quote:Als mijn XT binnen is heb ik LX voor en XT achter, shifters zijn deore.
maar dat hoef je idd niet tevertellen. ik heb em goed schoongemaakt. ook de wielen er even uit etc. goed in de teflon en cordo PTFE spray (dus ook de troep tussen de tandwielen weggehaald )
wil jij je stuurtje nog?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:49 schreef Benjamos het volgende:
zozo... dat maakt zomaar een nieuw topic ......
Ben jij wel zo belangrijk ventje
Ik was ontopic heurquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:56 schreef Benjamos het volgende:
ik heb je rekeningnummer knulletje en ondergrondse cons ! (yea right:P)
Maargoed mister Important.. zullen we weer ontopic gaan?
jepquote:Op maandag 7 februari 2005 17:15 schreef juliusbackpacking het volgende:
dat is onder de inkoopprijs?
Van welk jaar zijn die Epics? Waarom gaan ze zo goedkoop weg? Zijn het gekke maten ofzo? Waar? Wanneer? Een vriend van mij heeft wel interesse (ik heb zelf niet echt nog een fiets nodig en heb net nieuw snowboard + bindingen etc gekocht, dus ook niet echt geld ervoor )quote:Op maandag 7 februari 2005 13:40 schreef hellmondunited het volgende:
Even niet om te spammen, maar voor geinterresseerde.. bij mij op t werk gaan ze binnen nu en 2 maanden epics er uit pleuren voor prijsjes tussen de 1100 en 1500 euro
Wat waar hoe wanneer? En ook nog een beetje normale maten?quote:Op maandag 7 februari 2005 13:40 schreef hellmondunited het volgende:
Even niet om te spammen, maar voor geinterresseerde.. bij mij op t werk gaan ze binnen nu en 2 maanden epics er uit pleuren voor prijsjes tussen de 1100 en 1500 euro
voor één s-works heb je gerust die 2 fietsen die ik wilquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:38 schreef Benjamos het volgende:
Ja daaag... jij probeert net je Sworks in stukjes te verkopen eikel En dan moet er zo nodig een racefiets komen
ts.... Gaat ff een epic kopen....
ow? morgen gaat hellmondunited anders mooi "het dak van Brabant" rijdenquote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:34 schreef Benjamos het volgende:
soo tr00
quote:Op donderdag 17 februari 2005 11:19 schreef Benjamos het volgende:
Is zometeen een Thomson stuurpen rijker !! WOEHOE :d
thomson elite wel te verstaan hequote:Op donderdag 17 februari 2005 11:19 schreef Benjamos het volgende:
Is zometeen een Thomson stuurpen rijker !! WOEHOE :d
JE BENT GESTOORD! hahaha nee sorry daar ga ik echt niet heen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:33 schreef Trainspotter het volgende:
Ik weet dat er hier niet zo veel wedstrijdrijders rondposten, maar toch: zijn er nog mensen die morgen zo gek zijn om bij -1 en noordoost 5 de strandrace van Den Helder gaan rijden?
Ik dus wel, . Heb er geen zin in, maar er moeten punten worden gescoord.
quote:Thijs Al wint Rabo Strandrace 2005
Thijs Al kwam vandaag in Den Helder als winnaar over de streep in zijn eerste wedstrijd voor het Giant Racing Team. Ploeggenoot Bart Brentjes werd derde achter Jan Wevers. Bij de dames won Caroline Slikker. Judith van Leeuwen en Franciska de Vries werden tweede en derde.
Het was een zware race vandaag in Den Helder. Er stond een harde, ijskoude wind en af en toe werden de rijders nog even extra getergd door lichte sneeuwval. Gelukkig maakte het zonnetje het nog enigszins dragelijk. Het strand was breed en redelijk goed te rijden langs de kustlijn. Zoals velen al voorspeld hadden was het kunnen “lezen” van het strand doorslaggevend voor succes.
Al vrij snel na de start maakte zich een kleine kopgroep van vijf man los met daarin de drie mensen die uiteindelijk op het podium zouden eindigen. Daarachter volgde een groep van achtervolgers van ongeveer zes man. De voorsprong van de kopgroep was echter al snel zodanig groot dat het duidelijk was dat de winnaar uit deze groep zou komen.
Op de heenweg kon er met de wind in de rug stevig doorgereden worden, snelheden van rond de veertig kilometer per uur werden gemeld. Ongeveer halverwege de heenweg verliet het parcours even het strand om een lus door Callantsoog voor het publiek. Bart Brentjes kwam als eerste het strand weer op, met de rest van de kopgroep dicht achter zich aan.
Na het keerpunt in Petten kregen de renners de wind vol van voren. De hoge snelheid van de heenweg wordt nu bijna gehalveerd. Gedurende de terugweg bleef de status binnen de wedstrijd redelijk ongewijzigd. Om en om werd er op kop gereden en ontsnappingspogingen kwamen weinig voor of werden snel in de kiem gesmoord. Kort voordat de renners het strand weer af moesten om de laatste vijfhonderd meter naar de finish af te leggen waagde Thijs Al een poging. Hij wist snel een redelijk afstand tot de rest van de groep op te bouwen en leek in een goed positie te zitten voor de overwinning. Bij de strandopgang liep hij echter vast in het mulle zand. Van de kopgroep wist Jan Wevers als enige de opgang fietsend op te komen. De voorsprong van Thijs Al bleek echter te groot, hij zette de eerste wedstrijd van dit seizoen op zijn naam.
thijs al, mijn heldquote:Op zondag 27 februari 2005 20:22 schreef Benjamos het volgende:
en het moraal van het verhaal ?
mietjeequote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:45 schreef Benjamos het volgende:
Zijn er nog mensen die gaan fietsen dit weekend? Ik zou wel willen.. maar heb vandaag mn voet bezeerd toen ik uitgleed :$
Pfff.....
(tevens kleine topic-kick )
Pcies, geen regen is lekker weer. In het bos krijg je het toch niet snel koud. Met die sneeuw van anderhalve week geleden was het echt geweldig rijden.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:40 schreef FHR het volgende:
Het is nu toch lekker weer?
Jazekerrrr!quote:Zijn er al mensen met specifieke plannen voor komende lente/zomer?
Ah, cool. In Wales schijn je inderdaad zeer goed te kunnen fietsen. Voor mij valt er ook nog genoeg te ontdekken wat dat betreft.quote:Ik ga dit jaar ws. eens niet naar de Alpen. Kan nl. redelijk goedkoop naar Ierland, hoop dat het daar goed fietsen is. Op de terugweg gaan we in ieder geval nog een paar bikeparks in Wales etc bezoeken.
Klinkt goed. Paar vrienden van mij gaan de Cristalp rijden, maar ik kan helaas niet meedoen ivm hertentamens....quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:54 schreef Trainspotter het volgende:
- Eind april een week naar het BIKE-festival aan het Gardameer, afgesloten met een marathon van 100 km.
- Begin juni een lang weekend naar het BIKE-festival van Willingen, ook afgesloten met een marathon.
- Half juli het hoogtepunt: de Transalp.
Ah, cool. In Wales schijn je inderdaad zeer goed te kunnen fietsen. Voor mij valt er ook nog genoeg te ontdekken wat dat betreft.
lijkt me een strak planquote:Op woensdag 16 maart 2005 09:32 schreef FHR het volgende:
Tja, conditie goed punt ...... Ennuh over 2 jaar dus een Fok! Transalp-team?
Al zou je zoiets als invoerrechten moeten betalen (of wat dan ook): de grensposten zijn al een tijdje verlaten in Nederland, maar dat zal je vast al zijn opgevallen, . Maar wellicht dat je gezeik krijgt met garantie als het frame doormidden breekt?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:17 schreef Modus het volgende:
Over die Canyon trouwens, volgens mij is die officieel niet in NL te krijgen. Kan je in Duitsland een fiets kopen en deze zomaar meenemen naar NL of krijg je dan gedoe aan de grens?
Frame breken zal wel niet zo'n vaart lopen bij mij, gezien wat ik er mee doe. Ik ben nog ff door aan het zoeken hoe dat werkt met zo'n web-only seller. Bv. met de juiste maat bepalen. Dit is hem trouwens:quote:Op zondag 20 maart 2005 17:57 schreef Trainspotter het volgende:
Al zou je zoiets als invoerrechten moeten betalen (of wat dan ook): de grensposten zijn al een tijdje verlaten in Nederland, maar dat zal je vast al zijn opgevallen, . Maar wellicht dat je gezeik krijgt met garantie als het frame doormidden breekt?
Voorvork waar je makkelijk een setje zwaardere veren in kan zetten, of één met Air Assist. En gewoon XT is over het algemeen wel sterk genoeg voor zwaardere rijders. En lekker stevige velgen/spaken (Mavic XM321 + DT 2.0 ofzo). Een beetje freeride/enduro spul dus.quote:Op zondag 20 maart 2005 19:01 schreef Modus het volgende:
[..]
Plus dat ik er nog niet uit ben wat wel en niet te monteren als zwaardere rijder. De meningen daarover verschillen nogal. .
Kijk hier heb ik wat aan. Nou viel mij wel op dat die XM321 relatief breed zijn, terwijl ik waarschijnlijk Michelin Jet S (of vergelijkbaar) banden ga monteren, die volgens mij wat smaller zijn. Zou dit problemen geven? En zou bv. de DTSwiss FR 6.1d ook voldoen? Ook zeer robuust, lijkt me, en een ietsiepietsie smaller.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:09 schreef FHR het volgende:
Voorvork waar je makkelijk een setje zwaardere veren in kan zetten, of één met Air Assist. En gewoon XT is over het algemeen wel sterk genoeg voor zwaardere rijders. En lekker stevige velgen/spaken (Mavic XM321 + DT 2.0 ofzo). Een beetje freeride/enduro spul dus.
Die XM321s zijn 28mm en volgens mij zijn de DT Swiss 25mm. Maar de Mavic's zijn 24 euro tegen 75 voor de DT's (dan is voor mij de keuze snel gemaakt). Smallere banden kunnen op die velg (volgens Mavic-site zelfs 1.0) maar ik zou zelf juist iets bredere nemen omdat je dan geen absurd hoge bandenspanning hoeft te gebruiken om snake-bites te voorkomen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:26 schreef Modus het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik wat aan. Nou viel mij wel op dat die XM321 relatief breed zijn, terwijl ik waarschijnlijk Michelin Jet S (of vergelijkbaar) banden ga monteren, die volgens mij wat smaller zijn. Zou dit problemen geven? En zou bv. de DTSwiss FR 6.1d ook voldoen? Ook zeer robuust, lijkt me, en een ietsiepietsie smaller.
[afbeelding]
Whehe.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:21 schreef Trainspotter het volgende:
Mijn oude bidonhouder woog 47 gram, dus toch weer 38 gram bespaard, .
Jazeker, da's het mountainbikemekka van de lage landen. Als je nog niet zo heel erg geoefend bent kun je wellicht eerst eens naar Zuid-Limburg gaan. Dat is net iets minder heftig, maar je hebt er een aantal vaste routes waar je je uitstekend op kunt vermaken.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:41 schreef Mar10Segovia het volgende:
Klein vraagje... volgens mij ben ik hier wel aan het goede adres.
Ik ben met een stel vrienden van plan om eens een weekendje erop uit te gaan en ergens te gaan mountainbiken. Nu hebben we Houffalize in de Ardennen op het oog.
Is dat wat?
Oke dan, klinkt goed.quote:Op zondag 27 maart 2005 19:00 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Jazeker, da's het mountainbikemekka van de lage landen. Als je nog niet zo heel erg geoefend bent kun je wellicht eerst eens naar Zuid-Limburg gaan. Dat is net iets minder heftig, maar je hebt er een aantal vaste routes waar je je uitstekend op kunt vermaken.
Tja, ik heb jaren geleden een BBB bril gehad, een soort Oakley Eye Jacket look-a-like (die waren toen 'hip'). Maar daarvan is het frame spontaan gesprongen (een vriend van me had 'em ook, die heeft toen onder garantie een nieuwe gekregen die ook op dezelfde manier kapot ging). Dus ik ben niet echt overtuigd van de kwaliteit van BBB brillen. Maar zoals ik al zei, dat was jaren geleden en bij dat ene model. Ik zou iets meer uitgeven en een echte kwaliteitszonnebril kopen (Oakley, Adidas, Dragon, Smith etc).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:59 schreef Benjamos het volgende:
Jullie slaan wel glashard mijn brillenvraag over zien jullie dat
Oakley.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:28 schreef Benjamos het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een sportbril. Ik heb nu een plastic ding... en staat niet echt "hip"
Iemand suggesties? ik wil dr niet veel meer aan uitbesteden dan 50/60 euro... dat vind ik al best veel voor een bril namelijk.
Om eerlijk te zijn.. fietsen in die prijs categorie vallen meestal na een jaar helemaal uit elkaar.. Dan kun je beter iets meer uitbesteden, dan gaat ie ook een stuk langer mee. Goedkoop is vaak duurkoopquote:Op donderdag 7 april 2005 20:14 schreef fs180 het volgende:
maar heb je enig idee of de bovenste beetje te doen is.. en niet na een jaar uit elkaar gaat vallen
Geen probleem hoor, wat is nou de kans dat ze je überhaupt stoppen aan de grens ter controle.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:17 schreef Modus het volgende:
Over die Canyon trouwens, volgens mij is die officieel niet in NL te krijgen. Kan je in Duitsland een fiets kopen en deze zomaar meenemen naar NL of krijg je dan gedoe aan de grens?
breeman is een afzetter!quote:Op donderdag 7 april 2005 20:43 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, wat is nou de kans dat ze je überhaupt stoppen aan de grens ter controle.
Ik heb zelf ook een complete fiets in losse onderdelen in duitschland gehaald...je zou vrij gek zijn als je het niet doet...scheelde me zo'n 1500 euro op een complete fiets
(Principia Alu Frame, Rock Shox SID voorvork, XT/XTR groep, Mavic wielen en een hoop Ritchey WCS zooi...probeer dat maar eens hier bij breeman te bestellen hellmond )
Neehoor, rommel herken ik ook zonder specificaties.quote:Op donderdag 7 april 2005 19:08 schreef hellmondunited het volgende:
hmm tja zou de specificaties van die andere fiets moeten zien, voordat ik kan oordelen
hahaha ja dat had ik m ookal wijs gemaaktquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:21 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Neehoor, rommel herken ik ook zonder specificaties.
Je krijgt toch zoiets van aluminium velgen, Shimano derailleur. maw rotzooi.
Hij roest op de folder, en als je hem langer dan 1 jaar wilt hebben moet je er vooral niet op fietsen. Zeker niet geschikt voor in het terrein.
Sorry maar het is rommel, neem een stadsfiets voor je rit naar skool, 2dehandse batavus oid.
aldi fietsen ookquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:37 schreef fs180 het volgende:
stadfietsen zuigen de pan uit man, aangezien dit een mtb topic is weet je dat vast zelf ook
Cross Country fietsen ookquote:
je zoekt ruzie?quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:48 schreef RonaldMcD het volgende:
[..]
Cross Country fietsen ook
[afbeelding]
Ja, dat is een Specialized. P.3, Planet-X Knifen, singlespeed, 8" Hayes schijf en bruut.
Nee hoor, stelletje spandexriddersquote:
Spanwattes?quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef RonaldMcD het volgende:
[..]
Nee hoor, stelletje spandexridders
Jij gaat dus liever voor the hard way: broek tussen ketting en daardoor ballen op de stang? Kinky!quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef RonaldMcD het volgende:
[..]
Nee hoor, stelletje spandexridders
And we have a winner! Hehe, leuk dat je hapt Ik heb niks tegen XC-ers (behalve als ze me in de weg rijden). Ik heb het zelfs een jaar in de wedstrijden volgehouden (don't ask). Street is meer mijn ding, afstanden rijden heb ik wel gehad.quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:10 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Jij gaat dus liever voor the hard way: broek tussen ketting en daardoor ballen op de stang? Kinky!
Alhoewel, die streetventjes staan toch driekwart van de tijd maar wat te ouwehoeren. De kans dat van die drie pedaalomwentelingen per rit je broek tussen de ketting gaat is natuurlijk ook niet al te groot.
Ontopic (dus geen aldi- en streetverhalen): zondag mijn eerste marathon van het jaar. 3 x 40 km door het Sauerland. Ik heb er niet echt veel zin in, maar het is wel een supergoede training voor de Transalp. Daarna een week biken rond het Gardameer, dat wordt natuurlijk fantastisch.
Jazeker. Net terug van een week fietsen in de bergen rond het Gardameer. Het weer was in het begin niet te best. In de nacht van zondag op maandag was er op de toppen nog sneeuw gevallen. Onze tocht op maandag naar een pas op 2050 meter hoogte strandde dan ook op 1600 meter, omdat de weg daar nog vol met sneeuw lag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:26 schreef FHR het volgende:
Iemand nog leuke fiets-verhalen/mededelingen/vragen?
quote:
Die cassettequote:
aah jij weer!quote:Op zondag 15 mei 2005 20:49 schreef Benjamos het volgende:
Ik kon het niet laten:
[afbeelding]
Foto van mijn fiets:
[afbeelding]
Mijn rollamajig:
[afbeelding]
Mijn net nieuwe crankset:
[[url=http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480011.jpg[img]
Een kleine actiefoto
[img]http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480005.jpg]afbeelding[/url]]
Eh.... juistquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:29 schreef MasterDisaster het volgende:
Leuk hoor hier mijn nieuwe vork ook maar ffe showen:
[[url=http://img173.echo.cx/img173/9083/newvork19hi.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img173.echo.cx/img173/4098/newvork27en.th.jpg]afbeelding][/URL]
Damn...wat is dat ding groot! En die bar-ends, ben je van plan een varken aan 't spit te rijgen? Is dat je normale zadelhoogte? Dan zou ik een kleinere hebben genomen, maar ja dat is persoonlijke voorkeur. Mooi frame dat wel en leuke onderdeeltjes, 180mm Louise FR voor en achter?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:13 schreef Modus het volgende:
OK, zoals beloofd eindelijk wat pics van mijn Rotwild:
[knip]
Tsja ik fiets ook XL(22,5) hoor maar voor dagelijks gebruik rij ik 21,5(helaas zijn de giant 05 modellen alleen 20inch of 22,5inch ,ik vind persoonlijk de 22,5 veel beter rijden. Op de 21,5 heb ik ook het zadel helemaal naar achteren. Als jij dit goed vind voelen zo moet je je niet laten ompraten door anderen. Wel vind ik dat je zadel laag staat tegenover je frame maar als je armen daarintegen lang zijn en je benen korter kom je gewoon zo uitquote:Op zondag 22 mei 2005 22:57 schreef Modus het volgende:
Ja die framegrootte, daar ben ik nu dus over aan het twijfelen na opmerkingen van verschillende mensen. Volgens metingen zou dit de goede maat moeten zijn, maar hij oogt idd best groot. Hij voelt verder goed aan. Mijn BBM is 89 bij 186m en volgens verschillende meettabellen kom ik dan echt op deze maat uit.. Maar ik ga dit nog verder uitzoeken. Wil eik nog een keer op een maatje kleiner gaan proefrijden. . Alleen jammer dat ik daar nu pas achter kom. .
Remmen zijn Louise FR 180mm v/a, voor extra remkracht idd.
En ook ff op de vorm letten.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:13 schreef FHR het volgende:
Een helm moet in ieder geval goed passen. Logisch, maar toch zie je nog regelmatig mensen met een niet goed passende helm rijden. Er zijn 'one size fits all' helmen, maar je kan vaak toch beter een helm met verschillende maten nemen, die passen (als je de goede hebt) meestal toch net iets beter.
Afgelopen weekend in Zuid-Limburg was alquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
En dan je benen openhalenquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
Terschelling, maar in de duinen kan je lekker scheuren hoor op het strand ook. Alleen dat laatste doe ik liever niet omdat ik dan grondig moet schoonmaken Ik ga binnenkort maar eens wat klote takken weghalen en jumps aanleggen ben benieuwd hoelang ze ditkeer blijven staan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef FHR het volgende:
Waar is 'hier in het bos'? Dan weet ik dat ik daar niet naar toe moet!
Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broek . Bij mij gaat de lange broek pas uit bij een graad of 15.quote:Op donderdag 26 mei 2005 08:49 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!
Stelletje heaumeau's die in het voorjaar met lange broeken fietsen, dat is voor als het 10 graden aan het vriezen is
2 pakkies zware shag per been, niks mis meequote:Op donderdag 26 mei 2005 13:16 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broek . Bij mij gaat de lange broek pas uit bij een graad of 15.
staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruimingquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:27 schreef Uddel het volgende:
Hej mensen, vraagje.. ik wil een mountainbike gaan kopen misschien, en wat kan ik het beste nemen voor een beginner, voor niet al te veel geld..? Het hoeft niet bijzonder te zijn, maar wel goed.
Hopelijk kunnen jullie me iets helpen.
wtf het lijkt wel een dranghek daarintegen is het wel een zeer unieke fietsquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:00 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]
.
Ik kan me een plaatje herinneren met volle banden en de 'vork' gewoon omhoog. Ms weet iemand die te staan? Apart ding wel. .
En wat vinden jullie van de fietsen bij Matrabike? www.matrabike.nlquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruiming
[afbeelding]
voor 675,--
of een Specialized hardrock comp met alivio en Manitou Six voor 399,--
[afbeelding]
bovenste is aanmerkelijk beter maar past misschien niet in je budget.
Zijn allebei 21 inch dus enige lengte is vereist >1.80m
quote:Op zondag 29 mei 2005 13:48 schreef Uddel het volgende:
Matrabike
Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?quote:Op zondag 29 mei 2005 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De goedkope fietsen zijn niks:
Omdat Matra uitermate matige onderdelen monteert, onder andere.
Omdat je voor dat geld beter geen full suspension kunt kopen omdat dan
-Het veersysteem weinig voorstelt
-Er nog meer beknibbeld moet worden op de onderdelen.
De duurdere fietsen (zo vanaf 600 euro) zijn wel aardig
Als je lekker goedkoop een mountai... uhh een fiets wilt kopen om 1,5 jaar mee naar school te fietsen of door de stad te rijden. PRIMA!! langer dan 1,5 jaar gaat het niet mee, en het terrein moet je helemaal niet ermee in gaan.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:31 schreef Uddel het volgende:
[..]
Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?
Allereerst: als je werkelijk een beginner bent dan kunnen de Ardennen en de Alpen qua benodigde rijvaardigheden nog wel eens te hoog gegrepen zijn. Je hebt voor dat terrein ook een behoorlijke conditie nodig. In Groningen wordt binnenkort trouwens een Bikepark geopend: http://www.dirty-pages.net/nieuws/bikepark_groningen_vervolg.html. Daar kun je al behoorlijk je techniek verbeteren denk ik. In Gieten (bij Assen) is het ook mooi fietsen. Daar worden dan ook elk jaar belangrijke veldrijd- en mountainbikewedstrijden georganiseerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:04 schreef Poeps het volgende:
Ik zoek een fiets waarmee ik zowel op de weg als op terrein uit de voeten kan. Wellicht is het goed te weten dat ik rond de 1.85 meter ben (dus gemiddeld). De fiets mag niet meer kosten dan ¤500,-. En misschien ten overvloede: ik ben een beginner.
Het moet een fijne vakantiefiets zijn die in de Ardennen, Alpen en Andere Gebergten zijn mannetje staat. Maar als ik thuis ben, wil ik graag eens een blokje om maar je vindt hier in Groningen geen visitekaartjes waar heuvels op staan hoger dan twee meter.
Ketting en tandbladen hebben de meeste reiniging nodig. Ik doe het met gewoon sop of speciale ontvetter en een ordinaire afwasborstel. Met water afspoelen, met een ouwe doek schoonmaken en in de olie zetten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:41 schreef five2one het volgende:
Welke onderdelen zijn kritisch wat betreft het reinigen en hoe kan ik die onderdelen het best reinigen?
Hoe zit het nu precies met de bandenspanning? Vroeger crosste ik meestal met de banden goed hard, maar ik kreeg ze van de lbs vrij soft.
Ik heb nu nog gewone pedalen, maar ik begrijp dat die pedaaltjes waar je je schoenen in kunt klikken (kom even niet op de naam) aanmerkelijk beter zijn. Is er verschil tussen verkrijgbare pedalen en welke zijn het beste?
naar je lbs gaan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.
Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mute_Me het volgende:
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven )
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Beetje lastig om te zeggen wat het is. Is het het voorderailleur of achter? Je kan inderdaad naar de fietsenmaker gaan en het laten doen, dan moet je alleen wel even vragen of je mag kijken terwijl hij 't doet, anders leer je het nooit zelf en heb je kans dat je er voor blijft betalen....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.
Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
13 idd, ja verhouding is niet optimaal, liever 38 voor gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
wel de goede maat? (moet haast wel) bij mij moet het soms met zn tween om een band erop te krijgen. zolang je niet met bandenlichters gaat klooien moet het goed gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Dat is echt een gigantische kloteband om voor het eerst te monteren. Je kunt wat zeep gebruiken om het te vergemakkelijken. Ik had ook de blaren op mijn handen staan toen ze er eindelijk omheen zaten. Fietshandschoentjes aantrekken kan dat misschien voorkomen .quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Yep, zaterdag en zondag zijn de grote dagen. Voor mij niet helaas, want ik loop al ruim drie weken te kloten met een peesontsteking bij mijn knie. Over 17 dagen begint de transalp, dus ik neem liever geen risico nu.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:35 schreef Mute_Me het volgende:
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Daar durf je toch niet eens op te gaan zitten? .quote:Frame: Scott Scale Limited Large '05 1064 g
Fork: RockShox SID World Cup tuned 984 g
Headset: M2Racer w/ Schmolke cap 36 g
Stem: Extralite Ultrastem UL2 100mm 92 g
Stem Spacers: Carbon 4 g
Handlebar: Schmolke TLO 68 g
Grips: Procraft Superlite 8 g
Brake Lever: Extralite Ultralevers 64 g
Brakes: Steinbach with B-T-P Pads 154 g
Crankset: Storck Powerarms 316 g
Chainrings: MGM carbon 44x94, 44x94, 20x58 47 g
Chainring bolts: Extralite aluminium 12 g
Bottom Bracket: New Ultimate Scandium incl. bolts 122 g
Pedals: Crank Bros. Triple Ti 187 g
Shift Lever: Sachs Quarz tuned 115 g
F-Der: BTP Campagnolo 68 g
R-Der: BTP Carbon 103 g
Chain: Wippermann Titanium 222 g
Cassette: Steinbach 11-26 118 g
Wheelset: Soul Kozak, DT 1.5/1.8 spokes/nipples, Notubes ZTR rims, Ritchey rim tape 1173 g
Tubes: Continental Supersonic Race 26" 90 g
Tires: Maxis Flyweight 330 597 g
QR: Tune Skyline time trial skewers 17 g
Seatpost: Schmolke TLO 31.6 x 300mm w/ shim 105 g
Seatpost clamp: Scott aluminium 14 g
Saddle: Tune Concorde 45 g
Cables and Housing: Magura/Power-Cordz/Tune 57 g
Total: 5878 g
Is gewoon vaste fietspomp. Barmetertje is los, is voor de auto, maarja met die autoventielen kan dat metertje daar ook op.quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:30 schreef juliusbackpacking het volgende:
wat voor pompje? handpompje? goedkoop? ja dat kan.
vaste pomp(met manometer uhh kijk je pomp eens na )
ach, ze verkopen ook andere merken fietsen.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 01:09 schreef Mute_Me het volgende:
[quote]Op donderdag 14 juli 2005 12:44 schreef HPoi het volgende:
(official Gazelle dealer)
sorry heb het niet zo op gazelle.
Voor op de weg zal de band die je nu hebt vast heel goed zijn. maar echt door de modder zou ik er niet mee gaan. (of je moet vieze schoenen willen)
Deel deze aanbieding met ons broeder!! <<?link?>>quote:Op maandag 18 juli 2005 15:11 schreef Benjamos het volgende:
Ik heb nieuwe wielen gekocht
En wel deze set:
-Felge: Mavic XM-317 / 36 gaats/ Allround Cross-Country / UB-Contol / Maxtal
- DT DD Swiss Speichen 2,0mm/1,8mm/2,0mm
-Naven: Shimano XT voor + achter (FH-M760 und HB-M760)
-Kleur: Velg zilver / Naven zilver
- DT Swiss Niro 2,0mm/1,8mm/2,0mm / Messingnippels
[[url=http://img341.imageshack.us/img341/7624/wieletjes3wq.th.jpg]afbeelding][/URL]
En dat voor slechts 99 euro, uit dld uiteraard
Me is blij
ah nice. niet teveel voor betaald mag ik hopen?quote:Op maandag 18 juli 2005 21:06 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik heb laatste andere remschijven van Avid gemonteerd:
[[url=http://img325.imageshack.us/img325/1166/brakedisc9en.th.jpg]afbeelding][/URL]
ha GreenFuryquote:Op maandag 18 juli 2005 21:06 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik heb laatste andere remschijven van Avid gemonteerd:
[[url=http://img325.imageshack.us/img325/1166/brakedisc9en.th.jpg]afbeelding][/URL]
Inkoopsprijsje maar alsnog duurquote:Op maandag 18 juli 2005 21:22 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ah nice. niet teveel voor betaald mag ik hopen?
Ik zou zelf geen sport fiets kopen bij halfords (omdat ik er werk(te)) en weet dat je voor het geld vast wel bij een betere winkel iets kan kopen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:36 schreef Fixers het volgende:
Even vraagje over racefietsen.
Ik zga bij de halfords dat ze daar fietsen van Renault verkopen. De fransoos is niet alleen maar Createur d'Automobile maar ook van de bicyclette. Maar op het web vindt ik er nergens wat over. Iemand een idee of de fietsen van renault beetje wat zijn? In het speciaal de racefiets (met shimano sora 16 speed). De prijs is wel aantrekkelijk, zo onder de 500 euro.
Ik liep vandaag zo eens binnen en het viel me op. Die renault fietsen. Maar ik kan er op het web niets over vinden, niet bij renault en niet bij halfords.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:53 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen sport fiets kopen bij halfords (omdat ik er werk(te)) en weet dat je voor het geld vast wel bij een betere winkel iets kan kopen.
je kan iig beter krijgen voor het geldquote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik liep vandaag zo eens binnen en het viel me op. Die renault fietsen. Maar ik kan er op het web niets over vinden, niet bij renault en niet bij halfords.
Overjarige modellen Ik zit er niet mee om met een modelletje te rijden van een jaar of ouder. Mijn 'gewone'fiets was ook al bijna 2 jaar oud voor ik 'm kocht. Daar kon dus nog wel aardig op afgedongen worden. Feit dat het mijn 4e nieuwe fiets in 5 jaar was bij dezelfde winkel heetf ook wel meegeholpen.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
als ik jou was zou ik nog even wachten. Veel winkels zijn nu met de 2006 collectie bezig, en aan het eind van het jaar komende de opruimingen. Dan koop je een 2004/2005 model met flinke korting.
Dan heb je wat beters dan een halfords karretje met sora
Wie wil er nou op een fiets rijden waar tany op staatquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:55 schreef Uddel het volgende:
Offtopic:
Ik zat op 12gotrading te kijken, en waarom zou deze fiets toch zo afgeprijst zijn? Wie wil daar nu op rijden..? (Buiten het feit dat de onderdelen waarschijnlijk niks bijzonders zijn )
[afbeelding]
Jij begrijpt hetquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:21 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Wie wil er nou op een fiets rijden waar tany op staat
elke fiets heeft onderhoud nodig. gazelle is prijs kwaliteit verhouding kut dus ik zou voor iets anders kiezen. check http://www.bike2build.nl wat je voor je geld ongeveer zou kunnen kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:50 schreef inferno2 het volgende:
mensen ik was op zoek naar een goede en degelijke mountainbike, waar ik weinig omkijken naar heb.
ik hou wel van sportief fietsen dus hij moet tegen een stootje kunnen, zelf had ik de gazelle extreme in gedachte, heeft iemand ervaring met deze fiets en/of heeft iemand een andere aanrader
Ja, maar daar gaat het niet om. Ik hèb er al 1, maar hij werkt (volgens mij) niet goed. Dus ik wil graag gebruikerservaringen horen over hoe zo'n ding af te stellen en mijn eigen handelaar is voorlopig even geen optie.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:07 schreef Mute_Me het volgende:
3 seconden zoekwerk
Fox Racing Shox F100 X
http://www.mtbr.com/revie(...)product_124278.shtml
Fox Racing Shox F80X
http://www.mtbr.com/revie(...)product_124275.shtml
http://www.mountainbike.nl/forumquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 14:32 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het niet om. Ik hèb er al 1, maar hij werkt (volgens mij) niet goed. Dus ik wil graag gebruikerservaringen horen over hoe zo'n ding af te stellen en mijn eigen handelaar is voorlopig even geen optie.
heeeeeeeeleee dikke shitquote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:33 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Ik zat net ff naar mountainbikes te kijken en ik vond deze bike wel interessant:
Stonewell silver star 4.0
Frame: 26"x1.95, Hi-ten, TIG gelast, vering, C.P., maat: 20"
- Vork: Hi-ten, TIG gelast, vering, geschilderd
- Handvaten: Staal, dia 22.2x580 mm, S.F., nieuw ontwerp stuureinden
- Remmen: Alloy hendels, staal, zwart, V-remmen
- Zadel: PVC, MTB type
- Crank Sets: Staal, w/plastic spider en beschermer
- Velgen: 26”, alloy, zilver
- Banden: 26” x 1.95, zwart
- Voor- en achternaven: Staal, C.P., KEYIN
- Versnelling: SHIMANO 21-speed Revo Shift, derailleurs en index freewheel
- Kleur: CHROOM
12 maanden frame-garantie
Plaatje:
http://www.aximax.nl/cata(...)tainbike-pi-426.html
Wat denken jullie ervan, is dit een leuke bike om mee te beginnen of is het gewoon dikke shit?
Heeft iemand ervaring met aximax.nl ?
alles en dat is geen flauwe grap.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:00 schreef kartoffelschnitzel het volgende:
Wat is er precies shit aan?
119 euro lol, dan kan je dus wel verwachten dat ie binnen een jaar kapot is...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:22 schreef hellmondunited het volgende:
wat vragen ze hier eigenlijk voor?
versnellingsdraad juist iets slapper zettenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:27 schreef HPoi het volgende:
ah, tyfus, heb ik voor de vakantie nog al mijn versnellingen afgesteld, week mee gereden, werkte perfect. Ben ik net terug van vakantie, ga ik gisteren fietsen komt die ***versnelling niet op het kleinste tandje, lukt alleen als ik het achterwiel wat laat bouncen tijdens het fietsen. Kwestie van versnellingsdraad wat aanspannen? Of weer opnieuw afstellen?
ja de meest rechtse achter idd. H schroef dus ietsje naar buiten draaien.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Je bedoelt het meest rechtse tandwieltje achter? (de 11)
Als ie daar niet opkomt moet je het 'H' schroefje op de achterderailleur wat losser draaien.
Ja? Maar hoe zo dan? Als ik het strakker draai dan gaan de versnellingen toch eerder over dan eerst? Wat gebeurt er als ik hen slapper stel?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:11 schreef The_S het volgende:
[..]
versnellingsdraad juist iets slapper zetten
Voortste en achterste ketting kooi afstellen dmv H en L schroeven (volgens het boekje) en dan ook nog de gripshifts afgesteld. En alles is blinkend schoon, heb ik toen ook gelijk gedaan. En uiteraard geolied, beetje teveel zelfs er ligt nu af en toe nog steeds olie onder mijn mountainbike.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:11 schreef juliusbackpacking het volgende:
btw wat versta jij onder afstellen(wat je voor je vakantie gedaan hebt).
oke, zal het eens checken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 18:54 schreef juliusbackpacking het volgende:
olie onder je bike? het is geen oude auto hoor
Normaal gesproken is het niet nodig om het bereik van je derailleur af te stellen. Ik bedoel je kabelspanning kan je afstellen, je bereik is 1 keer instellen en daarna afblijven. Bereik stel je het beste in zonder ketting. Misschien vuil in je gripshift? of in je kabels, zeker als hij het eerst wel deed en nu plots niet meer zou ik denken aan vuil. of een knik in je kabel.
netjesquote:Op zondag 14 augustus 2005 03:12 schreef -Splash- het volgende:
Ik heb sinds kort ook een nieuwe fiets
http://www.cube-bikes.de/cube_bikes/m_ams_pro.html voor 1599
Ik heb vandaag even gekeken en jij had het bij het juiste eind!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:30 schreef The_S het volgende:
ik heb zelf ook gripshift en heb laatst alles afgesteld, je kan het doen met het draaiding bij je shifter of bij je derailleur, die bij de derailleur gebruik ik altijd en is ook aan te raden.
De kabel losser zetten heeft tot effect dat je veer weer tot je uiterste bereik kan, als je kabel te strak staat dan kan je veer de derrailleur niet ver genoeg terughalen.
Hmmzzzquote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:27 schreef HPoi het volgende:
ah, tyfus, heb ik voor de vakantie nog al mijn versnellingen afgesteld, week mee gereden, werkte perfect. Ben ik net terug van vakantie, ga ik gisteren fietsen komt die ***versnelling niet op het kleinste tandje, lukt alleen als ik het achterwiel wat laat bouncen tijdens het fietsen. Kwestie van versnellingsdraad wat aanspannen? Of weer opnieuw afstellen?
Toch was het zo. Weet ook niet hoe dat kan, je zou denken dat de kabel na verloop van tijd juist ook nog slappper word. Maarja, het zat nu echt te strak.quote:
Vind het niks,aangezien je zadelpen onder een schuine hoek staat zal je zadel van voor naar achter shuiven bij in/uitveren.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:09 schreef De_BreuR het volgende:
Rockshox Suspension Seatpost.
Length: 35cm.
Weight: 550 gram.
Size: 27,2mm.
Color: Black.
Adjust. Suspension Pre-load.
is dit een handige toevoeging of overbodig als je duwt je energie erin weg als bij een cheap-ass frame vering > iemand ervaring/tip
http://cycle.shimano-eu.c(...)6577569830558855.pdfquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Iemand een idee waar een ik handleiding of tips kan vinden voor het afstellen van m'n versnelling? Hij wil soms niet goed schakelen van de 4 naar de 5 zegmaar.
cool, tnxquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 09:41 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
http://cycle.shimano-eu.c(...)6577569830558855.pdf
blz 5, punt 5.
wat is een alivio?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:32 schreef juliusbackpacking het volgende:
denk eerder dat het komt omdat je een alivio(oid) achter derailleur hebt, die zijn zo slap dat wanneer ze maximaal belast worden zo verbuigen dat hij achter schakelt.
Oplossing is minimaal een deore derailleur te monteren.
rommel....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:51 schreef juliusbackpacking het volgende:
Dat zijn de groepen van shimano, kwaliteitsaanduiding.
XTR
XT
LX
Deore
Alivio
Acera
Van hoog naar laag, vanaf deore is het pas redelijk, acera is bedoelt voor een kyoso fiets van de halfords en MAG niet in het bos komen maw. rommel.
dit is um: http://www.fisherbikes.com/archive/bike_detail.asp?year=2002&bike=Advancequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:06 schreef juliusbackpacking het volgende:
Laat eens zien dan(foto) en vertel wat erop zit(dus ook het type). maar als er nog meer acera onderdelen opzitten zou ik gaan upgraden of andere bike kopen. Als je er overigens serieus mee wilt biken.
Ik geloof iets van 1000 guldens dus zo'n 500 eurie's, is al weer een poosje geleden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:19 schreef juliusbackpacking het volgende:
uh tja, leuk frame
rest is niet veel bijzonders, iig niet geschikt om goed offroad mee te biken. wat heeft dit gekost?
Van nu.nlquote:'Fietsen is gezond, maar slecht voor seksleven'
Uitgegeven: 30 augustus 2005 10:28
LONDEN - Fietsen is gezond. Maar het kan wel een slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen. Dat berichtte de Britse krant The Independent dinsdag.
De wetenschappers deden onder anderen onderzoek bij Amerikaanse politiemannen die op de fiets patrouilleren. Ze ontdekten dat deze 'helden van het smalle zadel' minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.
Zadel
Volgens de onderzoekers komt dat omdat het zadel, dat bij herenfietsen meestal smal en langwerpig is, de bloedtoevoer naar de 'edele delen' tegenhoudt. Zij publiceren hun bevindingen volgende maand in het Amerikaanse vakblad Journal of Sexual Medicine.
Ja heb ik ook last van, op de fiets heb ik nooit een erectiequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:38 schreef FHR het volgende:
[..]
Van nu.nl
Iemand dit zelf al gemerkt? Wel vreemd trouwens dat ze niet ook gekeken hebben naar zadels met zo'n deuk/uitholling erin.
IMHO rijd je op een halfords look-a-like bike maar zet er een andere achter derailleur op, en je kan er best wat mee. Verwacht alleen wel om sneller voor kosten te staan ivm vervanging.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik heb hem destijds voornamelijk gekocht voor de gewone weg maar ook om af en toe mee in het bos te crossen. Ik had toch wel een beetje verwacht dat ie daar tegen kon, dat is ook wat mij verteld is bij de verkoop.
Ook was ik in de veronderstelling dat deze prijs/kwaliteit verhouding toch wel redelijk was. Ik ben toen erg veel winkels langsgegaan en heb diverse modellen bekeken. M'n budget was destijds wel max 1000 gulden, dus daar zat ik ook een beetje aan vast.
Ik heb juist voor dit merk gekozen en een als betrouwbaar bekend staande fietsendealer bij ons in het dorp omdat ik wel in de gaten had dat de fietsjes van halfords niet echt goed zijn. En GF naar mijn idee leuke kwalitatieve instappertjes had.
Toch kut als je iets koopt en er geen kennis van hebt.
hmm, nu ga ik een beetje twijfelen of ik deze dus ga opwaarderen. Welk type/merk achter derailleur zou ik dan bijvoorbeeld moeten kiezen? is dit zelf makkelijk te monteren, of kan ik dit beter laten doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:57 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
IMHO rijd je op een halfords look-a-like bike maar zet er een andere achter derailleur op, en je kan er best wat mee. Verwacht alleen wel om sneller voor kosten te staan ivm vervanging.
onder crossen versta ik het rijden van een aantal nederlandse mtb-routes. Zoals bij hellendoorn, heerde, posbank arnhem etc. Deze bestaan voornamelijk uit bospaadjes en landweggetjes.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
ik zou zeggen definieer crossen. waar , wat hoe, hoevaak, zijn genoeg mensen die een mtb zoeken voor afentoe wat terreinwerk. uhh terreinwerk??? wtf dan bedoelen ze als ze een keer over een grasveld rijden.
Ik weet niet wat je onder 'achter' verstaat, maar voor 250 heb je van deore de voor- en achterderailleur, cassette, crank en ketting. Als ie voor 250 euro alleen een Deore achterderailleur wil monteren word je volgens mij nogal genaaid. Die dingen kosten iets van vier tientjes. Nogal hoog uurloon rekent die man dan.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Net even bij de fietsenmaker geweest. Kosten om m'n GF op te knappen met deore achter zijn 250 eurie's.
Nee. Zeker gezien het verhaal van hierboven.quote:Hij had nog een Koga staan, welke XT afgemonteerd was en vroeg hier 600 euro voor met inruil van mijn GF, is die prijs een beetje ok?
De nieuwwaarde was volgens hem ommenabij de 1800 euro, fiets was iets van 2 jaar oud.
250 euro is voor achterderailleur, casette, ketting, tandwielen, krankstel, remblokjes en 2 uur werk.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:28 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je onder 'achter' verstaat, maar voor 250 heb je van deore de voor- en achterderailleur, cassette, crank en ketting. Als ie voor 250 euro alleen een Deore achterderailleur wil monteren word je volgens mij nogal genaaid. Die dingen kosten iets van vier tientjes. Nogal hoog uurloon rekent die man dan.
[..]
Nee. Zeker gezien het verhaal van hierboven.
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leukerquote:Op zondag 18 september 2005 11:39 schreef hellmondunited het volgende:
die toeter
dan lach je je ook rot als je ineens omkijkt omdat er getoeterd wordt.. want dan verwacht je zoiets totaal nietquote:Op zondag 18 september 2005 13:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leuker
heb je weer iets nieuws?quote:Op zondag 18 september 2005 15:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
waarom je beperken tot 1 fiets als je er ook 4 kan hebben
niet echt de ruimte + cashflow voorquote:Op zondag 18 september 2005 15:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
waarom je beperken tot 1 fiets als je er ook 4 kan hebben
Toeters zijn de shit.... Alleen is de mijne helaas overleden (kapot gevroren, het kunststof was bros geworden)quote:Op zondag 18 september 2005 13:48 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
ja een bel vond ik zo saai, toeter is leuker
Als er gewicht af moet, moet eerst m'n pens eraf!quote:
whehe mn banden wegen al 1500gram p/s dus die toeter kan er nog wel bij.quote:
Gisteren anderhalf uur erop gereden, dus kan nog niet heel veel erover zeggen, maar tot nu toe bevalt 'ie goed. Stuk comfortabeler dan mijn oude Specialized ProLong zadel en S-Works BodyGeometry (waar ik de rails van gebroken had ). Alleen is al wel één van de stickers er half af, maar ach. Het merk zit er mooi opgestikt, alleen "type"-sticker is dus snel weg. Dat I-Beam systeem werkt erg makkelijk, en is volgens mij ook wel sterk. En doordat er een beetje ruimte tussen de I-Beam en het zadel zit, krijg je een beetje 'vering'. Ze zijn nu in de aanbieding bij Barracuda. Er is ook een freeride-versie van, de I-Sky.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:52 schreef Mute_Me het volgende:
Nice spul, zit dat zadel een beetje lekker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |