tja... ik wacht nog eventjes danquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
op het nieuws hebben ze het al over de ergste sneeuwval sinds 1979
I've seen worsequote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
Mwoah, dat lijkt mij wat overdreven eerlijk gezegd. Volgens mij heb ik in b.v. '85 wel eens erger meegemaakt, vooral in combinatie met veel wind er bij.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
Als het goed is trekt het nu richting het zuiden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht he-le-maal niets.
Ben benieuwd voor de rest van de dag.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:17 schreef pekel het volgende:
[..]
Dat is maar een klein beetje, in vergelijking met hier..
staat in de fipoquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:43 schreef N.icka het volgende:
Is er al een code vandaag?
quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:23 schreef Iggy het volgende:
[afbeelding]
dit is toch een leuke foto?
Tuinmeubilair ondergesneeuwd in Assen - Lucy Bouma
In Amsterdam is er niet zoveel als in Alkmaar b.v., maar het sneeuwt wel lekker door nogquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef Sonja27 het volgende:
Geweldig wat een sneeuw en dat in mijn vakantie! Hopenlijk ligt er in Amsterdam ook zoveel, ik neem de digi mee!
hee.. ikke ook!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:33 schreef Sputnik het volgende:
Niks in Eindhoven.. Ik wil sneeuw hier![]()
En dan fijn naar buiten kijken hoe de vliegtuigen zich door die sneeuw blazen (uitzicht heeft op start/landingsbaan)
aah, daar is ie weer hoorquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:42 schreef dimage het volgende:
iemand nog interesse in een beetje sneeuw ?? heb wel een beetje in de aanbieding.
en voor foto's kijk je hier
quote:
Jawel! Nu vallen de eerste vlokjesquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:45 schreef Frutsel het volgende:
mooie foto's speedy![]()
en nog steeds nix hier in enschede
quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:26 schreef Againzender het volgende:
De meeste neerslag lijkt wel boven de noordelijke Randstad te blijven plakken nu
quote:Sneeuwdek woensdag 2 maart om 9 uur: in grote delen van Friesland en Drenthe is 30 tot 40 cm sneeuw gevallen. Ten zuidoosten van de lijn ZeeuwsVlaanderen-Twente viel bijna geen sneeuw.
Het KNMI meldt: vooral in de noordelijke helft van ons land is de afgelopen 24 uur bijzonder veel sneeuw gevallen, op veel plaatsen tientallen centimeters. Aan top staat, bij de metingen van woendagochtend 9 uur, Heeg in het zuidwesten van Friesland met 50 cm, Gorredijk meldde 35 cm en Sneek met 34 cm sneeuw. Een hoeveelheid van 20 cm of meer binnen 24 uur, die niet door de wind is opgewaaid, komt op een willekeurige plaats in het binnenland gemiddeld eens in 10 jaar voor. Een hoeveelheid van 35 cm of meer komt gemiddeld eens in de halve eeuw voor. Aan de kust is dat nog zeldzamer. De huidige sneeuwsituatie is nog unieker omdat niet een enkele plaats maar een groot gebied te maken heeft met zulke grote hoeveelheden. In Friesland, Groningen en Drenthe roept de sneeuw herinneringen op aan 14 februari 1979, toen een sneeuwstorm het openbare leven ontwrichtte. Dat was echter een heel andere situatie dan nu omdat de problemen toen ontstonden door de combinatie van wind en sneeuw en de vorming van sneeuwduinen. Uit de archieven van de klimatologische dienst van het KNMI blijkt dat er ook op 11 januari 1959 en 31 december 1962 op grote schaal meer dan 20 cm sneeuw viel, dus waarschijnlijk is de huidige sneeuwsituatie de ergste van de laatste 50 jaar.
De zware sneeuwval was ruim voldoende voor het uitgeven van een WEERALARM, maar dat kwam niet. Het criterium is: op grote schaal, tenminste ter grootte van een provincie, sneeuw met meer dan 5 cm/uur en een vers sneeuwdek van tenminste 5,5 cm. Achteraf gemakkelijk gezegd, maar het verwachten van sneeuw is erg lastig. Gaat er veel sneeuw vallen, of valt het reuze mee. Via de LIMBURG WEERLIJN, 0900-9775, wordt u op de hoogte gehouden van de sneeuwverwachting in Limburg.
Die wetter online klopt wel vaker niet. Ook wel gehad, dat het volgens die radar hier regende, maar dat was dus niet het geval.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog steeds NIETS.
En waar komt de sneeuw terecht die volgens de radar hier in Limburg zou vallen???
[afbeelding]
Vaag, het sneeuwt hier in Capelle a/d IJssel (bij Rotterdam dus) aan één stuk door sinds een uur of half 4. En volgens dat kaartje valt hier helemaal niksquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
En nog steeds NIETS.
En waar komt de sneeuw terecht die volgens de radar hier in Limburg zou vallen???
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |