Uit zo'n pakje wereldgerechten van knorr?? Die is idd prima te maken, ik gooi er altijd bladspinzie doorheen en wat gorgonzola. Wat variereer jij?? (altijd in voor goede suggesties)quote:Op dinsdag 21 september 2004 12:26 schreef Faithy het volgende:
gisteren lasagnette uit een pakje gemaakt, simpel, doch met variaties wel weer erg lekker
Ik zou ook het liefste heel de dag in de weer zijn met de mooiste italiaanse producten, verse kruiden, verse pasta's maken, een houtvuuroven in mn achtertuin maken voor de beste pizza's, verse buffelmozzarella bij de boer om de hoek halen, zelf olijfolie's persen enzo......helaas stelt momenteel mn financieele budget, mogelijkheden & tijd me niet in staat om dit te doen, DUS zal ik het zo nu en dan moeten doen met idd een PAKJE, En ik denk dat de gemiddelde italiaan het een worst zal wezen dat ik italiaans uit een pakje haal aangezien z'n Pizza's al jaren lang verkracht worden door de Diepvriesindustrie.quote:Op dinsdag 21 september 2004 14:49 schreef DAMH het volgende:
de gem. italiaan draait zich om in ze graf als ie hoort dat er een topic is over italiaans voedsel en ze beginnen over "pakjes"
Je weet dat je vis nooit moet combineren met nitraatrijk voedsel als spinazie aangezien dat kankerverwekkend is? Dat is nu behoorlijk in opspraakquote:Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Faithy het volgende:
Pasta (bij voorkeur Tagiatelle) met spinazie a la crème en kleine stukjes zalm en parmezaanse kaas(gewoon maken zoals het er staat zeg maar)
Hm, nog niks over gehoord, maar ja, in de zon zitten, biefstukken, Fricandellen speciaal, Barbequen zijn blijkbaar ook niet al te goed voor je gestel....quote:Op woensdag 22 september 2004 02:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je weet dat je vis nooit moet combineren met nitraatrijk voedsel als spinazie aangezien dat kankerverwekkend is? Dat is nu behoorlijk in opspraak
Of je zoekt natuurlijk gewoon even na in hoeverre dat waar is... http://www.voedsel.net/vragen/vraag17.htmquote:Op woensdag 22 september 2004 02:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je weet dat je vis nooit moet combineren met nitraatrijk voedsel als spinazie aangezien dat kankerverwekkend is? Dat is nu behoorlijk in opspraak
Als Italianen ergens trots op zijn is het wel hun eten, en het kan ze misschien niet schelen DAT het gebeurt maar ze hebben wel minachting voor de mensen die die troep eten...quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:11 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ik zou ook het liefste heel de dag in de weer zijn met de mooiste italiaanse producten, verse kruiden, verse pasta's maken, een houtvuuroven in mn achtertuin maken voor de beste pizza's, verse buffelmozzarella bij de boer om de hoek halen, zelf olijfolie's persen enzo......helaas stelt momenteel mn financieele budget, mogelijkheden & tijd me niet in staat om dit te doen, DUS zal ik het zo nu en dan moeten doen met idd een PAKJE, En ik denk dat de gemiddelde italiaan het een worst zal wezen dat ik italiaans uit een pakje haal aangezien z'n Pizza's al jaren lang verkracht worden door de Diepvriesindustrie.
Ben ik voor een deel wel met je eens, alleen dat het voordeliger is als je alles vers koopt, als je elke dag thuis italiaans eet misschien wel ja, maar ik eet niet eens elke dag thuis, laats staan italiaans. Dus dan word het wel een redelijk prijzig grapje (wat ik me zo nu en dan graag permiteer, daar niet van.) Dus zo nu en dan een pakje zal er bij mij toch in gaan.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Als Italianen ergens trots op zijn is het wel hun eten, en het kan ze misschien niet schelen DAT het gebeurt maar ze hebben wel minachting voor de mensen die die troep eten...
Alles vers inkopen is op de lange termijn sowieso goedkoper dan al die pakjes, het is lekkerder en ook nog 'ns gezonder. Het kost wel wat meer tijd, maar daar krijg je wel verdomd veel lekkers voor terug!
heb ik al gedaan http://www.milieucentraal(...)Groente%20en%20fruitquote:Op woensdag 22 september 2004 11:58 schreef biawa het volgende:
[..]
Of je zoekt natuurlijk gewoon even na in hoeverre dat waar is...
Italianen gebruiken toch voor het overgrote merendeel dezelfde ingrediënten als wij? Okee, er is natuurlijk een aantal typisch Italiaans dingen zoals pecorino maar verder gebruik je toch net zo goed paprika's, ui, tomaten en spek enzo in de hollandse keuken? Dus met diezelfde ingrediënten kun je ook gewoon hollands koken hoorquote:Op woensdag 22 september 2004 17:36 schreef Chielus het volgende:
[..]
Ben ik voor een deel wel met je eens, alleen dat het voordeliger is als je alles vers koopt, als je elke dag thuis italiaans eet misschien wel ja, maar ik eet niet eens elke dag thuis, laats staan italiaans. Dus dan word het wel een redelijk prijzig grapje (wat ik me zo nu en dan graag permiteer, daar niet van.) Dus zo nu en dan een pakje zal er bij mij toch in gaan.
Ik heb 1 kilo kalfsfricandeau genomen (voor 4 personen), met daarnaast tagliatelle en tomatensalade. De combinatie van vlees en saus was heerlijk zacht en subtiel van smaak.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:26 schreef Litman het volgende:
- recept Vitello Tonato -
Na het weekend laat ik weten hoe het smaakte!
![]()
Ik zie toch restaurants vol Italianen in Italie die alleen een pizza nemen, gewoon als hoofdgerecht.......quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:45 schreef Faithy het volgende:
overigens:
Pizza's zijn voor italianen wat voor ons het patatje-pinda bij de snackbar is: een snack voor tussendoor of 's avonds laat...
maar nooit een avondmaaltijdgerecht...
Ik mis de pepers in je receptquote:Op maandag 18 oktober 2004 00:21 schreef krakkemieke het volgende:
Peperonata
3 grote paprika's
uitje
teen knoflook
olijfolie
.
Italianen die ook op vakantie zijn..quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:08 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik zie toch restaurants vol Italianen in Italie die alleen een pizza nemen, gewoon als hoofdgerecht.......![]()
Palermoquote:Op woensdag 15 september 2004 21:55 schreef Faithy het volgende:
En bij ons in het winkelcentrum, in Kraaiensteijn zit een Italiaan, geniaal lekker
lopend buffet? heb ik wat gemist?quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Palermo
alleen een lopend buffet bij een italiaanpizzas zijn er wel lekker
Ik vind zalm met pasta het lekkerst als je zo min mogelijk ingrediënten gebruikt, omdat zalm niet erg uitgesproken van smaak is:quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Heeft er nog iemand een recept voor een pastasaus met zalm?
Ja het was in een restaurantje aan de Via Cavour in Rome dus dat was echt niet uit een pakje neem ik aan ...quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:06 schreef Chielus het volgende:
Risotto is volgens mij een klassiek italiaans gerecht, ik hoop alleen dat je hem wel zelf hebt gemaakt (of hebt laten maken) en niet die zooi uit een pakje die je tegenwoordig overal kunt krijgen. Aangezien die echt niet lekker is tav the real thing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |