Voor de 3e keer, de spanningsregelaar?quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:30 schreef Mercy_symbol het volgende:
maar bij honda kom ik alleen bij CBR op nokkenaskettingspanner ( dat is een mooi scrabble woord)
en verder kom ik niet,![]()
Kun je dat bewijzen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Voor de 3e keer, de spanningsregelaar?
quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:06 schreef ploderus het volgende:
[..]
Waarom is de rest van de maatschappij nou weer net wat sneller dan ik
quote:Ktm 620 lc4 bj 95 wit paars komplete fijne motorfiets loopt als een beer izgs inruil cr 500 mogelijk
Dat probeer ik dus ook, maar de hele maatschappij loopt net 5 minuten voor op mij..quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Kwestie van net op de juiste tijd op de juiste plaats zijn.
Dat klopt maar geeft wel idee van degelijkheid,quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:32 schreef ploderus het volgende:
[..]
Terugroepacties hebben weinig met duurzaamheid te maken
Hey leuk, weer wat te doenquote:Op woensdag 16 februari 2005 13:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Wat is het verschil met vrijdagmiddag .. als hij zaterdag om 9:00 klaar staat?
Yoessef: http://www.minimarkt.nl/
quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:14 schreef ploderus het volgende:
Dat probeer ik dus ook, maar de hele maatschappij loopt net 5 minuten voor op mij..![]()
Er zijn in totaal door de geschiedenis ook meer Honda's verkochtquote:Op woensdag 16 februari 2005 13:23 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Dat klopt maar geeft wel idee van degelijkheid,
enne er zijn meer oude Honda's dan Kawasaki's![]()
quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk maar naar de CR500 hoe betrouwbaar Honda is
Maar dat automatisme heb ik nog nooit bij mezelf kunnen vindenquote:Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal wel eens, het moet automatisch goed gaan, dus niet op letten want dan loop je nog meer achter.
![]()
Je zal ook veel dubbel tegenkomen....quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Youssef het volgende:
Hey leuk, weer wat te doen![]()
Kijken of er veel leuks op staat...
Ja, is ook echt serieusquote:Op woensdag 16 februari 2005 13:31 schreef ploderus het volgende:
Ik ben niet zo'n één-merkgeil; levert alleen eindeloze zinloze discussies op waarbij iedereen 'zijn' merk blijft verdedigen..![]()
![]()
Minder aan je uitlaat ruiken, scheelt je een hoop hersencellen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:33 schreef ploderus het volgende:
Maar dat automatisme heb ik nog nooit bij mezelf kunnen vinden![]()
Maar het is zo verslavend!quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:42 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Minder aan je uitlaat ruiken, scheelt je een hoop hersencellen.
En ja het studentenleven is ook zwaar he.Eist ergens zijn tol.
![]()
Maar dan niet gaan klagen, komt allemaal vanzelf met de jaren als je ouder wordt en saaie dingen gaat doen. Misschien koop je dan zelfs wel een BMW als je een gearriveerde Plo bent.
quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Pepijn wist je dat een open demper best gevaarlijk is als je ketting versleten is?
Gearriveerd is zittende achter de geraniums bij de open haard, met een boek op schoot, een leuke blondine die koffie aan het zetten is in de keuken, de kids spelen buiten, en je hoeft niet meer te werken omdat al je schaapjes op het droge zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:50 schreef ploderus het volgende:
Maar het is zo verslavend!
Gearriveerde Plo? Is dat een luxe benaming voor een klaargekomen Plo?![]()
Maar misschien wordt mijn volgende motor al wel een BMW..![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:05 schreef Didiot het volgende:
Waarom zaterdagochtend en niet vrijdagmiddag? Omdat je complete uitleg over de motor krijgt en hoe je alles moet bedienen enzo. Dus dat zal ook wel een half uurtje tot een heel uurtje duren
Ach, het is inderdaad geen hoog zomer, met tot 23:00 s'avonds in de avondzon toeren.quote:En ach, vrijdagmiddag laat of zaterdagochtend vroeg maakt dan ook niet meer uit
Damn, van Fok!ers leer ik gewoon meer dan schoolquote:Op woensdag 16 februari 2005 14:46 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gearriveerd is zittende achter de geraniums bij de open haard, met een boek op schoot, een leuke blondine die koffie aan het zetten is in de keuken, de kids spelen buiten, en je hoeft niet meer te werken omdat al je schaapjes op het droge zijn.
Klaargekomen Plo ligt binnen je eigen handbereik (ga even naar de WC ofzo) de rest is een kwestie van tijd, en wat geluk.
![]()
ben ook nog erg aan het twijfelen tussen de sports en de 014 nuquote:Op woensdag 16 februari 2005 14:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus ik denk dat ik toch weer op BT014/020 uitkom hierna of op Roads.... alhoewel die laatste ?Daar ben ik laatst mee onderuit gegaan dus ik weet niet of ik weer Roads zal nemen... ik denk eerder 014 en 020 achter
quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:55 schreef Wolve000 het volgende:
Ik kom net van m'n eerste motorrijles af! Nu weet ik helemaal zeker dat ik er mee door wil gaan!
't Is allemaal even wennen, maar na een tijdje op het parkeerterrein te hebben rondgedraaid was de tijd alweer voorbij en mocht ik zelf terugrijden naar de rijschool
Zaterdag alweer m'n volgende les. Hopelijk heb ik nog (voor) deze zomer m'n rijbewijs en kan ik de straten onveilig gaan maken
In het echte leven leer je ook meer dan op school.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:51 schreef hicham het volgende:
Damn, van Fok!ers leer ik gewoon meer dan school
- Het verschil tussen klaarkomen en arriveren
- Open uitlaat en versleten ketting is gevaarlijk
- De tandwiel- en de botertheorie voor winter & zomer
Ik zal sowieso geen 014 achter nemen. 014 is écht een wereldband qua grip, handling en opwarmtijd, maar zeker niet qua levensduur. Ik lees op MF dat als je 6000km haalt met een setje (!) 014's dat je erg blij mag zijn, vandaar dat ik denk ik een combinatie van 014 voor en 020 achter neemquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ben ook nog erg aan het twijfelen tussen de sports en de 014 nu
quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
idd![]()
pepijns post helpt ook niet echtof juist wel
wat zei jequote:Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
God is mn post weer wegZit ik net heel verhaal te typen hier...
quote:
Fok komt dus echt mn strot uit..... waarom gaan we niet naar Motor-meet.nl tot Fok zijn nieuwe hardware heeftquote:
das ook wel weer zo jahquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Patrick281 het volgende:
Als zondagsrijder heb je toch geen regen eigenschappen nodig.![]()
Michelin zijn allemaal amateurbanden voor doorrijders.
mwah, zoals ik gister zei wil ik zo'n 8-10000 met die banden doen dus in dat geval zijn de powers idd ook nog een optie...dus nu twijfelen tussen de 014 en de powersquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zei dus, als je echt goed wilt zetten op elk gebied behalve levensduur moet je voor de BT014 gaan. Maar dan is je achterband dus na 6 of 7000km weg....
Dus een mooie oplossing is denk ik de 014 voor en 020 achter, voor slijt toch nooit zo hard als achter. Ik denk dat je met die 014 voorband de 10.000 wel moet halen en met die BT020 haalde ik achter altijd rond de 13000km....
Of je moet naar de Powers kijken..... in de testen staan dus km-standen van 8000 tot 13000km. Dat zijn ook geweldige banden, net als de BT014. BT014 is trouwens wel een echte supersport band
In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelulquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:53 schreef Didiot het volgende:
Uitleg over de SV is opzich niet nodig, maar ach, ze moeten toch wat doen voor die ¤ 275,- afleveringskosten
Vind het opzich wel grappig en makkelijk (scheelt weer lezen in het instructieboekje), maar nodig is het niet echt
Dat is dus het probleem van die sports banden, en dat hebben ze bij de Powers inmiddels dus opgelost,quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
Opwarmen is met de nieuwe serie Powers verholpen als het goed is.
Mijn banden kunnen echt verraderlijk zijn als ze nog koud zijn.
Menig slippertje en stapje opzij gehad na een paar 100 meter ..
.. zit een scherpe bocht vlak bij huis.Bij motorcentrum Eindhoven hadden ze al gewaarschuwd:
Wereldgrip als ze warm zijn, heel slecht als ze koud zijn.
Metzelerz.... geen ervaring mee. Maar welke Metzeler had je dan? En jij Luc?quote:Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
metzelers gaven mij iig veel vertrouwen (zaten hiervoor erop)
quote:Op maandag 14 februari 2005 14:45 schreef bredebeier het volgende:
In de groep die lekker 5 x rondjes mag rijden![]()
: gevorderden noemen ze dat.
Nou ja, zo gevorderd ben ik nou ook weer niet,maar ze rijden hier wel lekker door.
Dat betekent wel lekker 5 sessies op 1 dag i.p.v. 4 per dag.
Heb er alvast powers onder gezet
Die Sportecs van Metzeler zijn waardeloos
Echt wel.. De trabant!quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Tja, helaas zit dat er even niet inquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelul
Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt![]()
Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.
Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
drom ga ik nu voor wat andersquote:
Is dus een vooroordeel van jou want dat rijdt minstens net zo goed.....quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:18 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
drom ga ik nu voor wat anders(mijne bevielen echt goed
riet: wrom wel combineren? wat is daar het voordeel van? dat je met je voorband 2 maanden langer kan rijden? is voor mij geen overweging om met 2 verschillende banden te rijden, kan wel goed rijden maar 2 dezelfde is nogal altijd beter lijkt mij
Als je het weet dan is het toch geen probleem meer ? kan je er rekening mee houdenquote:Op woensdag 16 februari 2005 16:16 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.![]()
O nee? ff in z'n 1 zetten, rem inknijpen, flink gassen en koppeling op laten komen en de rem vasthoudenquote:Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt![]()
Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.
Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)
Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden![]()
Mwoah, we hadden het over een vliegende ketting in je been of in het motorblok als je te wild doet met een versleten kettingquote:Op woensdag 16 februari 2005 15:14 schreef Patrick281 het volgende:
Maar over de open uitlaat en ketting miste ik de clou van.
Helemaal vergeten te vragen, maar uit welk gesticht kom jij eigenlijk?quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:09 schreef ploderus het volgende:
[..]
Echt wel.. De trabant!![]()
[afbeelding]![]()
![]()
Niet in uitersten denkenquote:Op woensdag 16 februari 2005 16:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
achter wil ik ook grip hebben
Slingeren werkt idd om je banden schoon te rijden, maar de buitenkanten warmen ook wat sneller op. En het middenstuk slijt minder, waardoor je band minder snel vierkant wordtquote:Op woensdag 16 februari 2005 16:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.
Ligt ook aan de temperatuur buiten hè... maar meestal voel je het wel als je bandjes nog koud zijn of juist warm zijn
Ik gebruik sinds kort deze.quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)
Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden![]()
euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)
Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden![]()
quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:31 schreef hicham het volgende:
[..]
Mwoah, we hadden het over een vliegende ketting in je been of in het motorblok als je te wild doet met een versleten kettingToen vroeg Riet hoe de ketting in godsnaam in je motorblok terecht kan komen
Onze conclusie: Als je een open uitlaat hebt kan ie daardoorheen
[..]
Helemaal vergeten te vragen, maar uit welk gesticht kom jij eigenlijk?
Wat zit je dan te miepen dat je minstens 8 of 10.000km met een setje wilt doen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de meer grip die een 014 biedt tov een 020 vind ik meer waard dan die paar duizend kms waarmee je langer kunt rijden met een 020...
En Fok toch?quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:42 schreef ploderus het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet eens meer. Ik ga een beetje van hot naar her. Voel me nergens echt op me gemak met al die gekken om me heen. De laatste tijd zit ik wel wat vaker op één plek, namelijk de HvA. Misschien zegt het je wat?
![]()
![]()
Is dat zo'n opblaasband voor achter de speedboat? Dat is kicke!!quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik gebruik sinds kort deze.
[[url=
En zeg nou niet dat het overdreven is.
Setje kost 250 euro, maar je hebt ook goedkopere.
Vroeger ging ik altijd om op te warmen voor een serieuze rit even het klaverblad in Apeldoorn op, maar het bleek uiteindelijk goedkoper om bovenstaande dingen te kopen.![]()
Bronnen?quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,
ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat slalommen helemaal niet werkt,
maar weet eigenlijk niet meer waarom dat ook al weer was,
Fok werd inderdaad aangeraden door mijn psychiater. Al werkt dat uitvallen van het forum iedere keer nou toch ook niet echt kalmerendquote:
Gamma...quote:Op woensdag 16 februari 2005 17:35 schreef ploderus het volgende:
[..]
Is dat zo'n opblaasband voor achter de speedboat? Dat is kicke!!![]()
Maar ik vind het warmrijden van de banden juist ook een soort extra veiligheid om niet te snel hard te gaan rijden; je blok mag toch ook nog niet vol in zijn toeren bereden worden. Nu moet je voor je eigen veilighied je banden wel even warmrijden en tegen de tijd dat je blok lekker op temperatuur is zijn je banden ook kauwgomachtig
Dan kun je meteen met 50km/u de haakse bocht je woonwijk uit kneedownend nemenquote:Op woensdag 16 februari 2005 17:43 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Gamma...
Maar wat is er nou lekkerder dan dat je banden na 5 meter gelijk plakken
quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, iedereen wilt wel banden die net zo plakken als de nieuwe gel van L'Oreal en 20.000km meegaan maar die band moet nog worden uitgevonden
Goed of niet?quote:Ik kan m'n vertrek vrijdag uitstellen tot 12:00 uur.
Als we 9:00 uur in Beverwijk afspreken moet het nog net kunnen.
Dan weet je in elk geval waar we het over hebben.
De motor is van een goede vriend van mij die in december is geëmigreerd naar
Curacao.
Ik verkoop hem voor hem.
Het kenteken is momenteel geschorst, dus de motor mag officieel niet op de
openbare weg komen.
Als je hem hebt gezien en hebt horen lopen en we zijn het eens over de prijs
is een korte proefrit echter wel mogelijk (blokje om).
Ik kan me voorstellen dat je er toch even op gereden wilt hebben.
John (m'n vriend) heeft de kawa nieuw gekocht toen zijn zaak er goed ging en
hij vond dat hij wat speelgoed verdient had.
De zaak vroeg echter zo veel tijd dat hij er amper op heeft gereden; wat
rondjes in de buurt en 2x een circuit-dag.
Op Curacao heb je niet zo veel aan een ZXR, dus nu moet ie weg.
Bij vlakke banden werkt slalommen wel door de extra wrijving, dus autobanden..quote:Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,
ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat slalommen helemaal niet werkt,
maar weet eigenlijk niet meer waarom dat ook al weer was,
Klink op zich als een aannemelijke reden voor de lage km. stand. Maar je moet niet overhaast beslissen omdat hij geen tijd heeftquote:
quote:Op woensdag 16 februari 2005 18:00 schreef ploderus het volgende:
[..]
Klink op zich als een aannemelijke reden voor de lage km. stand. Maar je moet niet overhaast beslissen omdat hij geen tijd heeftNeem altijd rustig de tijd om te kijken en een lekker stukkie te rijden..
Ze hebben het een keer getest in de Moto 73, dat slalommen, ze werden er zelfs kouder vanquote:Op woensdag 16 februari 2005 17:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Bij vlakke banden werkt slalommen wel door de extra wrijving, dus autobanden..
Rubber is verder een slechte warmtegeleider, en houdt warmte al helemaal slecht vast.
Vandaar dat slalommen weinig tot geen nut heeft bij motorbandjes.
Ik kan mij nog jaren geleden een val van Jeffry de Vries herrineren bij de Thunderbikes..
Het was in het begin van de tweede rondezijn verklaring was: ja mijn linkerkant van de banden waren nog niet voldoende opgewarmt, ik had voornamelijk alleen nog rechts gebruikt.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |