abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 22:12:17 #201
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24993609
gooi dr eens een fotootje in mallemeid
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 22:40:30 #202
5428 crew  miss_sly
pi_24993697
Helaas voor ons wilden de mensen die Milo gisteren hadden gezien, hem inderdaad wel in huis. Ik had ook niet anders verwacht, want het is zo'n schat Maar het is wel jammer natuurlijk...

We zoeken gewoon rustig verder...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:41:39 #203
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24993715
Jammer Miss Sly.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 22:46:33 #204
5428 crew  miss_sly
pi_24993801
Ik ben ook wel behoorlijk teleurgesteld. Milo had mijn hart toch wel gestolen. Dus even over de teleurstelling heen komen, en dan zoeken we verder.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:50:39 #205
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24993884
Stom he maar dan heb je hem bij wijze van spreken het hele weekend al in zijn mand in je kamer zien liggen.
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 22:52:18 #206
5428 crew  miss_sly
pi_24993920
Echt wel. Stom dat dat zo gaat he?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 22:53:18 #207
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24993938
Nah, is toch hartstikke logisch.
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 22:58:25 #208
5428 crew  miss_sly
pi_24994029
MIsschien wel. Ik denk dan dat ik het enige watje ben dat zo is, maar dat is dan dus niet zo?
Zo'n asiel is ook niets voor mij. Al die honden, ik moest bij ieder hok stilstaan, de hond aaien, er tegen praten en had dan moeite verder te lopen, een halve meter, naar het volgende hok. Maar Milo was toch de liefste, hij keek ook zo lief, blafte wat, en juist toen ik zei dat hij wel veel blafte, ging hij heel stil zitten en keek me van opzij aan alsof hij wilde zeggen: ik kan ook stil zijn
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:33:05 #209
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24994921
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dan dat ik het enige watje ben dat zo is, maar dat is dan dus niet zo?
Nee hoor, ik ben net zo'n muts. Ik kan echt geen dierenasielsites bekijken want al die beestjes blijven me maar door mijn kop spoken. Al die lieve afgedankte dieren

Maar één daarvan is helemaal speciaal voor jou Je moet hem alleen nog tegenkomen.
pi_24995312
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:58 schreef miss_sly het volgende:
MIsschien wel. Ik denk dan dat ik het enige watje ben dat zo is, maar dat is dan dus niet zo?
Hahaha, je kent ons zolangzamerhand toch wel?

Oh, Ayla was ook eerst bij andere mensen geplaatst. Vreselijk was het. Ze moest hier zijn volgens ons. En toen dat niet ging bij die mensen werden we meteen gebeld. We waren helemaal gelukkig toen

Jammer van Milo, maar er komt echt wel een hondje!
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:48:46 #211
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24995347
Waarom ging het niet bij die andere mensen? Arme Ayla, ze hebben flink met haar lopen sollen he
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:49:57 #212
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24995379
Oh en ik vind het ZO gemeen dat er een slapende beesten fototopic en een rare beestenfototopic wordt geopend op de avond dat mijn webspace eruitligt Ik. Wil. Spammen!
pi_24995445
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:48 schreef Spindizzy het volgende:
Waarom ging het niet bij die andere mensen? Arme Ayla, ze hebben flink met haar lopen sollen he
Ja. Ze is voor ons bij twee verschillende gezinnen geplaatst en met kul-redenen weer afgestaan. Althans, ik geloof er geen flikker van, Ayla kennende.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:56:21 #214
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24995554
Ze zullen het wel niet leuk gevonden hebben dat ze niet op elke hond die ze tegenkomt afrent Toen ik voor Casper belde naar de stichting werd me expliciet verteld dat ik niet moest verwachten dat hij gelijk naar ons toe zou komen want het was al een paar keer gebeurd (bij zijn zusje) dat mensen haar daarom niet wilde.

Ik kwam laatst ook een man tegen met een spaans zwervertje van nog geen 6 maanden en hij was al dat beestje zijn 5de baas
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 08:05:58 #215
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25001426
wat erg toch
ik begrijp mensen die hun dieren om de een of andere flauwekul reden wegdoen niet.
ik heb doerak al bijna 18 jaar en ik zou dr nog wel 18 aan willen plakken als dat kon.
ze hoort bij me, ze is een deel van mijn leven
  Moderator woensdag 9 februari 2005 @ 08:14:46 #216
5428 crew  miss_sly
pi_25001465
Mijn hartje is ook veeeel te groot, tenminste, veel te groot voor mijn huisje, tijd en portemonnee
Op de sites van buitenlandse honden staan zo ontzettend veel lieverds die ik zo graag een fijn, veilig thuis zou geven! Maar vriendje is nogal bang dat het verkeerd uitpakt, dat de hond niet in onze situatie past (met toch wel wat alleen zijn). Bovendien kan hij niet verliefd worden op een foto van internet, terwijl hij net zo verliefd was op Milo als ik!
Voor Milo hoop ik dat hij niet teruggebracht wordt, zou ik vreselijk zielig vinden. Maar mochten ze hem terugbrengen, hoop ik dat ze ons bellen.
pi_25001539
Miss_Sly, wat rot.
Raar he, dat je helemaal wild kan worden van een hond die je van een foto ziet.
pi_25001601
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:56 schreef Spindizzy het volgende:
Ik kwam laatst ook een man tegen met een spaans zwervertje van nog geen 6 maanden en hij was al dat beestje zijn 5de baas
Dat snap ik dus echt niet. Die mensen weten gewoon niet waar ze aan beginnen. Als je een getraumatiseerde hond aanschaft, dan wéét je dat je daar veel tijd en dus geduld voor moet hebben. Het duurde bij Doerak meer dan een half jaar totdat ze me vertrouwde. En nu heb ik een tophond aan haar!
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 09:33:47 #219
43556 miss_dynastie
pi_25002068
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:40 schreef mallemeid het volgende:
http://home.versatel.nl/plankie/3man/ hier zijn een paar foto's van 3 van de vogels: Jakko, Charly en Turbo Jakko is ook degene die soms wel es meegaat onder de douche Charly is de witte en Turbo de grijs/witte
He, gaaf! Ik heb ook zo'n vogeltje en mijn meisje heet ook Charlie (nou ja, voor vrienden, officieel is het Charlotte ) Leuk stel hoor!!!!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:10:19 #220
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25002631
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 08:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Het duurde bij Doerak meer dan een half jaar totdat ze me vertrouwde. En nu heb ik een tophond aan haar!
Wat is de voorgeschiedenis van Doerak? Weet je die?
pi_25002711
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

He, gaaf! Ik heb ook zo'n vogeltje en mijn meisje heet ook Charlie (nou ja, voor vrienden, officieel is het Charlotte ) Leuk stel hoor!!!!
, Miss_D, wat schattig.

Ik moest er ff om lachen
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 11:28:54 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25003851
heeft er misschien nog iemand een leuke dierenfoto?
pi_25004191
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:28 schreef lady-wrb het volgende:
heeft er misschien nog iemand een leuke dierenfoto?

woensdag 9 februari 2005 @ 11:54:40 #224
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25004240
Wat een mooierd
pi_25004316

woensdag 9 februari 2005 @ 11:59:43 #226
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25004338
Mooi en lui!
  Moderator woensdag 9 februari 2005 @ 12:09:04 #227
5428 crew  miss_sly
pi_25004492
die tweede foto is echt ontzettend stoer!
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 12:46:08 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25005064
hoe is het met slapen spindizzy? gaat het al wat beter?
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:48:32 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25005100
Nee. Het is nu zelfs zo erg dat zelfs Casper vannacht vrijwillig naar beneden wilde omdat die kleine teveel aan het klieren was (konden wij wel lekker even onze benen strekken ) Maar het komt wel goed, joh
pi_25005994
Casper dacht ik ga wel beneden liggen, dat gedoe..
pi_25007184
Miss_d wat leuk Is jullie charlie ook zo lomp?

Spin misschien toch een bench aanschaffen?
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:24:16 #232
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25007252
Nee geen bench... Het komt zonder bench ook heus wel goed. Zolang Taak en ik er nog hard om kunnen lachen
pi_25007746
Natuurlijk komt het goed
pi_25011231
Ach, Smek past tenminste tussen jullie in
pi_25011350
Tardis (één van onze katten) loopt tegenwoordig mee als we gaan wandelen

Nou is dat het allereerste stukje niet erg, maar daarna moet ze subiet terug, want ik moet een grote weg over. Ik probeer altijd met Ayla te vertrekken als Tardis niet kijkt, maar vandaag bleek ze ineens naast me te lopen en ik was de grote weg al over
pi_25011419
Tinkerbell, dat is schrikken.
Ze zien meer dan we denken.
Maar hoe je dit kan voorkomen.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:43:31 #237
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25011443
Irritant is dat he! Durft de jouwe tenminste nog over te steken. Sjon besluit altijd halverwege de weg dat hij niet meer durft en blijft zitten
pi_25011468
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:42 schreef jolene het volgende:
Tinkerbell, dat is schrikken.
Ze zien meer dan we denken.
Maar hoe je dit kan voorkomen.
Wellicht door d'r op te sluiten als Ayla en ik gaan wandelen . Maar das zielig vind ik eigenlijk. Meestal zie ik haar op tijd en kan d'r dan terug sturen met een hoop lawaai, maar vandaag hebben noch Ayla noch ik haar gezien. Het smiechtje is ons gewoon in de bosjes gevolgd
pi_25011539
Ik vind het aan de ene kant altijd wel een lief gezicht.
De katten die er achter aan lopen.
Maar met een drukke weg kan ik het me voorstellen dat het niet fijn is.
Misschien is de tas die spindizzy en Miss_D hebben wel wat voor je dan kan Tardis mee
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:56:06 #240
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25011715
Of in een hondenrugzak:

pi_25011749
Dat kan natuurlijk ook, kun je er twe meenemen
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 09:42:38 #242
7074 moussy
kuttekop
pi_25019274
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Poepen ze dan niet je hele huis onder, die vogels?
ff over kakkende vogels hoor

Vrienden van ons hebben 5 grijze roodstaart papagaaien, waarvan er 2 los in huis zitten. Ze willen er nog 1 los bij, maar het wil (nog) niet erg klikken. Maar goed,d ie los zittend ie kakken alleen bij hun speelhoek in de kamer

De andere 2 is een kweekkoppel die in een voliére zitten in de tuin-garage.

Maar soms krijg je ook wel eens dit soort dingen

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25019406
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 10:10 schreef Spindizzy het volgende:
Wat is de voorgeschiedenis van Doerak? Weet je die?
Doerak kwam bij een gezin vandaan. Ze was van de oudste zoon. Die ging studeren en kon haar niet meenemen. Hij had drie Martin Gaus cursussen met haar gedaan en hij kon prima met haar (zei hij, en dat leek ook zo). Maar zijn moeder was bang voor haar. Toen ik Doerak net had, was ze agressief en wantrouwig. Ik kon haar nog nèt een riem omdoen, mocht haar verder nauwelijks aanraken. Ze hapte soms naar me en trok erg vaak haar lip op.

Misschien dat ze zich zo gedroeg omdat die vrouw bang voor haar was, misschien had ze die associatie met vrouwen. Maar wat ik wel vreemd vind, is dat die mensen bijvoorbeeld zeiden dat ze helemaal niet aanhalig is, terwijl ze nu dus dol op knuffelen is. Ik heb een beetje het idee dat die mensen ondanks alle cursussen en goede wil hun eigen hond totaal niet kenden.

Ik was trouwens geloof ik al het derde adres waar ze Doerak naartoe brachten. Als ze bij mij niet had kunnen blijven, zouden ze haar toch maar gehouden hebben (dat zou echt faliekant verkeerd zijn gegaan volgens mij). Ik snap die mensen niet die na twee weken besluiten dat een hond 'niet goed' is. Zoiets vergt geduld. Als ik een dier in huis neem, is er wat mij betreft meteen een belofte gedaan: dat dier gaat nooit meer weg. Je dumpt je vrienden toch ook niet na de eerste de beste ruzie (nou ja, sommige mensen...)?
pi_25019430
Zijn die Martin Gaus cursussen goed? Voor zover ik heb gezien is de Martin Gaus cursus de enige die bij ons in de buurt wordt gegeven, dus als we ooit eindelijk een hond hebben, zullen we daar naar cursus moeten....
pi_25019436
Geweldig, die papegaaien! Ik ben verzot op papegaaien, ze zijn superintelligent: http://www.alexfoundation.org/
pi_25019452
Die stellage voor die papegaaien is werkelijk geweldig!
Dat ziet er leuk uit!
pi_25019456
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:56 schreef miss_sly het volgende:
Zijn die Martin Gaus cursussen goed? Voor zover ik heb gezien is de Martin Gaus cursus de enige die bij ons in de buurt wordt gegeven, dus als we ooit eindelijk een hond hebben, zullen we daar naar cursus moeten....
Ik heb geen flauw idee. Ik heb ze zelf nooit gedaan. Doerak kan een paar flauwe kunstjes, maar ze is niet supergehoorzaam. Maar dat hoort ook niet bij het type hond (stabij/wetterhoun). En ik verwacht helemaal geen absolute gehoorzaamheid van ze.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 10:06:02 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_25019530
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Geweldig, die papegaaien! Ik ben verzot op papegaaien, ze zijn superintelligent: http://www.alexfoundation.org/
Ja het is echt heel erg leuk!!

Ik hoop ook nog altijd dat ze een keer ene gróót nest met baby-rood-staartjes krijgen, want dan gaan wij gastouderen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_25019557
Babypapegaaien zijn zó lelijk.
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:09:47 #250
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25019581
Moussy: dat ziet er wel heeeeel stoer uit! Beter dan zo'n kanarietje dat zit te verpieteren in een kooitje. Vind vooral die spin op de onderste foto leuk

Lupa:
quote:
Ik snap die mensen niet die na twee weken besluiten dat een hond 'niet goed' is. Zoiets vergt geduld.
Dat snap ik ook niet. Ik heb gelezen dat het sowieso een jaar duurt voor een hond zich redelijk heeft gesetteld in een nieuw huis. Dat je daarna pas de echte hond te zien krijgt. Hier klopt dat aardig: Casper begint nu een paar karaktertrekken te laten zien die we eerste nauwelijks zagen. Arme hond, gooien we zijn hele leven weer op zijn kop door er zo'n klein monster bij te zetten

Wat sneu dat die vrouw zo bang was van haar eigen hond. Dan zit niemand op zijn gemak in dat huis. Vrouw niet en Doerak niet.
quote:
Als ik een dier in huis neem, is er wat mij betreft meteen een belofte gedaan: dat dier gaat nooit meer weg.
Hier precies hetzelfde al roep ik nog steeds minstens eens per dag dat wat mij betreft die pup wel weer wegmag Maar mooi dat hij blijft, heb er nu 4 weken drukte, slapeloosheid en zowat alleen maar verbieden en hartverzakkingen omdat hij alles opvreet wat hij tegenkomt opzitten dan wil ik straks die 15 jaar keurig opgevoede, speelse en blije hond ook meemaken.

De dieren horen hier bij het gezin, in voor en tegenspoed. Klinkt heel heftig maar ik vind dat als je een beest in huis haalt dan ben je het aan dat dier verplicht je best te doen dat dier een waardig bestaan te geven. Ook als dat tijd, moeite en geld kost.

En je andere hond? Heb je die als pup gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')