Doel je hier op iemand die muziek maakte in de richting van Johnny Rebel?quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:56 schreef Bimmel het volgende:
Een klein amendement daar op...een foute muziekblanke
Niet náár diepen, gekke du_ke. De dièpen zijn vernoemd. Bovendien hebben jullie gewoon de Bruine Ruiterstraat, de Wipstraat, het Tingtangstraatje en het Koude Gat. En daar is geen woord Frans bij.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:46 schreef du_ke het volgende:
Ik ken verdorie toch geen Amsterdamse straten!
En hier in groningen worden de straten vernoemd naar allerlei diepen.
Klopt. In Groningen heet dat dan het Reitdiepdiep. Tenzij de straat in Beijum gelegen is, dan is het de Reitdiepdiepheerd. Groningen is een fijne stad.quote:Ik heb ooit nog eens in de Reitdiepstraat gewoond. Dat is toch een Groningse sloot; het Reitdiep?
Of ze knippen de achtervoegsels er gewoon af.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:12 schreef Gellius het volgende:
[..]
Klopt. In Groningen heet dat dan het Reitdiepdiep. Tenzij de straat in Beijum gelegen is, dan is het de Reitdiepdiepheerd. Groningen is een fijne stad.
maar da's volkomen logisch, anders hou je ze niet uit elkaar natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
....hebben een geheel andere nummering van de brievenbussen.
Geen idee. Wie is het? Dan zal ik even de voorgaande afleveringen bekijkenquote:
Het is Jeroen Boschquote:Op zondag 6 maart 2005 16:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen idee. Wie is het? Dan zal ik even de voorgaande afleveringen bekijken![]()
Ok je hebt gelijk maar het is een mooi kiekjequote:Op zondag 6 maart 2005 10:59 schreef Gellius het volgende:
Maar vanzelfsprekend. Je ziet al meteen wat voor 'n verwarrende boel het daar is.
[afbeelding].
Dat waardeer ik, een duidelijk antwoord, zonder omwegen en passend bij deze tijd. Geen verspilde ademtochten aan zeverijen, hints, sneren en watdiesmeerzij.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:34 schreef Gellius het volgende:
Neen.
Jaquote:Op maandag 7 maart 2005 14:46 schreef du_ke het volgende:
Maar is meneer wel een of andere computernerd?
Uh schreef ie erotische startrek fictie of zo?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:18 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer heeft iets geschreven waar we nu dankbaar gebruik van maken.
Ik weet het antwoord niet, maar ik wil hier toch even om lachen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:42 schreef beeer het volgende:
Je bent koud, sukkel.
En dat valt in je te prijzen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:50 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet, maar ik wil hier toch even om lachen.
Ahaha.![]()
Hoe ben je nu precies tot deze gevolgtrekking gekomen, mijn beste Scipio?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:15 schreef Scipio het volgende:
Is het niet langer de bedoeling om het plaatje te raden?
Mag ik jouw eigen opmerking daarover in herinnering brengen?quote:Op maandag 7 maart 2005 20:39 schreef Gellius het volgende:
Nou kom òp zeg! Laat je piemeltje nou eens even met rust, haal je oog uit je navel en zet die slappe kropjes bleke sla die jullie je hoofd noemen maar aan het werk! Of moet ik jullie de hints met het papschuivertje opvoeren tot jullie per ongeluk tussen twee boertjes door het goede antwoord zeggen?.
Stelletje lamzakken
http://www.spacefame.org/goddard.htmlquote:When German rocket experts were brought to America after the war and were questioned about rocketry, they stared in amazement and asked why American officials did not inquire of Goddard, from whom they had learned virtually all they knew.
Die rustige momenten worden hier zeer gewaardeerd, Scipio.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:27 schreef Scipio het volgende:
Toen kon ik nog naar hartelust plaatjes raden. momenten die helaas zo schaars lijken te zijn.
quote:De student buiten de academiestad
Wie wandelt daar, heele uren lang,
De straten door met loomen gang?
Wie ziet er knorrig uit en geel,
En lijkt, met alles in krakeel,
Een mensch, bij wien 't niet pluis is?
't Is de student, die thuis is.
Wie heeft het land, waar hij ook gaat,
Het land in huis, het land op straat,
Waar veel, waar weinig mensen zijn
Waar thee geschonken wordt of wijn
Waar 't stil en waar gedruisch is?
't Is de student, die thuis is.
Wie, schoon zijn beurs zij welgesteld,
Geeft niet één cent uit van zijn geld,
Die anders meer nog dan zijn deel
Verfeestviert, als hij droog van keel,
Maar kaler dan een luis is?
't Is de student die thuis is.
Uit: Studenten-Typen
In dat geval: Rabenhaupt aka Bommen Berend?quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:12 schreef du_ke het volgende:
Maar wel zeker heer Z! Naar meneer is een straat vernoemd, ditmaal niet in Amsterdam maar in Groningen.
quote:"Voor de onsterfelijke nagedachtenis aan de vermaarde en vrome grijsaard Ubbo Emmius, een Fries uit Greetsiel, eerste rector van de academie, theoloog der zuivere leer, uitnemend filoloog, volmaakt geschiedschrijver".
..zoals een goede tsjik betaamtom Z's gevoelige snaar nog maar eens een opdofferke te verkopenquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
Het huishouden toevallig?
Maar Z toch! Dit is toch geen willekeurige vrouw! Dit is een schrijfster van formaat. Haar schrijfsels waren zelfs van dien aard dat iemand miljoenen geïnvesteerd heeft om m'vrouws werk te verfilmen. En dan spreekt Z van een 'willekeurige vrouw' Foeiquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:44 schreef Z het volgende:
Wat jij thuis doet Blablabola, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar een willekeurige vrouw aanspreken met 'tsjik', dat lijkt me niet gepast noch lijkt het me het dat de willekeurige vrouw in kwestie dat op prijs stelt.
m'vrouw lijkt me geen kasteelrommannetjestsjikkie. Z lijkt me ook geen type dat kasteelrommannetjestsjikkies plaatst. Ik denk eerder aan de psychologische thriller. Qua via genre, dat is. Mogelijk schreef zij ook een reisverhaal of twee. Niet dan?quote:Maar goed.
Amerika! Dat is juist en er is inderdaad een deel van haar werk verfilmd. Mevrouw was overigens ook getrouwd. En deed nog meer dan alleen schrijven.
Inderdaad, echt zo'n type dat frenologisch gezien onhandig met het gasfornuis omgaat.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
Het huishouden toevallig?
Gezien de tijd waarin m'neer leefde, en het belang van ongeschonden handen voor zijn beroep, zou ik denken dat m'neer het huishouden het huishouden liet. Zekerheid daarover ontbreekt evenwel.quote:Op donderdag 10 maart 2005 16:49 schreef Z het volgende:
Hielp/helpt meneer mee in het huishouden?
U zit er niet ver vanaf, heer Atotenmet, m'neer was slim en betrouwbaar. En dus geen politiker. Zoals ik al door liet schemeren, gebruikte m'neer zijn handen ook in zijn beroep. Hij was dan ook ambachtsman. Maar geen Brit. Geografisch gezien zal m'neer op enig moment in zijn leven wel het perfide Albion gepasseerd zijn. Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:28 schreef Z het volgende:
Die bakkebaarden daar kan Engelbert Humperdinck nog wat leren! Zo'n baard doet me denken dat meneer Engelsman is. Meneerr heeft z'n roeping gemist en had wetenschapper moeten worden, hij ziet er namelijk slim en betrouwbaar uit. Misschien daarom onwaarschijnlijk maar bedreef meneer wellicht de politieke?
In dat geval zou het Herr Wilhelm Röntgen wel eens kunnen zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:29 schreef Parabola het volgende:
Overigens kennen wij m'neer niet van zijn ambacht, maar van een apparaat.
Zozo, u bent vroeg uit Joe's Garage gekropenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In dat geval zou het Herr Wilhelm Röntgen wel eens kunnen zijn
Acxhr, de frenologie wordt eenvoudig om de tuin geleid door gezichtsbeharing, om maar eens een zijstraat te noemen. Maar laat ons niet afdwalen, een bij wijze van hint een plaatje van m'neer's masjien plaatsen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:40 schreef du_ke het volgende:
Verdoie wat hebben wij bij dit soort recalcitrante types nog aan de frenologie?
Had het iets van doe nmet betonconstruucties ofzo?
Boekdrukkunst is zeker correct. En ook de krantdrukkunst kon dankzij m'neer's masjien een hoge vlucht nemen. Kritikasters (vooral zij die hun baan verloren) meenden dat de kunst van het boekdrukken hiermee voorgoed verloren ging.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:52 schreef du_ke het volgende:
Meneer maaktje iets voor de boekdrukkunst? Of is dit toch voor de textielnijverheid?
Zeker wel, en niet zomaar eenwelkomZquote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:01 schreef Z het volgende:
Is dat nou een 'zetmachine'?
Bingo!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:09 schreef du_ke het volgende:
Aha het is de linotype zetmachine van Mergenthaler.
bron: Wikipediaquote:Ottmar Mergenthaler (May 10, 1854 – October 28, 1899) was a German inventor.
He was born in Hachtel, Württemberg, Germany, the third son of a school teacher and apprenticed to a watchmaker before moving to Baltimore, Maryland in 1872. In 1878, he became a naturalized citizen of the United States. He invented the linotype in 1886, a machine that allowed an operator to automatically set type, which revolutionized the printing industry. He died of tuberculosis in Baltimore in 1899.
A building is named after him at Johns Hopkins University, as well as a high school in Baltimore.
Want meneer was Wirtschaftswunderduitser.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:39 schreef Z het volgende:
Maar goed; meneer was Amerikaan nog Belg.
De gelijkenis met Derrick speelt 'ius partenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:42 schreef Z het volgende:
De zwakte van het stoppen met roken.
Een duitser, tssst, hoe kom je er bij?
Ik begrijp dus goed dat dit géén Wirtschaftswunderduitser is? Merkwaardig. Is het dan een Wirtschaftswundernèderlander?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:45 schreef Parabola het volgende:
[..]
De gelijkenis met Derrick speelt 'ius parten
M'neer is ongetwijfeld wel een grootindustrieel? Of een anchorman avant la lettre?
Dit is een tamelijk brede zin, inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:35 schreef beeer het volgende:
Hint: het is een Romein, in een brede zin van het woord.
quote:Op vrijdag 6 december 2002 01:29 schreef beeer het volgende:
Zoek op: "last emperor byzantium."
Dat klinkt wel heel streetwise, maar wat moeten we dàn met onze lacunes, Batuwu (het onwedert trouwensquote:Op zaterdag 12 maart 2005 01:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Die is de ene lacune met de andere aan het vullen.![]()
Tja. Hoezo?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 02:28 schreef Gellius het volgende:
Ik ben net keihard afgewezen, mag het misschien iets minder met het esthetisch leedvermaak?
Ach, Gellius, zie je het dan echt niet?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 02:39 schreef Gellius het volgende:
DO2, ik heb je hoog zitten - heus. Maar wanneer is nu de laatste keer geweest dat je iemand uit lièfde aangeboden hebt teder de zijden doekjuhs om hoefjuhs te binden? En dan te horen hebt gekregen dat zo iemand dit dièpgevoelde gebaar afslaat wegens een Rotterdammer? Gunst, dit is niet een kwestie van wat voorgeprogrammeerde betekenis zien in een zouteloos multi-interpretabel stuk behang!
Douchekabine. Niet betonnen vloer.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 02:46 schreef Gellius het volgende:
ja, goed hè?
En dan te bedenken dat jij hier steeds maar aangehaald wordt als degene die er àlles van weet Ollie.
Ga er maar aanstaan, om met Heinze Bakker te spreken. Ga ik ondertussen mijzelf even in slaap rukken, op de betonnen vloer. Ik heb wel ièts geleerd hier.
Ik was een tijdje terug bij mijn oma & opa en die hebben een hele stapel antieke jeugd tijdschriften (Eppo's soort donald duck maar dan anders) en daar stond jouw ondertitel in, was een artikel over Eddie Merx(wielrenner) , maar dan met een twist, Merx toch hoe sterk, toeval...?quote:
Jij doet net of het mijn schuld is dat ik een goed geheugen heb!quote:
Vatten wij jouw aanwijzing op als meneer is een dictator of alszijnde een veldheer?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer is niet-Napoleon. Zij zaten wel in hetzelfde beroep, zij het dat Bonaparte, als mij hier een persoonlijke overtuiging wordt toegestaan, maar een ketellapper was naast meneer.
Nee, integendeel.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:26 schreef Gellius het volgende:
Alweer 'n Romein?
Mijnheer was beide.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:29 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Vatten wij jouw aanwijzing op als meneer is een dictator of alszijnde een veldheer?
Het eerste. Weliswaar geen echte Griek, maar toch.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:38 schreef boyv het volgende:
Mijnheer is een Griek of Carthagaan?
Fijn, op het boek Sparta na vanValerio Massimo Manfredi weet ik weinig van het oude griekenlandquote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het eerste. Weliswaar geen echte Griek, maar toch.
Niets is te makkelijk, heer B. Zeker niet voor slakroppen en zeker niet na Hieronymus Bosch,quote:Op zaterdag 12 maart 2005 14:26 schreef beeer het volgende:
Alexander de Grote (Lex voor intimi) is de enige die bij mijn weten aan Napoleon kan tippen; en het is nog een geen echte Griek ook. Maar dat zal wel weer te makkelijk zijn.
Van ''eenvoudig'' daal je nu af naar ''simpel'', mijn beste.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 20:54 schreef beeer het volgende:
Ja is het nou goed of niet? Ik vond Jeroen van Aken anders helemaal niet zo'n makkelijke. Dat Scrutinizer het nou gelijk wist is ook maar een povere statistiek..
U impliceert dat ik "simpel" ben?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Van ''eenvoudig'' daal je nu af naar ''simpel'', mijn beste.
Ik doelde slechts op beeer's eerste vraag, waarde.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
U impliceert dat ik "simpel" ben?
Hmmmmz, Haarlemmermeer, Geertruidenbergquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:07 schreef Z het volgende:
Ook geen Scandinaviër heer Gellius. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het land van merneers afkomst ook niet direct associeer met bergen noch meren maar ze zijn er toch echt, er zijn zelfs hele gebieden naar vernoemd.
dat is ook een manier om te klagen over de traagheid van Fok!quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Scipio het volgende:
Ben ik weer! De firewall van mijn werk is vaak niet zo fok! gezind...
Dit mag trouwens óók wel eens gezegd worden inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:49 schreef Houniet het volgende:
wat een eng topic
Lang geen verkeerde gok. Meneer schreef ook een bestseller en is van vergelijkbare leeftijd (iets jonger).quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Jan de Hartog?
Wel jammer dat bij het zeggen van de Waarheid de hele Nederlandse grammaticale regelgeving weer compleet gebagatelliseerd moet worden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:13 schreef Gellius het volgende:
Dit mag trouwens óók wel eens gezegd worden inderdaad.
Tsk, mensen die creatief zijn met google "eng" noemen... Sociale deprivatie kan de deelnemers wellicht verweten worden. Maar "eng"?quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:13 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dit mag trouwens óók wel eens gezegd worden inderdaad.
En u doet uw woord gestand? U bent inmiddels zó heet, dat u zich brandt. En wie zich brandt moet op de blaren zitten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:18 schreef Parabola het volgende:
...Ik heb gezegd
Dat meneer heeft gearbeid is wellicht een feit. Maar meneer heeft een zeer welluidende achtenaam en was lid van het Leidsch Studenten Corps (minerva).quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:19 schreef beeer het volgende:
Wat doet die arbeider eigenlijk in deze topic, Scip?
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:18 schreef Parabola het volgende:
Dat, en de wel erg knullige knoop voor de mast
Neen, meneer was een westerling. Of eigenlijk aanvankelijk een verre oosterling.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Is meneer afkomstig van Urk?
Wellicht dat Parabola iets op het spoor is! Zouden de intrigerende verhalen van meneer naar het rijk der fabelen moeten worden gebannen? Is hij een Boudewijn Büch avant la lettre?quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:22 schreef beeer het volgende:
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |