Kijk eens naar jouw en mijn postcount en denk dan nog eens na.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:30 schreef Tobbes het volgende:
O ja, even voor alle levenloze kneusjes wiens leven alleen maar uit FOK bestaat (lees: tong_poh)
Ik 3 per dag, jij 1...so??quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:24 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Kijk eens naar jouw en mijn postcount en denk dan nog eens na.
![]()
Daar kunnen wij toch niets aan doen?quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:29 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik 3 per dag, jij 1...so??![]()
Ik doelde trouwens meer op je naieve wereldbeeld.
KUT COMMUNIST!!!! want dat ben je!!![]()
En trouwens...ik kan snel posten hoor....![]()
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:15 schreef haagse_elfje het volgende:
dit gaat nog door ook.....
Van cage-fighting heeft niemand last... Maar door hooliganisme worden wedstrijden afgelast, moet de burger alle kosten van beveiliging en schade ophoesten. Lijkt me een vrij essentieel punt van verschil...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:50 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Oke... in principe heb je gelijk... en is het ongeveer hetzelfde.. Maar niet met elkaar vergelijkbaar... Het is een extreem voorbeeld.
Maar cage-fighten... dat mag bijvoorbeeld weer wel... Terwijl het eigenlijk ook hetzelfde is. Alleen dan op kleine schaal...
Maar denk erover na: 2 Gasten die mekaar de koppen inslaan voor het vermaak van publiek...
Wat is qua "kern" het verschil? Niets toch... Dus kan ik stellen dat het "afkeuren" van hooliganisme zelfs Hypocriet is.
Waarom moet een wedstrijd afgelast worden als een uur vantevoren rellen zijn geweest? Het heeft toch niks met het voetbal te maken?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Van cage-fighting heeft niemand last... Maar door hooliganisme worden wedstrijden afgelast, moet de burger alle kosten van beveiliging en schade ophoesten. Lijkt me een vrij essentieel punt van verschil...
Alsof er tijdens de wedstrijd nooit geen rellen zijn?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:14 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Waarom moet een wedstrijd afgelast worden als een uur vantevoren rellen zijn geweest? Het heeft toch niks met het voetbal te maken?
Wat een ongelofelijk domme redenering zeg. Die ME is voor de handhaving van de openbare orde en de veiligheid van normale supporters. En dat frustaties hoog oplopen is nog geen reden om dan maar eens flink te gaan rellen... zelfbeheersingquote:En als er rellen in het stadion zijn komt dat door de ME en poltie. Want die zorgen ervoor dat frustratie's hoger oplopen dan nodig. Ze zorgen dat de supporters-groepen elkaar niet tegenkomen. De enige kans is dan bij of in het stadion... (ik val WEER in herhaling, lees het topic eerst voordat je reageert pls...want ik typ me suf)
Natuurlijk verdient de regering geld aan voetbal... maar daar heb ik het toch helemaal niet over?quote:En over de financiele kant van het verhaal is ook al gediscussieerd...
Jij merkt daar helemaal niks van... alsof de regering geen geld verdient aan voetbal.. Of zouden ze door het hooliganisme alleen maar verlies draaien op voetbal?
Tuurlijk niet... En als er geen hooligans meer zouden zijn... denk je dat je dat dan uberhaupt merkt aan de belasting?
Jawelquote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Alsof er tijdens de wedstrijd nooit geen rellen zijn?.
En het gooien van vuurwerk en andere voorwerpen valt voor mij ook gewoon onder het hooliganisme hoor...
Dom?? Nee dat is mijn mening na tientallen persoonlijke ervaringen. Handhaving van de openbare orde??? Jij bent vast niet vaak naar een risico-wedstrijd geweest... (lees nooit)quote:Wat een ongelofelijk domme redenering zeg. Die ME is voor de handhaving van de openbare orde en de veiligheid van normale supporters. En dat frustaties hoog oplopen is nog geen reden om dan maar eens flink te gaan rellen... zelfbeheersing. Als ik een Marokkaan iets langer dan normaal aan kijk in de metro is dat voor hem nog geen valide reden om zijn agressie op mij te botvieren.
Dat klopt... En de beste oplossing is: Geen geld meer besteden aan een stelletje gekke gebroeders, die er een orthodoxe "hobby" op na houden.... Maar ze ergens een plek aanwijzen waar ze lekker hun gang kunnen gaan...quote:Natuurlijk verdient de regering geld aan voetbal... maar daar heb ik het toch helemaal niet over?.
Maar het geld dat aan beveiliging opgaat kan prima ergens anders aan besteedt worden dan aan een stelletje randdebielen die qua intelligentie de apen niet veel ontgroeid zijn.
Geef mij een link naar een (recent) artikel waarin melding wordt gemaakt van een in Nederland, afgelaste (=op voorhand) of desnoods een gestaakte wedstrijd i.v.m. hooliganisme.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:07 schreef teknomist het volgende:
[..]
Van cage-fighting heeft niemand last... Maar door hooliganisme worden wedstrijden afgelast, moet de burger alle kosten van beveiliging en schade ophoesten. Lijkt me een vrij essentieel punt van verschil...
Nee, ik was net terug van een concert (ZONDER RELLEN!!!) en was op weg naar mn bedquote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:56 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Echt wel...
kut he.... als je uitgelult bent...
neequote:Op zondag 6 maart 2005 22:18 schreef CasB het volgende:
[..]
Nee, ik was net terug van een concert (ZONDER RELLEN!!!) en was op weg naar mn bed
Nog in elkaar gebeukt dit weekend?
dat heb ik idd nog niet uitgelegd.quote:Op maandag 7 maart 2005 18:48 schreef Dirkh het volgende:
DeHeldjes, misschien heb je dat al eerder in het topic geschreven, maar dan lees is er over heen.
Hoe gaat dat bij jullie in z'n werk?
Zitten jullie eerst bij elkaar, vlak voor een wedstrijd, en bepalen dan een strategie of is het een ver vantevoren bepaald wat er gaat gebeuren?
Natuurlijk vijandig! Maar dan wel "gezond" vijandig... Het is niet zo dat wel elkaars bloed willen drinken.. we willen gewoon 3/4 minuten vechten en dan wegwezen. Dus wapen e.d. zijn er niet bij... (hoogstens een riem of knuppeltje)quote:En is het dan zo, dat de onderlinge contacten tussen de groepen die elkaar op gaan zoeken, vijandig. Of is het zo dat jullie elkaar normaal spreken via telefoon of een bepaalde site?
Dan kan het misgaan... als ze je herkennen dan..quote:En wat als jij een van die gasten tegen komt, waar je bijvoorbeeld de dag vantevoren nog flink mee hebt liggen knokken, en je komt elkaar één op één tegen. Gaat het dan weer mis, of is er een soort code?
Leg jij me dan maar eens uit waarom het fout ging in Beverwijk? feyenoord had een grotere groep, een man van de andere groep was al neergegaan en wordt toch afgemaaktquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:33 schreef DeHeldjes het volgende:
Een mes trekken is uit den boze!! En als je al helemaal neer bent gegaan zullen ze je niet met opzet helemaal dood schoppen...
Zo gaat alles een beetje...
Ik heb dit verhaal van zeer betrouwbare bronnen verkregen..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:53 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Leg jij me dan maar eens uit waarom het fout ging in Beverwijk? feyenoord had een grotere groep, een man van de andere groep was al neergegaan en wordt toch afgemaakt
ja maar goed, die rotte apen weten ook van die code. Zijn die daarna nog door de scf aangepakt? Of zijn die gasten even in een busje langs de F-side gestuurdquote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:05 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Ik heb dit verhaal van zeer betrouwbare bronnen verkregen..
Goed; Carlo Picorni was altijd een van DE leiders geweest van de F-Side... Dat telt al wat zwaarder als je klappen krijgt.
Maar Picorni was die dag al heftig aangepakt... Die lag langs dat weggetje...
Maar toen de rel voorbij was moesten die jongens van scf langs Picorni... Iedereen zag dus dat Hij het was... De leiders van SCF hebben toen gezegd dat ze van hem af moesten blijven... hij had zijn portie immers al gehad....
Maar dr zijn dus een paar rotte apen geweest die daar achteraan geslentert hebben... Niet gehoord hebben dat ze moesten afblijven, en hebben zich nogmaals helemaal uitgeleefd op Picorni... Zeer triest... (ik heb het niet op Ajakkus... en vooral niet de F-side...maar dit vond ik triest)
En geloof mij maar als ik zeg dat beide partijen er niet blij mee zijn geweest....
Kom op zeg.. het is toch gewoon fokkin triest dat dat soort gasten zich zo druk kunnen maken om een voetbalspelletje?? Van mij part slaan ze elkaar maar de hersens in, wat kan mij het verrotten; deze mensen voegen (meestal) toch niets toe aan de maatschappij. En waarom moet de ME ook altijd gereld worden dan? Daar zie ik al helemaal het nut niet van in. Stoere mensen hoor!quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:59 schreef DeHeldjes het volgende:
Ze spreken tegenwoordig netjes ergens buiten het stadion af... waar ze onschuldigen geen kwaad kunnen doen...
En dan slaan ze elkaar de kop in... En wat is daar mis mee? Het is de keus van beide partijen om daar te staan en te vechten. I.m.o is daar helemaal niks mis mee.
Het enige dat ik weet is dat ze er "niet blij mee waren"... Wat dat verder inhoudt....ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 11:17 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja maar goed, die rotte apen weten ook van die code. Zijn die daarna nog door de scf aangepakt? Of zijn die gasten even in een busje langs de F-side gestuurd.
Tja... eigenlijk kan ik me dat zelf ook niet voorstellen...quote:Onbegrijpelijk trouwens dat je na de rel zo onder de adrenaline&drugs zit dat je iemand die zwaar gewond is kan vermoorden
flikker toch op met je gezeikquote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:22 schreef ferrarifreak het volgende:
Pleur dit kuttopic gvd nou eens dicht, of ik open een topic "Marokkanen, hoe triest kunnen ze zijn"!!!
En dat geloof je zelf zeker. Kweet niet of je het weet maar vechten in het openbaar MAG NIET IN NEDERLAND.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:07 schreef DeHeldjes het volgende:
Hebben jullie trouwens de 3-delige docu over hooligans niet gezien? Mocht je ze ooit nog es zien, let dan vooral goed op als de oudere hooligans aan het woord zijn... Die leggen de situatie beter uit als ik.
Het komt erop neer dat de Regering het hooligan probleem zelf heeft veroorzaakt.
Joh laat die arme jongen nou ..quote:Op woensdag 9 maart 2005 02:00 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Mijn god wat ben jij een immense kneus.
En wat is cage-fighten enzo dan? Dat dan weer wel? Lekker hypocriet weer.quote:Op woensdag 9 maart 2005 02:00 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
En dat geloof je zelf zeker. Kweet niet of je het weet maar vechten in het openbaar MAG NIET IN NEDERLAND.
Vertel mij maar es wanneer dat is gebeurt... Zeker weer iets wat je via via hebt gehoord?quote:Leg ook maar eens uit waarom er zo veel winkelruiten sneuvelen, waarom gemeentebezit wordt gemolesteerd, en dan heb ik het nog niet eens over de meer dan vervelende invloed op een avondje uit van een set lompe hooligans die eigenlijk wel met iedereen ruzie maken omdat dat hun hobby is. Dat is mijn ervaring en ja, in mijn ervaring ben je daarom een stuk stront.
Dat dingen kapot gaan doet er wel toe... ik ben zo niet. En die bewaking zie je omdat ze kosten wat kost iedereen uit elkaar willen houden. En het maakt niet uit of je nu afspreekt op een open veld of in de binnenstad.... De politie komt altijd... Dus dat is dom gelul van Kees... Je weet niet waar je het over hebt.. Zeg dan niks..quote:Maar wacht, dat er dingen kapot gaat en dat mensen zich kapot irriteren aan je, dat doet er niet toe natuurlijk. Afspreken op afgelegen velden? Waarom zie je dan de godganse tijd na zo'n wedstrijd volle bewaking in de stad? Wat een slap gelul van je vent.![]()
jaja lekker realistisch hahahaquote:Maar goed, de regering heeft je schijnbaar tot zo'n stuk stront gemaakt. Eigen verantwoordelijkheid en nadenken komt schijnbaar niet in je boekje voor. Weetjewat, de regering heeft er zeer waarschijnlijk voor gekozen om jou debiel geboren te laten worden.
Zegt ie... veilig achter zijn schermpjequote:Mijn god wat ben jij een immense kneus.
Klopt... ik heb helemaal geen vrienden...quote:Op woensdag 9 maart 2005 06:32 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
Joh laat die arme jongen nou ..
maak hem niet zo belachelijk,hij heeft al zo een moeilijk leven met zijn intresse,s
en heeft al zo weinig vrienden.
maar hij blijft zich wel ontzettend stoer voordoen....
sjonge wat een supermongool die gozer.
zo iemand mag van mij echt door een rietje eten.kijken of ie dan nog zo stoer lult.
Enne, wie lult er hier nou stoer?quote:Op woensdag 9 maart 2005 06:32 schreef marcoadam2003 het volgende:
zo iemand mag van mij echt door een rietje eten.kijken of ie dan nog zo stoer lult
quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:26 schreef DeHeldjes het volgende:
leuk stukje heb je getypt! zal je wel lang over na hebben moeten denken. hahaha doe toch normaal man... reageer normaal.. dat doe ik ook. Triest geval. Hoe kan je nu zo kwaad worden om een discussie? Ben je 12 ofzo?
Dus de gewone supporter moet boeten voor de daden van hooligans. Kan je je zowiezo afvragen wat voor nut dat heeft? Een soort "anti-propaganda".... Met evenementen-kaarten, puntaftrek... Terwijl het helemaal niet nodig is. Het zal trouwens ook weer Averechts werken...quote:Commotie in Kamer om voetbalsupporters
DEN HAAG - Supportersrellen, vuurwerk en spreekkoren op en rond de voetbalvelden hebben wederom tot een hoop commotie geleid in de Tweede Kamer. De VVD-fractie in de Tweede Kamer pleitte gisteren na een onrustig weekeinde op en rond de voetbalvelden opnieuw voor een 'evenementencard' voor bezoekers van voetbalwedstrijden en andere evenementen waarop veel publiek afkomt. Dit moet het makkelijker maken om raddraaiers te weigeren.
De liberalen willen zwaardere straffen en vinden dat de KNVB nu eindelijk eens punten moet gaan aftrekken bij clubs waarvan de aanhangers zich schuldig maken aan kwetsende spreekkoren.
Bron : Spits, 01-03-2005
Punt 1: Wedden dat als die kaart zou komen, ik en mijn vrienden er ook een krijgen/bemachtigenquote:Tweede Kamerleden vinden dat harder moet worden opgetreden tegen kwaadwillenden die voetbalwedstrijden verzieken. Het VVD-kamerlid Rijpstra en zijn PvdA collega Verbeet zijn voorstander van een identiteitskaart die alleen fatsoenlijke supporters toelaat in stadions.
quote:Afgelopen dagen ging het diverse malen fout op en rond de velden. Donderdag werden vuurwerk op het veld gegooid bij de wedstrijd Feyenoord- Sporting Lissabon, waardoor de wedstrijd tijdelijk werd stilgelegd. Vrijdag werd de wedstrijd NEC - RKC Waalwijk tien minuten stilgelegd toen scheidsrechter Luinge werd uitgemaakt voor " hoerenjong "nadat hij NEC-speler Ebbinge een rode kaart had gegeven. Datzelfde gebeurde gisteren bij Willem II - AZ, na een rode kaart voor Willem II-speler Van Mosselveld. Na de 4 - 1 nederlaag van NAC tegen FC Groningen moest de politie buiten het stadion waarschuwingsschoten lossen om boze NAC-supporters uiteen te drijven. De Kamerleden vinden dat clubs punten in mindering moet worden gebracht als zich ongeregeldheden tijdens wedstrijden voordoen. " Er komt een moment dat de KNVB moet ingrijpen ", zegt de liberaal Rijpstra. " Er moeten stevige maatregelen komen, want anders gaan de spreekkoren en andere incidenten gewoon door. Echt kwaadwillenden mogen het stadion nooit meer inkomen. Het is tijd voor lik-op-stuk-beleid. Ik pleit voor een chipkaart, een pas die je moet opladen om naar een wedstrijd te kunnen gaan. Zo'n kaart kun je in vijf minuten maken ".
Een omgevings-verbod geldt al voor diegene met een stadionverbod! Dus dat mens weet zelf nieteens hoe het allemaal in elkaar zitquote:VECHTPARTIJ WAS VOORAF AFGESPROKEN
Rond NAC - FC Groningen raakten twaalf agenten en veiligheidsmensen van de club lichtgewond. Om een meute boze NAC-supporters uiteen te drijven, moest de politie zaterdagavond twee waarschuwingsschoten lossen. De politie hield zeven relschoppers aan. Vrijdagavond waren in Breda al zo'n 70 aanhangers van beide clubs met elkaar op de vuist gegaan. Die vechtpartij was volgens afspraak. De politie was op de hoogte, werkte met 35 man de Groningen-aanhang de stad uit en hield vijf man aan. Een agent werd met een fles in zijn nek geslagen en moest worden gehecht. De Bredase politie wil nu met burgemeester en officier van justitie komen tot een adequate aanpak van dit soort geraffineerde vechtpartijen. Het is al de vierde keer dit seizoen dat NAC-aanhangers met supporters van andere clubs afspraken om met elkaar te gaan matten. Eerder was dat het geval rond de duels met ADO Den Haag, Ajax en RBC. PvdA-kamerlid Verbeet wil minister Remkes ( Binnenlandse Zaken ) om opheldering vragen. " Is de wedstrijd NAC - FC Groningen van te voren als een risicowedstrijd geinventariseerd of heeft men zich laten overvallen ?. Ze roept Remkes op te zorgen voor een veel grotere samenwerking tussen alle partijen die met een wedstrijd te maken hebben. Ze wil dat supporters die in het stadion rellen schoppen een omgevinggsverbod krijgen en in geen enkel stadion meer kunnen komen. " We moeten die mensen echt helemaal uitsluiten ".
Bron : Melhool
Er is er maar 1 die hier niet intelligent over komt en dat ben jijquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:19 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
En wat is cage-fighten enzo dan? Dat dan weer wel? Lekker hypocriet weer.
[..]
Vertel mij maar es wanneer dat is gebeurt... Zeker weer iets wat je via via hebt gehoord?
[..]
Dat dingen kapot gaan doet er wel toe... ik ben zo niet. En die bewaking zie je omdat ze kosten wat kost iedereen uit elkaar willen houden. En het maakt niet uit of je nu afspreekt op een open veld of in de binnenstad.... De politie komt altijd... Dus dat is dom gelul van Kees... Je weet niet waar je het over hebt.. Zeg dan niks..
[..]
jaja lekker realistisch hahahaLoze woorden trouwens
schelden kan iedereen...
Nu nog met argumenten komen
[..]
Zegt ie... veilig achter zijn schermpjelekker gemakkelijk he?
Wie is dan de kneus...
Oh jah... en de volgende keer als je reageert lees dan het hele topic eerst voordat je uit je nek begint te bazelen... Ook dat schelden komt niet echt intelligent over....
wow... een nietszeggende one-liner die over mijn intelligentie gaat...quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:44 schreef itty het volgende:
[..]
Er is er maar 1 die hier niet intelligent over komt en dat ben jij
De ME word alleen nog maar ingezet bij "ordeverstoringen"...quote:'Politie weg uit voetbalstadion'
Uitgegeven op 15 maart 2005 om 07:44 uur, bijgewerkt om 10:02
(Novum) - De politie verdwijnt uit de voetbalstadions. Stewards moeten de politietaken overnemen en de Mobiele Eenheid wordt alleen nog ingezet bij ordeverstoringen. Volgens De Telegraaf staat dit een nog geheim rapport, dat is opgesteld door de KNVB, vertegenwoordigers van de Vereniging Nederlandse Gemeenten, korpschefs, het ministerie van Binnenlandse Zaken en het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme.
Een uitpas? Voorzien van foto?quote:Het rapport is opgesteld naar aanleiding van de nieuwe opzet van de voetbalcompetitie. Hierin is onder meer langere play-off opgenomen, waardoor meer wedstrijden zullen worden gespeeld. Gemeenten reageerden hierop gepikeerd, omdat de inzet van politie bij voetbalstadions juist omlaag moest. De uitkomst is nu dat de clubs meer verantwoordelijkheid krijgen voor de beveiliging.
Een andere maatregel die in het rapport wordt voorgesteld, is dat supporters die een uitwedstrijd van hun club willen bezoeken over een speciale 'uitpas' moeten beschikken. De pas moet voorzien zijn van een foto.
Ik denk ook niet dat intellect iets met hooliganisme te maken heeft. Dat zij het een vorm van vermaak vinden om elkaar de hersens in te slaan, dat moeten ze zelf weten, of je het er nu mee eens bent of niet. Zij zoeken elkaar op in het openbaar, anderen gaan op boksen, of welke andere vechtsport dan ook. Ik denk dan ook dat het allerbelangrijkste is dat veel mensen het gevoel hebben dat onschuldigen ook aangevallen worden. Dat onschuldige mensen die toevallig iets te dicht in de buurt komen ook moeten vrezen voor mogelijke klappen. Wat velen ook afkeuren is dat er heel veel verkeerd kan gaan en dat er veel zijn onder de hooligans die het voor anderen verpesten. Ik keur in principe hooliganisme ook af. Ik zelf kan er gewoon niet bij dat je voor de lol anderen de hersenpan inslaat. Het probleem is ook dat er een gevoel van onveiligheid ontstaat onder mensen die alleen voor het voetbal komen. Het is nu eenmaal een feit dat hooliganisme met voetbal verbonden is. Waar gevoetbald wordt duiken hooligans op. Ik heb ook die documentaire over Engelse Hooligans gezien en dan zie je dat niet alleen de hooligans de lul zijn. Onschuldigen moeten er ook aan geloven. Daarom heb ik zoiets van als dat niet jullie bedoeling is en als jullie het puur voor de adrenaline en het vermaak doen. Waarom dan rond voetbalwedstrijden en op plaatsen waar anderen er ook last van kunnen hebben? Blijkbaar is het niet jullie bedoeling om een wedstrijd te verstoren en is het niet de bedoling om onschuldige mensen lastig te vallen, zoek het dan ook niet op! Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen danquote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:47 schreef Hathor het volgende:
Voelen mensen zich er beter van door te denken dat hooligans allemaal domme kansloze jongeren zijn of zo ?
Die zitten er inderdaad wel een paar tussen ja, maar ik kan jullie uit jarenlange ervaring vertellen dat het merendeel allemaal redelijk to goed is opgeleid, met een goed tot zeer goed betaalde baan. Hoe anders kan de gemiddelde hooligan elke wedstrijd van zijn club, week in week uit, door HEEL Europa bezoeken, en daarnaast ook nog een normaal sociaal bestaan leiden ? Een beetje voetbalfan spendeert toch al gauw gemiddeld zo'n 100¤ per week aan zijn club en dat kan dus niet als je een kansarme steuntrekker bent. In mijn tijd liepen er bij ons advocaten, mensen uit de medische wereld, laboranten (waar anders komen die bommen vandaan ?), mensen met goedbetaalde kantoorbanen, en zelfstandig ondernemers bij. Niet echt dom kansloos uitschot dus, maar gewoon mensen die hard werken en in het weekend even wat stoom willen afblazen. De een doet dat door als een debiel te gaan lopen springen op een houseparty, de ander gaat het hele weekend liggen krikken met zijn meissie, en weer een ander houd ervan om een robbertje te knokken met de concurrentie uit een andere stad. Ik kan nou niet bepaald inzien wat daar nou zo'n probleem aan is, er zijn wel ergere dingen gaande in de wereld.
tering nerd hou is je bek je, dat jij vroeger werd gepest kan ik ook niks aan doen. Ga korfballe ofso.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:37 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
zegt al genoeg over je IQ
en zo te zien ook aan je opleiding aan je schrijffouten te zien.
en sindsdien niet meer geweest? zeker omdat je gelijk een stadion verbod heb gehad voor je leven.
maar zeg nou eens.. voel je je nou stoer ?? als je iemand helemaal in elkaar beukt omdat iemand voor een andere club is ?echt triest dit.
Ik kan je vertellen dat als je het merendeel van de hooligans die ik persoonlijk ken voor de keuze stelt van OF een dag vol rellen en je club verliest, OF er gebeurt helemaal niets en je club wint, ze allemaal optie 2 zullen kiezen, een enkele diehard uitgezonderd. Dat is namelijk nog zo'n misvatting die mensen maken...hooligans zouden geen echte supporters zijn. Nou, dat is dus de grootste klinklare onzin die er maar bestaat. Het zijn namelijk de enige supporters die er ALTIJD zijn, als het de club goed gaat, maar ook als het slecht gaat, door dik een dun altijd achter de club blijven staan. En dat ze dat soms wat te letterlijk nemen, dat is nou eenmaal niet anders. Beschouw het maar als op een hele fanatieke manier je heiligdom willen beschermen. Ik snap dat het allemaal heel moeilijk te bevatten is als je er nooit middenin hebt gezeten, maar voor mij is het zo klaar als een klontje.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:59 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat intellect iets met hooliganisme te maken heeft. Dat zij het een vorm van vermaak vinden om elkaar de hersens in te slaan, dat moeten ze zelf weten, of je het er nu mee eens bent of niet. Zij zoeken elkaar op in het openbaar, anderen gaan op boksen, of welke andere vechtsport dan ook. Ik denk dan ook dat het allerbelangrijkste is dat veel mensen het gevoel hebben dat onschuldigen ook aangevallen worden. Dat onschuldige mensen die toevallig iets te dicht in de buurt komen ook moeten vrezen voor mogelijke klappen. Wat velen ook afkeuren is dat er heel veel verkeerd kan gaan en dat er veel zijn onder de hooligans die het voor anderen verpesten. Ik keur in principe hooliganisme ook af. Ik zelf kan er gewoon niet bij dat je voor de lol anderen de hersenpan inslaat. Het probleem is ook dat er een gevoel van onveiligheid ontstaat onder mensen die alleen voor het voetbal komen. Het is nu eenmaal een feit dat hooliganisme met voetbal verbonden is. Waar gevoetbald wordt duiken hooligans op. Ik heb ook die documentaire over Engelse Hooligans gezien en dan zie je dat niet alleen de hooligans de lul zijn. Onschuldigen moeten er ook aan geloven. Daarom heb ik zoiets van als dat niet jullie bedoeling is en als jullie het puur voor de adrenaline en het vermaak doen. Waarom dan rond voetbalwedstrijden en op plaatsen waar anderen er ook last van kunnen hebben? Blijkbaar is het niet jullie bedoeling om een wedstrijd te verstoren en is het niet de bedoling om onschuldige mensen lastig te vallen, zoek het dan ook niet op! Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen dan
Jij kan ze onderscheiden van elkaar, maar ik weet heel zeker dat er ook velen zijn die dat niet kunnen. Waarom zou je dan rond de voetbalwedstrijd met elkaar gaan knokken alwaar, in het geval van bijvoorbeeld Ajax, er nog 40.000 onschuldige mensen in de buurt zijn? Waarom niet ergens achteraf op een veldje aan de rand van de stad op een ander tijdstip? Dan kun je normaal naar een wedstrijd toeleven en kun je je daarnaast ook nog eens toeleven naar een knokpartijtje waar niemand anders last van heeft dan de hooligans zelf. Ik geloof je op je woord dat je geen onschuldige mensen aan wilt vallen, wie ben ik om dat in twijfel te trekken, maar het is gewoon een feit dat veel mensen er bang voor zijn. Ook is het een feit dat niet iedereen de hooligans van de normale supporters kan onderscheiden, getuige wat je net zegt over Ajax hooligans en mensen in rolstoelen. Die zitten er nu eenmaal ook tussen. De kans dat er iets fout gaat is mij gewoon te groot.quote:Op woensdag 16 maart 2005 16:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat als je het merendeel van de hooligans die ik persoonlijk ken voor de keuze stelt van OF een dag vol rellen en je club verliest, OF er gebeurt helemaal niets en je club wint, ze allemaal optie 2 zullen kiezen, een enkele diehard uitgezonderd. Dat is namelijk nog zo'n misvatting die mensen maken...hooligans zouden geen echte supporters zijn. Nou, dat is dus de grootste klinklare onzin die er maar bestaat. Het zijn namelijk de enige supporters die er ALTIJD zijn, als het de club goed gaat, maar ook als het slecht gaat, door dik een dun altijd achter de club blijven staan. En dat ze dat soms wat te letterlijk nemen, dat is nou eenmaal niet anders. Beschouw het maar als op een hele fanatieke manier je heiligdom willen beschermen. Ik snap dat het allemaal heel moeilijk te bevatten is als je er nooit middenin hebt gezeten, maar voor mij is het zo klaar als een klontje.
En in het verleden hebben wij wel degelijk de 'normale' fans weten te onderscheiden van de hooligans. Volwassen mensen op de eretribune, gezinnen, enz... hebben van ons nooit niets te vrezen gehad. Ik heb ooit eens in een krant gelezen dat die van Ajax een paar mensen in rolstoelen hadden mishandeld, omdat die met PSV attributen waren uitgedost. Dat soort dingen zijn bij ons niet mogelijk, en als al iemand het in zijn hoofd zou halen om zoiets te proberen, krijgt ie van zijn eigen medesupporters een behandeling waardoor ie dat in het vervolg wel uit zijn hoofd laat.
Jep het is gewoon een hobby en die wordt nog uitgevoerd met respect voor elkaar als bijvoorbeeld Feyenoord en FC Groningen hooligans elkaar zouden treffen is het gewoon vuisten,voeten,riem,parplu..Feijenoord-ajax is een ander vehaal maar dat heeft weinig met hooliganisme(meer)te maken.in landen als,Turkije,Rusland is het echt barbaars met messen,en andere wapens.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:33 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Natuurlijk vijandig! Maar dan wel "gezond" vijandig... Het is niet zo dat wel elkaars bloed willen drinken.. we willen gewoon 3/4 minuten vechten en dan wegwezen. Dus wapen e.d. zijn er niet bij... (hoogstens een riem of knuppeltje)
quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:58 schreef BreezerFR het volgende:
ik sta nog veelvuldig op die site, whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Iedereen is bang van Feyenoooooooooord
S.C.F & F III R
Vatos Locos Forever
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |