Ik vind het jammer dat je zulke uitvergrotingen en karikaturen en nietszeggende algemeenheden plaatst. Dat maakt de discussie wel lastig. Je zet het zo zwart wit neer, het zal zeker voorkomen maar het is absoluut niet het algemeen heersende beeld.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:00 schreef Elgigante het volgende:
Vrouwen worden simpelweg niet als meerdere erkend als de persoon in kwestie zelf de puberteit heeft bereikt, ik kom het dagelijks tegen in mijn werk en je leest het dagelijks in het nieuws.
Van vrouwen wordt niets aangenomen, terwijl het 100% duidelijk is als ik het verhaal citeer.
Ja, jij vindt het al generaliserend als ik 100 zeg en het blijken er 95 te zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je zulke uitvergrotingen en karikaturen en nietszeggende algemeenheden plaatst. Dat maakt de discussie wel lastig. Je zet het zo zwart wit neer, het zal zeker voorkomen maar het is absoluut niet het algemeen heersende beeld.
Bovendien dwalen we af van de jongen uit de OP. Die weet als geen ander hoe het er aan toe gaat dus ik zie geen reden hem te moeten afvallen.
Wat ik dan niet begrijp is, als ze het dan als een ziekte beschouwen waarom het ziek zijn van een persoon dan als schande voor de hele familie word beschouwd en men een zieke zelfs in mekaar slaat alleen om het feit dat ie nou net deze ziekte (in hun ogen dan) heeft en bijv. geen kanker ofzo, of slaan moslims mensen met kanker ook in mekaar 'omdat ze ziek zijn en daarmee hun familie te schande maken'quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:24 schreef mineo39-76 het volgende:
"De islam verbiedt homoseksualiteit: homo's zijn ziek en een schande voor de familie. In de islamitsche cultuur zijn familiebanden essentieel."
het rammelt aan alle kanten, maar onder het mom van religie is veel goed te pratenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:40 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is, als ze het dan als een ziekte beschouwen waarom het ziek zijn van een persoon dan als schande voor de hele familie word beschouwd en men een zieke zelfs in mekaar slaat alleen om het feit dat ie nou net deze ziekte (in hun ogen dan) heeft en bijv. geen kanker ofzo, of slaan moslims mensen met kanker ook in mekaar 'omdat ze ziek zijn en daarmee hun familie te schande maken'
Ik ben er niet op gesteld als je mij gaat analyseren en allerlei zaken gaat toeschrijven maar vooruit. Ik ben niet overgenuanceerd maar wel erg genuanceerd: althans ik streef ernaar om geen algemeenheden en karikaturen te schetsen en die ook te bestrijden. En jij zet die wel neer, vandaar dat ik hem corrigeer. Je geeft geen goed beeld van de positie van de moeder en de vrouw binnen de islam, althans een hele ongenuanceerde. Ik snap niet waarom je dat doet?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ja, jij vindt het al generaliserend als ik 100 zeg en het blijken er 95 te zijn.
Het is heel simpel gesteld:
Autorijden onder invloed van alcohol is gevaarlijk, (klopt ook niet voor alle gevallen) en moslimvrouwen hebben geen invloed op de kroost (mannelijke kroost) als deze de leeftijd van 14-15-16 jaar hebben bereikt.
Het probleem met jouw manier van discussievoeren is dat je tot wikkens en wegens alles neerzet in als-situatuies en overal overgenuanceerd te werk gaat.
Als ik zeg dat Islamitische moeders over hun zoons van 18 weinig te zeggen hebben als het erop aankomt zijn er uiteraard veel geznnen waar dat niet opgaat, maar in de regel gaat het wel op.
Daar gaat de discussie om, niet om jouw muggezifterij.
Die laatste opmerkingen vind ik dan weer van een walging getuigen waardoor ik nauwelijks nog zin heb om met je verder te praten. Je zet moslims neer als parasieten die alleen maar wat komen halen. Waarom doe je dat toch?quote:Ik vind het buitengewoon dom, ascociaal én brutaal (ondanks de goede bedoelingen) om de maatschappij zo belacheijk te maken door een status aparte te eisen voor een groep die net zo normaal is als iedereen.
Want je geeft ze een vinger (het status aparte toekennen) en ze nemen je hele arm.....
(Dat is de afgelopen 30 jaar wel gebleken)
Minachten - check.quote:Kort samengevat: je mag homo's gerust minachten, haten en ze uit de weg gaan, zolang je ze maar niet te lijf gaat. Ik vraag me trouwens af welke docent/hulpverlener in godsnaam dit soort minachtende lektuur als hulpmiddel gebruikt.
Ik zou wel heel erg vreemd vinden als een bepaalde groep mij gaat opleggen hoe ik moet denken. Ik zal mij daar dan ook behoorlijk tegen verzetten.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
Je moet mensen de acceptatie nooit door de strot douwen en daar zie ik dan ook weinig in. Niemand kan verplicht worden mijn geaardheid te accepteren. Het gaat om de daden: om het gedrag, je mag gewoon niet discrimineren.
Ik zal het anders stellen:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben er niet op gesteld als je mij gaat analyseren en allerlei zaken gaat toeschrijven maar vooruit. Ik ben niet overgenuanceerd maar wel erg genuanceerd: althans ik streef ernaar om geen algemeenheden en karikaturen te schetsen en die ook te bestrijden. En jij zet die wel neer, vandaar dat ik hem corrigeer. Je geeft geen goed beeld van de positie van de moeder en de vrouw binnen de islam, althans een hele ongenuanceerde. Ik snap niet waarom je dat doet?
[..]
Die laatste opmerkingen vind ik dan weer van een walging getuigen waardoor ik nauwelijks nog zin heb om met je verder te praten. Je zet moslims neer als parasieten die alleen maar wat komen halen. Waarom doe je dat toch?
Ik vind het niet asociaal om te zeggen: laat maar zitten met die acceptatie, zolang wij voorlopig als homo's vooral aan ons zelf kunnen toekomen en ervoor kunnen zorgen dat we niet teveel lastig gevallen worden, maken we ons even niet zo druk om de mensen die helemaal niet met homoseksualiteit uit de voeten kunnen.
Dat is ook wat ik zelf doe. Denk je dat ik dat strak gereformeerde deel van mijn familie nog ga overtuigen dat homoseksualiteit niet verkeerd is en zo? Ze zoeken het maar uit, ik ga gewoon lekker mijn gang
dat geldt andersom ook... waarom moeten al die in mijn ogen vreemde ideeen van de 'islam' hier zo nodig doorgedrukt worden? dan bied ik net zo goed 'verzet'. of discrimineer ik dan meteen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:32 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik zou wel heel erg vreemd vinden als een bepaalde groep mij gaat opleggen hoe ik moet denken. Ik zal mij daar dan ook behoorlijk tegen verzetten.
Maar ik neem aan dat je niet raar staat te kijken dat mensen jou een idioot vinden als jij niet wenst te spreken met mensen met ander oogkleur dan blauw, wel?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:32 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik zou wel heel erg vreemd vinden als een bepaalde groep mij gaat opleggen hoe ik moet denken. Ik zal mij daar dan ook behoorlijk tegen verzetten.
Het is maar hoe je het bekijkt, de tolerantie van de mannen tegenover lesbiese vrouwen is weer veel hoger dan bij de vrouwen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:28 schreef Prego het volgende:
[..]
wel jammer, zo'n post![]()
ik heb juist het idee dat moslima's veel positiever tegenover homomoslims staan als de mannen.. maar dat kan aan mij liggen, and feel free to correct me if i'm wrong..
in nederland ligt de tolerantie onder de vrouwen ook veel hoger dan onder de mannen, waarom zou dat zo zijn eigenlijk?
als dat zo is dan zouden hetero-mannen juist niet zo negatief moeten staan tegenover homo's.. weer meer vrouw voor hun..quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:07 schreef Monus het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt, de tolerantie van de mannen tegenover lesbiese vrouwen is weer veel hoger dan bij de vrouwen.
Het waarom heeft waarschijnlijk meer te maken met de partner keuze.
Nee, dan discrimineer je niet. Dat is waarschijn de reden waarom ik nog nooit een streng gelovige moslim als vriend had, hun ideeen strookt helemaal tegen mijn ideeen. Maar het blijven opdringen van ideeen en waarden is bij een groep als de homos ook niet vreemd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:56 schreef Prego het volgende:
[..]
dat geldt andersom ook... waarom moeten al die in mijn ogen vreemde ideeen van de 'islam' hier zo nodig doorgedrukt worden? dan bied ik net zo goed 'verzet'. of discrimineer ik dan meteen?
Ik zou niet raar staan kijken als iemand mij een idioot vindt omdat ik niet met mensen die graag hun duitse herder vingeren wens te spreken.quote:Maar ik neem aan dat je niet raar staat te kijken dat mensen jou een idioot vinden als jij niet wenst te spreken met mensen met ander oogkleur dan blauw, wel?
die lui zul je altijd blijven houden, binnen elke groep.. tis gewoon jammer dat die types het voor de rest verzieken..quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:22 schreef Monus het volgende:
[..]
Nee, dan discrimineer je niet. Dat is waarschijn de reden waarom ik nog nooit een streng gelovige moslim als vriend had, hun ideeen strookt helemaal tegen mijn ideeen. Maar het blijven opdringen van ideeen en waarden is bij een groep als de homos ook niet vreemd.
Ik denk dat de meenste heteros niet weten hoe ze er mee om moeten gaan als hun beste vriend die homo is opeens verliefdt op hun word.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:15 schreef Prego het volgende:
[..]
als dat zo is dan zouden hetero-mannen juist niet zo negatief moeten staan tegenover homo's.. weer meer vrouw voor hun..
Ik ben zelf homo vandaar dat ik veel in homotopics ben te vinden, maar wat is jouw excuus dat je zo vaak in homotopics bent te vinden?????????quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:24 schreef N_I_ het volgende:
(het is wel opvallend dat het steeds dezelfde mensen zijn die in homotopics te vinden zijn)
Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben, als ik de zogenaamde wetenschappelijke studies, waarin mensen die homoseksualiteit afkeuren als homo's bestempeld worden, mag geloven.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:41 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Ik ben zelf homo vandaar dat ik veel in homotopics ben te vinden, maar wat is jouw excuus dat je zo vaak in homotopics bent te vinden?????????
Het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:21 schreef N_I_ het volgende:
Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben
In mijn ogen moet jij op zijn zachts uitgedrukt dringend naar een psychiater toe.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:21 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Omdat ik eigenlijk stiekem een closet-homo ben, als ik de zogenaamde wetenschappelijke studies, waarin mensen die homoseksualiteit afkeuren als homo's bestempeld worden, mag geloven.
Ben ik nu ook al een pedo omdat ik pedoseksualiteit walgelijk vind? Of geldt die theorie alleen voor homo's?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |