abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:38:19 #126
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_25368075
Beste Mackey familie.

Half misselijk heb ik het verhaal hier en op jullie homepage gelezen. Ik heb ongelovelijk veel bewondering voor jullie openheid, de liefde en zekerheid die jullie de kinderen hebben kunnen geven, en voor jullie kracht om de kinderen voor alles te zetten. Ik mag alleen maar hopen dat ik later als vader van mijn kinderen dezelfde kracht bezit.

Ook mijn eerste reactie was 'maak hem af'. Hoewel de schade die hij heeft aangericht met zijn walgelijke daden niet uitwisbaar zijn en waarschijnlijk altijd een stempel blijven drukken op het verdere leven van jullie kinderen vind ik het erg knap dat jullie niet hebben toegegeven aan dit primitieve instinct. Ik kan niet voorstellen hoe moeilijk het voor jullie kinderen moet zijn om na alles wat gebeurd is je eigenwaarde terug te vinden en daar ook daadwerkelijk in te geloven, ik denk alleen wel dat dood, en zeker dood door geweld, iets is waar ze op deze leeftijd niet mee geconfronteerd zouden mogen worden.

Ik wens jullie ontzettend veel sterkte in de komende tijd. Ik weet zeker dat jullie kinderen in jullie een dermate rolfiguur kunnen vinden dat ook zij er weer bovenop komen. Nogmaals ontzettend veel respect...

Tsja, eigenlijk zijn woorden niet toereikend...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_25368108
ik heb de site van je vrouw gelezen, wat een vreselijk verhaal zeg!!
Wat erg voor die kinderen, die zijn beschadigd voor het leven.

Wij zijn ook jarenlang bezig geweest met die k*t justitie. En er moet zeker wat veranderen daar!! Mijn moeder heeft jarenlang gevochten voor de voogdij over ons. Dit omdat mijn biologische verwekker (vind hem geen vader) nogal losse handjes had. Ik heb de vreselijkste dingen gezien samen met mijn broertje. bv hoe mijn moeder gewurgd werd bv (een beeld wat ik zo weer voor mij kan halen als de dag van gisteren). Mijn moeder is op een dag gevlucht, omdat niemand (politie/justitie) haar wilde helpen.
Vanaf dat moment is er jarenlang een rechtzaak geweest over de voogdij. Die maar niet ophield. Ik was 12 en ik wilde/durfde geen gebruik te maken van mijn spreekrecht, wel heb ik een brief aan de rechter geschreven. De vreselijkste dingen kwamen naar boven. Ik heb toen ook bij een psycholoog gelopen, die mij niet serieus nam.

zo'n 4 jaar later was dit gebeuren afgelopen, hij was uit zijn huis geflikkkerd (drugsdealer) en later zat hij ook vast in de gevangenis in Frankrijk. Dus toen waren gelukkig zijn kansen verkeken.

Dit dus dankzij geluk en niet dankzij justitie en al die f*cking rechtzaken.
Gelukkig is hij vorig jaar dood gegaan en is het eindelijk voorbij.

Het is vreselijk om tegenslag na tegenslag mee te maken, en dan krijg je ook nog is te horen dat hij onschuldig is. Op zo'n moment ben je zo machteloos. je vecht al jaren en je krijgt er niks er niks voor terug.

Veel sterkte in ieder geval !!!!
Ik hoop dat jullie ook allemaal jullie rust vinden.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 20:00:48 #128
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_25368438
Ik heb het verhaal vanochtend gelezen, had jammer genoeg geen tijd meer om te reageren dus daarom doe ik het nu maar;

Ten eerste wil ik jou, je vrouw en je kinderen veel sterkte toe wensen!
Ik heb zelf een vriendin die samen met haar zusje van acht is misbruikt door haar stiefvader. Gelukkig kwam haar moeder erachter voordat hij ze heeft kunnen verkrachten. Toch blijft het vreselijk. Ik voelde me machteloos, de dag dat ik het hoorde. Dat weet ik nog wel. Haar moeder is toen naar de politie gestapt en het enige wat ik nu weet is dat hij in de gevangenis is beland.
Ik vind dat soort mensen zo vreselijk ziek. Van kinderen heb je af te blijven. Er schijnt zelfs een vriendinnetje van haar zusje erbij zijn te geweest. Die zou ook zijn misbruikt, of iig betast.

Dat van die mensen die het niet willen geloven... Tja, dat hadden een paar mensen die het van die vriendin hoorden ook. Ze hadden het gewoon niet verwacht. Maar dan nog; zo'n kind zuigt dat echt niet uit haar duim. .

Anyway... Sterkte!
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_25368453
Trouwens ik durf als eerstejaars rechten maar weinig te zeggen he, maar misschien dat er juristen hier op het forum zitten die hier meer over weten, kan je niet via de onrechtmatige daad uit het Burgerlijk Wetboek toch nog misschien schadevergoeding proberen te krijgen of zo? de lerares had ons verteld dat je voor een beroep op de onrechtmatige daad meestal minder bewijs nodig had dan voor een artikel uit het strafrecht.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 20:49:31 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25369157
Allereerst mijn medeleven en respect voor jullie...
Als leerkracht basisonderwijs wil ik even reageren op het volgende:
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 16:57 schreef Mr-Mackey het volgende:
Waar we ook naar kijken, is om het probleem op scholen bespreekbaar te kunnen maken.
Het is uiterst vreemd dat er in de klas wel gesproken moet kunnen worden over oorlogstrauma, hetgeen bij veel échte asielzoekerskinderen inderdaad een probleem is, maar over sexueel misbruik moet worden gezwegen. Toch zijn er vele malen meer misbruikte kinderen op de Nederlandse basisscholen, dan er oorlogstraumaslachtoffers in de bankjes zitten. Hypocrisie ten top, omdat er al in de laagste groepen een begin wordt gemaakt met sexuele voorlichting! Het uit de taboesfeer halen is voor de kinderen heel erg belangrijk.
Ik kan niet voor alle scholen spreken, maar de scholen waar ik werkzaam ben geweest (nou ja, het zijn er maar 3) brachten sexueel misbruik wel degelijk ter sprake in de groepen, meestal middels sociale vaardigheidsprojecten waarvan sexueel misbruik een onderdeel vormt. Imo ligt daar (in het ter sprake brengen) ook niet zozeer het probleem. Misbruikte kinderen worden wel uitgenodigd naar de vertrouwenspersoon of de leerkracht te stappen, maar ík heb het nog nooit meegemaakt dat een kind uit zichzelf met een verhaal komt. Waarom? Dat weet ik niet precies. Te grote drempel? Schuldgevoel? Loyaliteit naar de dader?
Wat dus belangrijk is, is dat een leerkracht zélf stappen onderneemt. En dat begint bij heel goed observeren en luisteren. Bovendien heb je zeer goede voelsprieten nodig en moet je uiterst empathisch zijn om minimale signalen op te pikken. Zonder te willen pochen, ik bén erg empathisch, en bovendien uiterst betrokken bij 'mijn' kinderen. Daarnaast ben ik een fervent strijder tegen onrecht jegens kinderen. En tóch heb ik in mijn bijna 10-jarige carriere als leerkracht nog geen één kind als misbruikt herkend. Terwijl ik zeker weet dat er (statistisch gezien...) misbruikte kinderen in mijn klassen hebben gezeten. Sterker nog, ik kan mij slechts één 'ontdekt geval' herinneren. En zelfs toen was het team verdeeld over de te ondernemen stappen (uiteindelijk is de huisarts ingelicht die verder actie heeft ondernomen).

Kortom, het is zaak dat leerkrachten signalen leren herkennen! Leer hen wat te doen, hoe te handelen, hoe de drempel voor kinderen te verlagen.

Ik wens jullie veel sterkte.
En ik zal dit issue de komende teamvergadering weer eens aan de orde stellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:08:18 #131
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25369393
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:01 schreef Sessy het volgende:
Trouwens ik durf als eerstejaars rechten maar weinig te zeggen he, maar misschien dat er juristen hier op het forum zitten die hier meer over weten, kan je niet via de onrechtmatige daad uit het Burgerlijk Wetboek toch nog misschien schadevergoeding proberen te krijgen of zo? de lerares had ons verteld dat je voor een beroep op de onrechtmatige daad meestal minder bewijs nodig had dan voor een artikel uit het strafrecht.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben bang dat dat hier niet geval is.

In het burgerlijke recht gaat het meer om toerekening van schade en niet om schuld. Bijvoorbeeld bij een dodelijk verkeersongeval zal eerder bewezen kunnen worden dat jij aansprakelijk bent voor de schade, dan dat het OM kan bewijzen dat jij het delict 'dood door schuld' hebt begaan.
Zulke daden waarbij civiele aansprakelijkheid eerder kan worden vastgesteld dan strafrechtelijke aansprakelijkheid zie je ook bij o.a. bedrog, auteursrechtinbreuken, beursfraude en groepsaansprakelijkheid. Daarbij klopt het dus wat de docent zegt.

Bij die zaken staat dan echter wel vast dat er iets is gebeurd dat aan de dader toegerekend kan worden. En daar zit hier nu juist het probleem. Uit Mackey's verhaal begrijp ik dat de zaak stukloopt op het feit dat de rechter niet bewezen acht dat die man überhaupt de kinderen misbruikt heeft. Die rechtsvraag ligt bij dit seksueel misbruik heel zwart-wit: kan wel / niet bewezen worden dat die man het misbruik gepleegd heeft. Wanneer dit niet voor de strafrechter bewezen kan worden, dan kan het ook niet bij de civiele rechter, want dan heeft hij het voor het recht gewoon niet gedaan. Daar is in dit geval geen tussenweg.

ps: Ik moet toegeven dat ik niet precies weet hoe het zit als er nieuw bewijs komt bovendrijven. Twee keer strafrechtelijk vervolgd worden voor het zelfde feit is niet mogelijk, maar dan is een schadevergoedingsactie misschien wel een optie. Ik weet niet in hoeverre de burgerlijke rechter dan gebonden is aan het eerdere oordeel van de strafrechter.
pi_25369402
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 20:01 schreef Sessy het volgende:
Mwah, Je kan altijd "onrechtmatige daad" roepen om bij de burgerlijke rechter bevoegd te worden verklaard, maar de kans dat die vordering wordt toegewezen lijkt me toch heel klein hoor. Sowieso lijkt me het sterk dat deze opgelopen immateriele schade en materiele schade (psychische behandelingen en dergelijken) binnen de strekking van 6:162 BW lid 2 valt. Misschien -en dat is zomaar n gok- dat afdeling 7.7.5 BW -inzake Geneeskundige behandelingen- laatstgenoemde vordering wel zou kunnen dekken, maar dat zou ik zo uit mn blote kop niet zeker weten
pi_25369425
Wat zijn jullie een sterk gezin! En dan ook een groot compliment naar jullie dochter toe die gebruik heeft gemaakt van haar spreekrecht!Schouderklopje voor jullie allemaal! En natuurlijk heel veel sterkte toegewenst.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:14:02 #134
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25369483
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:08 schreef DonStefano het volgende:
Mwah, Je kan altijd "onrechtmatige daad" roepen om bij de burgerlijke rechter bevoegd te worden verklaard, maar de kans dat die vordering wordt toegewezen lijkt me toch heel klein hoor. Sowieso lijkt me het sterk dat deze opgelopen immateriele schade en materiele schade (psychische behandelingen en dergelijken) binnen de strekking van 6:162 BW lid 2 valt.
Als het misbruik bewezen wordt wel hoor. Lees de artikelen 6:162, 6:95, 6:106 lid 1 sub b en 6:107 Burgerlijk Wetboek maar eens. De dader mag dan zowel smartengeld als de gemaakte kosten voor de psycholoog betalen.

Misschien zijn deze artikelen voor de TS ook nuttig om op zijn website aan te halen. Daar staan nu slechts strafrechtelijke artikelen, terwijl ook schadevergoeding enige vorm van (psychische) 'voldoening' kan geven.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:56:12 #135
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_25370220
Ik heb je website doorgespit en kan het niet anders dan wrang vinden wanneer zoveel onrecht onbestraft blijft. Eigenlijk vind de geeiste 20 maanden al een regelrechte aanfluiting voor het verwoesten van kinderlevens. Dat het uiteindelijk 'gratis meenemen' wordt is onverteerbaar. Helaas is Nederland één van die landen waar je met 100 antecedenten nóg vrij rond kan lopen. Ik schaam me dood Nederlander te zijn wat dat betreft. Eigenlijk krijgt de boef hier al meer aandacht dan hij recht op heeft maar hij is onlosmakelijk verbonden met jullie frustratie, woede en verdriet. Hij is vrijgesproken zodat zelfs de schamele 20 maanden, die een kleine pleister op de wonde zou zijn, aan de neus van jullie gezin voorbij gaan. Ik kan alleen maar gissen wat voor een impact dat op jullie heeft maar kan garant staan voor mijn eigen diepe teleurstelling in het justitiele systeem. Dit is echt zo een bericht dat mij niet bepaald trots maakt dat ik deel uit maak van dat systeem.
Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:07:14 #136
34891 melonovy
La Kutschie
pi_25370413
OMG wat erg zeg, wat vreselijk moet dat zijn voor jullie gezin.
Ik wens jullie veel sterkte en kracht toe!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25370723
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:14 schreef Pool het volgende:

[..]

Als het misbruik bewezen wordt wel hoor. Lees de artikelen 6:162, 6:95, 6:106 lid 1 sub b en 6:107 Burgerlijk Wetboek maar eens. De dader mag dan zowel smartengeld als de gemaakte kosten voor de psycholoog betalen.
Immateriele schade opgelopen door verkrachting valt no way binnen 6:162 BW. De materiele schade misschien wel ja, maar daarvan weet ik de artikelen niet uit m'n kop, en ik heb hier geen wetboeken bij de hand. Vandaar dat ik afdeling 7.7.5 riep, omdat ik toevallig weet dat daarin Geneeskundige behandelingen centraal staan.

Maargoed, de kans dat je de materiele schade als gevolg van psychische behandelingen nav een wederrechtelijk delict op iemand kan vorderen die volgens het strafrecht voor t delict in kwestie onschuldig is verklaard lijkt me heeeeel klein.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:34:09 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25370934
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:24 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Maargoed, de kans dat je de materiele schade als gevolg van psychische behandelingen nav een wederrechtelijk delict op iemand kan vorderen die volgens het strafrecht voor t delict in kwestie onschuldig is verklaard lijkt me heeeeel klein.
Dat is niet zo te zeggen. In het civiel recht bepaalt de rechter zelf of hij iets als bewijs toelaat, terwijl het bij strafrecht wettelijk vast ligt. De kans is dus niet per definitie erg klein.
pi_25371174
Ja dus? Dat bevestigt alleen maar mn stelling dat de kans op slagen errug klein is.

Bij het Strafrecht wordt juist de inquisitoire procesgang gevolgd, waarbij de rechter dus geacht wordt actief naar de 'materiele' werkelijkheid te zoeken. Kortom, elk redelijk bewijs zal ie moeten meerekenen.

Bij het civielrecht is de procesgang accusatoir, dus handelt de rechter veel lijdelijker, passiever. Hij gaat dan juist uit van de formele waarheid, waarbij datgene wat daadwerkelijk gebeurd is niet eens de hoogste prioriteit heeft.

[ Bericht 39% gewijzigd door DonStefano op 04-03-2005 23:06:11 ]
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:03:04 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25371489
Inmiddels ook jullie verhaal op jullie site gelezen.
Indrukwekkend.
Onvoorstelbaar.
Maar bovenal zo oneerlijk.
En wat hebben jullie een enorme pech gehad met die eerste school.
En wat hebben jullie daadkrachtig gehandeld.
Fantastisch te lezen dat jullie kinderen zich inmiddels zo veel beter voelen.
Ik hoop van harte dat het jullie als ouders ook goed zal gaan...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25371768
hele verhaal op die website gelezen en het moet wel een enorme dreun hebben gegeven zeg, en dan ook nog door een familielid .

Sterkte ermee!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:40:46 #142
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25372264
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:24 schreef DonStefano het volgende:

[..]

Immateriele schade opgelopen door verkrachting valt no way binnen 6:162 BW.
Tja, het is toch echt zo. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een verkrachting een onrechtmatige daad is. Voor de begroting van de te vergoeden schade kom je dan via 6:95 BW bij art 6:106 lid 1 aanhef en onder b BW terecht:
1. Voor nadeel dat niet in vermogensschade bestaat, heeft de benadeelde recht op een naar billijkheid vast te stellen schadevergoeding:
a. (..)
b. indien de benadeelde lichamelijk letsel heeft opgelopen, in zijn eer of goede naam is geschaad of op andere wijze in zijn persoon is aangetast.

Duidelijker kan het niet, lijkt me. Bovendien heb ik het zo ook in de colleges geleerd.
Maar verder ben ik het met je eens dat het een lastige zaak zal worden, vanwege het bewijs. Bovendien komt die broer in het verhaal als een tamelijk kansloos persoon naar boven en van een kale kip valt niet veel te plukken.
pi_25372348
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:40 schreef Pool het volgende:

[..]

Tja, het is toch echt zo. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat een verkrachting een onrechtmatige daad is. Voor de begroting van de te vergoeden schade kom je dan via 6:95 BW bij art 6:106 lid 1 aanhef en onder b BW terecht:
1. Voor nadeel dat niet in vermogensschade bestaat, heeft de benadeelde recht op een naar billijkheid vast te stellen schadevergoeding:
a. (..)
b. indien de benadeelde lichamelijk letsel heeft opgelopen, in zijn eer of goede naam is geschaad of op andere wijze in zijn persoon is aangetast.
wow, dat wist ik helemaal niet... leer ik toch weer wat op Fok
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:48:37 #144
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25372411
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:45 schreef DonStefano het volgende:

[..]

wow, dat wist ik helemaal niet... leer ik toch weer wat op Fok

Maar verwacht ook weer niet teveel van die schadevergoeding. Een miljard euro smartengeld zit er in Nederland (in dit geval: helaas) niet in.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:49:47 #145
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25372433
Nu begin ik mij toch af te vragen.... ik herken deze situatie heel erg. Nu ga ik niet gelijk met namen smijten maar zegt de naam J.S. uit Dordrecht jou iets?

Nou ja, kan het eigenlijk wel gewoon vertellen, want het stond in de krant. Dit was ook een oom die zijn neefjes heeft misbruikt vroeger en is ook pas voor de rechter geweest... zal wel toevallig zijn als dit dezelfde man is ! En als het hem niet is..... walgelijk dat het gebeurt maar nog walgelijker dan het zo vaak gebeurt dan...

Edit:

Ik denk dat hij het niet is aangezien je aangeeft dat ie aan de heroine zat en ik zie nu dat je in Heerhugowaard woon..

Sterkte iig..

[ Bericht 7% gewijzigd door Rietvaerder op 04-03-2005 23:55:26 ]
pi_25372672
Ik heb jullie site gelezen, tjeez wat een woede kwam er in mij op.

Ik wens jullie heel veel sterkte!
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
pi_25372793
Wat afschuwelijk.
Heel veel kracht gewenst.
#geen
pi_25373863
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:14 schreef Pool het volgende:

[..]
Misschien zijn deze artikelen voor de TS ook nuttig om op zijn website aan te halen. Daar staan nu slechts strafrechtelijke artikelen, terwijl ook schadevergoeding enige vorm van (psychische) 'voldoening' kan geven.
Bovendien zorg je dan dat de dader ook een hoop geld kwijt is, wat als straf ervaren wordt.

En immateriele schade door een verkrachting valt absoluut onder de onrechtmatige daad, zo ver ik het heb geleerd tot nu toe is immateriele schade van alles wat je kan worden toegerekend en waar je geen schuld/strafuitsluitingsgronden voor aan kunt brengen, en wat tegen het in het maatschappelijk verkeer betamelijke is gewoon een onrechtmatige daad. Hoeveel je dan krijgt is nog maar de vraag natuurlijk, miljoenen in elk geval niet nee, maar de over de jaren gemaakte kosten wel, dus ik zou het er op de website wel bijzetten.
Misschien dat iemand anders er wel wat aan heeft. Want je zit natuurlijk als ouders met het probleem dat je zelf veel minder juridische bijstand krijgt dan de dader.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:02:15 #149
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_25374111
Welkom in Nederland.

Wel veel sterkte met alles, en al zeker voor je kinderen.

[ Bericht 63% gewijzigd door Ixnay op 05-03-2005 01:34:43 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:04:04 #150
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_25374157
Een paar reacties waar ik graag even op wil reageren:

@Moonah:
Misbruik herkennen is moeilijk; de beste leerkrachten kunnen het vaak niet zien,dus neem jezelf niets kwalijk.
Wat wel fout is, is de instelling Wij hebben op school wél een vertrouwenspersoon!
Misbruikte kinderen worden dan geacht contact te zoeken met een volwassene: precies die bevolkingsgroep waarin het vertrouwen is ontnomen. Kinderen ervaren het in eerste instantie niet als 'fout'. Wanneer ze bij een vriendje logeren en pappa/oom/oppas/etc. komt niet naast ze liggen lijdt dat tot vragen. Waarom komt jouw [vul in] niet bij jou liggen? Zo'n kind gaat écht niet bij een volwassene langs met een functie(titel) die hen überhaupt niets zegt (vertrouwenspersoon...)
Bovendien: áls ze al iets willen vertellen, doen ze dat alleen maar bij díe volwassene met wie het klikt. Als het met de vertrouwenspersoon niet klikt, zal het kind nooit naar deze persoon toegaan.
Ons inziens zijn jullie bedoelingen prima, maar is de insteek verkeerd. Dat willen wij veranderen.

@de juridisch onderlegden:
De materieële schade had ik wel vergoed willen hebben, maar de immaterieële....
Mijn dochter zei letterlijk:
quote:
Als hij al schadevergoeding moet betalen, maak dat dan maar over naar Francien Lamers (een therapeute die erg goed werk doet; Mr Mackey) want ik wil het niet hebben. Dan ben ik geen misbruikslachtoffer meer, maar een duurbetaalde hoer!
Ik ben pragmatisch en heb zoiets van 'Geld = Geld' maar mijn vrouw denkt daar (ook) anders over.
Vrouwen zijn blijkbaar een stuk gecompliceerder dan wij
Een andere complicatie is het feit dat je, hoewel benadeeld, geen partij bent in de zaak.
Er is een delict begaan, hetgeen betekent dat het OM de zaak in handen neemt. Wij hebben eerst een OvJ proberen te overtuigen om vooral ook getuigen á charge op te roepen en later hetzelfde bij de AG (Advocaat Generaal, bij het gerechtshof). Helaas hebben zij dat nagelaten, in de veronderstelling dat ze voldoende in handen hadden. De verdediging heeft wat familie op laten draven, die de meest ongeloofwaardige leugens over ons hebben uitgespuwd. Een andere gore truc van de verdediging was overigens om ons (Mrs Mackey & ondergetekende) op te roepen als getuige. Daardoor werd ons de kans ontnomen om een gesprek met de OvJ te hebben vóór de zitting.

@Ilegaya:
Dank je voor de goede wensen. Wij hopen van ganser harte dat ook jij uiteindelijk vrede met jezelf hebt kunnen vinden. 'Hulp' krijgen van iemand die je niet serieus neemt lijkt mij vreselijk. Koester je moeder maar. Dan is het allemaal niet voor niets geweest.

@ee-04:
Misbruik is een taboe. Het is zóveel gemakkelijker om het te ontkennen, dan om het onder ogen te zien. De familie is en bloc achter mijn broer gaan staan. Tijdens de rechtzaken had hij een complete fanclub mee, voornamelijk familie van mijn moeder's zijde.... Allemaal personen die ik persoonlijk heb gebeld (een jaar of 3 terug) met de mededeling dat ik verder contact met hen niet meer op prijs stelde,natuurlijk voorzien van een uitleg waarom! Gelukkig heb ik nog een moeder. We dragen weleenswaar verschillende achternamen, maar niettemin is het mijn moeder. Voor mijn vader is dat best verwarrend: als ik over mijn moeder spreek, bedoel ik mijn schoonmoeder (de biologische moeder is voor mij dood), en dat kost hem wel eens moeite. Mijn ouders leven overigens gescheiden van elkaar. Mijn vader heeft veel contact met onze kinderen en staat volledig achter ons. Voor hem was het ook moeilijk: je eigen zoon achter de tralies wensen is wel wat veel gevraagd. Naar buiten toe kan ik dat respecteren, maar binnenin.....

Nou, genoeg voor vandaag.
Ik ga lekker de hond uitlaten en in slaap vallen bij een DVD'tje.

De rust & bedankt!
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')