Vlaanderen is niet onderontwikkeld.quote:Alsof wij dat corrupte sloeberland erbij willen hebben. En dan zeker net als de BRD een gigantische geldflow naar het onderontwikkelde deel zien gaan?
België heeft relatief gezien in vergelijking met de VS een bijna 2x zo hoge staatschuldquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Belgie heeft een begrotingsoverschot en vlaanderen is het rijkste deel van Europa.
Misschien had hij het wel over Nederland joh.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:44 schreef LSDsmurf het volgende:
Als Vlaming zie ik zoiets ook wel zitten.
Ik voel me ten eerste al veel meer verwant met Nederlanders dan met Walen.
[..]
Vlaanderen is niet onderontwikkeld.
Brussel is geen probleem. Het ligt midden in Vlaanderen, en is dus Nederlands gebied. De daar woonachtige Walen (voor zover niet verjaagd door de "internationale burgers" van NATO en EU) hebben de keus: aanpassen of verkassen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:51 schreef mart81 het volgende:
Ik loop al jaren met dat idee in m'n hoofd.. Wallonië naar Frankrijk, Vlaanderen bij Nederland.
Kern van 't probleem is Brussel
Vlamingen hebben het op buitenlanders wou je zeggen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:05 schreef Frederic het volgende:
Vergeet het maar. De gemiddelde Nederlander heeft niks dan minachting voor de zuiderburen (en voor buitenlanders in het algemeen), dus ik denk niet dat er veel Belgen zullen zijn die willen aansluiten bij zo'n volk. Not in a million years.
Het Belgisch koningshuis kan afgeschaft worden en de hoofdstad blijft Amsterdam, al voel ik ook wel wat voor Brussel, om die arrogante Amsterdammers een lesje te leren en dan met name het grachtengordel geteisem! , met de regering in den Haag. België hoort immers van oudsher gewoon bij Nederland. Het samenvoegen van de bedrijven lijkt me geen probleem. De hele belgische wetgeving kan in fases afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:06 schreef LSDsmurf het volgende:
Maar een hereniging zorgt ook voor veel praktische problemen.
Enkele voorbeelden: wat met de koningshuizen, welke hoofdstad neem je, naam van het land,... En ook enorme aanpassingen voor een samengevoegde overheid te bekomen. En overheidsinstanties zoals openbaar vervoer die zouden dan allemaal samengevoegd moeten worden. Ook betekent dit een serieuze aanpassing voor de bedrijven, de markt verandert namelijk.
Vlamingen doen zelden denigrerend over buurlanden. In Nederland is het een nationale sport.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:09 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Vlamingen hebben het op buitenlanders wou je zeggen?
Wel ik zou het wel graag zien, als Nederlander zijnde. Ik vind Vlamingen namelijk toffe gasten en het is best jammerlijk te noemen dat ze zitten opgescheept met de grote kostenposten die de Walen jaarlijks genereren. De meeste Vlamingen echter willen Vlaanderen onafhankelijk en ik ben van mening dat dat spijtig genoeg niet zal kunnen lukken om diverse redenen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:14 schreef Frederic het volgende:
[..]
Vlamingen doen zelden denigrerend over buurlanden. In Nederland is het een nationale sport.
Ach, who cares, die "hereniging" komt er toch nooit. Jamais.![]()
Dat is altijd al het streven geweest van Frankrijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:52 schreef mart81 het volgende:
Bizar feit is wel dat de Franse grens dan ongeveer bij Maastricht komt te liggen, dat kleine stukje Voerstreek mag dan ook wel weer bij Limburg
Een echt Dietsche gedachte!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
voor dat vlaanderen bij NL komt en
Ik zie niet in waarom Vlaanderen na een evt splitsing van Belgie bij Nederland zou moeten komen. Vlaanderen kan prima een onafhankelijke staat worden. Er zijn wel meer kleine landen in Europa. Bovendien heeft Vlaanderen toch al een eigen (deel)regering en is het een van de meest welvarende regios in Europa, dus het kan het prima zelfstandig worden, daar hebben ze Nederland echt niet voor nodig.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:32 schreef op_dreef het volgende:
Momenteel heerst er grote onmin tussen Vlaanderen en Wallonie. In Wallonie gaan zelfs geluiden op om zich af te scheiden en een provincie van Frankrijk te worden. In dat opzicht is de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland helemaal zo'n gek idee nog niet. Echter zal het wel veel voeten in de aarde krijgen om dat te bewerkstelligen.
De meeste Vlamingen? Ik heb eerlijkgezegd nog geen enkele peiling gezien die dat onderschrijft. De resultaten van dergelijke peilingen lopen wel fel uiteen naargelang de vraagstelling ed. (voorbeeld).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:25 schreef mart81 het volgende:
De meeste Vlamingen echter willen Vlaanderen onafhankelijk en ik ben van mening dat dat spijtig genoeg niet zal kunnen lukken om diverse redenen.
Nee, want ik vond altijd al dat vlaanderen weer bij Holland moest komen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:37 schreef Monidique het volgende:
Wacht even... Omdat bepaalde geluiden in Wallonië opgaan om het een provincie van Frankrijk te maken, is het niet zo'n gek idee om Vlaanderen bij Nederland te doen? Wat een aparte redenering.
Waarom niet van elkaar profiteren ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom Vlaanderen na een evt splitsing van Belgie bij Nederland zou moeten komen. Vlaanderen kan prima een onafhankelijke staat worden. Er zijn wel meer kleine landen in Europa. Bovendien heeft Vlaanderen toch al een eigen (deel)regering en is het een van de meest welvarende regios in Europa, dus het kan het prima zelfstandig worden, daar hebben ze Nederland echt niet voor nodig.
Het is vriendelijk, maar bedanktquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:42 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Waarom niet van elkaar profiteren ?
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Het is vriendelijk, maar bedankt
Het lijkt voor een Nederlander onwaarschijnlijk, maar ook Vlamingen voelen méér voor Belgie dan al dat voorbarige hollandse wishfullthinking gezwets
![]()
Feliciteer ons misschien eens voor onze 175e verjaardag.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |