abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 09:39:49 #51
81992 Githa
pi_25109141
Tante stiekemurd gefeliciteerd met nichtje Lynn

nog geen verse bb'tjes ?
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:54:06 #52
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25109299
Zeg Gomorrah, Edje34 en Daanbanaantje..... hoe staat ie ervoor vandaag?
Wij zijn benieuwd!!!!
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:12:33 #53
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25109504
Halllllllllllllllllllllllloooooooooooooooooooooooo melden

is erg nieuwsgierig naar nieuwe babietjes
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:25:56 #54
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25110500
Hoe gaat het met alle LLM's ?
houden jullie het vol of zijn jullie al volop aan het genieten?
pi_25110677
Dag lieve meiden

Hier nog steeds geen nieuws hoor.. alles gaat nog steeds zn gangetje en er zijn nog geen tekenen van een verse baby aan deze kant! maargoed, ik ga er maar gewoon vanuit dat ik maandag voor de 42weken controle moet want zelfs de verloskundige heeft gezegt dat ie waarschijnlijk nog wel even wil blijven.. T zag er allemaal zo mooi uit. En dat geeft ook wel een teken van gerustheid.. als t kleintje t maar goed heeft, dan mag ik eigenlijk niet klagen dat ie er nog niet is.

Ik had vannacht een superleuke droom Ik droomde dat het maandag was en ik dus weer voor controle kwam en alles was weer goed en toen we een afspraak gingen maken voor wanneer ie gehaald zou worden vroeg ze wanneer ik het zou willen.. dus ik gelijk "nou het liefst vandaag nog" toen zei ze dat ik smiddags om 3 uur mocht komen en dat het wel in een uurtje gepiept zou zijn.. hahaha was wel leuk wakker worden!

Ik ben trouwens ook wel heel benieuwd naar de papa's hoor, maar ik verwacht dat die gewoon erg aan het genieten zijn en erg druk zijn met hun kleintjes en groot gelijk hebben ze!

Ma-maatje: kom eens updaten! Je maakt me weer nieuwschierig! Over de ligging van je kleintje, ik heb in de familie ook iemand die zo is geboren en het schijnt dat het tegenwoordig veel vaker voorkomt en dat het niet erg hoeft te zijn hoor, dus wees lekker gerust! Ik ben trouwens wel benieuwd of je het nog geprobeert hebt te laten draaien? Hoop dat het je is gelukt! Is misschien wel voor jou een fijner idee.. Voor jou ook nog maar 5 daagjes tot DE datum he Jeetje.. echt raar hoe snel dat dan gaat. Omdat ik zo erg met het wachten bezig was ging ik er eigenlijk vanuit dat jouw baby ook blijft zitten totdat de mijne er is, hihi! maar ik hoop dat ie snel komt hoor! Ik kan me voorstellen dat ook jij niet kan wachten om die kleine in je armen te houden!
*misschien ben je daar zelfs nu al mee bezig*

Renzell: Tis alleen maar fijn als je al een beetje informatie hebt opgezocht toch?! Alhoewel ik me kan voorstellen dat je nu alleen maar in slaap valt tijdens de informatieavonden. Maar ach, beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig! Fijn dat ook bij jou alles lekker verloopt en hartstikke leuk dat je zo modelzwanger bent! Heerlijk toch?! Je hebt in ieder geval wel een modelzwangerebuik.. ik=jaloers!

Mel: Dank je wel voor je complimentje Gelukkig dat ook bij jou alles helemaal OK was! En een flinke baby.. dat is altijd leuk Zo'n lekker spekkie En dat van die plek, ik heb ook zo'n plek waar het onwijs pijn doet en die zit ook precies waar zn handjes en voetjes zitten.. dus van al zn gepor en getrappel.. je word er niet vrolijk van he?!

Bar_en_Mar: Dank je wel dat je zo meeleeft! Ik kan me ons (bijna) nachtelijk avontuur nog wel goed herinneren, hihi! Ik ben alleen vergeten te vragen hoe de doop van Thijs is gegaan.. Sorry

Stiekemurd: Gefeli met je nichtje! Hartstikke leuk weer zo'n kleintje erbij he?! Hele mooie naam ook!

Spekkiemonster: Ik hoop ook echt dat ie niet al te lang meer op zich laat wachten en ie lekker uit zichzelf komt hoor, maargoed.. we zien het wel. Ik ben blij dat ik het allemaal al iets beter kan opvangen en ik niet meer zo met het wachten zelf bezig ben! Dat scheelt een hoop druk.

Tearsong: De echo was inderdaad geweldig! Zeker omdat de vk zo de tijd nam om alles te laten zien (en dat terwijl het al 10 voor 5 was!! Normaal sleuren ze je dan het liefst aan je haren het ziekenhuis uit.. tenminste hier in Almere wel.. Ik moet zeggen dat het Yoga toch wel erg leuk klinkt. Ik heb in het begin wel getwijfeld of ik het zou doen of niet, maar daarna verder geen aandacht meer aan besteed.. als ik het zo lees is het misschien toch wel jammer dat ik het niet heb doorgezet..

Zo.. volgens mij ben ik weer helemaal geupdate
Wat ik me nou nog afvroeg he.. ik heb niks van gym of yoga gedaan.. en ik weet ook echt niet hoe ik goed moet puffen Kan iemand me tips geven of even een omschrijving geven wat ik het beste wel/niet kan doen?!

Nou voor nu weer een dikke knuffel voor iedereen!

oef sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden!

[ Bericht 1% gewijzigd door DaanBanaantje op 16-02-2005 11:43:11 ]
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:48:22 #56
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_25110898
He Daantje nog niet bevallen? Schiet eens op!

Wat puffen betreft, op het moment dat de weeën heftig zijn ga je automatisch puffen, tenminste dat was bij mij zo. Ik had ook geen gym of yoga ofzo gedaan. Ik ademde heel diep in en dan in 4 keer uit puffen, waarbij de laatste puf wat langer duurde.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 11:48:32 #57
43556 miss_dynastie
pi_25110902
Daan, naar je verloskundige luisteren, die leggen je het puffen ter plekke uit als dat nodig is. Verder niet te druk maken En ik kan me voorstellen dat je nu wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig bent Ennuh... hadden we van jou niet nog een foto tegoed
pi_25110945
DaanBanaantje: ik kom hier toevallig even langs en zie je vraag. Nu heb ik ook geen gym of yoga gedaan in de zwangerschap (cursus zat vol hier). De verloskundige heeft me ook niet echt iets uitgelegd en daardoor heb ik de eerste nacht veel meer last gehad van de weeën dan had gehoeven, ik raakte telkens in paniek. Het puffen is eigenlijk alleen maar om NIET in paniek te raken én om de weeën op te vangen. Het vermindert de pijn niet, maar maakt het iets draaglijker eigenlijk.
Het beste kun je als er een wee komt zo puffen:
- je voelt de wee aankomen
- je ademt diep in DOOR JE NEUS
- bij het sterker worden van de wee ga je puffen: FF -- FF -- FFFFFFFF óf in kleinere stapjes. Dit uiteraard DOOR JE MOND.

Bij sterkere weeën puf je sneller achter elkaar. Soms heb je geen 'tijd' of lukt het niet om goed door je neus in te ademen. Probeer dit wel te doen!

Geluid maken tijdens de weeën houdt het 'goede puffen' tegen. Ik deed dat de eerste nacht wel omdat ik niet goed wist hoe ik het anders moest doen. Door mijn eigen geluiden raakte ik nog meer van streek en ging ik uiteindeljik huilen. Dat huilen zorgde (uiteraard) voor slijm in de keel, waardoor ik én benauwd werd én minder goed kon ademen tijdens het puffen.

Klinkt overigens allemaal erg dramatisch, is niet zo bedoeld...meer als een illustratie erbij ...
pi_25111196
En vind een focuspunt.. (ik gebruikte mijn moeders ring :S)
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_25111320
thnx voor de tips!

zit nu hier een beetje te oefenen.. wat ik me nou afvraag *sorry hoor* word je niet duizelig als je dit continu moet doen?

ps.. buikfoto is in het buikfototopic gepost hoor!
pi_25112287
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:15 schreef DaanBanaantje het volgende:
thnx voor de tips!

zit nu hier een beetje te oefenen.. wat ik me nou afvraag *sorry hoor* word je niet duizelig als je dit continu moet doen?

ps.. buikfoto is in het buikfototopic gepost hoor!
Puffen is erg vermoeiend, en als je het langer moet doen dan krijg je in ieder geval een droge mond en lippen. Als je goed blijft inademen en uitademen (dus na een aantal keer puffen even goed uitademen, als een soort lange puf zeg maar..pfffffffffffft en daarna weer goed inademen en weer opnieuw beginnen met puffen) dan wordt je niet duizelig. Als je wel duizelig bent moet je minder lang 'kort puffen', dat veschilt per persoon. Als het goed is hoef je ook alleen echt te puffen als je persweeen hebt, maar de VK wil dat je even stopt met persen. Dit kan bijv. als je bekkenbodemspieren nog niet helemaal goed opgerekt zijn om het hoofdje eruit te krijgen en je anders dus de kans hebt om in te scheuren. Dan moet je het persen even ophouden en puffen zodat je bekkenbodem even de kans krijgt om verder op te rekken.

Zelf heb ik ook niet leren puffen omdat dat niet echt een yoga-manier is. Weeen vang je volgens de yoga op met je ademhaling (tussendoor gebruik je de buikademhaling en tijdens een wee ga je over op de flankademhaling). En ipv. puffen gebruik je de roos-ademhaling (2 sec. inademen via je neus en direct daarna ook 2 uit via je mond. De bedoeling is dat je ademhaling heel hoog blijft, dus niet diep inademen.)

Wat je er daadwerkelijk van toepast tijdens de bevalling zou ik niet weten. Ik heb zelf zoiets van 'ik weet hoe het moet, maar als ik op dat moment het gevoel heb dat ik het anders moet doen, dan doe ik het anders..'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_25113382
Ik denk dat het per persoon verschilt wat je ervan toepast bij de bevalling. Ik wist dus helemaal niets van puffen en heb daardoor heel veel moeite gehad met het opvangen van de weeën. Bij mij hielp het puffen dus wel een klein beetje (let op: klein beetje...).
Succes alvast in ieder geval, want ik denk dat jij over niet al te korte tijd zal gaan bevallen!!! Heel veel sterkte .

En natuurlijk de andere zwangeren die bijna gaan bevallen: VEEL sterkte!!!!
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:48:38 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25113957
Mijn schoonzus was dus eigenlijk 7 febr. uitgerekend.
Gisteren is ze naar de gyn. geweest om vanalles te bespreken, ze heeft namenlijk een te hoge bloeddruk en houd ontzettend veel vocht vast.

Ze had nog maar net genoeg vruchtwater en als de baby voor maandag niet geboren wordt dan willen ze maandag gaan inleiden of een keizersnee doen. (waarom exact weet ik nietmaar schoonzus was moe dus niet doorgevraagd)
Toc had ze wel al wat weeën alleen die zetten elke keer niet door, hopenlijk zet het toch snel door.

Dus, ik ben zeker tante voor dinsdag, ik zit hier dus helemaal in de zenuwen.

LLM, heel veel succes.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 16 februari 2005 @ 18:50:00 #64
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25115171
leuk snakelady
pi_25116246
Whaaah, wat een tantes (in spé) hier allemaal. Leuk! Maar ik wil ook weer berichten van verse ouders hoor!

Ik ga even en voor Ma-Maatje!! Zet 'm op meid, ik weet niet of ik te vroeg, of allicht te laat ben, maar wat aanmoedigingen kun je misschien wel gebruiken!!

En Daantje wordt maandag mama, na een uurtje is het zo gepiept joh Grappig
Nog even Daantje, nog eventjes en dan mag je je kleine babybanaantje bewonderen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25116647
Hoi lieve meiden!

Eindelijk kan ik mijn update dan toch posten (fokproblemen, zucht). Hier nog niets aan het handje hoor! Ik ben sinds maandagavond aan het proberen om ons navelstarende, sterrenkijkende ukkie de zogenaamde 'spildraai' te laten maken en het is me zowaar een paar keer gelukt om het ruggetje links van mijn navel te krijgen. Maar volgens mij is het koppie niet meegedraaid en daardoor draait ukkie toch steeds weer terug. Het is eigenlijk wel een leuk spelletje zo en door de vele positieve ervaringen hier maak ik me er een stuk minder druk over.

Jentin, ik ben helemaal vereerd dat je je tweede fok-post speciaal aan mij hebt besteed. Dank je wel voor je positieve verhaal, doet me weer goed hoor!

Rottdog, fijn dat jij ook nog de officiële termen voor sterrenkijkertjes wist. Ik heb er op ge-googled en zo een hoop positieve verhalen gelezen over "lotgenoten" (en geeneen negatieve, yippie!).

Grijs, dank je wel voor het posten van jouw eigen ervaring hier. Ik durf het nu in mijn 40e week niet goed aan om het topic bevallingsverhalen te lezen (bang dat ik er enge dingen lees en mezelf zenuwachtig ga maken), maar misschien dat ik het verhaal van jouw sterrenkijkertje Judith toch maar even moet lezen.

TearSong, jouw tip over het bewegen/traplopen heb ik meteen in mijn geheugen opgeslagen hoor! Klinkt logisch dat ik het op die manier makkelijker maak voor ons ukkie om die spildraai tijdens de weeën nog te maken. Bij de bevalling van onze oudste heb ik trouwens een hoop weeën weggepuft op de trap, omdat ik mijn benen daar naar behoefte goed kon strekken of buigen. Had ik vantevoren nooit bedacht.

Tante Stiekemurd, van harte gefeliciteerd met je nichtje! Wanneer was je schoonzusje eigenlijk uitgerekend?

Aanstaande Tante Snakelady veel succes met de zenuwen hoor. Leuk dat je alles nu als tante zo direct mee kunt maken. Begin mei mag je zelf!

Mel en Renzell, ook voor jullie weer goede resultaten na de APK, fijn om te lezen! En Mel leuk dat je alvast zo meepuft steeds!

Luisa, ik kan me voorstellen dat je aan de partneravond zonder je partner niet veel hebt. Bij de pufclub waar ik bij onze oudste op zat was de partneravond ook meer een avond om nieuwsgierig rond te kijken wie er nou bij wie hoorde.

Vicky, leuk dat je zo'n gezellige meid had van Moeders voor Moeders. Ik had een heel serieuze vrouw. Ze deed de zwangerschapstest met een uitgestreken gezicht en verklaarde vervolgens bloedserieus dat ik inderdaad zwanger was nee echt? .

Spekkiemonster, hartstikke lief dat jij hier ook even een opbeurend berichtje hebt geplaatst.

En last but not least, voor onze LLM DaanBanaantje: bij onze oudste was ik braaf naar zwangerschapsgym geweest waar ik het vrij bekende 7-tonige puftrucje op de melodie van "al-tijd-is-kort-jak-je-zieieieieieieieiek" had geleerd. Hierbij haal je diep adem als je een wee voelt aankomen en adem je vervolgens in 6 korte pufjes en 1 lange puf uit. Dit trucje ben ik gaan toepassen vanaf de allereerste wee die ik voelde. Gevolg was dat ik na 30 minuten bekaf was. Toen de vk mij dit hoorde doen, vertelde ze me dat ik de eerste weeën beter op kon vangen door gewoon rustig te ademen. Dat gepuf zou vanzelf wel komen als ik het nodig had. Gelukkig heeft zij mij de rest van de bevalling steeds verteld hoe ik het beste kon ademen, want zelf was ik de hele cursus vergeten.
Succes weer voor jou!

Veel liefs weer van Ma-Maatje!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ma-Maatje op 16-02-2005 21:35:39 (oeps, typfoutje.) ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 22:00:20 #67
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25117328
lVolgens mij was kotjakje ook bedoeld voor het "hoogtepunt" zeg maar tenminste zo had ik het begrepen van de gym.

zat stiekem nog te denken die is bezig
pi_25117485
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 22:00 schreef Rottdog het volgende:
lVolgens mij was kotjakje ook bedoeld voor het "hoogtepunt" zeg maar tenminste zo had ik het begrepen van de gym.
Inderdaad Rottdog, dat klopt dus ook en als je nu net dat stukje informatie op de gym hebt gemist dan kun je het jezelf errug lastig maken...
pi_25119391
quote:
Bar_en_Mar: Dank je wel dat je zo meeleeft! Ik kan me ons (bijna) nachtelijk avontuur nog wel goed herinneren, hihi! Ik ben alleen vergeten te vragen hoe de doop van Thijs is gegaan.. Sorry
Daan-banaantje je hebt wel wat anders aan je hoofd toch dan om te vragen hoe het met de doop gegaan was maar de doop was geweldig hebben enorm genoten en Thijs ook
Ik las wat over puffen enzo... hier geen cursus ofzo gedaan en deed het op mijn eigen mannier (vraag me niet meer hoe) en ik kreeg enorme complimenten naar mijn hoofd geslingerd dat ik ze ze netjes wegzuchte, en nadat de vliezen gebroken werden en de weeen sneller na elkaar kwamen en nog heftiger werden was het iig korter achterelkaar en dat hielp enorm s6 ermee en probeer nog maar lekker te genieten want straks is je buik "leeg"en ook dat is even heel wennen in het begin sterkte meid met je laatste daagjes
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25121014
Ma-Maatje: wat suf, ik zie nu pas dat het lekker arrogant overkomt, netalsof ik je de eer gun mijn tweede post te ontvangen ofzo

Ben iig blij dat m'n verhaal je goed doet, en dat ook alle andere verhalen je een beetje gerustgesteld hebben Veel succes nog, die laatste dagen (laten we hopen dat het bij dagen blijft ).

En alle anderen natuurlijk ook sterkte met de laatste loden / de verdere zwangerschap.

Ik duik weer in de vertrouwde lurkstand
  † In Memoriam † donderdag 17 februari 2005 @ 08:16:49 #71
81992 Githa
pi_25122102
Ik heb ook geen zwangerschapscursus of yoga gehad en had ook geen idee hoe ik moest puffen maar geloof me dat puffen gaat vanzelf als de weeen eenmaal goed doorzetten daarbij kan ik me niet voorstellen dat ik een korte cursus zou onthouden tijdens het bevallen

zoveel x puffen, ogen open, kin op de borst , benen vasthouden terwijl ik liever vriendlief kneep en dat bij elke perswee MEN! ze moesten het maar blijven herhalen hoor .... en het is allemaal perfect gegaan

Wel belangrijk is dat je niet in paniek raakt van een pijnlijke wee zoals Suzanna beschrijft, dan verbruik je je concentratie en energie.
pi_25122438
Ik heb een Mensendieck zwangerschapscursus gedaan. Aan het puffen had ik niets omdat ik gelijk in een weeënstorm kwam maar de perstechniek die ik heb geleerd kwam enorm goed van pas
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25127759
ahhh jullie zijn allemaal zo lief! Dank je wel voor alle tips.. heb er beetje voor mezelf een "samenvatting" van gemaakt en heb ook al zitten oefenen en mn mannetje maar denken dat het begonnen was.. was dat ff een teleurstelling.. maargoed ik ga in ieder geval weer een stuk rustiger de bevalling in naar mijn idee nu ik dit weet!

ben trouwens net uit mn jas gescheurt.. hoezo het is tijd dat ie eruit komt?! Ik dacht dat lukt me nog wel.. mooi niet dat de rits dat ook leuk vond, die veerde toch niet zo goed mee als ik dacht!
  † In Memoriam † donderdag 17 februari 2005 @ 14:54:09 #74
43556 miss_dynastie
pi_25128053
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:35 schreef DaanBanaantje het volgende:
mn mannetje maar denken dat het begonnen was.. was dat ff een teleurstelling..

Lukt het je nog een beetje om de dagen door te komen of gaan ze echt heeeeeeeeel traaaaaaaaag voorbij?
pi_25128477
ja het wachten duurt wel heel erg laaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggggggg. vooral omdat je er onbewust toch heel erg mee bezig bent!

maar ik zie het nu maar zo.. over maximaal een week heb ik mn lieve beebje in mn armen en dat geeft ook wel kracht om door te zetten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')