DaanBanaantje: fijn dat alles goed was bij de gyn. Lijkt me echt fijn om weer even een echo te zien. Alleen jammer van die foto inderdaad! Ik hoop ook dat je volgende week niet meer terug hoeft voor die controle hoor. Laat het maar lekker 'uit zichzelf' komen ergens deze week, zou wel tijd worden
![]()
Yoga heb ik overigens best wat aan inderdaad. Zwangerschapsgym was me afgeraden door mijn VK, omdat 'dat niks voor mij zou zijn'. Volgens de VK was de gym die hier gegeven werd niet veel meer dan een theekransje met dames die een uur lang aan het klagen waren over alle klachten die ze hadden
![]()
Bij yoga reserveren ze daar maar 10 minuutjes ofzo voor
![]()
We krijgen best handige oefeningen voor de bekkenbodem, rug en ook veel ademhalingsoefeningen om ons door die bevalling heen te krijgen. Ook doen we een soort contactoefeningen met je kind. En 4x een partneravond, zonder oefeningen, dat is echt voorlichting. De laatste die we hadden ging over kunstmatig bevallen, dan krijg je dus echt al een uitleg over de vacuumpomp, tang, etc. en al die dingen krijg je ook te zien. Dus ik heb wel het gevoel dat ik redelijk goed voorbereid de bevalling in ga, al is elke bevalling weer anders. Maar als ze nu met zo'n pomp komen aanzetten weet je ook meer van het hoe en wat, en zit je misschien achteraf met minder vragen. Dus ja, de yoga is me 100% meegevallen. Dezelfde persoon die de yoga geeft, geeft ook babymassagecursussen, dus na de bevalling ga ik zeker terug
Ma-Maatje: is het gisterenavond nog wat gelukt met draaien? Bij de 2e kan het ook zijn dat ze die draai pas vlak voor de bevalling of tijdens de bevalling maken he? Het scheelt dat er nog wat ruimte is om te draaien. Wat belangrijk is, is dat je als het enigzins mogelijk is, gewoon goed blijft bewegen als je kindje nog niet gedraaid is tijdens de weeen. Dus af en toe een andere houding aannemen, maar ook eens de trap op en aflopen (ja, of dat nou echt zo fijn is weet ik ook niet...). Het schijnt dat het dan makkelijker is voor je kindje om alsnog te die spildraai te maken dan als je stil op bed blijft liggen. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat er voor de bevalling nog gedraaid wordt!
Melonovy: ijzer was mooi hoog dus, lekker! Ook fijn om te weten dat je kindje lekker goed groeit
Renzell: succes vandaag bij de VK! Met echte 'gym' heb ik dus geem ervaring, wat doe je dan tijdens zo'n 'les'?
Luisa: fijn dat alles zo goed gaat, laat dit de laatste weekjes maar lekker zo blijven, toch? Kleren wassen en inruimen heb ik ook gedaan inderdaad, al komt er zo af en toe nog eens iets nieuws bij. Onvoorstelbaar dat daar je kindje in gaat passen he, die kleine maatjes. (pfft...en dat heb ik al helemaal als ik naar die sokjes kijk!)
Bezoek aan de VK gisteren ging goed. Eerst was m'n bloeddruk verkeerd gemeten, was ineens 120/80. Later nog eens opnieuw gedaan en toen was het 95/60, dat klopt waarschijnlijk wel aangezien ik de weken hiervoor altijd op 90/60 zat. Verder was alles prima. Vorige week lag de beeb nog volledig aan de linkerkant (rechterkant van m'n navel was dus echt totaal 'leeg' en linkt zat me toch een bult!) maar nu ligt het waarschijnlijk netjes met de rug rechts en handen en voeten aan de linkerkant. Hartslag was ook prima. Dus niets te klagen, en volgende week maandag maar weer terug