quote:Ingezonden: Remember the war!
MENING
Tsja, ik was erg tevreden dit weekeinde al vond ik het tegen Sporting af en toe weer een beetje zeer onprofi van deze of gene. Tussen de bedrijven door werd ik gebeld om bijna iedereen op het Iberisch schiereiland de vliegende paarse godk****r te wensen maar wat bijvoorbeeld die Castelen (zucht) en ook Kalou (diepe zucht) lieten zien aan scherpte was om te janken. Onze verdedigers waaronder de heer Basto en zeker de onrustige Stuiverloon lieten zich weer lekker provoceren, wat te denken van Saidi die a la Wim Kieft vanaf een meter (ook al was het tien keer buitenspel!) de bal op de lat knalt als een blinde kameel. Ook Hofs was veel te aardig en te flegmatiek. Nee, boys...
Als je die kleine lijer met nummer 9 nu eens na de tweede schwalbe een keek op zijn kloten geeft of eens wat vaker bij de scheidsrechter zeurt om een gele kaart. Dat vind ik normaal jodiaans maar op EC niveau en zeker tegen die kurkneukers is alles toegestaan... want laten we wel wezen, zij doen het ook en het werkt vaak ook nog.
Tot zover de (bijna) gratis les na deze 2-1 nederlaag.
REMEMBER THE WAR!
Vergeet voorafgaand aan deze zeer belangrijke match alsjeblieft niet het leed dat ons in de vorige eeuw door die stinkportugezen is aangedaan. Remember het geile Benfica dat alle vrolijke en olijke Hollanders met een kater en 3-1 (Eusebio) weer de stoomboot instuurde na een potje intimidendo. Als dat nu zou gebeuren denk ik dat Cor Steijn met orgel en al door vier hoolies over boord wordt geflikkerd om te pletter te slaan op de kade maar dat terzijde.
Zijn we godnakend Sporting in 1985 alweer vergeten?, Feyenoord maakt 3-1 in blessuretijd (goed voor een verlenging), wij allemaal uitzinnig juichen en schreeuwend om Portugees bloed in de verlenging maar de scheidsrechter Dotchev (Hoer!) keurt de bal op appél van alle elf bastaardprodukten af vanwege hands (al weet tot vandaag de dag niemand dat zeker) terwijl Mario Been finaal werd platgetrapt in het doelgebied, er liep tijdens die scene zelfs nog een Portugese verzorger in het veld die op het moment suprème voor de grens ging staan (echt waar!) en ja hoor...... we vlogen er weer uit.
Remember FC Porto op de drempel van de eerste Feyenoord- Champions League deelname toen (na een 1-0 in blessuretijd verloren uitmatch) die mega-maricon van een Couto, Mike Obiku een minuut voor tijd bij een stand van 0-0 drie meter voor de goal omver trok en Kim Nielsen (moge hij eeuwig branden in de hel) lachend de andere kant op keek. J. de Wolf werd bijna blind geslagen en de arme Fred Blankemeijer ontving een roggel op het voorhoofd in de spelerstunnel.
Tot slot..... Remember die kleine k****rportugees Rui Barros die namens Monaco de onmogelijke en dodelijke tweede treffer maakte voor AS Monaco in de Kuip.
RECEPT
Dus het recept in de Kuip: veel gillen, rollen, doen alsof je wordt geslagen en geschopt, leer echt huilen (bekijk de band live ADO-Feyenoord en de tranen trekken spontaan je porum uit), trek je eigen shirt stuk als bewijs, krap je hoofd open en laat het gutsen. Kijk goed om je heen naar grens, scheidsrechter en vierde officieel en roggel eens zo'n eikel in zijn muil en wacht op de klap of de schop die zeker volgt, leer woorden en titels als hoerenzoon, zusterneuker, moederbeffer, je oma heeft een stinkende druipkut, je pa is een kinderpooier, krijg de open TBC aan je aars en vieze hiv-patient in het Portugees uit je hoofd, trek aan shirtjes, klapje op de slappe en waterkoude kloten (met vlakke hand!) bij een corner en binnen de zestien veel vallen, vallen en vallen (Lazovic!).
Wat ook helpt is eens de voertaal van de scheidsrechter eigen maken en de man af en toe beleefd complimentjes geven of op verontwaardigde toon vragen om een sanctie voor die brutale beesten, verklap de scheidsrechter dat ze rare dingen tegen hem zeggen in dat verbasterde regenwoudtaaltje van ze. Deel drie aanstekers met een opdruk van Lissabon uit en als je voor het groen-witte supportersvak staat speel je dat je er een voor je kanis krijgt, het liefst nog gooide je je in de baan van het projectiel om de arme scheidsrechter te beschermen. De goede man zal je belonen en die wegwerpbic kost de klotenklappers 20.000 ¤ per stuk. Niet slecht voor een niet navulbaar stuk plastic met een vuursteentje.
Als de Kuip dan ook goed gaat gillen en brullen bij elke vermeende schwalbe legt zo'n druiloor de bal zeker tweemaal op de stip en krijg je ook nog eens een handvol freekicks op de rand zestien. Tel daar een aantal geel, rood en geel-rode prenten op voor je opponent (die keeper is een onzekere lul de behanger) en klaar is Feyenoord. Na het laatste fluitsignaal geef je iedereen vervolgens netjes een handje, je ruilt shirtjes met de acht resterende veldspelers en verheug je op het flesje fris dat trainer Ruud voor je in de kantine haalt.
EPILOOG
Laat ze achteraf maar meesmuilen in de 020-pers en op mokum-tv, maar ik voorspel het serieus een 4-1 zege als Feyenoord het gewoon op een professionele wijze aanpakt. Liever dat dan met sportief en zogenaamd eervol spel met 2-2 de stortbak van de UEFA Cup in. Winnen dus godgodgloeiende godverdomme.
Sorry voor de grove taal.
Cruz
Dit komt wel heel gemeend overquote:Sorry voor de grove taal.
quote:Sporting mist donderdag Beto en Polga
Anderson Polga en Beto moeten donderdag tegen Feyenoord verstek laten gaan. De twee verdedigers van Sporting Lissabon kampen met een spierblessure.
Voor Anderson Polga ging het zaterdag mis tegen União Leiria. Acht minuten voor rust moest de centrale verdediger zich laten vervangen. Beto staat al langer aan de kant. Bij de heenwedstrijd tegen Feyenoord kwam hij niet in actie.
Beide spelers ondergingen maandag een scan die de ernst van de blessure moest uitwijzen. De uitslag maakte duidelijk dat ze in return van het UEFA Cup-duel in De Kuip niet aan spelen toekomen. Ook Custodio is niet beschikbaar. De middenvelder is geschorst na zijn dubbele gele kaart in de eerste ontmoeting met Feyenoord.
quote:Vermoedelijke opstellingen:
Feyenoord: Lodewijks; Zuiverloon, Saidi, Gibbs, Basto; Castelen, Paauwe, Hofs, Goor; Kuyt en Lazovic.
Sporting: Ricardo; Enakarhire, Rui Jorge, Douala, Rogerio, Paito; Rochemback, Hugo Viana, Carlos Martins; Liedson en Sá Pinto.
Ik hoop echt op een overwinning, al lijkt me een 3-2 overwinning wel een hele zure !quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:37 schreef Spideyman het volgende:
Normaal gesproken zouden de spitsen van Feyenoord deze klus moeten klaren, echter loopt er bij Sporting in de persoon van Rochemback een alleskunner rond die nog wel een voor vervelende momenten kan zorgen.
Ik zeg 2-1, daarna is het een loterij.
eerlijk gezegd kan dat niemand hier iets boeienquote:
quote:
Waar komt dat uit Bjoro?quote:Sporting: Ricardo; Enakarhire, Rui Jorge, Douala, Rogerio, Paito; Rochemback, Hugo Viana, Carlos Martins; Liedson en Sá Pinto
Dan is het logisch dat ze starten met Ricardo Pereira; Rogério, Enakarhire, Hugo (Paíto), Rui Jorge; Carlos Martins, Rochemback, Hugo Viana, Pedro Barbosa; Sá Pinto, Liedsonquote:Guarda-redes: Ricardo Pereira e Nélson.
Defesas: Enakarhire, Hugo, Paíto, Miguel Garcia, Mário Sérgio, Rogério, Rui Jorge e Miguel Veloso.
Médios: Carlos Martins, Hugo Viana, Pedro Barbosa, Rochemback, Rodrigo Tello e João Moutinho.
Avançados: Douala, Niculae, Sá Pinto e Liedson
feyenoord heeft inderdaad goede spitsen en sporting een matige verdediging. Echter als je de wedstrijd niet kan controleren dan heb je ook weinig aan goede spitsen. Vorige week werd feyenoord onder de voet gelopen door die portugezen en toen zag je ook dat feyenoord echt helemaal niks kon creeren. En daar moeten ze vanavond op voor passen. Als ze niet kunnen domineren dan gaan ze er gewoon aan.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:37 schreef Spideyman het volgende:
Normaal gesproken zouden de spitsen van Feyenoord deze klus moeten klaren, echter loopt er bij Sporting in de persoon van Rochemback een alleskunner rond die nog wel een voor vervelende momenten kan zorgen.
Ik zeg 2-1, daarna is het een loterij.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:49 schreef Yeahinho het volgende:
De achterlijn is niet te zien door de snippers, wehehe.
dat is toch geen oplossingquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:12 schreef ozzietukker het volgende:
Staken en Feyenoord uitgeschakeld laten zijn...
K*T Kakkerlakken
quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik bedoel meer de wedstrijd. Bij Auxerre - Ajax verwacht ik geen vuurwerk.
Zal wel weer zo'n Lonsdale-mannetje zijn geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:15 schreef ferrarifreak het volgende:
En dit worden dan echte supporters gevonden![]()
Jammer, Ajax moet door, anders heeft Ajax voordeel in de competitie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:16 schreef ozzietukker het volgende:
Verkeerd topic maar ik zie nu op RTL5 Auxerre 1 - 0 maken
Hier ? Waar spelen ze dan ?quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:37 schreef ferrarifreak het volgende:
Feyenoord moet hier kunenn winnen!
quote:Op donderdag 24 februari 2005 20:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik bedoel meer de wedstrijd. Bij Auxerre - Ajax verwacht ik geen vuurwerk.
Wie zegt dat het geoorloofd is dan?quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:34 schreef Asskicker14 het volgende:
Je mag niet je eigen consumptie mee het stadion meenemen, maar vuurwerk is dan wel weer geoorloofd, wat is dat voor een stadionbeleid?
Die opmerking pik ik niet. Ik weet zeker dat je nog nooit 1 volledige korfbalwedstrijd vanaf de zijlijn hebt meegemaakt, dus je oordeel kan in de kast.quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:46 schreef TC03 het volgende:
Wat een mietje die Ricardo zeg. Pffff.... Ga korfballen ofzo
.
Leuk ja , worden we een jaar europees geschorst ofzoquote:Op donderdag 24 februari 2005 21:59 schreef RedGuy het volgende:
Wat mij betreft nog 13 vlinderbommen richting die kut Portugezen.
quote:
En jij bent voor de superploeg..... ?quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:48 schreef Greetings het volgende:
Bah.... KUT Feyenoord... wat een baggerploeg
Wat een:quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat heeft Feyenoord toch een paar ontzettend domme mensen op de tribune zitten.Of ja, een paar. Een hele hoop!
ze verdienen het wel.quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:56 schreef knuppelhout het volgende:
ong een ton boete denkik wel.
ik hoop dat maandag in opsporing verzocht die idioten te zien zijn en worden aangeklaagd voor poging tot doodslag/poging tot moord ('t is misschien wel voorbedachte rade als je zo'n strijker mee gaat nemen)
De 12e man kun je ook geel geven en een volgende wedstrijd schorsen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:00 schreef knuppelhout het volgende:
zou goed zijn als ze daar wat vaker geel voor hadden gekregen maar boetes?
Ik vond het commentaar van Van Hanegem op dat stukje theater wel geinig:quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:55 schreef Ixnay het volgende:
Voor dat toneel van Ricardo in de 1e helft was Feyenoord duidelijk de dreigende ploeg.
Dat ding ontplofte minimaal 4 meter van hem af, en hij grijpt naar zijn gezicht. Moet je mij eens uitleggen hoe je dat in je gezicht kunt voelen.
Ik vermoed dat hij ongeveer net zo hoog zal zijn als de boete die ADO kreeg voor de spreekkoren bij ADO-PSV...quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:56 schreef knuppelhout het volgende:
ong een ton boete denkik wel.
ik hoop dat maandag in opsporing verzocht die idioten te zien zijn en worden aangeklaagd voor poging tot doodslag/poging tot moord ('t is misschien wel voorbedachte rade als je zo'n strijker mee gaat nemen)
quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
mischien was t wel een kanonslag... wie zal t zeggen....
waarom zeg je niet gelijk handgranaat.....
Hij verwoordde het inderdaad netjesquote:Op donderdag 24 februari 2005 23:42 schreef rubbereend het volgende:
Kuijt bijzonder goed net voor de camera, hij wist t precies goed te zeggen, zeker de rol van het publiek.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:50 schreef Erasmusch het volgende:
Net zoals in utrecht en eindhoven een paar jaar geleden?
niet precies wat ik bedoel... had het over die veldbestormingen waarvan uiteindelijk de boete ook wel meeviel. Net als bv Coruna waar een speer het veld op werd geworpen. Alleen Roma is flink aangepakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]er zijn maar 3 clubs langer achter elkaar actief in Europa dan PSV
Laat me raden:1 van die clubs begint met een A?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:57 schreef rubbereend het volgende:er zijn maar 3 clubs langer achter elkaar actief in Europa dan PSV
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden:1 van die clubs begint met een A?
dequote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Laat me raden:1 van die clubs begint met een A?
Anderlecht,Barcelona en Real?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]er zijn maar 3 clubs langer achter elkaar actief in Europa dan PSV
Maar Feyenoord heeft een geschiedenis natuurlijk....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:00 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
niet precies wat ik bedoel... had het over die veldbestormingen waarvan uiteindelijk de boete ook wel meeviel. Net als bv Coruna waar een speer het veld op werd geworpen. Alleen Roma is flink aangepakt.
Barcelona iig, de andere durf k niet zo te zeggen meer maar dat zou best kunnen, al geloof k dat Real er niet bij hoort.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Anderlecht,Barcelona en Real?
Barca was vorig jaar niet actief in Europa (je bedoelt op rij en op dit moment neem ik aan, of gaat het om de langste reeks ooit?)quote:Op vrijdag 25 februari 2005 01:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Barcelona iig, de andere durf k niet zo te zeggen meer maar dat zou best kunnen, al geloof k dat Real er niet bij hoort.
Klopt, ik zat er inderdaad vlak achter, maar wel iets hogerquote:Op donderdag 24 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Bjoro ging vanavond ook een keertje naar de Kuip.
Volgens mij zat hij achter al die 'aanslagen'.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 02:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Barca was vorig jaar niet actief in Europa (je bedoelt op rij en op dit moment neem ik aan, of gaat het om de langste reeks ooit?)
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar ik vond Kuyt zeker niet slecht spelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:33 schreef yvette1982 het volgende:
dat van gisteren sloeg inderdaad nergens op, en het is ook feyenoord onwaardig.
Echter vind ik het schandalig dat alle Feyenoorders zijn teleurgesteld in het legioen. Het legioen stelde nu voor het eerst teleur terwijl de club en de spelers dat al het hele seizoen doen. Dus ik vind dat ze ook de hand in eigen boezem moeten steken. Kijk ook eens naar die achterlijke kuijt. Die lul scoort wel al die goals tegen de graafschap en willem 2. maar in de wedstrijden waar hij echt hoort te staan is hij niet thuis. Gisteren mistte hij weer eens alleen voor de keeper en als hij echt een grote wil worden dan moet hij niet alleen scoren tegen jan middelmaat maar vooral in de grote belangrijke wedstrijden. En dan niet zeiken dat je teleurgesteld bent in het legioen.
Hij stelde zicht echt wel aan. Die strijker viel meters naast hem, meters. Daar kan je misschien 2 seconde pijn van in je oren hebben, hoogstens.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:19 schreef methodmich het volgende:
Maar mensen die denken dat Ricardo zich aanstelde, zoals Ixnay, die snappen er erg weinig van... Die zouden zelf vermoedelijk ook bommen gooien.
het gaat erom dat hij weer faalde alleen voor de keeper. Als je echt een grote jongen wil zijn of worden dan moeten dat soort ballen er gewoon in. En dat valt me gewoon op aan kuijt dat hij goed speelt tegen zwakke clubs en in grote wedstrijden staat hij er zelden. En gisteren was dus zo'n wedstrijd dat hij het elftal bij de hand had moeten nemen en het goede voorbeeld moeten geven door zo'n grote kans af te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:18 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar ik vond Kuyt zeker niet slecht spelen.
Hij won op een paar na elk kopduel en was weer enorm hard aan het werken... alleen....
in je eentje kan je geen punten pakken.
Hij kreeg hem verkeerd mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:08 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
het gaat erom dat hij weer faalde alleen voor de keeper. Als je echt een grote jongen wil zijn of worden dan moeten dat soort ballen er gewoon in. En dat valt me gewoon op aan kuijt dat hij goed speelt tegen zwakke clubs en in grote wedstrijden staat hij er zelden. En gisteren was dus zo'n wedstrijd dat hij het elftal bij de hand had moeten nemen en het goede voorbeeld moeten geven door zo'n grote kans af te maken.
Mee eens.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:46 schreef Cart_man het volgende:
Wat een ongelooflijke debielen hier op Fok! zeg.
Bom op veld: Domme mongool die dader, die krijgt een paar kankerklappen de volgende keer dat hij in de Kuip komt.
Als er een of andere kankerportugees voor je neus zijn middelvinger opsteekt naar het publiek, kan ik het wel begrijpen dat hij er dan een reactie op krijgt. Jankmuil.
Sporting was gewoon beter in de combinatie, wel mooi om te zien, mooie doelpunten van Liedson en Rochemback. Feijenoord vond ik zwaar kut. Triest ook dat Gullit hun slechte optreden wijd aan het rotje dat op het veld kwam. Het elftal heeft ook helemaal geen pit in zijn donder.
tja dat komt omdat zijn techniek gebrekkig is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:34 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Hij kreeg hem verkeerd mee.
Met Lazovic in de basis had Dirk er 1 gescoord.
Die voorschriften zijn altijd zwaar overtrokken, en je kan echt niet zo ontzettend last hebben van een strijkertje hoor.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
Jij leest nooit de vuurwerkvoorschriften in december zeker?
Oh?quote:
quote:[quote]Op donderdag 24 februari 2005 21:13 schreef ferrarifreak het volgende:
Vuile kutmongolenStadion-verbod voor het leven!!!!
Komt toch neer op hetzelfde?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh?
Gisteravond had je nog hele andere teksten, zoals:
[..]
Nee, zo ben ik niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:19 schreef methodmich het volgende:
Maar mensen die denken dat Ricardo zich aanstelde, zoals Ixnay, die snappen er erg weinig van... Die zouden zelf vermoedelijk ook bommen gooien.
Bom, laat me niet lachen, het was een rotje en meer niet, als het echt een bom geweest had hij niet meer doorgespeeld. Het was een zeer domme actie van die "supporter" en ze mogen hem flink te grazen nemen die klootzak, maar die Ricardo speelde het allemaal erg goed, hij verdiende wel een bom in zijn reet, wat een clown was dat zeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:19 schreef methodmich het volgende:
Kijk je ook verder dan alleen de uitslag?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In een 'eerlijke' wedstrijd had Sporting het ook met gemak gehaald. Sporting was ook gisteren weer heer en meester op het veld. Feyenoord had niets in te brengen. Ze hadden geluk dat Sporting op het einde even stond te slapen en Hofs de eretreffer mocht maken, maar verder was het niet veel.
Hij heeft nog gelijk, ook Sporting speelde met Feyenoord, 1e helft waren even gevaarlijk, maar daar bleef het ook bij.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:54 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kijk je ook verder dan alleen de uitslag?
Dus hij stelt zich niet aan volgens jou of bedoel je dat ie het spelletje mooi speelde? Dat rotje kwam 4 a 5 meter van hem neer en 1 sec na het ontploffen sprong ie achterover alsof ie werd weggeblazen door de explosie en te rollen alsof ie in zn oog was geraakt. Smerige ratten.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 16:19 schreef methodmich het volgende:
Geen idee, maar het zag er afgrijselijk uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:39 schreef Erasmusch het volgende:
Ach, we verstaan hier toch ook Duits...
Waarom speelden we in witte sokken trouwens?
Gelukkig maar voor even (?), want het ziet er niet uit natuurlijk....quote:NETTEN KEREN TERUG IN DE KUIP
Met ingang van Feyenoord-RBC Roosendaal keren de netten terug achter de goals. Dat is het directe gevolg van de gebeurtenissen tijdens Feyenoord-Sporting Lissabon. Bovendien zullen langs de lange zijden extra veldstewards worden ingezet en zal voortaan bij elke wedstrijd zeer uitgebreid gefouilleerd worden. De maatregelen blijven van kracht totdat alle mensen die donderdag vuurwerk en/of voorwerpen op het veld wierpen, zijn aangehouden. 'Zoals zo vaak lijden de goede supporters onder die paar slechte, maar we zijn het nu spuug- en spuugzat', verklaarde directielid Jan Willem van Dop.
Zaterdag werden de netten achter beide doelen opnieuw opgebouwd. Van Dop: 'Het is een trieste zaak, maar we zijn gedwongen om maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen. We kunnen niet langer toestaan dat Feyenoord de dupe wordt. Totdat we de daders te pakken hebben, blijven de maatregelen daarom van kracht.'
Erger nog, wit met lichtblauw!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:39 schreef Erasmusch het volgende:
Ach, we verstaan hier toch ook Duits...
Waarom speelden we in witte sokken trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |