Alleen dat eerste lijkt me ethiopisch?quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:52 schreef knuppelhout het volgende:
ethiopisch!
Enjeira's (zuurdesempannekoekjes, staan al 2 dagen te brouwen), curry met rosbief, spaanse tortilla maar dan in balletjes die we gaan bakken, een yoghurt-koriander-munt dipsausje en een flink gevulde salade met veldsla,hazelnoten,feta,dunne reepjes paprika en verse gemarineerde olijven (altijd een potje in de koelkast, erg lekker)
de 1e 2 ja. de curry is ook ethiopisch (maar inderdaad: lijkt sterk op oosterse curry's. erg veel invloeden in afrika. de balletjes moeten eigenlijk kikkererwtenballetjes zijn, inderdaad: bijna hetzelfde als falafel uit het midden-oosten)quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:29 schreef Marietje_ het volgende:
[..]
Alleen dat eerste lijkt me ethiopisch?
Ik ga lekker erwtensoep eten en een sneetje roggebrood erbij
Ik ga vanavond Spongebob pasta etenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:45 schreef Dskedar het volgende:
macaroni
Ik ook nog nietquote:Op donderdag 24 februari 2005 06:06 schreef Riann het volgende:
weet ik nog niet
Lief!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:06 schreef Oblivion het volgende:
Wij gaan vanavond romantic dineren.![]()
Waar? Weten we nog niet, zien we wel..![]()
Het lijkt mij niet echt wat, maar als je het niet probeert weet je het nooit!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:33 schreef Sorella het volgende:
rookworst goulash, of het lekker is geen idee nog nooit gemaakt
Mijn ouders doen dat ook wel eens... Best lekker.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Haha wat een grappige combi Killermom!
Nog nooit eerder van gehoord moet ik zeggen
toch hoort t bij elkaar, met roggebrood, en stroop. of pannekoek metquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Haha wat een grappige combi Killermom!
Nog nooit eerder van gehoord moet ik zeggen
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:41 schreef Oblivion het volgende:
Wij zijn vanavond bij de Argentijn wezen eten, godelief wat een lekker vlees!![]()
Heerlijk een ossehaas gegeten van 300 gram...![]()
Ah gut, je moet wel wat eten hoor!!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
niks
ik heb gewoon geen zin om te koken,.
of, uberhaupt wat te doen.
voel me n beetje kut
--> HVJJN
Haha, mijn vader heeft het er altijd over dat zijn moeder vroeger zei: 'We eten pannenkoeken!' en dat hij zich dan verplicht voelde om 'hoi hoi' te roepen terwijl hij helemaal niet van pannenkoeken houdt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:45 schreef Oblivion het volgende:
Pannekoeken!![]()
Totdat zoonlief zei: Mama, ik lust helemaal geen pannekoeken...
*Klomp breekt....
* Oblivion wat anders gaat klaar maken voor zoonlief...![]()
Ik 2 belehap flikandel en bamibal o en flietjesquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:55 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Berehap rosti en een frietje joppie![]()
Ze zeggen altijd belehap losti![]()
Damn...het is bijna 18.00 uur en ik ben nog niet klaar. Dit doe ik volgende week niet nog eens hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:25 schreef ruby het volgende:
Ik ga zo beginnen met de voorbereidingen van telo met bakkeljauw en kouseband met garnalen. Het is even een werkje, maar dan heb je ook wat. Waarschijnlijk eet ik dit de komende drie dagen, maar dat vind ik niet erg.
Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar het recept...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:58 schreef ruby het volgende:
[..]
Damn...het is bijna 18.00 uur en ik ben nog niet klaar. Dit doe ik volgende week niet nog eens hoor.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:13 schreef KiwiTjuHh het volgende:
zelfgemaakte kippensoep met stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter
Zal ik het naar je mailen? Of zal ik het hier neerzetten voor de liefhebbers?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:10 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar het recept...![]()
Die kikkers worden, net zoals koeien, schapen, varkens, en sommige vissoorten, commercieel uitgebuit door de mensheid. Deze komen uit indonesie--gekocht bij Xotusquote:
En dat zegt ie tegen een F&F modquote:Op zondag 20 maart 2005 00:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Die kikkers worden, net zoals koeien, schapen, varkens, en sommige vissoorten, commercieel uitgebuit door de mensheid.
Hmm, mail maar...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:26 schreef ruby het volgende:
[..]
Zal ik het naar je mailen? Of zal ik het hier neerzetten voor de liefhebbers?
Ik snap echt niet hoe jij er zo lang over doet? Wij doen er echt hoogstens 1,5 uur over. Moest je de casave nog planten?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:58 schreef ruby het volgende:
[..]
Damn...het is bijna 18.00 uur en ik ben nog niet klaar. Dit doe ik volgende week niet nog eens hoor.
Je bent een kanjer!quote:Op zondag 20 maart 2005 10:32 schreef ruby het volgende:
Oblivion, ik heb je net een mailtje gestuurd.
Pos, jou wil ik het ook wel sturen maar ik heb je emailadres niet.
Sja, ik weet het. Het is waarschijnlijk alles bij elkaar.. Ik moest nog een paar keer de deur uit voor nog wat vergeten dingetjes. En ik heb eerst de garnalen kouseband gemaakt, dat ging redelijk snel. Alleen de rest duurde nogal lang. Nu moet ik ook zeggen dat ik het wel een beetje op m'n gemak gedaan heb hoor. Ik was nogal gaar, dus ik had geen zin om alles heel haastig te doen. Dat verklaart het een beetje denk ik.quote:Op zondag 20 maart 2005 10:38 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik snap echt niet hoe jij er zo lang over doet? Wij doen er echt hoogstens 1,5 uur over. Moest je de casave nog planten?
OT; zelfgebakken friet
telo met pindasausquote:Op zondag 20 maart 2005 11:09 schreef ruby het volgende:
Ow ja, vanavond eet ik weer garnalen kouseband en telo met bakkeljauw.
quote:Op zondag 20 maart 2005 02:03 schreef Bluezz het volgende:
En dat zegt ie tegen een F&F mod
Billetjes roepen gewoon wat weerstand bij me op om te eten, net als paardenrookvlees, wat hier altijd in de koelkast ligt![]()
quote:Op zondag 20 maart 2005 17:47 schreef ruby het volgende:
Vervelend zeg allemaal Indisch eten mee naar huis krijgen.
Jij bent eng! Een hele week je menu vooruit plannen... je doet me heel erg aan iemand denkenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 07:58 schreef rvrb het volgende:
Ik heb net het menu voor volgende week opgesteld (de boodschappen worden vandaag gedaan) dus post 'm hier ook maar
Zaterdag: sandwiches/stokbrood met verschillende soorten beleg
Zondag: vidé, aardappelpuree en appelmoes
Maandag: hotdogs (een keertje lekker simpel en ondertussen meer dan een jaartje geleden dat ik er nog eens gemaakt heb - wel mét zuurkool, knackworst, mosterd en augurk)
Dinsdag: opnieuw vidé
Woensdag: aardappels, rode kool met appeltjes en kalfslapjes
Donderdag: spaghetti
Quiche is out! Rice is in...quote:Op zondag 20 maart 2005 18:28 schreef Oblivion het volgende:
De quiche van gisteren, en wilde wat met kip gaan doen, ik zie wel...![]()
Och ik schrok al. Begon al aan mezelf te twijfelenquote:Op zondag 20 maart 2005 11:06 schreef ruby het volgende:
[..]
Sja, ik weet het. Het is waarschijnlijk alles bij elkaar.. Ik moest nog een paar keer de deur uit voor nog wat vergeten dingetjes. En ik heb eerst de garnalen kouseband gemaakt, dat ging redelijk snel. Alleen de rest duurde nogal lang. Nu moet ik ook zeggen dat ik het wel een beetje op m'n gemak gedaan heb hoor. Ik was nogal gaar, dus ik had geen zin om alles heel haastig te doen. Dat verklaart het een beetje denk ik.
Overigens had ik voorgekookte bevroren cassave, dus ik hoefde het zelf niet eens te koken, wat veel tijd scheelt. En de bakkeljauwfilet hoefde ik ook niet van graatjes te ontdoen, wat dus ook veel tijd zou moeten schelen.
Al met al was ik toch een eeuwigheid bezig.
idd.. ik barst weer bijna.. maar ik heb alleen wat rendang en ayam setan meegenomen... de rest mocht ze houdenquote:Op zondag 20 maart 2005 17:47 schreef ruby het volgende:
Vervelend zeg allemaal Indisch eten mee naar huis krijgen.
Weet ik veel? Vidé betekend voor mij "geleegd", is dat iets waar je wat mee kunt?quote:Op zondag 20 maart 2005 20:41 schreef kissa het volgende:
" Zondag: vidé, aardappelpuree en appelmoes "
Snijder, wat is vidé?
Ik heb gekookte aardappelen, bietjes en een balletje gehakt met jus gegeten.
Kan je dat gehakt niet even van tevoren in een koekepan gaarbakken?quote:Op zondag 20 maart 2005 18:16 schreef ozzietukker het volgende:
Gevulde paprika met gehakt, met een tomatensaus en rijst![]()
nu maar hopen dat ik nu het gehakt wel gaar krijg
![]()
Ehm dat gehakt was dus niet gaar... heb kleine paprika'tjes gebruikt.. 35 minuten in de oven (200 graden) nog rood vlees binnenin.. moet het dan een jaar in de oven ofzo
Het was overigens wel te eten, heb gewoon het rode vlees eruit gehaald, en de tomatensaus was super!!!
Aparte combinatie, met die stoofpeertjes.quote:Op maandag 21 maart 2005 13:54 schreef BBQ-kip het volgende:
Gisteren restjes gegeten en vanavond wordt het pindasoep met taugé en daarna gebakken rijst met varkenshaassateh.
Ow en stoofpeertjes erbij, daar is mijn vriend gisteren de hele dag mee bezig geweest, heerlijk!
Recept!quote:
heeft u daar een recept van?quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:48 schreef Angeles het volgende:
Bladerdeeg met gehakt, broccoli en kaassaus uit de oven.
Nou die soep was best te eten hoor (niet heel erg super, maar gewoon een soepie).quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:12 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook nog zo'n zak bospaddestoelensoep liggen, die kan ik dus weg gooien???
Wij eten vanavond shoarma vlees met rijst.
Ik heb nu al zin in vrijdag, want dan gaan we Grieks halen!!
Grieks is ook echt mijn favoriet. Als we gaan uiteten, gaan we meestal naar de Griek. Erg standaard, maar wel lekker!quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Nou die soep was best te eten hoor (niet heel erg super, maar gewoon een soepie).
Het was meer het stokbrood dat tegenviel.
Grieksdat kan ik wel 4 keer in de week eten, jam!
Hoe maak je de tahoe klaar?quote:
Ik doe altijd in kleine reepjes snijden, beetje bakken tot ze een licht korstje hebben en dan lekker roerbakken met de groenten tot ze goed gaar zijn. Echt heerlijk vind ik het.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:18 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hoe maak je de tahoe klaar?
Ga het wel een keertje proberen als het lekker is
Nou, ik was toch wel blij met die 2 boterhammen...quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:36 schreef BBQ-kip het volgende:
Aha, vervelend hoor... maar gelukkig kun je morgen inderdaad weer lekker koken
Ik wil morgen iets maken met deeg en gehakt denk ik...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |