaats van achteraf z'n snuit in de pies te drukken.
  zondag 6 maart 2005 @ 14:12:17 #180
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_25395861
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben het meteen met je eens dat er meer gedaan moet worden aan voorlichting, kennis van zaken, ook voor kinderen, maakt een kind ongetwijfeld weerbaarder. Natuurlijk zal je nooit alle gevallen kunnen voorkomen, maar ik ben er van overtuigd dat er zeker een beetje winst te boeken is op die manier.

Dat mensen zo met kinderen en elkaar omgaan IS vreselijk, ook dat ben ik het met je eens, maar dat ligt niet aan Nederland, helaas is dit een internationaal fenomeen.
Ja jammergenoeg internationaal..

Voorlichting op school zou een goede stap zijn.. Wat volwassenen wel en niet bij je mogen doen..
Kinderen op die leeftijd denken dat alles een spelletje is.. Dat wat volwassenen doen normaal is..

Bovendien zouden er meer reklames moeten komen op tv, want er worden overal reklames over gemaakt, maar behalve over dat.. En meer informatie wanneer mensen aangifte willen doen..

Een wetsverandering zou ook niet verkeerd zijn, maar voordat je dat erdoor hebt gaan er volgens mij tig jaren overheen..

En de meiden en jongens die dit gebeurt moeten meer erover praten, want als enkelen het doen, komen er volgens mij veel meer.. Er rust nog steeds zo'n taboe op.. Er word gezegd dat 1 op de 7 mensen seksueel is misbruikt.. Dat zijn er gewoon zoveel.. En zoveel houden hun mond.. Jammergenoeg..

Ik schaam me er niet voor, het is gebeurt en ik kan er niks meer aan veranderen jammergenoeg..
Bovendien kan ik me er weinig meer van herinneren.. Gelukkig
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_25396058
Een wetsverandering duurt inderdaad erg lang, daarom moet je er nu al aan beginnen juist.

Bovendien vind ik het oneigenlijk dat bijvoorbeeld het martelverbod wel ius cogens is en verplichtingen erga omnes inhoudt, en pedofiele sekstoerisme bijvoorbeeld niet. Dus dat als het land waarin gemarteld is en het land waarvan de gemartelde onderdaan is niet willen vervolgen, elk ander land kan en mag vervolgen, maar als het land waarvan het kind is misbruikt en waar dit gebeurde en het land waar de misbruiker vandaan kwam allebei niet willen vervolgen, dat andere landen dan niet kunnen vervolgen.
Het lijkt me toch dat als je systematisch kinderen misbruikt, je nog erger bezig bent dan martelen - want martelen doe je over het algemeeen a) met volwassenen b) waarvan je denkt dat ze informatie hebben over wat jij wilt weten c) die er eventueel zelf voor hebben gekozen om bij de oppoisitie te gaan. Niet dat het dan niet erg is of zo, maar pedofilie doe je met kinderen die er niet voor kiezen en totaal onschuldig zijn, en dat is nog een stapje erger.
Maar politiek gezien is een pedofilieverbod als ius cogens niet haalbaar en dat weet ik ook wel.
pi_25397025
Heb net je verhaal helemaal gelzen. Werd er echt missleijk van.
Hoe ziek kun je zijn.
Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop echt dat het goed blijft gaan met de kinderen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 6 maart 2005 @ 15:52:32 #183
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_25397405
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:35 schreef Sessy het volgende:
Een wetsverandering duurt inderdaad erg lang, daarom moet je er nu al aan beginnen juist.

Bovendien vind ik het oneigenlijk dat bijvoorbeeld het martelverbod wel ius cogens is en verplichtingen erga omnes inhoudt, en pedofiele sekstoerisme bijvoorbeeld niet. Dus dat als het land waarin gemarteld is en het land waarvan de gemartelde onderdaan is niet willen vervolgen, elk ander land kan en mag vervolgen, maar als het land waarvan het kind is misbruikt en waar dit gebeurde en het land waar de misbruiker vandaan kwam allebei niet willen vervolgen, dat andere landen dan niet kunnen vervolgen.
Het lijkt me toch dat als je systematisch kinderen misbruikt, je nog erger bezig bent dan martelen - want martelen doe je over het algemeeen a) met volwassenen b) waarvan je denkt dat ze informatie hebben over wat jij wilt weten c) die er eventueel zelf voor hebben gekozen om bij de oppoisitie te gaan. Niet dat het dan niet erg is of zo, maar pedofilie doe je met kinderen die er niet voor kiezen en totaal onschuldig zijn, en dat is nog een stapje erger.
Maar politiek gezien is een pedofilieverbod als ius cogens niet haalbaar en dat weet ik ook wel.
euhh ius cogens=?
en erga omnes=?
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_25398080
misschien dat je op http://studenten.samenvattingen.com/documenten/show/7484655/ onder paragraaf 2.7 een uitleg krijgt over de twee termen ius cogens en erga omnes
pi_25398170
Ius cogens is dwingend recht, waarvan geen land mag afwijken, of ze het er nu mee eens zijn of niet. Verplichtingen erga omnes zijn verplichtingen voor iedereen, en als een land dat dan niet nakomt, dan mag elk ander land zich ermee gaan bemoeien omdat elk land zich dan geschonden mag voelen, zo ongeveer. Als ik iets vergeet mag men me corrigeren
  zondag 6 maart 2005 @ 16:51:50 #186
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_25398459
Sjees wat een verhaal, heb jullie hele website "ademloos" doorgelezen... er zijn gewoon geen woorden voor...

Maarre, wel respect voor de manier zoals jullie er mee om gaan
... ik ben een vliegtuig
  zondag 6 maart 2005 @ 21:46:32 #187
64792 Mryc
play me one more song
pi_25402152
ik ben echt helemaal sprakeloos, echt heel veel sterkte!
pi_25403069
Ongelooflijk dit. Dit is toch geen rechtssysteem meer. Ik denk dat ik het recht in eigen hand zou nemen mocht ik ooit in z'n situatie terechtkomen. Vind je het gek dat mensen nog maar weinig vertrouwen hebben in de overheid :S
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_25403288
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:12 schreef Hel1tjuhh het volgende:

[..]

Ja jammergenoeg internationaal..

Voorlichting op school zou een goede stap zijn.. Wat volwassenen wel en niet bij je mogen doen..
Kinderen op die leeftijd denken dat alles een spelletje is.. Dat wat volwassenen doen normaal is..

Bovendien zouden er meer reklames moeten komen op tv, want er worden overal reklames over gemaakt, maar behalve over dat.. En meer informatie wanneer mensen aangifte willen doen..

Een wetsverandering zou ook niet verkeerd zijn, maar voordat je dat erdoor hebt gaan er volgens mij tig jaren overheen..

En de meiden en jongens die dit gebeurt moeten meer erover praten, want als enkelen het doen, komen er volgens mij veel meer.. Er rust nog steeds zo'n taboe op.. Er word gezegd dat 1 op de 7 mensen seksueel is misbruikt.. Dat zijn er gewoon zoveel.. En zoveel houden hun mond.. Jammergenoeg..

Ik schaam me er niet voor, het is gebeurt en ik kan er niks meer aan veranderen jammergenoeg..
Bovendien kan ik me er weinig meer van herinneren.. Gelukkig
Inderdaad, voorlichting is een must. Knowledge is power!

Kinderen die niet beter weten gaan er toch in eerste instantie van uit dat de volwassene in de situatie wel gelijk zal hebben en ze hebben behalve het feit dat ze niet anders kunnen, ook het plichtsbesef tegenover volwassenen om ze te gehoorzamen. Ik ben ervan overtuigd dat onder andere voorlichting kinderen een stuk weerbaarder kunnen maken, wat ik ook een belangrijk punt vind, is het kind een zo goed mogelijk zelfbeeld te geven. Niet alleen vanuit de opvoeding, maar ook in het onderwijs. Dat betekent echt niet dat je een kind de hemel in moet prijzen en nergens kritiek op moet geven, maar er is zeker wel een richtlijn in aan te geven. Ouders die het zelf om welke reden dan ook niet voor elkaar kunnen krijgen om de ontwikkeling van hun kinderen goed te laten verlopen zouden meer begeleiding, voorlichting en steun moeten krijgen bijvoorbeeld. Scholen weten vaak precies om welke kinderen dit gaat maar kunnen en mogen niets doen, er zijn hier vast ook wel mensen die het herkennen om van te voren al te zien aankomen dat een kind van een jaar of 4 het als 12jarige niet makkelijk zal hebben en opgroeit in een gezin waar persoonlijke ontwikkeling niet iets is waar bewust mee omgegaan wordt, laat staan dat het wordt gestimuleerd.

Een paar schrijnende voorbeelden die ik zelf voorbij heb zien komen: een moeder die haar 7jarige dochter uitschelt voor slet en kutwijf en kankerkind.. inmiddels inderdaad een probleemjongere die waarschijnlijk niet veel verder komt dan haar moeder, die om toerbeurten haar exxen weer terugneemt en weer het huis uit laat halen door de politie en ik heb haar nog nooit in onbeschonken toestand gezien, ongeacht welke tijd van de dag.

Een moeder met een zoon van 8 een dochtertje van 4, nog een dochtertje van 3 en een zoontje van 2, de meisjes zijn van dezelfde vader, de jongens elk van een andere vader.. de moeder slingert dagelijks bij het naar school brengen en van school halen meer scheldwoorden richting haar kinderen dan ik in heel mijn pubertijd uit wist te kramen, ze noemt het 2jarige jongetje onder andere gore klootzak als hij even blijft staan omdat hij is afgeleid door een hondje wat voorbij loopt, het meisje van 4 loopt na schooltijd alleen buiten, 2 huizenblokken bij haar huis vandaan, zonder begeleiding, niemand thuis, dit bijna dagelijks...

Dit soort kinderen lopen bij voorbaat al meer risico om slachtoffer te worden van huiselijk en/of seksueel geweld, ze hebben geen bescherming, geen veilige omgeving waar ze zich snel toe zullen wenden, hun zelfbeeld wordt enorm negatief bepaald door de ouders.. etcetera etcetera...

Ik weet uit eigen ervaring dat net dat stukje zelfvertrouwen missen je de das om kan doen. Ik heb het dan niet specifiek over het geval van TS, ik wil hen geen enkel verwijt maken, ik denk niet dat ze zelf iets hadden kunnen doen om het te voorkomen, dit is dus niet naar hen toe gericht, dat wil ik wel even duidelijk stellen.

Maar even een klein stukje van mijn persoonlijke ondervinding: als ik mijzelf qua zelfvertrouwen zet naast de persoon die ik toen was, zoveel jaar geleden.. no way dat hij de kans gekregen had om zover door te zetten, ik was dan na de eerste dreiging van een hand in de lucht waarschijnlijk al opgestapt om nooit meer terug te komen.

Dan nog even terugkomend op TS, jullie kinderen zijn uiteindelijk wel naar jullie toe gekomen en daardoor kunnen jullie ze nu verder helpen, de kinderen uit de bovengenoemde voorbeelden zullen dat soort steun thuis niet krijgen en ook echt niet hun mond opentrekken tegen hun ouders, dat is ook nog eens een bijkomend aspect.

Het gaat mij er puur om dat als ik dingen al kan zien aankomen en echt, ik haat het in dit soort gevallen om gelijk te krijgen maar het gebeurt zo vaak, maar dan kunnen scholen ook echt wel signalen oppikken en het lijkt me theoretisch goed haalbaar om een richtlijn op te stellen en een begeleidingsplan voor ouders die tekort schieten in de opvoeding van hun kinderen. Ik denk zelfs dat je er een aantal van deze ouders een groot plezier mee zal doen op de lange duur, mits je ze duidelijk weet te maken wat hun rol is en hoeveel invloed ze hebben op hun kind en vooral hoe ze dat om kunnen turnen naar een positieve invloed.

Stellen die een kind willen adopteren worden tottemet doorgelicht, dat moet ook mogelijk zijn wanneer de school duidelijke signalen opvangt van dit soort probleemgevallen.

En als ouders, zodra je weet dat kinderen in situaties zullen komen waarbij ze alleen zullen zijn met een volwassene, moet je ze eigenlijk wel gaan voorlichten over hun rechten en ze duidelijk maken dat ze niet overal en altijd hoeven te gehoorzamen als ze weten dat het niet goed is of het ze pijn doet, of als ze zich er erg ongemakkelijk of bang bij voelen, in die woorden kan je het een kind heel goed uit leggen, zonder teveel in detail te hoeven treden.
  zondag 6 maart 2005 @ 23:00:51 #190
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_25403385
ik zeg eerwraak
Nothing to see here, carry on
  zondag 6 maart 2005 @ 23:19:07 #191
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_25403711
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:00 schreef RijstNatie het volgende:
ik zeg eerwraak
Daar zeg je zowat, want als Mackey een moslim zou zijn, had 'ie er met de huidige Nederlandse wetgeving nog mee weggekomen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zondag 6 maart 2005 @ 23:39:38 #192
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25404125
kan niets anders zeggen als sterkte met het verwerken.. en knap werk van je vrouw en jou
pi_25404412
MarMar, scholen doen er bij voorbaat niks aan. Bij mij stond in een psychologisch rapport van de school toen ik 10 of 11 was, dat ik mannen haatte. Op dat moment was het sexuele misbruik nog gewoon aan de gang, en is daarna nog zelfs een tijdje doorgegaan. Maar d'r is niemand die zich ook maar heeft afgevraagd over de oorzaak van deze haat.

Aan de andere kant ken ik iemand (in Duitsland) die op een school werkte in zo'n achterstandsbuurt, waar de ouders met 5 jaar hun kinderen op school dumpen, terwijl deze kinderen niet eens Duits kunnen op dat moment. En daar heb je gewoon zo veel van kinderen die totaal verwaarloosd worden en totaal de grond in worden geboord, dat de leraren het niet eens aankunnen om ze allemaal Duits te leren, laat staan dat ze het aankunnen om ook nog eens zich met het gezinsleven te gaan bemoeien. Je kunt niet dit ook nog eens op het bordje van het onderwijssysteem schuiven, deze staat al bijna op instorten door gebrek aan financiering, gebrek aan leerkrachten en noem maar op.
pi_25404649
Waarom ben ik hier? Ik schaam me serieus voor ons land... En de enige mensen die een beetje media-aandacht krijgen zijn natuurlijk de advocaten.. want ja! zij zijn zo stoer en vet dat ze allemaal mensen kunnen vrijspreken met hun mooie woorden..

Bah bah en nog eens bah..
  maandag 7 maart 2005 @ 00:11:08 #195
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25404699
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:19 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Daar zeg je zowat, want als Mackey een moslim zou zijn, had 'ie er met de huidige Nederlandse wetgeving nog mee weggekomen . . .
waar de fok slaat dit op?
pi_25405105
Wraak lost het niet op, door het verhaal te vertellen aan wie het horen wil en er open over te zijn, creeer je al heel veel argwaan jegens die klootzak, plus dat mensen de eigenschap hebben nare dingen snel te geloven, meestal een klote eigenschap, maar hey, als dat er toch is, mag je daar best eens gebruik van maken voor een goed doel. Publiciteit zoeken, de site, vertellen aan mensen, hier of waar dan ook, zal zeker effect hebben. De dader gaat echt niet alleen maar vrolijk fluitend verder zonder er ooit nog iets van te merken en als je kinderen later groot zijn en sterke persoonlijkheden die veel grootser zijn dan die lowlife en hij komt ze een keer per ongeluk tegen, poeh, ik denk niet dat dat goed is voor zijn nachtrust.

Ik ben er sowieso van overtuigd dat vroeg of laat het geweten gaat knagen, dat lijkt me echt gekmakend, stel je voor, je weet dat je niet lang meer te leven hebt en opeens komt je geweten vol op je af... echt, mensen komen er niet zomaar mee weg, vroeg of laat vallen ze door de mand en echt niet pas in een volgend leven, mensen kunnen namelijk niet voor eeuwig overal en altijd de schijn ophouden.

Maar het bouwen aan een goed leven voorbij deze vreselijke ervaring is je energie 100 keer meer waard dan wraak, jullie zijn die energie waard, dat vage excuus voor de term mens totaal niet.
  maandag 7 maart 2005 @ 00:33:27 #197
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25405168
Ik zou de verkrachter van mijn kinderen niet vrij rond laten lopen. Hoe kunnen je kinderen nog vertrouwen in jou als vader en in de maatschappij hebben als hun verkrachter er zonder straf van af komt?

Wraak helpt wel, voor je gemoedsrust, voor je eigenwaarde.
pi_25405183
Ongelofelijk verhaal.
Ook zuur dat je geen harde bewijzen hebt.

Succes ermee, maar ik kan me voorstellen dat hij niet wordt veroordeeld.
pi_25405492
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:19 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Wat een gelul, dan wordt je gewoon berecht. Of lees je de krant niet.
pi_25406111
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:33 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik zou de verkrachter van mijn kinderen niet vrij rond laten lopen. Hoe kunnen je kinderen nog vertrouwen in jou als vader en in de maatschappij hebben als hun verkrachter er zonder straf van af komt?

Wraak helpt wel, voor je gemoedsrust, voor je eigenwaarde.
Hmm, misschien werkt dat voor jou zo, ik kan me ook wel voorstellen dat dat voor anderen zo werkt, ik heb dat zelf ook wel lange tijd gedacht, maar eigenlijk geeft het mij uiteindelijk veel meer een kick dat ik hem recht in de ogen heb kunnen kijken (kwam em tegen een tijdje terug) en eigenlijk mijn best moest doen om niet enorm in de lach te schieten om zijn zielige vertoning tegenover de vrouw die ik nu ben, hij probeerde bijna letterlijk de grond in te zakken. Het feit dat ik juist geen dingen heb gedaan waardoor ik eigenlijk mezelf verlaag en met eer en geweten mezelf kan aankijken is ook erg goed voor mijn eigenwaarde. En wraak.. ach, ik volg het van een afstandje eens wat, laat hier en daar eens wat los, de wereld is niet zo groot.. de rest doet hij zelf wel, die is allang gigantisch door de mand gevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')