Alleen stond Ajax twee maal achter elkaar in de finale van de CL terwijl PSG niet verder kwam dan een halve finale (of was het een kwart finale?).quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor Ajax; Vergelijkbare clubs dus
Je leeft teveel op ouwe sentimenten denk ik. Het zijn meer Bergkamp, van Nistelrooij en Robben die uitstraling hebben, net als Rijkaard en Gullit vroeger, dat waar je ook kwam, je met die namen deuren open kreeg. Ik vermoed dat PSV in sommige delen van de wereld heel wat meer naamsbekendheid heeft momenteel dan Ajax. En bij de BBC spreken ze met respect over het Ajax van toen ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:45 schreef Doc het volgende:
Daarnaast heeft Ajax weldegelijk nog uitstraling over de hele wereld. Kijk bijvoorbeeld eens op de BBC site waar nog steeds met respect over Ajax gesproken wordt terijl de men van de kwartfinale Lyon-PSV zich afvraagt of dat wel een kwart finale is of eigenlijk de naam van een sponser die iets met banden doet...
quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
PSV zal nooit talenten verneuken, nee.
Wel ja joh, lul maar een eind weg. Kan jou het schelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:05 schreef cultheld het volgende:
Toen Gerets nog trainer was bij PSV, is er een hoop talent verneukt
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:24 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wel ja joh, lul maar een eind weg. Kan jou het schelen..
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:56 schreef methodmich het volgende:
PSV is in inferieure voetbalgebieden inderdaad wat bekender.
Ja je hebt gelijk, Brazilië is zowat het meest inferieure voetbalgebied ter wereld. Het is zelfs dat land dat slechts 5x wereldkampioen is geworden..........de paupers!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:56 schreef methodmich het volgende:
PSV is in inferieure voetbalgebieden inderdaad wat bekender.
*wacht op Cultheldquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat PSV niet eens bekender is in Brazilië, hoogstens staan ze wat beter aangeschreven door de RoRo's.
Kijk zelf maar rond op de BBC site: de CLUB Ajax versus de CLUB PSV ....quote:Op zaterdag 19 maart 2005 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Je leeft teveel op ouwe sentimenten denk ik. Het zijn meer Bergkamp, van Nistelrooij en Robben die uitstraling hebben, net als Rijkaard en Gullit vroeger, dat waar je ook kwam, je met die namen deuren open kreeg. Ik vermoed dat PSV in sommige delen van de wereld heel wat meer naamsbekendheid heeft momenteel dan Ajax. En bij de BBC spreken ze met respect over het Ajax van toen ja.
Ik ga er niet eens op inquote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:46 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat PSV niet eens bekender is in Brazilië, hoogstens staan ze wat beter aangeschreven door de RoRo's.
wannabee modquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:58 schreef JaWi het volgende:
Laten we het in dit topic gewoon over Maduro hebben.
Braziliaanse spitsen en psv mag ergens anders, wat mij betreft.
Vraag een Robinho, Fernandinho, Jo of Dagoberto naar PSV en Ajax en ze kennen enkel de eerste clubquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:56 schreef ASSpirine het volgende:
PSV is volgens mij wel bekender in Brazilië dan Ajax
En inderdaad, door de RoRo's
Is daar soms iets mis mee?
Helemaal niks zelfs. Terecht dat we met die spelers in verband wordne gebracht.
Een Braziliaanse spits zal eerder voor PSV kiezen dan Ajax lijkt me.
Maarjah, wat ken ik ervan?
Laat cult maar het woor voeren
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Vraag een Robinho, Fernandinho, Jo of Dagoberto naar PSV en Ajax en ze kennen enkel de eerste club
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijquote:
oh gaan we snobberig doen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijPSV is daar samen met Barcelona, Real Madrid, Inter, Juve, Porto en AC Milan een topclub.
Nee niet snobberig, ik volg de Braziliaanse competitie nou eenmaal vrij intensief. Ajax is daar ongeveer zo bekend als Reggina hier is, schat ik in.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh gaan we snobberig doen?![]()
misschien is het wel zo dat PSV daar bekender is, maar dat ze Ajax niet kennen dat gaat er bij mij niet in.
misschien bij je 15 jarige braziliaanse neefjes die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, of zich niet in de voetbalhistorie interesseren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weet denk ik nét ff wat meer van de Braz. competitie en cultuur dan jijPSV is daar samen met Barcelona, Real Madrid, Inter, Juve, Porto en AC Milan een topclub.
PSV heeft daar nou eenmaal méér naam dan Ajax. Ajax kennen ze alleen nog vaag van naam van een wereldbekerwedstrijd tegen Grémio.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:25 schreef The_Hives het volgende:
[..]
misschien bij je 15 jarige braziliaanse neefjes die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, of zich niet in de voetbalhistorie interesseren.
knap dat je dat kan inschatten aan de hand van geziene wedstrijdenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee niet snobberig, ik volg de Braziliaanse competitie nou eenmaal vrij intensief. Ajax is daar ongeveer zo bekend als Reggina hier is, schat ik in.
Ik formuleerde het niet zo handig, maar met daar verwijs ik allicht naar de Braziliaanse voetbalfansquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
knap dat je dat kan inschatten aan de hand van geziene wedstrijden![]()
En daarom komen Romario, Ronaldo etcetera eerst naar PSV voor een opstapje, om daarna te beginnen aan het echte werk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:20 schreef cultheld het volgende:
Barca en Real betalen natuurlijk beter en in die zin is PSV een opstapje, maar sportief wordt PSV als topclub beschouwd in Brazilië.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:28 schreef Zelva het volgende:
En daarom komen Romario, Ronaldo etcetera eerst naar PSV voor een opstapje, om daarna te beginnen aan het echte werk.
Iets klopt er niet in je redenering, maar ik kan er niet echt de vinger op leggen.
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter wetenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik formuleerde het niet zo handig, maar met daar verwijs ik allicht naar de Braziliaanse voetbalfans
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter weten
ach, ik had nog een paar minuten tijd te dodenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef twi het volgende:
Laten we die jongen nou gewoon in z'n eigen droomwereldje leven, wij weten wel beter
Maar waarom dan? Omdat er toevallig wat Brazilianen rondgelopen hebben? Ze betalen minder, maar dat wordt nou niet echt gecompenseerd door de Europese prestaties de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Barca en Real betalen natuurlijk beter en in die zin is PSV een opstapje, maar sportief wordt PSV als topclub beschouwd in Brazilië.
Ik volg veel Braziliaanse media (vertalingen)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ok, je hebt gelijk. als jij vaak met brazillianen praat over welke clubs ze niet kennen dan zal je het wel beter weten
Ik spreek niet van "we" op een forum, dus wie leeft er nou in een droomwereldjequote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef twi het volgende:
Laten we die jongen nou gewoon in z'n eigen droomwereldje leven, wij weten wel beter
Romario, Ronaldo, Vampeta, Alex, Gomesquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Omdat er toevallig wat Brazilianen rondgelopen hebben? Ze betalen minder, maar dat wordt nou niet echt gecompenseerd door de Europese prestaties de afgelopen jaren.
Umm.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Romario, Ronaldo, Vampeta, Alex, Gomes
'88, '05quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Umm.
Dat is nou niet echt antwoord op mijn vraag om het maar eens vriendelijk uit te drukken. Een paar Braziliaanse spelers maken een club geen topclub, hooguit een bekende club.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef ASSpirine het volgende:
Ajax heeft in het buitenland een naam als het gata om eigen toppers, Cruijff, Van Basten, enz...
Natuurlijk zullen ze daar ajax ook wel kennen, natuurlijk hebben ze er eens van gehoord
maar het invloed dat Ronaldo en Romario hebben op hun thuisland is vele malen groter dan een ajax waar ze eens van hebben gehoord, en zij worden direct in verband gebracht met PSV Barcelona, Inter en Real om er een paar te noemen.
maar dat willen jullie ook niet inzien..
Wat hebben dit soort dingen er nou mee te maken zeg.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:32 schreef cultheld het volgende:
Een leuke anekdote: Een aantal jaren geleden had ik een meisje uit Venezuela in de klas en die droeg een PSV-sjaal, want dat was de enige Nederlandse club die ze kende in Venezuela, net als iedereen in haar dorp, dus PSV is in meerdere Zuid-Amerikaanse landen bekender dan Ajax.
het gaat erom dat volgens Cultheld PSV in brazillie wordt gezien als een topclub terwijl ze nog nooit van Ajax gehoord zouden hebbenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:36 schreef ASSpirine het volgende:
Ajax heeft in het buitenland een naam als het gata om eigen toppers, Cruijff, Van Basten, enz...
Natuurlijk zullen ze daar ajax ook wel kennen, natuurlijk hebben ze er eens van gehoord
maar het invloed dat Ronaldo en Romario hebben op hun thuisland is vele malen groter dan een ajax waar ze eens van hebben gehoord, en zij worden direct in verband gebracht met PSV
Dus het lijkt me wel logischer dat PSV bekender is daar.
maar dat willen jullie ook niet inzien..
Dat heb ik een beetje overdrevenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het gaat erom dat volgens Cultheld PSV in brazillie wordt gezien als een topclub terwijl ze nog nooit van Ajax gehoord zouden hebben![]()
maar nu ben ik weg
Wow, een kwartfinale. Dat maakt je meteen een topclub.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |