Van de week verbaasde hij mij ineens, hij begon me te vertellen over de voorweeën en bevalling en weet ik veel, hij wist het allemaal goed te vertellen.quote:Op maandag 14 februari 2005 00:07 schreef Bar_en_Mar het volgende:
w8 maar totdat ze zelf papa zijnsommige veranderen dan ineens heel erg
het zou zo over mijn man kunnen gaanquote:Op maandag 14 februari 2005 00:03 schreef snakelady het volgende:
Hij zit liever op forum's die over p.c.'s en muziek gaan.
Oh Neva, ik ga hier wel van blozen hoorquote:Op maandag 14 februari 2005 19:13 schreef Neva het volgende:
ma-maatje wat vertel jij toch altijd enthousiast leuk![]()
...
Echt waar Rottdog? Fijn om te lezen zeg! Ik kon er verder op internet eigenlijk niets over vinden, terwijl ik onmogelijk de eerste/enige kan zijn. Ik snak naar het lezen van positieve ervaringen als deze en ook naar negatieve ervaringen trouwens, want misschien kom ik ook nog wel voor een ks-beslissing te staan brrr, dank je wel!quote:Op maandag 14 februari 2005 20:58 schreef Rottdog het volgende:
...
Ma-maatje, een vriendin van me had beide kindjes zo liggen, zijn dus kijkend naar boven ter wereld gekomen dus het kan![]()
Ik lurk hier vooral erg veel, maar mijn tweede post hier ga ik dan toch hieraan bestedenquote:Op maandag 14 februari 2005 21:21 schreef Ma-Maatje het volgende:
Echt waar Rottdog? Fijn om te lezen zeg! Ik kon er verder op internet eigenlijk niets over vinden, terwijl ik onmogelijk de eerste/enige kan zijn. Ik snak naar het lezen van positieve ervaringen als deze en ook naar negatieve ervaringen trouwens, want misschien kom ik ook nog wel voor een ks-beslissing te staan brrr, dank je wel!
Judith is ook met de neus richting de navel geboren. Mijn kraamverpleegster noemde dat een "sterrenkijkertje", omdat ze meteen naar boven kijken als ze ter wereld komen (tenminste, als je 'gewoon' liggend op je rug bevalt).quote:Op maandag 14 februari 2005 19:06 schreef Ma-Maatje het volgende:
Mijn bezoek aan de vk viel vanmiddag een beetje tegen door nieuws waar ik nogal van geschrokken ben: ons ukkie ligt weliswaar met het koppie naar beneden, maar hij/zij ligt met het neusje richting mijn navel en heeft daarbij de armpjes en beentjes lekker gespreid. Kunnen jullie het je zo een beetje voorstellen? Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik voel de afgelopen week dus aan beide zijden van mijn navel veel beweging, tegelijkertijd. Op deze manier past ukkie niet door mijn bekken, daarvoor moet hij/zij een kwartslagje draaien, zodat het ruggetje OF links OF rechts van mijn navel komt te liggen.
oh, dat lijkt me nou niks, dia's of filmpjes. Ik zou m'n man niet mee kunnen krijgen dan (kan niet tegen bloed etc.)quote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:30 schreef renzell het volgende:
Volgende week mannen mee, ben benieuwd! We gaan dia's bekijken geloof ik...
Puffen is erg vermoeiend, en als je het langer moet doen dan krijg je in ieder geval een droge mond en lippen. Als je goed blijft inademen en uitademen (dus na een aantal keer puffen even goed uitademen, als een soort lange puf zeg maar..pfffffffffffft en daarna weer goed inademen en weer opnieuw beginnen met puffen) dan wordt je niet duizelig. Als je wel duizelig bent moet je minder lang 'kort puffen', dat veschilt per persoon. Als het goed is hoef je ook alleen echt te puffen als je persweeen hebt, maar de VK wil dat je even stopt met persen. Dit kan bijv. als je bekkenbodemspieren nog niet helemaal goed opgerekt zijn om het hoofdje eruit te krijgen en je anders dus de kans hebt om in te scheuren. Dan moet je het persen even ophouden en puffen zodat je bekkenbodem even de kans krijgt om verder op te rekken.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:15 schreef DaanBanaantje het volgende:
thnx voor de tips!
zit nu hier een beetje te oefenen..wat ik me nou afvraag *sorry hoor* word je niet duizelig als je dit continu moet doen?
ps.. buikfoto is in het buikfototopic gepost hoor!
Inderdaad Rottdog, dat klopt dus ook en als je nu net dat stukje informatie op de gym hebt gemist dan kun je het jezelf errug lastig maken...quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:00 schreef Rottdog het volgende:
lVolgens mij was kotjakje ook bedoeld voor het "hoogtepunt" zeg maar tenminste zo had ik het begrepen van de gym.
Daan-banaantje je hebt wel wat anders aan je hoofd toch dan om te vragen hoe het met de doop gegaan wasquote:Bar_en_Mar: Dank je wel dat je zo meeleeft! Ik kan me ons (bijna) nachtelijk avontuur nog wel goed herinneren, hihi! Ik ben alleen vergeten te vragen hoe de doop van Thijs is gegaan.. Sorry
quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
mn mannetje maar denken dat het begonnen was.. was dat ff een teleurstelling..
Lachen DaanBanaantje! Dat is inderdaad wel een teken dat het tijd is hè? Zo rond de kerst kreeg ik ook moeite om mijn winterjas dicht te doen. En om nou een mega-size nieuwe winterjas te kopen die ik de komende jaren dan toch niet meer zou passen, dat zag ik ook niet helemaal zitten. Sindsdien draag ik het wintersportjack van mijn man. Lekker wijd! Jij gaat vannacht toch gewoon bevallen, dus die jas heb je de komende dagen toch niet meer nodigquote:Op donderdag 17 februari 2005 14:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
...
ben trouwens net uit mn jas gescheurt.. hoezo het is tijd dat ie eruit komt?!Ik dacht dat lukt me nog wel.. mooi niet dat de rits dat ook leuk vond, die veerde toch niet zo goed mee als ik dacht!
Ja, je hebt helemaal gelijk!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Mel, laat je niet teveel opjagen heJe hebt nog best veel tijd
U wilt bevallen, toets een 1 - Om terug te keren naar het hoofdmenu toets een 9quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:12 schreef DaanBanaantje het volgende:
mel: zou ze zo hard en vals gaan zingen door de telefoon dat ie er spontaan uitfloept?
Kan het me voorstellen Lewis, ik kan me herinneren dat ik dat ook had. Nou heb ik niet lang gewerkt meer, maar idd die concentratie is echt een probleem. Lastig ook in jouw werk denk ik. rustig aan maar dan en jezelf niet voorbij lopen he!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:07 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Erg leuk Snoopydat plaatje
Belana, ja ik werk nog wel, maar dat valt me ook behoorlijk zwaar. Het lange zitten en de moeheid is gewoon even niet zo heel erg fijn als ik me op mijn werk moet concentreren, het valt me gewoon op dat ik mijn gedachten er niet bij kan houden en dat ik vaak zit te staren in het niets.
Was ik maar vandaag of morgen aan de beurtquote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:10 schreef melonovy het volgende:
Icaä, ik zie dat je nu online bent, hoe lang moet jij nog? Je bent toch ook vandaag of morgen aan de beurt? Doe eens vertellen!
J4 had ook in mijn fotoboek kunnen kijken.quote:Op zondag 20 februari 2005 19:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Sneekie, sorry dat k zeg meis.. maar ik stel me een heel ander gezicht voor dan ik 'in mind' had!
hihi, vrolijke meid ben je .. en zeker met je mooie nichtje... Nu jij nog over 10 weekjes.. hij gaat steeds harder en harder...
Zo kijken ze idd ook wel een beetje hoor. De kraamverzorgster zei bij mijn zusje (Kyra is 16 dagen 'te laat' geboren) dat je ook hele goed kan merken dat het kindje 2 weken 'ouder' is dan de gemiddelde pasgeborene, ze zijn sneller wat helderder en alerter.quote:Op maandag 21 februari 2005 16:03 schreef Rottdog het volgende:
Ben je niet toevallig wat afgevallen Snowwww
JDee idd best wel een maf idee dat sommige kinderen zwaarder worden in de buik dan daarbuiten, toch denk ik soms dat je de "eerdere weken" erbij moet tellen tot de 40 volle weken zwangerschap en dat dat dan het start gewicht zou zijn van je babietje. Dat is dus mijn theorieIn principe dus het kindje van Daanbanaan in mijn ogen dan al 2 wk oud is. Komt het allemaal nog logisch over
*sluit zich hier volkomen bij aan*quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:35 schreef melonovy het volgende:
Ik hoop het ook dat Ma-maatje lekker aan het bijkomen en genieten is, maar ik vind het wel tijd worden voor een kleine geboorteaankondiging, en niet alleen van haar... Verse vader en moeders, meldt u!!
Ik heb op tv bij een echo gezien dat ze vragen of je het wil weten als je kind gehandicapt is. Als je dat wil, hebben artsen neem ik aan wel een meldplicht, anders is het wat vreemd, lijkt me....quote:Op maandag 21 februari 2005 16:07 schreef VrijeVal het volgende:
Hej even een vraagje... stel je bent als vrouw ben je zwanger en ga je naar controles, heeft de arts dan een meldplicht als hij constateert dat het kind gehanicapt wordt?
tuurlijk moet hij dat melden, wat een vraagquote:Op maandag 21 februari 2005 16:07 schreef VrijeVal het volgende:
Hej even een vraagje... stel je bent als vrouw ben je zwanger en ga je naar controles, heeft de arts dan een meldplicht als hij constateert dat het kind gehanicapt wordt?
Lijkt mij niet. Niet iedereen wil het weten als het kind een handicap heeft hoor. Vooral in gelovige dorpen zoals waar ik woon let wel: dit is geen verwijt, slechts een constatering! zijn er een hoop mensen die het niet willen weten, omdat het afbreken van de zwangerschap voor hen in verband met het geloof toch geen optie is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:42 schreef petitlapin het volgende:
tuurlijk moet hij dat melden, wat een vraag, waarom ga je anders op controle
als hij dat niet doet, is dat nalatigheid.
Stel je voor bij de geboorte: jep, je kind is zwaar gehandicapt, had ik al op alle echos gezien![]()
ik zal het eens vragen aan mijn ma, is gynaecologe, werkt wel al een tijdje niet meer.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Niet iedereen wil het weten als het kind een handicap heeft hoor. Vooral in gelovige dorpen zoals waar ik woon let wel: dit is geen verwijt, slechts een constatering! zijn er een hoop mensen die het niet willen weten, omdat het afbreken van de zwangerschap voor hen in verband met het geloof toch geen optie is.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:18 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Gisteren een echo laten maken omdat het kindje niet wou draaien. Was ie uiteindelijk toch zelf gedraait en op de echo liet ie even zien wat we niet wilde weten.... zijn piemeltje! Ja ja, het is een jongetje! damn, te goed!
ik zou zeker zo rond de 12 weken de formulieren voor de kraamzorg op de post hebben gedaan, want daar moet je vrij snel bij zijn. Dus je kunt je verzekering bellen om door te geven dat je zwanger bent, zij sturen dan verdere info + formulieren toe. (tip: als je toevallig bij de Agis zit, stap dan nu overquote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:40 schreef BabyLover het volgende:
De HA weet het, apotheek weet het en VK weet het. Zijn er ng meer instanties die je moet inlichten?
ik ook gelukkig. Heb 's middags nog wat dingen gedaan in de babykamer en we zijn 's avonds gezellig de stad in geweest en daarna naar de bioscoop (de late film zelfsquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:27 schreef renzell het volgende:
Tja, het zal wel Rottdog. Ik word ook een softie straks!![]()
Gelukkig had ik gister weer een goede dag, zo één waarop je inderdaad denkt dat je het allemaal weer aan kan!
nu ken ik niet het hele verhaal erachter maar vind het ook een beetje zorgwekkend.. internet is een luxe.. ik snap dat het voor roxie wel fijn is om een uitlaat klep te hebben etc..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:41 schreef Spekkiemonster het volgende:
snap eigenlijk niet dat er voldoende geld is een internetverbinding te nemen/hebben maar voor jezelf (en je beebje) zorgen door fatsoenlijk te eten is teveel gevraagd? Of is dat slechts het idee dat bij mij opgewekt wordt:?
Raar vind ik de prioriteiten die sommigen stellen .... sorry
Doe niet joh, echt niet, weet zeker dat het niet zo is bedoeld, men is gewoon bezorgd over jequote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:13 schreef Roxie het volgende:
*aangevallen voel*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |