abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25297468
quote:
Op maandag 28 februari 2005 09:24 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ja ik snap die reactie's hier boven ook niet je mag toch best optimistisch zijn over de toekomst en als je zo goede resultaten haalt als twente heeft gedaan in 2005 mag je best hopen op meer dan de 8ste plaats
Optimistisch ben ik zeker, maar na een maandje goede prestaties moet je denk ik nog niet te hoog van te toren blazen. Dat kan alleen maar in het nadeel werken. Als iedereen ze nu al roemt, gaan ze wedstrijden als tegen de Graafschap onderschatten. Ook past het niet echt bij de Twentse mentaliteit om te vroeg te juichen. Iets dat bijv. bij Vitesse de kop heeft gekost een tijdje geleden.

Maar een plek van 6-8 zie ik nu wel zitten. Volgend seizoen zijn we denk ik pas echt klaar voor plek 5 of 6. Sowieso al eerder dan de meeste mensen bij de club gedacht hadden denk ik. We hebben in ieder geval laten zien dat we best kunnen voetballen en op dit moment gelijkwaardig zijn aan clubs uit de aankomende subtop (Vitesse, Roda, Utrecht). Misschien over een jaar of 2 een plek bij de gevestigde subtop? (Heerenveen, AZ)

[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 28-02-2005 12:47:34 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_25300189
**De aanklager betaald voetbal heeft
Daniël Majstorovic van FC Twente een
schikkingsvoorstel van 7 wedstrijden
schorsing gedaan.De verdediger zou in
het duel met FC Groningen Martin Drent
tot twee keer toe een elleboogstoot
hebben gegeven.

dat is best lang....
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 28 februari 2005 @ 17:01:44 #73
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25300293
wat een zooi
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_25300625
Zeven wedstrijden ?

Zul je zien dat het na een beroep nog hoger gaat uitvallen
pi_25300778
Relatief gezien echt een veel te hoge straf. 3 a 4 wedstrijden lijkt me voldoende.
pi_25300908
Dit is niet normaal, we zien elke week ellebogen, nu gebeurt het een keer 2 keer in een wedstrijd, waarbij de laatste gewoon een stevig duel was, alleen Drent had de pech dat hij tegen de elleboog van Majstorovic op sprong, we zien een beetje beetje bloed en heel Nederland spreekt er schande van. Zielig gewoon dat die tuchtcommissie zich zo laat beinvloeden door de media
Цой жив
  maandag 28 februari 2005 @ 18:05:55 #77
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25301055
Ik vind 7 wedstrijden ook ietwat veel. Met 4 ben ik ook tevreden
pi_25301144
Ik had 10 geopperd, dus 7 valt dan nog mee.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 februari 2005 @ 19:33:23 #79
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25301242
quote:
Op maandag 28 februari 2005 17:55 schreef Zwoerd het volgende:
Dit is niet normaal, we zien elke week ellebogen, nu gebeurt het een keer 2 keer in een wedstrijd, waarbij de laatste gewoon een stevig duel was, alleen Drent had de pech dat hij tegen de elleboog van Majstorovic op sprong, we zien een beetje beetje bloed en heel Nederland spreekt er schande van. Zielig gewoon dat die tuchtcommissie zich zo laat beinvloeden door de media
Ja precies vind ik ook
pi_25301312
7 wedstrijden is bijna de rest van de competitie
Zonder Majstro kunnen we die 6e plek wel vergeten denk ik....

En hoe komen ze op 7 wedstrijden?
Die vent die Kokmeijer letterlijk kreupel schopte kreeg er 10 en Majstro voor al dan niet gemeende elleboogjes maar 3 minder?

[ Bericht 41% gewijzigd door Moody op 28-02-2005 23:04:13 ]
'13 |
'14
  maandag 28 februari 2005 @ 23:24:01 #81
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25303836
quote:
Op maandag 28 februari 2005 19:38 schreef Moody het volgende:
7 wedstrijden is bijna de rest van de competitie
Zonder Majstro kunnen we die 6e plek wel vergeten denk ik....

En hoe komen ze op 7 wedstrijden?
Die vent die Kokmeijer letterlijk kreupel schopte kreeg er 10 en Majstro voor al dan niet gemeende elleboogjes maar 3 minder?
Die vitesse speler die gerald sibon de kaak bijna brak dan niet normaal
pi_25304150
7 wedstrijden vind ik een goede straf eigelijk.
That's all folks!
  maandag 28 februari 2005 @ 23:42:58 #83
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_25304293
quote:
Op maandag 28 februari 2005 23:37 schreef -Vaduz- het volgende:
7 wedstrijden vind ik een goede straf eigelijk.
donder toch op die knaap van sparta kreeg maar een paar wedstrijden meer.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_25307989
Ja dat klopt inderdaad niet, maar dit vind ik wel kloppen. 3 voor de ene elleboog en 4 voor de andere. (Al moet er eens een beleid komen voor het uitdelen van schorsingen m. b.t gelijkwaardige overtredingen, lees column Methodmich op de Frontpage)
That's all folks!
  Moderator dinsdag 1 maart 2005 @ 09:16:06 #85
8781 crew  Frutsel
pi_25308385
tis gewoon weer te gek voor woorden.
Majstorovic wordt nu als voorbeeld gesteld voor heel nederland..
het was niet eens duidelijke ellebogen (zie bijv. Van Persie... ) maar ja, volgende keer springen we gewoon als watjes in de lucht zodat mietjes als Drent een opgelegde kans krijgen.
De scheids stond er notabene 5 meter vanaf en zei/deed niets...
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:26:39 #86
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25308458
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 09:16 schreef Frutsel het volgende:
De scheids stond er notabene 5 meter vanaf en zei/deed niets...
Dat zegt genoeg over de scheids.

Niet eens duidelijke ellebogen zegt ie
  dinsdag 1 maart 2005 @ 09:54:03 #87
39793 Moody
el moody
pi_25308803
De scheids zelf, onze trainer, ons bestuur, zelfs Ron Jans, Johan Derksen en diverse andere mensen met verstand vinden dat er geen opzet in het spel was.

Maarja, je zag bloed, dus dan moet de straf nog erger zijn dan toen Zlatan iemand een nekbreuk veroorzaakte vorig jaar en 6 wedstrijden kreeg Toen zat Jack van Gelder het op te nemen voor Zlatan. Nu wrijft hij in zijn handjes

Mocht Majstro schuldig bevonden worden, dan is 4 of 5 wedstrijden veel meer gepast. Je kan dit niet vergelijken met de doodschop op Kokmeijer of een potje vechten (waar ook 7 tot 10 wedstrijden voor gegeven worden). Daar moet zelfs een Groningen supporter het mee eens zijn.
'13 |
'14
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:24:33 #88
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25309214
ik hoop echt dat de straf iets minder zal uitvallen of misschien 7 wedstrjiden waarvan 3 voorwaardelijk ofzo
  Moderator dinsdag 1 maart 2005 @ 10:42:04 #89
8781 crew  Frutsel
pi_25309454
gewoon vrijspraak en rood voor drent en de scheids
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:59:52 #90
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25309698
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 09:54 schreef Moody het volgende:
Daar moet zelfs een Groningen supporter het mee eens zijn.
Ben ik ook, zie een paar posts terug. 4 wedstrijden lijkt mij toepasselijker.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:11:19 #91
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25309868
7 is belachelijk veel. Wat een ongelofelijke willekeur toch weer daar in Zeist. Zware straffen vind ik ok, maar geef ze dan aan iedereen.
Onbegrijpelijk ook dat Kesler hier niets aan gedaan heeft.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:00:23 #92
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25311515
Hoezo, per elleboog is het 4 wedstrijden schorsing. En ik zag er 2. Dus is 7 nog een goedmakertje.

Dat ze niet consequent zijn weten we helaas maar al te goed.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:50:30 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25315635
Oh, ik wist niet dat schorsingen door niet geconstateerde overtredingen cumulatief zijn. Mijn fout.
Maar dan nog moet het 8 zijn dus en niet 7.
pi_25324296
quote:
Aanklager: 'Zeven duels voor Majstorovic'

28/2/2005 16:51

FC Twente dreigt Daniel Majstorovic voor langere tijd te moeten missen. Althans als de aanklager van KNVB zijn zin krijgt, want vanuit Zeist werd een schikkingsvoorstel van zeven wedstrijden naar Enschede gestuurd.
De aanklager van de KNVB kwam tot het voorstel na een onderzoek naar de vermeende elleboogstoten die Majstorovic in de wedstrijd tegen FC Groningen had uitgedeeld. Tot twee keer toe heette Martin Drent het slachtoffer. De aanvaller was witheet en zal bij de tuchtzaak het niet opnemen voor de Twente-verdediger die in de wedstrijd door scheidsrechter Bossen geen kaart kreeg.

De zaak komt voor de tuchtcommissie. FC Twente heeft het voorstel namelijk resoluut van de hand gewezen. 'Onvoorstelbaar', reageert algemeen directeur Johan Plageman op de website van FC Twente. 'Dat een straf in dergelijke omvang wordt uitgesproken terwijl Majstorovic in de wedstrijd zelfs geen gele kaart heeft ontvangen. En dat terwijl de televisiebeelden duidelijk aantonen dat scheidsrechter Bossen dicht bij de gebeurtenissen stond.'

Maar FC Twente heeft meer redenen om het voorstel naast zich neer te leggen. 'Het feit dat reeds een half uur nadat FC Twente haar bevindingen bij de KNVB had ingediend het schikkingsvoorstel binnenkwam kan duiden op een reeds vooringenomen standpunt. Wij zullen het schikkingsvoorstel daarom niet accepteren.'
quote:
Bij FC Twente zijn ze volledig over de rooie gegaan toen ze vernamen wat de aanklager van de KNVB voor hun Zweedse verdediger Daniël Majstorovic in petto had: zeven wedstrijden schorsing. Die woede is vreemd, want in Enschede hebben ze toch ook gewoon televisie?
De Tukkerse voorzitter Johan Plageman kennelijk niet - of 't apparaat is nog niet aangesloten op de kabel. 'Hij zegt zelf niks gedaan te hebben en Bossen heeft er vijf meter vanaf gestaan en heeft nog geen gele kaart gegeven', brieste de naïeve preses. Volgende keer maar even bij de buren kijken, dus.

De KNVB-aanklager heeft wél een tv (breedbeeld en flatscreen waarschijnlijk ook nog, het nieuwste van 't nieuwste) en zag de duels tussen Martin Drent en Daniël Majstorovic tot in den treure voorbij komen. Hij kon er na een dikke week dan ook niet meer omheen: zeven wedstrijden voor de kale Zweed.

Blijft de vraag waarom Ruud Bossen niks deed tijdens FC Groningen-FC Twente. Want dáárin had Plageman natuurlijk wél gelijk: Bossen stond er met z'n neus bovenop. 'Wellicht had ik zeker die eerste actie moeten bestraffen. Die tweede vond ik minder overtuigend', liet de arbiter weten, ná het zien van de beelden.

Misschien had Bossen gewoon z'n dag niet, vorige week zondag. Kan. Want de karatetrap van Dmitri Shoukov deed hij ook al af met slechts geel.

Zou 't soms die enorme autorit van Haarlem naar Groningen zijn die Bossen parten speelde? Want laten we wel wezen: dat ís natuurlijk wél een teringeind. Maar toeval of niet: eerder dit seizoen was 't Bossen óók al ontgaan hoe Hans van de Haar in hetzelfde Oosterpark op de knie van Paul Matthijs was gaan staan. De KNVB-aanklager, compleet met flatscreen, had 't wel gezien en schorste de Utrecht-spits voor vijf duels.

Ruud Bossen komt met dergelijke uitglijers echter gewoon weg. Dat is te zeggen: afgelopen weekeinde werd-ie van SC Heerenveen-PSV afgehaald en moest-ie voor straf naar AGOVV-Emmen, maar met één wedstrijdje Gouden Gids Divisie zat z'n boetedoening er kennelijk al weer op. Komend weekeinde mag Bossen namelijk weer gewoon naar De Graafschap-NAC Breda.

Een dergelijk standje staat natuurlijk in geen verhouding tot de op handen zijn schorsing van Daniël Majstorovic. Dus waar blijft 't schikkingsvoorstel voor Ruud Bossen?

Geert Jan Darwinkel
Van de website van de KNVB:
quote:
Drie dagen na de klassieker meldde de aanklager een vooronderzoek te starten naar het incident waarbij Mark van Bommel in de voorlaatste minuut van de eerste helft was betrokken. Volgens tv-beelden van bovengenoemde wedstrijd zou Mark van Bommel een armbeweging hebben gemaakt richting Rafael van der Vaart van Ajax. Menigeen vond het merkwaardig dat de aanklager alleen een vooronderzoek instelde naar de actie van Van Bommel. Vennegoor of Hesselink en Ibrahimovic hadden zich toch evenmin van hun fatsoenlijke kant leren kennen?

Het antwoord op deze vraag is eenvoudig. Er is een belangrijk verschil tussen genoemde incidenten. Het incident tussen Mark van Bommel en Rafael van der Vaart is tijdens de wedstrijd niet door scheidsrechter Eric Braamhaar beoordeeld. De aanklager heeft in dat geval de bevoegdheid om, mede op basis van tv-beelden, een vooronderzoek in te stellen. Bij de incidenten van Vennegoor of Hesselink en Ibrahimovic ligt de zaak anders. Beide duels zijn wél door de scheidsrechter waargenomen en beoordeeld. Dat betekent dat de aanklager betaald voetbal geen bevoegdheid meer heeft om een vooronderzoek in te stellen en eventueel een schikkingsvoorstel voor te leggen.

De aanklager heeft vanzelfsprekend eerst aan de scheidsrechter om informatie gevraagd; het is van belang te weten, of de arbiter de betreffende overtreding heeft gezien en beoordeeld. De aanklager mag zoals gezegd níet in een beslissing van de scheidsrechter treden. Zodra de scheidsrechter een beslissing heeft genomen over een overtreding - zoals bij de acties van Vennegoor of Heeselink en Ibrahimovic - kan de aanklager geen vooronderzoek instellen en moet hij de zaak laten zoals ‘ie is. Omdat de scheidsrechter aan de klager heeft gemeld het incident met Mark van Bommel níet te hebben waargenomen, kan de aanklager in dit geval wél een vooronderzoek starten.
Ik wens de openbaar aanklager veel succes want dat zal hij nodig hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25326567
Bossen heeft de acties van Majstrorovic gezien én beoordeeld tijdens de wedstrijd. Hij zag dat 2 spelers een duel aangingen en zag verder niets wat opzettelijk gedaan zou zijn.

Zelfs na het zien van de tv beelden later zei dat er weinig aan de hand was.

Of de beoordeling helemaal juist was, doet er totaal niet toe blijkt uit bovenstaande woorden van de KNVB. N.B: Nogsteeds zijn de meningen heel erg verdeeld over de beelden. Velen geven ook Bossen gelijk. Waarom trekt de KNVB dan tegen zijn eigen regels in een conclusie waar hoorbaar vele mensen tegen zijn?

Als we uitgaan van de denkwijze van de KNVB is de scheidsrechter altijd de eerste die bepaald wat er is gebeurd. Alleen als hij het totaal niet heeft gezien, kan het nadien worden bestraft. Dat is hier dus niet het geval. Dus in dit geval treedt de aanklager wel in een beslissing van de scheidsrechter. (zie 3e alinea)

Als dit echt uit de regelementen van de KNVB komt, kunnen we ze hierop aanspreken lijkt me.

[ Bericht 52% gewijzigd door Moody op 02-03-2005 08:33:01 ]
'13 |
'14
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:04:23 #96
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25327974
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Bossen geeft toch echt aan dat hij bij de eerste elleboog op had moeten treden.

Het is natuurlijk ook dom om Majstrorovic te gaan verdedigen want het waren duidelijke ellebogen. En een daarvan sowieso een overtreding, dus waar praten we nog over? De hoogte van de straf misschien, maar dat er een straf moet komen lijkt me overduidelijk.
pi_25328442
Nou, als de KNVB werkt zoals ze dat in het verleden ook gedaan hebben, wordt Majstro vrijgesproken.
Bossen heeft de acties gezien en niet ernstig bevonden. De scheids heeft dus gezien en beoordeeld tijdens de wedstrijd. Als dat een regel is, moet de KNVB zich daar nu ook aan houden en niet alleen als Ajax tegen PSV speelt
'13 |
'14
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 10:37:44 #98
8781 crew  Frutsel
pi_25328518
je kent de KNVB Moody...vergeet ut maar...
tis gewoon kut en twente wordt de dupe let maar op.
pi_25328578
In dit geval zorgt de KNVB er waarschijnlijk letterlijk voor dat Twente geen UEFA cup speelt volgend seizoen en daarnaast brengen ze de club financieel en sportief in gevaar. (gezien de aankomende uitbreiding van het stadion en de daarmee samenhangende vereiste positieve publiciteit).

Het vervelendst is dat nu ook veel supporters van Twente zelf een negatief beeld van de club krijgen, terwijl ze misschien alleen af gaan op de straf van de KNVB.

Voor alle duidelijkheid: We hebben het hier niet eens meer over de intentie van Majstro en of de straf terecht is. We hebben het er hier over dat de KNVB met 2 maten meet. Wel een interessante discussie, niet alleen voor Twente op dit moment, maar voor alle clubs die ooit zoiets hebben meegemaakt of dat nog gaan doen.

Mocht Majstro echt zoveel wedstrijden schorsing krijgen, dan is dat de aanleiding om iedereen die een soortgelijke actie doet ook voor 5,6,7 of 8 wedstrijden te schorsen. In de toekomst kunnen we de KNVB aanspreken als ze bijv. een Ajaxied voor een soortgelijke actie maar 4 wedstrijden geven.

Ik persoonlijk geloof overigens wel dat de acties van Majstro onbedoeld waren. Niet alleen omdat ik voor Twente bent, maar omdat ik van verdedigers in het amateur-voetbal om me heen heb gehoord dat ze zoiets 10x per seizoen meemaken....hoort gewoon bij het duel. Als er geen bloed aan te pas was gekomen, kreeg hij 3 wedstrijden en had hij die aangepakt.

Maar goed, van een mening een feit maken is erg moeilijk. Zeker als weinigen die mening delen. En nog moeilijker wanneer de media op de bevolking inpraat, zodat de KNVB in een hoek wordt gedrukt.

Maar ik vrees dat ze gewoon bij 7 wedstrijden blijven. Dat "eist" het volk Als het bijv. om een Ajax-speler zou gaan zouden veel meer mensen de kant van de club en de speler kiezen, omdat er simpelweg veel meer Ajax-supporters zijn, ook in de media. Dat speelt zeker weten mee in het oordeel van de KNVB.

[ Bericht 15% gewijzigd door Moody op 02-03-2005 11:29:05 ]
'13 |
'14
pi_25335386
7 wedstrijden is voor 2 elleboogstoten. Waarschijnlijk dus 3+3+1 of zo.

Maar het is overduidelijk dat hij niet veroordeeld kan worden zelfs als Bossen zegt dat hij het verkeerd beoordeeld heeft want anders was Dani ook veroordeeld voor zijn moordaanslag op Lodewijks.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25335594
Hij wordt natuurlijk wel gewoon geschorst en vermoedelijk ook 7 duels. Als voorbeeld.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:41:03 #102
39793 Moody
el moody
pi_25337991
Die Salmon toch....

4 wedstrijden schorsen die vent!!!
'13 |
'14
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:53:25 #103
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_25338239
Stond vandaag een ingestuurde brief in de Tubantia van een oud mannetje die vroeger moest leren een kopduel aan te gaan met beide armen langs het lichaam gehouden. Moest nu ook maar weer ingevoerd woden vond hij.

Zit eigenlijk ook nog wel iets in.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_25343399
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:40 schreef methodmich het volgende:
Hij wordt natuurlijk wel gewoon geschorst en vermoedelijk ook 7 duels. Als voorbeeld.
En dat is mede de schuld van de media (incl. jouw column).
pi_25343769
Ik heb de volgende mail verstuurd naar de KNVB (en CC naar de VI en Tubantia)
quote:
Beste KNVB,

Met deze mail wil ik u uitleg vragen en u inzicht verschaffen over de handelswijze van de KNVB tot nu toe over de zaak Majstorovic.

Mijn eerste intentie is niet het discussiëren over het feit of beide acties bewust of onbewust uitgevoerd zijn. Echter, wanneer hij onder ede zal beweren dat de kwetsuren van Martin Drent gevolg waren van een kopduel met als doel de bal te koppen, zijn wij de laatste om hem niet te geloven. In de “echte wereld” ben je immers pas schuldig tot je onschuld is bewezen. Het enige bewijs zit in de herinnering van Majstorovic. Hij is de enige die zijn onschuld kan bewijzen, niet de media die hem graag aan de schandpaal wil zien. Maar dit terzijde.

Nu hetgeen waar ik enigszins mee in de maag zit. Ik quote uit een van de berichten op uw website:

"Het incident tussen Mark van Bommel en Rafael van der Vaart is tijdens de wedstrijd niet door scheidsrechter Eric Braamhaar beoordeeld. De aanklager heeft in dat geval de bevoegdheid om, mede op basis van tv-beelden, een vooronderzoek in te stellen. Bij de incidenten van Vennegoor of Hesselink en Ibrahimovic ligt de zaak anders. Beide duels zijn wél door de scheidsrechter waargenomen en beoordeeld. Dat betekent dat de aanklager betaald voetbal geen bevoegdheid meer heeft om een vooronderzoek in te stellen en eventueel een schikkingsvoorstel voor te leggen."

In het geval van Majstorovic heeft scheidsrechter Bossen tijdens de wedstrijd waargenomen én beoordeeld. Hij stond er immers enkele meters vanaf en vertelde het volgende aan journalisten na de wedstrijd:

"Wellicht had ik de eerste reactie moeten bestraffen. Die tweede vond ik minder overtuigend".

Duidelijk waargenomen en beide beoordeeld als duels tussen twee mannen, punt. Als ik eerdere quote mag geloven, dan is het niet mogelijk om Majstorovic te vervolgen voor wat hij eventueel gedaan zou hebben. Is er hier sprake van selectief handelen en gelden deze regels alleen bij PSV-Ajax? In dat geval mijn oprechte excuses voor mijn waanideeën jegens uw organisatie.

Maar wacht, het wordt al duidelijker wanneer ik verder lees in hetzelfde bericht:

“We spreken van voldoende bewijs als er twee bewijsmiddelen zijn. Enkel en alleen op tv-beelden kan niemand worden veroordeeld. Concreet: als een overtreding duidelijk op de tv-beelden is te zien, maar alle betrokkenen zeggen dat er niets is gebeurd, dan kan de zaak niet worden bestraft door de aanklager.”

Twee bewijsmiddelen dus. De tv beelden kunnen de intentie van de actie van Majstorovic onmogelijk bewijzen, dat valt dus al af.
Ik vraag me dan werkelijk af welke twee bewijsmiddelen u heeft genomen om tot de strafeis van 7 wedstrijden schorsing te kunnen en mogen komen.

De eis van 7 wedstrijden schorsing is sowieso absurd hoog. Ik wil u erop wijzen dat Bouaouzan 10 wedstrijden schorsing heeft gekregen na de aanslag op Niels Kokmeijer. Hij heeft Niels letterlijk invalide geschopt en hij had nooit de intentie om de bal te spelen. Ik hoop dat u het met me eens bent dat twee al dan niet gemeende ellebogen tijdens een duel om de bal hiermee in schril contrast staan. Deze jongen had voor minimaal een seizoen geschorst moeten worden, wat waarschijnlijk ook was gebeurd als de media zich op dezelfde wijze erover had ontfermt als over de zaak Majstorovic.

Tenslotte nog een quote uit een email van u als antwoord op de vraag waarom de eis tegen Majstorivoc zo hoog was:

“Meteen na het weekend kregen we talloze mails dat er nu eens écht opgetreden diende te worden."

Hierop maak ik uit dat het volk beslist. Hetzelfde volk dat uit de media heeft opgemaakt hoe moedwillig Majstorovic zijn tegenstander tot bloedens toe – want dat wekt de aandacht – tweemaal een elleboogstoot heeft verkocht.

Mijn vraag aan u: Kunt u bovenstaande beweringen reglementair verdedigen?

Wanneer dit niet mogelijk voor u is, hoop ik dat het hoger beroep gunstig uitvalt voor Majstorovic, zodat u terecht de enige partij zal zijn die de consequenties zal moeten dragen. Laten we het spelletje niet verpesten door de ware gekken op het veld en op de tribunes.

Alvast bedankt.

Mvg,

Bron: http://www.knvb.nl/news/fullstory.sps?LanguageID=19&id=10039393
Ik zie net toevallig op vi.nl dat de advocaat van Majstro dezelfde denkwijze heeft
'13 |
'14
pi_25344696
Goede uiteenzetting, alleen ben ik bang dat het helemaal niets gaat uithalen. Majstorovic wordt een voorbeeld voor de verder straffen die er gaan volgen.
That's all folks!
pi_25345196
Toch niet, let maar op

We hebben hier echt een heel goed punt dat ook al is aangehaald door de advocaat van Majstro.

Je moet ook niet vergeten dat zo'n beslissing van invloed is op de rest van zijn voetballoopbaan. Als hij niet geschorst wordt, gaat hij volgend seizoen gewoon naar een Nederlandse topclub of Europese subtopper. Als hij alleen de laatste 3 wedstrijden van de competitie nog maar in actie kan komen, is de kans kleiner dat hij een transfer kan verdienen. Goed voor Twente, minder voor hemzelf.
'13 |
'14
  Moderator donderdag 3 maart 2005 @ 15:37:07 #108
8781 crew  Frutsel
pi_25347814
hij krijgt gewoon vrijspraak door vormfouten in de knvb regelementen...
en terecht...
een beslissing van de scheids kan niet worden herroepen...
en de scheids nam de beslissing dat hij de ellebogen niet ernstig genoeg vond voor een kaart

discussie gesloten, regelementen geven aan Vrijspraak.
pi_25347862
Ben benieuwd. Misschien zit er ergens toch een addertje onder het gras.

Als hij wel wordt vrijgesproken, ben ik natuurlijk erg trots op mezelf
'13 |
'14
pi_25350103
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:12 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

En dat is mede de schuld van de media (incl. jouw column).
Nou, ik heb toch niet de pretentie dat mijn column de KNVB beweegt toch het schorsen van spelers hoor. Bovendien, als je goed had gelezen zou Majstorovic in mijn gesuggereerde systeem niet geschorst worden.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 maart 2005 @ 20:00:31 #111
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_25350943
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:37 schreef Frutsel het volgende:
hij krijgt gewoon vrijspraak door vormfouten in de knvb regelementen...
en terecht...
een beslissing van de scheids kan niet worden herroepen...
en de scheids nam de beslissing dat hij de ellebogen niet ernstig genoeg vond voor een kaart

discussie gesloten, regelementen geven aan Vrijspraak.
Laat ze de scheidsrechters die deze dingen niet zien maar een keer goed straffen ipv 1 toto divisie wedstrijd... Ben het er wel mee eens dat volgens de regelementen vrijspraak waarschijnlijk is, maar het waren gewoon overtredingen. Neem ook de overtreding van Shoukov, die was echt belachelijk en daar krijgt hij geel voor..

Laat ze die Bossen maar eens een keer straffen voor de grove fouten die hij begaat.
pi_25358166
Kan de openbaar aanklager ook geschorst worden op basis van TV beelden?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 08:19:31 #113
39793 Moody
el moody
pi_25359200
quote:
Zaak Majstorovic houdt aan.

Zoals verwacht kwam de advocaat van Majstorovic gisteravond tijdens de zitting met het verzoek om de tuchtcommissie niet ontvankelijk te verklaren, i.v.m. het wedstrijdrapport van de heer Bossen, waarin hij aangeeft de genoemde voorvallen te hebben beoordeeld en niets heeft gezien waarvoor hij moest optreden. Majstorovic zou dus in zijn gelijk staan. De aanklager "toverde" echter een stapeltje A4tjes uit zijn tas met een aanvullende verklaring van Bossen.
De advocaat van Majstorovic vroeg om 5 minuten schorsing van de zaak om met de vertegenwoordigers van FC Twente te gaan praten. Kabalt (advocaat Majstorovic) vervolgde. "Als de aanklager de tijd heeft gehad om Bossen te ondervragen en de verklaring zo bij de processtukken kan doen, dan hebben wij dat recht ook. De aanklager geeft de verdediging gelijk en de tuchtcommissie neemt haar advies over. Majstorovic baalt omdat er nog geen duidelijkheid is. Dinsdag wordt de zaak vervolgd. En dan zal ook Ruud Bossen er bij zijn.

Bron: TCT
Wie geeft Bossen ff een nieuwe Porsche?
'13 |
'14
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:52:29 #114
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25360068
Ik ken nog een paar Kroaten die Bossen wel een duwtje in de goede richting kunnen geven.
  zondag 6 maart 2005 @ 16:37:51 #115
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_25398259
Nou, dat zijn weer 3 belangrijke puntjes in de pocket
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  zondag 6 maart 2005 @ 16:51:49 #116
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25398458
Weer 3 punten

het gaat mooi benieuwd naar de samenvatting

als ik dit lees op vi

Roda JC voetbalt en FC Twente pakt de punten
pi_25398942
Hoe dan ook de 3 punten zijn binnen
Цой жив
  zondag 6 maart 2005 @ 18:00:27 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_25399006
Als een proud to be a tukker ben ik erg content over de laatse paar weken voetbal

TWENTE KOMT ERAAN.... of niet
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 maart 2005 @ 21:29:21 #119
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_25401930
volgend jaar naar liverpool
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_25404453
Leuk dat Twente weer gewonnen heeft! Ik gun het Coolen ook wel eigenlijk.
That's all folks!
  maandag 7 maart 2005 @ 00:17:36 #121
39793 Moody
el moody
pi_25404847
Volgens Roda lag het vooral aan de scheids (ja tuulk joh )

En deze is ook wel lollig:
quote:
......... van de onschuldig kijkende Majstrovic (nr.3). Luinge zag echter niks!! Wederom geen straf voor Majstrovic?
Iedereen wil Majstro nu rode kaarten aannaaien, daar kun je op wachten.
'13 |
'14
pi_25409812
Ook www.voetbalplus.nl meldt weer een elleboog van Majstro.
quote:
Majstorovic liet zich overigens ook weer gelden. Na ruim een uur spelen deelde de Zweedse verdediger een elleboogstoot uit aan zijn tegenstander Cisse. Eerder kreeg de speler al een schikkingsvoorstel van zeven duels, daarvoor is nog geen uitspraak gedaan maar ook nu kan de Zweed weer een onderzoek verwachten. De elleboogstoot werd door scheidsrechter Luinge niet gezien.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:36:02 #123
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25409926
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:17 schreef Moody het volgende:

Tsssk. Zat er inderdaad aan te komen. Blegh, kinderachtig gezeur over die ellebogen, d'r moet eens wat meer gevoetbalt worden, al dat gezeur.
  maandag 7 maart 2005 @ 12:32:50 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_25410822
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:17 schreef Moody het volgende:
Volgens Roda lag het vooral aan de scheids (ja tuulk joh )
Roda had het bij rust al ruimschoots afgemaakt moeten hebben. Dat kun je de scheids niet verwijten, maar wel de scherpte van onze spitsen. En nu zijn we Cristiano ook nog 's kwijt voor 7 maanden...

Alleen die handsbal op de lijn was een duidelijke penalty, maja die krijg je niet en dan moet je doorballen. Dat Vloet dan het laatste kwartier zonder middenveld gaat ballen... :x Geen 1 kans meer gehad daarna...
quote:
Welkom in Nederland...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 7 maart 2005 @ 12:36:01 #125
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25410855
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:32 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Roda had het bij rust al ruimschoots afgemaakt moeten hebben. Dat kun je de scheids niet verwijten, maar wel de scherpte van onze spitsen. En nu zijn we Cristiano ook nog 's kwijt voor 7 maanden...

Alleen die handsbal op de lijn was een duidelijke penalty, maja die krijg je niet en dan moet je doorballen. Dat Vloet dan het laatste kwartier zonder middenveld gaat ballen... :x Geen 1 kans meer gehad daarna...
[..]Dat was geen penal gewoon afweren was dat

Welkom in Nederland...
  maandag 7 maart 2005 @ 12:36:29 #126
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_25410860
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tsssk. Zat er inderdaad aan te komen. Blegh, kinderachtig gezeur over die ellebogen, d'r moet eens wat meer gevoetbalt worden, al dat gezeur.
Dat "gezeur" is meer dan terecht als ze ook daadwerkelijk gemaakt worden
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_25413056
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:36 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Je kunt er ook over overdrijven..
Evenals overdijven met straffen. Geef er gewoon 4 met 1 voorwaardelijk,niemand die je daarna meer hoort. Dankzij die mega-straf heeft Bossen nu zelfs al zn verklaring moeten wijzigen,nu kon je lekker over in Nederland. Na het moeten voetballen een dag na de vuurwerkramp had ik al zo mn twijfels over de KNVB maar die zijn nu alleen maar erger geworden!
pi_25413118
quote:

[..]

[..]

Welkom in Nederland...
Roda in de 1e helft inderdaad de veel betere ploeg..Twente was gewoon rijp voor de sloop. Stond ook echt perplex toen het ineens 1-2 stond en Roda als een krant stond te voetballen ineens.

Heb me in in ieder geval weer vermaakt dit weekend in Limburg en 2 punten meer als gehoopt!
pi_25413143
quote:

[..]

[..]

Welkom in Nederland...
  maandag 7 maart 2005 @ 18:01:06 #130
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_25414373
Hier ook nog maar even de vraag, want in het Live-verslagen topic is het eigenlijk niet op zijn plaats.

Waarom staat Heerenveen momenteel op de ranglijst boven Twente?
7. sc Heerenveen 23 10 5 8 35 38-40
8. FC Twente 24 10 5 9 35 30-28

Evenveel punten, maar Twente heeft een beter doelsaldo. En verliespunten tellen toch niet mee in de stand? Heerenveen moet nog maar zien dat ze punten pakken in de inhaalwedstrijd. Tot die tijd heeft Twente gewoon een beter doelsaldo.

Heeft iemand de officiële puntentelling?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_25415025
Heerenveen heeft een beter puntengemiddelde momenteel. 35/23 is beter dan 35/24.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 7 maart 2005 @ 18:55:55 #132
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25415148
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:36 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Kom op DG, spelers die rollend op de grond liggen na vuurwerk dat 3 meter van hun vandaan ontploft, of minutenlang op de grond liggen na een sneeuwbal op hun hoofd, een vingertje in het gezicht en de van de profs ligt tegenwoordig jankend op de grond. Laat ze eens voetballen, ze maken van voetbal en wijfensport.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:26:40 #133
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25422958
Held Niels wil nog niet terugkeren naar FCT, bovendien konden ze zijn slaris niet betalen. Nu zal hij waarschijnlijk bij 1. FC Nürnberg uitkomen.
Niels wat doe je?
pi_25423102
Goede carrieremove. Straks speelt hij nog in de 2. Bundesliga.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:16:17 #135
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_25424346
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 09:39 schreef gras het volgende:
Goede carrieremove. Straks speelt hij nog in de 2. Bundesliga.
2. Bundesliga is geen schande. Het merendeel van de clubs in die liga zou probleemloos meekunnen in de HCE!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:16:29 #136
39793 Moody
el moody
pi_25424349
Hij zal wel denken dat hij altijd nog naar Twente kan.
Nou, zelfs op dit moment zie ik in Niels geen meerwaarde voor het team, laat staan als hij de 30 gepasseerd is
'13 |
'14
  Moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 11:57:08 #137
8781 crew  Frutsel
pi_25424857
volgens VI.NL

FC Twente doet Gakhokidze nieuwe aanbieding

8/3/2005 10:59

Terwijl het na de winterstop voor de wind gaat, is FC Twente al bezig met het nieuwe seizoen. Giorgi Gakhokidze heeft een aanbieding op zak, Niels Oude Kamphuis komt zeker niet.
Na een mislukt avontuur in Oekraïne en Rusland keerde Gakhokidze in december terug bij FC Twente. De Georgische aanvaller tekende een contract voor een half jaar, waarin hij zich weer in de kijker wilde spelen.

Hoewel hij door een spierblessure nog weinig in actie kwam voor FC Twente kan Gakhokidze zijn verblijf in Enschede verlengen. De Georgische aanvaller heeft een aanbieding voor twee jaar op zak. 'Als ik in Nederland blijf, dan het liefst bij Twente. Ik ben de club dankbaar dat ze me wederom een kans geeft', zei Gakhokidze begin februari in VI.

Niels Oude Kamphuis stond eveneens op het lijstje van de Enschedese club. Maar gesprekken maakten duidelijk dat er een te groot gat zat tussen vraag en aanbod om de Schalke-speler terug te halen. 'We hebben er binnen de financiële mogelijkheden van FC Twente alles aan gedaan, maar we zijn er helaas niet uitgekomen', zei directeur Johan Plageman.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 12:11:37 #138
39793 Moody
el moody
pi_25425034
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:16 schreef DarkShine het volgende:

[..]

2. Bundesliga is geen schande. Het merendeel van de clubs in die liga zou probleemloos meekunnen in de HCE!
Dat is zeker waar. Een 2. Bundesliga club kan hem waarschijnlijk meer geld bieden.
Maar op sportief vlak zou Twente een betere keus voor hem zijn denk ik. Volgend jaar (misschien zelfs dit jaar) meedoen voor Europees voetbal, vol sfeervol stadion, in de kijker spelen in eigen land (misschien NL elftal of transfer naar topclub verdienen). Dan maar ff een jaartje wat minder verdienen, ik zou het wel weten
'13 |
'14
pi_25425193
2e bundesliga trekt denk ik meer mensen dan de HCE
pi_25425294
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 11:16 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Maar wat Moody zegt, sportieg gezien zeker geen goede keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')