abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24847359
Zo, nu zullen er vele gelukkig zijn

Dit topic is bedoeld, om info en meningen/ervaringen over het versvlees voor huisdieren uit te wisselen!

pi_24847398
Hier even voor de mensen die niet weten wat versvlees is, een beetje meer informatie hierover.

www.carnibest.nl

www.bibidiervoeding.nl

www.energique.nl

Je kunt hetgeen ook zelf maken. Voor nog meer info (van andere gebruikers etc) kun je op de volgende site kijken:
www.barfplaats.nl
pi_24847516
Is dit een subtiele hint?

Een betere titel lijkt mij: versvleesvoeding voor je hond/kat (of iets dergelijks). Anders vind ik het sneu voor al die andere merken verse voeding en voor de echte BARF-ers.
pi_24847571
Ok, ik heb het aangevraagd of ze de titel willen aanpassen! Maar het is geen subtiele hint, maar aangezien jullie hier graag over dat onderwerp praten en er nog geen topic over geopend hadden, dacht ik, laat ik dat dan maar doen
pi_24847587
Ik maakte ook maar een grapje, meid.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:21:53 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24847592
Heb ik gelijk al een vraag: vanaf welke leeftijd mag mijn pup ook een plakje Duck mee-eten? Hij is nu 10½ week oud.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24847619
Pups kunnen volledig opgevoed worden op versvlees. Staat er niet op de verpakking wat de aanbevolen hoeveelheid is voor pups? Van Carnibest moet je een pup geloof ik twee keer zoveel (per kilo lichaamsgewicht) geven.

Bij wolven eten de pups ook niet anders, alleen relatief meer.
pi_24847635
Een pup groeit trouwens ook veel mooier en gelijkmatiger op versvlees. Wel langzamer, maar dat is juist gezond!
  maandag 31 januari 2005 @ 11:31:16 #9
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24847743
Langzamer groeien vind ik niet erg! Ik vind het te hard gaan met puppenbrokken (die werden bijgeleverd Casper zijn brokken mag hij niet want 1 zo'n proplannetje is zowat even groot als een Smekkekopje). Hij is vaak ook te druk met de boel afbreken om zijn bakje leeg te eten en een beetje kadaver gaat er vast beter in bij zo'n beestje denk ik Hij is een ons aangekomen in een week (op puppenbrokken dus). Ik vind dat best veel voor zo'n klein ding
pi_24847825
Inderdaad, pups groeien vaak veel te snel op brokken, is helemaal niet goed voor hun gestel. Ik heb geen ervaring met Duck, dus ik kan echt niet zeggen hoeveel hij daarvan zou moeten hebben en of het überhaupt geschikt is voor pups (lijkt me wel hoor, al zitten er in Duck geloof ik nog relatief veel granen). Je kunt geen Carnibest krijgen toevallig? Anders zou ik je toch aanraden om je vraag even op Barfplaats te stellen, daar zijn veel mensen die Duck gebruiken.

Van Energique is trouwens wel een speciale puppenvariant, dus dat is ook nog een mogelijkheid, maar ik ben zelf niet zo weg van Energique. Ziet er gewoon niet goed uit en er zitten te veel granen in.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:37:42 #11
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24847873
Energique en Carnibest zijn hier niet te krijgen. De ene dierenwinkel verkoopt nog wel een ander merk maar daar had ik helemaal nog nooit van hehoord. Ook weer vergeten welke dat was. Dat barfplaats vermijd ik liever zoveel mogelijk Klinkt of er heel veel vervelende mensen komen
pi_24847934
Er komen best wel wat behoorlijk fanatieke mensen op Barfplaats, ja, maar ze kunnen je wel antwoord geven op deze specifieke vraag. Dan houd je het toch bij één topic en dan vertrek je daarna weer.
pi_24848005
Ik zie op de site van Duck dat je een puppy-proefpakket kunt aanvragen. Ze hebben dus een speciale puppenvariant. http://www.ducknatuurvoeding.com/Index.htm

In het menu links zie je staan: Puppy Pakket Partikulier. Daar kun je een formuliertje invullen en dan krijg je een proefpakket.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:46:14 #14
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24848024
Post en run... Vind ik altijd zo vervelend.

Ben even op de website van Duck gaan kijken en daar staat een mooi tabelletje met hoeveel Duck een pup zou moeten hebben per dag
pi_24848033
Ik neem aan dat je bij de winkel waar je Duck koopt, ook de puppenvariant kunt bestellen.
pi_24848062
Oh, kijk, mooi zo. Dat vindt die kleine Smekkerd vast véél lekkerder dan die droge happen.
  maandag 31 januari 2005 @ 11:48:54 #17
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24848064
Kan ik allicht even vragen
  maandag 31 januari 2005 @ 12:25:00 #18
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24848576
Iemand ervaring met Frosti fit? Ze hadden niets anders en het zag er wel aardig uit moet ik zeggen.

Is er trouwens ook ergens een staatje wat de verschillende merken nou eigenlijk kosten? Van Rodi en smuldier werd gezegd dat het zo duur zou zijn en dat is het geval van Rodi ook wel het geval, de complete kost 1,29 (400 gram) maar die van smuldier is maar 0,59 per bakje van 400 gram.

Ook hebben we gewoon een aantal slagers gevraagd naar vlees en botten en ook hier loopt het enorm uiteen, sommigen vragen voor een kilo pens bijv. gewoon 4,- terwijl de islamitische slager hier blij is als we wat vlees en botten voor nop komen halen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24848633
Rodi is relatief erg duur ja, ook de kwaliteit in aanmerking genomen. Ik heb wel eens een keer een vergelijking gemaakt, wil dat best opnieuw doen, maar sta nu op het punt naar school te gaan. Smuldier schijnt ook niet zo best te zijn.

Zelf materiaal halen is nog altijd het goedkoopst, maar je moet inderdaad de goeie adresjes zoeken.

Kom vanmiddag nog even erop terug, moet nu echt gaan.
  maandag 31 januari 2005 @ 13:08:10 #20
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_24849177
Weet iemand een lijstje met verkoopplaatsen aangezien ik hier niks van in de winkels terug kan vinden hier in de buurt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_24849476
quote:
Op maandag 31 januari 2005 13:08 schreef Prowl het volgende:
Weet iemand een lijstje met verkoopplaatsen aangezien ik hier niks van in de winkels terug kan vinden hier in de buurt
Carnibest verkooppunten vind je hier http://www.carnibest.nl/verkooppunten.htm er is op een enkele na geen winkel die dit verkoopt. De meeste verkooppunten zijn mensen met een flink aantal vriezers en het vanuit huis verkopen.
Duck is wel in sommige winkels te krijgen. En Rodi en Smuldier is heel makkelijk verkrijgbaar (in supermarkten zelfs) alleen dat is kwalitatief veel minder dan bijvoorbeeld Carnibest.
pi_24852268
Topictitel op verzoek aangepast.
*in gaat lezen*
  maandag 31 januari 2005 @ 16:37:20 #23
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24852312
quote:
Op maandag 31 januari 2005 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Rodi is relatief erg duur ja, ook de kwaliteit in aanmerking genomen. Ik heb wel eens een keer een vergelijking gemaakt, wil dat best opnieuw doen, maar sta nu op het punt naar school te gaan. Smuldier schijnt ook niet zo best te zijn.

Zelf materiaal halen is nog altijd het goedkoopst, maar je moet inderdaad de goeie adresjes zoeken.

Kom vanmiddag nog even erop terug, moet nu echt gaan.
Even een kleine aanvullig, we geven nu dus die smuldier. Er zit hier wel ergens een verkooppunt voor Carnibest maar we hadden geen mogelijkheid een afspraak te maken met die persoon.
Hoe duur is die Carnibest eigenlijk?

We geven overigens brokken erbij van Fokker, large breed welteverstaan.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24853025
quote:
Op maandag 31 januari 2005 16:37 schreef hollander172 het volgende:
Even een kleine aanvullig, we geven nu dus die smuldier. Er zit hier wel ergens een verkooppunt voor Carnibest maar we hadden geen mogelijkheid een afspraak te maken met die persoon.
Hoe duur is die Carnibest eigenlijk?
Niet elke distributeur rekent precies dezelfde prijzen, maar wat wel altijd geldt is dat het goedkoper is naarmate je meer bestelt. Ik betaal ongeveer ¤ 2,50 per kilo. Mijn honden krijgen 20 gram per kilo lichaamsgewicht, maar het is met versvlees een beetje 'op het oog' voeren. Worden ze te dik, voer je minder, worden ze te mager, voer je meer.
pi_24853120
Ik zei eerder dat ik ooit eens alle prijzen had vergeleken. Ik kan me nog herinneren dat je met Carnibest het voordeligst uitkomt. Daarnaast is het m.i. ook het beste voer, dat zie je gewoon al. Bibi schijnt vergelijkbaar te zijn met Carnibest. Energique is duurder en bevat (imho) te veel granen. Rodi is meer water dan vlees en is heel duur; je moet er nogal veel van voeren. Met Duck heb ik geen ervaring, maar op Barfplaats zijn er aardig wat mensen die het geven.

Ik heb even op de website van Frosti-Fit gekeken. Wat mij verbaast is dat ze zeggen dat het voer voor 100% uit vlees bestaat. Dat is vreemd, want alleen vlees is niet voldoende. Daar kan een hond zelfs ziek van worden (all-meat syndrome). Ik neem dus aan dat als het compleet is, er ook botten, ingewanden e.d. inzitten. Ze bevelen zelf aan om er een groentemix o.i.d. bij te geven, dus het lijkt erop dat het geen compleet voer is. Ik stuur ze even een e-mailtje om het na te vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')