tja... ik wacht nog eventjes danquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
op het nieuws hebben ze het al over de ergste sneeuwval sinds 1979
I've seen worsequote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
Mwoah, dat lijkt mij wat overdreven eerlijk gezegd. Volgens mij heb ik in b.v. '85 wel eens erger meegemaakt, vooral in combinatie met veel wind er bij.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
Als het goed is trekt het nu richting het zuiden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht he-le-maal niets.
Ben benieuwd voor de rest van de dag.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:17 schreef pekel het volgende:
[..]
Dat is maar een klein beetje, in vergelijking met hier..
staat in de fipoquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:43 schreef N.icka het volgende:
Is er al een code vandaag?
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:23 schreef Iggy het volgende:
[afbeelding]
dit is toch een leuke foto?
Tuinmeubilair ondergesneeuwd in Assen - Lucy Bouma
In Amsterdam is er niet zoveel als in Alkmaar b.v., maar het sneeuwt wel lekker door nogquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef Sonja27 het volgende:
Geweldig wat een sneeuw en dat in mijn vakantie! Hopenlijk ligt er in Amsterdam ook zoveel, ik neem de digi mee!
hee.. ikke ook!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:33 schreef Sputnik het volgende:
Niks in Eindhoven.. Ik wil sneeuw hier![]()
En dan fijn naar buiten kijken hoe de vliegtuigen zich door die sneeuw blazen (uitzicht heeft op start/landingsbaan)
aah, daar is ie weer hoorquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:42 schreef dimage het volgende:
iemand nog interesse in een beetje sneeuw ?? heb wel een beetje in de aanbieding.
en voor foto's kijk je hier
quote:
Jawel! Nu vallen de eerste vlokjesquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:45 schreef Frutsel het volgende:
mooie foto's speedy![]()
en nog steeds nix hier in enschede
quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:26 schreef Againzender het volgende:
De meeste neerslag lijkt wel boven de noordelijke Randstad te blijven plakken nu
quote:Sneeuwdek woensdag 2 maart om 9 uur: in grote delen van Friesland en Drenthe is 30 tot 40 cm sneeuw gevallen. Ten zuidoosten van de lijn ZeeuwsVlaanderen-Twente viel bijna geen sneeuw.
Het KNMI meldt: vooral in de noordelijke helft van ons land is de afgelopen 24 uur bijzonder veel sneeuw gevallen, op veel plaatsen tientallen centimeters. Aan top staat, bij de metingen van woendagochtend 9 uur, Heeg in het zuidwesten van Friesland met 50 cm, Gorredijk meldde 35 cm en Sneek met 34 cm sneeuw. Een hoeveelheid van 20 cm of meer binnen 24 uur, die niet door de wind is opgewaaid, komt op een willekeurige plaats in het binnenland gemiddeld eens in 10 jaar voor. Een hoeveelheid van 35 cm of meer komt gemiddeld eens in de halve eeuw voor. Aan de kust is dat nog zeldzamer. De huidige sneeuwsituatie is nog unieker omdat niet een enkele plaats maar een groot gebied te maken heeft met zulke grote hoeveelheden. In Friesland, Groningen en Drenthe roept de sneeuw herinneringen op aan 14 februari 1979, toen een sneeuwstorm het openbare leven ontwrichtte. Dat was echter een heel andere situatie dan nu omdat de problemen toen ontstonden door de combinatie van wind en sneeuw en de vorming van sneeuwduinen. Uit de archieven van de klimatologische dienst van het KNMI blijkt dat er ook op 11 januari 1959 en 31 december 1962 op grote schaal meer dan 20 cm sneeuw viel, dus waarschijnlijk is de huidige sneeuwsituatie de ergste van de laatste 50 jaar.
De zware sneeuwval was ruim voldoende voor het uitgeven van een WEERALARM, maar dat kwam niet. Het criterium is: op grote schaal, tenminste ter grootte van een provincie, sneeuw met meer dan 5 cm/uur en een vers sneeuwdek van tenminste 5,5 cm. Achteraf gemakkelijk gezegd, maar het verwachten van sneeuw is erg lastig. Gaat er veel sneeuw vallen, of valt het reuze mee. Via de LIMBURG WEERLIJN, 0900-9775, wordt u op de hoogte gehouden van de sneeuwverwachting in Limburg.
Die wetter online klopt wel vaker niet. Ook wel gehad, dat het volgens die radar hier regende, maar dat was dus niet het geval.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog steeds NIETS.
En waar komt de sneeuw terecht die volgens de radar hier in Limburg zou vallen???
[afbeelding]
Vaag, het sneeuwt hier in Capelle a/d IJssel (bij Rotterdam dus) aan één stuk door sinds een uur of half 4. En volgens dat kaartje valt hier helemaal niksquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog steeds NIETS.
En waar komt de sneeuw terecht die volgens de radar hier in Limburg zou vallen???
[afbeelding]
Klopt, en dat sneeuwdek klopt ook van geen kanten, want vanmorgen lag er zeker meer dan 3 centimeter!quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Volgens mij doet die wetteronline radar alleen regen. Het heeft hier namelijk de hele middag flink gesneeuwd (Westland) . Maar volgens die radar zit ik te liegen. Ook nu sneeuwt het nog, maar volgens de radar is er geen neerslag.
Dat klopt weerkundigen hebben het altijd over mm en 1 mm regen is 1 cm sneeuw volgens de weerkundigen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heeft die Helga-muts op RTL4 het over 25 en 50 MILLImeter
Ja dat is de theoriequote:Op woensdag 2 maart 2005 20:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dus als er nou eens 100 mm regen in 2 uurtjes valt dan ligt er 1 meter:p
In Maastricht zelfs geen vlokjesquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:34 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven nog altijd NIET wit. Wel wat vlokjes nu.. om simpel van te worden gewoon. Weer een reden om te geloven dat er géén God bestaat..
Die accu trekt 't niet met dit koude weer.quote:Op woensdag 2 maart 2005 21:16 schreef JoeKurr het volgende:
Eindelijk!
Oosterhout is wit
Ben net ff een rondje wezen maken voor wat foto's, maar kwam er achter dat dat niet lekker gaat met een lege accu.
Of de koude accu/batterijen even opwarmen op een warm plekjequote:Op woensdag 2 maart 2005 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die accu trekt 't niet met dit koude weer.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 21:16 schreef JoeKurr het volgende:
Eindelijk!
Oosterhout is wit
Ben net ff een rondje wezen maken voor wat foto's, maar kwam er achter dat dat niet lekker gaat met een lege accu.
Morgenochtend dan maar.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een digitaal weerstation die iig de buitentemp aangeeft, luchtdruk en luchtvochtigheid aangeeft. Toen kwam ik deze tegen:
http://www.weershop.be/weerstation%20barograaf.htm
Wat denken jullie?
Wouw leuk! Jammer dat ik toen nog niet thuis was!quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:17 schreef Poerkie het volgende:
Spontaan geregelde sneeuwballengevecht in Groningen via teletekst van de regionale omroep.
-Mooie foto's uut stad-
Whehe, die eerste foto is echt gaaf. Alleen de sneeuwbal in actie is scherp, de rest niet. Ziet er tof uitquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:17 schreef Poerkie het volgende:
Spontaan geregelde sneeuwballengevecht in Groningen via teletekst van de regionale omroep.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi dingetje, dat weerstation.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:01 schreef Rietvaerder het volgende:
if{user]="Rietvaerder", then {do}="ignore" ofzo?
Ja, daarom heb ik hem er ook bij gezet. Hieronder is die overigens nog groter:quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:58 schreef Xante het volgende:
[..]
Whehe, die eerste foto is echt gaaf. Alleen de sneeuwbal in actie is scherp, de rest niet. Ziet er tof uit.
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een digitaal weerstation die iig de buitentemp aangeeft, luchtdruk en luchtvochtigheid aangeeft. Toen kwam ik deze tegen:
http://www.weershop.be/weerstation%20barograaf.htm
Wat denken jullie?
Ik verbaas mij er steeds weer over dat als ik de keuken in loop het muurtje buiten opeens 20 cm hoger isquote:Op woensdag 2 maart 2005 23:55 schreef Steijn het volgende:
Amersfoort heeft nu 14 tot 16 centimeter.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik verbaas mij er steeds weer over dat als ik de keuken in loop het muurtje buiten opeens 20 cm hoger is![]()
Dik 20 cm hebben we dus wel gekregen hier
dat zou mooi zijnquote:Op donderdag 3 maart 2005 00:39 schreef Poerkie het volgende:
Komt er nieuwe sneeuw aan boven het Noorden?
[afbeelding]
Hier was het net andersom.quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:19 schreef Gijsje het volgende:
Nou vanmorgen was het ook wit in Deurne, ben naar mijn werk gereden in Nijmegen hoe verder ik in de buurt van Nijmegen kwam hoe meer sneeuw er lang.
De sneeuw (waar die nog ligt) hier in Venlo stelt niks voor.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop het maar![]()
Verlang er namelijk wel na
Dat 12 cm stelt niks voor
héhé, zo te zien wel jaquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ligt nog steeds 10 cm sneeuw
@kree, beetje zonde nu aangezien het laaste zooite weg trekt is er niks meer dan 1 leeg radar.
Daarom is het aan te raden om te kijken wat de weerberichten zijn, komt er iets spannends aan of niet.
Maar bedankt
Waar zie jij nog sneeuw hier in Venlo?quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:22 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De sneeuw (waar die nog ligt) hier in Venlo stelt niks voor.
Ik zie toch nog wat witte plakken sneeuw hier in noordquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:12 schreef fratsman het volgende:
[..]
Waar zie jij nog sneeuw hier in Venlo?![]()
5 tot 8 cm in het midden en het zuiden volgens de laatste computermodellen. Mag ook wel een keer, het noorden heeft zat sneeuw liggen.quote:
Ik heb 1X gehad dat:quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:27 schreef kree het volgende:
[..]
héhé, zo te zien wel ja
nouja hij is nog geldig tot 24.00 dus wie weet komt er nog wat
Zal je net beleven.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
5 tot 8 cm in het midden en het zuiden volgens de laatste computermodellen. Mag ook wel een keer, het noorden heeft zat sneeuw liggen.
Ik hoop het, er mag nog wel wat bij hierquote:Op donderdag 3 maart 2005 15:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zal je net beleven.
Morgen kijk je het nieuws (of frontpage)
Opnieuwe zeer zware sneeuwval in het noorden
De verwachtingen van in het noorden 5 cm en in het midden en zuiden van het land 5/8 cm sneeuw is voor de 2de keer in het noorden uitgelopen.
In minstens 2 uur tijd is daar al aan ruim 20 cm gevallen.
Nu 5 uur later ligt in het noorden al op sommige plaatsen 40 cm sneeuw!
Zeker weten dat dan heel het noorden is afgesloten van de buitenwereld.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:30 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Ik hoop het, er mag nog wel wat bij hier
Nu ik die diepblauwe lucht hier zie geloof ik dat wel!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daarnaast krijgen we eerst een enorme koude nacht.
-10/-20!!!!!!
Helaas gaan die buien langs onsquote:Op donderdag 3 maart 2005 17:50 schreef -Mk- het volgende:
Hier in Friesland bewolkt met enkele blauwe stukken er tussen.
[afbeelding]
Moet mijn verdomde weerstation wel een beetje mee werken.quote:Op donderdag 3 maart 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven is het dun bewolkt, maar wel nog geheel bedekt. Zo koud zal het denk ik voorlopig niet worden hier. In het noorden hoor ik al tot -20.. ben benieuwd! Dat worden vast nieuwe records.
quote:Extreme kou: tref voorbereidingen
DEN HAAG/DEN BOSCH - Energiebedrijven, onderhoudsmonteurs en de Wegenwacht adviseren woningbezitters en automobilisten om maatregelen te treffen tegen de strenge vorst in de komende nachten. Kleine ingrepen kunnen grote schade voorkomen.
Zet alle radiatoren in huis open en de kamerthermostaat op minstens 15 graden (normaal is 12 graden voldoende) en zorg dat de pomp blijft draaien, waarschuwt servicebedrijf Inhome dat meer dan een miljoen cv-ketels, geisers, boilers en kachels onderhoudt. Doe folie om buitenkranen, sluit de hoofdkraan en tap de kranen af.
Als de toiletruimte niet is verwarmd, is het verstandig om de watertoevoer af te sluiten, een keertje extra door te spoelen en een handvol zout in de hals van de pot te strooien. Als een waterleiding toch bevriest en niet is gescheurd, ontdooi dan voorzichtig met een föhn. Inhome benadrukt dat de bewoner verantwoordelijk is voor alle leidingen ná de meter.
Volgens de Wegenwacht is het nog niet te laat om de auto te beschermen tegen de kou. De hulpdienst heeft een flink pakket met tips voor de nacht van donderdag op vrijdag.
Smeer deurrubbers in met vaseline en doe kruipolie in de sloten om dichtvriezen te voorkomen. Om te zorgen dat de accu in de ochtend voldoende stroom levert en de auto goed start, is het aan te raden donderdag nog een half uurtje te rijden met de verwarming uit. De stroomvoorzienig kan zich zo optimaal opladen. "Korte afstanden met de verwarming vol open zijn funest", aldus een woordvoerder.
De handrem kan vastvriezen, zet de auto daarom alleen in de versnelling, aldus de Wegenwacht. Vul het daarvoor bestemde reservoir met vorstbestendige ruitenwisservloeistoef en sproei een keertje extra om ook de leidingen te beschermen. Zorg dat de wissers niet vastvriezen, bij voorkeur met een matje op de voorruit.
En hoewel pekel een ramp is voor blik en glans, is nu voor eens het advies: niet wassen, wacht tot het dooit.
Telegraaf
da's toch typisch Nederlands? Het komt wel goed hoor, ik zit toch in het warme zuiden van 't land trouwens..quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
Nou nou, dat lijkt me toch wel erg overdreven...
of niet?
Het tropische zuidenquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
da's toch typisch Nederlands? Het komt wel goed hoor, ik zit toch in het warme zuiden van 't land trouwens..
Hier (katwijk zh) ook en het vriest al 2 graden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:24 schreef -Mk- het volgende:
Het is inmiddels volledig helder in Leeuwarden
brr...quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:24 schreef -Mk- het volgende:
Het is inmiddels volledig helder in Leeuwarden
nou, dat wordt flink stoken dan!quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit staat nu op teletekst
[afbeelding]
foutje![]()
Maar dan ook voor het het zuiden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
geweldige vrijdag moet het worden..
ik ook hoor!quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar dan ook voor het het zuiden.
Want ik wil wel eens meer sneeuw
zien dan een laagje van1 cm
Vanmorgen maakten ze dezelfe fout, toen werd het -100. Dát vinden ijsberen zelfs koudquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit staat nu op teletekst
[afbeelding]
foutje![]()
uitstraling o.i.d. de warmte gaat juist snel weg, dus wordt het snel heel koud...quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vanmorgen maakten ze dezelfe fout, toen werd het -100. Dát vinden ijsberen zelfs koud
En op teletekst staat ook iets als "door het sneeuwdek wordt het daardoor nog kouder". Wat heeft dat sneeuwdek ermee te maken? Isolatie?
Que?quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
uitstraling o.i.d. de warmte gaat juist snel weg, dus wordt het snel heel koud...
eeh.. een zwarte auto wordt heet in de zon, een witte auto minder. Zoiets.. maar dan met witte sneeuw.quote:
Nope alles is sneeuwvrij.quote:
Ik krijg met temp gegevens ook niet door, mijn windmeter draait wel enzo dus vind het maar vreemd.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:10 schreef indahnesia.com het volgende:
@Speedy,
die van mij krijgt nu geen neerslag door, da's bevroren, maar verder werkt alles hier nog goed. 't is inmiddels -1.1°C
quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tering hier nu ook -4.2
Om 19:19 was het nog -2.7
tot -20 lokaal in het NO, dat zou wederom een record zijn deze maandquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:00 schreef Sasami het volgende:
[..]
Ja belachelijk hoe snel dat gaat huh!
en hebben jullie het RTL weer ook gezien? die hebben het over -16![]()
Ik zit in het noordoosten, gelukkig hoef ik morgen niet te werken en tis nu nu -4.2 gradenquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tot -20 lokaal in het NO, dat zou wederom een record zijn deze maand
Ik zit in het ZO, waar ze -6 verwachten of zo.. ook prima, ik moet nog werken morgen![]()
er ligt dan ook een pak sneeuw wat de oorzaak voor de snelle daling is. Iemand die dit trouwens kan toelichten? Ik heb nog altijd geen bevredigend resultaat gevonden waarom dit nu precies is.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:07 schreef Sasami het volgende:
[..]
Ik zit in het noordoosten, gelukkig hoef ik morgen niet te werken en tis nu nu -4.2 graden
Ik ben echt stomverbaasd hoe snel dat gaat![]()
Tis hier ook helder hoorquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:13 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik dacht dat het westen het koudste zou worden, omdat het hier wel helder is. Staat op TT van de NOS geloof ik.
Die daling? Er komt koude lucht uit Zweden, waar het tot -25 was.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
er ligt dan ook een pak sneeuw wat de oorzaak voor de snelle daling is. Iemand die dit trouwens kan toelichten? Ik heb nog altijd geen bevredigend resultaat gevonden waarom dit nu precies is.
Ja, dat zal toch een beetje het idee zijn. Sneeuw is tenslotte wit, wat inhoudt dat het in het zichtbare spectrum zo'n beetje alle frequenties licht weerkaatst. Kennelijk gebeurt dat ook in het infrarode deelquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:16 schreef Jalu het volgende:
Sneeuw zorgt voor een versnelde uitstraling van warmte.
Dit is geen transportkou, dan zou het overdag ook erg koud moeten zijn. Dit is pure uitstraling.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die daling? Er komt koude lucht uit Zweden, waar het tot -25 was.
V.
Je bent me voorquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:12 schreef Againzender het volgende:
Ik krijg nu door dat het om 23:00 uur -12,4 was in Leeuwarden
Ik denk sneeuwquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:30 schreef JoeKurr het volgende:
Ben benieuwd wat die sneeuwbuien morgen gaan brengen.
Mooizoquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik denk sneeuw
De verwachting is 2-5 cm. Nu klinkt dat weinig, maar normaal gesproken is dat ook wel genoeg om het verkeer in Nederland te ontregelen....
Ja, jammer dat het pas zo laat in het jaar valt. Het valt mij nog mee dat het zo lang blijft liggen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Weerman het volgende:
Maar het maakt toch niet zoveel meer uit, maandag wordt het gewoon weer 4 tot 6C.
Denk dat het morgen al erg ontregelt zal zijn, vooral met onze NS vrienden. Ik kijk eerst of ik wel naar school kan. Heb geen zin in glij partijen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik denk sneeuw
De verwachting is 2-5 cm. Nu klinkt dat weinig, maar normaal gesproken is dat ook wel genoeg om het verkeer in Nederland te ontregelen....
Is dat zo? Hier doen ze niets, alles schijnt op te zijn...quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Helpt pekel strooien met -12,4 wel eens?.
Er rijden nu strooiwagens af en aan.
Waarschijnlijk niet, zeker omdat er nu weinig verkeer is. Bij dat soort temperaturen moet je echt flink veel strooien, en dat moet dan goed ingereden worden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Die rotzooi is maar tot beperkte vorst geldig.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Jij bent sloom van begrip.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik realiseer mij nu pas dat je een toepasselijke nick hebt
Morgen ochtend -7 graden hier hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, zeker omdat er nu weinig verkeer is. Bij dat soort temperaturen moet je echt flink veel strooien, en dat moet dan goed ingereden worden.
Maar het zal wel preventief zijn, morgenochtend zal de temperatuur weer snel oplopen, en dan heb je vast dat laagje pekel liggen.
Ik realiseer mij nu pas dat je een toepasselijke nick hebt
-7 kan je nog wel tegenaan strooien, maar die -12 die er in Leeuwarden is, dat wordt een stuk lastiger!quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen ochtend -7 graden hier hoor.
En reken maar dat ik even naar een fontein ga
Zal er nu al zeker werkelijk mooi uit zien.
Had mijn fontein ook wel willen aan zetten maar ja, alles zit dicht
Idd, whatever mijn zorg nietquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
-7 kan je nog wel tegenaan strooien, maar die -12 die er in Leeuwarden is, dat wordt een stuk lastiger!
Van KNMI.nl:quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:46 schreef Saekerhett het volgende:
Op TT 705 staat bij Eelde poolsneeuw!! Dat heb ik nog nooit eerder op die pagina gezien, wasda precies??
Zal wel behoorlijk schitteren dan, op dit tijdstipquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:55 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Van KNMI.nl:
Bij rustig weer en temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze hemel ook poolsneeuw vallen. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren in het zonlicht.
Zo snel ?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:56 schreef KonnieKipke het volgende:
zou best mogelijk kunnen zijn bij een wolkendek
Zeker weten dat het niet het dauwpunt was.? ... Marknesse zakt naar - 19.6quote:
Op een stukje beveiligde site van KNMIquote:Op vrijdag 4 maart 2005 03:12 schreef Zwansen het volgende:
Waar zie je dat het zakt dan?
en wat heb je gedaan? een kacheltje gegeven?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 07:01 schreef NorthernStar het volgende:
Mijn sneeuwman belde vannacht aan om te vragen of hij naar binnen mocht. Zo koud was het!
Ik heb gedreigd om zout over hem heen te strooien als hij zich niet stil hield.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 07:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en wat heb je gedaan? een kacheltje gegeven?
Zo, ook even een half uurtje gefietst, prachtige beelden! Fantastische zonsopgang, dampende grachten, witte velden. Wel wat koud inderdaad, maar gelukkig staat er totaal geen wind.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 07:16 schreef indahnesia.com het volgende:
ik ga nu een ruim half uur fietsen door -11°C. Ik doe straks wel rapport opmaken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |