abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25346898
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het maatschappelijk en openlijk wordt aangemoedigd om mensen met een psychologische stoornis hun waanideeën te verspreiden?

Mensen die zeggen dat ze kabouters zien, aan hekserij doen of met dieren kunnen praten krijgen een lange rondleiding in het Pieter-Baancentrum aangeboden. Maar mensen die écht in de war zijn (die het verschil tussen werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar kunnen houden en dus zó erg de weg kwijt zijn dat ze er zelf in geloven) worden uitgenodigd voor Life & Cooking!
quote:

Medium Robbert van den Broeke was afgelopen zondag te gast. Inmiddels een vaste Life & Cooking gast en onze deskundige voor zaken tussen hemel en aarde.

De ervaringen met het fenomeen graancirkels zijn voor Robbert al lang niet nieuw meer. Op een dag merkte Robbert dat er een zeer grote drang bij hem ontstond om naar de akker achter hun huis te lopen. Toen Robbert daar aankwam, zag hij vanuit zijn ooghoek een flits. Het was een lichtbol ter grootte van een voetbal, die boven het graanveld zweefde. Hij wilde er op aflopen, maar viel flauw.

[...]

Robbert is er van overtuigd dat de cirkels in de akkers door de lichtbollen worden gemaakt en dat die lichtbollen bewustzijn hebben. Hij beschouwt ze als een energiebron geladen met geestelijke energie.
http://www.lifeandcooking.nl/artikel/?get=1280323

"Deskundige"noemen ze dat dan!

Deze patiënt was afgelopen zondag voor de derde keer te gast. Carlo en Irene hingen soppend aan zijn lippen toen hij vertelde over graancirkels. Niet kwajongens, geen buitenaardse wezens, nee, paranormale krachten hadden het gedaan. Op foto's waren prachtige, mega-grote graancirkels uit Amerika te zien. De een nog mooier, groter en ingewikkelder dan de ander.

Hijzelf had ook eens een graancirkel in zijn tuin aangetroffen.; op de foto was een klein simpel cirkeltje van een paar meter te zien. Duidelijk zelf gemaakt. Te beschamend voor woorden gewoon. "Okee", denk je dan. "Nu zal er wel een kritische opmerking gemaakt worden." Maar helaas: niet één nuchtere opmerking! Neeeh, gewoon rustig doorvragen over de stemmetjes in zijn hoofd!

Zelfs mede-gast Jaques Goderie (meestal toch wel een erg kritisch figuur) was "onder de indruk".

Wat is dit in vredesnaam voor land dat de geestelijk instabiele mensen niet naar een psychiater maar naar een andere debiel gewezen worden?

Hollandse nuchterheid: mijn reet!!

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 03-03-2005 14:32:02 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:38:57 #2
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_25347080
Dus jij verwacht een kritisch antwoord van Carlo & Irene en dan val jij die jongen aan? uh...reality check!

Verdiep je eens in die jongen in plaats van zo onwetend te blaten vriend.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_25347135
Toevallig heb ik gisteren nog Pittige Tijden op video zitten kijken. Hilarisch!
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:55:01 #4
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_25347272
Precies het niveau wat je verwacht van RTL, het iets hoger dan SBS, maar even goed bagger.

BBC, tv as it was supposed to be.

* smoking2000 gaat weer terug naar zijn pull-content
pi_25347334
Ha, die kerel is idd behoorlijk in de war.
Mooi ook dat ie alleen die "fotos met entiteiten" alleen kan ontwikkelingen als er geen andere mensen in de buurt zijn .
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:05:13 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25347387
Ik heb hem ook gezien, en ik ben nog steeds op zoek naar het juiste woord om deze trieste vertoning in een woord samen te vatten....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25347490
Hey over dit mannetje was er toch een nieuwsbericht over op Fok paar maanden geleden (en in telegraaf).
Blijkbaar wel meer mensen die hem serieus nemen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:16:34 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25347533
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:13 schreef shredder het volgende:
Hey over dit mannetje was er toch een nieuwsbericht over op Fok paar maanden geleden (en in telegraaf).
zo iemand kan ik onmogelijk serieus nemen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25347619
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:38 schreef clowncloon het volgende:
Dus jij verwacht een kritisch antwoord van Carlo & Irene
Van Irene zeker ja. Of de redactie.
quote:
en dan val jij die jongen aan? uh...reality check!
Zowel deze "paranormale" persoon als het programma Life & Cooking. De doelgroep van "paranormale" personen bestaat uit psychologisch instabiele mensen die hulp nodig hebben. Ik vind dat je als programma met een zeer hoog kijkpercentage de verantwoordelijkheid hebt mensen op een verstandige manier voor te lichten. Dit was gewoon reclame maken. Hij heeft zelfs zijn eigen mailadres: robbert@lifeandcooking.nl!! Dat slaat toch nergens op?
quote:
Verdiep je eens in die jongen in plaats van zo onwetend te blaten vriend.
Ik "ken" hem al van de "geestfoto's". En wat ik er van bij L&C heb gezien stelde het niet veel voor. Simpele trucjes die in de psychologie allang bekend zijn. Hij deed ook een voorspelling die niet uitkwam. (een vrouw zou een droom krijgen die ze niet kreeg).

Mundus vult decipi, ergo decipiatur
pi_25347828
Oh ja deze foto, ja dat was lachen toen.
Nee hoor niet gesoept.
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:15:55 #11
14940 Borin
¡ɯo pɹ&#
pi_25348275
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:55 schreef smoking2000 het volgende:
BBC, tv as it was supposed to be.
Channel 4, tv as it was supposed to be.
¡ɯo pɹǝǝʞɹǝʌ ʞı ʇız ɾıɯ uǝƃןoʌ
pi_25349948
Sommige mensen gaan er zo ver in, dat ze al compleet het hele universum kunnen aankaarten. Ze weten ook van welke planeet de grays komen, waar sirius ligt, en door welke aliens in een andere dimensie die toevallig die van ons overlapt ons mindcontrollen.

In the TRUTH forum heb je ook allemaal van die lui die wisten te voorspellen wanneer bijv. de paus moest overlijden. Die vervloekte vent leeft nog steeds.

Maar aan de graancircels te zien zijn die aliens net duitsers, ze weigeren ook maar even een boodschap in dat granenveld te zetten in onze eigen taal. Nee, die vierkantjes ontcijferen we wel even?
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:00:41 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25350008
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:13 schreef shredder het volgende:
He ja, die FP-mongool met z'n dagelijkse paranormale update. Die komt waarschijnlijk uit dezelfde gesloten afdeling.

De knuppel erover!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:01:37 #14
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25350022
ach ja ik lig er niet echt wakker van
don't give me that fucking bullshit
pi_25350058
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:00 schreef MarkzMan_X het volgende:
Mooi ook dat ie alleen die "fotos met entiteiten" alleen kan ontwikkelingen als er geen andere mensen in de buurt zijn .
Whahaha, hijs wel mooi bedacht Anders schrikken die entiteiten zich natuurlijk het leplazerus
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:05:10 #16
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25350077
als ze een echt spook zien worden ze gek
don't give me that fucking bullshit
pi_25350158
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:22 schreef sizzler het volgende:
Ik "ken" hem al van de "geestfoto's".
Ik heb toch wel ff plat gelegen, zeer vermakelijk
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:28:06 #18
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25350412
whehehhhehehe. wat is dat een kneus zeg. ik vind het al achterlijk dat de pieterbaan centrum mongooltjes daar neerzetten. straks krijgen we Mohammed Bouali en Folkertje
  donderdag 3 maart 2005 @ 19:33:27 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25350497
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25350504
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:25 schreef sizzler het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het maatschappelijk en openlijk wordt aangemoedigd om mensen met een psychologische stoornis hun waanideeën te verspreiden?

Mensen die zeggen dat ze kabouters zien, aan hekserij doen of met dieren kunnen praten krijgen een lange rondleiding in het Pieter-Baancentrum aangeboden. Maar mensen die écht in de war zijn (die het verschil tussen werkelijkheid en fictie niet meer uit elkaar kunnen houden en dus zó erg de weg kwijt zijn dat ze er zelf in geloven) worden uitgenodigd voor Life & Cooking!
[..]
**Dat jij niet in bepaade dingen geloofd wil nog niet zeggen dat iemand anders dan ziek is.
Er is meer tussen hemel en aarde dan je als mens waar kan nemen.
Ik geloof niet in een god, maar wel dat er meer is dan je kan waarnemen.
Maakt mij dat ook nou psygisch in de war?

En dan je bent toch niet verplicht om daarnaar te luisteren en te kijken?
Heb jij maar 1 zender op je televisie?
Ik zit in de jostiband, want alles wat ik doe is toch wel leuk.
pi_25351195
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:33 schreef nezumi het volgende:

[..]

**Dat jij niet in bepaade dingen geloofd wil nog niet zeggen dat iemand anders dan ziek is.
Wel als die persoon stemmen in zijn hoofd hoort. Ga naar de eerste de beste psycholoog en hij / zij zal dat beamen. In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:33:59 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25353625
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:14 schreef sizzler het volgende:
In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
Juist, je zegt het zelf al. In God geloven valt binnen 'de norm'.
Ik vind je tirade tegen 'het paranormale' nogal overtrokken.
Ben je er bang voor ofzo?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25353946
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:14 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wel als die persoon stemmen in zijn hoofd hoort. Ga naar de eerste de beste psycholoog en hij / zij zal dat beamen. In God geloven is normaal, in aliens wat minder en communiceren met aliens is dat niet.
**Waarom is in een god geloven normaal dan?
Worden vanwege een geloof niet hele oorlogen gevoerd omdat het in de bijbel staat?
Zijn geen stemmen in iemands hoofd, maar wel stomme letters uit een boek.

Als mensen in een god geloven, dan geloven ze ook in iets wat er niet is.
Dan geloof je ook in het onbekende.
Maar omdat erover geschreven is moet het maar bestaan?

[ Bericht 12% gewijzigd door nezumi op 03-03-2005 22:52:20 (edit) ]
Ik zit in de jostiband, want alles wat ik doe is toch wel leuk.
pi_25354534
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Juist, je zegt het zelf al. In God geloven valt binnen 'de norm'.
Ik vind je tirade tegen 'het paranormale' nogal overtrokken.
Ben je er bang voor ofzo?
Mijn tirade richt zich tegen het onvoorwaardelijk geven van een podium voor debielen en de hele sfeer die er omheen gecreëerd wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat iemand dode mensen ziet, met "entiteiten" praat en mensen via de televisie instraalt. Niet één iemand die er een critische houding tegenover zet! Iedereen vindt het maar normaal. Terwijl alle andere psychische afwijken wél massaal afgekeurd worden. Bang? Nee, het is eigenlijk best komisch. Ga voor de grap eens naar een paranormale beurs (echt, ze handelen er gewoon in) . Ik kan het iedere suïcidaal aanraden. Je lacht je een deuk om al die gekken en je komt herboren terug. Je leven heeft weer zin!
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:13:05 #25
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25354627
Hij ging toen voor de camera staan en ons mee laten leven in zijn wereld ofzo, toen deed die zn ogen dicht en maakte licht spastische bewegingen. Ik moest wel even glimlachen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')