abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25112185
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:30 schreef Mercy_symbol het volgende:
maar bij honda kom ik alleen bij CBR op nokkenaskettingspanner ( dat is een mooi scrabble woord)
en verder kom ik niet,
Voor de 3e keer, de spanningsregelaar?
pi_25112224
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Voor de 3e keer, de spanningsregelaar?
Kun je dat bewijzen?
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:11:15 #104
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25112262
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:06 schreef ploderus het volgende:

[..]

Waarom is de rest van de maatschappij nou weer net wat sneller dan ik
Kwestie van net op de juiste tijd op de juiste plaats zijn.

Waarom is deze paars? Ik wil wel ruilen.
quote:
Ktm 620 lc4 bj 95 wit paars komplete fijne motorfiets loopt als een beer izgs inruil cr 500 mogelijk
pi_25112303
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Kwestie van net op de juiste tijd op de juiste plaats zijn.
Dat probeer ik dus ook, maar de hele maatschappij loopt net 5 minuten voor op mij..
pi_25112364
Kijk maar naar de CR500 hoe betrouwbaar Honda is
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:23:59 #107
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25112412
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:32 schreef ploderus het volgende:

[..]

Terugroepacties hebben weinig met duurzaamheid te maken
Dat klopt maar geeft wel idee van degelijkheid,


enne er zijn meer oude Honda's dan Kawasaki's
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25112432
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wat is het verschil met vrijdagmiddag .. als hij zaterdag om 9:00 klaar staat?

Yoessef: http://www.minimarkt.nl/
Hey leuk, weer wat te doen

Kijken of er veel leuks op staat... ben onderhand bezig met puinruimen in mijn kamer Vraag me af of de motor op 5 hoog mijn kamer in kan als ik op vakantie ga. Lijkt me leuk Een 400 kan je nog een beetje schuiven enzo, dus dat past wel in de lift
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:25:39 #109
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25112435
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:14 schreef ploderus het volgende:
Dat probeer ik dus ook, maar de hele maatschappij loopt net 5 minuten voor op mij..
Dat hebben we allemaal wel eens, het moet automatisch goed gaan, dus niet op letten want dan loop je nog meer achter.
pi_25112530
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:23 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Dat klopt maar geeft wel idee van degelijkheid,


enne er zijn meer oude Honda's dan Kawasaki's
Er zijn in totaal door de geschiedenis ook meer Honda's verkocht
Maar lekker boeiend allemaal.. Nu rijd ik Kawa, maar mijn volgende wordt misschien wel een Suzuki (GSX-R750) of een Fireblade. Ik ben niet zo'n één-merkgeil; levert alleen eindeloze zinloze discussies op waarbij iedereen 'zijn' merk blijft verdedigen..
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:32:01 #111
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25112542
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk maar naar de CR500 hoe betrouwbaar Honda is
Betrouwbaarder dan vergelijkbare 4 takt full crossers.

Kan de voorbeelden ook zo quoten van SM'forums..
pi_25112562
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat hebben we allemaal wel eens, het moet automatisch goed gaan, dus niet op letten want dan loop je nog meer achter.
Maar dat automatisme heb ik nog nooit bij mezelf kunnen vinden
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:36:50 #113
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25112617
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:25 schreef Youssef het volgende:
Hey leuk, weer wat te doen

Kijken of er veel leuks op staat...
Je zal ook veel dubbel tegenkomen....
Deze zoekt tegelijk in de 10 grootste advertentie sites zoals speurders.nl, Qoop.nl, 2dehands.nl, kleintjesmarkt.nl, adje.nl, marktplaze.nl, marktplaats.nl en nog vele andere site's.
(en ook eigen advertentie's..)
pi_25112665
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:31 schreef ploderus het volgende:
Ik ben niet zo'n één-merkgeil; levert alleen eindeloze zinloze discussies op waarbij iedereen 'zijn' merk blijft verdedigen..
Ja, is ook echt serieus
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:42:33 #115
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25112699
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:33 schreef ploderus het volgende:
Maar dat automatisme heb ik nog nooit bij mezelf kunnen vinden
Minder aan je uitlaat ruiken, scheelt je een hoop hersencellen.

En ja het studentenleven is ook zwaar he. Eist ergens zijn tol.

Maar dan niet gaan klagen, komt allemaal vanzelf met de jaren als je ouder wordt en saaie dingen gaat doen. Misschien koop je dan zelfs wel een BMW als je een gearriveerde Plo bent.
pi_25112736
Ga je nog rijden vanavond ?
pi_25112751
Pepijn wist je dat een open demper best gevaarlijk is als je ketting versleten is?
pi_25112788
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:39 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja, is ook echt serieus
Van een Honda gebruiker KAN dat gewoon niet serieus zijn
pi_25112827
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:42 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Minder aan je uitlaat ruiken, scheelt je een hoop hersencellen.

En ja het studentenleven is ook zwaar he. Eist ergens zijn tol.

Maar dan niet gaan klagen, komt allemaal vanzelf met de jaren als je ouder wordt en saaie dingen gaat doen. Misschien koop je dan zelfs wel een BMW als je een gearriveerde Plo bent.
Maar het is zo verslavend!

Gearriveerde Plo? Is dat een luxe benaming voor een klaargekomen Plo?
Maar misschien wordt mijn volgende motor al wel een BMW..
pi_25112865
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Pepijn wist je dat een open demper best gevaarlijk is als je ketting versleten is?
pi_25112903
Mijn oom gaat zijn Busa inruilen op een 2004 model

Een begrensde dus Op 299km/h....

Dat 99 model van m haalde 340 teller
pi_25112993
Waarom zaterdagochtend en niet vrijdagmiddag? Omdat je complete uitleg over de motor krijgt en hoe je alles moet bedienen enzo. Dus dat zal ook wel een half uurtje tot een heel uurtje duren

En ach, vrijdagmiddag laat of zaterdagochtend vroeg maakt dan ook niet meer uit
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:46:42 #123
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113113
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:50 schreef ploderus het volgende:
Maar het is zo verslavend!

Gearriveerde Plo? Is dat een luxe benaming voor een klaargekomen Plo?
Maar misschien wordt mijn volgende motor al wel een BMW..
Gearriveerd is zittende achter de geraniums bij de open haard, met een boek op schoot, een leuke blondine die koffie aan het zetten is in de keuken, de kids spelen buiten, en je hoeft niet meer te werken omdat al je schaapjes op het droge zijn.

Klaargekomen Plo ligt binnen je eigen handbereik (ga even naar de WC ofzo ) de rest is een kwestie van tijd, en wat geluk.
pi_25113131
Uitleg, heb je dat nodig Lijkt me niet

Heb net trouwens veel over banden zitten lezen op MF... de BT014 schijnt een hele sportieve banden te zijn, die gasten daar halen de 6000km nauwelijks met die band. De Pilot Sport schijnt wel heel lekker te zijn maar heeft een lange opwarmtijd nodig en schijnt met nat en koud weer niet echt goed te zijn.

De Pilot Power zijn erg veel mensen wel heel goed over te spreken maar halen er ook maar ca. 8000km mee, dat vind ik gewoon een te duur geintje worden dan

Dus ik denk dat ik toch weer op BT014/020 uitkom hierna of op Roads.... alhoewel die laatste ? Daar ben ik laatst mee onderuit gegaan dus ik weet niet of ik weer Roads zal nemen... ik denk eerder 014 en 020 achter

En TOCH zijn de meeste nog het meest te spreken over de Pilot Power

http://www.motor-forum.nl(...)hlight=pilot%20power

[ Bericht 14% gewijzigd door Rietvaerder op 16-02-2005 14:55:59 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:50:31 #125
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113164
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:05 schreef Didiot het volgende:
Waarom zaterdagochtend en niet vrijdagmiddag? Omdat je complete uitleg over de motor krijgt en hoe je alles moet bedienen enzo. Dus dat zal ook wel een half uurtje tot een heel uurtje duren
Ja, want anders krijg je hem niet gestart enzo ... die uitleg heb jij echt nodig als beginner.

"Hier zit het remhandle, links is koppelen, sleutel omdraaien, en dan op dit knopje drukken."
quote:
En ach, vrijdagmiddag laat of zaterdagochtend vroeg maakt dan ook niet meer uit
Ach, het is inderdaad geen hoog zomer, met tot 23:00 s'avonds in de avondzon toeren.
pi_25113177
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:46 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Gearriveerd is zittende achter de geraniums bij de open haard, met een boek op schoot, een leuke blondine die koffie aan het zetten is in de keuken, de kids spelen buiten, en je hoeft niet meer te werken omdat al je schaapjes op het droge zijn.

Klaargekomen Plo ligt binnen je eigen handbereik (ga even naar de WC ofzo ) de rest is een kwestie van tijd, en wat geluk.
Damn, van Fok!ers leer ik gewoon meer dan school

- Het verschil tussen klaarkomen en arriveren
- Open uitlaat en versleten ketting is gevaarlijk
- De tandwiel- en de botertheorie voor winter & zomer
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:55:48 #127
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_25113265
Ik kom net van m'n eerste motorrijles af! Nu weet ik helemaal zeker dat ik er mee door wil gaan!

't Is allemaal even wennen, maar na een tijdje op het parkeerterrein te hebben rondgedraaid was de tijd alweer voorbij en mocht ik zelf terugrijden naar de rijschool

Zaterdag alweer m'n volgende les. Hopelijk heb ik nog (voor) deze zomer m'n rijbewijs en kan ik de straten onveilig gaan maken
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_25113282
Mag je op wel opschieten, kan je in de zomer rijden
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:58:44 #129
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_25113315
Voor iemand zelfs zonder brommerervaring scheen het erg goed te gaan, dus hopelijk gaat dat goed komen
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_25113385
Goedzo

Bij ons kwam het ook goed dus
pi_25113404
Zelfs bij Youssef, de krantenbrommerterrorist
pi_25113446
Die moet zich nog bewijzen
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:10:00 #133
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25113497
Hey Fok werkt weer
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:10:21 #134
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_25113510
Ik zal me hier nog wel vaker gaan melden denk ik. Maar eerst maar eens naar college, in de hoop ooit m'n studie af te maken
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_25113564
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus ik denk dat ik toch weer op BT014/020 uitkom hierna of op Roads.... alhoewel die laatste ? Daar ben ik laatst mee onderuit gegaan dus ik weet niet of ik weer Roads zal nemen... ik denk eerder 014 en 020 achter
ben ook nog erg aan het twijfelen tussen de sports en de 014 nu
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:14:51 #136
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113571
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:55 schreef Wolve000 het volgende:
Ik kom net van m'n eerste motorrijles af! Nu weet ik helemaal zeker dat ik er mee door wil gaan!

't Is allemaal even wennen, maar na een tijdje op het parkeerterrein te hebben rondgedraaid was de tijd alweer voorbij en mocht ik zelf terugrijden naar de rijschool

Zaterdag alweer m'n volgende les. Hopelijk heb ik nog (voor) deze zomer m'n rijbewijs en kan ik de straten onveilig gaan maken
Enthousiast verhaal , reken wel dat je nog veel moet leren dus ook wel eens een keer zal vloeken over het rijden.
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 14:51 schreef hicham het volgende:
Damn, van Fok!ers leer ik gewoon meer dan school

- Het verschil tussen klaarkomen en arriveren
- Open uitlaat en versleten ketting is gevaarlijk
- De tandwiel- en de botertheorie voor winter & zomer
In het echte leven leer je ook meer dan op school.

Maar over de open uitlaat en ketting miste ik de clou van.
Was het alweer vergeten erop te reageren vanaf hier..

Een gearriveerd persoon zijn, is wat anders dan fysiek arriveren zoals jullie het denken.
En het betekent nu ook alweer wat andersz -altijd leuk dezelfde woorden steeds in een ander verband. .
Het is pas later door de jeugd (ja jullie ) als synoniem in gebruik genomen overigens.
pi_25113793
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:14 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ben ook nog erg aan het twijfelen tussen de sports en de 014 nu
Ik zal sowieso geen 014 achter nemen. 014 is écht een wereldband qua grip, handling en opwarmtijd, maar zeker niet qua levensduur. Ik lees op MF dat als je 6000km haalt met een setje (!) 014's dat je erg blij mag zijn, vandaar dat ik denk ik een combinatie van 014 voor en 020 achter neem Ik las dat Michelin over het algemeen lang doet over opwarmen... maar ja, wat noemen hun lang

Ik zou als ik jou was dan de 014 voor nemen en 020 achter
pi_25113819
2 verschillende banden?? maakt dat niks uit?
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:33:16 #139
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113844
Opwarmen is met de nieuwe serie Powers verholpen als het goed is.

Mijn banden kunnen echt verraderlijk zijn als ze nog koud zijn.
Menig slippertje en stapje opzij gehad na een paar 100 meter ..
.. zit een scherpe bocht vlak bij huis. Bij motorcentrum Eindhoven hadden ze al gewaarschuwd:
Wereldgrip als ze warm zijn, heel slecht als ze koud zijn.
pi_25113869
@OPM

Tuurlijk niet? BT's zijn prima te combineren. Die combinaties worden door Bridgestone goed gekeurd/aangeraden Je moet iig niet met merken gaan combineren.

Ik had eerst ook 010 voor en 020 achter. Voor slijt minder hard dus daar kan je een sportievere (zachtere) band opzetten

Waarom neem je niet de Powers, in testen is te lezen dat ze daar 8 tot 13000km mee halen

Twijfel twijfel

Edit:

Pepijn, klopt ja, die Powers warmen wel erg snel op, de Sports wat minder. Mercy zit ook de mensen op MF maar na te praten want ja, wat verstaan hun onder een ''langere opwarmtijd''

Mercy jij zei dus dat de Sports een lange opwarmtijd hebben, wat noem jij lang dan? En hoe weet je dat? Heb je er zelf mee gereden?
pi_25113892
Fok is ineens weer snel?
pi_25113894
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Twijfel twijfel
idd

pepijns post helpt ook niet echt of juist wel
pi_25113974
God is mn post weer weg Zit ik net heel verhaal te typen hier...

Ik zei dus, als je echt goed wilt zetten op elk gebied behalve levensduur moet je voor de BT014 gaan. Maar dan is je achterband dus na 6 of 7000km weg....

Dus een mooie oplossing is denk ik de 014 voor en 020 achter, voor slijt toch nooit zo hard als achter. Ik denk dat je met die 014 voorband de 10.000 wel moet halen en met die BT020 haalde ik achter altijd rond de 13000km....

Of je moet naar de Powers kijken..... in de testen staan dus km-standen van 8000 tot 13000km. Dat zijn ook geweldige banden, net als de BT014. BT014 is trouwens wel een echte supersport band
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:50:51 #144
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113981
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
idd

pepijns post helpt ook niet echt of juist wel
Inderdaad.

Yokohama R003RR.


Als zondagsrijder heb je toch geen regen eigenschappen nodig.
Michelin zijn allemaal amateurbanden voor doorrijders.

Deze zit om mijn CR500. Near slick capacity, grp & warm up.
pi_25114012
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
God is mn post weer weg Zit ik net heel verhaal te typen hier...
wat zei je
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Fok is ineens weer snel?
pi_25114017
Uitleg over de SV is opzich niet nodig, maar ach, ze moeten toch wat doen voor die ¤ 275,- afleveringskosten

Vind het opzich wel grappig en makkelijk (scheelt weer lezen in het instructieboekje ), maar nodig is het niet echt
pi_25114033
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

wat zei je
[..]

Fok komt dus echt mn strot uit..... waarom gaan we niet naar Motor-meet.nl tot Fok zijn nieuwe hardware heeft

Zie voor mn verhaaltje trouwens post boven Pepijn zijn post met zijn band..

Moeten we dat wel allemaal doen...

Kunnen we dat niet afspreken ofzo.
pi_25114050
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Patrick281 het volgende:
Als zondagsrijder heb je toch geen regen eigenschappen nodig.
Michelin zijn allemaal amateurbanden voor doorrijders.
das ook wel weer zo jah
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zei dus, als je echt goed wilt zetten op elk gebied behalve levensduur moet je voor de BT014 gaan. Maar dan is je achterband dus na 6 of 7000km weg....

Dus een mooie oplossing is denk ik de 014 voor en 020 achter, voor slijt toch nooit zo hard als achter. Ik denk dat je met die 014 voorband de 10.000 wel moet halen en met die BT020 haalde ik achter altijd rond de 13000km....

Of je moet naar de Powers kijken..... in de testen staan dus km-standen van 8000 tot 13000km. Dat zijn ook geweldige banden, net als de BT014. BT014 is trouwens wel een echte supersport band
mwah, zoals ik gister zei wil ik zo'n 8-10000 met die banden doen dus in dat geval zijn de powers idd ook nog een optie...dus nu twijfelen tussen de 014 en de powers

ik denk wel dat ik gewoon 2 dezelfde banden neem
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:56:02 #149
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_25114062
Hé Riet,

Wat vind je eigenlijk van Metzeler?
Ik ben daar altijd zeer over te spreken geweest!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_25114069
Altijd control A + control C drukken voor je post
pi_25114084
metzelers gaven mij iig veel vertrouwen (zaten hiervoor erop)
pi_25114086
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:53 schreef Didiot het volgende:
Uitleg over de SV is opzich niet nodig, maar ach, ze moeten toch wat doen voor die ¤ 275,- afleveringskosten

Vind het opzich wel grappig en makkelijk (scheelt weer lezen in het instructieboekje ), maar nodig is het niet echt
In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelul
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:58:42 #153
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25114092
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
Opwarmen is met de nieuwe serie Powers verholpen als het goed is.

Mijn banden kunnen echt verraderlijk zijn als ze nog koud zijn.
Menig slippertje en stapje opzij gehad na een paar 100 meter ..
.. zit een scherpe bocht vlak bij huis. Bij motorcentrum Eindhoven hadden ze al gewaarschuwd:
Wereldgrip als ze warm zijn, heel slecht als ze koud zijn.
Dat is dus het probleem van die sports banden, en dat hebben ze bij de Powers inmiddels dus opgelost,

ik merk nu eigenlijk best veel verschil tussen mijn voorband en achterband,
achter is veel sneller op temperatuur,

[ Bericht 11% gewijzigd door Mercy_symbol op 16-02-2005 16:04:03 ]
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25114104
En nu de vraag wat jij een lange opwarmtijd noem...... hoelang duurde het voordat jij eindelijk eens je stepje aan de grond kon zetten?
pi_25114125
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
pi_25114148
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
metzelers gaven mij iig veel vertrouwen (zaten hiervoor erop)
Metzelerz.... geen ervaring mee. Maar welke Metzeler had je dan? En jij Luc?

Mijn pa is ook wel te spreken over zijn Metzelers... (ME-Z4 geloof ik ) maar ja, al stop je daar houten banden onder dan vind ie het nog goed rijden geloof ik

Waarom geen banden combineren Kan je gewoon bij Bridgestone zonder problemen, zie je heel vaak. BT010/20 combinatie is heel populair en 014/20 dus ook Denk niet dat Bridgestone combinaties gaat aanraden die achteraf voor geen meter rijden

[ Bericht 25% gewijzigd door Rietvaerder op 16-02-2005 16:10:07 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:08:38 #157
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114196
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:45 schreef bredebeier het volgende:
In de groep die lekker 5 x rondjes mag rijden : gevorderden noemen ze dat.
Nou ja, zo gevorderd ben ik nou ook weer niet,maar ze rijden hier wel lekker door.
Dat betekent wel lekker 5 sessies op 1 dag i.p.v. 4 per dag.
Heb er alvast powers onder gezet
Die Sportecs van Metzeler zijn waardeloos
pi_25114203
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Echt wel.. De trabant!



pi_25114220
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelul
Tja, helaas zit dat er even niet in
Ach, vind het ook niet zo erg dat er nu wat slijtvastere Dunlop D220's onderzitten
Komt me financieel wel uit

Kawa heb ik trouwens op z'n vroegst morgenmiddag laat terug
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:27 #160
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25114267
Waarom hoor ik de Pirelli Diablo niet? Prima band, slijt niet vreselijk snel, en slijt ook mooi rond af. Bied ook goede grip.

de BT014's heb ik natuurlijk nog maar net, maar die zijn idd wel goed. Geven +5 graden al behoorlijk grip en vertrouwen, maar heb ook gelezen dat ze snel weg zijn
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:42 #161
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114270
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.
pi_25114271
Ik vind het wel grappig dat er mensen hier zitten die net doen alsof ze alles van banden weten terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben...

Als iemand mij iets vraagt over een bepaalde band zeg ik het er bij als ik er geen ervaring mee heb maar ga niet zonder onderbouwing zitten zeggen dat de opwarmtijd lang is..... zonder er dan bij te vermelden hoelang dat dan is. Dat klinkt mij een beetje als MF-ers nablaten in de oren.

Dus kom met echte ervaringen van mensen of van fabrikanten maar ga geen onrelevante informatie zitten geven
pi_25114291
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:08 schreef Patrick281 het volgende:
drom ga ik nu voor wat anders (mijne bevielen echt goed

riet: wrom wel combineren? wat is daar het voordeel van? dat je met je voorband 2 maanden langer kan rijden? is voor mij geen overweging om met 2 verschillende banden te rijden, kan wel goed rijden maar 2 dezelfde is nogal altijd beter lijkt mij
pi_25114321
Diablo's zijn ook erg goed ja schijnt het, maar zelf geen ervaring mee..... bovendien is het overkill om een Bandit volledig op supersport rubber te zetten. Misschien voor OPM wel relevant maar die wilt toch ook minstens 8000km met een setje doen... en dat red je DENK ik niet met Diablo's?

Ach ja, zoals ik al zei, er is zoveel keus....
Mij lijkt voor OPM een setje Powers of een combinatie van 014 voor en 020 achter wel ideaal Want zoals vermeld, die Powers zijn ook heel erg goede banden, zowel op het droge als in de regen, worden snel warm en bieden perfecte grip... bovendien haal je er minimaal 8000km mee.
pi_25114335
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
pi_25114340
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:18 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

drom ga ik nu voor wat anders (mijne bevielen echt goed

riet: wrom wel combineren? wat is daar het voordeel van? dat je met je voorband 2 maanden langer kan rijden? is voor mij geen overweging om met 2 verschillende banden te rijden, kan wel goed rijden maar 2 dezelfde is nogal altijd beter lijkt mij
Is dus een vooroordeel van jou want dat rijdt minstens net zo goed.....

En het voordeel? Feit is dat achterband altijd sneller slijt dan achter en voor wil je grip hebben. Dus de oplossing.... achter een wat hardere band monteren en voor een wat zachtere

Lees maar eens op MF andere..... of op google
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:25:42 #167
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25114369
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:16 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.
Als je het weet dan is het toch geen probleem meer ? kan je er rekening mee houden
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25114370
achter wil ik ook grip hebben
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:26:38 #169
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25114380
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
O nee? ff in z'n 1 zetten, rem inknijpen, flink gassen en koppeling op laten komen en de rem vasthouden
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25114383
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.

Ligt ook aan de temperatuur buiten hè... maar meestal voel je het wel als je bandjes nog koud zijn of juist warm zijn
pi_25114415
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:14 schreef Patrick281 het volgende:


Maar over de open uitlaat en ketting miste ik de clou van.
Mwoah, we hadden het over een vliegende ketting in je been of in het motorblok als je te wild doet met een versleten ketting Toen vroeg Riet hoe de ketting in godsnaam in je motorblok terecht kan komen Onze conclusie: Als je een open uitlaat hebt kan ie daardoorheen
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:09 schreef ploderus het volgende:

[..]

Echt wel.. De trabant!
[afbeelding]


Helemaal vergeten te vragen, maar uit welk gesticht kom jij eigenlijk?
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:32:02 #172
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114438
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
achter wil ik ook grip hebben
Niet in uitersten denken

Tja, iedereen wilt wel banden die net zo plakken als de nieuwe gel van L'Oreal en 20.000km meegaan maar die band moet nog worden uitgevonden

Dus je moet dingen tegen elkaar afwegen..... wil je iets minder grip maar langer doen met een setje of meer grip maar iets minder lang doen met een setje?
pi_25114449
Zo, verzekering voor de SV is ook weer geregeld
Vanaf 19 februari volledig casco dekking
pi_25114470
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:26 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.

Ligt ook aan de temperatuur buiten hè... maar meestal voel je het wel als je bandjes nog koud zijn of juist warm zijn
Slingeren werkt idd om je banden schoon te rijden, maar de buitenkanten warmen ook wat sneller op. En het middenstuk slijt minder, waardoor je band minder snel vierkant wordt
pi_25114489
de meer grip die een 014 biedt tov een 020 vind ik meer waard dan die paar duizend kms waarmee je langer kunt rijden met een 020...
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:39:19 #177
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114504
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
Ik gebruik sinds kort deze.

[img][/img]

En zeg nou niet dat het overdreven is.
Setje kost 250 euro, maar je hebt ook goedkopere.

Vroeger ging ik altijd om op te warmen voor een serieuze rit even het klaverblad in Apeldoorn op, maar het bleek uiteindelijk goedkoper om bovenstaande dingen te kopen.
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:39:35 #178
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25114507
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,

ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat slalommen helemaal niet werkt,
maar weet eigenlijk niet meer waarom dat ook al weer was,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25114524
quote:
what fill I find ..
pi_25114525
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:31 schreef hicham het volgende:

[..]

Mwoah, we hadden het over een vliegende ketting in je been of in het motorblok als je te wild doet met een versleten ketting Toen vroeg Riet hoe de ketting in godsnaam in je motorblok terecht kan komen Onze conclusie: Als je een open uitlaat hebt kan ie daardoorheen
[..]

Helemaal vergeten te vragen, maar uit welk gesticht kom jij eigenlijk?
Weet ik eigenlijk niet eens meer. Ik ga een beetje van hot naar her. Voel me nergens echt op me gemak met al die gekken om me heen. De laatste tijd zit ik wel wat vaker op één plek, namelijk de HvA. Misschien zegt het je wat?
pi_25114637
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de meer grip die een 014 biedt tov een 020 vind ik meer waard dan die paar duizend kms waarmee je langer kunt rijden met een 020...
Wat zit je dan te miepen dat je minstens 8 of 10.000km met een setje wilt doen?

Veel grip en levensduur gaat nu eenmaal niet goed samen.
Maar ik begrijp dat je dan dus voor meer grip kiest ipv levensduur? Dan de BT014 nemen?
pi_25114659
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:42 schreef ploderus het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet eens meer. Ik ga een beetje van hot naar her. Voel me nergens echt op me gemak met al die gekken om me heen. De laatste tijd zit ik wel wat vaker op één plek, namelijk de HvA. Misschien zegt het je wat?
En Fok toch?
pi_25114679
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik gebruik sinds kort deze.

[[url=

En zeg nou niet dat het overdreven is.
Setje kost 250 euro, maar je hebt ook goedkopere.

Vroeger ging ik altijd om op te warmen voor een serieuze rit even het klaverblad in Apeldoorn op, maar het bleek uiteindelijk goedkoper om bovenstaande dingen te kopen.
Is dat zo'n opblaasband voor achter de speedboat? Dat is kicke!!
Maar ik vind het warmrijden van de banden juist ook een soort extra veiligheid om niet te snel hard te gaan rijden; je blok mag toch ook nog niet vol in zijn toeren bereden worden. Nu moet je voor je eigen veilighied je banden wel even warmrijden en tegen de tijd dat je blok lekker op temperatuur is zijn je banden ook kauwgomachtig
pi_25114706
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,

ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat slalommen helemaal niet werkt,
maar weet eigenlijk niet meer waarom dat ook al weer was,
Bronnen?
Maar idd werkt slalommen niet beter dan gewoon rechtdoor rijden. Maar voor mijn gevoel wordt je band wel egaler warm; je rijdt namelijk het hele oppervlak van de band warm. Maar dit is mijn gevoel. En je slijt je band mooi rond
pi_25114736
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:34 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En Fok toch?
Fok werd inderdaad aangeraden door mijn psychiater. Al werkt dat uitvallen van het forum iedere keer nou toch ook niet echt kalmerend
pi_25114755
Idd... maar dat komt binnenkort goed hopen we Mededeling betreffende het FOK! serverpark
pi_25114769
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:35 schreef ploderus het volgende:

[..]

Is dat zo'n opblaasband voor achter de speedboat? Dat is kicke!!
Maar ik vind het warmrijden van de banden juist ook een soort extra veiligheid om niet te snel hard te gaan rijden; je blok mag toch ook nog niet vol in zijn toeren bereden worden. Nu moet je voor je eigen veilighied je banden wel even warmrijden en tegen de tijd dat je blok lekker op temperatuur is zijn je banden ook kauwgomachtig
Gamma...

Maar wat is er nou lekkerder dan dat je banden na 5 meter gelijk plakken
pi_25114790
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:43 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Gamma...

Maar wat is er nou lekkerder dan dat je banden na 5 meter gelijk plakken
Dan kun je meteen met 50km/u de haakse bocht je woonwijk uit kneedownend nemen
En het is wel wat veiliger. Maar warmrijden heeft ook zijn charmes!
pi_25114812
Ik zeg jou, je moet de Powers nemen! Met die Pilot Sport moet je ZEKER eerst 10km rustig aan doen

pi_25114846
Damn, ik ga steeds platter met mijn brommer door dit topic Aangezien ik nog geen motah heb en een brommer geen warme banden nodig heeft (min of meer ) zit ik te crossen door de wijken die ik nu toch wel op mijn duimpje ken Vandaag uitlaatbocht tegen de grond gereden
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:32 schreef Rietvaerder het volgende:

Tja, iedereen wilt wel banden die net zo plakken als de nieuwe gel van L'Oreal en 20.000km meegaan maar die band moet nog worden uitgevonden


Over de zxr400:
quote:
Ik kan m'n vertrek vrijdag uitstellen tot 12:00 uur.
Als we 9:00 uur in Beverwijk afspreken moet het nog net kunnen.
Dan weet je in elk geval waar we het over hebben.
De motor is van een goede vriend van mij die in december is geëmigreerd naar
Curacao.
Ik verkoop hem voor hem.
Het kenteken is momenteel geschorst, dus de motor mag officieel niet op de
openbare weg komen.
Als je hem hebt gezien en hebt horen lopen en we zijn het eens over de prijs
is een korte proefrit echter wel mogelijk (blokje om).
Ik kan me voorstellen dat je er toch even op gereden wilt hebben.

John (m'n vriend) heeft de kawa nieuw gekocht toen zijn zaak er goed ging en
hij vond dat hij wat speelgoed verdient had.
De zaak vroeg echter zo veel tijd dat hij er amper op heeft gereden; wat
rondjes in de buurt en 2x een circuit-dag.
Op Curacao heb je niet zo veel aan een ZXR, dus nu moet ie weg.
Goed of niet?
pi_25114864
Ik krijg zometeen van mn pa te horen denk ik wat de uitslag was van die andere ZXR die ie moest natrekken voor je
pi_25114875
Of hoeft dat niet meer?
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:53:46 #193
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114891
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:39 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

euh eigenlijk gewoon motor rustig warm rijden, en met iets vlot gasgeven en remmen de banden opwarmen,

ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat slalommen helemaal niet werkt,
maar weet eigenlijk niet meer waarom dat ook al weer was,
Bij vlakke banden werkt slalommen wel door de extra wrijving, dus autobanden..
Rubber is verder een slechte warmtegeleider, en houdt warmte al helemaal slecht vast.
Vandaar dat slalommen weinig tot geen nut heeft bij motorbandjes.

Ik kan mij nog jaren geleden een val van Jeffry de Vries herrineren bij de Thunderbikes..
Het was in het begin van de tweede ronde zijn verklaring was: ja mijn linkerkant van de banden waren nog niet voldoende opgewarmt, ik had voornamelijk alleen nog rechts gebruikt.
pi_25114900
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Of hoeft dat niet meer?
Als het net zo spannend is als een examenuitslag? Ik ben op zich wel benieuwd ja.
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:55:37 #195
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114937
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:49 schreef Youssef het volgende:
:
[..]

Goed of niet?
Klink op zich als een aannemelijke reden voor de lage km. stand. Maar je moet niet overhaast beslissen omdat hij geen tijd heeft Neem altijd rustig de tijd om te kijken en een lekker stukkie te rijden..
pi_25115002
FuckFok!
pi_25115116
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 18:00 schreef ploderus het volgende:

[..]

Klink op zich als een aannemelijke reden voor de lage km. stand. Maar je moet niet overhaast beslissen omdat hij geen tijd heeft Neem altijd rustig de tijd om te kijken en een lekker stukkie te rijden..
Ik ga kijken en hij gaat op vakantie. Dus ik heb genoeg tijd om af te koelen
pi_25115145
Ik ben er gewoon hoor Youssef
  woensdag 16 februari 2005 @ 18:56:48 #200
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25115257
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Bij vlakke banden werkt slalommen wel door de extra wrijving, dus autobanden..
Rubber is verder een slechte warmtegeleider, en houdt warmte al helemaal slecht vast.
Vandaar dat slalommen weinig tot geen nut heeft bij motorbandjes.

Ik kan mij nog jaren geleden een val van Jeffry de Vries herrineren bij de Thunderbikes..
Het was in het begin van de tweede ronde zijn verklaring was: ja mijn linkerkant van de banden waren nog niet voldoende opgewarmt, ik had voornamelijk alleen nog rechts gebruikt.
Ze hebben het een keer getest in de Moto 73, dat slalommen, ze werden er zelfs kouder van
Uitleg stond er wel bij, maar dan ben ik alweer vergeten
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')