abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25113892
Fok is ineens weer snel?
pi_25113894
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Twijfel twijfel
idd

pepijns post helpt ook niet echt of juist wel
pi_25113974
God is mn post weer weg Zit ik net heel verhaal te typen hier...

Ik zei dus, als je echt goed wilt zetten op elk gebied behalve levensduur moet je voor de BT014 gaan. Maar dan is je achterband dus na 6 of 7000km weg....

Dus een mooie oplossing is denk ik de 014 voor en 020 achter, voor slijt toch nooit zo hard als achter. Ik denk dat je met die 014 voorband de 10.000 wel moet halen en met die BT020 haalde ik achter altijd rond de 13000km....

Of je moet naar de Powers kijken..... in de testen staan dus km-standen van 8000 tot 13000km. Dat zijn ook geweldige banden, net als de BT014. BT014 is trouwens wel een echte supersport band
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:50:51 #144
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25113981
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
idd

pepijns post helpt ook niet echt of juist wel
Inderdaad.

Yokohama R003RR.


Als zondagsrijder heb je toch geen regen eigenschappen nodig.
Michelin zijn allemaal amateurbanden voor doorrijders.

Deze zit om mijn CR500. Near slick capacity, grp & warm up.
pi_25114012
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
God is mn post weer weg Zit ik net heel verhaal te typen hier...
wat zei je
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Fok is ineens weer snel?
pi_25114017
Uitleg over de SV is opzich niet nodig, maar ach, ze moeten toch wat doen voor die ¤ 275,- afleveringskosten

Vind het opzich wel grappig en makkelijk (scheelt weer lezen in het instructieboekje ), maar nodig is het niet echt
pi_25114033
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

wat zei je
[..]

Fok komt dus echt mn strot uit..... waarom gaan we niet naar Motor-meet.nl tot Fok zijn nieuwe hardware heeft

Zie voor mn verhaaltje trouwens post boven Pepijn zijn post met zijn band..

Moeten we dat wel allemaal doen...

Kunnen we dat niet afspreken ofzo.
pi_25114050
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Patrick281 het volgende:
Als zondagsrijder heb je toch geen regen eigenschappen nodig.
Michelin zijn allemaal amateurbanden voor doorrijders.
das ook wel weer zo jah
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zei dus, als je echt goed wilt zetten op elk gebied behalve levensduur moet je voor de BT014 gaan. Maar dan is je achterband dus na 6 of 7000km weg....

Dus een mooie oplossing is denk ik de 014 voor en 020 achter, voor slijt toch nooit zo hard als achter. Ik denk dat je met die 014 voorband de 10.000 wel moet halen en met die BT020 haalde ik achter altijd rond de 13000km....

Of je moet naar de Powers kijken..... in de testen staan dus km-standen van 8000 tot 13000km. Dat zijn ook geweldige banden, net als de BT014. BT014 is trouwens wel een echte supersport band
mwah, zoals ik gister zei wil ik zo'n 8-10000 met die banden doen dus in dat geval zijn de powers idd ook nog een optie...dus nu twijfelen tussen de 014 en de powers

ik denk wel dat ik gewoon 2 dezelfde banden neem
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:56:02 #149
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_25114062
Hé Riet,

Wat vind je eigenlijk van Metzeler?
Ik ben daar altijd zeer over te spreken geweest!
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_25114069
Altijd control A + control C drukken voor je post
pi_25114084
metzelers gaven mij iig veel vertrouwen (zaten hiervoor erop)
pi_25114086
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:53 schreef Didiot het volgende:
Uitleg over de SV is opzich niet nodig, maar ach, ze moeten toch wat doen voor die ¤ 275,- afleveringskosten

Vind het opzich wel grappig en makkelijk (scheelt weer lezen in het instructieboekje ), maar nodig is het niet echt
In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelul
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:58:42 #153
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25114092
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:33 schreef Patrick281 het volgende:
Opwarmen is met de nieuwe serie Powers verholpen als het goed is.

Mijn banden kunnen echt verraderlijk zijn als ze nog koud zijn.
Menig slippertje en stapje opzij gehad na een paar 100 meter ..
.. zit een scherpe bocht vlak bij huis. Bij motorcentrum Eindhoven hadden ze al gewaarschuwd:
Wereldgrip als ze warm zijn, heel slecht als ze koud zijn.
Dat is dus het probleem van die sports banden, en dat hebben ze bij de Powers inmiddels dus opgelost,

ik merk nu eigenlijk best veel verschil tussen mijn voorband en achterband,
achter is veel sneller op temperatuur,

[ Bericht 11% gewijzigd door Mercy_symbol op 16-02-2005 16:04:03 ]
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25114104
En nu de vraag wat jij een lange opwarmtijd noem...... hoelang duurde het voordat jij eindelijk eens je stepje aan de grond kon zetten?
pi_25114125
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
pi_25114148
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
metzelers gaven mij iig veel vertrouwen (zaten hiervoor erop)
Metzelerz.... geen ervaring mee. Maar welke Metzeler had je dan? En jij Luc?

Mijn pa is ook wel te spreken over zijn Metzelers... (ME-Z4 geloof ik ) maar ja, al stop je daar houten banden onder dan vind ie het nog goed rijden geloof ik

Waarom geen banden combineren Kan je gewoon bij Bridgestone zonder problemen, zie je heel vaak. BT010/20 combinatie is heel populair en 014/20 dus ook Denk niet dat Bridgestone combinaties gaat aanraden die achteraf voor geen meter rijden

[ Bericht 25% gewijzigd door Rietvaerder op 16-02-2005 16:10:07 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:08:38 #157
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114196
quote:
Op maandag 14 februari 2005 14:45 schreef bredebeier het volgende:
In de groep die lekker 5 x rondjes mag rijden : gevorderden noemen ze dat.
Nou ja, zo gevorderd ben ik nou ook weer niet,maar ze rijden hier wel lekker door.
Dat betekent wel lekker 5 sessies op 1 dag i.p.v. 4 per dag.
Heb er alvast powers onder gezet
Die Sportecs van Metzeler zijn waardeloos
pi_25114203
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Echt wel.. De trabant!



pi_25114220
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:58 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

In die tijd dat ze die uitleg geven kunnen ze makkelijk een setje BT014's of Powers monteren ipv dat slappe gelul
Tja, helaas zit dat er even niet in
Ach, vind het ook niet zo erg dat er nu wat slijtvastere Dunlop D220's onderzitten
Komt me financieel wel uit

Kawa heb ik trouwens op z'n vroegst morgenmiddag laat terug
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:27 #160
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25114267
Waarom hoor ik de Pirelli Diablo niet? Prima band, slijt niet vreselijk snel, en slijt ook mooi rond af. Bied ook goede grip.

de BT014's heb ik natuurlijk nog maar net, maar die zijn idd wel goed. Geven +5 graden al behoorlijk grip en vertrouwen, maar heb ook gelezen dat ze snel weg zijn
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:42 #161
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114270
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.
pi_25114271
Ik vind het wel grappig dat er mensen hier zitten die net doen alsof ze alles van banden weten terwijl ze er zelf geen ervaring mee hebben...

Als iemand mij iets vraagt over een bepaalde band zeg ik het er bij als ik er geen ervaring mee heb maar ga niet zonder onderbouwing zitten zeggen dat de opwarmtijd lang is..... zonder er dan bij te vermelden hoelang dat dan is. Dat klinkt mij een beetje als MF-ers nablaten in de oren.

Dus kom met echte ervaringen van mensen of van fabrikanten maar ga geen onrelevante informatie zitten geven
pi_25114291
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:08 schreef Patrick281 het volgende:
drom ga ik nu voor wat anders (mijne bevielen echt goed

riet: wrom wel combineren? wat is daar het voordeel van? dat je met je voorband 2 maanden langer kan rijden? is voor mij geen overweging om met 2 verschillende banden te rijden, kan wel goed rijden maar 2 dezelfde is nogal altijd beter lijkt mij
pi_25114321
Diablo's zijn ook erg goed ja schijnt het, maar zelf geen ervaring mee..... bovendien is het overkill om een Bandit volledig op supersport rubber te zetten. Misschien voor OPM wel relevant maar die wilt toch ook minstens 8000km met een setje doen... en dat red je DENK ik niet met Diablo's?

Ach ja, zoals ik al zei, er is zoveel keus....
Mij lijkt voor OPM een setje Powers of een combinatie van 014 voor en 020 achter wel ideaal Want zoals vermeld, die Powers zijn ook heel erg goede banden, zowel op het droge als in de regen, worden snel warm en bieden perfecte grip... bovendien haal je er minimaal 8000km mee.
pi_25114335
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
pi_25114340
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:18 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

drom ga ik nu voor wat anders (mijne bevielen echt goed

riet: wrom wel combineren? wat is daar het voordeel van? dat je met je voorband 2 maanden langer kan rijden? is voor mij geen overweging om met 2 verschillende banden te rijden, kan wel goed rijden maar 2 dezelfde is nogal altijd beter lijkt mij
Is dus een vooroordeel van jou want dat rijdt minstens net zo goed.....

En het voordeel? Feit is dat achterband altijd sneller slijt dan achter en voor wil je grip hebben. Dus de oplossing.... achter een wat hardere band monteren en voor een wat zachtere

Lees maar eens op MF andere..... of op google
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:25:42 #167
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_25114369
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:16 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Nee, maar ik woon al 5-6 jaar in Hoogvliet en sinds vorig jaar met de Beemer op Pilot Sport moet ik ineens bij die bocht opletten.
Als je het weet dan is het toch geen probleem meer ? kan je er rekening mee houden
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_25114370
achter wil ik ook grip hebben
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:26:38 #169
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25114380
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht toch niet van banden dat ze na 100 meter warm zijn zoals Pepijn zegt Je moet sowieso eerst je blok warm rijden.

Er is GEEN EEN band die na 100 meter warm is
O nee? ff in z'n 1 zetten, rem inknijpen, flink gassen en koppeling op laten komen en de rem vasthouden
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25114383
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:23 schreef ploderus het volgende:
Nu we het er toch over hebben.. Hoe warmt iedereen zijn banden op?
Doe je dit door gewoon normaal te rijden?
Ga je overdreven optrekken en remmen? (wel lettend op de koude motor) Hierdoor warmen je banden wel wat sneller op, maar met name alleen in het midden.
Ga je slingeren/slalommen? (waardoor de band egaler over het hele oppervlak warm wordt alleen de maximale warmte in het midden zal minder zijn)

Eens kijken wat alle motorfreaks hierzo aanhouden
Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.

Ligt ook aan de temperatuur buiten hè... maar meestal voel je het wel als je bandjes nog koud zijn of juist warm zijn
pi_25114415
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 15:14 schreef Patrick281 het volgende:


Maar over de open uitlaat en ketting miste ik de clou van.
Mwoah, we hadden het over een vliegende ketting in je been of in het motorblok als je te wild doet met een versleten ketting Toen vroeg Riet hoe de ketting in godsnaam in je motorblok terecht kan komen Onze conclusie: Als je een open uitlaat hebt kan ie daardoorheen
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:09 schreef ploderus het volgende:

[..]

Echt wel.. De trabant!
[afbeelding]


Helemaal vergeten te vragen, maar uit welk gesticht kom jij eigenlijk?
  woensdag 16 februari 2005 @ 16:32:02 #172
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_25114438
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
achter wil ik ook grip hebben
Niet in uitersten denken

Tja, iedereen wilt wel banden die net zo plakken als de nieuwe gel van L'Oreal en 20.000km meegaan maar die band moet nog worden uitgevonden

Dus je moet dingen tegen elkaar afwegen..... wil je iets minder grip maar langer doen met een setje of meer grip maar iets minder lang doen met een setje?
pi_25114449
Zo, verzekering voor de SV is ook weer geregeld
Vanaf 19 februari volledig casco dekking
pi_25114470
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:26 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik doen niks speciaal om op te warmen. Slingeren is alleen handig voor het vuil min of meer eraf te rijden.

Ligt ook aan de temperatuur buiten hè... maar meestal voel je het wel als je bandjes nog koud zijn of juist warm zijn
Slingeren werkt idd om je banden schoon te rijden, maar de buitenkanten warmen ook wat sneller op. En het middenstuk slijt minder, waardoor je band minder snel vierkant wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')