abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25346898
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het maatschappelijk en openlijk wordt aangemoedigd om mensen met een psychologische stoornis hun waanideeën te verspreiden?

Mensen die zeggen dat ze kabouters zien, aan hekserij doen of met dieren kunnen praten krijgen een lange rondleiding in het Pieter-Baancentrum aangeboden. Maar mensen die écht in de war zijn (die het verschil tussen werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar kunnen houden en dus zó erg de weg kwijt zijn dat ze er zelf in geloven) worden uitgenodigd voor Life & Cooking!
quote:

Medium Robbert van den Broeke was afgelopen zondag te gast. Inmiddels een vaste Life & Cooking gast en onze deskundige voor zaken tussen hemel en aarde.

De ervaringen met het fenomeen graancirkels zijn voor Robbert al lang niet nieuw meer. Op een dag merkte Robbert dat er een zeer grote drang bij hem ontstond om naar de akker achter hun huis te lopen. Toen Robbert daar aankwam, zag hij vanuit zijn ooghoek een flits. Het was een lichtbol ter grootte van een voetbal, die boven het graanveld zweefde. Hij wilde er op aflopen, maar viel flauw.

[...]

Robbert is er van overtuigd dat de cirkels in de akkers door de lichtbollen worden gemaakt en dat die lichtbollen bewustzijn hebben. Hij beschouwt ze als een energiebron geladen met geestelijke energie.
http://www.lifeandcooking.nl/artikel/?get=1280323

"Deskundige"noemen ze dat dan!

Deze patiënt was afgelopen zondag voor de derde keer te gast. Carlo en Irene hingen soppend aan zijn lippen toen hij vertelde over graancirkels. Niet kwajongens, geen buitenaardse wezens, nee, paranormale krachten hadden het gedaan. Op foto's waren prachtige, mega-grote graancirkels uit Amerika te zien. De een nog mooier, groter en ingewikkelder dan de ander.

Hijzelf had ook eens een graancirkel in zijn tuin aangetroffen.; op de foto was een klein simpel cirkeltje van een paar meter te zien. Duidelijk zelf gemaakt. Te beschamend voor woorden gewoon. "Okee", denk je dan. "Nu zal er wel een kritische opmerking gemaakt worden." Maar helaas: niet één nuchtere opmerking! Neeeh, gewoon rustig doorvragen over de stemmetjes in zijn hoofd!

Zelfs mede-gast Jaques Goderie (meestal toch wel een erg kritisch figuur) was "onder de indruk".

Wat is dit in vredesnaam voor land dat de geestelijk instabiele mensen niet naar een psychiater maar naar een andere debiel gewezen worden?

Hollandse nuchterheid: mijn reet!!

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 03-03-2005 14:32:02 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:38:57 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_25347080
Dus jij verwacht een kritisch antwoord van Carlo & Irene en dan val jij die jongen aan? uh...reality check!

Verdiep je eens in die jongen in plaats van zo onwetend te blaten vriend.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_25347135
Toevallig heb ik gisteren nog Pittige Tijden op video zitten kijken. Hilarisch!
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:55:01 #4
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_25347272
Precies het niveau wat je verwacht van RTL, het iets hoger dan SBS, maar even goed bagger.

BBC, tv as it was supposed to be.

* smoking2000 gaat weer terug naar zijn pull-content
pi_25347334
Ha, die kerel is idd behoorlijk in de war.
Mooi ook dat ie alleen die "fotos met entiteiten" alleen kan ontwikkelingen als er geen andere mensen in de buurt zijn .
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:05:13 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25347387
Ik heb hem ook gezien, en ik ben nog steeds op zoek naar het juiste woord om deze trieste vertoning in een woord samen te vatten....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25347490
Hey over dit mannetje was er toch een nieuwsbericht over op Fok paar maanden geleden (en in telegraaf).
Blijkbaar wel meer mensen die hem serieus nemen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:16:34 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25347533
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:13 schreef shredder het volgende:
Hey over dit mannetje was er toch een nieuwsbericht over op Fok paar maanden geleden (en in telegraaf).
zo iemand kan ik onmogelijk serieus nemen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25347619
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:38 schreef clowncloon het volgende:
Dus jij verwacht een kritisch antwoord van Carlo & Irene
Van Irene zeker ja. Of de redactie.
quote:
en dan val jij die jongen aan? uh...reality check!
Zowel deze "paranormale" persoon als het programma Life & Cooking. De doelgroep van "paranormale" personen bestaat uit psychologisch instabiele mensen die hulp nodig hebben. Ik vind dat je als programma met een zeer hoog kijkpercentage de verantwoordelijkheid hebt mensen op een verstandige manier voor te lichten. Dit was gewoon reclame maken. Hij heeft zelfs zijn eigen mailadres: robbert@lifeandcooking.nl!! Dat slaat toch nergens op?
quote:
Verdiep je eens in die jongen in plaats van zo onwetend te blaten vriend.
Ik "ken" hem al van de "geestfoto's". En wat ik er van bij L&C heb gezien stelde het niet veel voor. Simpele trucjes die in de psychologie allang bekend zijn. Hij deed ook een voorspelling die niet uitkwam. (een vrouw zou een droom krijgen die ze niet kreeg).

Mundus vult decipi, ergo decipiatur
pi_25347828
Oh ja deze foto, ja dat was lachen toen.
Nee hoor niet gesoept.
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:15:55 #11
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_25348275
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef smoking2000 het volgende:
Channel 4, tv as it was supposed to be.
¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
pi_25349948
Sommige mensen gaan er zo ver in, dat ze al compleet het hele universum kunnen aankaarten. Ze weten ook van welke planeet de grays komen, waar sirius ligt, en door welke aliens in een andere dimensie die toevallig die van ons overlapt ons mindcontrollen.

In the TRUTH forum heb je ook allemaal van die lui die wisten te voorspellen wanneer bijv. de paus moest overlijden. Die vervloekte vent leeft nog steeds.

Maar aan de graancircels te zien zijn die aliens net duitsers, ze weigeren ook maar even een boodschap in dat granenveld te zetten in onze eigen taal. Nee, die vierkantjes ontcijferen we wel even?
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:00:41 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25350008
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:13 schreef shredder het volgende:
He ja, die FP-mongool met z'n dagelijkse paranormale update. Die komt waarschijnlijk uit dezelfde gesloten afdeling.

De knuppel erover!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:01:37 #14
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25350022
ach ja ik lig er niet echt wakker van
don't give me that fucking bullshit
pi_25350058
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Mooi ook dat ie alleen die "fotos met entiteiten" alleen kan ontwikkelingen als er geen andere mensen in de buurt zijn .
Whahaha, hijs wel mooi bedacht Anders schrikken die entiteiten zich natuurlijk het leplazerus
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:05:10 #16
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25350077
als ze een echt spook zien worden ze gek
don't give me that fucking bullshit
pi_25350158
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:22 schreef sizzler het volgende:
Ik "ken" hem al van de "geestfoto's".
Ik heb toch wel ff plat gelegen, zeer vermakelijk
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:28:06 #18
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25350412
whehehhhehehe. wat is dat een kneus zeg. ik vind het al achterlijk dat de pieterbaan centrum mongooltjes daar neerzetten. straks krijgen we Mohammed Bouali en Folkertje
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:33:27 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25350497
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25350504
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:25 schreef sizzler het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het maatschappelijk en openlijk wordt aangemoedigd om mensen met een psychologische stoornis hun waanideeën te verspreiden?

Mensen die zeggen dat ze kabouters zien, aan hekserij doen of met dieren kunnen praten krijgen een lange rondleiding in het Pieter-Baancentrum aangeboden. Maar mensen die écht in de war zijn (die het verschil tussen werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar kunnen houden en dus zó erg de weg kwijt zijn dat ze er zelf in geloven) worden uitgenodigd voor Life & Cooking!
[..]
**Dat jij niet in bepaade dingen geloofd wil nog niet zeggen dat iemand anders dan ziek is.
Er is meer tussen hemel en aarde dan je als mens waar kan nemen.
Ik geloof niet in een god, maar wel dat er meer is dan je kan waarnemen.
Maakt mij dat ook nou psygisch in de war?

En dan je bent toch niet verplicht om daarnaar te luisteren en te kijken?
Heb jij maar 1 zender op je televisie?
Ik zit in de jostiband, want alles wat ik doe is toch wel leuk.
pi_25351195
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:33 schreef nezumi het volgende:

[..]

**Dat jij niet in bepaade dingen geloofd wil nog niet zeggen dat iemand anders dan ziek is.
Wel als die persoon stemmen in zijn hoofd hoort. Ga naar de eerste de beste psycholoog en hij / zij zal dat beamen. In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:33:59 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25353625
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:14 schreef sizzler het volgende:
In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
Juist, je zegt het zelf al. In God geloven valt binnen 'de norm'.
Ik vind je tirade tegen 'het paranormale' nogal overtrokken.
Ben je er bang voor ofzo?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25353946
quote:

[..]

Wel als die persoon stemmen in zijn hoofd hoort. Ga naar de eerste de beste psycholoog en hij / zij zal dat beamen. In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
**Waarom is in een god geloven normaal dan?
Worden vanwege een geloof niet hele oorlogen gevoerd omdat het in de bijbel staat?
Zijn geen stemmen in iemands hoofd, maar wel stomme letters uit een boek.

Als mensen in een god geloven, dan geloven ze ook in iets wat er niet is.
Dan geloof je ook in het onbekende.
Maar omdat erover geschreven is moet het maar bestaan?

[ Bericht 12% gewijzigd door nezumi op 03-03-2005 22:52:20 (edit) ]
pi_25354534
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Juist, je zegt het zelf al. In God geloven valt binnen 'de norm'.
Ik vind je tirade tegen 'het paranormale' nogal overtrokken.
Ben je er bang voor ofzo?
Mijn tirade richt zich tegen het onvoorwaardelijk geven van een podium voor debielen en de hele sfeer die er omheen gecreëerd wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand dode mensen ziet, met "entiteiten" praat en mensen via de televisie instraalt. Niet één iemand die er een critische houding tegenover zet! Iedereen vindt het maar normaal. Terwijl alle andere psychische afwijken wél massaal afgekeurd worden. Bang? Nee, het is eigenlijk best komisch. Ga voor de grap eens naar een paranormale beurs (echt, ze handelen er gewoon in) . Ik kan het iedere suïcidaal aanraden. Je lacht je een deuk om al die gekken en je komt herboren terug. Je leven heeft weer zin!
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:13:05 #25
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25354627
Hij ging toen voor de camera staan en ons mee laten leven in zijn wereld ofzo, toen deed die zn ogen dicht en maakte licht spastische bewegingen. Ik moest wel even glimlachen...
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:18:39 #26
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25354756
Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die zich aan die idoot met z'n onzin was aan't storen.

Wat een flauwekul zeg, en niet dat iemand uit 't publiek iets zegt, neeee allemaal grote ogen en de mond ver open
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25355382
Als ze een deurbel hebben geloof ik ze niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25355503
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:37 schreef shredder het volgende:
Oh ja deze foto, ja dat was lachen toen.
[afbeelding] Nee hoor niet gesoept.
Dit soort dingen is ook lachwekkend.
Maar om nou maar gelijk mensen die geloven in het paranormale als psygisch in de war te bestempelen slaat ook nergens op.
pi_25355567
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:54 schreef nezumi het volgende:

[..]

Maar om nou maar gelijk mensen die geloven in het paranormale als psygisch in de war te bestempelen slaat ook nergens op.
Dan heb je me verkeerd begrepen: mensen die zéggen paranormaal begaafd te zijn. En dan vooral die met stemmetjes in hun hoofd, met entiteiten communiceren en zichzelf een medium noemen.

Then again. "Who's more foolish. The fool or the fool who follows him. " A wise jedi once said.
pi_25355568
Slechte ervaringen met het paranormale??

[ Bericht 55% gewijzigd door Italo op 04-03-2005 00:13:41 ]
pi_25355605
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:57 schreef Italo het volgende:
Huillie
Huilie-Roepers
pi_25355717
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dan heb je me verkeerd begrepen: mensen die zéggen paranormaal begaafd te zijn. En dan vooral die met stemmetjes in hun hoofd, met entiteiten communiceren en zichzelf een medium noemen.

Then again. "Who's more foolish. The fool or the fool who follosw him. " A wise jedi once said.
Maar bijna alle mensen die paranormaal zijn noemen zich ook medium.
En als je bedoeld met je laatste opmerking dat ik deze gast zou geloven of volgen, dan heb je het goed mis.

Vond alleen je reactie erg overdreven.
Want nogmaals iemand die in een god geloofd, leeft volgens de bijbel.
Die geloofd de lettertjes. Worden hele oorlogen om gestreden.
En die gast heeft ook nog nooit iemand gezien.

Maar omdat zoiets algemeen geaccepteerd is, wordt die maar voor normaal versleten, en andere waarvan weinig over geschreven is valt onder het psygisch gestoord zijn. Omdat ze paranormaal begaafd zijn.

Beetje manke vergelijking in mijn ogen.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:09:52 #33
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_25355845
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:54 schreef nezumi het volgende:
Mwah, het verschil tussen denken dat aliens bestaan en geloven dat je ermee communiceert is het verschil tussen een gelovige en een priester die iedere week een bezetene uit de lucht schept. Beiden rijp voor het gesticht.

Kijk mama, zonder handen!
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25355939
Ik moest lachen toen 'ie via de beeldbuis ''een boodschap'' overbracht aan de kijkers van Carlo & Irene.

Eerst werden de kijkers erop geattendeerd dat zij niet moesten schrikken wanneer zij 'iets' voelden, of ja, zelfs in beeld voorbij zagen komen.

.....het moment erna stond onze theatrale charlatan een minuut lang e.e.a te simuleren door met zijn oogbollen te draaien en scheen ook zijn fijne motoriek hem op dat moment niet langer van dienst te zijn.

Toen de simulatie ten einde liep en zijn hakken weer gewoon de grond raakten, kon ook Irene zich niet langer aan de indruk onttrekken dat dat toch wel 'heel bijzonder' was. (nou, índerdaad...)

Zo ook het moment waarop hij een 'ramdom' persoon uit het publiek selecteerde, en deze vervolgens confronteerde met een aantal zaken uit haar verleden.
Hoewel ik op dat moment voornamelijk zat te computeren, wist ik op voorhand te zeggen welke persoon 'de gelukkige' zou gaan worden; de vrouw die zelf ook nogal wat weg had van een waarzegster zoals deze onder het grote volk het meest tot de verbeelding spreekt.

Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar de methode waarmee hij de foto's op die manier (en in één keer naar behoren) weet te manipuleren.
Hij heeft het namelijk ook geflikt met een fototoestel dat hij ter plekke in zijn handen kreeg gedrukt door een cameraman, al moest 'ie zich daar uiteraard wel even voor afzonderen

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon1985 op 04-03-2005 09:10:46 ]
pi_25355962
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:09 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Mwah, het verschil tussen denken dat aliens bestaan en geloven dat je ermee communiceert is het verschil tussen een gelovige en een priester die iedere week een bezetene uit de lucht schept. Beiden rijp voor het gesticht.

[afbeelding]

Kijk mama, zonder handen!
Je kijkt veel te veel tv.
Tussen hemel en aarde is wel meer.
Alleen niet dit soort onzin als de plaatjes.

Ik geloof nl wel in het paranormale.
Alleen niet in aliens. Dat is te kinderachtig.
Ben ik nou ook psygisch in de war, en zal ik nog te redden zijn denk je?
pi_25355981
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Huilie-Roepers
Dan niet

And again, slechte ervaringen met het paranormale??
Ik kan met evenveel onderbouwing de massa-hysterie omtrent God en Jezus bekritiseren...

Wat ik wil zeggen, tis net waar je voor open staat en waar je in gelooft..
pi_25356022
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:08 schreef sizzler het volgende:

[..]
Ga voor de grap eens naar een paranormale beurs (echt, ze handelen er gewoon in) . Ik kan het iedere suïcidaal aanraden. Je lacht je een deuk om al die gekken en je komt herboren terug. Je leven heeft weer zin!
Zo heb ik tussen het aurafotograferen en automatisch schrijven kennisgemaakt met het fenomeen 'oorkaarsen'
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25356050
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:15 schreef Italo het volgende:

[..]

Dan niet

And again, slechte ervaringen met het paranormale??
Ik kan met evenveel onderbouwing de massa-hysterie omtrent God en Jezus bekritiseren...

Wat ik wil zeggen, tis net waar je voor open staat en waar je in gelooft..
**Precies.
Ik heb er ook nooit in geloofd.
Totdat ik zelf die ervaring kreeg.
Vanaf dat moment denk je toch heel anders.

Dit wat op tv uitgezonden is, is toevallig weer een slecht voorbeeld.
Maar niet iedereen is zo die met het paranormale bezig is.
pi_25356382
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:04 schreef nezumi het volgende:

[..]
Oh maar er is wel degelijk een verschil tussen gelovigen en mensen die met geesten praten. In beide gevallen is er weliswaar sprake van een cognitieve dissonantie, maar de uitwerking daarvan maakt net het verschil tussen gek en normaal. Het gaat er niet om dat ze beide in iets geloven wat niet wetenschappelijk bewezen is. Sterker nog: media geloven niet, ze weten het zeker. Een christen die met God communiceert, boodschappen doorkrijgt en er foto's van maakt is ook geen gelovige maar een weter.

Eerst terug naar de cognitieve dissonantie. Dat is de afwijking die bestaat tussen enerzijds iemands overtuigingen en anderzijds de werkelijkheid benevens de overtuigingen van anderen. Om het met een voorbeeld te illustreren. Een meisje heeft een relatie met een jongen. Ze heeft bepaalde overtuigingen aangaande die jongen. Nu blijkt in werkelijkheid de jongen een crimineel te zijn. Het meisje, enorm verliefd op de jongen, zal de gegevens die ze hoort cognitief verwerken en zo lang mogelijk trachten haar overtuigingen te rechtvaardigen dat hij geen crimineel is.

Misschien dat je geloven in een God een ziekte kan noemen, maar zo ver ga ik niet. Ik sluit me wat dat betreft aan bij Philipse.

Een gelovige zal in zijn Godsdogma wellicht cognitief gedissoneert zijn, een "medium" gaat veel verder! Hij attribueert niet alleen verkeerd, hij creëert een eigen beleving. In de plaats dat hij zijn omgeving naar zijn eigen paradigma vertaalt doet een "paragnost" het tegenovergestelde: hij vertaalt zijn paradigma naar zijn omgeving. Ziet dingen die er niet zijn, hoort dingen die er niet zijn etc. Daar zit hem het verschil.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:35:30 #40
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_25356394
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:15 schreef nezumi het volgende:
Je kijkt veel te veel tv.
Tussen hemel en aarde is wel meer.
Alleen niet dit soort onzin als de plaatjes.

Ik geloof nl wel in het paranormale.
Alleen niet in aliens. Dat is te kinderachtig.
Ben ik nou ook psygisch in de war, en zal ik nog te redden zijn denk je?
Leuk voor je dat je in het paranormale gelooft, maar als ik je vertel dat iedere gek die spoken ziet opgesloten moet worden, dan heeft dat niet veel overeenkomstig met die kutfilm.

Iedereen mag geloven in wat hij wil. In god, in aliens, zelfs in ronald mcdonald, maar als jij me gaat vertellen dat je iedere avond 'onverklaarbare entiteiten' ( ) fotografeert dan ben je klaar voor een enkeltje dwangbuis.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_25356583
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:17 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zo heb ik tussen het aurafotograferen en automatisch schrijven kennisgemaakt met het fenomeen 'oorkaarsen'
*googled*

OMG!!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:48:55 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25356637
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:25 schreef sizzler het volgende:
Er is al een klein succesje geboekt, Marcel van Dam is inmiddels van de buis.
pi_25356640
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Misschien dat je geloven in een God een ziekte kan noemen, maar zo ver ga ik niet. Ik sluit me wat dat betreft aan bij Philipse.

**Maar je zegt het wel van iemand die paranormaal is. Die bewering durf je wel te stellen.
Klopt niet.
Iemand die in god geloofd is er ook heilig van overtuigd wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Was jij erbij? Was ik erbij?
Nee. Niemand die de beweringen kan staven, of tegenspreken.

Een gelovige zal in zijn Godsdogma wellicht cognitief gedissoneert zijn, een "medium" gaat veel verder! Hij attribueert niet alleen verkeerd, hij creëert een eigen beleving. In de plaats dat hij zijn omgeving naar zijn eigen paradigma vertaalt doet een "paragnost" het tegenovergestelde: hij vertaalt zijn paradigma naar zijn omgeving. Ziet dingen die er niet zijn, hoort dingen die er niet zijn etc. Daar zit hem het verschil.

**Zie stukje boven.
Geldt hetzelfde voor.
**Stukje over jongen/meisje, is begrijpelijk.
Dat is de hedendaagse werkelijkheid die tastbaar is.

Iets wat niet tastbaar is voor mensen, is ook per definitie vaak niet waar in velen hun ogen.
En waarom gaat een medium in jou ogen veel verder dan een gelovige in zijn godsdogma?
Mensen die zo diep geloven gaan ook ver hoor.
Als iemand kanker heeft, durft die te beweren dat is de wil van god.
Als iemand zijn kind verliest durft die te beweren dat is de wil van god
Owh ow wat laat god de plantjes toch mooi groeien.

Dus wat is het verschil tussen een godsdogma en een medium?
Niet wat jij nou verkondigd.
pi_25356720
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:35 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je in het paranormale gelooft, maar als ik je vertel dat iedere gek die spoken ziet opgesloten moet worden, dan heeft dat niet veel overeenkomstig met die kutfilm.

Iedereen mag geloven in wat hij wil. In god, in aliens, zelfs in ronald mcdonald, maar als jij me gaat vertellen dat je iedere avond 'onverklaarbare entiteiten' ( ) fotografeert dan ben je klaar voor een enkeltje dwangbuis.
**Is JOUW mening.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:54:34 #45
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25356752
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:48 schreef nezumi het volgende:
Iets wat niet tastbaar is voor mensen, is ook per definitie vaak niet waar in velen hun ogen.
Het vrouwelijk orgasme is al tijden geen mythe meer.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:55:10 #46
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25356765
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:54 schreef Lithion het volgende:
Het vrouwelijk orgasme is al tijden geen mythe meer.
Bij MIJ dan hè. .
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:58:08 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25356822
Er is een prima middel tegen al die lui die beweren paranormaal zijn

Para ordnance

Swing you pendulum at THAT

Oh en voor de mooi
Een parabellum
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25356861
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:48 schreef nezumi het volgende:

[..]

Iemand die in god geloofd is er ook heilig van overtuigd wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Was jij erbij? Was ik erbij?

[...]

Dus wat is het verschil tussen een godsdogma en een medium?
Niet wat jij nou verkondigd.
Een gelovige praat niet met God, maakt er geen foto's van en hoort ook geen stemmetjes in zijn hoofd.

"Geloof". Het woord zegt het al. Dát is het verschil. "Ik weet het niet -want inderdaad, we waren er niet bij- maar ik geloof dat het zo gegaan is en dat het zo in elkaar zit." Een paragnost wéét dat er geesten zijn want hij praat ermee. Hij verklaart niet alleen het onverklaarde, hij creëert het ook. Niet een theoretisch wereld maar een werkelijke. En als je dat niet kan, het werkelijke van het theoretische onderscheiden, leidt aan een psychose:
quote:
Tijdens een psychose is het besef van de realiteit minder en is het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid moeilijk. Daardoor kan iemand waanbeelden (hallucinaties) krijgen. Hierdoor kan iemand denken iemand anders te zijn (bijvoorbeeld God), of denken dat zijn of haar gedachten van buitenaf bestuurd worden.

Zintuiglijke hallucinaties zorgen dat iemand dingen ziet, hoort of ruikt die er niet zijn - bijvoorbeeld stemmen in zijn of haar hoofd horen.
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&id=796&actie=toon&letter=a
pi_25356896
quote:
Voor behandeling van schizofrenie is het van groot belang dat zo snel mogelijk de juiste diagnose gesteld kan worden. Hoe langer de psychose duurt, hoe moeilijker het herstel is.
Dat lukt dus niet als je ze bij Life & Cooking uitnodigt.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:04:10 #50
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25356942
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:01 schreef sizzler het volgende:
Nou ja, mij lijken Carlo en Irene de personen bij uitstek die middels een gesprek een spontane lobotomie op kunnen wekken.

Een soort van faith-healing. .
pi_25357010
quote:

[..]

Correctie op je quote, schizofrenie/psychosen zorgen voor blijvende schade, bij (te) lang wachten is geen herstel (meer) mogelijk!
pi_25357039
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:19 schreef nezumi het volgende:

[..]

**Precies.
Ik heb er ook nooit in geloofd.
Totdat ik zelf die ervaring kreeg.
Vanaf dat moment denk je toch heel anders.
True true true
pi_25357094
quote:

[..]

In het geval van deze gast heb je gelijk.
Maar het geldt niet voor alle gevallen zo.
Maar dat had ik net ook al gezegd dat deze gast een verkeerd voorbeeld is.
Niet iedereen is een psygisch geval als die "medium" is.
En dat liet jij wel heel erg sterk doorschemeren.

Aan de andere kant.
Iedereen heeft zijn/haar eigen overtuiging.
Jij hebt ook je eigen overtuigingen. Hoeft voor een ander ook niet waar te zijn. Of niet normaal etc etc...

Volgens mij heb ik geleerd dat zoiets heet "iemand in zijn/haar waarde laten"
Voor jou is als mensen met aliens praten abnormaal, heb je ook gelijk in.
Maar voor hun is het wel normaal. Hun geloven erin.
Maar daarom zijn het verder nog wel normale mensen. Jij vind dat ze een psygische stoornis hebben. Hoe weet je dat? Je kent ze verder niet. Alleen op dat vlak hebben ze dat misschien omdat ze het tever doortrekken.

Als jij als kind zijnde geleerd hebt om op tafel te gaan staan plassen, wil dat nog niet zeggen dat het voor een ander normaal is. Voor jou is het normaal en geaccepteerd.
En zo denken hun als ze met hun "aliëns" praten.
pi_25357166
Ik heb me ook al eens afgevraagd wat geloven in een god of in andere spirituele entiteiten nu anders maakt dan geloven dat je achtervolgd wordt of stemmen horen. Tot op de dag van vandaag kan ik niet anders concluderen dat mensen die in een god geloven, of denken dat graancirkeltjes door geesten in elkaar geklust zijn in de vroege uurtjes, lijden aan een psychische stoornis en waanideeën hebben.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25357381
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:09 schreef Italo het volgende:

[..]

True true true
Ik was eens met mijn vriendin op zo'n beurs. Je kon ze er zo uithalen: de mensen die "op zoek" waren. Makkelijke prooien voor mensen die er iets op willen verdienen. We liepen langs een kraampje met schilderijtjes. Een of andere huisvrouw maakte die met gekleurde was en een strijkijzer. Ik moet toegeven: zag er niet verkeerd uit. Maar op de achterkant stond een verhaaltje. Het was de bedoeling dat je een schilderij uit zou zoeken die je het meeste aansprak, die zou dan op je aura lijken en verhip, de tekst op de achterkant past dan ook bij je. Mijn vriendin zat een tijdje te kijken en de man achter het kraampje pakte er een en zei "dat is wat voor jou!"

Mijn vriendin helemaal verbaasd. Ja, daar had ze al een tijdje naar staan kijken. (en die man naar haar dus die zag dat.) Ze las de achterkant en warempel het klopte. Iets over een waterval en een keuze die ze moest maken ofzo.

Ik ben echter de weddenschap aangegaan dat de volgende drie schilderijen OOK op haar van toepassing zou zijn. Eerst zei ze nog van niet, maar na wat nadenken zou ze alle teksten naar haar eigen situatie kunnen vertalen. Simpelweg omdat het vaag omschreven wordt. Een techniek die in horoscopen ook vaak wordt gehanteerd. Beter bekend als het Forer- of Barnumeffect:
quote:
The Forer effect
(a.k.a. the P.T. Barnum effect and subjective validation)

"We have something for everyone." --P.T. Barnum

The Forer or Barnum effect is also known as the subjective validation effect or the personal validation effect.

Psychologist B.R. Forer found that people tend to accept vague and general personality descriptions as uniquely applicable to themselves without realizing that the same description could be applied to just about anyone. Consider the following as if it were given to you as an evaluation of your personality.

You have a need for other people to like and admire you, and yet you tend to be critical of yourself. While you have some personality weaknesses you are generally able to compensate for them. You have considerable unused capacity that you have not turned to your advantage. Disciplined and self-controlled on the outside, you tend to be worrisome and insecure on the inside. At times you have serious doubts as to whether you have made the right decision or done the right thing. You prefer a certain amount of change and variety and become dissatisfied when hemmed in by restrictions and limitations. You also pride yourself as an independent thinker; and do not accept others' statements without satisfactory proof. But you have found it unwise to be too frank in revealing yourself to others. At times you are extroverted, affable, and sociable, while at other times you are introverted, wary, and reserved. Some of your aspirations tend to be rather unrealistic.

Forer gave a personality test to his students, ignored their answers, and gave each student the above evaluation. He asked them to evaluate the evaluation from 0 to 5, with "5" meaning the recipient felt the evaluation was an "excellent" assessment and "4" meaning the assessment was "good." The class average evaluation was 4.26. That was in 1948. The test has been repeated hundreds of time with psychology students and the average is still around 4.2.

In short, Forer convinced people he could successfully read their character. His accuracy amazed his subjects, though his personality analysis was taken from a newsstand astrology column and was presented to people without regard to their sun sign. The Forer effect seems to explain, in part at least, why so many people think that pseudosciences "work". Astrology, astrotherapy, biorhythms, cartomancy, chiromancy, the enneagram, fortune telling, graphology, etc., seem to work because they seem to provide accurate personality analyses. Scientific studies of these pseudosciences demonstrate that they are not valid personality assessment tools, yet each has many satisfied customers who are convinced they are accurate.

The most common explanations given to account for the Forer effect are in terms of hope, wishful thinking, vanity and the tendency to try to make sense out of experience, though Forer's own explanation was in terms of human gullibility. People tend to accept claims about themselves in proportion to their desire that the claims be true rather than in proportion to the empirical accuracy of the claims as measured by some non-subjective standard. We tend to accept questionable, even false statements about ourselves, if we deem them positive or flattering enough. We will often give very liberal interpretations to vague or inconsistent claims about ourselves in order to make sense out of the claims. Subjects who seek counseling from psychics, mediums, fortune tellers, mind readers, graphologists, etc., will often ignore false or questionable claims and, in many cases, by their own words or actions, will provide most of the information they erroneously attribute to a pseudoscientific counselor. Many such subjects often feel their counselors have provided them with profound and personal information. Such subjective validation, however, is of little scientific value.

Psychologist Barry Beyerstein believes that "hope and uncertainty evoke powerful psychological processes that keep all occult and pseudoscientific character readers in business." We are constantly trying "to make sense out of the barrage of disconnected information we face daily" and "we become so good at filling in to make a reasonable scenario out of disjointed input that we sometimes make sense out of nonsense." We will often fill in the blanks and provide a coherent picture of what we hear and see, even though a careful examination of the evidence would reveal that the data is vague, confusing, obscure, inconsistent and even unintelligible. Psychic mediums, for example, will often ask so many disconnected and ambiguous questions in rapid succession that they give the impression of having access to personal knowledge about their subjects. In fact, the psychic need not have any insights into the subject's personal life; for, the subject will willingly and unknowingly provide all the associations and validations needed. Psychics are aided in this process by using cold reading techniques.

David Marks and Richard Kamman argue that

once a belief or expectation is found, especially one that resolves uncomfortable uncertainty, it biases the observer to notice new information that confirms the belief, and to discount evidence to the contrary. This self-perpetuating mechanism consolidates the original error and builds up an overconfidence in which the arguments of opponents are seen as too fragmentary to undo the adopted belief.

Having a pseudoscientific counselor go over a character assessment with a client is wrought with snares that can easily lead the most well intentioned of persons into error and delusion.

Barry Beyerstein suggests the following test to determine whether the apparent validity of the pseudosciences mentioned above might not be due to the Forer effect, confirmation bias, or other psychological factors. (Note: the proposed test also uses subjective or personal validation and is not intended to test the accuracy of any personality assessment tool, but rather is intended to counteract the tendency to self-deception about such matters.)

…a proper test would first have readings done for a large number of clients and then remove the names from the profiles (coding them so they could later be matched to their rightful owners). After all clients had read all of the anonymous personality sketches, each would be asked to pick the one that described him or her best. If the reader has actually included enough uniquely pertinent material, members of the group, on average, should be able to exceed chance in choosing their own from the pile.

Beyerstein notes that "no occult or pseudoscientific character reading method…has successfully passed such a test."

The Forer effect, however, only partially explains why so many people accept as accurate occult and pseudoscientific character assessment procedures. Cold reading, communal reinforcement, and selective thinking also underlie these delusions. Also, it should be admitted that while many of the assessment claims in a pseudoscientific reading are vague and general, some are specific. Some of those that are specific actually apply to large numbers of people and some, by chance, will be accurate descriptions of a select few. A certain number of specific assessment claims should be expected by chance.

There have been numerous studies done on the Forer effect. Dickson and Kelly have examined many of these studies and concluded that overall there is significant support for the general claim that Forer profiles are generally perceived to be accurate by subjects in the studies. Furthermore, there is an increased acceptance of the profile if it is labeled "for you". Favorable assessments are "more readily accepted as accurate descriptions of subjects' personalities than unfavorable" ones. But unfavorable claims are "more readily accepted when delivered by people with high perceived status than low perceived status." It has also been found that subjects can generally distinguish between statements that are accurate (but would be so for large numbers of people) and those that are unique (accurate for them but not applicable to most people). There is also some evidence that personality variables such as neuroticism, need for approval, and authoritarianism are positively related to belief in Forer-like profiles.
http://www.skepdic.com/forer.html

Daarna was er een lezing over iemand die het over "persoonlijke geesten" had. Iedereen heeft een soort assistent bij zich in de vorm van een overleden persoon (hij had zelf een indiaan). Daar moest je mee in contact komen. Ook zou die geest proberen met jou in contact te komen. Op de vraag wie dat weleens merkt staken er meteen een stuk of acht mensen hun hand op. (bij mij in het college zijn er minder mensen die zo spontaan reageren, maargoed). Die hoorde dus stemmetjes in hun hoofd. Nou ken ik wel meer mensen die dat horen, en er heilig van overtuigd zijn dat ze met geesten kunnen praten, maar ik zie toch liever dat die mensen ook naar een psychiater gaan. En dat is nu mijn probleem met het zomaar verschaffen van een podium voor dit soort mensen. Je doet alsof het normaal is (dus helemaal geen afwijking waar je hulp voor nodig hebt) dat je stemmen in je hoofd hoort. Je houdt mensen weg van de hulp die ze nodig hebben door niet kritisch te zijn, door geen tegengeluid te laten horen, of -in het ergste geval- door het te promoten in een lifestyleprogramma.

[ Bericht 49% gewijzigd door sizzler op 04-03-2005 01:47:26 ]
pi_25357522
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb me ook al eens afgevraagd wat geloven in een god of in andere spirituele entiteiten nu anders maakt dan geloven dat je achtervolgd wordt of stemmen horen. Tot op de dag van vandaag kan ik niet anders concluderen dat mensen die in een god geloven, of denken dat graancirkeltjes door geesten in elkaar geklust zijn in de vroege uurtjes, lijden aan een psychische stoornis en waanideeën hebben.
Er zit een groot verschil tussen waanideeen en een rijke fantasie.
pi_25357559
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:35 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Er zit een groot verschil tussen waanideeen en een rijke fantasie.
Ik vind het juist een klein verschil. De grens ligt ongeveer bij het punt waarop je ervan overtuigd bent dat die fantasie werkelijkheid is.
pi_25357602
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het juist een klein verschil. De grens ligt ongeveer bij het punt waarop je ervan overtuigd bent dat die fantasie werkelijkheid is.
Ja, als je er echt in gelooft dan ben je wel ziek in je hoofd ja. Maar zou de overstap van het hebben van die fantasieen en het echt geloven erin daadwerkelijk zo klein zijn? Ik denk dat er ook nog een hoop andere factoren meetellen bij iemand die bjjv. echt gelooft wat hij denkt of zegt. Zoals jeugd, omgeving, drugsgebruik.

Maar goed, de overstap of de grens waar jij het over hebt is mss heel klein, maar vooraf zijn er heus wel wat dingen gaande.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:45:41 #59
113567 Joana
2 Submit?
pi_25357645
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Een gelovige praat niet met God, maakt er geen foto's van en hoort ook geen stemmetjes in zijn hoofd.
Ja en hoe noem je bidden dan? Mensen praten dan echt niet tegen zichzelf hoor!!!!!!
Veel mensen geloven ook dat ze Gods aanwezigheid voelen.
Ze hebben dann weliswaar geen lijntje met God ofzo dat ze daadwerkelijke boodschappen doorgeven. Oh wacht jawel, dat zijn profeten.
pi_25357660
Dus sizzler jij vind dat mensen die er wel in geloven ook naar een psyg moeten?

Ik zal niet zeggen dat ieder medium normaal is.
Er zitten ook rotte appels tussen.
Jij bent gewoon wat nuchterder, en dat is ook goed. Niks mis mee.
Mijn man is ook heel nuchter, en ik zou er weer eerder intrappen zeg maar.
Alleen.....
Jaren geleden ben ik dus naar zo'n medium toegegaan met een foto van iemand die mij dierbaar is.
Mijn man was mee, en een nuchtere eerste klas.
Dat medium heeft dingen verteld, die ik alleen kon weten, en zij dus totaal niet.
Mijn man wist dat uiteraard ook.
Een heleboel dingen klopten dus.
Zelfs zo erg dat ik later zoiets had van, kan dit wel.
Mijn man heeft mij overtuigd dat ze het raak had.
Hoe verklaar je dat dan?
Het enige wat ik heb gedaan was een foto geven. Verder gezegd dat het mijn oma was.
Meer niet.
Daarom ik geloof er dus wel in. Nogmaals mijn vraag...
Maakt mij dat dan ook een psygisch geval? Of alleen die mediums die de dingen toch soms kunnen weten. Niet die mensen die de media echt opzoeken. Dat vind ik ook geen echte mediums.
Maar jou stelling is gewoon iemand die dat kan, is psygisch in de war (dat begrijp ik steeds uit jou posten hoor, dus correct me if i'm wrong)

Of toch niet omdat ik geen stemmen hoor....??
Het ligt er ook maar aan hoeiemand zijn/haar dingen interpreteert, wat ie voelt ziet of hoort.

Maar dit is toch een moeilijk onderwerp vind ik hoor.
Je geloofd erin of niet. Dat is ieder voor zich.
Is niks mis mee.
Maar je kan niet zeggen dat die mensen psygisch gestoord zijn.
pi_25357698
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:45 schreef Joana het volgende:

[..]

Ja en hoe noem je bidden dan? [...]
Ik zei ook praten met, dus in de zin van een conversatie houden, niet tegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door sizzler op 04-03-2005 01:55:09 ]
pi_25357710
quote:

[..]

Ja en hoe noem je bidden dan? Mensen praten dan echt niet tegen zichzelf hoor!!!!!!
Ze hebben dann weliswaar geen lijntje met God ofzo dat ze daadwerkelijke boodschappen doorgeven. Oh wacht jawel, dat zijn profeten.
Mag ik je hier mijn complimenten voor geven?
Dit vind ik een hele strakke opmerking, waar ikzelf nog niet eens opgekomen was!
Maar je hebt gewoon gelijlk.
pi_25357712
die mensen moeten ze echt paranormaal laten uitwonen door een grote zwarte negerpiemel met 12 geslachtsziektes eraanvastgeplakt
pi_25357721
quote:

[..]

Jawel.

Ik heb pas nog een geinige discussie gehad met iemand, over praten tegen bomen. Volgens hem kun je met bomen praten, volgens mij moet je zeggen 'tegen bomen', zolang de boom geen antwoord geeft.

("Zeg boom, hoe is het met je takken?" "Z'n gangetje, hè, z'n gangetje.")
pi_25357763
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:46 schreef nezumi het volgende:

[...]I

Is niks mis mee.
Wat zei ik nou?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 01:57:02 #66
113567 Joana
2 Submit?
pi_25357798
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jawel.

Ik heb pas nog een geinige discussie gehad met iemand, over praten tegen bomen. Volgens hem kun je met bomen praten, volgens mij moet je zeggen 'tegen bomen', zolang de boom geen antwoord geeft.

("Zeg boom, hoe is het met je takken?" "Z'n gangetje, hè, z'n gangetje.")
Hehe, ik bedoel als mensen bidden, dan bidden ze tot God he:
Zo van " God, dank u wel voor het eten waar ik zelf voor gewerkt hebt om het te kopen. God, wilt u mij steunen in deze barre tijden waar mensen geen dak boven hun hoofd hebben door een tsunami."
Dus mensen praten wel degelijk tegen God.
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:51 schreef nezumi het volgende:

[..]

Mag ik je hier mijn complimenten voor geven?
Dit vind ik een hele strakke opmerking, waar ikzelf nog niet eens opgekomen was!
Maar je hebt gewoon gelijlk.
Ik weet het, ik ben geweldig en ook nog es lekker.
pi_25357824
quote:

Ik zal niet zeggen dat ieder medium normaal is.
Er zitten ook rotte appels tussen.
Jij bent gewoon wat nuchterder, en dat is ook goed. Niks mis mee.
Mijn man is ook heel nuchter, en ik zou er weer eerder intrappen zeg maar.
Alleen.....
Jaren geleden ben ik dus naar zo'n medium toegegaan met een foto van iemand die mij dierbaar is.
Dat medium heeft dingen verteld, die ik alleen kon weten, en zij dus totaal niet.
Hoe verklaar je dat dan?
Het enige wat ik heb gedaan was een foto geven. Verder gezegd dat het mijn oma was.
Meer niet.
Daarom ik geloof er dus wel in. Nogmaals mijn vraag...
Maakt mij dat dan ook een psygisch geval? Of alleen die mediums die de dingen toch soms kunnen weten. Niet die mensen die de media echt opzoeken. Dat vind ik ook geen echte mediums.
Maar jou stelling is gewoon iemand die dat kan, is psygisch in de war (dat begrijp ik steeds uit jou posten hoor, dus correct me if i'm wrong)

Of toch niet omdat ik geen stemmen hoor....??
Het ligt er ook maar aan hoeiemand zijn/haar dingen interpreteert, wat ie voelt ziet of hoort.

Maar dit is toch een moeilijk onderwerp vind ik hoor.
Is niks mis mee.
Als je consequent bent wel. Als jij echt denkt dater geesten rondlopen op je zolder, ben je net zo in de war als iemand die kabouters ziet.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:01:04 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25357854
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:57 schreef Joana het volgende:

aangezien ik niet paranormaal ben zou een foto helpen als bewijsmiddel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25357861
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:57 schreef Joana het volgende:

[..]

Hehe, ik bedoel als mensen bidden, dan bidden ze tot God he:
Zo van " God, dank u wel voor het eten waar ik zelf voor gewerkt hebt om het te kopen. God, wilt u mij steunen in deze barre tijden waar mensen geen dak boven hun hoofd hebben door een tsunami."
Dus mensen praten wel degelijk tegen God.
[..]

Ze praten tegen zichzelf, en ze denken dat ze tegen god praten.

Zolang god niet vraagt of het een beetje smaakt is hij net zo aanwezig als de tandenfee.
pi_25357876
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat zei ik nou?
[quote wat jij zei]Daarna was er een lezing over iemand die het over "persoonlijke geesten" had. Iedereen heeft een soort assistent bij zich in de vorm van een overleden persoon (hij had zelf een indiaan). Daar moest je mee in contact komen. Ook zou die geest proberen met jou in contact te komen. Op de vraag wie dat weleens merkt staken er meteen een stuk of acht mensen hun hand op. (bij mij in het college zijn er minder mensen die zo spontaan reageren, maargoed). Die hoorde dus stemmetjes in hun hoofd. " "Nou ken ik wel meer mensen die dat horen, en er heilig van overtuigd zijn dat ze met geesten kunnen praten, maar ik zie toch liever dat die mensen ook naar een psychiater gaan."" ""En dat is nu mijn probleem met het zomaar verschaffen van een podium voor dit soort mensen. Je doet alsof het normaal is (dus helemaal geen afwijking waar je hulp voor nodig hebt) dat je stemmen in je hoofd hoort. Je houdt mensen weg van de hulp die ze nodig hebben door niet kritisch te zijn, door geen tegengeluid te laten horen, "" of -in het ergste geval- door het te promoten in een lifestyleprogramma.
[/quote]

Lees jezelf dan nog even terug.
En dan met name het stukje tussen de "
pi_25357952
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je consequent bent wel. Als jij echt denkt dater geesten rondlopen op je zolder, ben je net zo in de war als iemand die kabouters ziet.
Ja en ik ben god en er is niemand zo goed als ik.

Tegenwoordig als je maar iets afwijkt met een mening, gedachte of wat dan ook, omdat je geen kudde dier bent die achter de massa aanhobbeld, ben je tegenwoordig al snel een psygiatrisch patient. Je spoort niet, je deugt niet etc etc.
Vraag me af wie de echte gek nou is.
pi_25357969
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:08 schreef nezumi het volgende:

[..]

Ja en ik ben god en er is niemand zo goed als ik.

Tegenwoordig als je maar iets afwijkt met een mening, gedachte of wat dan ook, omdat je geen kudde dier bent die achter de massa aanhobbeld, ben je tegenwoordig al snel een psygiatrisch patient. Je spoort niet, je deugt niet etc etc.
Vraag me af wie de echte gek nou is.
Mja, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Maar als je mensen met waanideeën opsluit, moet je geen uitzonderingen maken bij de wat meer populaire fantasieën.
pi_25357990
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zolang god niet vraagt of het een beetje smaakt is hij net zo aanwezig als de tandenfee.
Maakt dat ze dan ook psygisch in de war?
Bedoel ik geloof niet in god, want je moet jezelf de krampen werken wil je te eten hebben en nog 100 op een hoop dingen.
Maar er zijn wel mensen die er houvast aan hebben.
pi_25358005
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:11 schreef nezumi het volgende:

[..]

Bedoel ik geloof niet in god, want je moet jezelf de krampen werken wil je te eten hebben en nog 100 op een hoop dingen.
Maar er zijn wel mensen die er houvast aan hebben.
Als mensen er zelf niet zo'n hinder van ondervinden zie ik het probleem niet zo. Maar om ze nu serieus te nemen en op t.v. uit te nodigen met hun verhaaltjes...
pi_25358019
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mja, daar ben ik ook niet zo'n fan van. Maar als je mensen met waanideeën opsluit, moet je geen uitzonderingen maken bij de wat meer populaire fantasieën.
Toegegeven er zijn grenzen.
Maar een medium is nou eenmaal iemand die sterk geloofd ook in het hiernamaals.
En verder zijn ze daarbuiten misschien wel heel "normaal"
Maar net als jij je hobby/ werk of wat dan ook hebt, hebben hun dat.
Tja..

En een zwaar psygiatrisch patient met waanideeen doet echt wel andere dingen uiten dan een medium hoor, die beweert een alien te zien
pi_25358043
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als mensen er zelf niet zo'n hinder van ondervinden zie ik het probleem niet zo. Maar om ze nu serieus te nemen en op t.v. uit te nodigen met hun verhaaltjes...
Dat is ook heel iets anders.
Daarom zei ik al, het is maar net in hoever gaat iemand.
Die gasten die op tv komen, vind ik zelf ook tever gaan.
Maar gewoon een normaal "medium" nope.
Die mediums die op tv komen (zoals deze gast en shar) zijn gewoon mediageil.
Oke...misschien is dat ook wel een vorm van psygisch in de war?
Maar dan anders

[ Bericht 1% gewijzigd door nezumi op 04-03-2005 02:19:20 (typo) ]
pi_25358077
quote:

Hoe verklaar je dat dan?
Meer niet.
[...]
Laat me raden: je twijfelt, wilt iets van haar weten. Een goedkeuring? Nee, wacht een vergiffenis. Er staat een man naast haar. En.... een huisdier.... een hond?

Maar serieus: ik kan er natuurlijk niet over oordelen. Maar heeft ze echt helemaal niets gevraagd? Niet of ze ziek was op het einde, of dat ze ergens last van had?

Er zijn namelijk heel wat technieken om informatie los te maken, aan de hand van halve -vage- vragen en halve antwoorden. Een bekende "paragnost" is Van Praagh die laat zien hoe je met "cold reading" iedereen kan laten geloven dat je met de doden praat.

Zijn boek: http://www.parascope.com/en/articles/talkingToHeaven.htm
quote:
Review of Psychic Medium Van Praagh on CNN's Larry King Live

Here is a look at some of the stock techniques as employed by James Van Praagh.

He asks questions.

He often employs a scatter-shot technique with multiple variables that enhance the opportunity for a "hit."

VAN PRAAGH: Also, does your mother have any trouble with her lungs or does Velma [the caller's grandmother] have trouble with her lungs, breathing?

CALLER [No. 10]: I think she did have trouble breathing at the very end.

He draws additional, obvious inferences once a fact is known.

As another example, after caller 3 told him her daughter had had a lengthy illness, the medium extrapolates:

VAN PRAAGH: . . . I want to tell you, did they give her IV's?

CALLER: Yes.

VAN PRAAGH: Because I'm being shown IV's a lot, with this girl. I'm also shown a lot of medication, and I'm feeling very ill with medication, a lot of drug medication.

He invites the caller to interpret vague offerings.

VAN PRAAGH: I feel someone--here, again, I'm getting something with cancer; I don't know why.

CALLER [No. 5]: My brother died of lung cancer.

He uses words like "some," "someone," or "something" no fewer than 65 times, and on at least 27 occasions says "I don't know why" or "I don't know what that means" or a similar statement, thus inviting the caller to make a connection, offer some interpretation, or simply accept the vague pronouncement. Over and over--at least 21 times--he asks the reader to acknowledge that there is a possible interpretation by inviting, "Do you understand?" or "O.K.?" or similar query.

He uses 'weasel' words and phrases to provide extra wiggle room.

VAN PRAAGH [to caller 7]: . . . I feel he was a loner too, IN CERTAIN WAYS . . . [emphasis added].

He frequently says "I'm feeling," "the impression I get," "it feels like," "I get a sense," and so on. He often adds a fuzzy phrase like "in certain ways," "this sort of thing," "something to do with," "a little bit," and similar ambiguities.
http://www.csicop.org/articles/19990608-vanpraagh/
pi_25358109
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:02 schreef nezumi het volgende:

[..]

Lees jezelf dan nog even terug.
En dan met name het stukje tussen de "
Mensen die geloven in paragnosten zijn imo niet psychisch gestoord, mensen die stemmen in hun hoofd horen (=wat iets anders is dan ergens in geloven, zie eerder verschil tussen gelovigen en paragnosten) wel.
pi_25358130
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:11 schreef nezumi het volgende:

[..]

[...]
Als ze denken dat God terugpraat wel ja.
pi_25358191
[quote]Op vrijdag 4 maart 2005 02:21 schreef sizzler het volgende:

[..]

Laat me raden: je twijfelt, wilt iets van haar weten. Een goedkeuring? Nee, wacht een vergiffenis. Er staat een man naast haar. En.... een huisdier.... een hond?

**Nope.

Maar serieus: ik kan er natuurlijk niet over oordelen. Maar heeft ze echt helemaal niets gevraagd? Niet of ze ziek was op het einde, of dat ze ergens last van had?

**Nope.

Er zijn namelijk heel wat technieken om informatie los te maken, aan de hand van halve -vage- vragen en halve antwoorden. Een bekende "paragnost" is Van Praagh die laat zien hoe je met "cold reading" iedereen kan laten geloven dat je met de doden praat.

**Dat klopt.
Als je iets te weten wilt komen zijn daar natuurlijk verschillende manieren voor.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:33:56 #81
84524 Morwen
I got life
pi_25358232
, wat een lappen tekst

Misschien is iedereen wel paranormaal begaafd maar ja.........tijd, druk druk druk. Vroegâh was het heel normaal om naar je intuitie te luisteren.

Het is dus niet de term maar het gevoel (of de afwezigheid door tijdsgebrek of desintresse) dat ter discussie staat. En wat mij betreft is er geen discussie.......ieder mens is spiritueel en het is slechts een kwestie van interesse en affiniteit om dat weer aan te wakkeren.

Iedereen kan dat .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:33:58 #82
113567 Joana
2 Submit?
pi_25358233
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mensen die in God geloven verwachten ook geen daadwerkelijke feedback als in: Ja eetsmakelijk jongen.
God communiceert door alles te laten groeien en bloeien en Hij 'bewijst' zichzelf door je gezond te houden. Ook vinden mensen een soort troost en rust die God hen waarschijnlijk geeft ofzo. Ik weet ook de fijne niet van, moet je aan een doodgeverfde Christen vragen.

Je kan dan wellicht de lijn trekken naar Paranormaal begaafde mensen. Zij die geloven voelen dat er iets is, terwijl een atheist dat helemaal niet voelt.
pi_25358235
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:25 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als ze denken dat God terugpraat wel ja.
Ook hier dan weer...
Dat vind jij

Qua het praten tegen god, en dat ie terug zou praten... in mijn ogen is dat ook niet normaal.
Misschien omdat ik niet in god geloof?
Maar nogmaals het is maar niet hoe iemand het beleefd en waar iemand in geloofd.
pi_25358255
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Mensen die geloven in paragnosten zijn imo niet psychisch gestoord, mensen die stemmen in hun hoofd horen (=wat iets anders is dan ergens in geloven, zie eerder verschil tussen gelovigen en paragnosten) wel.
**Ah oke.
pfieuw, khad al even schrik hoor!
pi_25358279
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:33 schreef Morwen het volgende:
, wat een lappen tekst

Misschien is iedereen wel paranormaal begaafd maar ja.........tijd, druk druk druk. Vroegâh was het heel normaal om naar je intuitie te luisteren.

Het is dus niet de term maar het gevoel (of de afwezigheid door tijdsgebrek of desintresse) dat ter discussie staat. En wat mij betreft is er geen discussie.......ieder mens is spiritueel en het is slechts een kwestie van interesse en affiniteit om dat weer aan te wakkeren.

Iedereen kan dat .
Klopt.
Daarom jij hebt het over intuitie. Het is maar net hoe iemand iets interpreteert
Sommige noemen dat intuitie, andere noemen zich dan een medium omdat ze goed naar hun intuitie luisteren. Who know's
pi_25358320
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:34 schreef nezumi het volgende:

[..]

Maar nogmaals het is maar niet hoe iemand het beleefd en waar iemand in geloofd.
Nouja, dan kom je weer terug bij het daadwerkelijk horen van een stem in je hoofd of het filosofisch interpreteren van de oorsprong van het bestaan. Als je een "boodschap" van God krijgt in de vorm van een voorteken (het regent dus hij wil dat ik binnen blijf oid) dan is dat normaal te noemen. Je erkent namelijk dat er geen directe aanwijzingen zijn voor het bestaan van een opperwezen. Zodra het één het ander uitsluit (je beleeft iets waardoor je niet gelooft maar weet), dan heb je waanbeelden.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:42:47 #87
84524 Morwen
I got life
pi_25358331
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:37 schreef nezumi het volgende:

[..]

Klopt.
Daarom jij hebt het over intuitie. Het is maar net hoe iemand iets interpreteert
Sommige noemen dat intuitie, andere noemen zich dan een medium omdat ze goed naar hun intuitie luisteren. Who know's
Als het beessie maar een naam heeft . Ik bedoel alleen maar dat iedereen het kan........weet ik zeker
Only Human
pi_25358399
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:42 schreef Morwen het volgende:

[..]

Als het beessie maar een naam heeft . Ik bedoel alleen maar dat iedereen het kan........weet ik zeker
Ik snapte je wel
Maar klopt wel wat je zegt.
Iedereen heeft wel eens een moment van "hey dit weet ik, dit heb ik eerder meegemaakt of gezien" terwijl je er nooit bent geweest of wat dan ook.
Alleen net wat je zegt, doordat mensen te gehaast leven, gaat het vaak langs ze heen.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:54:40 #89
84524 Morwen
I got life
pi_25358441
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:49 schreef nezumi het volgende:

[..]

Ik snapte je wel
Ik jou ook........trouwen

Fuck, weer een vrouw.......

Only Human
pi_25358460
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 02:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nouja, dan kom je weer terug bij het daadwerkelijk horen van een stem in je hoofd of het filosofisch interpreteren van de oorsprong van het bestaan. Als je een "boodschap" van God krijgt in de vorm van een voorteken (het regent dus hij wil dat ik binnen blijf oid) dan is dat normaal te noemen. Je erkent namelijk dat er geen directe aanwijzingen zijn voor het bestaan van een opperwezen. Zodra het één het ander uitsluit (je beleeft iets waardoor je niet gelooft maar weet), dan heb je waanbeelden.
Mediums zeggen heel vaak "hij/zij zegt dit tegen me"
Denk jij dan werkelijk dat ze die stem horen?
Dat denk ik niet, maar ze voelen dingen, krijgen dingen op een bepaalde manier door.
Alleen hoe moeten ze dat duidelijk maken t.o. iemand?
ik voel dat ie zegt?
Dat zou toch ook een beetje dom staan?
Dus wat is de logische verklaring, hij/zij zegt tegen mij.....

Met jou studie/werk heb je zeker ook waanideeen?
Want jij weet!
Je gelooft niet dat je het weet, nee je weet want je hebt er voor geleerd, of het is je werk.
Snap je wat ik bedoel?
Iedereen heeft dan waanideeen. Of het nou gaat om geloof, studie werk etc etc.
Iedereen weet gewoon bepaalde dingen. Maar dat wil nog niet zeggen dat die dingen juist zijn.
Ik weet dat appels gezond zijn, want dat is mij zo geleerd. Dus ik weet dat.
Nu is er pas geleden een studie geweest dat appels dus helemaal niet zo gezond zijn als altijd gedacht werd. Wat nou? Ik weet dat het wel gezond is. Althans.......
pi_25358475
[quote]Op vrijdag 4 maart 2005 02:54 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik jou ook........trouwen

**Ik weet dat het zo hoort!
Maar of het nou nog normaal is??

Fuck, weer een vrouw.......

**PPfff in deze tijd kan alles

pi_25358483
Jemig wat een discussie om dit tijdstip
pi_25358639
Stemmetjes in je hoofd horen, Joden die spastisch neukbewegend staan te prevelen, moslims die richting Mekka 5 keer per dag in elkaars reet kijken, idioten die zich kruisigen, gelovigen die zichzelf en anderen opblazen voor 72 maagden, zichzelf tot bloedens geselen, liever (laten) sterven dan een arts raadplegen............ en ga zo maar een poosje door.
Fuck, er zijn meer geestelijk gestoorden buiten dan binnen een inrichting.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:33:22 #94
78498 classpc
I don't like change
pi_25359836
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef smoking2000 het volgende:
Precies het niveau wat je verwacht van RTL, het iets hoger dan SBS, maar even goed bagger.

* smoking2000 gaat weer terug naar zijn pull-content
BBC

Ik ben in Nederland dus wil ik ook naar de Nederlandse tv kijken.
Mijn vader kijkt ook altijd naar de BBC.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 10:13:40 #95
16961 legacythe2nd
pi_25360369
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:33 schreef nezumi het volgende:

[..]

Er is meer tussen hemel en aarde dan je als mens waar kan nemen.
Ik geloof niet in een god, maar wel dat er meer is dan je kan waarnemen.
Maakt mij dat ook nou psygisch in de war?

En dan je bent toch niet verplicht om daarnaar te luisteren en te kijken?
Heb jij maar 1 zender op je televisie?
Ik geloof ook eigenlijk wel dat er meer tussen hemel en aarde is en niet in god.
het is maar net waar je voor open staat en hoe je dingen beleeft.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:21:42 #96
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_25361540
Het zijn gewoon een stel aandachttrekkers. Zijn nergens goed voor en gaan dus anderen lastig vallen met hun geraaskal.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_25361771
quote:

[..]

Je bent je ervan bewust dat de monotheistische geloven zijn gebasseerd op het geloven en comminuceren me aliens???

De 3 monotheisische geloven kennen hun oorsprong bij de sumeriers, de kleitabletten vertellen het scheppingsverhaal, alleen dan met aliens, dit is het oudste geschrift op aarde...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25363486
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat de monotheistische geloven zijn gebasseerd op het geloven en comminuceren me aliens???

De 3 monotheisische geloven kennen hun oorsprong bij de sumeriers, de kleitabletten vertellen het scheppingsverhaal, alleen dan met aliens, dit is het oudste geschrift op aarde...
Ik denk dat heel wat kardinalen, bisschoppen, imaams, rabbijnen, priesters etc dat niet met je eens zullen zijn. En dan nog blijft mijn mening staan: als je stemmen in je hoofd hoort of met dingen communiceert als aliens, intentiteiten of Goden dan heb je een psychologische aandoening en heb je hulp nodig.
pi_25363801
Dat kunnen ze vinden, maar dat maakt het niet minder waar, aangezien dat het oudste bekende scheppingsverhaal is waar ze allemaal vanaf komen, heel genesis staat er in, op sommige punten iets anders en ook de vervolgverhalen staan er in...
Weleens van nefilim gehoort die in de bijbel genoemd worden, letterlijke betekenis, zij die uit de lucht komen, komt allen uit de klei tabeltten.

Dus geloof en aliens zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, of de gelovige dat nu leuk vinden of niet

Ik comminuceer weleens met entiteiten, niet zomaar even, zijn methode's voor, dat jij denkt dat dat niet bestaat is jouw probleem, maar ga niet zomaar mensen voor gek uitmaken...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:47:20 #100
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_25363962
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:33 schreef classpc het volgende:
BBC

Ik ben in Nederland dus wil ik ook naar de Nederlandse tv kijken.
Uit chauvinistische overwegingen naar bagger kijken is inderdaad een mogelijkheid.

Sorry voor het off-topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')