Mijn peetoom heeft zo'n geweldige boerderijquote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:41 schreef Spindizzy het volgende:
Lekker ergens buiten wonen...
Wij zitten in het centrum. Overal om ons heel zijn drukke wegen, drukke mensen en drukke straten. We zitten wel op loopafstand van 2 parken maar daar kun je je honden ook iet lekker los laten lopen. We zitten wel vlakbij de halte van de waterbus (een soort veerpont die tussen hier en de verschillende dorpen vaart) dus als we Casper daar een keer opkrijgen zitten we met een paar minuten varen in de Merwelandenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:21 schreef miss_sly het volgende:
WE wonen nu ook niet slecht, binnen een paar minuten zitten we in het buitengebied, voor ons huis ligt een heel mooi veld om met een balletje te spelen en op leuke rijafstand zijn wat bossen te vinden
Ja het gaat wel een gok zijn. Voor hetzelfde geld (en best veel geld ook nogquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:30 schreef jolene het volgende:
Dat zou wel ideaal zijn zo'n karretje, ik ken helaas niemand met zo'n karretje anders had je het kunnen proberen.
Pas maar op Casper, Bas heeft ooit een keer een snavel in zijn neus gehad...hij is daarna altijd met een grote boog om ze heen gelopen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:16 schreef Spindizzy het volgende:
Wij lopen af en toe langs een tuin waar ze ook kippen hebben en Casper staat er altijd heel verlekkerd bij te kijken
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:27 schreef Spindizzy het volgende:
Smek denkt dat hij een ekster is.
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
ze zit zich nu verontwaardigd te wassen
Dat herken ik ja...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:33 schreef Spindizzy het volgende:
[..]Dat is kats voor: "Tsk, was de hele tijd al mijn bedoeling om op deze manier op de grond te komen
"
Mijn idee was ook om inderdaad een poosje bij ze op de bank te gaan liggen maar toen had hij ze al boven gehaald.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 10:51 schreef moussy het volgende:
Als hij de honden beneden wil hebben, kan ie beter eerst een paar nachtjes bij ze op de bank slapen.
Nou, ik moet er wel voor naar Arnhem, maar er stopt een bus bij die mensen voor de deur, dus ik denk dat ik dan niet verdwaal ik ben niet zo'n heldquote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:56 schreef Spindizzy het volgende:
Is Carnibest bij jullie makkelijk te krijgen Miss D?
Ik hoop het met je meequote:Op zaterdag 5 februari 2005 10:54 schreef Spindizzy het volgende:
Vanavond bouwen we de hele slaapkamervloer om tot hondenmand. Met wat mazzel is dat dichtbij de baasjes genoeg voor ze.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:02 schreef Spindizzy het volgende:
Je weet dat Carnibest uit de vriezer komt he? Dus ik zou een koeltas met koelelementen meenemen.
Ik heb mijn katten vier maanden amper gezienquote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:46 schreef Spindizzy het volgende:
Geen idee. Ik zie mijn katten tegenwoordig nooit
Die had ik per ongeluk als gewone snoepjes voor Xena gekocht.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:40 schreef Spindizzy het volgende:
Ik geef ze niks tegen haarballen. Het hoort er gewoon bij. Vaseline lijkt me helemaal niet gezond voor poezebeesten eigenlijk. Is dat spul niet hartstikke giftig? Er bestaan wel kattensnoepjes (van Whiskas geloof ik) dat anti-haarbal schijnt te zijn. Had ik ooit per ongeluk gekocht maar ze moeten het niet eens.
Weet je heel zeker dat het haarballen zijn en niet iets medisch? Misschien is ze wel misselijk, vanwegen dr nieren die slecht werken, het zijn wel dr pies-filtertjes...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:45 schreef lady-wrb het volgende:
ik weet het niet, maar ze geeft zo vaak over, dat haar eten dr ook niet echt in blijft zitten. soms twee keer, soms meer keer per dag.
Beide is eigenlijk niet zo'n goed idee. Als 'ie van de Carnibest goed eet, zou ik er persoonlijk geen brokken bij doen. Brokken verteren heel anders dan vers vlees en dit kan verteringsproblemen geven. Daarnaast is Carnibest volledig voer en mag je ze er nooit te veel van geven. Krijgen ze er ook nog brokken bij, dan krijgen ze te veel binnen en dat is niet goed. Wil de kat de CB niet goed eten, dan kun je er wel een tijdlang blikvoer doorheen mengen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 18:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ga Yian overdoen op Carnibest en Royal Canin blokjes.
Ook niet als je hem de helft van de aanbevolen hoeveelheid vlees geeft?quote:Op zondag 6 februari 2005 10:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Beide is eigenlijk niet zo'n goed idee. Als 'ie van de Carnibest goed eet, zou ik er persoonlijk geen brokken bij doen. Brokken verteren heel anders dan vers vlees en dit kan verteringsproblemen geven. Daarnaast is Carnibest volledig voer en mag je ze er nooit te veel van geven. Krijgen ze er ook nog brokken bij, dan krijgen ze te veel binnen en dat is niet goed. Wil de kat de CB niet goed eten, dan kun je er wel een tijdlang blikvoer doorheen mengen.
Ja, en in het begin zal 'ie misschien hongerig zijn (als het een vreetzak is), maar dat gaat vanzelf over. Carnibest bevat echt alles wat hij nodig heeft. De kat die bij mij CB krijgt, eet trouwens zijn dagelijks toegestane hoeveelheid niet eens altijd helemaal op, dus misschien vult het ook wel beter. Ik zou het echt gewoon op alleen CB houden, want als je beide gaat doen, weet je niet of de verhoudingen nog wel kloppen. Als je alleen CB geeft, weet je dat zeker.quote:Op zondag 6 februari 2005 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ook niet als je hem de helft van de aanbevolen hoeveelheid vlees geeft?
Goed dat ik het weet in elk geval, maar naar mijn idee krijgt ie dan wel heeeeeeeeeeel weinig te eten op een dag als ie alleen carnibest krijgt.
Tuurlijk, het moet voor jou toch ook leuk blijvenquote:Op zondag 6 februari 2005 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
En snoepjes en extraatjes mogen nog wel, neem ik aan?
Dan nog moet ik ervoor sparenquote:Op zondag 6 februari 2005 13:10 schreef lady-wrb het volgende:
misschien kan je afdingen?
Tuurlijk, dat mag best, in normale hoeveelheden.quote:Op zondag 6 februari 2005 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Hmmm... nou ja, oké
En snoepjes en extraatjes mogen nog wel, neem ik aan?
Perfect! Dankjewel voor alle infoquote:Op zondag 6 februari 2005 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat mag best, in normale hoeveelheden.
Heel graag gedaan! Er is ook een apart topic over versvleesvoeding: Versvleesvoeding voor je huisdieren.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Perfect! Dankjewel voor alle info
Ik ookquote:Op zondag 6 februari 2005 16:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik krijg elke dag heel veel hondenzoenen.
Prachtig is dat!quote:Op zondag 6 februari 2005 16:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geweldig om te zien hoe ze veranderd is.
Dankjulliewelquote:Op zondag 6 februari 2005 18:22 schreef CartWOman het volgende:
Gecondoleerd en veel sterkte, Bluezz lieverd.
mail...
Nee, heb zin in veel Ayla fotootjes!quote:Op maandag 7 februari 2005 11:59 schreef Tinkerbell het volgende:
Hebben jullie zin in wat Ayla-fotootjes?
Kee, maar ik doe het wel hier hoor, dat hondenfoto-plaats-topic loop ik vast in.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:00 schreef Spindizzy het volgende:
Nee, heb zin in veel Ayla fotootjes!
Ech niequote:Op maandag 7 februari 2005 12:21 schreef Spindizzy het volgende:
Die onderste fotoWat een ontzettend leuk beest is het toch! Ruilen tegen een Smekkie en een bijna kapot piepspeeltje?
Zeker leuk beest!quote:Op maandag 7 februari 2005 12:21 schreef Spindizzy het volgende:
Die onderste fotoWat een ontzettend leuk beest is het toch! Ruilen tegen een Smekkie en een bijna kapot piepspeeltje?
Hey, ik kom uit Utreg/Tolsteegquote:Op maandag 7 februari 2005 13:07 schreef Bluezz het volgende:
Echt andere koek als je 40 jaar in Utreg/Lombok hebt gewoond
quote:Op maandag 7 februari 2005 13:18 schreef lady-wrb het volgende:
t is hier ook heerlijk.
kan ik even een hond lenen? dan gaat deze held er een heel eind mee wandelen
Ik ben er sinds kort achter dat Casper dus op het randje nog net een middelgrote hond isquote:Op maandag 7 februari 2005 13:28 schreef lady-wrb het volgende:
dus ik prefereer een niet zo grote hond.
Via internet ontdekt hequote:Op maandag 7 februari 2005 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Wat een leuke foto's van Ayla!Mooi en lief
Hey! Riep iemand ons?quote:
neequote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:09 schreef Spindizzy het volgende:
Gelukkig maar
Hadden jullie deze al gezien:
[afbeelding]
Neequote:
Ik moet ook minstens zoveel kattenfoto's hebbenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:02 schreef Spindizzy het volgende:
Het is heel erg, ik sjouw die digicam de hele dag achter ze aan. Heb zowat 1000 kattenfoto's
Hij heeft echt zoveel vacht, heel dik en een beetje krullend, volgens mij kan hij het zelf niet meer goed bijhouden. Zeker niet nu ze weer in de rui raken natuurlijk.
Auw, dat doet meer zeer dan zo'n Pipertje denk ikquote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:10 schreef Spindizzy het volgende:
Sjonnie is net zo. Die grijpt je af en toe al als je hem te lang aait
Ja zegquote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:49 schreef lady-wrb het volgende:
ze ziet er nog steeds goed uit he, ondanks haar ziekte
quote:
Omdat ze eigenlijk niet echt in een flat thuishoren vind ik. In een grote tuin waar ze minimaal af en toe los mogen is veel leuker voor ze dan in een kooi zitten en soms rondhobbelen in huis. Ons balkon is inimini klein dus dat is ook niet echt iets om ze daar eens op te laten spelen. Ik vind het wel rottig hoor, ik zal ze ook zeker missen, maar de plek die ze er voor terug krijgen (een binnenhok en ze mogen zelf kiezen of ze naar buiten gaan dmv een luik) is me veel leuker voor ze. En eigenlijk vind ik ook wel dat je een dier neemt voor het leven enzo, maar in dit geval is het gewoon beter voor de konijnen denk ik.quote:
Nee hoor, ik ben net zo'n muts. Ik kan echt geen dierenasielsites bekijken want al die beestjes blijven me maar door mijn kop spoken. Al die lieve afgedankte dierenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dan dat ik het enige watje ben dat zo is, maar dat is dan dus niet zo?
Hahaha, je kent ons zolangzamerhand toch wel?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:58 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien wel. Ik denk dan dat ik het enige watje ben dat zo is, maar dat is dan dus niet zo?
Ja. Ze is voor ons bij twee verschillende gezinnen geplaatst en met kul-redenen weer afgestaan. Althans, ik geloof er geen flikker van, Ayla kennende.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:48 schreef Spindizzy het volgende:
Waarom ging het niet bij die andere mensen? Arme Ayla, ze hebben flink met haar lopen sollen he
Dat snap ik dus echt niet. Die mensen weten gewoon niet waar ze aan beginnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:56 schreef Spindizzy het volgende:
Ik kwam laatst ook een man tegen met een spaans zwervertje van nog geen 6 maanden en hij was al dat beestje zijn 5de baas
He, gaaf! Ik heb ook zo'n vogeltje en mijn meisje heet ook Charlie (nou ja, voor vrienden, officieel is het Charlottequote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:40 schreef mallemeid het volgende:
http://home.versatel.nl/plankie/3man/ hier zijn een paar foto's van 3 van de vogels: Jakko, Charly en TurboJakko is ook degene die soms wel es meegaat onder de douche
![]()
Charly is de witte en Turbo de grijs/witte
quote:Op woensdag 9 februari 2005 08:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het duurde bij Doerak meer dan een half jaar totdat ze me vertrouwde. En nu heb ik een tophond aan haar!
quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
He, gaaf! Ik heb ook zo'n vogeltje en mijn meisje heet ook Charlie (nou ja, voor vrienden, officieel is het Charlotte) Leuk stel hoor!!!!
quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
heeft er misschien nog iemand een leuke dierenfoto?
Wellicht door d'r op te sluiten als Ayla en ik gaan wandelenquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:42 schreef jolene het volgende:
Tinkerbell, dat is schrikken.
Ze zien meer dan we denken.
Maar hoe je dit kan voorkomen.
ff over kakkende vogels hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Poepen ze dan niet je hele huis onder, die vogels?
Doerak kwam bij een gezin vandaan. Ze was van de oudste zoon. Die ging studeren en kon haar niet meenemen. Hij had drie Martin Gaus cursussen met haar gedaan en hij kon prima met haar (zei hij, en dat leek ook zo). Maar zijn moeder was bang voor haar. Toen ik Doerak net had, was ze agressief en wantrouwig. Ik kon haar nog nèt een riem omdoen, mocht haar verder nauwelijks aanraken. Ze hapte soms naar me en trok erg vaak haar lip op.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:10 schreef Spindizzy het volgende:Wat is de voorgeschiedenis van Doerak? Weet je die?
Ik heb geen flauw idee. Ik heb ze zelf nooit gedaan. Doerak kan een paar flauwe kunstjes, maar ze is niet supergehoorzaam. Maar dat hoort ook niet bij het type hond (stabij/wetterhoun). En ik verwacht helemaal geen absolute gehoorzaamheid van ze.quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Zijn die Martin Gaus cursussen goed? Voor zover ik heb gezien is de Martin Gaus cursus de enige die bij ons in de buurt wordt gegeven, dus als we ooit eindelijk een hond hebben, zullen we daar naar cursus moeten....
Ja het is echt heel erg leuk!!quote:Op donderdag 10 februari 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geweldig, die papegaaien! Ik ben verzot op papegaaien, ze zijn superintelligent: http://www.alexfoundation.org/
Dat snap ik ook niet. Ik heb gelezen dat het sowieso een jaar duurt voor een hond zich redelijk heeft gesetteld in een nieuw huis. Dat je daarna pas de echte hond te zien krijgt. Hier klopt dat aardig: Casper begint nu een paar karaktertrekken te laten zien die we eerste nauwelijks zagen. Arme hond, gooien we zijn hele leven weer op zijn kop door er zo'n klein monster bij te zettenquote:Ik snap die mensen niet die na twee weken besluiten dat een hond 'niet goed' is. Zoiets vergt geduld.
Hier precies hetzelfde al roep ik nog steeds minstens eens per dag dat wat mij betreft die pup wel weer wegmagquote:Als ik een dier in huis neem, is er wat mij betreft meteen een belofte gedaan: dat dier gaat nooit meer weg.
Ja, die komt van de manege waar mijn paard stond. Was een ongelukje. Maar wel een heel lief ongelukje.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:09 schreef Spindizzy het volgende:
En je andere hond? Heb je die als pup gekregen?
maar je kan er zo lekker over moederquote:Op donderdag 10 februari 2005 10:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Babypapegaaien zijn zó lelijk.
Waarschijnlijk is ze een halvequote:
Nou, vroeger wel, vloog ze overal tegenop en zoquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:19 schreef mallemeid het volgende:
Miss_d wat leukIs jullie charlie ook zo lomp?
![]()
Ik weet het niet, ze zat bij mijn vriendje en hij heeft ook de foto gemaakt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Welkom Angel_1983![]()
Waar zit Noa naar te staren op de foto? Luna heeft hele mooie ogen
Een vogel met mensenkennisquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
een hele hap! uit de vinger van mijn moeder, die ik overigens netjes gewaarschuwd had, maar die toch niet luisterde en het beessie uit mijn handen rukte![]()
Roerend mee eens!quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:08 schreef Spindizzy het volgende:
Ik zou sowieso geen vent moeten die mijn beesten niet ziet zittenIk zou hem achterlaten in een leeg huis.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:11 schreef Tinkerbell het volgende:
Ze ruikt eens aan een bloempje, rolt eens door het gras en als de andere katten met veel geweld een vogel verscheuren speelt Tardis met een veertje. 'Oh leuk, een veertje'.![]()
Ter illustratie, zo ligt ze er de hele dag en overal bij:quote:
quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:35 schreef moussy het volgende:
Maar Peet kon niet in de buurt van de slaapkamer komen of Rock vloog hem aan![]()
Dat heeft Lurch ook. Zelfs als ik een beetje op mijn computer mopper ofzo, dan vlucht ze naar de andere kant van de huiskamer en gaat ze zielig in een hoekje zitten.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:40 schreef Spindizzy het volgende:
Als wij ruzie hebben wordt Casper heel bangHij wordt ook bang als ik op Smekkie mopper
Hij houdt gewoon niet van boze mensen en gemopper.
Aaw. Stabij's zijn echt liefquote:Op donderdag 10 februari 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ik heb ze zelf nooit gedaan. Doerak kan een paar flauwe kunstjes, maar ze is niet supergehoorzaam. Maar dat hoort ook niet bij het type hond (stabij/wetterhoun). En ik verwacht helemaal geen absolute gehoorzaamheid van ze.
Hmm nee. Ik blijf dit weekend in Friesland... Jij bent er wel zeker? Dan loop ik je weer mis! Zo wordt het nooit watquote:Op donderdag 10 februari 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Boris is lief.
Zeg, ga jij zaterdag toevallig met je vriend mee naar het feestje van Thabit?
Ik ben er inderdaad wel. En mijn honden ook.quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:46 schreef Tristessa het volgende:
Hmm nee. Ik blijf dit weekend in Friesland... Jij bent er wel zeker? Dan loop ik je weer mis! Zo wordt het nooit wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |