quote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat zullen we zondag zien, wanneer Maduro ene van Bommel helemaal uit de wedstrijd zal spelen
Ja, want Takak speelde bij FC Zwolle!!!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zelfs Takak heeft meer laten zien dan Maduro
Takak speelt bij rkcquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, want Takak speelde bij FC Zwolle!!!
Iedere dwaas kan inzien dat Maduro beter is dan Takak. Nu een tweede kans om een betere verdedigende middenvelder te vinden, buiten Davids, die nu ontbreekt?
Ja, en ik zeg dat hij bij rkc speelt vriend..quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Er staat toch ook speelde, vriend NERD?
Dit bedoel ik dus. Omdat Maduro een speler van Ajax is, is hij automatisch beter dan een speler van een club, anders dan een top-3 club? De arrogantiequote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Iedere dwaas kan inzien dat Maduro beter is dan Takak. Nu een tweede kans om een betere verdedigende middenvelder te vinden, buiten Davids, die nu ontbreekt?
Ja van Nistelrooy speelde bij Nooit Gedacht, dus?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
Er staat toch ook speelde, vriend NERD?
Dan heb jij zeker de live uitgezonden wedstrijd tegen ADO gemist. Tommie kwam er totaal niet aan te pas.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:34 schreef N-E-R-D het volgende:
Over maduro kan ik niet veel zeggen heb hem alleen zien spelen in een paar samenvattingen en of hij daar nou echt in opviel![]()
Geen nuttige kracht? Volgens mij heeft Ajax alleen maar gewonnen sinds Hedje in het eerste een basisplaats heeft hoor. Je draait er ook om heen, door geen alternatief te noemen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Omdat Maduro een speler van Ajax is, is hij automatisch beter dan een speler van een club, anders dan een top-3 club? De arrogantieVan Bommel voetbalde op z'n 21e ook bij Fortuna en zie waar hij nu speelt; Dat is de beste middenvelder van de HCE. Maduro kan wellicht een nuttige kracht worden voor Ajax, maar dat is hij vooralsnog niet eens. Dus Van Basten heeft z'n pik weer eens te lang in de darmkanalen van z'n oud-spelertjes laten hangen, want anders had hij die beslissing vast niet genomen.
Nou zal Roemenië bang worden zeg... Het supertalent 'Edje Maduro stopte Tommie v/d Leegte af; Die voetbalt binnen een jaar bij Real Madridquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:41 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker de live uitgezonden wedstrijd tegen ADO gemist. Tommie kwam er totaal niet aan te pas.
André Ooijer..quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geen nuttige kracht? Volgens mij heeft Ajax alleen maar gewonnen sinds Hedje in het eerste een basisplaats heeft hoor. Je draait er ook om heen, door geen alternatief te noemen.
denk jij dat takak beter is dan maduro?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Omdat Maduro een speler van Ajax is, is hij automatisch beter dan een speler van een club, anders dan een top-3 club? De arrogantieVan Bommel voetbalde op z'n 21e ook bij Fortuna en zie waar hij nu speelt; Dat is de beste middenvelder van de HCE. Maduro kan wellicht een nuttige kracht worden voor Ajax, maar dat is hij vooralsnog niet eens. Dus Van Basten heeft z'n pik weer eens te lang in de darmkanalen van z'n oud-spelertjes laten hangen, want anders had hij die beslissing vast niet genomen.
Takak voetbalt op een andere positie dan Maduro. Ik zeg niet dat Maduro niet goed kan worden; Hij zal ongetwijfeld talent hebben. Maar Takak gaat komend seizoen door breken bij PSV, want wat hij dit seizoen bij RKC heeft laten zien is af en toe fenomenaal geweest.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
denk jij dat takak beter is dan maduro?
Ik formuleerde het wat verkeerd, maar ik doel uiteraard op zijn fenomenale assists, doelpunten en loopacties. Hij zou de opvolger van Van Bommel kunnen worden op de lange termijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:46 schreef jimjim1983 het volgende:
fenomenaal? dat heb ik dan gemist. heb 'm wel een keer een fenomenale goal zien scoren.
PSV verneukt geen talenten, zoals Ajax dat veelvuldig presteert. Takak komt gewoon rustig binnen bij PSV en zal er over twee seizoenen definitief staan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:50 schreef methodmich het volgende:
Nou nou, PSV verhuurt hem niet voor niets al voor de tweede keer.
En Ooijer is geen optie, die speelt daar nooit.
PSV zal nooit talenten verneuken, nee. Zo'n Hoogstrate, die heeft het voor zichzelf verneukt. En Huntelaar was gewoon te slecht aan het begin van het seizoen, want Vennegoor is op dit moment nog veel beter. Huntelaar doet eerst een paar jaar ervaring op bij Heerenveen en gaat dan naar Ajax of een Europese subtopper.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:54 schreef JeroenV het volgende:
PSV verneukt geen talenten!?? Klopt, het is goed van ze dat ze Huntelaar hebben laten gaan, anders was hij verneukt ja
Bouma; Takak zal de volgende zijn. Marcellis, Afellay, Bakkal, Tim Janssen en Robin Faber komen er ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:56 schreef methodmich het volgende:
Wat is het laatste doorgebroken PSV-talent dan cultheld?
Ajax heeft echt niet de allure meer van een club als Liverpool, PSG, Tottenham Hotspur, Newcastle United, Deportivo la Coruna of Inter hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:58 schreef methodmich het volgende:
Ajax is een Europese subtopper.
Zo he, dat was acht, negen jaar geleden?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:58 schreef cultheld het volgende:
Bouma
Nou, dat zal heus nog wel hoor. Wat stelt PSG dan voor?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ajax heeft echt niet de allure meer van een club als Liverpool, PSG, Tottenham Hotspur, Newcastle United, Deportivo la Coruna of Inter hoor.
Dat zeg ik toch ook niet? Er zijn genoeg jongens die niet eens PSV-waardig zijn, maar toch bij PSV spelen. Maar PSV heeft wel degelijk grote talenten in de opleiding zitten, maar die worden rustig gebracht.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:00 schreef Suijk het volgende:
Niet alles dat psv doet is goud, cultheld. Je draaft nu ook door.
Z'n echte doorbraak kwam pas in 2002/2003quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:00 schreef keeper het volgende:
[..]
Zo he, dat was acht, negen jaar geleden?
En spelers die zullen doorbreken tellen niet.
Zo doe je het wel voorkomen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Er zijn genoeg jongens die niet eens PSV-waardig zijn, maar toch bij PSV spelen. Maar PSV heeft wel degelijk grote talenten in de opleiding zitten, maar die worden rustig gebracht.
PSG is een Franse subtopper met betere spelers en meer geld dan Ajax.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, dat zal heus nog wel hoor. Wat stelt PSG dan voor?
Ik zeg ook zeer zeker niet dat onze opleiding uitstekend is. Maar Ajacieden doen net alsof PSV alleen maar kan kopen, wat pertinent niet waar is. Toen Gerets nog trainer was bij PSV, is er een hoop talent verneukt, maar Hiddink pakt het allemaal veel slimmer en grootser aan, waardoor de aanstormende PSV-talenten wel degelijk kunnen gaan door breken. En laat Marcellis nou net een controlerende middenvelder zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:03 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zo doe je het wel voorkomen.
Ik dacht dat de psv'ers onderhand wel hadden geaccepteerd dat jullie niet zo van het opleiden zijn. Maakt niet uit, maar doe nou niet alsof de toekomst van Nederland in Eindhoven zijn basis heeft.
Op zijn positie ja, Takak speelt op een andere positie op het middenveld met hele andere taken.. dat zou iedere dwaas moeten inzienquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:30 schreef methodmich het volgende:
[..]
Culthelden hebben de schijn altijd tegenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:08 schreef Suijk het volgende:
We zullen zien, vooralsnog heb je de schijn tegen, maar ik zou het eerlijk gezegd leuk vinden als dat een beetje lukt.
PSG is een matige middenmoter als je kijkt naar wat ze te besteden hebbenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
PSG is een Franse subtopper met betere spelers en meer geld dan Ajax.
Dit jaar wel ja. Maar als je zo redeneert dan is Ajax een Europese kelder-club en dan is PSV een wereldclub.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:21 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
PSG is een matige middenmoter als je kijkt naar wat ze te besteden hebben
PSG is al enkele jaren niet meer wat het geweest is,tis bijna structureelquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit jaar wel ja. Maar als je zo redeneert dan is Ajax een Europese kelder-club en dan is PSV een wereldclub.
Ik herinner met het PSG nog met die donkere keeper, L'ami of zo. Dát PSG was van grote klasse, ik begrijp alleen niet hoe dom ze de opbrengst van Ronaldinho uit hebben kunnen geven, want die club heeft behalve de spelers verder alles om mee te strijden om de titel.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:25 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
PSG is al enkele jaren niet meer wat het geweest is,tis bijna structureel
Dat was een goed team maar is dat al niet weer onderhand 10 jaar geleden?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik herinner met het PSG nog met die donkere keeper, L'ami of zo. Dát PSG was van grote klasse, ik begrijp alleen niet hoe dom ze de opbrengst van Ronaldinho uit hebben kunnen geven, want die club heeft behalve de spelers verder alles om mee te strijden om de titel.
Datzelfde geldt voor Ajax; Vergelijkbare clubs dusquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:27 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat was een goed team maar is dat al niet weer onderhand 10 jaar geleden?
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Ajax; Vergelijkbare clubs dus
Dat valt best mee, met die betere spelers. Pauleta, Rothen en dan houdt het best wel al een beetje op met PSG.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
PSG is een Franse subtopper met betere spelers en meer geld dan Ajax.
Takak is toch echt gewoon als verdedigende middenvelder opgeleid. Zou jij als PSV-fan moeten weten hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:12 schreef Naggelwauz het volgende:
[..]
Op zijn positie ja, Takak speelt op een andere positie op het middenveld met hele andere taken.. dat zou iedere dwaas moeten inzien
Bernard Lama. Dat was wel een slechte keeper. Maar dat was rond 1995, de tijd dat Ajax de EC 1 won en toen dus beter was dan PSG, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik herinner met het PSG nog met die donkere keeper, L'ami of zo. Dát PSG was van grote klasse, ik begrijp alleen niet hoe dom ze de opbrengst van Ronaldinho uit hebben kunnen geven, want die club heeft behalve de spelers verder alles om mee te strijden om de titel.
Hoe ze zijn opgeleid zegt geen moer, was Bouma ook niet opgeleid als linksbuiten? Nu is hij één van Nederlands beste verdedigers zo niet dé beste.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Takak is toch echt gewoon als verdedigende middenvelder opgeleid. Zou jij als PSV-fan moeten weten hoor.
PSV-fan? Nee.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:46 schreef methodmich het volgende:
Niet dan? Bij Zwolle was noodgedwongen, bij RKC speelt Yasar meer naar achteren.
Alleen stond Ajax twee maal achter elkaar in de finale van de CL terwijl PSG niet verder kwam dan een halve finale (of was het een kwart finale?).quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Ajax; Vergelijkbare clubs dus
Je leeft teveel op ouwe sentimenten denk ik. Het zijn meer Bergkamp, van Nistelrooij en Robben die uitstraling hebben, net als Rijkaard en Gullit vroeger, dat waar je ook kwam, je met die namen deuren open kreeg. Ik vermoed dat PSV in sommige delen van de wereld heel wat meer naamsbekendheid heeft momenteel dan Ajax. En bij de BBC spreken ze met respect over het Ajax van toen ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:45 schreef Doc het volgende:
Daarnaast heeft Ajax weldegelijk nog uitstraling over de hele wereld. Kijk bijvoorbeeld eens op de BBC site waar nog steeds met respect over Ajax gesproken wordt terijl de men van de kwartfinale Lyon-PSV zich afvraagt of dat wel een kwart finale is of eigenlijk de naam van een sponser die iets met banden doet...
quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
PSV zal nooit talenten verneuken, nee.
Wel ja joh, lul maar een eind weg. Kan jou het schelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:05 schreef cultheld het volgende:
Toen Gerets nog trainer was bij PSV, is er een hoop talent verneukt
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wel ja joh, lul maar een eind weg. Kan jou het schelen..
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:56 schreef methodmich het volgende:
PSV is in inferieure voetbalgebieden inderdaad wat bekender.
Ja je hebt gelijk, Brazilië is zowat het meest inferieure voetbalgebied ter wereld. Het is zelfs dat land dat slechts 5x wereldkampioen is geworden..........de paupers!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:56 schreef methodmich het volgende:
PSV is in inferieure voetbalgebieden inderdaad wat bekender.
*wacht op Cultheldquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat PSV niet eens bekender is in Brazilië, hoogstens staan ze wat beter aangeschreven door de RoRo's.
Kijk zelf maar rond op de BBC site: de CLUB Ajax versus de CLUB PSV ....quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Je leeft teveel op ouwe sentimenten denk ik. Het zijn meer Bergkamp, van Nistelrooij en Robben die uitstraling hebben, net als Rijkaard en Gullit vroeger, dat waar je ook kwam, je met die namen deuren open kreeg. Ik vermoed dat PSV in sommige delen van de wereld heel wat meer naamsbekendheid heeft momenteel dan Ajax. En bij de BBC spreken ze met respect over het Ajax van toen ja.
Ik ga er niet eens op inquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat PSV niet eens bekender is in Brazilië, hoogstens staan ze wat beter aangeschreven door de RoRo's.
wannabee modquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:58 schreef JaWi het volgende:
Laten we het in dit topic gewoon over Maduro hebben.
Braziliaanse spitsen en psv mag ergens anders, wat mij betreft.
Vraag een Robinho, Fernandinho, Jo of Dagoberto naar PSV en Ajax en ze kennen enkel de eerste clubquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:56 schreef ASSpirine het volgende:
PSV is volgens mij wel bekender in Brazilië dan Ajax
En inderdaad, door de RoRo's
Is daar soms iets mis mee?
Helemaal niks zelfs. Terecht dat we met die spelers in verband wordne gebracht.
Een Braziliaanse spits zal eerder voor PSV kiezen dan Ajax lijkt me.
Maarjah, wat ken ik ervan?
Laat cult maar het woor voeren
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vraag een Robinho, Fernandinho, Jo of Dagoberto naar PSV en Ajax en ze kennen enkel de eerste club
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijquote:
oh gaan we snobberig doen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijPSV is daar samen met Barcelona, Real Madrid, Inter, Juve, Porto en AC Milan een topclub.
Nee niet snobberig, ik volg de Braziliaanse competitie nou eenmaal vrij intensief. Ajax is daar ongeveer zo bekend als Reggina hier is, schat ik in.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh gaan we snobberig doen?![]()
misschien is het wel zo dat PSV daar bekender is, maar dat ze Ajax niet kennen dat gaat er bij mij niet in.
misschien bij je 15 jarige braziliaanse neefjes die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, of zich niet in de voetbalhistorie interesseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijPSV is daar samen met Barcelona, Real Madrid, Inter, Juve, Porto en AC Milan een topclub.
PSV heeft daar nou eenmaal méér naam dan Ajax. Ajax kennen ze alleen nog vaag van naam van een wereldbekerwedstrijd tegen Grémio.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
misschien bij je 15 jarige braziliaanse neefjes die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, of zich niet in de voetbalhistorie interesseren.
knap dat je dat kan inschatten aan de hand van geziene wedstrijdenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee niet snobberig, ik volg de Braziliaanse competitie nou eenmaal vrij intensief. Ajax is daar ongeveer zo bekend als Reggina hier is, schat ik in.
Ik formuleerde het niet zo handig, maar met daar verwijs ik allicht naar de Braziliaanse voetbalfansquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
knap dat je dat kan inschatten aan de hand van geziene wedstrijden![]()
En daarom komen Romario, Ronaldo etcetera eerst naar PSV voor een opstapje, om daarna te beginnen aan het echte werk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
Barca en Real betalen natuurlijk beter en in die zin is PSV een opstapje, maar sportief wordt PSV als topclub beschouwd in Brazilië.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:28 schreef Zelva het volgende:
En daarom komen Romario, Ronaldo etcetera eerst naar PSV voor een opstapje, om daarna te beginnen aan het echte werk.
Iets klopt er niet in je redenering, maar ik kan er niet echt de vinger op leggen.
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter wetenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik formuleerde het niet zo handig, maar met daar verwijs ik allicht naar de Braziliaanse voetbalfans
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter weten
ach, ik had nog een paar minuten tijd te dodenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef twi het volgende:
Laten we die jongen nou gewoon in z'n eigen droomwereldje leven, wij weten wel beter
Maar waarom dan? Omdat er toevallig wat Brazilianen rondgelopen hebben? Ze betalen minder, maar dat wordt nou niet echt gecompenseerd door de Europese prestaties de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Barca en Real betalen natuurlijk beter en in die zin is PSV een opstapje, maar sportief wordt PSV als topclub beschouwd in Brazilië.
Ik volg veel Braziliaanse media (vertalingen)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter weten
Ik spreek niet van "we" op een forum, dus wie leeft er nou in een droomwereldjequote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef twi het volgende:
Laten we die jongen nou gewoon in z'n eigen droomwereldje leven, wij weten wel beter
Romario, Ronaldo, Vampeta, Alex, Gomesquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Omdat er toevallig wat Brazilianen rondgelopen hebben? Ze betalen minder, maar dat wordt nou niet echt gecompenseerd door de Europese prestaties de afgelopen jaren.
Umm.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Romario, Ronaldo, Vampeta, Alex, Gomes
'88, '05quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Umm.
Dat is nou niet echt antwoord op mijn vraag om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Een paar Braziliaanse spelers maken een club geen topclub, hooguit een bekende club.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef ASSpirine het volgende:
Ajax heeft in het buitenland een naam als het gata om eigen toppers, Cruijff, Van Basten, enz...
Natuurlijk zullen ze daar ajax ook wel kennen, natuurlijk hebben ze er eens van gehoord
maar het invloed dat Ronaldo en Romario hebben op hun thuisland is vele malen groter dan een ajax waar ze eens van hebben gehoord, en zij worden direct in verband gebracht met PSV Barcelona, Inter en Real om er een paar te noemen.
maar dat willen jullie ook niet inzien..
Wat hebben dit soort dingen er nou mee te maken zeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:32 schreef cultheld het volgende:
Een leuke anekdote: Een aantal jaren geleden had ik een meisje uit Venezuela in de klas en die droeg een PSV-sjaal, want dat was de enige Nederlandse club die ze kende in Venezuela, net als iedereen in haar dorp, dus PSV is in meerdere Zuid-Amerikaanse landen bekender dan Ajax.
het gaat erom dat volgens Cultheld PSV in brazillie wordt gezien als een topclub terwijl ze nog nooit van Ajax gehoord zouden hebbenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef ASSpirine het volgende:
Ajax heeft in het buitenland een naam als het gata om eigen toppers, Cruijff, Van Basten, enz...
Natuurlijk zullen ze daar ajax ook wel kennen, natuurlijk hebben ze er eens van gehoord
maar het invloed dat Ronaldo en Romario hebben op hun thuisland is vele malen groter dan een ajax waar ze eens van hebben gehoord, en zij worden direct in verband gebracht met PSV
Dus het lijkt me wel logischer dat PSV bekender is daar.
maar dat willen jullie ook niet inzien..
Dat heb ik een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het gaat erom dat volgens Cultheld PSV in brazillie wordt gezien als een topclub terwijl ze nog nooit van Ajax gehoord zouden hebben![]()
maar nu ben ik weg
Wow, een kwartfinale. Dat maakt je meteen een topclub.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |