Vlaanderen is niet onderontwikkeld.quote:Alsof wij dat corrupte sloeberland erbij willen hebben. En dan zeker net als de BRD een gigantische geldflow naar het onderontwikkelde deel zien gaan?
België heeft relatief gezien in vergelijking met de VS een bijna 2x zo hoge staatschuldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Belgie heeft een begrotingsoverschot en vlaanderen is het rijkste deel van Europa.
Misschien had hij het wel over Nederland joh.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:44 schreef LSDsmurf het volgende:
Als Vlaming zie ik zoiets ook wel zitten.
Ik voel me ten eerste al veel meer verwant met Nederlanders dan met Walen.
[..]
Vlaanderen is niet onderontwikkeld.
Brussel is geen probleem. Het ligt midden in Vlaanderen, en is dus Nederlands gebied. De daar woonachtige Walen (voor zover niet verjaagd door de "internationale burgers" van NATO en EU) hebben de keus: aanpassen of verkassen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:51 schreef mart81 het volgende:
Ik loop al jaren met dat idee in m'n hoofd.. Wallonië naar Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland.
Kern van 't probleem is Brussel
Vlamingen hebben het op buitenlanders wou je zeggen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:05 schreef Frederic het volgende:
Vergeet het maar. De gemiddelde Nederlander heeft niks dan minachting voor de zuiderburen (en voor buitenlanders in het algemeen), dus ik denk niet dat er veel Belgen zullen zijn die willen aansluiten bij zo'n volk. Not in a million years.
Het Belgisch koningshuis kan afgeschaft worden en de hoofdstad blijft Amsterdam, al voel ik ook wel wat voor Brussel, om die arrogante Amsterdammers een lesje te leren en dan met name het grachtengordel geteisem! , met de regering in den Haag. België hoort immers van oudsher gewoon bij Nederland. Het samenvoegen van de bedrijven lijkt me geen probleem. De hele belgische wetgeving kan in fases afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:06 schreef LSDsmurf het volgende:
Maar een hereniging zorgt ook voor veel praktische problemen.
Enkele voorbeelden: wat met de koningshuizen, welke hoofdstad neem je, naam van het land,... En ook enorme aanpassingen voor een samengevoegde overheid te bekomen. En overheidsinstanties zoals openbaar vervoer die zouden dan allemaal samengevoegd moeten worden. Ook betekent dit een serieuze aanpassing voor de bedrijven, de markt verandert namelijk.
Vlamingen doen zelden denigrerend over buurlanden. In Nederland is het een nationale sport.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:09 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Vlamingen hebben het op buitenlanders wou je zeggen?
Wel ik zou het wel graag zien, als Nederlander zijnde. Ik vind Vlamingen namelijk toffe gasten en het is best jammerlijk te noemen dat ze zitten opgescheept met de grote kostenposten die de Walen jaarlijks genereren. De meeste Vlamingen echter willen Vlaanderen onafhankelijk en ik ben van mening dat dat spijtig genoeg niet zal kunnen lukken om diverse redenen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:14 schreef Frederic het volgende:
[..]
Vlamingen doen zelden denigrerend over buurlanden. In Nederland is het een nationale sport.
Ach, who cares, die "hereniging" komt er toch nooit. Jamais.![]()
Dat is altijd al het streven geweest van Frankrijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:52 schreef mart81 het volgende:
Bizar feit is wel dat de Franse grens dan ongeveer bij Maastricht komt te liggen, dat kleine stukje Voerstreek mag dan ook wel weer bij Limburg
Een echt Dietsche gedachte!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
voor dat vlaanderen bij NL komt en
Ik zie niet in waarom Vlaanderen na een evt splitsing van Belgie bij Nederland zou moeten komen. Vlaanderen kan prima een onafhankelijke staat worden. Er zijn wel meer kleine landen in Europa. Bovendien heeft Vlaanderen toch al een eigen (deel)regering en is het een van de meest welvarende regios in Europa, dus het kan het prima zelfstandig worden, daar hebben ze Nederland echt niet voor nodig.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:32 schreef op_dreef het volgende:
Momenteel heerst er grote onmin tussen Vlaanderen en Wallonie. In Wallonie gaan zelfs geluiden op om zich af te scheiden en een provincie van Frankrijk te worden. In dat opzicht is de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland helemaal zo'n gek idee nog niet. Echter zal het wel veel voeten in de aarde krijgen om dat te bewerkstelligen.
De meeste Vlamingen? Ik heb eerlijkgezegd nog geen enkele peiling gezien die dat onderschrijft. De resultaten van dergelijke peilingen lopen wel fel uiteen naargelang de vraagstelling ed. (voorbeeld).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:25 schreef mart81 het volgende:
De meeste Vlamingen echter willen Vlaanderen onafhankelijk en ik ben van mening dat dat spijtig genoeg niet zal kunnen lukken om diverse redenen.
Nee, want ik vond altijd al dat vlaanderen weer bij Holland moest komen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:37 schreef Monidique het volgende:
Wacht even... Omdat bepaalde geluiden in Wallonië opgaan om het een provincie van Frankrijk te maken, is het niet zo'n gek idee om Vlaanderen bij Nederland te doen? Wat een aparte redenering.
Waarom niet van elkaar profiteren ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Vlaanderen na een evt splitsing van Belgie bij Nederland zou moeten komen. Vlaanderen kan prima een onafhankelijke staat worden. Er zijn wel meer kleine landen in Europa. Bovendien heeft Vlaanderen toch al een eigen (deel)regering en is het een van de meest welvarende regios in Europa, dus het kan het prima zelfstandig worden, daar hebben ze Nederland echt niet voor nodig.
Het is vriendelijk, maar bedanktquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:42 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Waarom niet van elkaar profiteren ?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Het is vriendelijk, maar bedankt
Het lijkt voor een Nederlander onwaarschijnlijk, maar ook Vlamingen voelen méér voor Belgie dan al dat voorbarige hollandse wishfullthinking gezwets
![]()
Feliciteer ons misschien eens voor onze 175e verjaardag.![]()
hmm dat zijn de provincies met de meeste hightech industrie lijkt mij niet wijs voor NL omdat te gaan doenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kunnen we niet beter Limburg, Noord Brabant en Zeeland afscheiden en Vlaanderen met Brussel inlijven. De Fransosen verjagen we dan naar het zuiden
De helft van de staatsschuld van Belgie en 1/4 deel van die van Nederland nemen we dan ook over
Uit de meest recente en betrouwbare peilingen blijkt dat ongeveer 13% van de Vlamingen onafhankelijkheid wil, en slechts enkele procentjes bij de Walen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:39 schreef gorgg het volgende:
[..]
De meeste Vlamingen? Ik heb eerlijkgezegd nog geen enkele peiling gezien die dat onderschrijft.
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar was er laatst niet een Vlaamse partij die met vrachtwagens met eurobiljetten naar Wallonie reed om te visualiseren hoeveel geld er jaarlijks naar Wallonie gaat ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:29 schreef Frederic het volgende:
[..]
Uit de meest recente en betrouwbare peilingen blijkt dat ongeveer 13% van de Vlamingen onafhankelijkheid wil, en slechts enkele procentjes bij de Walen.
Ik denk dat België nog een hele tijd zal blijven bestaan, als ik heel eerlijk moet zijn. Waarschijnlijk tot alle landen opgaan in de EU?....
Welke peiling is dat, want 13% lijkt mij wel weinig eigenlijk?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:29 schreef Frederic het volgende:
Uit de meest recente en betrouwbare peilingen blijkt dat ongeveer 13% van de Vlamingen onafhankelijkheid wil, en slechts enkele procentjes bij de Walen.
Ik denk dat België nog een hele tijd zal blijven bestaan, als ik heel eerlijk moet zijn. Waarschijnlijk tot alle landen opgaan in de EU?....
Dat was idd de NVA die met 12 gehuurde kleine vrachtwagens 12miljard aan nepeuro's in Wallonie gingen afleveren...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:17 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal gevolgt, maar was er laatst niet een Vlaamse partij die met vrachtwagens met eurobiljetten naar Wallonie reed om te visualiseren hoeveel geld er jaarlijks naar Wallonie gaat ?
Vlaams Belang wil Vlaamse onafhankelijkheid van Wallonië. (En dus onafhankelijk als staat, dus niet bij Nederland ofzo).quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat wil Vlaams Belang in deze?
Het Rassemblement Wallonie-France/ Bruxelles-France (RWF/RBF) behaalde bij de verkiezingen van 2003 1,2% van de stemmen in Wallonië en Brussel (0,39% op nationaal vlak).quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef misteriks het volgende:
...
en behaalt het waalse RWF (retourwalloniefrance) zo'n 6%
...
quote:Vlaams Belang wil Vlaamse onafhankelijkheid van Wallonië. (En dus onafhankelijk als staat, dus niet bij Nederland ofzo).
Qua cultuur hoort heel centraal Europa bij elkaar. Dus op zich is dat idee zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:35 schreef keeper het volgende:
En Oostenrijk en Hongarije ook weer bij elkaar.
Inderdaad, een aansluiting van Vlaanderen zou juist meer bureaucratie opleveren in de vorm van allerlei nieuwe geografische aanduidingen en aanverwante mensen die het zonodig moeten besturen. Dat het begrip "Vlaanderen" zou daarom uitsluitend een geografische aanduiding moeten worden in plaats van het bureaucratische bolwerk dat het nu is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:59 schreef pberends het volgende:
Ben benieuwd of die Vlaamse gebieden dan gewoon provincies van Nederland worden zoals iedere andere provincie, of Nederland een federale staat wordt.
Kom kom, niet meteen zo hoog van de toren blazen, Sjefke. Als Vlaanderen zich afscheid van Wallonie zitten de vlamingen ineens met een enorm "gat" in hun maatschappij aangezien de vlaams/waalse economie'en volledig op elkaar zijn afgestemd. Tel daarbij op dat het grotendeels Franstalige Brussel bijna 100% zeker naar de walen gaat, en men zal zeker overwegen om aansluiting bij Holland te zoeken. Bovendien "controleren" wij ook nog eens een van jullie belangrijkste bronnen van inkomsten, de Antwerpse haven. Die is alleen goed bereikbaar als wij de toegang tot de schelde voor jullie blijven uitbaggeren.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef misteriks het volgende:
en dan nog , mocht het dan toch binnen een afzienbare tijd gebeuren, gaat er GEEN vlaamse georganiseerde drukkingsgroep komen die een aansluiting bij Nederland ziet zitten.
Zoooveel Orangisten telt Vlaanderen niet.
Dus , +- 10% die Vlaanderen (maar dan ook zo echt als maar zijn kan) onafhankelijk willen ; en daarvan een kleine fractie die aan Nederland denkt ====> NEDERLANDERS HOU AUB OP OVER DEZE STELLING WANT ZE IS TOTAAL NIET AAN DE ORDE ======> VLAMINGEN LACHEN MET HET HOLLANDSE GEGEIL OP EEN EVENTUELE "ANSCHLUSS"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blijf gewoon onze "sympathieke" noorderbuur ; that's all![]()
Hadden ze dat toen maar door gezet hadden we nu het groot Hertogdom Brabant gehad.quote:Op zondag 20 februari 2005 09:31 schreef SeLang het volgende:
Het waren trouwens juist de Belgen die een deel van Nederland wilden inlijven na WO-1.
Ze hebben toen compagne gevoerd om Limburg, Brabant en Zeeuws Vlaanderen bij Belgie in te lijven maar in die provincies was daar weinig animo voor dus zijn ze na een tijdje maar gestopt.
Het idee was dat Nederland had gefaald in datgene waarvoor het na Napoleon was gecreeerd: Duitsland en Frankrijk uit elkaar houden en zo oorlog voorkomen.
Onmogelijk. De EU (waarvan de instellingen zich in de Belgische hoofdstad bevinden) zal Nederland dan zwaar veroordelen en sanctioneren, wegens concurrentievervalsing, want dat mag niet van big old EUquote:Op zondag 20 februari 2005 08:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Precies, als de Belgen niet meewerken zetten we gewoon een dam in de westerschelde, eens kijken hoe lang dat dan goed gaat.
Ja alles boven de grote rivieren bedoel je neem ik aan.quote:Op zondag 20 februari 2005 10:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ben voor en dan het liefst zonder Noord-Nederland.
Dat zie ik als Brabander ook wel zitten.quote:Op zondag 20 februari 2005 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja alles boven de grote rivieren bedoel je neem ik aan.
En Walonie naar Frankrijk toe.
Typisch Hollands ; en een bewijs van onmacht. Dreigen en afpersen, zijn jullie goed in , jaquote:Op zondag 20 februari 2005 08:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Precies, als de Belgen niet meewerken zetten we gewoon een dam in de westerschelde, eens kijken hoe lang dat dan goed gaat.
Inkaderen , dezequote:Op zondag 20 februari 2005 03:13 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Het is dus niet zozeer de Hollander, maar de vlaming die straks aan de poort staat te rammelen om "anschluss" te zoeken. Ik heet jullie alvast hartelijk welkom als provincie van ons land!![]()
Dat denk ik ook. Vlaanderen en het zuiden van Nederland zijn namelijk welvarende regio's, dat kan niet gezegd worden van het noorden van het land.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Holland, Gelderland en Utrecht mogen zelf kiezen en die kiezen dan voor het zuiden![]()
![]()
:
Waar baseer jij deze absolute uitspraak op? Het zou natuurlijk wel kunnen dat mensen met wat meer historisch besef betreffende de geschiedenis der Nederlanden eerder op ideeën voor een volkshereniging zouden komen omdt zij zich meer cultureel verwant voelen.quote:Op maandag 21 februari 2005 00:21 schreef Monidique het volgende:
Er is het voordeel van inkomsten, want ik denk dat Vlaanderen meer oplevert dan dat het kost. Maar waar het werkelijk om draait, is natuurlijk het volgende: het zijn voornamelijk de racistische, xenofobe, "arische" mensen die pogen een vereniging te bewerkstelligen om hun Dietse droom klaar te laten komen, zelfs als ze weten dat die droom gebaseerd is op drijfzand.
Ik zie volkshereniging ongeveer net zo als gezinshereniging... Plak jij er maar een etiketje op voor wat betreft de geloofwaardigheid die je persoonlijk aan de gebruikte terminologie toekent.quote:Op zondag 20 februari 2005 22:02 schreef Monidique het volgende:
Sjun, je hebt het maar over hereniging, maar van hereniging is natuurlijk nauwelijks sprake, daar België en Nederland slechts zo'n vijftien jaar bij elkaar hoorden. In feite is het net zo'n leugenachtige term als Reconquista.
veel die ook voor NL gelden.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:12 schreef misteriks het volgende:
Zit Vlaanderen te wachten op 4 miljoen Walen minder en 16 miljoen Nederlanders méér ???!!!![]()
![]()
Ook bij Nederland zal er van Vlaanderen geprofiteerd worden zonder al te veel respect
Cultureel zouden we er ook serieus op achteruit gaan .
Blijf gewoon met uw poten van mijn land af , ok , mislukte duitsers![]()
*europees vlaggetje*
Kan hier iemand de voordelen voor Vlaanderen opsommen ?
ik ben ermee enes... . Brussel gaat naar EU: Het wordt Internationale stad. waarin meertalige stad dus .. geen alleen Nederlands of Frans maar er komen meerdere talen. Het zal dus engelstalige stad Brussel dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
voor dat vlaanderen bij NL komt en
brussel de EU heefdstad wordt als federale staat net als washington dc
Nu kom ik ff helemaal niet meer bij.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen die ik hier spreek willen allemaal graag een hereniging met Nederland. Ze kijken allemaal op naar het "moederland" en mensen denken toch vaak in de zin van "samen sterk" De Belgen zijn de eigen corrupte ambtenarij beu en willen graag dat Nederland orde op zaken stelt bestuurstechnisch. Verder kunnen wij als Nederland de in Belgie beter geregelde organisatie van het onderwijs, woningbeleid en gezondheidszorg overnemen.
Mmmm, ik loop al 28 jaar rond in België en ik ben nog niet veel van dit soort Belgen tegengekomen. Het vaakst kom ik ze nog tegen op diverse fora waar ze beweren dat ze met erg veel zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen die ik hier spreek willen allemaal graag een hereniging met Nederland. Ze kijken allemaal op naar het "moederland" en mensen denken toch vaak in de zin van "samen sterk" De Belgen zijn de eigen corrupte ambtenarij beu en willen graag dat Nederland orde op zaken stelt bestuurstechnisch. Verder kunnen wij als Nederland de in Belgie beter geregelde organisatie van het onderwijs, woningbeleid en gezondheidszorg overnemen.
Relax, Misteriks. Bloedhondfromhel heeft al vaker blijk gegeven van, laten we zeggen, een rijk gedachtenleven, dat niet noodzakelijkerwijs correspondeert met de werkelijkheidsbeleving die de meeste andere mensen hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:29 schreef misteriks het volgende:
[quote]Op dinsdag 22 februari 2005 23:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De Belgen die ik hier spreek willen allemaal graag een hereniging met Nederland. Ze kijken allemaal op naar het "moederland" en mensen denken toch vaak in de zin van "samen sterk" De Belgen zijn de eigen corrupte ambtenarij beu en willen graag dat Nederland orde op zaken stelt bestuurstechnisch. /quote]
Jij hebt nog veel integreerwerk voor de boeg , want van een belg snap je blijkbaar nog niets.
![]()
Moederland
![]()
![]()
![]()
Fuck off , heb maar dan ook niets met nederland te zien. Cultureel staan we vele dichter bij Frankrijk dan bij Nederlander. Ook als Vlaming....
Die hollandse zelfgenoegzaamheid is meer dan misplaatst , als je het mij vraagt
Maar vlaanderen en walen maken een ruzie over geld .pff zucht .. Het gaat niet echt samenleven in Belgie... Belgie leeft niet lang.quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:17 schreef Koobus het volgende:
Samenvoegen is een slecht plan. Intensieve samenwerking als Benelux is beter.
En tot slot: ik kom graag in Belgie. Prachtige steden en zo! Het idee dat ik dan in het buitenland ben, verdubbelt de pret!
Dat lijkt me meer iets onder regeringen. Bij de bevolking zijn er ook wel die er zich over opwinden, maar ik krijg niet de indruk dat dergelijk gedoe echt leeft bij de mensen hier. Naar mijn mening zijn de doorsnee Vlaming en de doorsnee Waal nog steeds goede vrienden. Enkel jammer dat de 2 bevolkingsgroepen niet zo erg veel gemeen hebben. Desondanks denk ik dat een meerderheid van de Vlamingen zich eerder verbonden voelt met Wallonië (en eventueel Frankrijk) dan met Nederland.quote:Op donderdag 24 februari 2005 01:14 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Maar vlaanderen en walen maken een ruzie over geld .pff zucht .. Het gaat niet echt samenleven in Belgie... Belgie leeft niet lang.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=43374quote:De Belgische domeinnamen zijn ongelijk verdeeld over de verschillende landsdelen. Maar liefst tweederde van de .be- domeinnamen zijn in Vlaamse handen. Dit blijkt uit cijfers van de Belgische domeinbeheerder DNS BE.
Voor het eerst zijn er cijfers beschikbaar over de geografische spreiding van domeinnamen in België. Eind 2004 waren er 387.229 Belgische domeinnamen geregistreerd. Vlaanderen nam met 209.547 stuks het leeuwendeel voor haar rekening, gevolgd door Wallonië (48.977) en Brussel (48.514). Buitenlandse aanvragen waren goed voor 80.191 domeinnamen. Houden we enkel rekening met internetadressen geregistreerd in België (307.038), dan is meer dan tweederde (68,13 %) van alle domeinnamen in Vlaamse handen.
Je begrijpt inderdaad dat het ridicuul zou zijn voor de Vlaming om eeuwen naar zelfbeschikking te streven, om die nadien meteen weer in te leveren "bij d'Hollanders".quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:09 schreef dVTB het volgende:
Het lijkt me waarschijnlijker dat Vlaanderen eerst zelfstandig wordt. België is nooit een echte eenheid geweest, dus het is wachten op een definitieve scheuring. De enige vraag is nog wat er met Brussel gebeurt...
Ik zag trouwens laatst op TV dat veel Walen zich het liefst bij Frankrijk willen aansluiten. Ik betwijfel echter of dat ook voor de Vlamingen geldt, ten opzichte van Nederland. De Vlamingen zijn volgens mij wat nationalistischer van aard dan de Walen.
Je vergeet alleen dat Duitsland opgesplitst in door andere mogendheden, namelijk de overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog. Belgie wou zich afsplitsen van Nederland, en daar is in 1830 zelfs nog een kleine oorlog over geweest. De splitsing is dus niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zelfs de good old DDR is herenigd met de BRD.
Bron?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:25 schreef Dovenwereld het volgende:
Delen van duitstalige belgie gaat alsnog naar Duitsland na bijna 70 jaar ..
die oorlog heeft NL trouwens gewonnen maar ze waren het zo beu met dat "gespuis" dat ze ze maar hun zin hebben gegeven (economisch stelde het toen niet zo veel voor)quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat Duitsland opgesplitst in door andere mogendheden, namelijk de overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog. Belgie wou zich afsplitsen van Nederland, en daar is in 1830 zelfs nog een kleine oorlog over geweest. De splitsing is dus niet te vergelijken.
We kunnen Vlaanderen wel bij Nederland gooien, en Wallonie aan Luxemburg en Frankrijk geven. Luxemburg her Duitstalige Belgie en Frankrijk het Franstalige.
Euh nee.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
die oorlog heeft NL trouwens gewonnen maar ze waren het zo beu met dat "gespuis" dat ze ze maar hun zin hebben gegeven (economisch stelde het toen niet zo veel voor)
???????quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:02 schreef misteriks het volgende:
Persoonlijk zou ik het liefst de voordelen van Belg zijn behouden; maar met een nog verder doorgedreven federalisering ( splits de gezondheidszorg en de sociale zekerheid!!!!)
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat na het "Nederlandse" leger zich 's avonds na zware gevechten terugtrok in het Warandepark. De volgende dag trokken de "Belgen" terug ten strijde om een leeg Warandepark aan te treffen. De tegenstanders waren als dieven in de nacht vertrokken. Je zou het natuurlijk ook strategisch terugtrekken kunnen noemen. Maar dan wel erg stiekem. Maar ik meen dat dit vooral aan de toenmalige bevelhebber lag, die niet meteen de grootste held was.quote:Op zondag 27 februari 2005 14:42 schreef BSJ het volgende:
SaintOfKillers, kun je dat 'wegvluchten' wat verduidelijken?
quote:Op zondag 27 februari 2005 16:37 schreef Refragmental het volgende:
Nederlands Limburg en Belgisch Limburg samenvoegen en afsplitsen van Nederland en Belgie en als apart land verder gaan!
Ik ben voor! Zijn we eindelijk van die egoistische huilanders af.
Belgie wilde oorspronkelijk geen onafhankelijkheid, ze wilden alleen meer inspraak.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat Duitsland opgesplitst in door andere mogendheden, namelijk de overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog. Belgie wou zich afsplitsen van Nederland, en daar is in 1830 zelfs nog een kleine oorlog over geweest. De splitsing is dus niet te vergelijken.
We kunnen Vlaanderen wel bij Nederland gooien, en Wallonie aan Luxemburg en Frankrijk geven. Luxemburg her Duitstalige Belgie en Frankrijk het Franstalige.
Kom nou toch.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:15 schreef Modwire het volgende:
[..]
Belgie wilde oorspronkelijk geen onafhankelijkheid, ze wilden alleen meer inspraak.
Dat leger bestond ook uit vele "Zuidnederlanders en zelfs Brusselaars". Ze hebben 4 dagen getreuzeld in Brussel , maar het leger maakte geen enkele aanstalte om vele "landgenoten" aan te vallen... Naar het schijnt zijn de "Zuidnederlandse" soldaten zelfs in Belgie gebleven terwijl de Noorderlingen afdropen. De revolutie zou slechts door een 15tal twintigers in gang gestoken zijn. Na een opera "de stomme van Portici" hadden enkele heethoofden een Oranjehuis geplunderd... Niemand wachtte daarop ; maar het ging als een lopend vuurtje in de stad (Brussel) dat de politie weigerde op te treden ; met als gevolg dat tegen de volgende ochtend ongeveer elk Oranjehuis was vernieldquote:Op zondag 27 februari 2005 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat na het "Nederlandse" leger zich 's avonds na zware gevechten terugtrok in het Warandepark. De volgende dag trokken de "Belgen" terug ten strijde om een leeg Warandepark aan te treffen. De tegenstanders waren als dieven in de nacht vertrokken. Je zou het natuurlijk ook strategisch terugtrekken kunnen noemen. Maar dan wel erg stiekem. Maar ik meen dat dit vooral aan de toenmalige bevelhebber lag, die niet meteen de grootste held was.
De regio Belgie was toenertijd de lont voor een algehele Europese oorlog. Na veel zenuwachtig getrek van de mogendheden is Belgie idd ontstaan als compromis en "meergewicht" voor Frankrijk tgo de dominerende Pruisische drang ! Engeland was doorslaggevend om Belgie souverein te maken ; kwestie "een brug" te creeeren tussen de 2 continentale grootmachten... Niet voor nix kwam als koning iemand uit Saksen-Coburgquote:Op zondag 27 februari 2005 20:20 schreef opa het volgende:
[..]
Kom nou toch.
De afsplitsing van België was een succesvolle zet in de Franse politiek.
U denkt toch niet, dat na de opvoering van La Muette de Portici er een "spontane" volksopstand ontstond.
Althans niet van de Vlamingen.
Lijkt mij zo.
Maar ondertussen kunnen de Vlamingen hun eigen tent wel regelen en hebben ze echt een eenwording met Nederland niet nodig.
Maar Frederic, wij hoeven Brussel nietquote:
Waaaaaatttttt?quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:15 schreef Koobus het volgende:
Afgezien van een paar bejaarde boerkes spreekt daar niemand meer Nederlands hoor...
Vergeet niet 'Rattekot' te annexerenquote:Op woensdag 2 maart 2005 08:52 schreef Ulx het volgende:
Het nederlands sprekende gedeelte van Noord Frankrijk (Duinkerken, Rijssel, etc) dient uiteraard ook aangesloten te worden bij Nederland.
Rijsel is Frans-VLAANDEREN , dus ik zie niet in wat Nederland hier tracht te claimenquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waaaaaatttttt?
Wraak wegens deze etnische zuivering door de fransen! Rijssel hoort bij Nederland! Schop die slakkenvreters terug naar Parijs!
Het is het begin naar annexatie van Bretagne dat dan gewoon Klein Brittannie gaat heten en kan functioneren als bruggehoofd naar het Verenigd Koninkrijk. Willem III volgde deze route al eens eerder. Waarom zou Willem Alexander niet in de voetsporen van zijn voorvader treden?quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
Rijsel is Frans-VLAANDEREN , dus ik zie niet in wat Nederland hier tracht te claimen![]()
Vast wel, maar omdat we ook de Oranje hadden op de Engelse troon, dient dat land ook onderworpen te worden aan het gezag te Den Haag. Want al waarover ooit de Nederlander de scepter zwaaide, is voor eeuwig Nederlandsch.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk dat je terug moet naar je geschiedenisboekjes van de middelbare school
New York?quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vast wel, maar omdat we ook de Oranje hadden op de Engelse troon, dient dat land ook onderworpen te worden aan het gezag te Den Haag. Want al waarover ooit de Nederlander de scepter zwaaide, is voor eeuwig Nederlandsch.
en de braziliaanse kust.quote:
Ik merk dat het vlaamse gedeelte niks van nederland van boven de rivieren wil weten. Dikke nekken zouden daar wonen. Mocht er een hereniging komen is het logisch dat er een nieuwe naam komt. Beetje raar als het automatisch Nederland zou gaan heten, zegt deze dikke nek.quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:29 schreef misteriks het volgende:
Jij hebt nog veel integreerwerk voor de boeg , want van een belg snap je blijkbaar nog niets.
![]()
Moederland
![]()
![]()
![]()
Fuck off , heb maar dan ook niets met nederland te zien. Cultureel staan we vele dichter bij Frankrijk dan bij Nederlander. Ook als Vlaming....
Die hollandse zelfgenoegzaamheid is meer dan misplaatst , als je het mij vraagt
Nou, lompheid is overal in grote mate te vinden, hoor. En het landschap is afhankelijk van persoonlijke smaak natuurlijk. Over keuken en bier heb je natuurlijk 100% gelijk, die zijn ongetwijfeld superieur. Bourgondiërsquote:Op donderdag 10 maart 2005 11:10 schreef BertV het volgende:
Betere keuken, beter bier, mooi landschap, minder lompheid. Alleen die superboetes
En de Congo. Want de Belgische gebieden horen dan ook bij ons.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:07 schreef sp3c het volgende:
en de gordel van smaragd weer innemen natuurlijk
En Willem van Oranje is van Duitschen bloed. Dus moet Duitsland ook een provincie worden. Tot aan de Memel. Zijn we gelijk van hun voetbalteam af.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:16 schreef Monidique het volgende:
En de vroegere Luxemburgse koloniën.
En Burundi en Rwanda (ook Belgisch tot 1962)quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Congo. Want de Belgische gebieden horen dan ook bij ons.
Vind ik een goed idee.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:04 schreef kassenbouwer het volgende:
Misschien dat we dit topic maar weer nieuw leven in moeten blazen??
Laten we in Nederland vooral proberen de eenheid te bewaren of weet je iets over een nep-uitzending van Omroep Brabant morgen over afscheiding van Nederland?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vind ik een goed idee.
Maar ik vind het nog steeds een goed idee Nederland te scheiden in onder en boven de grote rivieren. Dan zijn wij tenminste van Den Haag en zo af en kunnen we werken aan het Groot Hertogdom Brabant.
Waar laat je Limburg dan?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vind ik een goed idee.
Maar ik vind het nog steeds een goed idee Nederland te scheiden in onder en boven de grote rivieren. Dan zijn wij tenminste van Den Haag en zo af en kunnen we werken aan het Groot Hertogdom Brabant.
precies, en Spanje is den aertsvijand ... te beginnen pakken we dat peterselie eilandje van ze af, dat vinden al Wilders zijn 9 zetels iig cool want dan zijn de Marokkanen ook meteen gedissedquote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Willem van Oranje is van Duitschen bloed. Dus moet Duitsland ook een provincie worden. Tot aan de Memel. Zijn we gelijk van hun voetbalteam af.
Inderdaad, vlamingen zijn een gemeen en achterbaks volk. Ze sturen je altijd de verkeerde kant op als je de weg vraagtquote:Op zaterdag 16 december 2006 10:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nu ik alweer bijna drie jaar in belgie woon ben ik toch tot de conclusie gekomen dat nl en be toch otaal niet bij elkaar passen.
Doe je lang over.quote:Op zaterdag 16 december 2006 10:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nu ik alweer bijna drie jaar in belgie woon ben ik toch tot de conclusie gekomen dat nl en be toch otaal niet bij elkaar passen.
Aangezien waarschijnlijk minder dan 10% van de bevolking daar voorstander van is, lijkt dat zeer realistisch? (dan gok ik erg ruim, minder dan 5% zou nog accurater zijn, vermoed ik)quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:16 schreef kassenbouwer het volgende:
Maar gezien alle commotie in België lijkt me afscheiding van Vlaanderen binnen een jaar of 10 zeer realistisch.
Daar merk ik anders weinig van. Waar baseer je dat eigenlijk op?quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:57 schreef SeLang het volgende:
Cultureel gezien zit NL dichter bij Denemarken en Zweden dan bij Belgie
In Wallonië zou dat accuraat zijn, maar in Vlaanderen stemt meer dan 30% voor een radicaal nationalistische partij, 30% procent voor een kartel van de Christendemocraten en de gematigde nationalisten, en de rest van de stemmen worden ongeveer opgehaald door confederalistische partijen (waaronder de socialisten en liberalen). Secessie is veel realistischer dan je denktquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Aangezien waarschijnlijk minder dan 10% van de bevolking daar voorstander van is, lijkt dat zeer realistisch? (dan gok ik erg ruim, minder dan 5% zou nog accurater zijn, vermoed ik)
Vreemd genoeg proberen wij nederlanders dat jullie belgen al jaren duidelijk te maken maar om de een of andere reden raken we Limburg maar niet kwijt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ahem, Limburg is langer verenigd geweest met Luik dan met enig deel van Nederland. Geheel Limburg hoort dus bij België.
Partij voor de Vrijheid en Vlaam Belandquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
Vlaanderen bij Nederland, en dan krijgen we het Vlaams Belang er cadeau bij zeker?![]()
Oke en dan pakken we ook even Rotterdam mee want dat ligt toch ook bijna helemaal aan onder de rivier gezien van uit Amsterdam. Zou wel mooi zijn heeft het Groot Hertogdom twee grote zeehavensquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we alles onder de rivieren niet beter aan de zuiderburen geven?
Brussel al aparte stadstaat zoals Vaticaanstad.quote:Op zondag 17 december 2006 12:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke en dan pakken we ook even Rotterdam mee want dat ligt toch ook bijna helemaal aan onder de rivier gezien van uit Amsterdam. Zou wel mooi zijn heeft het Groot Hertogdom twee grote zeehavens
Nee, even serieus Belgie zouden ze gewoon moeten splitsen. Vlaanderen bij Nederland. Walonie bij Frankrijk en de Regio Brussel als een soort europese hoofdstad neutraal houden
Geld kan vanuit de EU komen. Brussel kan ook omgevormd worden tot een stad puur gericht op besturen van europa.quote:Op zondag 17 december 2006 17:43 schreef LSDsmurf het volgende:
Probleem is dat Brussel op zich waarschijnlijk geen leefbare staat zal zijn. De financiën van Brussel zijn niet al te best en er is een gigantische werkloosheid (iets meer dan 20%).
En daarnaast is Brussel ook de hoofdstad van Vlaanderen, terwijl Namen de hoofdstad is van Wallonië.quote:Op zondag 17 december 2006 17:43 schreef LSDsmurf het volgende:
Probleem is dat Brussel op zich waarschijnlijk geen leefbare staat zal zijn. De financiën van Brussel zijn niet al te best en er is een gigantische werkloosheid (iets meer dan 20%).
zoeits zie ik ook gebeuren een soort washington dcquote:Op zondag 17 december 2006 17:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Geld kan vanuit de EU komen. Brussel kan ook omgevormd worden tot een stad puur gericht op besturen van europa.
De rest van het land heeft ook een hekel aan frieslandquote:Op zondag 17 december 2006 23:36 schreef kriele het volgende:
Nee, dank u de koekoek. We hebben met Friesland al een provincie die een hekel aan de rest van het land heeft.
Ik denk dat een heel groot gedeelte van Nederland ook een hekel aan Holland heeft!quote:Op zondag 17 december 2006 23:36 schreef kriele het volgende:
Nee, dank u de koekoek. We hebben met Friesland al een provincie die een hekel aan de rest van het land heeft.
Het punt is dat Brussel wel veel werk verschaft, maar dat de meeste werknemers buiten de stad leven. Vervolgens wordt er op dat loon belasting betaald, maar daar gaat procentueel te weinig van naar Brussel zelf, omdat dat federaal geregeld wordt en Brussel daar dus niks over te zeggen heeft...quote:Op zondag 17 december 2006 18:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zoeits zie ik ook gebeuren een soort washington dc
Ja, ik denk dat er ook een heleboel haken en ogen aan zitten.quote:Op maandag 18 december 2006 17:00 schreef dVTB het volgende:
Als ik de berichtgeving over België een beetje volg, betwijfel ik of een scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië überhaupt valt te realiseren, ook al mocht een meerderheid van de Belgische bevolking dat willen. Er zitten zo veel haken en ogen aan, als je alleen al kijkt naar de stad Brussel en het koningshuis (wat moet daarmee gebeuren?)
Ook al zijn Vlaanderen en Wallonië in de praktijk al bijna twee verschillende landen, het zal lastig worden om ze te scheiden van elkaar. Misschien moet België eens advies gaan inwinnen bij Tsjechië en Slowakije?
Hereniging van Vlaanderen en Nederland is denk ik nog twee bruggen te ver. Laat Vlaanderen zich eerst maar eens losweken van Wallonië en dan kijken hoe ze als zelfstandig land functioneren. Mocht dan in de toekomst ooit blijken dat men zich bij Nederland wil aansluiten, dan moet de Nederlandse bevolking zich daar maar in een referendum over uitspreken. Het lijkt me hoe dan ook NIET iets waar *Nederland* naar moet streven.
Ag zoveel verschil is er niet tussen Nederlanders en Vlamingen. Zeeuws Vlaanderen is eigenlijk al half Vlaams en Limburg en Noord-Brabant naar horen zeggen ook. Volgens mij wil de meerderheid inderdaad wel eerst scheiden en totaal onafhankelijk zijn, maar wie weet wat er verder kan gebeuren na zoveel tijd.quote:Op maandag 18 december 2006 17:15 schreef SeLang het volgende:
Toch altijd lachen, die Nederlanders die denken dat Vlaanderen zich bij Nederland zou willen aansluiten
Dat is net zoiets als dat Nederland zich bij Duitsland zou willen aansluiten.
Ach ja, het is leuk voor wat gepraat. Gebeuren zal het inderdaad niet meer.quote:Op maandag 18 december 2006 17:15 schreef SeLang het volgende:
Toch altijd lachen, die Nederlanders die denken dat Vlaanderen zich bij Nederland zou willen aansluiten
Ik kan me herinneren dat D66 juist een partij was waar dit onderwerp een tijdje geleden speelde...quote:Op maandag 18 december 2006 17:32 schreef Tirion het volgende:
[..]
Ach ja, het is leuk voor wat gepraat. Gebeuren zal het inderdaad niet meer.
Vrijwel niemand stemt op het VB omdat die partij voor een onafhankelijk Vlaanderen staat. De redenen daarvoor liggen ergens anders, die zijn wel bij iedereen bekend dacht ik.quote:Op zaterdag 16 december 2006 15:44 schreef Brel het volgende:
[..]
In Wallonië zou dat accuraat zijn, maar in Vlaanderen stemt meer dan 30% voor een radicaal nationalistische partij, 30% procent voor een kartel van de Christendemocraten en de gematigde nationalisten, en de rest van de stemmen worden ongeveer opgehaald door confederalistische partijen (waaronder de socialisten en liberalen). Secessie is veel realistischer dan je denkt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |