abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25041585
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:00 schreef Elgigante het volgende:
Vrouwen worden simpelweg niet als meerdere erkend als de persoon in kwestie zelf de puberteit heeft bereikt, ik kom het dagelijks tegen in mijn werk en je leest het dagelijks in het nieuws.
Van vrouwen wordt niets aangenomen, terwijl het 100% duidelijk is als ik het verhaal citeer.
Ik vind het jammer dat je zulke uitvergrotingen en karikaturen en nietszeggende algemeenheden plaatst. Dat maakt de discussie wel lastig. Je zet het zo zwart wit neer, het zal zeker voorkomen maar het is absoluut niet het algemeen heersende beeld.

Bovendien dwalen we af van de jongen uit de OP. Die weet als geen ander hoe het er aan toe gaat dus ik zie geen reden hem te moeten afvallen.
pi_25041768
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat je zulke uitvergrotingen en karikaturen en nietszeggende algemeenheden plaatst. Dat maakt de discussie wel lastig. Je zet het zo zwart wit neer, het zal zeker voorkomen maar het is absoluut niet het algemeen heersende beeld.

Bovendien dwalen we af van de jongen uit de OP. Die weet als geen ander hoe het er aan toe gaat dus ik zie geen reden hem te moeten afvallen.
Ja, jij vindt het al generaliserend als ik 100 zeg en het blijken er 95 te zijn.
Het is heel simpel gesteld:
Autorijden onder invloed van alcohol is gevaarlijk, (klopt ook niet voor alle gevallen) en moslimvrouwen hebben geen invloed op de kroost (mannelijke kroost) als deze de leeftijd van 14-15-16 jaar hebben bereikt.
Het probleem met jouw manier van discussievoeren is dat je tot wikkens en wegens alles neerzet in als-situatuies en overal overgenuanceerd te werk gaat.
Als ik zeg dat Islamitische moeders over hun zoons van 18 weinig te zeggen hebben als het erop aankomt zijn er uiteraard veel geznnen waar dat niet opgaat, maar in de regel gaat het wel op.
Daar gaat de discussie om, niet om jouw muggezifterij.
Jij hebt er alleen stelselmatig problemen mee als mensen jou wijzen op feiten/algemeenheden waardoor jouw argumenten zwak komen te staan, dat is een bekend verschijnsel op Fok en ik heb weinig zin om dit nogmaals onder je neus te wrijven.

Ik vind het buitengewoon dom, ascociaal én brutaal (ondanks de goede bedoelingen) om de maatschappij zo belacheijk te maken door een status aparte te eisen voor een groep die net zo normaal is als iedereen.
Want je geeft ze een vinger (het status aparte toekennen) en ze nemen je hele arm.....
(Dat is de afgelopen 30 jaar wel gebleken)
Yeah baby Yeah!
pi_25042099
Opvanghuis voor jonge moslims

Op één of meer geheime plekken in Amsterdam komen dit jaar opvanghuizen voor homoseksuele moslimjongeren.

Het project is een initiatief van het Amsterdam Centrum Buitenlanders (ACB), Schorer Stichting, COC en de opvangstichting HVO-Querido.

Er zal plaats zijn voor twaalf jongeren van tussen de 14 en 25 jaar oud.

Volgens het ACB worden jaarlijks tientallen homo-moslimjongeren lichamelijk en/of geestelijk mishandeld door mensen uit hun omgeving. "De islam verbiedt homoseksualiteit: homo's zijn ziek en een schande voor de familie. In de islamitsche cultuur zijn familiebanden essentieel."

11-02-2005
Bron: De Gaykrant
  vrijdag 11 februari 2005 @ 16:40:18 #104
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25042359
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:24 schreef mineo39-76 het volgende:

"De islam verbiedt homoseksualiteit: homo's zijn ziek en een schande voor de familie. In de islamitsche cultuur zijn familiebanden essentieel."
Wat ik dan niet begrijp is, als ze het dan als een ziekte beschouwen waarom het ziek zijn van een persoon dan als schande voor de hele familie word beschouwd en men een zieke zelfs in mekaar slaat alleen om het feit dat ie nou net deze ziekte (in hun ogen dan) heeft en bijv. geen kanker ofzo, of slaan moslims mensen met kanker ook in mekaar 'omdat ze ziek zijn en daarmee hun familie te schande maken'
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_25042672
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 16:40 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Wat ik dan niet begrijp is, als ze het dan als een ziekte beschouwen waarom het ziek zijn van een persoon dan als schande voor de hele familie word beschouwd en men een zieke zelfs in mekaar slaat alleen om het feit dat ie nou net deze ziekte (in hun ogen dan) heeft en bijv. geen kanker ofzo, of slaan moslims mensen met kanker ook in mekaar 'omdat ze ziek zijn en daarmee hun familie te schande maken'
het rammelt aan alle kanten, maar onder het mom van religie is veel goed te praten
Yeah baby Yeah!
pi_25042989
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, jij vindt het al generaliserend als ik 100 zeg en het blijken er 95 te zijn.
Het is heel simpel gesteld:
Autorijden onder invloed van alcohol is gevaarlijk, (klopt ook niet voor alle gevallen) en moslimvrouwen hebben geen invloed op de kroost (mannelijke kroost) als deze de leeftijd van 14-15-16 jaar hebben bereikt.
Het probleem met jouw manier van discussievoeren is dat je tot wikkens en wegens alles neerzet in als-situatuies en overal overgenuanceerd te werk gaat.
Als ik zeg dat Islamitische moeders over hun zoons van 18 weinig te zeggen hebben als het erop aankomt zijn er uiteraard veel geznnen waar dat niet opgaat, maar in de regel gaat het wel op.
Daar gaat de discussie om, niet om jouw muggezifterij.
Ik ben er niet op gesteld als je mij gaat analyseren en allerlei zaken gaat toeschrijven maar vooruit. Ik ben niet overgenuanceerd maar wel erg genuanceerd: althans ik streef ernaar om geen algemeenheden en karikaturen te schetsen en die ook te bestrijden. En jij zet die wel neer, vandaar dat ik hem corrigeer. Je geeft geen goed beeld van de positie van de moeder en de vrouw binnen de islam, althans een hele ongenuanceerde. Ik snap niet waarom je dat doet?
quote:
Ik vind het buitengewoon dom, ascociaal én brutaal (ondanks de goede bedoelingen) om de maatschappij zo belacheijk te maken door een status aparte te eisen voor een groep die net zo normaal is als iedereen.
Want je geeft ze een vinger (het status aparte toekennen) en ze nemen je hele arm.....
(Dat is de afgelopen 30 jaar wel gebleken)
Die laatste opmerkingen vind ik dan weer van een walging getuigen waardoor ik nauwelijks nog zin heb om met je verder te praten. Je zet moslims neer als parasieten die alleen maar wat komen halen. Waarom doe je dat toch?

Ik vind het niet asociaal om te zeggen: laat maar zitten met die acceptatie, zolang wij voorlopig als homo's vooral aan ons zelf kunnen toekomen en ervoor kunnen zorgen dat we niet teveel lastig gevallen worden, maken we ons even niet zo druk om de mensen die helemaal niet met homoseksualiteit uit de voeten kunnen.

Dat is ook wat ik zelf doe. Denk je dat ik dat strak gereformeerde deel van mijn familie nog ga overtuigen dat homoseksualiteit niet verkeerd is en zo? Ze zoeken het maar uit, ik ga gewoon lekker mijn gang
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:22:47 #107
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25043100
quote:
Kort samengevat: je mag homo's gerust minachten, haten en ze uit de weg gaan, zolang je ze maar niet te lijf gaat. Ik vraag me trouwens af welke docent/hulpverlener in godsnaam dit soort minachtende lektuur als hulpmiddel gebruikt.
Minachten - check.

haten - nee.

uit de weg gaan - check

niet te lijf gaan - check.

Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:32:26 #108
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25043218
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
Je moet mensen de acceptatie nooit door de strot douwen en daar zie ik dan ook weinig in. Niemand kan verplicht worden mijn geaardheid te accepteren. Het gaat om de daden: om het gedrag, je mag gewoon niet discrimineren.
Ik zou wel heel erg vreemd vinden als een bepaalde groep mij gaat opleggen hoe ik moet denken. Ik zal mij daar dan ook behoorlijk tegen verzetten.
pi_25043296
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben er niet op gesteld als je mij gaat analyseren en allerlei zaken gaat toeschrijven maar vooruit. Ik ben niet overgenuanceerd maar wel erg genuanceerd: althans ik streef ernaar om geen algemeenheden en karikaturen te schetsen en die ook te bestrijden. En jij zet die wel neer, vandaar dat ik hem corrigeer. Je geeft geen goed beeld van de positie van de moeder en de vrouw binnen de islam, althans een hele ongenuanceerde. Ik snap niet waarom je dat doet?
[..]

Die laatste opmerkingen vind ik dan weer van een walging getuigen waardoor ik nauwelijks nog zin heb om met je verder te praten. Je zet moslims neer als parasieten die alleen maar wat komen halen. Waarom doe je dat toch?

Ik vind het niet asociaal om te zeggen: laat maar zitten met die acceptatie, zolang wij voorlopig als homo's vooral aan ons zelf kunnen toekomen en ervoor kunnen zorgen dat we niet teveel lastig gevallen worden, maken we ons even niet zo druk om de mensen die helemaal niet met homoseksualiteit uit de voeten kunnen.

Dat is ook wat ik zelf doe. Denk je dat ik dat strak gereformeerde deel van mijn familie nog ga overtuigen dat homoseksualiteit niet verkeerd is en zo? Ze zoeken het maar uit, ik ga gewoon lekker mijn gang
Ik zal het anders stellen:
Familie moslim zit op de fiets, mama roept tegen Ali voorop: Ali we gaan hier links af.
Papa roept "Ali we gaan rechts af"
Drie keer raden welke kant ze op zullen fietsen.
Dat jij het niet wilt erkennen maakt het nog niet zo. De vrouw heeft IN DE PRAKTIJK niets in te brengen tegen zoonlief of manlief als deze iets wil, laat staan een verbod.
In theorie hebben ze inderdaad de mond vol over de importantie van de vrouw binnen het huwelijk, de opvoeding en het eten dat ze klaar maakt, maar in de praktijk ziet dat er weldegelijk anders uit.
En ik durf er mijn levensinkomen op te zetten dat dit voor meer dan de helft van de Islamitische gezinnen in Nederland geldt.

Ik vind het acceptatieproces mbt homoseksualitieit een prioriteit. Dat kun je niet laten sloffen zoals jij het graag wilt met als doel: niemand voor het hoofd stoten, zeker niet als het een minderheid betreft.
En met die hele arm heb ik gewoon gelijk, dat is niet walgelijk, dat is 30 jaar praktijk in Nederland.
Dat er NU nog een discussie plaats moet vinden over homoseksualiteit en de Islam spreekt boekdelen, die discussie (lees eis) had bij binnenkomst al moeten gelden.
Al die tijd kregen mensen de vrijheid om hun eigen gebruiken te hanteren, er werd geen strobreed in de weg gelegd, want ze zouden het eens 'niet leuk kunnen vinden'.
Als je bepaalde privileges jaar na jaar blijft houden zie je het namelijk niet meer als privilege, maar als standaard, daar is men de fout ingegaan en menselijkerwijs kan ik ook best begrijpen dat zij zich nu aangevallen voelen.
In hun ogen doen ze namelijk niets fout, iets dat WIJ ze aangeleerd hebben, maar nog altijd onder stoelen en banken willen schuiven om de woorden: fout, mislukking, falen, verkeerde inschatting, consequenties etc... maar te vermijden.
De acceptatie van homoseksualiteit gaat ons allen aan, van baby's tot oma's van zwervers tot beatrix en van Hindoes tot Islamieten.
Islamieten hebben er een handje van om alles te kunnen interpreteren, dus geef ze een status aparte en je komt na jaren de vreemdste uitwerkingen tegen.
Het beleid dient daarom uniform te zijn.
Homo's zijn mensen en dienen behandeld te worden zoals jezelf behandeld wilt worden

Jij bent inderdaad misschien in een strenge omgeving opgegroeid waarin homoseksualiteit afgekeurd werd (dat was toen absoluut gemeengoed), maar de tijden veranderen en ik ga ervanuit dat je niet meteen bent onterfd, lamgeslagen of op straat bent gegooid nadat 'je uit de kast bent gekomen'.
Niet iedere homo 'komt er zo goed vanaf'' als jij en heeft de mentale doorzettingskracht. Zeker Islamieten steunen nogal op de familie en het leven wordt ineens erg zwaar als die familie je niet meer wil kennen.
Dat wij dat 'niet meer willen kennen' oogluikend gaan toestaan is natuurlijk te zot voor woorden.
Yeah baby Yeah!
pi_25043637
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Ik zou wel heel erg vreemd vinden als een bepaalde groep mij gaat opleggen hoe ik moet denken. Ik zal mij daar dan ook behoorlijk tegen verzetten.
dat geldt andersom ook... waarom moeten al die in mijn ogen vreemde ideeen van de 'islam' hier zo nodig doorgedrukt worden? dan bied ik net zo goed 'verzet'. of discrimineer ik dan meteen?
pi_25043642
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:32 schreef Monus het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je niet raar staat te kijken dat mensen jou een idioot vinden als jij niet wenst te spreken met mensen met ander oogkleur dan blauw, wel?
Het ging in deze ook niet om een gedachtenpolitie (gedachten zijn immers vrij), maar meer het versnellen van het acceptatieproces dat door de overheid gestimuleerd moet worden ipv dat er uitwegen gezocht worden om bepaalde groepen maar vooral niet te confronteren met westerse vrijheden terwijl diezelfde westerse vrijheden(uiteraard nét iets andere) de reden zijn dat men hier is.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:07:53 #112
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25043821
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:28 schreef Prego het volgende:

[..]

wel jammer, zo'n post

ik heb juist het idee dat moslima's veel positiever tegenover homomoslims staan als de mannen.. maar dat kan aan mij liggen, and feel free to correct me if i'm wrong..
in nederland ligt de tolerantie onder de vrouwen ook veel hoger dan onder de mannen, waarom zou dat zo zijn eigenlijk?
Het is maar hoe je het bekijkt, de tolerantie van de mannen tegenover lesbiese vrouwen is weer veel hoger dan bij de vrouwen.
Het waarom heeft waarschijnlijk meer te maken met de partner keuze.
pi_25043931
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:07 schreef Monus het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt, de tolerantie van de mannen tegenover lesbiese vrouwen is weer veel hoger dan bij de vrouwen.
Het waarom heeft waarschijnlijk meer te maken met de partner keuze.
als dat zo is dan zouden hetero-mannen juist niet zo negatief moeten staan tegenover homo's.. weer meer vrouw voor hun..
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:22:33 #114
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25044039
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:56 schreef Prego het volgende:

[..]

dat geldt andersom ook... waarom moeten al die in mijn ogen vreemde ideeen van de 'islam' hier zo nodig doorgedrukt worden? dan bied ik net zo goed 'verzet'. of discrimineer ik dan meteen?
Nee, dan discrimineer je niet. Dat is waarschijn de reden waarom ik nog nooit een streng gelovige moslim als vriend had, hun ideeen strookt helemaal tegen mijn ideeen. Maar het blijven opdringen van ideeen en waarden is bij een groep als de homos ook niet vreemd.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:24:15 #115
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25044074
quote:
Maar ik neem aan dat je niet raar staat te kijken dat mensen jou een idioot vinden als jij niet wenst te spreken met mensen met ander oogkleur dan blauw, wel?
Ik zou niet raar staan kijken als iemand mij een idioot vindt omdat ik niet met mensen die graag hun duitse herder vingeren wens te spreken.

(het is wel opvallend dat het steeds dezelfde mensen zijn die in homotopics te vinden zijn )
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_25044087
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:22 schreef Monus het volgende:

[..]

Nee, dan discrimineer je niet. Dat is waarschijn de reden waarom ik nog nooit een streng gelovige moslim als vriend had, hun ideeen strookt helemaal tegen mijn ideeen. Maar het blijven opdringen van ideeen en waarden is bij een groep als de homos ook niet vreemd.
die lui zul je altijd blijven houden, binnen elke groep.. tis gewoon jammer dat die types het voor de rest verzieken..
  vrijdag 11 februari 2005 @ 18:30:28 #117
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25044195
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:15 schreef Prego het volgende:

[..]

als dat zo is dan zouden hetero-mannen juist niet zo negatief moeten staan tegenover homo's.. weer meer vrouw voor hun..
Ik denk dat de meenste heteros niet weten hoe ze er mee om moeten gaan als hun beste vriend die homo is opeens verliefdt op hun word.
pi_25044689
dat is weer een ander verhaal
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:41:21 #119
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25045469
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:24 schreef N_I_ het volgende:

(het is wel opvallend dat het steeds dezelfde mensen zijn die in homotopics te vinden zijn )
Ik ben zelf homo vandaar dat ik veel in homotopics ben te vinden, maar wat is jouw excuus dat je zo vaak in homotopics bent te vinden?????????
Benno Barnard
pi_25046039
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:41 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ik ben zelf homo
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:21:58 #121
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25046102
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:41 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ik ben zelf homo vandaar dat ik veel in homotopics ben te vinden, maar wat is jouw excuus dat je zo vaak in homotopics bent te vinden?????????
Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben, als ik de zogenaamde wetenschappelijke studies, waarin mensen die homoseksualiteit afkeuren als homo's bestempeld worden, mag geloven.
христианский солдат
pi_25046456
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:21 schreef N_I_ het volgende:

Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben
Het zou me niet verbazen. .
pi_25046485
Lekker hypocriet, het mag nog steeds niet, maar het gebeurd maar al te vaak
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25047355
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:21 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben, als ik de zogenaamde wetenschappelijke studies, waarin mensen die homoseksualiteit afkeuren als homo's bestempeld worden, mag geloven.
In mijn ogen moet jij op zijn zachts uitgedrukt dringend naar een psychiater toe.

Anti Semitisme, waarom?
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 23:44:45 #125
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25049227
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen. .
Ben ik nu ook al een pedo omdat ik pedoseksualiteit walgelijk vind? Of geldt die theorie alleen voor homo's? Logica hè
христианский солдат
pi_25052898
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 23:44 schreef N_I_ het volgende:

Ben ik nu ook al een pedo omdat ik pedoseksualiteit walgelijk vind? Of geldt die theorie alleen voor homo's? Logica hè
Ja, en je bent een spruitje, wanneer je spruitjes vies vindt.

Verder ben je stomzinnig bezig wanneer je homoseksualiteit en pedoseksualitait met elkaar vergelijkt.

Homoseksualiteit vind je walgelijk, omdat ehm... ehm... nouja, het lijkt je gewoon vies.
Pedoseksualiteit vind je walgelijk, omdat het moreel verwerpelijk is. Kinderen worden lichamelijk en/of geestelijk misbruikt, er is sprake van een asymmetrische machtsverhouding, etc etc.

Zie je het verschil?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 09:43:21 #127
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25052929
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 09:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, en je bent een spruitje, wanneer je spruitjes vies vindt.

Verder ben je stomzinnig bezig wanneer je homoseksualiteit en pedoseksualitait met elkaar vergelijkt.

Homoseksualiteit vind je walgelijk, omdat ehm... ehm... nouja, het lijkt je gewoon vies.
Pedoseksualiteit vind je walgelijk, omdat het moreel verwerpelijk is. Kinderen worden lichamelijk en/of geestelijk misbruikt, er is sprake van een asymmetrische machtsverhouding, etc etc.

Zie je het verschil?
Hoeft niet hoor. Homoseksualiteit, pedoseksualiteit en bestialiteit zijn allemaal moreel verwerpelijk, zoals jij het zo mooi zei.

Een kind (van 12-13) kan ook gewoon verliefd worden op een volwassene en van de seks genieten. Een pony kan ook genieten van een ... nou ja vul jij het maar in. Geen misbruik, gewoon genot en plezier. Daar gaat het bij jullie toch om?
христианский солдат
pi_25052946
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 09:43 schreef N_I_ het volgende:

Hoeft niet hoor. Homoseksualiteit, pedoseksualiteit en bestialiteit zijn allemaal moreel verwerpelijk, zoals jij het zo mooi zei.
En het enige argument dat je daarvoor gaf: "Het is moreel verwerpelijk omdat dat in de bijbel staat".

En daarmee disqualificeer je jezelf in iedere serieuze discussie.
quote:
Een kind (van 12-13) kan ook gewoon verliefd worden op een volwassene en van de seks genieten. Een pony kan ook genieten van een ... nou ja vul jij het maar in. Geen misbruik, gewoon genot en plezier. Daar gaat het bij jullie toch om?
Laat je nakijken. .
pi_25053251
Een kind van 12 kan niet verliefd worden op de gymleraar? Kan gebeuren, het is aan de gymleraar om er geen misbruik van te maken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 11:57:26 #130
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25054327
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 10:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een kind van 12 kan niet verliefd worden op de gymleraar? Kan gebeuren, het is aan de gymleraar om er geen misbruik van te maken.
En als die leraar hetzelfde voelt voor dat meisje is het dus ok, volgens de mensen die homoseksualiteit goedpraten. En als iemand graag zijn hond aftrekt dan moet dat ook kunnen zolang de hond er niet onder lijdt. Als de hond er lichamelijk van geniet dan is dat ook goed.
христианский солдат
pi_25054499
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 11:57 schreef N_I_ het volgende:

En als die leraar hetzelfde voelt voor dat meisje is het dus ok, volgens de mensen die homoseksualiteit goedpraten.
Achja, met zo'n kronkel in je hoofd als het jouwe, ga je inderdaad zulke verbanden zien.

Was je nou éérst godsdienstwaanzinnige en werd je daarná debiel? Of andersom?
pi_25054668
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Achja, met zo'n kronkel in je hoofd als het jouwe, ga je inderdaad zulke verbanden zien.

!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 12:22:11 #133
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25054690
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Moet je je vriendje niet gaan behagen bruinwerkertje?
христианский солдат
pi_25054933
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:22 schreef N_I_ het volgende:
Mag ik je nogmaals heel vriendelijk en heel voorzichtig aanraden om eens even na te denken over het feit of je soms niet beter professionele hulp dient te zoeken? Er zijn namelijk mensen opgeleid om degenen die enorm met zichzelf in de knoop liggen, te helpen. Mocht je wantrouwend staan tegenover een psychiater of psycholoog, praat dan eens de zaken door met een jonge priester.

Je bent je nu onsterfelijk belachelijk aan het maken, en je beseft het niet eens.
pi_25055515
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:24 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ik zou niet raar staan kijken als iemand mij een idioot vindt omdat ik niet met mensen die graag hun duitse herder vingeren wens te spreken.
Omdat dit schijnbaar zo`n hot item voor jou is mag ik toch aannemen dat je al veel mensen weet waar je niet mee zou willen spreken omdat zij voor jouw moraalfilosofie onder doen?
eeeh
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:35:05 #136
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25055779
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Mag ik je nogmaals heel vriendelijk en heel voorzichtig aanraden om eens even na te denken over het feit of je soms niet beter professionele hulp dient te zoeken? Er zijn namelijk mensen opgeleid om degenen die enorm met zichzelf in de knoop liggen, te helpen. Mocht je wantrouwend staan tegenover een psychiater of psycholoog, praat dan eens de zaken door met een jonge priester.

Je bent je nu onsterfelijk belachelijk aan het maken, en je beseft het niet eens.
Het enige belachelijke hier zijn jouw quasi-intellectuele posts. Het meest hilarische is dat jij hier zit te flame(baite)n maar toch scheinheilig anderen foor fundi's uitmaakt. Maar goed, dit is dan ook de laatste post die ik aan het zielig persoontje achter de stoere naam 'andromeda' verspil.
христианский солдат
pi_25055889
N_I: probeer normaal te doen, wat dat ook is, of kom niet in dit soort topics. Ik ga er niet over maar neem aan dat je dicht tegen een ban aanzit met je opmerkingen tegen DM.
pi_25055911
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:35 schreef N_I_ het volgende:

Het enige belachelijke hier zijn jouw quasi-intellectuele posts. Het meest hilarische is dat jij hier zit te flame(baite)n maar toch scheinheilig anderen foor fundi's uitmaakt. Maar goed, dit is dan ook de laatste post die ik aan het zielig persoontje achter de stoere naam 'andromeda' verspil.
Jouw spelling is anders ook vrij belachelijk. .

Maargoed, jij ziet het verschil niet tussen het misbruiken van kinderen en de liefde tussen twee volwassenen die toevallig van hetzelfde geslacht zijn. En dan ben je niet helemaal goed snik, imho.

Jij bent slechte reclame voor mensen die wél christen zijn, en die het wél snappen.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 13:56:09 #139
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25056039
quote:
N_I: probeer normaal te doen, wat dat ook is, of kom niet in dit soort topics. Ik ga er niet over maar neem aan dat je dicht tegen een ban aanzit met je opmerkingen tegen DM.
Ik was niet feller tegen dennisje dan hij tegen mij was. Dus waar jij bannen vandaan haalt is mij een raadsel.
quote:
Maargoed, jij ziet het verschil niet tussen het misbruiken van kinderen en de liefde tussen twee volwassenen die toevallig van hetzelfde geslacht zijn. En dan ben je niet helemaal goed snik, imho.
Cursusje begrijpend lezen zou je niet misstaan.

En als die leraar hetzelfde voelt voor dat meisje is het dus ok, volgens de mensen die homoseksualiteit goedpraten
quote:
Jij bent slechte reclame voor mensen die wél christen zijn, en die het wél snappen.
De mythe van homo's die zich Christen wanen is inmiddels ontkracht door mij, door middel van citaten uit de Bijbel. Uit zowel het Nieuwe Testament als het Oude Testament.
христианский солдат
pi_25056141
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:35 schreef N_I_ het volgende:
Deze posting geeft blijk van je inteligentie, Ik ben trouwens op zoek naar het eerste zinnige dat jij te zeggen hebt , maar ben het helaas nog niet tegen gekomen.

pi_25056316
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:56 schreef N_I_ het volgende:
Wat wil je ermee bereiken? Geloof jij nou echt dat homoseksualiteit "besmettelijk" is? Dat je door campagne te voeren de samenleving behoedt voor de zonde? Als dat het geval is, dan heb jij dus geen flauw benul van wat homoseksualiteit écht inhoudt. Het is immers geen "keuze", geen "ziekte" die je zomaar eventjes kan gaan "behandelen".

Er zijn heus wel belangrijker zaken mis met deze wereld dan het veroordelen van mensen van hetzelfde geslacht die oprecht van elkaar houden en samen door het leven willen gaan. Hier klink je weer als een zeer benepen Farizeeër, mijn beste.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen!
pi_25056387
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:56 schreef N_I_ het volgende:

Ik was niet feller tegen dennisje dan hij tegen mij was. Dus waar jij bannen vandaan haalt is mij een raadsel.
Dennisje, zei hij. .
Toen jij in de luiers liep, ging ik naar de brugklas.
quote:
Cursusje begrijpend lezen zou je niet misstaan.

En als die leraar hetzelfde voelt voor dat meisje is het dus ok, volgens de mensen die homoseksualiteit goedpraten
Zoals ik al zei, een vergelijking een debiel waardig. 'Verliefdheid' van een 12-jarig kind op de gymleraar vergelijken met de liefde tussen twee volwassenen. . Je maakt jezelf wederom belachelijk.
quote:
De mythe van homo's die zich Christen wanen is inmiddels ontkracht door mij, door middel van citaten uit de Bijbel. Uit zowel het Nieuwe Testament als het Oude Testament.
Ontkracht, whaha! .

Hopelijk ga je het licht zien wanneer je wat ouder wordt. .
pi_25056425
Een homo kan onmogelijk Christen of Moslim zijjn. Dus waar DM dat fabeltje vandaan haalt. Het wordt tijd dat het CDA eens de bezem haalt door het ledenbestand.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25056452
Ach er zijn gelukkig genoeg christelijke kerkgemeenten die erg tevreden zijn met hun homoseksuele predikant.
pi_25056504
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Een homo kan onmogelijk Christen of Moslim zijjn. Dus waar DM dat fabeltje vandaan haalt. Het wordt tijd dat het CDA eens de bezem haalt door het ledenbestand.
Ach, zolang christenen nog overhemden van polyesterkatoen dragen, en menstruerende christenvrouwen 's zondags gewoon in de kerkbanken plaatsnemen, maak ik mij niet al teveel zorgen. .
pi_25056568
Je vraagt je af waar die christen/moslim fundi's vandaan blijven komen hé? Worden die ergens in één of andere klootjesdrogerij gekweekt of zo?
pi_25056617
Iemand meteen betitelen als fundi. Al te serieus moeten we jou dus maar niet nemen.
pi_25056665
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:27 schreef DennisMoore het volgende:

Ach, zolang christenen nog overhemden van polyesterkatoen dragen, en menstruerende christenvrouwen 's zondags gewoon in de kerkbanken plaatsnemen, maak ik mij niet al teveel zorgen. .

“Minder huwelijken, schuld van homo’s”

In Nederland daalde het aantal bruiloften het afgelopen jaar met ruim 8 procent. Volgens de Nijmeegse hoogleraar prof. Van Mourik en het SGP Tweede Kamerlid Van der Staaij zou dat komen omdat hetero’s na de openstelling van het huwelijk minder interesse zouden hebben.

Kees van der Staaij (SGP)

Ze verkondigen hun mening dat de afname van het aantal huwelijken de schuld zou zijn van wat zij aanduiden als ‘het homohuwelijk’ in diverse buitenlandse kranten. Het is het derde jaar op rij dat het aantaal trouwpartijen afneemt.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft een heel andere verklaring. Het aantal huwelijken neemt altijd af wanneer het economisch slechter gaat. “Vroeger trouwde je wanneer je ging samenwonen, tegenwoordig wonen stellen al langer samen.”

In 2004 gaven 76.056 paren het jawoord aan elkaar, daaronder 1.142 paren van hetzelfde geslacht (1.180 lesbiennes) en (1.104 homo’s).

12-02-2005
Bron: De Gay Krant

pi_25056772
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand meteen betitelen als fundi. Al te serieus moeten we jou dus maar niet nemen.
Jaja....dream on.
pi_25056804
De term "huwelijk" is danig verkracht door de overheid inderdaad.
pi_25056856
Q: Wat heeft CMT gemeen met BSB?
A: Beiden trollen graag in topics die over homoseksualiteit gaan.

.
pi_25057111
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:33 schreef andromeda1968 het volgende:
Je vraagt je af waar die christen/moslim fundi's vandaan blijven komen hé? Worden die ergens in één of andere klootjesdrogerij gekweekt of zo?
En als je nou gewoon een pesthekel hebt aan homo's terwijl je atheist bent?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:18:05 #153
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25057129
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 13:44 schreef SCH het volgende:
aangezien.....
dennismoore
andromeda
mineo
jerruh
masterpeace
... in een andere tropic (2 delen lang / 700 posts) persoonlijke beledigingen kan uiten, zal dat nog wel meevallen. Ik vind het nog steeds vreemd dat deze personen geen ban hebben.
pi_25057267
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk weer een ander probleem nietwaar, maar gelukkig is er voor iedereen hulp:

Stress, angsten en fobieën
http://www.psycholoog.net/forum/viewforum.php?f=6
  zaterdag 12 februari 2005 @ 15:33:07 #155
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25057304
quote:
Ach er zijn gelukkig genoeg christelijke kerkgemeenten die erg tevreden zijn met hun homoseksuele predikant.
De anglicaanse kerk is de enige kerk die zich teveel laat beïnvloeden door de tijdsgeest en homoseksualiteit dreigt te accepteren. Gelukkig bracht dat ook een intern crisis met zich mee en is het wachten geblazen tot het uit elkaar valt. De leer van de Kerk dient altijd aan de Bijbel getoetst te worden. Als de kerk teveel van de Bijbel afdrijft is het geen Christelijk instituut meer.
quote:
“Minder huwelijken, schuld van homo’s”

In Nederland daalde het aantal bruiloften het afgelopen jaar met ruim 8 procent. Volgens de Nijmeegse hoogleraar prof. Van Mourik en het SGP Tweede Kamerlid Van der Staaij zou dat komen omdat hetero’s na de openstelling van het huwelijk minder interesse zouden hebben.
SGP

I'm not left, I'm not right. I'm a Christian that's my pride.
quote:
De term "huwelijk" is danig verkracht door de overheid inderdaad.
Er is inderdaad weinig meer over van een heilige verbintenis over tussen man en vrouw. Maar goed, wat had je anders verwacht als pedofielen een eigen landelijke vereniging hebben, bestialiteit niet strafbaar is en drugs vrij te koop is op straat.
quote:
A: Beiden trollen graag in topics die over homoseksualiteit gaan. A: Beiden hebben een waardensysteem, een moraal en een geweten.
quote:
Dan ben je een homofoob en een nazi (en een closet-homo ).

[ Bericht 1% gewijzigd door N_I_ op 12-02-2005 15:39:26 ]
христианский солдат
pi_25057370
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 15:18 schreef Monus het volgende:
aangezien.....
dennismoore
andromeda
mineo
jerruh
masterpeace

... in een andere tropic (2 delen lang / 700 posts) persoonlijke beledigingen kan uiten, zal dat nog wel meevallen. Ik vind het nog steeds vreemd dat deze personen geen ban hebben.
We zitten hier niet in de tropic's hoor Monus!

Wel ontopic blijven hé.
pi_25058221
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Koran verbiedt homoseksualiteit niet, het enige wat er gezegt wordt is dat een homoseksueel zich niet aan de homoseksuele lusten te buiten mag gaan.
De bijbel doet eigenlijk een gelijksoortige uitspraak.

Bovendien zijn er in christelijke/katholieke kerk zelfs homoseksuelen op hoge posten, laatst nog in amerika.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_25058488
Gelukkig begrijpen pinguins het wel:

Homo-pinguins gedwongen tot heteroseks
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:08:08 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25058630
In het Volkskrant Magazine van vandaag staat een heel artikel over homo's die in (voorheen) tolerante steden als Amsterdam en Rotterdam worden (weg)gepest door voornamelijk Marokkanen. Dat maakt me boos. Dat maakt me heel boos. Dat ze onderling nog niet helemaal doorhebben hoe het moet, ok. Dat kostte de Nederlanders ook tijd. Dat ze een beetje achter lopen, kunnen zij ook niks aan doen.

Maar laat verdomme dan wel de Nederlandse homo met rust! Als je niet zint dat je buren homo zijn, flikker je maar lekker weer op naar waar jij of je voorouders dan ook vandaan komen. Dit is Nederland met een Nederlandse cultuur en ze passen zich maar mooi aan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 12 februari 2005 @ 19:16:06 #160
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25060403
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 16:55 schreef SCH het volgende:
Gelukkig begrijpen pinguins het wel:

Homo-pinguins gedwongen tot heteroseks
христианский солдат
pi_25066030
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:33 schreef andromeda1968 het volgende:
Die komen uit het Land van Ooit.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:46:08 #162
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25067388
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:08 schreef wonderer het volgende:
In het Volkskrant Magazine van vandaag staat een heel artikel over homo's die in (voorheen) tolerante steden als Amsterdam en Rotterdam worden (weg)gepest door voornamelijk Marokkanen. Dat maakt me boos. Dat maakt me heel boos. Dat ze onderling nog niet helemaal doorhebben hoe het moet, ok. Dat kostte de Nederlanders ook tijd. Dat ze een beetje achter lopen, kunnen zij ook niks aan doen.

Maar laat verdomme dan wel de Nederlandse homo met rust! Als je niet zint dat je buren homo zijn, flikker je maar lekker weer op naar waar jij of je voorouders dan ook vandaan komen. Dit is Nederland met een Nederlandse cultuur en ze passen zich maar mooi aan.
Ik heb het ook gelezen. Een homosexuele jongen werd ineens spontaan in zijn buik getrapt door een Marokkaan en vervolgens jarenlang getreitert door alle Marokkanen uit de buurt. Uiteindelijk is hij verhuist naar een woning buiten de randstad omdat hij de tereur niet meer aankon.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:49:01 #163
71919 wonderer
pi_25067436
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:46 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen. Een homosexuele jongen werd ineens spontaan in zijn buik getrapt door een Marokkaan en vervolgens jarenlang getreitert door alle Marokkanen uit de buurt. Uiteindelijk is hij verhuist naar een woning buiten de randstad omdat hij de tereur niet meer aankon.
En Amsterdam staat nog steeds bekend als Gay-capital of Europe...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_25067455
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Allang niet meer hoor.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:52:00 #165
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25067486
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar werd ook over gesproken. Deze man was oorspronkelijk naar Amsterdam verhuist omdat het hem een soort kosmopolitisch gevoel verschafde. Achteraf viel hem dit vies tegen omdat hij continue door Marokkanen bedreigt en in elkaar geslagen werd.
  zondag 13 februari 2005 @ 01:55:57 #166
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25067540
Ik vraag me af wat mensen ertoe zet om fysiek geweld tegen de immorele homoseksuelen te gebruiken, maar tegelijkertijd diestal, aanranding, verkrachting, drugsgebruik, openbare dronkenschap, geweldpleging, e.d. gewoon door de vingers te zien.. Is het dan niet een beetje hypocriet?
христианский солдат
  zondag 13 februari 2005 @ 01:57:37 #167
71919 wonderer
pi_25067562
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:55 schreef N_I_ het volgende:
Ik vraag me af wat mensen ertoe zet om fysiek geweld tegen de immorele homoseksuelen te gebruiken, maar tegelijkertijd diestal, aanranding, verkrachting, drugsgebruik, openbare dronkenschap, geweldpleging, e.d. gewoon door de vingers te zien.. Is het dan niet een beetje hypocriet?
Hey trol, heb je nou nog niet door dat we het niet lief vinden dat je homosexualiteit constant met misdaden vergelijkt die anderen schade berokkenen? Haal dat boek es voor je kop weg en KIJK wat er in de wereld gebeurt!
  zondag 13 februari 2005 @ 01:58:44 #168
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25067574
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:57 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hey trol, heb je nou nog niet door dat we het niet lief vinden dat je homosexualiteit constant met misdaden vergelijkt die anderen schade berokkenen? Haal dat boek es voor je kop weg en KIJK wat er in de wereld gebeurt!
Cursusje lezen?
христианский солдат
  zondag 13 februari 2005 @ 01:59:30 #169
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25067587
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:55 schreef N_I_ het volgende:
Flikker toch op man. Wat is er immmoreel aan mensen met een andere sexuele geaardheid ?
  zondag 13 februari 2005 @ 02:01:26 #170
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25067613
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:59 schreef op_dreef het volgende:

[..]

FRikker toch op man. Wat is er immmoreel aan mensen met een andere sexuele geaardheid ?
Wat een aparte woordkeuze in deze discussie. Je beantwoord je vraag zelf al trouwens.
христианский солдат
  zondag 13 februari 2005 @ 02:02:39 #171
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25067630
quote:
Op zondag 13 februari 2005 02:01 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Wat een aparte woordkeuze in deze discussie. Je beantwoord je vraag zelf al trouwens.
Oh, vertel eens ?
  zondag 13 februari 2005 @ 11:06:25 #172
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25069669
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 14:55 schreef DennisMoore het volgende:
A: Beiden trollen graag in topics die over homoseksualiteit gaan.

.
Ik troll helemaal niet. In geen enkel topic.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 13 februari 2005 @ 11:19:12 #173
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25069766
quote:
Oh, vertel eens ?
quote:
andere sexuele geaardheid
Seksualiteit mag alleen plaatsvinden tussen een getrouwde man en een vrouw. Alle andere vormen van geslachtsgemeenschap zijn immoreel.

Wat ik met mijn eerdere post probeerde te zeggen is dat het nogal hypocriet is van marokkanen die wel homo's in elkaar slaan en wegpesten, maar andere zonden zoals aanradning, diefstal, dronkenschap en drugsgebruik gewoon normaal vinden. Niet dat ik het beeld voor mijn ogen heb dat het vrome moslims zijn maar toch.
христианский солдат
  zondag 13 februari 2005 @ 11:37:38 #174
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25069945
quote:
Op zondag 13 februari 2005 01:46 schreef op_dreef het volgende:

[..]

We hebben het hier over 1 geval? Ben wel benieuwd hoeveel buitenlanders de laaste vier jaar uit nederland gepest zijn.
pi_25071581
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:19 schreef N_I_ het volgende:

Seksualiteit mag alleen plaatsvinden tussen een getrouwde man en een vrouw. Alle andere vormen van geslachtsgemeenschap zijn immoreel.
- "Waarom?"
- "Omdat dat in de Bijbel staat."
- "Je kunt het verder niet onderbouwen? Moraal, ethiek, etc? Zit er nog een logica achter?"
- "Ehm... ehm... Nee, het staat er gewoon, en daarom is het zo."

Zoiets he? .

- "Maareh, er staat ook dat je geen kleding mag dragen van twee verschillende stoffen, zoals een overhemd van polyesterkatoen."
- "Ja, dat is ehm... dat is anders. We leven niet meer onder de wet."

.

- "Dus zodra een regel jou zelf zou raken, en je 'm niet prettig vindt, schuif je 'm terzijde?"
- "Ehm... ehm... toch is het anders!"
- "Dus jij zou een ander verplichten een leven lang celibatair te leven, maar jij vertikt het om een simpel regeltje over polyesterkatoen op te volgen, omdat dat jou niet uitkomt?"
- "Ja, nou... het is gewoon zo!"

.

[ Bericht 19% gewijzigd door DennisMoore op 13-02-2005 13:41:39 ]
pi_25071635
Mmmm, lekkere nacht gehad hoor
  zondag 13 februari 2005 @ 13:54:30 #177
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25071903
quote:
- "Waarom?"
- "Omdat dat in de Bijbel staat."
- "Je kunt het verder niet onderbouwen? Moraal, ethiek, etc? Zit er nog een logica achter?"
- "Ehm... ehm... Nee, het staat er gewoon, en daarom is het zo."

Zoiets he? .

- "Maareh, er staat ook dat je geen kleding mag dragen van twee verschillende stoffen, zoals een overhemd van polyesterkatoen."

.

- "Dus zodra een regel jou zelf zou raken, en je 'm niet prettig vindt, schuif je 'm terzijde?"
- "Ehm... ehm... toch is het anders!"
- "Dus jij zou een ander verplichten een leven lang celibatair te leven, maar jij vertikt het om een simpel regeltje over polyesterkatoen op te volgen, omdat dat jou niet uitkomt?"
- "Ja, nou... het is gewoon zo!"
Wat een gebrek aan kennis van de Bijbel zeg. En kleerdracht met sodomie vergelijken?
quote:
Schaam je!
христианский солдат
  zondag 13 februari 2005 @ 13:58:26 #178
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25071958
quote:
Op zondag 13 februari 2005 13:35 schreef SCH het volgende:
Het blijft leuk,... zo'n avondje met zijn allen een potje te kwartetten.
pi_25071985
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:37 schreef Monus het volgende:

[..]

We hebben het hier over 1 geval? Ben wel benieuwd hoeveel buitenlanders de laaste vier jaar uit nederland gepest zijn.
die homo wordt gediscrimineerd in zijn eigen land, dat vind ik heel wat anders (en een andere discussie ook)
pi_25072005
quote:
Op zondag 13 februari 2005 13:54 schreef N_I_ het volgende:

Wat een gebrek aan kennis van de Bijbel zeg. En kleerdracht met sodomie vergelijken?
Jaja, ik dacht al dat je het met een dooddoener zou afdoen, en er niet eens inhoudelijk op in zou gaan.

Regeltjes die jou niet uitkomen, of die jij niet logisch vindt (zoals regels mbt kleding of voedsel) die schuif je gewoon opzij. Terwijl ze in diezelfde Bijbel staan, die jij zo letterlijk zegt te nemen.

Hypocriet, heet dat.
  zondag 13 februari 2005 @ 14:05:32 #181
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25072045
quote:
Regeltjes die jou niet uitkomen, of die jij niet logisch vindt (zoals regels mbt kleding of voedsel) die schuif je gewoon opzij. Terwijl ze in diezelfde Bijbel staan, die jij zo letterlijk zegt te nemen.

Hypocriet, heet dat.
Regeltjes met betrekking tot voedsel of klederdracht? Noem maar eens een paar Christelijke regeltjes met betrekking tot voedsel? Het niet eten van varkensvlees zeker?
христианский солдат
pi_25072382
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:19 schreef N_I_ het volgende:

[..]

[..]

Bichtstoelgelul!
pi_25072472
Dit heeft toch geen zin jongens. Als je je laat verleiden tot een discussie met die N_I ga je mee in die orthodoxe opvattingen over het geloof en mondt het er in uit dat de bijbel als een letterlijk woord wordt opgevat.

Ik gun ieder zijn eigen manier van geloven, geloof is voor mij in principe een persoonlijke zaak waarbij je uiteindelijk heel goed een gemeenschap kunt vormen maar elkaar niet de maat moet nemen. Ik krijg altijd jeuk als er met bijbelteksten wordt gegooid
pi_25072523
quote:
Op zondag 13 februari 2005 14:05 schreef N_I_ het volgende:

Regeltjes met betrekking tot voedsel of klederdracht? Noem maar eens een paar Christelijke regeltjes met betrekking tot voedsel? Het niet eten van varkensvlees zeker?
Oh, je bedoelt dat je geen Bijbelkennis hebt? Lees heel Leviticus maar na.
Of neem een paar boeken van Paulus over hoe vrouwen zich dienen te gedragen, en kleden.

Je valt hier nu wel heel erg door de mand, em dat weet je niet te verbergen middels wat hilarische smileys. .
  zondag 13 februari 2005 @ 14:50:09 #185
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25072718
quote:
Op zondag 13 februari 2005 14:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dat je geen Bijbelkennis hebt? Lees heel Leviticus maar na.
Of neem een paar boeken van Paulus over hoe vrouwen zich dienen te gedragen, en kleden.

Je valt hier nu wel heel erg door de mand, em dat weet je niet te verbergen middels wat hilarische smileys. .
Heeft het Bijbelbetekenis? ja. Is het van toepassing? Nee.

Wat is de Wet van Mozes?
De Wet van Mozes (Torat Moshe) omvat volgens behoudende bijbeldeskundigen de tien geboden en de Pentateuch. De Pentateuch omvat de eerste vijf bijbelboeken, te weten: Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri en Deuteronomium.

Een jongeman schreef mij:

Ik heb een vraagje over je bijbelstudie genade en wet. Als je zegt dat Jezus de wet heeft vervult wat heeft dit met afschaffing te maken. Als je iets vervult dan heeft dit puur te betekenen dat je het hebt gedaan. Ik denk dat de tien geboden maar ook de andere geboden van het oude testament nog steeds voor ons gelden. Als christen zijn we ingeënt op de edele olijfboom en horen we tot Gods volk. Veel van de geboden overigens gaan niet op omdat er geen tempel is en er geen offers gebracht hoeven te worden voor onze zonden. De geboden die God zijn volk gegeven heeft (Israël) zijn leefregels die alleen maar ten goede voor ons zijn. Waarom zouden wij ons van die leefregels niets meer aantrekken.

Antwoord:
De wet van Mozes is voor christenen afgeschaft. Een mens staat helemaal onder de wet van Mozes of helemaal niet. Er is dus maar één mogelijkheid.

Om aan te tonen dat een christen niet onder de wet van Mozes staat zijn er duidelijke schriftgedeelten die ons dit aantonen. Het duidelijkste voorbeeld naar mijn mening is wat de apostel Paulus schrijft over zichzelf na zijn bekering. Paulus was een echte Jood, opgegroeid onder de wet van Mozes.

De apostel Paulus zegt in 1 Corinthiërs 9:20: " en ik ben voor de Joden geworden als een Jood, om Joden te winnen; hun, die onder de wet staan, als onder de wet - hoewel persoonlijk niet onder de wet - om hen, die onder de wet staan, te winnen;

De apostel zegt hier letterlijk:

" - hoewel persoonlijk niet onder de wet -"

Als de apostel Paulus, opgegroeid onder de wet van Mozes dit zegt dan betekent dat christenen die niet opgegroeid zijn onder de wet van Mozes zeker niet onder de wet van Mozes staan.

Dit wordt weer bevestigd in Galaten 3:21-25:
"Is de wet dan in strijd met de beloften Gods? Volstrekt niet! Want indien er een wet gegeven was, die levend kon maken, dan zou inderdaad uit een wet de gerechtigheid voortgekomen zijn. Neen, de Schrift heeft alles besloten onder de zonde, opdat ten gevolge van het geloof in Jezus Christus de belofte het deel zou worden van hen, die geloven. Doch voordat dit geloof kwam, werden wij onder de wet in verzekerde bewaring gehouden met het oog op het geloof, dat geopenbaard zou worden. De wet is dus een tuchtmeester voor ons geweest tot Christus, opdat wij uit geloof gerechtvaardigd zouden worden. Nu echter het geloof gekomen is, zijn wij niet meer onder de tuchtmeester."

In het laatste stukje van dit tekstgedeelte wordt de wet een tuchtmeester genoemd. Vervolgens staat er: Nu zijn wij niet meer onder de tuchtmeester (de wet van Mozes).

Romeinen 6:14-15: "Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade. Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet onder de wet, maar onder de genade zijn? Volstrekt niet!."

In bovenstaande gedeelte staat letterlijk "want gij zijt niet onder de wet".

Romeinen 7:1-6: "Of weet gij niet, broeders, - ik spreek immers tot wie de wet kennen - dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft. Bijgevolg, mijn broeders, zijt ook gij dood voor de wet door het lichaam van Christus om het eigendom te worden van een ander, van Hem, die uit de doden opgewekt is, opdat wij Gode vrucht zouden dragen. Want toen wij in het vlees waren, werkten de zondige hartstochten, die door de wet geprikkeld worden, in onze leden, om voor de dood vrucht te dragen; maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter."

In het bovenstaande gedeelte spreekt Paulus waarschijnlijk tegen bekeerde Joden. Hij zegt letterlijk: "maar thans zijn wij van de wet ontslagen, dood voor haar, die ons gevangen hield, zodat wij dienen in de nieuwe staat des Geestes en niet in de oude staat der letter."

Om te zien dat God dit ook meent dat wij niet onder de wet staan wordt vooral beschreven in de Galaten brief. De Galaten keerden terug tot de wet van Mozes, te beginnen met de besnijdenis. Lees de gehele Galaten brief maar eens met dit onderwerp in gedachte. Dat de apostel het vasthouden aan de wet van Mozes ziet als een ernstige dwaling komt wel het best tot uiting in de felle tekst:

Galaten 1:6-9:
"Ik sta er verbaasd over dat u God, die u tot de genade van Christus geroepen heeft, zo snel de rug toekeert en overgaat naar een ander evangelie! Er bestaat geen ander. Er zijn alleen maar lieden die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. Maar ook al zouden wijzelf of een engel uit de hemel u een evangelie verkondigen dat afwijkt van wat wij u vroeger verkondigd hebben, hij zij vervloekt! We hebben het al eerder gezegd en ik herhaal het hier: als iemand u een evangelie verkondigt dat afwijkt van wat u ontvangen hebt, hij zij vervloekt!"

Het is duidelijk dat de apostel Paulus er alles aan is gelegen om de Galaten van hun dwaling af te brengen. Was dit terecht? Achteraf gezien, 2000 jaar later moeten we zeggen: Ja. We zien hoe de moslims een soort geloof gecreëerd hebben wat terugvalt op de wet van Mozes. En we zien dat bij moslims van de kern van het christelijk geloof niets is overgebleven. Vandaar naar ik meen ook de felheid van de apostel Paulus.

Verder zijn er in het Nieuwe Testament nog veel teksten die het bovenstaande keer op keer bevestigen. De Schrift spreekt onder meer over een nieuw verbond.

Misschien kun je nog ergens op een joodse site terecht om daar mensen belachelijk te gaan maken. Joden erkennen Jezus niet als de Verlosser en vallen dus wel onder de Wet van Mozes.

Nog iets anders slims te melden Dennisje? Oh ja, van masturberen word je blind ja.
христианский солдат
pi_25072893
quote:
Op zondag 13 februari 2005 14:50 schreef N_I_ het volgende:

Verder zijn er in het Nieuwe Testament nog veel teksten die het bovenstaande keer op keer bevestigen. De Schrift spreekt onder meer over een nieuw verbond.[/i]

Misschien kun je nog ergens op een joodse site terecht om daar mensen belachelijk te gaan maken. Joden erkennen Jezus niet als de Verlosser en vallen dus wel onder de Wet van Mozes.

Nog iets anders slims te melden Dennisje? Oh ja, van masturberen word je blind ja.
Ja, je copy/paste hier nu heel lui een kant-en-klaar stuk tekst.
En dat had ik ook al verwacht, kijk maar:
quote:
Op zondag 13 februari 2005 13:32 schreef DennisMoore het volgende:

Ik had al verwacht dat je zou zeggen dat je niet meer 'onder de wet' leeft, dat die regeltjes niet meer zouden gelden etc etc. Heel voorspelbaar.

Maar... waarom geldt het ene regeltje niet meer, en het andere regeltje uit het Oude Testament geldt dan ineens nog wél? Dat is hypocriet, en selectief shoppen in Bijbelteksten.

Bovendien ga je niet in op het feit dat diezelfde Paulus wél allerlei regels oplegt. Vrouwen mogen geen mannenkleding dragen, moeten een hoedje op, etc.

Dus, opnieuw, ondanks je hilarische smiley, val je enorm door de mand. .
  zondag 13 februari 2005 @ 15:02:41 #187
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25072903
quote:
Oh ja, van masturberen word je blind ja.
Dan ben jij zeker een volcontinu-rukker met dat bord voor je kop.
  zondag 13 februari 2005 @ 15:29:10 #188
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25073217
quote:
Ik had al verwacht dat je zou zeggen dat je niet meer 'onder de wet' leeft, dat die regeltjes niet meer zouden gelden etc etc. Heel voorspelbaar.
Je blijft jezelf belachelijk maken ondanks het feit dat je een dikke A4 uitleg hebt gekregen? Ik wilde je de vernedering besparen maar als jij hiermee door wilt gaan, ga je gang.
quote:
Maar... waarom geldt het ene regeltje niet meer, en het andere regeltje uit het Oude Testament geldt dan ineens nog wél? Dat is hypocriet, en selectief shoppen in Bijbelteksten.
Zucht Dennisje. Het lezen gaat jou nogal moeilijk af hè. De zeer stricte Wet van Mozes gold tot de Verlosser voor onze zonden stierf. Jezus wilde het geloof minder wettisch maken omdat er alsmaar gezondigd en geofferd werd. Kun je me tot nu toe volgen? Zo niet lees het dan nog eens een keer.

Hier legt Petrus dit uit.

"En toen daarover veel verschil van mening rees, stond Petrus op en zeide tot hen: Mannen broeders, gij weet, dat God van de aanvang af mij onder u heeft verkoren, opdat door mijn mond de heidenen het woord van het evangelie zouden horen en geloven. En God, die de harten kent, heeft getuigd door hun de Heilige Geest te geven evenals ook aan ons, zonder enig onderscheid te maken tussen ons en hen, door het geloof hun hart reinigende. Nu dan, wat stelt gij God op de proef door een juk op de hals der discipelen te leggen, dat noch onze vaderen, noch wij hebben kunnen dragen? Maar door de genade van de Here Jezus geloven wij behouden te worden op dezelfde wijze als zij" (Handelingen 15:7-11).

Je zult je nu wel afvragen? "Heh, hoe ken da nou. Ik snep er werkeljk nks van" Maar wees gerust ik ga verder met mijn uitleg.

In het Oude Testament werd al voorspeld dat er een Verlosser zou komen en dat hij de Wet van Mozes zou vervullen. Dat is dan ook gebeurd.

Hebben al die 'regeltje' dan geen betekenis meer? jawel hoor. Kijk maar Dennis.

"Al wat namelijk tevoren geschreven is, werd tot ons onderricht geschreven, opdat wij in de weg der volharding en van de vertroosting der Schriften de hoop zouden vasthouden" (Romeinen 15:4).

Zo dat was het voor vandaag. Godsdienstles is voorbij.

Jij bent hier de enige die door de mand valt als je beweert dat Leviticus als Wet voor Christenen geldt.

Oh nee, jij die beweert dat Christenen blind worden door masturbatie zal het vast en zeker beter weten dat Bijbeldeskundigen. Hè Dennisje.
христианский солдат
pi_25073299
quote:
Onbegrijpelijk, jij hebt de bijbel niet eens gelezen!!! Jij copy-past enkel en alleen citaten van één of andere website....
pi_25074147
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:29 schreef N_I_ het volgende:

Je blijft jezelf belachelijk maken ondanks het feit dat je een dikke A4 uitleg hebt gekregen? Ik wilde je de vernedering besparen maar als jij hiermee door wilt gaan, ga je gang.
Ik zei dat ik al voorspeld had dat je zou komen met de uitleg dat christenen niet meer onder de wet vallen. En dat is inderdaad wat je copy/paste. Ik kreeg daarin dus gelijk. .
quote:
Zucht Dennisje. Het lezen gaat jou nogal moeilijk af hè. De zeer stricte Wet van Mozes gold tot de Verlosser voor onze zonden stierf. Jezus wilde het geloof minder wettisch maken omdat er alsmaar gezondigd en geofferd werd. Kun je me tot nu toe volgen? Zo niet lees het dan nog eens een keer.
Als er iemand niet leest, ben jij het. Ik zei heel duidelijk het volgende:

Als jij zegt dat je niet meer onder de wet valt, en dat de regels uit het Oude Testament niet meer gelden... waarom gelden dan bepaalde regels niet meer, en andere (over homoseksualiteit) weer wél?

Dan ben je inconsequent bezig. Regels over kleding en voedsel gelden niet meer, maar regels over seksualiteit gelden nog wel. Leg dat maar eens uit.
quote:
Jij bent hier de enige die door de mand valt als je beweert dat Leviticus als Wet voor Christenen geldt.
Ik zeg niet dat die wet geldt. Ik zeg dat je consequent moet zijn. Of alle regels gelden nog wel, óf alle regels gelden niet meer. Jij kiest slechts selectief een paar regels uit die jou bevallen.
quote:
Oh nee, jij die beweert dat Christenen blind worden door masturbatie zal het vast en zeker beter weten dat Bijbeldeskundigen. Hè Dennisje.
Ook dat heb je niet goed gelezen. Ik zei dat de Kerk in het verleden beweerde dat je van masturberen blind wordt. Wanneer je dus blindelings regeltjes van de Kerk volgt, kom je uit op domme dingen, waar men eeuwen laten anders over kan gaan denken.

Laten we het er maar op houden dat je niet zo heel goed bent in discussiëren en argumenteren (welke opleiding doe je of deed je?) en dat je nog wat te jong bent om voor jezelf te denken. Achja, ikzelf heb ook zo'n 20 jaar braafjes in een kerk meegedaan, en nagepraat wat de dominee zei. Gelukkig gaat dat vanzelf een keertje over.
  zondag 13 februari 2005 @ 16:48:31 #191
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25074375
quote:
Als er iemand niet leest, ben jij het. Ik zei heel duidelijk het volgende:

Als jij zegt dat je niet meer onder de wet valt, en dat de regels uit het Oude Testament niet meer gelden... waarom gelden dan bepaalde regels niet meer, en andere (over homoseksualiteit) weer wél?

Dan ben je inconsequent bezig. Regels over kleding en voedsel gelden niet meer, maar regels over seksualiteit gelden nog wel. Leg dat maar eens uit.
quote:
Het was inderdaad verkeerd van mij om in een ander topic Leviticus 20:13 aan te halen. Daarin staat dan ook dat homo's gedood moeten worden. Die regel geldt inderdaad niet meer. Ik heb dan ook citaten uit het Nieuwe Testament gebruikt om uit te leggen waarom homoseksualiteit inderdaad fout is.
quote:
Ik zeg niet dat die wet geldt. Ik zeg dat je consequent moet zijn. Of alle regels gelden nog wel, óf alle regels gelden niet meer. Jij kiest slechts selectief een paar regels uit die jou bevallen.
Welke regels uit Leviticus gelden nu nog wel dan? Ik heb nooit beweerd dat ik homo's moet stenigen. Kleine wettische dingen, zoals kledijvoorschriften en eetvoorschriften zijn inderdaad voor het grootste deel vervallen. Maar de kern van het geloof, de omgangsvormen met elkaar en de achterliggende waarden zijn bewaard gebleven.
quote:
Ook dat heb je niet goed gelezen. Ik zei dat de Kerk in het verleden beweerde dat je van masturberen blind wordt. Wanneer je dus blindelings regeltjes van de Kerk volgt, kom je uit op domme dingen, waar men eeuwen laten anders over kan gaan denken.
De Leer van de Kerk, welke Kerk je daar ook mee bedoelt, hoort inderdaad aan de Bijbel getoetst te worden. En het is inderdaad verkeerd om blindelings een aards instituut te volgen. Wat het misschien nog wel erger maakt is dat katholieken tot midden 20ste eeuw de Bijbel niet eens lazen en dus alles maar voor waar aannamen.
quote:
Laten we het er maar op houden dat je niet zo heel goed bent in discussiëren en argumenteren (welke opleiding doe je of deed je?) en dat je nog wat te jong bent om voor jezelf te denken. Achja, ikzelf heb ook zo'n 20 jaar braafjes in een kerk meegedaan, en nagepraat wat de dominee zei. Gelukkig gaat dat vanzelf een keertje over.
Jij bent natuurlijk een meester in debatteren. De talloze persoonlijke beledigingen van jou kant geven jou vast en zeker het recht om jezelf de winnaar te noemen.
христианский солдат
pi_25076819
N_I_
wat is je punt nou? wat wil je nou horen? je geloof/ overtuigingen opdringen heeft totaal geen zin.. het IS geen feit, daarom is het ook geloof
pi_25077140
Het punt lijkt me nu juist dat noch de bijbel, noch de koran, aan mensen die dat niet willen mag voorschrijven hoe ze sexueel geaard moeten zijn. Dus N_I_'s gewauwel over de bijbel doet hier helemaal niet ter zake. Natuurlijk is men binnen het Christelijk geloof (meestal) net zo bekrompen rondom (homo)sexualiteit als binnen de Islam, whats new?

Een van de grote verworvenheden van het Nederland van de laatste jaren lijkt me nu juist de emancipatie van homosexuelen. Er is voluit erkend dat men gewoon homosexueel "is", dat het geen keuze is, en dat het helemaal prima is als je zo bent. En vooral ook dat het oké is als je als homo ook behoefte aan romantiek e.d. hebt. Ja, een gay pride parade is overdreven (en staat overigens totaal niet voor hoe de gemiddelde homo in Nederland is), maar hoor ik hier mensen zeuren over carnaval? Da's net zo, alleen dan "niet homo". Gewoon even doorbijten als je je ergert aan halfnaakte mannen die met elkaar zoenen, en een dagje later is het weer voorbij. Doe ik ook met carnaval.
pi_25077800
Ik heb het stuk in Volkskrant-magazine ook gelezen, ronduit belachelijk inderdaad dat homo's in sommige stadswijken niet meer veilig zijn omdat bepaalde 'etnische groeperingen' vinden dat homoseksualiteit niet te accepteren valt in 'hun' wijk.. Het gaat nog lang duren, dat integreren..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 14 februari 2005 @ 15:37:01 #195
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25086784
quote:
Het gaat nog lang duren, dat integreren..
Oh maar die mesen zijn al geïntergreerd. Ze spreken Nederlands, hebben een baan en betalen belasting, net als iedere andere Nederlander. Dat zij jouw politieke denkbeelden niet delen is jouw probleem en niet die van hen. Ik vind het juist goed, dat moslims de Nederlandse politiek en maatschappij verrijken met een frisse kijk op zaken. Cultuurverrijking heet dat.
христианский солдат
pi_25087697
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:37 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Oh maar die mesen zijn al geïntergreerd. Ze spreken Nederlands, hebben een baan en betalen belasting, net als iedere andere Nederlander. Dat zij jouw politieke denkbeelden niet delen is jouw probleem en niet die van hen. Ik vind het juist goed, dat moslims de Nederlandse politiek en maatschappij verrijken met een frisse kijk op zaken. Cultuurverrijking heet dat.
vfrisse kijk op zaken??? hoe kan je dat nou zeggen over een visie die te ouderwets en achterhaalt voor woorden is. en bovendien als die niet past in het nederlandse straatje is dat het probleem van die buitenlanders en niet andersom zoals jij dat pretendeert, hun zijn hier 'te gast' en niet andersom (of ben jij een wannabee moslim?)
  maandag 14 februari 2005 @ 17:49:09 #197
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25087881
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:09 schreef Prego het volgende:

[..]

vfrisse kijk op zaken??? hoe kan je dat nou zeggen over een visie die te ouderwets en achterhaalt voor woorden is.
Oh ja? Juist in de oudheid accepteerde men homoseksualiteit. Het is dus in feite ouderwets om homoseksualiteit te accepteren. Acceptatie van homo's in de huidige tijd is iets van het atheïsme. En laat atheisme nou ook net een terugval in de tijd zijn. Een terugval naar de tijd van holmensen.
quote:
en bovendien als die niet past in het nederlandse straatje is dat het probleem van die buitenlanders en niet andersom zoals jij dat pretendeert,
Maar dit is toch een democratie? Iedereen krijgt een kans om zijn mening te uiten? Jij kunt iemand anders toch niet jouw denkbeelden opdringen? Het kan natuurlijk wel, maar dan ben je totalitair bezig namelijk. En dat schijnt on-democratisch te zijn.
quote:
hun zijn hier 'te gast'
Waarom zijn zij te gast? De meesten zijn hier gewoon geboren en getogen en spreken, zoals ik al eerder zei, goed verstaanbaar Nederlands. Het gros werkt en betaalt gewoon netjes de belastingen. Goed geïntergreerd dus. Dat hun denkbeelden jou niet aanstaan is nogmaals jouw probleem.

Waarmee ik fysiek geweld tegen homo's dus helemaal niet goedkeur. Integendeel. Maar 'niet accepteren' zoals de topic titel zegt, is heel iets anders dan in elkaar rammen.
quote:
en niet andersom (of ben jij een wannabee moslim?)
Wat ik wel of niet ben is niet relevant voor deze discussie. Ik breng jouw geaardheid toch ook niet ter sprake?
христианский солдат
pi_25088186
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:49 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Oh ja? Juist in de oudheid accepteerde men homoseksualiteit. Het is dus in feite ouderwets om homoseksualiteit te accepteren. Acceptatie van homo's in de huidige tijd is iets van het atheïsme. En laat atheisme nou ook net een terugval in de tijd zijn. Een terugval naar de tijd van holmensen.
[..]

Maar dit is toch een democratie? Iedereen krijgt een kans om zijn mening te uiten? Jij kunt iemand anders toch niet jouw denkbeelden opdringen? Het kan natuurlijk wel, maar dan ben je totalitair bezig namelijk. En dat schijnt on-democratisch te zijn.
[..]

Waarom zijn zij te gast? De meesten zijn hier gewoon geboren en getogen en spreken, zoals ik al eerder zei, goed verstaanbaar Nederlands. Het gros werkt en betaalt gewoon netjes de belastingen. Goed geïntergreerd dus. Dat hun denkbeelden jou niet aanstaan is nogmaals jouw probleem.

Waarmee ik fysiek geweld tegen homo's dus helemaal niet goedkeur. Integendeel. Maar 'niet accepteren' zoals de topic titel zegt, is heel iets anders dan in elkaar rammen.
[..]

Wat ik wel of niet ben is niet relevant voor deze discussie. Ik breng jouw geaardheid toch ook niet ter sprake?
Werken en belasting betalen is iets anders dan integratie, er komt wel wat meer bij kijken, de vertaling van het woord zegt al genoeg.....
Holbewoners hadden een andere organisatiegraad dan we gewend zijn, vandaar dat ze ook geen religie kenden, toch maakten ze ook gebruik van religie: het verafgoden van zaken waar ze geen hol (haha) van begrepen.
De gelijkenis van holbewoners met atheisme lijkt ook nergens op, de enige die zijn denkbeelden ontleent aan een vroegere leefwijze zijn toch echt gelovigen.
Die menen nog steeds dat denkbeelden van het jaar 0 in het jaar 2005 onveranderd zijn, een visie die hun eigen ondergang betekent.
Maar je dient homo's net zo te behandelen als jezelf behandeld wilt worden, anders heb je het Christendom NIET begrepen.
Als de Paus niet zo slecht ter been was had hij jou om de oren geslagen met die selectieve bijbelpassages van je.
Yeah baby Yeah!
  maandag 14 februari 2005 @ 19:00:04 #199
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25088980
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:49 schreef N_I_ het volgende:

En laat atheisme nou ook net een terugval in de tijd zijn. Een terugval naar de tijd van holmensen.
Zegt iemand die als een kritiekloos gezombificeerd kuddeschaap zijn leven en denken laat bepalen door fossiele sektarische doctrines die afkomstig zijn van een paar primitieve in tenten levende woestijn stammen uit het vroegere midden-oosten...
Benno Barnard
  maandag 14 februari 2005 @ 19:11:06 #200
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_25089184
quote:
Werken en belasting betalen is iets anders dan integratie, er komt wel wat meer bij kijken, de vertaling van het woord zegt al genoeg.....
Financieel volledig onafhankelijk zijn en de taal redelijk tot goed spreken is geïntergreerd. Dat sommige mensen onder de mom van intergratie andere willen hersenspoelen is weer wat anders hè. Moslims als 'gasten' betitelen, ondanks het feit dat ze hier al generaties lang wonen, is dus van het gekke.
quote:
Die menen nog steeds dat denkbeelden van het jaar 0 in het jaar 2005 onveranderd zijn, een visie die hun eigen ondergang betekent.
Het gaat al twee duizend jaar goed. Het enige wat het Christendom bedreigt is het loslaten van de fundamentele waarden. Het jezelf mee laten slepen door de tijdsgeest en alles wat de media je voorschotelt voor waar aannemen, het luxe leventje dat vele Christenen hebben in Europa en de VS. Dat zijn de bedreigingen voor het Christendom. Voor de rest heeft het Christendom zich sterk weten te houden. De moslims zijn er niet geslaagd om het Christendom ten val te brengen, ondanks hun sterke 'overtuigingswijze' jegens niet-moslims. De communisten zijn er niet in geslaagd om het Christendom te ontwrichten ondanks de enorme massalslachtingen in Rusland en Oost-Europa. En het zullen zeker niet een paar arrogante atheistjes zijn die de media beheersen en allerlei films en 'wetenschappelijke studies' op mijn netvlies projecteren om mij te overtuigen dat homoseksualiteit 'normaal' is.
quote:
Maar je dient homo's net zo te behandelen als jezelf behandeld wilt worden, anders heb je het Christendom NIET begrepen.
Als de Paus niet zo slecht ter been was had hij jou om de oren geslagen met die selectieve bijbelpassages van je.
Maar is het niet juist selectief van jou om een passage behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden ter sprake te brengen en de rest van de Bijbel maar eventjes te negeren?

Vooruit dan maar. Als ik over tien jaar de drang krijg om het bed te delen met andere mannen dan zou ik graag willen dat mijn mede-Christenen mij erop zouden wijzen dat mijn gedrag erg immoreel is en zonodig verdere stappen nemen om mij te motiveren om op te houden met mijn dwalingen.
христианский солдат
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')