Zo kijken ze idd ook wel een beetje hoor. De kraamverzorgster zei bij mijn zusje (Kyra is 16 dagen 'te laat' geboren) dat je ook hele goed kan merken dat het kindje 2 weken 'ouder' is dan de gemiddelde pasgeborene, ze zijn sneller wat helderder en alerter.quote:Op maandag 21 februari 2005 16:03 schreef Rottdog het volgende:
Ben je niet toevallig wat afgevallen Snowwww
JDee idd best wel een maf idee dat sommige kinderen zwaarder worden in de buik dan daarbuiten, toch denk ik soms dat je de "eerdere weken" erbij moet tellen tot de 40 volle weken zwangerschap en dat dat dan het start gewicht zou zijn van je babietje. Dat is dus mijn theorieIn principe dus het kindje van Daanbanaan in mijn ogen dan al 2 wk oud is. Komt het allemaal nog logisch over
*sluit zich hier volkomen bij aan*quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:35 schreef melonovy het volgende:
Ik hoop het ook dat Ma-maatje lekker aan het bijkomen en genieten is, maar ik vind het wel tijd worden voor een kleine geboorteaankondiging, en niet alleen van haar... Verse vader en moeders, meldt u!!
Ik heb op tv bij een echo gezien dat ze vragen of je het wil weten als je kind gehandicapt is. Als je dat wil, hebben artsen neem ik aan wel een meldplicht, anders is het wat vreemd, lijkt me....quote:Op maandag 21 februari 2005 16:07 schreef VrijeVal het volgende:
Hej even een vraagje... stel je bent als vrouw ben je zwanger en ga je naar controles, heeft de arts dan een meldplicht als hij constateert dat het kind gehanicapt wordt?
tuurlijk moet hij dat melden, wat een vraagquote:Op maandag 21 februari 2005 16:07 schreef VrijeVal het volgende:
Hej even een vraagje... stel je bent als vrouw ben je zwanger en ga je naar controles, heeft de arts dan een meldplicht als hij constateert dat het kind gehanicapt wordt?
Lijkt mij niet. Niet iedereen wil het weten als het kind een handicap heeft hoor. Vooral in gelovige dorpen zoals waar ik woon let wel: dit is geen verwijt, slechts een constatering! zijn er een hoop mensen die het niet willen weten, omdat het afbreken van de zwangerschap voor hen in verband met het geloof toch geen optie is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:42 schreef petitlapin het volgende:
tuurlijk moet hij dat melden, wat een vraag, waarom ga je anders op controle
als hij dat niet doet, is dat nalatigheid.
Stel je voor bij de geboorte: jep, je kind is zwaar gehandicapt, had ik al op alle echos gezien![]()
ik zal het eens vragen aan mijn ma, is gynaecologe, werkt wel al een tijdje niet meer.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Lijkt mij niet. Niet iedereen wil het weten als het kind een handicap heeft hoor. Vooral in gelovige dorpen zoals waar ik woon let wel: dit is geen verwijt, slechts een constatering! zijn er een hoop mensen die het niet willen weten, omdat het afbreken van de zwangerschap voor hen in verband met het geloof toch geen optie is.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:18 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Gisteren een echo laten maken omdat het kindje niet wou draaien. Was ie uiteindelijk toch zelf gedraait en op de echo liet ie even zien wat we niet wilde weten.... zijn piemeltje! Ja ja, het is een jongetje! damn, te goed!
ik zou zeker zo rond de 12 weken de formulieren voor de kraamzorg op de post hebben gedaan, want daar moet je vrij snel bij zijn. Dus je kunt je verzekering bellen om door te geven dat je zwanger bent, zij sturen dan verdere info + formulieren toe. (tip: als je toevallig bij de Agis zit, stap dan nu overquote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:40 schreef BabyLover het volgende:
De HA weet het, apotheek weet het en VK weet het. Zijn er ng meer instanties die je moet inlichten?
ik ook gelukkig. Heb 's middags nog wat dingen gedaan in de babykamer en we zijn 's avonds gezellig de stad in geweest en daarna naar de bioscoop (de late film zelfsquote:Op vrijdag 25 februari 2005 09:27 schreef renzell het volgende:
Tja, het zal wel Rottdog. Ik word ook een softie straks!![]()
Gelukkig had ik gister weer een goede dag, zo één waarop je inderdaad denkt dat je het allemaal weer aan kan!
nu ken ik niet het hele verhaal erachter maar vind het ook een beetje zorgwekkend.. internet is een luxe.. ik snap dat het voor roxie wel fijn is om een uitlaat klep te hebben etc..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:41 schreef Spekkiemonster het volgende:
snap eigenlijk niet dat er voldoende geld is een internetverbinding te nemen/hebben maar voor jezelf (en je beebje) zorgen door fatsoenlijk te eten is teveel gevraagd? Of is dat slechts het idee dat bij mij opgewekt wordt:?
Raar vind ik de prioriteiten die sommigen stellen .... sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |