Carnibest verkooppunten vind je hier http://www.carnibest.nl/verkooppunten.htm er is op een enkele na geen winkel die dit verkoopt. De meeste verkooppunten zijn mensen met een flink aantal vriezers en het vanuit huis verkopen.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:08 schreef Prowl het volgende:
Weet iemand een lijstje met verkoopplaatsen aangezien ik hier niks van in de winkels terug kan vinden hier in de buurt
Even een kleine aanvullig, we geven nu dus die smuldier. Er zit hier wel ergens een verkooppunt voor Carnibest maar we hadden geen mogelijkheid een afspraak te maken met die persoon.quote:Op maandag 31 januari 2005 12:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Rodi is relatief erg duur ja, ook de kwaliteit in aanmerking genomen. Ik heb wel eens een keer een vergelijking gemaakt, wil dat best opnieuw doen, maar sta nu op het punt naar school te gaan. Smuldier schijnt ook niet zo best te zijn.
Zelf materiaal halen is nog altijd het goedkoopst, maar je moet inderdaad de goeie adresjes zoeken.
Kom vanmiddag nog even erop terug, moet nu echt gaan.
Niet elke distributeur rekent precies dezelfde prijzen, maar wat wel altijd geldt is dat het goedkoper is naarmate je meer bestelt. Ik betaal ongeveer ¤ 2,50 per kilo. Mijn honden krijgen 20 gram per kilo lichaamsgewicht, maar het is met versvlees een beetje 'op het oog' voeren. Worden ze te dik, voer je minder, worden ze te mager, voer je meer.quote:Op maandag 31 januari 2005 16:37 schreef hollander172 het volgende:
Even een kleine aanvullig, we geven nu dus die smuldier. Er zit hier wel ergens een verkooppunt voor Carnibest maar we hadden geen mogelijkheid een afspraak te maken met die persoon.
Hoe duur is die Carnibest eigenlijk?
Met smuldier gaat het hier overigens ook prima, die duurdere is toch meer voor "moeilijkere" eters?quote:Op maandag 31 januari 2005 22:12 schreef greatdane het volgende:
Dit is wat ik ervoor betaal.En het is erg goed en ook smuldier geef ik hem weleens en daar reageert hij ook goed op,en je hebt idd 2 soorten compleet van smuldier 1 van 0,59 en 1 van 1,29 euro.Verder krijgt hij veel vers zoals,lamshart,runderhart en wortel,sinaasappel enz.Mijn dog groeide niet zo hard als doggen op brokken,maar dit is juist erg goed ivm. gaten in botten daar bv. hoge eiwitgehalte en daar krijg je later weer ellende mee,dus gewoon lekker vers geven.Hij is uiteindelijk toch 90 kg geworden en logt nog steeds uit.
Nee. Ik had me helemaal niet ingelezen over voer toen ik Casper kreeg. Cas kreeg dus gewoon Bonzobrokken en 's avonds blikvoer. Dat was me toch een poepfabriek op poten joh. En scheten laten, niet te geloven. Toen ben ik wat meer info gaan zoeken op internet over voer en na een week of twee ofzo stond Cas op ProPlan en Duck en daar zijn we allebei heel tevreden over. Geen vieze scheten meer, niet meer 6-7 keer per dag poepen, mooie glanzende vacht en (heel belangrijk) hij staat twee maal per dag te likkebaarden bij zijn bak waarna die bak helemaal schoon leeg gaatquote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:35 schreef Tinkerbell het volgende:
En ben je daar mee begonnen toen hij in huis kwam? Zomaar pats boem?
Wat een onzin, daar zijn nou toch juist kluifjes voor uitgevonden?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zeggen trouwens wel eens dat kant en klaar versvoer slechter zou zijn voor de tanden omdat het zacht is.
Wat een onzin zeg je en ik ben het met je eens, maar ook dierenartsen roepen dit soort onzin. Maar zelfs honden die géén kluifjes of botten krijgen, krijgen vaak een mooier gebit met vers voer!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:56 schreef Spindizzy het volgende:
Wat een onzin, daar zijn nou toch juist kluifjes voor uitgevonden?
Mensen krijgen ook geen gebitsbederf door te kauwen op een lap vlees, neem aan dat dat ook voor honden op gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg je en ik ben het met je eens, maar ook dierenartsen roepen dit soort onzin. Maar zelfs honden die géén kluifjes of botten krijgen, krijgen vaak een mooier gebit met vers voer!
Inderdaad. Mijn oudste hond had flink wat tandplak, echt van die bruinige plekken. Is allemaal verdwenen nu.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:14 schreef hollander172 het volgende:
Mensen krijgen ook geen gebitsbederf door te kauwen op een lap vlees, neem aan dat dat ook voor honden op gaat.
Het scheelt in ieder geval een hele hoop tandplak e.d. dat vers vlees.![]()
Hoge eiwitten is erg slecht voor een snelgroeiende hond zoals bv. de Duitse Dog een argentijn groeit niet zo dermate snel,maar ik zou puppyvoer iig niet adviseren.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:49 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Met smuldier gaat het hier overigens ook prima, die duurdere is toch meer voor "moeilijkere" eters?Vooral gebaseerd op lamshart?
Dat eiwitgehalte, zit ik nou verkeerd of moet dat inderdaad niet al te hoog zijn?Toen ik zo eens wat labels las van puppyvoer en waardes van tussen de 20 en 30% tegenkwam schrok ik me de tyfus, dat kan echt nooit goed zijn voor honden die snel groeien of zit ik verkeerd?
Ze=Hijquote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze kan het weer niet laten hoor!!!
()
Waar woon je eigenlijk, ik zou hem graag eens in het echt bewonderen. Shit, Rotterdam, da's een beetje ver.
Oh, pardon. Geen idee waarom ik dacht dat je een 'zij' was.quote:
Waarom niet? Is hij moeilijk te houden?quote:Mijn vriendin durft hem niet uit telaten![]()
![]()
Tja, het is natuurlijk geen alledaagse verschijning. Zoveel zie je die Duitse Doggen niet. Ik zie ze graag, vind ze geweldig en zou er vast eentje hebben als ik niet op een verdieping woonde.quote:En het blijft me verbazen hoe raar mensen naar hem blijven kijken en reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |