Die daling? Er komt koude lucht uit Zweden, waar het tot -25 was.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
er ligt dan ook een pak sneeuw wat de oorzaak voor de snelle daling is. Iemand die dit trouwens kan toelichten? Ik heb nog altijd geen bevredigend resultaat gevonden waarom dit nu precies is.
Ja, dat zal toch een beetje het idee zijn. Sneeuw is tenslotte wit, wat inhoudt dat het in het zichtbare spectrum zo'n beetje alle frequenties licht weerkaatst. Kennelijk gebeurt dat ook in het infrarode deelquote:Op donderdag 3 maart 2005 20:16 schreef Jalu het volgende:
Sneeuw zorgt voor een versnelde uitstraling van warmte.
Dit is geen transportkou, dan zou het overdag ook erg koud moeten zijn. Dit is pure uitstraling.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Die daling? Er komt koude lucht uit Zweden, waar het tot -25 was.
V.
Je bent me voorquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:12 schreef Againzender het volgende:
Ik krijg nu door dat het om 23:00 uur -12,4 was in Leeuwarden
Ik denk sneeuwquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:30 schreef JoeKurr het volgende:
Ben benieuwd wat die sneeuwbuien morgen gaan brengen.
Mooizoquote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik denk sneeuw
De verwachting is 2-5 cm. Nu klinkt dat weinig, maar normaal gesproken is dat ook wel genoeg om het verkeer in Nederland te ontregelen....
Ja, jammer dat het pas zo laat in het jaar valt. Het valt mij nog mee dat het zo lang blijft liggen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Weerman het volgende:
Maar het maakt toch niet zoveel meer uit, maandag wordt het gewoon weer 4 tot 6C.
Denk dat het morgen al erg ontregelt zal zijn, vooral met onze NS vrienden. Ik kijk eerst of ik wel naar school kan. Heb geen zin in glij partijen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:36 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik denk sneeuw
De verwachting is 2-5 cm. Nu klinkt dat weinig, maar normaal gesproken is dat ook wel genoeg om het verkeer in Nederland te ontregelen....
Is dat zo? Hier doen ze niets, alles schijnt op te zijn...quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Helpt pekel strooien met -12,4 wel eens?.
Er rijden nu strooiwagens af en aan.
Waarschijnlijk niet, zeker omdat er nu weinig verkeer is. Bij dat soort temperaturen moet je echt flink veel strooien, en dat moet dan goed ingereden worden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Die rotzooi is maar tot beperkte vorst geldig.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:38 schreef pekel het volgende:
Jij bent sloom van begrip.quote:Op donderdag 3 maart 2005 23:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik realiseer mij nu pas dat je een toepasselijke nick hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |