In dat geval: Rabenhaupt aka Bommen Berend?quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:12 schreef du_ke het volgende:
Maar wel zeker heer Z! Naar meneer is een straat vernoemd, ditmaal niet in Amsterdam maar in Groningen.
quote:"Voor de onsterfelijke nagedachtenis aan de vermaarde en vrome grijsaard Ubbo Emmius, een Fries uit Greetsiel, eerste rector van de academie, theoloog der zuivere leer, uitnemend filoloog, volmaakt geschiedschrijver".
..zoals een goede tsjik betaamtom Z's gevoelige snaar nog maar eens een opdofferke te verkopenquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
Het huishouden toevallig?
Maar Z toch! Dit is toch geen willekeurige vrouw! Dit is een schrijfster van formaat. Haar schrijfsels waren zelfs van dien aard dat iemand miljoenen geīnvesteerd heeft om m'vrouws werk te verfilmen. En dan spreekt Z van een 'willekeurige vrouw' Foeiquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:44 schreef Z het volgende:
Wat jij thuis doet Blablabola, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar een willekeurige vrouw aanspreken met 'tsjik', dat lijkt me niet gepast noch lijkt het me het dat de willekeurige vrouw in kwestie dat op prijs stelt.
m'vrouw lijkt me geen kasteelrommannetjestsjikkie. Z lijkt me ook geen type dat kasteelrommannetjestsjikkies plaatst. Ik denk eerder aan de psychologische thriller. Qua via genre, dat is. Mogelijk schreef zij ook een reisverhaal of twee. Niet dan?quote:Maar goed.
Amerika! Dat is juist en er is inderdaad een deel van haar werk verfilmd. Mevrouw was overigens ook getrouwd. En deed nog meer dan alleen schrijven.
Inderdaad, echt zo'n type dat frenologisch gezien onhandig met het gasfornuis omgaat.quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef du_ke het volgende:
Het huishouden toevallig?
Gezien de tijd waarin m'neer leefde, en het belang van ongeschonden handen voor zijn beroep, zou ik denken dat m'neer het huishouden het huishouden liet. Zekerheid daarover ontbreekt evenwel.quote:Op donderdag 10 maart 2005 16:49 schreef Z het volgende:
Hielp/helpt meneer mee in het huishouden?
U zit er niet ver vanaf, heer Atotenmet, m'neer was slim en betrouwbaar. En dus geen politiker. Zoals ik al door liet schemeren, gebruikte m'neer zijn handen ook in zijn beroep. Hij was dan ook ambachtsman. Maar geen Brit. Geografisch gezien zal m'neer op enig moment in zijn leven wel het perfide Albion gepasseerd zijn. Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:28 schreef Z het volgende:
Die bakkebaarden daar kan Engelbert Humperdinck nog wat leren! Zo'n baard doet me denken dat meneer Engelsman is. Meneerr heeft z'n roeping gemist en had wetenschapper moeten worden, hij ziet er namelijk slim en betrouwbaar uit. Misschien daarom onwaarschijnlijk maar bedreef meneer wellicht de politieke?
In dat geval zou het Herr Wilhelm Röntgen wel eens kunnen zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:29 schreef Parabola het volgende:
Overigens kennen wij m'neer niet van zijn ambacht, maar van een apparaat.
Zozo, u bent vroeg uit Joe's Garage gekropenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 08:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In dat geval zou het Herr Wilhelm Röntgen wel eens kunnen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |