quote:"Paul Scheffer wil de strijd aan met Wouter Bos om het lijsttrekkersschap van de PvdA. Scheffer denkt dat Bos de verkiezingen zal verliezen omdat hij te weinig inhoud heeft."
Bron: Telegraaf - Fok Frontpagequote:Paul Scheffer overweegt PvdA-leiderschap
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
PvdA-ideoloog Paul Scheffer overweegt om zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de PvdA bij de Tweede-Kamerverkiezingen van 2007. De publicist en wetenschapper zegt echter dat nog allerminst vaststaat dat hij nu al besloten zou hebben zich kandidaat te stellen. ''Dat is ongelofelijk voorbarig. Ik denk erover na, zoals ik over veel dingen nadenk in mij leven'', aldus Scheffer. Pas in 2006 zal Scheffer beslissen of hij de strijd aan zal gaan met Wouter Bos.
De 50-jarige Scheffer heeft al wel een gesprek gehad met partijvoorzitter Ruud Koole, ''maar dat ging uitsluitend over de procedurele kant van de zaak. Over wat je moet doen als je je kandidaat zou willen stellen'', zo zegt de PvdA'er. Hij laat wel doorschemeren weinig te zien in de huidige PvdA-leider Bos. ''Je overweegt niet voor niets je kandidaat te stellen.'' Over zijn inhoudelijke bezwaren tegen Bos wil hij zich niet uitlaten.
Scheffer, in het dagelijks leven onder meer bijzonder hoogleraar grootstedelijke problematiek aan de Universiteit van Amsterdam, deed in 2000, nog ruim voor de opkomst van Pim Fortuyn, veel stof opwaaien met een artikel over de integratie van allochtonen, onder de titel 'Het multiculturele drama'. Het kwam Scheffer op veel kritiek te staan, maar zijn stuk wakkerde de discussie binnen de PvdA wel aan. De hoogleraar is bijzonder kritisch zoals het nu met de multiculturele samenleving gesteld is. De integratie voor grote groepen allochtonen blijft veel te veel achter, zo betoogt hij regelmatig.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:26 schreef BarBaar het volgende:
Wat een waardeloze OP zeg, kom alsjeblieft met wat onderbouwing, want dit slaat werkelijk nergens op.
Ik vind de PvdA inhoudsloos omdat ze weinig ideeen hebben over hoe het kabinet het anders moet doen. Hoe de PvdA oppositie voert is door te zeggen dat mensen dingen anders moeten zeggen. Dit is fout en dat is fout, zus moet anders etc. Maar HOE het anders moet, dat zeggen ze niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:35 schreef Spideyman het volgende:
Hoe kun je iemand inhoudsloos noemen die het aandurft om de beginselen van de PvdA aan te passen aan het huidige klimaat in Nederland?
Hoe kun je iemand inhoudsloos noemen die het aandurft in het openbaar het debat aan te gaan met z'n eigen wetenschappelijke denktank (Wiardi Stichting).
In het begin was ik geen fan van Wouter Bos, maar ik moet zeggen dat hij het afgelopen een/twee jaar gewoon goed bezig is, z'n eigen plan trekt en veranderingen durft door te voeren.
En trouwens, ondemocratischBos is toch gewoon gekozen als lijsttrekker
Dat vind ik wel erg kort door de bocht geformuleerd. Het is logisch dat een oppositiepartij aangeeft waar het kabinet het in hun ogen fout doet. En het is logisch dat de regeringspartijen dan zeggen dat ze vinden dat de oppositie geen alternatieven heeft. Daar zit veel tussen in. De PvdA komt wel degelijk met plannen, met een alternatieve begroting enz. NIet allemaal even sterk maar in mijn ogen een stuk sterker dan wat het kabinet ons voorschotelt.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:44 schreef IntroV het volgende:
[..]
Ik vind de PvdA inhoudsloos omdat ze weinig ideeen hebben over hoe het kabinet het anders moet doen. Hoe de PvdA oppositie voert is door te zeggen dat mensen dingen anders moeten zeggen. Dit is fout en dat is fout, zus moet anders etc. Maar HOE het anders moet, dat zeggen ze niet.
Die conclusie kun je zo niet trekken. Bos vindt dat de WB met meer moet komen maar zegt daarmee niet dat de partij geen inhoud heeft.quote:Bos vind dat zelf ook, getuige zijn kritiek op de Wiarda stichting.
Er zit genoeg potentieel in die fractie hoor. Je kunt je beter zorgen maken over de CDA-fractie, dat is pas een stuurloos zootje. Ik vind Depla nou juist een erg goed parlementarier en daarnaast mensen als Bussemaker en Klaas de Vries, Arib, Crone, Dijsselbloem, Heemskerk, Van Heemst, Koenders, Verdaas, Wolfsen, Samsom - allemaal kundige mensen.quote:Ook zie ik verder geen goede PvdA talenten. Bos lijkt geen anderen naast zich te dulden. Of ze hebben het talent gewoon niet. Zoals Staf Depla bijvoorbeeld, die ik laatst bij Nova/Den Haag vandaag niet erg sterk vond optreden.
Pure schertsvertoning om de buitenwereld de indruk te geven dat er echt wel andere kandidaten zijn.. doorgestoken PvdA kaart... past goed in de spindocterpartijpolitiek van de PvdAquote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:50 schreef DoctorB het volgende:
Nog mooier is als deze meneer ECHT gekozen wordt als nieuw PvdA kopstuk.
Hij heeft niet het "kontje" van Bos en zal de PvdA dus erg veel stemmen kosten....
Dat denk ik dus niet. Hooguit verantdert het iets aan de samenstelling van het PvdA electoraat dat positief uit kan pakken. Mensen als Scheffer zouden immers anderen kunnen overhalen een stem voor de PvdA te overwegen doordat zij zich meer op inhoud dan op vorm presenteren.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:50 schreef DoctorB het volgende:
Hij heeft niet het "kontje" van Bos en zal de PvdA dus erg veel stemmen kosten....
Paul Scheffer is ontegenzeggelijk een kandidaat met meer inhoud dan Wouter Bos.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:00 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Pure schertsvertoning om de buitenwereld de indruk te geven dat er echt wel andere kandidaten zijn.. doorgestoken PvdA kaart... past goed in de spindocterpartijpolitiek van de PvdA
![]()
Paul Scheffer is niet de ex van Ayaan Hirsi Ali.quote:
In Ayaan's Wiardi Beckman-tijd hadden die twee wel degelijk een relatie.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:35 schreef Tarak het volgende:
Paul Scheffer is niet de ex van Ayaan Hirsi Ali.
Klopt. Er was nog geen online bron beschikbaar. Maar zoals je ziet is het aangepastquote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:26 schreef BarBaar het volgende:
Wat een waardeloze OP zeg, kom alsjeblieft met wat onderbouwing, want dit slaat werkelijk nergens op.
Ok, en nu een onderbouwing van waarom je de pvda ondemocratisch vind..quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Klopt. Er was nog geen online bron beschikbaar. Maar zoals je ziet is het aangepast.
En dat neem je als signaturequote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:02 schreef R@b het volgende:
Grappig. Heb sinds een week of twee een uitspraak van hem als signature, naar aanleiding van een interview op Radio 1 met hem.
Toen zei hij dat het multiculturele drama zich steeds meer openbaart, en alleen maar zal toenemen bij ongewijzigd beleid. Hij maakte zich zorgen om het complete gebrek aan zelfinzicht dat binnen de Marokkaanse gemeenschap aanwezig is. Ook Marokkaanse academici vertonen nauwelijks zelfkritiek, zo zei hij.
Trol eens wat minder svpquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat neem je als signature![]()
Tsjongejonge, je bent niet een klein beetje xenofoob. En nog steeds sponsors wegjagen van de FP en Fok! naar de klote helpen.
Goh, goh, wat een inhoudelijke reactie weer.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat neem je als signature![]()
Tsjongejonge, je bent niet een klein beetje xenofoob. En nog steeds sponsors wegjagen van de FP en Fok! naar de klote helpen.
Is toch logisch. Hij wil de partij zo min mogelijk schaden door niet deel te nemen als hij echt geen steun krijgt. Op deze manier polst hij of hij een kans maakt. Vind ik niet laf. Lijkt me gewoon verstandig.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:37 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende: Beetje laf van die Scheffer. Of je zegt van "ik ga de strijd aan met Bos" of je doet het niet. Dit interview lijkt wel gehouden, om te kijken hoe het valt binnen de PvdA.
Ik denk dan gelijk aan Rottenberg en Oudkerk.quote:Scheffer zegt serieus na te denken over zijn kandidatuur. 'Ik heb de knoop nog niet doorgehakt. Daarvoor neem ik de tijd, want het is geen makkelijke beslissing. Ik wil wel een reële kans om Bos te verslaan. En ik heb een goed programma nodig. [b]Ik praat daarover met mensen in de partij.'
En wanneer hij het oprecht meent? Is het dan ook laf?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:37 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Beetje laf van die Scheffer. Of je zegt van "ik ga de strijd aan met Bos" of je doet het niet. Dit interview lijkt wel gehouden, om te kijken hoe het valt binnen de PvdA. En misschien om Bos wat meer te pushen om de standpunten van de PvdA na te leven en niet die van Bos.
Ik hoop wel dat Scheffer het doet! Zo wordt tenminste duidelijk hoe de verhoudingen binnen de PvdA liggen. Van een politieke soap ben ik trouwens ook niet vies. Alleen is voor de PvdA te hopen dat dit geen tweespalt veroorzaakt.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:46 schreef rroloff het volgende:
[..]
Is toch logisch. Hij wil de partij zo min mogelijk schaden door niet deel te nemen als hij echt geen steun krijgt. Op deze manier polst hij of hij een kans maakt. Vind ik niet laf. Lijkt me gewoon verstandig.
Het bij voortduring in een negatief daglicht stellen van een bepaalde bevolkingsgroep, de negatieve zaken benadrukken en zoals hier bijvoorbeeld : een quote van Scheffer uit de context lichten en die op smakeloze wijze gebruiken, tja, hoe wil je dat dan noemen? Hoe wil het postgedrag van R@b op de FP dan noemen? Iemand die met een vergrootglas speurt naar berichten waarmee hij Marokkanen kan pakken, die zit gewoon niet zo goed in zijn vel. HIj is in ieder geval een groot probleem voor Fok! en ik ben echt niet de enige die dat vindt.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
Goh, goh, wat een inhoudelijke reactie weer.
SCH, dat is geen xenobie. En iemand als discussietechniek uitmaken voor racist, xenofoob, facist of roepen dat 'ie discrimineert, heeft jarenlang gewerkt maar werkt nu niet meer.
Als het door de "juiste" mensen gebeurt (ik noem een Jacques Wallage) is het zelfs een geuzennaam geworden.
Een inhoudelijke discussiequote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:53 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende: Ik hoop wel dat Scheffer het doet! Zo wordt tenminste duidelijk hoe de verhoudingen binnen de PvdA liggen. Van een politieke soap ben ik trouwens ook niet vies. Alleen is voor de PvdA te hopen dat dit geen tweespalt veroorzaakt.
Wie of waar maakt niet uit.. de PvdA is al jaren een 'laffe 'partij ... werd Cohen een poosje geleden niet eens naar voren geschoven als MP kandidaat, toch echt het toppunt van lafheid.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:51 schreef machteld het volgende:
[..]
En wanneer hij het oprecht meent? Is het dan ook laf?
Wat hij zegt is niet laf. Hij is het duidelijk niet altijd eens met Bos, en dat is prima. Alleen als het zo'n prominent lid is van de PvdA, heeft hij vast wel het mobiele telefoonnummer van Bos of Koole. Hij heeft duidelijk een bedoeling met dit interview in een landelijke krant.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:51 schreef machteld het volgende:
[..]
En wanneer hij het oprecht meent? Is het dan ook laf?
Jou postgedrag vinden ook veel Fokkers 'smakeloos ' Calvobbes .. alleen al die plaat voor je kop.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het bij voortduring in een negatief daglicht stellen van een bepaalde bevolkingsgroep, de negatieve zaken benadrukken en zoals hier bijvoorbeeld : een quote van Scheffer uit de context lichten en die op smakeloze wijze gebruiken, tja, hoe wil je dat dan noemen? Hoe wil het postgedrag van R@b op de FP dan noemen? Iemand die met een vergrootglas speurt naar berichten waarmee hij Marokkanen kan pakken, die zit gewoon niet zo goed in zijn vel. HIj is in ieder geval een groot probleem voor Fok! en ik ben echt niet de enige die dat vindt.
Doe maar in Feedback. En gebruik dan geen argumenten als "ik ben niet de enige die dat vindt". persoonlijk ben ik allergisch voor dergelijke argumentatie, dus ik zal niet de enige zijn die daar allergisch voor is.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het bij voortduring in een negatief daglicht stellen van een bepaalde bevolkingsgroep, de negatieve zaken benadrukken en zoals hier bijvoorbeeld : een quote van Scheffer uit de context lichten en die op smakeloze wijze gebruiken, tja, hoe wil je dat dan noemen? Hoe wil het postgedrag van R@b op de FP dan noemen? Iemand die met een vergrootglas speurt naar berichten waarmee hij Marokkanen kan pakken, die zit gewoon niet zo goed in zijn vel. HIj is in ieder geval een groot probleem voor Fok! en ik ben echt niet de enige die dat vindt.
Ik heb het idee dat heel weinig mensen weten wie nou werkelijk de dienst uitmaakt binnen de PvdA. Dankzij Scheffer komen we dat misschien wel snel te weten. Ik wacht rustig de reactie van Bos af.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:03 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik heb echter geen flauw idee of Scheffer een kans maakt - dat ligt er erg aan wat voor soort mensen lid zijn van de PvdA en daar heb ik geen kijk op.
Enkel suggestie en getrol.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:01 schreef SCH het volgende:
[..]
In dit topic staan wel meer on-inhoudelijke reacties. Maar zolang die tegen de PvdA zijn gericht maakt dat niet uit, hè?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
Goh, goh, wat een inhoudelijke reactie weer.
Ja dat weet ik, R@b misbruikt een quote van de man en staat zich er op voor.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Doe maar in Feedback. En gebruik dan geen argumenten als "ik ben niet de enige die dat vindt". persoonlijk ben ik allergisch voor dergelijke argumentatie, dus ik zal niet de enige zijn die daar allergisch voor is.
.
Dit topic gaat over Paul Scheffer.
Wat had Scheffer dan moeten doen?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:04 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Wat hij zegt is niet laf. Hij is het duidelijk niet altijd eens met Bos, en dat is prima. Alleen als het zo'n prominent lid is van de PvdA, heeft hij vast wel het mobiele telefoonnummer van Bos of Koole. Hij heeft duidelijk een bedoeling met dit interview in een landelijke krant.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, R@b misbruikt een quote van de man en staat zich er op voor.
En verder boeit jouw mening me niet
Het lijkt mij beter dat hij zich met Jos de Beus, Arie van der Zwan, Tjalling Halbertsma, Saskia Noorman-Den Uyl, Ad Melkert, Paul Kalma, Willem Vermeend, André Krauwel, Philip van Praag, Maarten Hajer, Frissen van Zuijlen, Bart Tromp en mogelijk Bram Peper onderhoudt om zijn verbleekte Partij van de Arbeid voor de komende van de nodige intellectuele en ideologische inhoud te voorzien opdat men een stem op de PvdA haar niet eenvoudig inruilt tegen een stem op de SP, GroenLinks of D66.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:51 schreef rroloff het volgende:
[..]
Ik denk dan gelijk aan Rottenberg en Oudkerk.
Nogmaals: als je vind dat Bos het zo slecht doet, en zo overtuigd bent dat je hetzelf beter kan, waarom zeg je dan niet gewoon "ik ga het doen" in plaats van "misschien". Dat is ruimte overlaten indien het idee door de PvdA achterban weggehoond wordt, en dat vind ik laf.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:13 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat had Scheffer dan moeten doen?
- Bos bellen? Hij is al bij Koole langsgegaan.
- 2 jaar wachten en dan zonder goede voorbereiding ten strijde trekken? En dan zeggen , o daar ben ik al jaren mee bezig?
Nee, ik zie niet wat Scheffer hier beter had kunnen doen.
Dit zou de meeste rechts usertjes toch moeten aanspreken, dacht ik zo?quote:Scheffer (50) is bijzonder hoogleraar Grootstedelijke Problematiek aan de Universiteit van Amsterdam. Hij publiceerde vijf jaar geleden in NRC Handelsblad de spraakmakende beschouwing Het multiculturele drama, waarmee hij de mislukte integratie van allochtonen in Nederland op de agenda zette. Hij was medewerker van de Wiardi Beckman Stichting.
bron: volkskrant website
Mij spreekt Scheffer wel aan. Wat ik van hem verneem in de media is vrij positief. Jammer dat hij geen VVD'er is. Maar dat vind ik ook van Bos en Dittrich.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:00 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dit zou de meeste rechts usertjes toch moeten aanspreken, dacht ik zo?
quote:
Inhoudelijk is hij best sterk. Okee, hij mag wat daadkrachtiger zijn, en dat hele bestuurlijke vernieuwingengebeuren van D66 slaat nergens op, maar binnen de VVD zou hij inhoudelijk veel kunnen bijdragen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:21 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dittrich? Meen je dat echt? Dat vind ik zo'n kwezel.
Waarom vindt jij dat een ongelofelijke arrogantie?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:54 schreef sizzler het volgende:
Wat een ongelovelijke arrogantie.
Dan nog spreekt er voor mij geen arrogantie uit het streven en de presentatie van Paul Scheffer. Ieder weet dat de opiniepeilingen doorgaans beter verlopen voor linkse oppositiepartijen. Deels komt dit doordat deze wat dichter staan bji de werkelijkheidsbeleving van een behoorlijk deel van het journaille. Die 52 zetels in de peiling zijn echter nog niet binnengehaald bij een verkiezing.quote:Volgens de peilingen van 4 februari j.l. staat de PvdA met 52 zetels ver bovenaan (CDA:32, VVD:23, SP:12), het PvdA-partijcongres gaf vorige week massaal haar steun aan Bos en onlangs is hij nog verkozen tot politicus van het jaar door zowel het AD als TweeVandaag!
Ik vermoed dat dan de PvdA een intellectuele leegloop te wachten zal staan. Het gat dat hierdoor ontstaat zou wel eens mooi opgevuld kunnen worden door een sociaal-liberale partij die wel tot helder geformuleerde keuzen vanuit tevoren bekende idealen komt. Het zou maar zo kunnen dat D66 een nieuw politiek leven kan beginnen door dit PvdA-electoraat aan te boren.quote:Ik vind het prima dat je vindt dat het beter kan en je daar ook voor wil inzetten, maar meteen voor het lijsttrekkerschap gaan getuigt wel van erg veel arrogantie. (Of idd doorgestoken kaart) Ik hoop voor de PvdA dat hij na een eventuele nederlaag bij de strijd niet het toneel verlaat en als nummer 2 aan de slag gaat. Wellicht na de verkiezingen als minister of fractievoorzitter (mocht Bos MP worden) oid. Daar heeft de PvdA veel meer aan dan alleen een publiciteitssstunt waar het nu op lijkt.
Omdat er in mijn post vier bronnen zijn opgenomen die aangeven dat Bos het electoraal gezien erg goed doet. Als je dan als buitenstaander van de politieke arena gaat lopen roepen dat het niks wordt met Bos en dat je dat zelf beter kan, dan kom je op mij arrogant over.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:03 schreef sjun het volgende:
[..]
Waarom vindt jij dat een ongelofelijke arrogantie?
[..]
Wouter Bos krijgt veel lof in die onderzoeken van beste politicus, maar staat er omgekeerd ook als een van de slechtste voor. Dus dat zegt weinig.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Omdat er in mijn post vier bronnen zijn opgenomen die aangeven dat Bos het electoraal gezien erg goed doet. Als je dan als buitenstaander van de politieke arena gaat lopen roepen dat het niks wordt met Bos en dat je dat zelf beter kan, dan kom je op mij arrogant over.
Is het niet zo dat wanneer een kabinet bezuinigd, dat de oppositie het dan vaak goed doet in de peilingen? Dit is geen aanval, maar een vraag.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:22 schreef sizzler het volgende:
Omdat er in mijn post vier bronnen zijn opgenomen die aangeven dat Bos het electoraal gezien erg goed doet. Als je dan als buitenstaander van de politieke arena gaat lopen roepen dat het niks wordt met Bos en dat je dat zelf beter kan, dan kom je op mij arrogant over.
Meestal wel ja. Alhoewel de LPF het belabberd doet en Wilders op "maar" 8 zetels staat. Maar waarom zouden ze het dan opeens niet meer goed doen bij de verkiezingen?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:19 schreef IntroV het volgende:
[..]
Is het niet zo dat wanneer een kabinet bezuinigd, dat de oppositie het dan vaak goed doet in de peilingen? Dit is geen aanval, maar een vraag.
Dat is kritiek op de PvdA. Maar waarom doet Bos het dan zo slecht? En vooral: waarom denkt die man het beter te kunnen? Ik denk dat hij meer voor de PvdA kan doen door naast Bos te staan ipv Bos daar weg te slaan. Nu is het Bos, dan een grote leegte en dan de rest van de PvdA. Een goede tweede man lijkt me zinvoller dan deze stunt.quote:Je hoort vanuit een aantal kanten van de PvdA (bijvoorbeeld "Jong PvdA" (of hoe heet die club), Paul Scheffer en vast nog meer mensen waar ik nu niet op kan komen) dat de basis van de PvdA te smal is, dat de PvdA te weinig een eigen gezicht heeft, dat het inhoudelijk niet genoeg te bieden heeft.
Dat zijn dus voor mij redenen om te roepen dat het niks wordt met Wouter Bos.
Dat is een interessante optie. Twee weten meer dan een, ze kunnen elkaar opstuwen naar grote hoogten. Wat mij betreft helemaal geen gek idee als het gezicht naar buiten door meer mensen dan alleen Wouter Bos wordt bepaald.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:56 schreef sizzler het volgende:
[quote]
Dat is kritiek op de PvdA. Maar waarom doet Bos het dan zo slecht? En vooral: waarom denkt die man het beter te kunnen?
Kritiek op Wouter Bos komt volgens mij voornamelijk neer op twee punten: (ik volg de PvdA niet zo goed dus het kunnen er best meer zijn, of totaal anderen)
1) Wouter Bos heeft inhoudelijk weinig te melden. (Scheffer wel, zie bijvoorbeeld "Het multiculturele drama")
2) Wouter Bos duldt geen anderen naast of onder zich. (Sorry dat ik hier even niet op in kan gaan, maar het is tijd voor me om naar huis te gaan en te gaan eten. Ben een beetje sufgeluld.)
[quote]
Een goede tweede man lijkt me zinvoller dan deze stunt.
Wat heeft Wouter Bos dan aan inhoud te bieden zodra de verkiezingsstrijd gaat losbarsten. Peilingen en grachtengordelpolls zeggen mij weinig evenals een geregisseerde partijbijeenkomst. Als de resultaten van die polls op dezelfde manier zijn bewerkt als het onderzoekje naar eigen populariteit dat Job Cohen op kosten van amsterdams gemeenschapsgeld liet uitvoeren dan zegt het evenveel als de ideologische veren die Wouter Bos vertegenwoordigt. Je zou kunnen zeggen dat Wouter bos met Tony Blair vergelijkbaar is, al zijn de engelse socialisten dan wat verder in de tijd dan het nederlandse voetvolk omdat zij hun leider al als regeringsleider hebben leren kennen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dit zegt veel over het politieke besef van PvdA stemmers.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:50 schreef DoctorB het volgende:
Jij en die verschrikkelijke zeikerd van een Calvobbes. Hou nou eens op met dat permanente gezeik over de FP.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:01 schreef SCH het volgende:
HIj is in ieder geval een groot probleem voor Fok! en ik ben echt niet de enige die dat vindt.
OK! Niet permanent meer maar wel met zekere regelmaatquote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij en die verschrikkelijke zeikerd van een Calvobbes. Hou nou eens op met dat permanente gezeik over de FP.
Wat een eng mannetje. Gevoed door een en al Nederlanderhaat. Dat zulke mensen nog bestaan anno 2005quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:36 schreef sjun het volgende:
Intussen is door lieden op eigen webpagina's zoals Paul Treanor op http://web.inter.nl.net/users/Paul.Treanor de sentimentalisering van meningen rondom een man met een wat minder wenselijke mening dan de eigen mening alweer begonnen door hem de als ideoloog van de xenofobie te duiden.
Paul Treanor komt in ieder geval consequent over als beste stuurman aan de wal.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Wat een eng mannetje. Gevoed door een en al Nederlanderhaat. Dat zulke mensen nog bestaan anno 2005
Ik denk niet dat hij stemt bij nationale verkiezingen. Dat zal hij wel te racistisch vinden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:18 schreef sjun het volgende:
[..]
Bij welke partij zou deze wereldverbeter zich thuisvoelen? (GroenLinks?) Indien PvdA dan zou ook hij de strijd met Wouter Bos kunnen aangaan.
Prachtige analysequote:Op woensdag 9 februari 2005 00:04 schreef PJORourke het volgende:
1. Bos speelt nooit de bal, altijd de man. Doet hij dat bij gebrek aan inhoud? Je zou haast denken van wel. En dan die teksten: "wij moeten ook bezuinigen, maar wat het kabinet doet..." Terwijl hij al hetzelfde met het CDA had afgesproken. Woutertje was toen niet zo slim bezig. Zijn financieel programma is puntkommageneuk, terwijl dat als grote revolutie gepresenteerd wordt. En hij komt er mee weg. Waar blijft de kritische pers als het om de PvdA gaat?
2. Bos populair? Hij staat ook hoog bij de slechtste politici. En zijn partij is niet de grootste van het land. Peilingen van Nova en De Hond zeggen mij niet zo veel.
3. Bos sluit zijn ogen voor de etnopartij die de PvdA geworden is. Het is een vehikel van een paar belangen geworden, waaronder Bos zelf. Het is al jaren geen samenhangende partij met een doordachte filosofie meer. Dat doet het CDA bijvoorbeeld stukken beter, terwijl die ook met bloedgroepen zitten.
4. Dat beginselprogramma. Daar kan je iedereen, van Hitler via Kennedy tot Thatcher, mee opzadelen. Totaal betekenisloos, en alleen geschreven om niet af te stoten.
5. Ik kan het niet vatten dat een man als Marijnissen, die veel consequenter is en ook een beter verhaal heeft, de PvdA niet van de kaart heeft kunnen vegen.
6. Waar blijft de aanpak van de regenten binnen de PvdA? Dat was een van de grootste bronnen van ergernis in 2002. Maar een rat als Alders krijgt geen enkele kritiek uit eigen kring, terwijl ze bol staan van het commentaar op zakelijke graaiers, die niet van belastingcenten leven.
7. Waar blijft het politiek talent? Als je het met B-parlementariers als Depla en Albayrak moet doen, houd ik mijn hart vast als hij ministers moet benoemen. Bos had al aangekondigd "frisse wethouders" te gaan benoemen. Mensen als broer Depla dus. Wat een treurig dorpsniveau.
quote:Enquête: kandidatuur Paul Scheffer
Prominent PvdA-lid Paul Scheffer overweegt zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de PvdA. Scheffer acht Wouter Bos niet in staat om de PvdA in 2007 een verkiezingsoverwinning te bezorgen.
Scheffer praat daar deze week nog over met partijvoorzitter Ruud Koole. Hij wil de strijd met Bos alleen aangaan, als hij zijn kansen om de huidige partijleider te verslaan heel groot inschat.
TweeVandaag vroeg de PvdA- stemmers in het panel naar hun mening. Vanavond in de uitzending de uitslag. Na de uitzending kunt u de uitslag op deze site teruglezen.
Om deze draad voor teveel zijwegen te behoeden heb ik even een aparte draad over De wondere wereld van Paul Treanor gestart.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:07 schreef PJORourke het volgende:
Als dit soort lieden aan de macht komen wil ik me maar al te graag bij NRW aansluiten.
Op de man spelen wanneer je bezuinigingen bekritiseerd? Dat is nieuw. Verder voert het kabinet nu bezuinigingen uit die CDA en PvdA niet samen hebben afgesproken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:04 schreef PJORourke het volgende:
1. Bos speelt nooit de bal, altijd de man. Doet hij dat bij gebrek aan inhoud? Je zou haast denken van wel. En dan die teksten: "wij moeten ook bezuinigen, maar wat het kabinet doet..." Terwijl hij al hetzelfde met het CDA had afgesproken.
Dat "betere" en "consequentere" moet je niet verwarren met star en radicaler. Ik snap best dat de rechtse starre radicale figuren meer zien in een star radicaal links figuur gezien de overeenkomsten in denkwijze, maar dat is een persoonlijke smaak die je niet zomaar kan projecteren op iedereen.quote:5. Ik kan het niet vatten dat een man als Marijnissen, die veel consequenter is en ook een beter verhaal heeft, de PvdA niet van de kaart heeft kunnen vegen.
Aleid Wolfsen, Jet Bussemaker en Bert Koenders zijn een paar namen waar we nog wel wat van gaan horen schat ik in.quote:7. Waar blijft het politiek talent? Als je het met B-parlementariers als Depla en Albayrak moet doen, houd ik mijn hart vast als hij ministers moet benoemen. Bos had al aangekondigd "frisse wethouders" te gaan benoemen. Mensen als broer Depla dus. Wat een treurig dorpsniveau.
Scheffer heeft wat aardige dingen geschreven over de multiculturele samenleving, maar het is wel erg mager om hem op basis daarvan tot politiek leider van de PvdA te kiezen. De PvdA is geen one issue club als de lijst WIlders. Daarbij is een goede wetenschapper en publicist niet automatisch een goede politicus, ik heb geen enkel idee wat ik van die man moet verwachten. Het komt daarbij nogal vreemd over om het over gebrek aan inhoud te hebben bij Bos, als je niet eens weet waar Scheffer precies voor staat.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Ach, Paul Scheffer zou natuurlijk een veel betere kandidaat zijn dan Bos. Het is alleen jammer dat de glimlach het wint van inhoud.
Verlicht ons. Wat weet je ons allemaal te vertellen over de kwaliteiten en visies van Scheffer dat je nu al zegt dat hij zo goed is?quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Ach, Paul Scheffer zou natuurlijk een veel betere kandidaat zijn dan Bos. Het is alleen jammer dat de glimlach het wint van inhoud.
Makkelijk. Hij is geen risico-mijdend hol vat.quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:53 schreef SCH het volgende:
Verlicht ons. Wat weet je ons allemaal te vertellen over de kwaliteiten en visies van Scheffer dat je nu al zegt dat hij zo goed is?
quote:PvdA legt loper uit voor Scheffer
Van onze verslaggever Raoul du Pré
DEN HAAG - Wouter Bos speelt zijn rol perfect. Hij loopt dinsdag nog net niet juichend door de wandelgangen van de Tweede Kamer, maar hij laat geen mogelijkheid onbenut om te zeggen hoe blij hij is: eindelijk heeft zich - onder voorbehoud - een kandidaat gemeld die het wellicht tegen hem wil opnemen in de strijd om het lijsttrekkerschap van de PvdA. En wat vindt Wouter Bos dan van Paul Scheffer? 'Een topkandidaat! Een man van niveau.'
Scheffer, bekend publicist, wetenschapper en prominent PvdA-lid, maakte deze week bekend dat hij overweegt een gooi te doen naar het partijleiderschap in 2007. Hij heeft veel aan te merken op Bos, die volgens hem inhoudelijk te weinig van zich laat horen en vooral zit te wachten op fouten van het kabinet . 'Ik vrees dat de PvdA met Bos de verkiezingen niet wint', aldus Scheffer.
Maar in een vroege woordenstrijd met de mogelijke uitdager laten Bos en de Haagse PvdA'ers die hem omringen zich dinsdag niet meeslepen. Al is het maar om de indruk te vermijden dat de PvdA geen tegenkandidaat voor Bos wenst.
'Paul Scheffer? Een heel sterke kandidaat', zegt het Kamerlid Aleid Wolfsen.
'Een interessante man met goede ideeën', vult het Kamerlid Peter van Heemst aan.
'Een interessante, slimme man', weet het Kamerlid Niesco Dubbelboer. 'Heel goed voor de partij, zo'n verkiezing.'
Partijvoorzitter Ruud Koole, die deze week met Scheffer over de kandidaatstellingsprocedure spreekt, houdt het formeel: 'In principe juich ik het toe als er meer kandidaten zijn dan Wouter Bos. Dat is goed voor de partij. Maar de inschrijving begint pas in de zomer van 2006. Het is dus rijkelijk vroeg om het er nu al over te hebben.'
Slechts hier en daar wordt cynisch gereageerd op het nieuws over Scheffer. De publicist, die in 2000 opzienbaarde met zijn essay Het multiculturele drama, staat binnen de partij te boek als lid van de rechtervleugel en voorstander van een harder integratiebeleid. Daar is niet iedereen van gecharmeerd. 'Ik heb geen enkele behoefte aan kluitjesvoetbal op rechts met CDA en VVD', zegt het Kamerlid Diederik Samsom. 'Ik zie liever een kandidaat van de linkerkant om het tegen Bos op te nemen.'
Het Kamerlid Khadija Arib is de enige die ronduit zegt dat Scheffer het wat haar betreft niet redt. 'Hij heeft niet mijn voorkeur. Scheffer is een intellectueel, ik voer vaak discussies met hem in allerlei fora over integratie. Ik denk niet dat hij een brede groep kiezers aanspreekt.'
Bron: De Volkskrant
Goh, die bash gebeurde ook bij Dhr Fortuyn maar daar stond je natuurlijk wel achter.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:
Ik begin ook een beetje moe te worden van die enorme fanatieke Bos-bash die nogal gefrustreerd overkomt. Het lijkt er toch vooral verdacht veel op dat veel mensen het niet zo goed kunnen hebben dat de man populair is en dan maar over gaat tot van die flauwe onzin over zijn kontje. Je neemt de kiezer dus volstrekt niet serieus.
Ging het toen ook over zijn kontje dan?quote:Op donderdag 10 februari 2005 06:07 schreef sumerian het volgende:
[..]
Goh, die bash gebeurde ook bij Dhr Fortuyn maar daar stond je natuurlijk wel achter.
Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven. We zagen dit in Amerika, waar de Republikeinen net zolang beweerden dat Kerry een flip-flopper was dat ze het zelf begonnen te geloven en daardoor ook veel kiezers dat geloofden. Het vermogen van de Republikeinen om leugens zo lang te spuien dat de bevolking het gaat geloven, heeft hun dan ook de overwinning bezorgd. Gelukkig is dit (nog) niet het geval in Nederland, maar je kunt wel zien dat rechts nu zelf al gelooft, hoe hilarisch en absurd het ook is, dat men op Bos stemde vanwege zijn achterwerk.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:
Ik begin ook een beetje moe te worden van die enorme fanatieke Bos-bash die nogal gefrustreerd overkomt. Het lijkt er toch vooral verdacht veel op dat veel mensen het niet zo goed kunnen hebben dat de man populair is en dan maar over gaat tot van die flauwe onzin over zijn kontje. Je neemt de kiezer dus volstrekt niet serieus.
heeft dit niet veel meer met politiek bedrijven te maken dan met een duidelijk verschil tussen links of rechts?quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven. We zagen dit in Amerika, waar de Republikeinen net zolang beweerden dat Kerry een flip-flopper was dat ze het zelf begonnen te geloven en daardoor ook veel kiezers dat geloofden. Het vermogen van de Republikeinen om leugens zo lang te spuien dat de bevolking het gaat geloven, heeft hun dan ook de overwinning bezorgd. Gelukkig is dit (nog) niet het geval in Nederland, maar je kunt wel zien dat rechts nu zelf al gelooft, hoe hilarisch en absurd het ook is, dat men op Bos stemde vanwege zijn achterwerk.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ging het toen ook over zijn kontje dan?
quote:
Welke fora? Zit Scheffer ook op Fok?quote:Het Kamerlid Khadija Arib is de enige die ronduit zegt dat Scheffer het wat haar betreft niet redt. 'Hij heeft niet mijn voorkeur. Scheffer is een intellectueel, ik voer vaak discussies met hem in allerlei fora over integratie
De keren dat ik hem heb horen spreken en iets van hem las gaf mij een zeer goede indruk. Hij had een duidelijke (sterke) mening, en een duidelijke visie. Overigens reikt zijn visie verder dan alleen de multiculturele samenleving. Enne... als we toch zo bezig zijn kunnen we Bos ook verwijten dat zijn enige punt "de sterkste schouders, de zwaarste lasten" is...quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:46 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Scheffer heeft wat aardige dingen geschreven over de multiculturele samenleving, maar het is wel erg mager om hem op basis daarvan tot politiek leider van de PvdA te kiezen. De PvdA is geen one issue club als de lijst WIlders. Daarbij is een goede wetenschapper en publicist niet automatisch een goede politicus, ik heb geen enkel idee wat ik van die man moet verwachten. Het komt daarbij nogal vreemd over om het over gebrek aan inhoud te hebben bij Bos, als je niet eens weet waar Scheffer precies voor staat.
Nee. Deze meneer had wel duidelijk iets te vertellen ipv om de 24 uur zijn mening veranderen. Triest dat de mensen inzagen dat de waarheid hard is en toen maar machteloos begonnen te bashen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ging het toen ook over zijn kontje dan?
Mevrouw Arib wil liever een marokkanenknuffelaar. Helaas is ze te laf dat ronduit toe te geven.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:46 schreef pberends het volgende:
Welke fora? Zit Scheffer ook op Fok?
Is dit niet de definitie van propaganda ?quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:
Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven.
Correct.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is dit niet de definitie van propaganda ?Je doet net alsof links daar nooit aan doet.
Het is de definitie van propaganda waarin clubjes die zich met keer het tij laten associëren ook doen en bestuurders die van gemeenschapsgeld een eigen populariteitsonderzoek laten financieren ook in het geheel niet vies zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |