abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25005051
Vanavond in TweeVandaag:
quote:
Enquête: kandidatuur Paul Scheffer

Prominent PvdA-lid Paul Scheffer overweegt zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de PvdA. Scheffer acht Wouter Bos niet in staat om de PvdA in 2007 een verkiezingsoverwinning te bezorgen.

Scheffer praat daar deze week nog over met partijvoorzitter Ruud Koole. Hij wil de strijd met Bos alleen aangaan, als hij zijn kansen om de huidige partijleider te verslaan heel groot inschat.

TweeVandaag vroeg de PvdA- stemmers in het panel naar hun mening. Vanavond in de uitzending de uitslag. Na de uitzending kunt u de uitslag op deze site teruglezen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 13:29:26 #77
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25005635
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 12:07 schreef PJORourke het volgende:
Als dit soort lieden aan de macht komen wil ik me maar al te graag bij NRW aansluiten.
Om deze draad voor teveel zijwegen te behoeden heb ik even een aparte draad over De wondere wereld van Paul Treanor gestart.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25006514
Ach, Paul Scheffer zou natuurlijk een veel betere kandidaat zijn dan Bos. Het is alleen jammer dat de glimlach het wint van inhoud.
pi_25007024
Wat ook jammer is dat men alleen maar commentaar heeft op het uiterlijk van Bos en niet op de plannen let die er wel degelijk zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:03:12 #80
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25009830
Volgens mij lacht die Scheffer op dit moment in een deuk n.a.v. Twee Vandaag.
Kom op die man heeft zich toch alleen kandidaatskandidaat gesteld in trant van er moet wet iets te kiezen zijn als je je democratisch wil voordoen en toch nooit echt werkelijk gedacht dat hij Wouter Bos zou kunnen verslaan.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:20:10 #81
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25010085
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 00:04 schreef PJORourke het volgende:
1. Bos speelt nooit de bal, altijd de man. Doet hij dat bij gebrek aan inhoud? Je zou haast denken van wel. En dan die teksten: "wij moeten ook bezuinigen, maar wat het kabinet doet..." Terwijl hij al hetzelfde met het CDA had afgesproken.
Op de man spelen wanneer je bezuinigingen bekritiseerd? Dat is nieuw. Verder voert het kabinet nu bezuinigingen uit die CDA en PvdA niet samen hebben afgesproken.
quote:
5. Ik kan het niet vatten dat een man als Marijnissen, die veel consequenter is en ook een beter verhaal heeft, de PvdA niet van de kaart heeft kunnen vegen.
Dat "betere" en "consequentere" moet je niet verwarren met star en radicaler. Ik snap best dat de rechtse starre radicale figuren meer zien in een star radicaal links figuur gezien de overeenkomsten in denkwijze, maar dat is een persoonlijke smaak die je niet zomaar kan projecteren op iedereen.
quote:
7. Waar blijft het politiek talent? Als je het met B-parlementariers als Depla en Albayrak moet doen, houd ik mijn hart vast als hij ministers moet benoemen. Bos had al aangekondigd "frisse wethouders" te gaan benoemen. Mensen als broer Depla dus. Wat een treurig dorpsniveau.
Aleid Wolfsen, Jet Bussemaker en Bert Koenders zijn een paar namen waar we nog wel wat van gaan horen schat ik in.

Altijd grappig om te zien hoe kritiek op Bos zo uiteenwaaierd naar de gehele partij
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25010458
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Ach, Paul Scheffer zou natuurlijk een veel betere kandidaat zijn dan Bos. Het is alleen jammer dat de glimlach het wint van inhoud.
Scheffer heeft wat aardige dingen geschreven over de multiculturele samenleving, maar het is wel erg mager om hem op basis daarvan tot politiek leider van de PvdA te kiezen. De PvdA is geen one issue club als de lijst WIlders. Daarbij is een goede wetenschapper en publicist niet automatisch een goede politicus, ik heb geen enkel idee wat ik van die man moet verwachten. Het komt daarbij nogal vreemd over om het over gebrek aan inhoud te hebben bij Bos, als je niet eens weet waar Scheffer precies voor staat.

Ik vind het overigens prima als er weer een lijsttrekkersrace zou komen, ik hoop ook op meerdere kandidaten. Ik zie dat ook niet echt als 'richtingenstrijd' of bedreiging voor de eenheid in de partij, de vorige keer bleek het alleen maar positief te werken. Daar zouden andere partijen een voorbeeld aan kunnen nemen! (ik geloof dat de VVD dat iig ook van plan is, zou het CDA ook volgen?)
pi_25010551
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Verlicht ons. Wat weet je ons allemaal te vertellen over de kwaliteiten en visies van Scheffer dat je nu al zegt dat hij zo goed is?
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:02:08 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25010667
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:53 schreef SCH het volgende:
Verlicht ons. Wat weet je ons allemaal te vertellen over de kwaliteiten en visies van Scheffer dat je nu al zegt dat hij zo goed is?
Makkelijk. Hij is geen risico-mijdend hol vat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25010817
Leuke stunt, maar verder niet serieus te nemen.

Natuurlijk wel handig om 'straks', met Scheffer als ijkpunt, het allochtonen cq multiculti-standpunt van de PvdA opnieuw te eh, 'calibreren' zeg maar...
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:51:06 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25012745
quote:
PvdA legt loper uit voor Scheffer

Van onze verslaggever Raoul du Pré

DEN HAAG - Wouter Bos speelt zijn rol perfect. Hij loopt dinsdag nog net niet juichend door de wandelgangen van de Tweede Kamer, maar hij laat geen mogelijkheid onbenut om te zeggen hoe blij hij is: eindelijk heeft zich - onder voorbehoud - een kandidaat gemeld die het wellicht tegen hem wil opnemen in de strijd om het lijsttrekkerschap van de PvdA. En wat vindt Wouter Bos dan van Paul Scheffer? 'Een topkandidaat! Een man van niveau.'

Scheffer, bekend publicist, wetenschapper en prominent PvdA-lid, maakte deze week bekend dat hij overweegt een gooi te doen naar het partijleiderschap in 2007. Hij heeft veel aan te merken op Bos, die volgens hem inhoudelijk te weinig van zich laat horen en vooral zit te wachten op fouten van het kabinet . 'Ik vrees dat de PvdA met Bos de verkiezingen niet wint', aldus Scheffer.

Maar in een vroege woordenstrijd met de mogelijke uitdager laten Bos en de Haagse PvdA'ers die hem omringen zich dinsdag niet meeslepen. Al is het maar om de indruk te vermijden dat de PvdA geen tegenkandidaat voor Bos wenst.

'Paul Scheffer? Een heel sterke kandidaat', zegt het Kamerlid Aleid Wolfsen.

'Een interessante man met goede ideeën', vult het Kamerlid Peter van Heemst aan.

'Een interessante, slimme man', weet het Kamerlid Niesco Dubbelboer. 'Heel goed voor de partij, zo'n verkiezing.'

Partijvoorzitter Ruud Koole, die deze week met Scheffer over de kandidaatstellingsprocedure spreekt, houdt het formeel: 'In principe juich ik het toe als er meer kandidaten zijn dan Wouter Bos. Dat is goed voor de partij. Maar de inschrijving begint pas in de zomer van 2006. Het is dus rijkelijk vroeg om het er nu al over te hebben.'

Slechts hier en daar wordt cynisch gereageerd op het nieuws over Scheffer. De publicist, die in 2000 opzienbaarde met zijn essay Het multiculturele drama, staat binnen de partij te boek als lid van de rechtervleugel en voorstander van een harder integratiebeleid. Daar is niet iedereen van gecharmeerd. 'Ik heb geen enkele behoefte aan kluitjesvoetbal op rechts met CDA en VVD', zegt het Kamerlid Diederik Samsom. 'Ik zie liever een kandidaat van de linkerkant om het tegen Bos op te nemen.'

Het Kamerlid Khadija Arib is de enige die ronduit zegt dat Scheffer het wat haar betreft niet redt. 'Hij heeft niet mijn voorkeur. Scheffer is een intellectueel, ik voer vaak discussies met hem in allerlei fora over integratie. Ik denk niet dat hij een brede groep kiezers aanspreekt.'

Bron: De Volkskrant
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25018296
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:

Ik begin ook een beetje moe te worden van die enorme fanatieke Bos-bash die nogal gefrustreerd overkomt. Het lijkt er toch vooral verdacht veel op dat veel mensen het niet zo goed kunnen hebben dat de man populair is en dan maar over gaat tot van die flauwe onzin over zijn kontje. Je neemt de kiezer dus volstrekt niet serieus.
Goh, die bash gebeurde ook bij Dhr Fortuyn maar daar stond je natuurlijk wel achter.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_25018309
tvp
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25019817
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 06:07 schreef sumerian het volgende:

[..]

Goh, die bash gebeurde ook bij Dhr Fortuyn maar daar stond je natuurlijk wel achter.
Ging het toen ook over zijn kontje dan?
pi_25019896
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:46 schreef SCH het volgende:
Ik begin ook een beetje moe te worden van die enorme fanatieke Bos-bash die nogal gefrustreerd overkomt. Het lijkt er toch vooral verdacht veel op dat veel mensen het niet zo goed kunnen hebben dat de man populair is en dan maar over gaat tot van die flauwe onzin over zijn kontje. Je neemt de kiezer dus volstrekt niet serieus.
Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven. We zagen dit in Amerika, waar de Republikeinen net zolang beweerden dat Kerry een flip-flopper was dat ze het zelf begonnen te geloven en daardoor ook veel kiezers dat geloofden. Het vermogen van de Republikeinen om leugens zo lang te spuien dat de bevolking het gaat geloven, heeft hun dan ook de overwinning bezorgd. Gelukkig is dit (nog) niet het geval in Nederland, maar je kunt wel zien dat rechts nu zelf al gelooft, hoe hilarisch en absurd het ook is, dat men op Bos stemde vanwege zijn achterwerk.
pi_25019939
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven. We zagen dit in Amerika, waar de Republikeinen net zolang beweerden dat Kerry een flip-flopper was dat ze het zelf begonnen te geloven en daardoor ook veel kiezers dat geloofden. Het vermogen van de Republikeinen om leugens zo lang te spuien dat de bevolking het gaat geloven, heeft hun dan ook de overwinning bezorgd. Gelukkig is dit (nog) niet het geval in Nederland, maar je kunt wel zien dat rechts nu zelf al gelooft, hoe hilarisch en absurd het ook is, dat men op Bos stemde vanwege zijn achterwerk.
heeft dit niet veel meer met politiek bedrijven te maken dan met een duidelijk verschil tussen links of rechts?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25020506
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef SCH het volgende:

[..]

ja dat hij z'n kontje verkocht achter het station.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25020660
Bos heeft trouwens helemaal geen lekker kontje, en ik kan het weten
pi_25021122
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]
quote:
Het Kamerlid Khadija Arib is de enige die ronduit zegt dat Scheffer het wat haar betreft niet redt. 'Hij heeft niet mijn voorkeur. Scheffer is een intellectueel, ik voer vaak discussies met hem in allerlei fora over integratie
Welke fora? Zit Scheffer ook op Fok?
pi_25023333
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:46 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Scheffer heeft wat aardige dingen geschreven over de multiculturele samenleving, maar het is wel erg mager om hem op basis daarvan tot politiek leider van de PvdA te kiezen. De PvdA is geen one issue club als de lijst WIlders. Daarbij is een goede wetenschapper en publicist niet automatisch een goede politicus, ik heb geen enkel idee wat ik van die man moet verwachten. Het komt daarbij nogal vreemd over om het over gebrek aan inhoud te hebben bij Bos, als je niet eens weet waar Scheffer precies voor staat.
De keren dat ik hem heb horen spreken en iets van hem las gaf mij een zeer goede indruk. Hij had een duidelijke (sterke) mening, en een duidelijke visie. Overigens reikt zijn visie verder dan alleen de multiculturele samenleving. Enne... als we toch zo bezig zijn kunnen we Bos ook verwijten dat zijn enige punt "de sterkste schouders, de zwaarste lasten" is...
pi_25023573
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee. Deze meneer had wel duidelijk iets te vertellen ipv om de 24 uur zijn mening veranderen. Triest dat de mensen inzagen dat de waarheid hard is en toen maar machteloos begonnen te bashen.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:26:38 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25031037
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:46 schreef pberends het volgende:
Welke fora? Zit Scheffer ook op Fok?
Mevrouw Arib wil liever een marokkanenknuffelaar. Helaas is ze te laf dat ronduit toe te geven.
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:29:49 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25031103
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:30 schreef Monidique het volgende:
Het is een typisch rechts trekje. Verkondig iets net zolang tot je het zelf gelooft en de mensen gaan het ook geloven.
Is dit niet de definitie van propaganda ? Je doet net alsof links daar nooit aan doet.
pi_25035695
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dit niet de definitie van propaganda ? Je doet net alsof links daar nooit aan doet.
Correct.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:04:39 #100
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25036200
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Correct.
Het is de definitie van propaganda waarin clubjes die zich met keer het tij laten associëren ook doen en bestuurders die van gemeenschapsgeld een eigen populariteitsonderzoek laten financieren ook in het geheel niet vies zijn.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')