abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26305364
Ik kom er maar niet uit. Als in: welke fiets moet ik aanschaffen. Ik had nog 2 opties. Een Canyon frameset of een Rotwild frameset. Die laatste kan ik binnenkort hopelijk een keer in het wild zien bij een handelaar. Ik vind ze allebei ongeveer even mooi.
Nou heb ik nóg een mooi exemplaar gevonden. . En wel het Duitse merk Drössiger. Die hebben een retestrak hardtailframe, o.a. in matzwart en matzilver te krijgen.


Frame kost in D ca. 249 euro, volgens een Duitse koopgids.

Dit is de Rotwild die ik op het oog heb.

Dat frame is een aardig stukje duurder helaas.

Jullie mening?
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:47:28 #102
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26345376
Qua uiterlijk had ik voor het eerste frame gekozen, die vind ik echt rete strak (net zoals de rest van die bike )
OJAAJOH?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:26:52 #103
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_26708924
*schop*

Ik ken Rotwild alleen van de DH-frames die wel redelijk waren geloof ik. Qua 'looks' zou ik voor die zwarte gaan. Alleen lastig dat je geen proefrit kan maken, is toch wel redelijk belangrijk vind ik.

Heb zelf eindelijk m'n nieuwe XT remklauw binnen (en paar Continental Vertical ProTection 2.3 bandjes en remblokken). Binnenkort maar 's monteren, kan ik eindelijk weer fatsoenlijk remmen (toch wel irritant fietsen zonder goede voorrem). Alleen nu is de voorvork van m'n vriendin terug naar Manitou, die lekte olie langs de onderkant van de vorkpoot. Kunnen we nog niet samen fietsen

BTW leuk filmpje van de Pleney downhill-baan in Morzine (waar ik afgelopen jaar m'n voorwiel gesloopt had...): http://homepage.mac.com/davehalton/mtbvideos/iMovieTheater42.html Staan wel meer leuke filmpjes op die site. Jammer genoeg hebben ze alleen 2 van de leukste afdalingen bij Morzine overgeslagen.

Iemand nog leuke fiets-verhalen/mededelingen/vragen?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 4 mei 2005 @ 10:15:25 #104
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_26719935
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:26 schreef FHR het volgende:
Iemand nog leuke fiets-verhalen/mededelingen/vragen?
Jazeker. Net terug van een week fietsen in de bergen rond het Gardameer. Het weer was in het begin niet te best. In de nacht van zondag op maandag was er op de toppen nog sneeuw gevallen. Onze tocht op maandag naar een pas op 2050 meter hoogte strandde dan ook op 1600 meter, omdat de weg daar nog vol met sneeuw lag.



Later werd het zonniger en warmer. Mooie tochten gemaakt.







Het BIKE-festival begon op vrijdag. Beetje standjes langs, kwijlen en de Scott Scale getest. Da's wel een heel lekker fietsje. Zondag was de marathon. Bij de elite won Bart Brentjens. Ik ben in de gewone stervelingenklasse 47e geworden. Zat nog meer in, maar ik reed een keer lek en daarna weigerde m'n pomp dienst. Minutenlang staan wachten tot er een bekende langskwam die zo vriendelijk was z'n pomp even uit te lenen. Maar toch erg tevreden met het resultaat. Wel bizar om te zien dat Brentjens in 3u26 terug is en je er zelf 4u38 over doet. Die rijdt dus nog bijna 25% harder....
  woensdag 4 mei 2005 @ 10:23:14 #105
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_26720091
Die laatste foto is erg mooi.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26798334
Jaaaaaaaaa, het is dus de Rotwild geworden! Hij staat nu helemaal opgetuigd in de showroom bij de dealer, en hij is al helemaal van mij. . Het was alleen dusdanig baggerweer vanochtend dat ik hem nog heel even heb laten staan.

Compleet XT afgemonteerd, behalve Magura FR remmen, DTSwiss 4.1 velgen met DTSwiss FR naven, Fox F80 Terralogic vork , Fast Fred banden en verder Ritchey/Selle Italia spul. Incl. pedalen en barends 11,1 kg. Zodra ik hem thuis heb, zal ik proberen wat plaatjes te schieten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Modus op 07-05-2005 12:41:51 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:40:52 #107
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26805254
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en nu langzaam aan dat gewicht gaan werken

(van de fiets)
OJAAJOH?
  donderdag 12 mei 2005 @ 20:40:33 #108
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26956121
heeft er nog iemand een SID world cup over?
OJAAJOH?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:49:11 #109
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_26977051
Nee, momenteel even niet.

Wordt er nog een beetje gefietst dit lange weekend? Ikzelf ga zondag in Apeldoorn na drie wedstrijden afwezigheid eens kijken of ik het nog een beetje kan bijhouden bij de amateurs. Maandag waarschijnlijk lekker toeren in Zuid-Limburg.
  zondag 15 mei 2005 @ 20:49:12 #110
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_27035287
Ik kon het niet laten:

Foto van mijn fiets:

Mijn rollamajig:

Mijn net nieuwe crankset:
  zondag 15 mei 2005 @ 20:58:24 #111
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27035600
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:49 schreef Benjamos het volgende:
Ik kon het niet laten:
[afbeelding]
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:49 schreef Benjamos het volgende:
Mijn rollamajig:
[afbeelding]
Die cassette
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27038947
LoL is dat maar een 8speed...

Iig mountainbiken jullie nog wel eens

Upgrades die komen:
Marzocchi voorvork (oude is een suntour xcp75)
XT achterderaileur (oude is deore)
Upgrades die ik al heb:
Racing Ralphs 2.40
Draadloze BC1200 sigma sport teller

binnenkort maar eens pics maken

Zitten hier ook mensen van GoT de postbank route is wel erg vet
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 15 mei 2005 @ 22:45:40 #113
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_27039074
leuk dat jullie beginnen over mn cassette... want ik heb een nieuwe 9speed liggen... wacht alleen nog even op mijn ketting. Shifters heb ik ook (shimano lx).

Dus even dimmen he
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:39:56 #114
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27085668
Hier werd recentelijk weinig gefietst ivm wachten op nieuwe voorrem en reparatie van voorvork van m'n vriendin. Alles is nu weer gefixed alleen staan m'n fietsen allebei nog steeds (:{) bij m'n vriendin. Ik ga als 't weer een beetje aardig is volgende week die fiets naar m'n kamer rijden (100km. ofzo, Ede -> Hengelo). Dan kan ik hier tenminste ook weer rijden ipv alleen in het weekend.

En ik vind de Posbank-route maar voor de helft leuk, de 'zuid/oostelijke' helft. Die gaat lekker omhoog en omlaag, rest vind ik tegenvallen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:01:53 #115
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_27101147
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:49 schreef Benjamos het volgende:
Ik kon het niet laten:
[afbeelding]
Foto van mijn fiets:
[afbeelding]
Mijn rollamajig:
[afbeelding]
Mijn net nieuwe crankset:
[[url=http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480011.jpg[img]
Een kleine actiefoto
[img]http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480005.jpg]afbeelding[/url]]
aah jij weer!

rete strakke foto
OJAAJOH?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:04:25 #116
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_27178439




Ja ik weer. Iets op tegen ?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:20:24 #117
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_27184919


haha nee joh!

Zondag Helmond - Vaals op de fiets eens kijken hoe t met de conditie staat haha
OJAAJOH?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:40:50 #118
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_27193876
das voor jou zekerz nodig Hellmond.

Alhoewel je natuurlijk wel de nodige training krijgt ivm je vriendin
Maar das meer buikoefeningen he
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:45:11 #119
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27193988
Ik ben rond de 2.03 en wil graag een mountain bike gaan kopen om in de zomer lekker te gaan biken

Nu wil ik voordat ik een willekeurige winkel instap, weten hoe hoog mijn fiets moet zijn..Iemand enig idee?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  vrijdag 20 mei 2005 @ 19:07:01 #120
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27194530
Het gaat meer om de lengte dan om de 'hoogte'. Beetje lastig als je met je kniën tegen je stuur aan zit te bonken tijdens het trappen. Hoogte is voor een groot deel wel te fixen met een lange zadelpen. Er zijn merken die extra grote frames verkopen (oa Cannondale). Alhoewel ik denk dat de meeste merken wel een frame zullen hebben dat bij je past. Ik raad je aan gewoon zoveel mogelijk proefritten te maken op verschillende frames van verschillende merken. Het hangt nl. ook af van de verhouding tussen bovenlichamen/benen/armen. Dus vooral veel proberen.

Op de site van Bike-Fun staat wel een 'BioRacer' maten-dinges. Als je je maten invult, berekenen ze daar welke maat je moet hebben, maar volgens mij doen ze dit pas als je de fiets ook daadwerkelijk besteld.

Ik weet niet of je ook redelijk veel weegt, maar dat kan ook een factor zijn bij het kiezen van een fiets. Niet zozeer het frame (dat lukt altijd wel) maar meer de componenten zoals crankstel, wielen, stuur, voorvork etc.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27214992
OK, zoals beloofd eindelijk wat pics van mijn Rotwild:












Niet de allerbeste foto's maar ik heb mijn best gedaan. Fiets komt niet helemaal tot zijn recht op deze manier helaas; hij komt in het echt heel anders over. Let op de prachtige afwerking, zoals de verdikte buizen bij het balhoofdstel en het bottom bracket. Van de nu aanwezige spacers zullen er nog een paar verwijderd gaan worden en de kabels voorop zouden voor het mooie nog iets korter mogen. Verder ben ik er erg blij mee. Morgen mag ie weer naar buiten. .
pi_27221783
Leuk hoor hier mijn nieuwe vork ook maar ffe showen:




@hierboven, waarom heb je ingodsnaam fast freds onder je fiets die dingen glijden als de...offroad op de weg daarintegen zijn ze

[ Bericht 33% gewijzigd door MasterDisaster op 22-05-2005 10:45:31 ]
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:52:04 #123
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27254757
quote:
Eh.... juist
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 22 mei 2005 @ 21:34:31 #124
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27256229
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:13 schreef Modus het volgende:
OK, zoals beloofd eindelijk wat pics van mijn Rotwild:

[knip]
Damn...wat is dat ding groot! En die bar-ends, ben je van plan een varken aan 't spit te rijgen? Is dat je normale zadelhoogte? Dan zou ik een kleinere hebben genomen, maar ja dat is persoonlijke voorkeur. Mooi frame dat wel en leuke onderdeeltjes, 180mm Louise FR voor en achter?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27259488
Ja die framegrootte, daar ben ik nu dus over aan het twijfelen na opmerkingen van verschillende mensen. Volgens metingen zou dit de goede maat moeten zijn, maar hij oogt idd best groot. Hij voelt verder goed aan. Mijn BBM is 89 bij 186m en volgens verschillende meettabellen kom ik dan echt op deze maat uit.. Maar ik ga dit nog verder uitzoeken. Wil eik nog een keer op een maatje kleiner gaan proefrijden. . Alleen jammer dat ik daar nu pas achter kom. .
Remmen zijn Louise FR 180mm v/a, voor extra remkracht idd.
pi_27277129
Ik ga deze week kijken voor een MTB nadat ik heb besloten om na lange tijd zonder sporten weer iets aan mijn conditie en figuur wil gaan doen.
Een paar jaar terug dook ik nog wel eens vaker de Brunssumerheide in om daar een route te rijden. Mijn woonplaats en omgeving (Zuid Limburg) lenen zich prima voor het rijden door de bossen.

Ik wilde gaan kijken voor een Specialized Hardrock omdat ik eerder in het topic las dat dit een prima starterfiets is met een goed frame. Ik vind het ook belangrijk om een goede helm te dragen. Kan iemand van jullie mij vertellen welke ervaring je hebt met helmen en wat goede of minder goede zijn? Waar moet ik op letten?
  maandag 23 mei 2005 @ 17:13:51 #127
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27280582
Een helm moet in ieder geval goed passen. Logisch, maar toch zie je nog regelmatig mensen met een niet goed passende helm rijden. Er zijn 'one size fits all' helmen, maar je kan vaak toch beter een helm met verschillende maten nemen, die passen (als je de goede hebt) meestal toch net iets beter.

Meet met een meetlint de omtrek van je hoofd, een paar cm. boven je wenkbrauwen. Dan heb je al een redelijke indruk welke helm je moet hebben (gaat in centimeters). De helm hoort van zichzelf al redelijk goed te blijven zitten, dus zonder dat je het kinbandje al vast hebt, door de 'band' die om je hoofd loopt (tijdens het fietsen natuurlijk wel altijd je kinbandje vast maken!). Deze band kan je als het goed is aan de achterkant verstellen. Als je de helm helemaal op hebt, moet je er even een paar keer hard tegen duwen van alle kanten om te kijken of 'ie goed blijft zitten, hij hoort nl. niet te verschuiven. De helm moet ook boven op je hoofd staan (en niet zoals je soms ziet, op je achterhoofd).

Redelijk wat ventilatie is ook fijn, maar de gaten moeten ook weer niet zo groot zijn dat stenen en takken etc er makkelijk doorheen steken. En zo'n zonneklepje aan de voorkant vind ik zelf erg prettig. Ik zou ook niet een heel goedkope helm kopen, deze zijn meestal toch wat minder van kwaliteit (schaal die loslaat van het piepschuim of insteldingetjes die niet vast blijven zitten etc). Giro, MET en ook Specialized hebben goede helmen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27281000
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:57 schreef Modus het volgende:
Ja die framegrootte, daar ben ik nu dus over aan het twijfelen na opmerkingen van verschillende mensen. Volgens metingen zou dit de goede maat moeten zijn, maar hij oogt idd best groot. Hij voelt verder goed aan. Mijn BBM is 89 bij 186m en volgens verschillende meettabellen kom ik dan echt op deze maat uit.. Maar ik ga dit nog verder uitzoeken. Wil eik nog een keer op een maatje kleiner gaan proefrijden. . Alleen jammer dat ik daar nu pas achter kom. .
Remmen zijn Louise FR 180mm v/a, voor extra remkracht idd.
Tsja ik fiets ook XL(22,5) hoor maar voor dagelijks gebruik rij ik 21,5(helaas zijn de giant 05 modellen alleen 20inch of 22,5inch ,ik vind persoonlijk de 22,5 veel beter rijden. Op de 21,5 heb ik ook het zadel helemaal naar achteren. Als jij dit goed vind voelen zo moet je je niet laten ompraten door anderen. Wel vind ik dat je zadel laag staat tegenover je frame maar als je armen daarintegen lang zijn en je benen korter kom je gewoon zo uit

Ik heb ook een fiets helm btw zo een die je van S tot XL kan verstellen zit gewoon goed een selev alien carbon gewoon ffe laten adviezeren bij de lbs.
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  maandag 23 mei 2005 @ 18:59:47 #129
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27283791
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:13 schreef FHR het volgende:
Een helm moet in ieder geval goed passen. Logisch, maar toch zie je nog regelmatig mensen met een niet goed passende helm rijden. Er zijn 'one size fits all' helmen, maar je kan vaak toch beter een helm met verschillende maten nemen, die passen (als je de goede hebt) meestal toch net iets beter.
En ook ff op de vorm letten.
Giro en Bell zijn bijvoorbeeld een stuk breder bij de slapen dan Met.
(Ik vind de Giro Atmos bijvoorbeeld echt maar hij past me gewoon echt niet goed, feest gaat niet door dus. Ik blijf bij Met)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27316885
een "one-size fits all" helm hoeft helemaal niet minder goed te zijn dan een helm die in maten leverbaar is. Eigenlijk zit je met het grootste model, L en daar zit dan een binnenband(klemsysteem) in wat het bereik heeft tot de aller kleinste helm.

Heb je een groot hoofd en kom je standaard in een L terecht dan geeft het niks, heb je een kleiner hoofd dan zit er wat ruimte wat theoretisch voor problemen kan zorgen. Neemt niet weg dat een helm die in maten leverbaar is ook vaak wat lekkerder zit, beter lucht doorlaat en duurder is

hem zelf een Giro E2 maar L en een Specialized S1 maar L. de Giro vind ik vrij groot en zit minder lekker dan de Specialized maar dat is een kwestie van proberen. verder zijn er nog tal van dingen waar je op moet letten, maar al met al is het een kwestie van voelen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_27335059
Ik ben gisteren wezen kijken voor een MTB. Ik heb dus jullie advies ter harte genomen en heb gekozen voor de Specialized Hardrock gekozen.



Als het goed is kan ik hem dit weekend ophalen. Het wordt mooi weer dus ik hoop dat ik 'm uiterlijk zaterdag heb.
pi_27347030
tijd voor de korte broek
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:29:38 #133
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27347723
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
Afgelopen weekend in Zuid-Limburg was al
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27349876
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
En dan je benen openhalen
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:11:05 #135
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27350832
Ik rijd eigenlijk altijd in een korte broek als de temperatuur boven de 10 graden is ofzo. Zelfs in de Alpen, maar dan wel met knie-/scheenbeschermers . Ik trek eerder een shirt met lange mouwen aan dan een lange broek.

Heb eindelijk m'n fiets weer thuis (na de tocht van 130km afgelopen zondag) dus vanmiddag weer even een rondje gedaan. Het parcours in Oldenzaal is flink aangepakt, vooral verbeteringen (modderpoelen weggewerkt, paar linke boompjes weg etc). Het kan zo hier en daar nog wat beter en helaas hebben ze een heel mooi stukje vloeiend singletrack vernaggeld door de bomen er omheen te kappen waardoor het pad breder is gereden en de 'kom' van de bocht weg is. Ach ja, je kan niet alles hebben....

En five2one: goede keus, veel plezier ermee en geef zo af en toe 's een update!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27351763
Hmm wilde eigenlijk op de weg blijven en dus de wegbandjes eronder gegooid...kon het toch niet laten ff lekker door het bos gerost
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_27353047
tsja hier in het bos moedigen ze het mountainbiken erg aan, Boomstronken midden op het pad. Takken die tegen je hasses komen, Boompjes afgezaagt op 10cm boven de grond waardoor ik laatst extreem hard een salto maakte.

Ik reed 25~30km/h om een maat bij tehouden die op het fietspad ernaast reed. Ineens een dikke klap en een salto ik ramde met me trapper die boomstronk Ook hebben ze hier aan het eind van een leuke jump 2 boomstammen over het pad gelegt met zijtakken afgezaagd op 10cm zodat je jezelf er op kan spiesen.

Als je een schans maakt in het bos van hout word die gesloopt net als zand dat word platgewalst. Bedankt he staatsbosbeheer. Ook gaan ze met die grote kapmachines het bos door gevolg sommige paden zijn meer zandpaden geworden dan bospaden tsja ik ga de laatste tijd maar lekker door de duinen crossen
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:14:34 #138
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27353106
Waar is 'hier in het bos'? Dan weet ik dat ik daar niet naar toe moet!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27354923
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef FHR het volgende:
Waar is 'hier in het bos'? Dan weet ik dat ik daar niet naar toe moet!
Terschelling, maar in de duinen kan je lekker scheuren hoor op het strand ook. Alleen dat laatste doe ik liever niet omdat ik dan grondig moet schoonmaken Ik ga binnenkort maar eens wat klote takken weghalen en jumps aanleggen ben benieuwd hoelang ze ditkeer blijven staan.

Ik had vorige keer met veel moeite een houten schans met me bakfiets in het bos geplaatst maand later dus in 2 heb ik eindelijk een goede voorvork kan ik er niet lekker mee springen

Nou moet ik zeggen dat ik de postbank route wel erg vind
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_27364303
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 18:00 schreef ArTiC het volgende:
tijd voor de korte broek
Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!

Stelletje heaumeau's die in het voorjaar met lange broeken fietsen, dat is voor als het 10 graden aan het vriezen is
'The Less you know, The more you believe'
pi_27364728
Het is vandaag anders wel erg warm toen ik richting school fietste in me t-shirt zag ik nogsteeds mensen met dikke jassen aan
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  donderdag 26 mei 2005 @ 13:16:44 #142
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_27372004
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 08:49 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!

Stelletje heaumeau's die in het voorjaar met lange broeken fietsen, dat is voor als het 10 graden aan het vriezen is
Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broek . Bij mij gaat de lange broek pas uit bij een graad of 15.
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:18:36 #143
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27382005
Ik wilde jullie even voor de grap wijzen op het volgende topic: [GEZ] MTB oud niet duur
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27383641
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 13:16 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broek . Bij mij gaat de lange broek pas uit bij een graad of 15.
2 pakkies zware shag per been, niks mis mee
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 26 mei 2005 @ 20:16:25 #145
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27385048
Je benen scheren is voor meisjes!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 26 mei 2005 @ 20:20:00 #146
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27385160
Geschoren benen staan zó snel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27387257
Hej mensen, vraagje.. ik wil een mountainbike gaan kopen misschien, en wat kan ik het beste nemen voor een beginner, voor niet al te veel geld..? Het hoeft niet bijzonder te zijn, maar wel goed.

Hopelijk kunnen jullie me iets helpen.
pi_27387321
Wat is je max. budget ongeveer en wil je echt gaan crossen?
pi_27387484
Crossen ben ik nog niet echt van plan, maar kan later wel komen, dus liefst iets dat daar wel voor geschikt is.. en budget.. sja.. heb niet iets vastgesteld, ben me b'tje aant oriënteren..
pi_27388259
Ik zou toch een minimumbedrag van ca. 600/700 euro aanhouden, voor een hardtail die enigszins terreinwaardig is.
pi_27388319

.

Ik kan me een plaatje herinneren met volle banden en de 'vork' gewoon omhoog. Ms weet iemand die te staan? Apart ding wel. .
pi_27396544
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 21:27 schreef Uddel het volgende:
Hej mensen, vraagje.. ik wil een mountainbike gaan kopen misschien, en wat kan ik het beste nemen voor een beginner, voor niet al te veel geld..? Het hoeft niet bijzonder te zijn, maar wel goed.

Hopelijk kunnen jullie me iets helpen.
staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruiming



voor 675,--

of een Specialized hardrock comp met alivio en Manitou Six voor 399,--



bovenste is aanmerkelijk beter maar past misschien niet in je budget.

Zijn allebei 21 inch dus enige lengte is vereist >1.80m
'The Less you know, The more you believe'
pi_27405173
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 22:00 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]
.

Ik kan me een plaatje herinneren met volle banden en de 'vork' gewoon omhoog. Ms weet iemand die te staan? Apart ding wel. .
wtf het lijkt wel een dranghek daarintegen is het wel een zeer unieke fiets
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_27451022
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 08:10 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruiming

[afbeelding]

voor 675,--

of een Specialized hardrock comp met alivio en Manitou Six voor 399,--

[afbeelding]

bovenste is aanmerkelijk beter maar past misschien niet in je budget.

Zijn allebei 21 inch dus enige lengte is vereist >1.80m
En wat vinden jullie van de fietsen bij Matrabike? www.matrabike.nl
  zondag 29 mei 2005 @ 13:51:32 #155
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27451081
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:48 schreef Uddel het volgende:
Matrabike
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27452443
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waarom is het niks..?
  zondag 29 mei 2005 @ 14:55:37 #157
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27452779
De goedkope fietsen zijn niks:
Omdat Matra uitermate matige onderdelen monteert, onder andere.
Omdat je voor dat geld beter geen full suspension kunt kopen omdat dan
-Het veersysteem weinig voorstelt
-Er nog meer beknibbeld moet worden op de onderdelen.

De duurdere fietsen (zo vanaf 600 euro) zijn wel aardig
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27453683
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De goedkope fietsen zijn niks:
Omdat Matra uitermate matige onderdelen monteert, onder andere.
Omdat je voor dat geld beter geen full suspension kunt kopen omdat dan
-Het veersysteem weinig voorstelt
-Er nog meer beknibbeld moet worden op de onderdelen.

De duurdere fietsen (zo vanaf 600 euro) zijn wel aardig
Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?
  zondag 29 mei 2005 @ 16:15:52 #159
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27455110
Die van/voor prijzen zijn dikke fake natuurlijk
Ik bedoel de fietsen die nu 600 kosten.
Anders kun je beter kijken voor een goeie 2e hands
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27456765
quote:
Op zondag 29 mei 2005 15:31 schreef Uddel het volgende:

[..]

Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?
Als je lekker goedkoop een mountai... uhh een fiets wilt kopen om 1,5 jaar mee naar school te fietsen of door de stad te rijden. PRIMA!! langer dan 1,5 jaar gaat het niet mee, en het terrein moet je helemaal niet ermee in gaan.

Heb wel eens op zo'n ding gereden(ja ik schaam me ervoor ) en die klote derailleur die erop zat schakelde spontaan als ik flink aanzetten. Mijn eigen Mountainbike met LX/XT heb ik daar nooit last van gehad. Koop liever een goede 2dehandse of een opruimertje bij een goede winkel(garantie + service) en laat matra links liggen.

over die matra fully's ga ik nieteens woorden vuil maken, ik zou zeggen verdiep je eens wat in de techniek en in het materiaal. Maar als je een doodswens hebt PRIMA!!!
'The Less you know, The more you believe'
pi_27513812
Beste kenners,

Al enige tijd ben ik me aan het oriënteren op de aankoop van een mooie mountainbike. Na het lezen van deze en de voorgaande topics kwam ik er achter dat enig advies dankbaar door mij aanvaard zal worden.

Ik zoek een fiets waarmee ik zowel op de weg als op terrein uit de voeten kan. Wellicht is het goed te weten dat ik rond de 1.85 meter ben (dus gemiddeld). De fiets mag niet meer kosten dan ¤500,-. En misschien ten overvloede: ik ben een beginner.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met een indicatie van wat er te krijgen is, welke merken, mogelijke onderdelen, een winkel in de buurt van Groningen waar ik een goede prijs-/kwaliteitverhouding kan verwachten, etc.

Alvast mijn dank!
pi_27515252
2dehands of opruiming bij lbs?

Maar wat versta je precies onder "hij moet op de weg en in het terrein voldoen".
Mountainbike = terrein
Race = weg

nu kan je met een mountainbike ook op de weg(andere banden) maar ideaal is het niet.(luchtweerstand ed.)

maw. wat wil je ermee gaan doen, het terein in is zo breed begrip.
'The Less you know, The more you believe'
pi_27518476
Het moet een fijne vakantiefiets zijn die in de Ardennen, Alpen en Andere Gebergten zijn mannetje staat. Maar als ik thuis ben, wil ik graag eens een blokje om maar je vindt hier in Groningen geen visitekaartjes waar heuvels op staan hoger dan twee meter.

Tweedehands lijkt me prima, opruiming ook. Maar wat is lbs?
pi_27521463
lbs = local bike shop.

nouja met een budget van 500 eurie zit je aan een hardtail. Shimano deore LX/XT zou ik zeggen(om overbelasting van de onderdelen te voorkomen).

ikzelf ben 1,82cm en ik rij op een 18 inch, en die heb ik specaal iets kleiner gekozen, 19" zou dus een prima maat moeten zijn. Maar wil je het helemaal zeker weten laat je dan opmeten bij een goede wielersportzaak. kosten zo rond de 35 eurie. maar dan kan je de fiets precies afstellen.

In groningen ken ik geen winkels, maar google eens of zoek op marktplaats/speuders. Laat die matra bikes voor wat het is want ik neem aan dat je eind van het jaar nog wil halen
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:36:15 #165
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_27527960
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:04 schreef Poeps het volgende:

Ik zoek een fiets waarmee ik zowel op de weg als op terrein uit de voeten kan. Wellicht is het goed te weten dat ik rond de 1.85 meter ben (dus gemiddeld). De fiets mag niet meer kosten dan ¤500,-. En misschien ten overvloede: ik ben een beginner.

Het moet een fijne vakantiefiets zijn die in de Ardennen, Alpen en Andere Gebergten zijn mannetje staat. Maar als ik thuis ben, wil ik graag eens een blokje om maar je vindt hier in Groningen geen visitekaartjes waar heuvels op staan hoger dan twee meter.
Allereerst: als je werkelijk een beginner bent dan kunnen de Ardennen en de Alpen qua benodigde rijvaardigheden nog wel eens te hoog gegrepen zijn. Je hebt voor dat terrein ook een behoorlijke conditie nodig. In Groningen wordt binnenkort trouwens een Bikepark geopend: http://www.dirty-pages.net/nieuws/bikepark_groningen_vervolg.html. Daar kun je al behoorlijk je techniek verbeteren denk ik. In Gieten (bij Assen) is het ook mooi fietsen. Daar worden dan ook elk jaar belangrijke veldrijd- en mountainbikewedstrijden georganiseerd.

Verder: als je de Alpen wilt bedwingen met een bike van 500 euro is de kans groot dat er het een en ander naar de klote gaat. Vooral de vork en de remmen die bij zulke fietsen worden meegeleverd zullen dat geweld waarschijnlijk niet aankunnen. Dan kun je je budget beter verdubbelen (en dan zit je nog aan de onderkant).

Wil je dat geld er niet voor uitgeven dan vind ik Cube een merk met een uitstekende prijs- kwaliteitverhouding. De Cube Analog of de Attention zijn uitstekende fietsen om mee te beginnen. Degelijke voorvering, goed afgemonteerd en een betrouwbaar frame.

Ik ben verder totaal niet bekend in Groningen, dus aan een goeie fietsenboer kan ik je niet helpen. op http://www.bike2build.nl kun je je alvast een beetje oriënteren.

Vergeet niet: mtb-en is een gruwelijk dure hobby. Ikzelf jaag jouw budget er maandelijks doorheen zo ongeveer .
pi_27540212
Ik ben 4e-jaars commerciële economie student aan de Haagse Hogeschool.
In het kader van ons afstudeerproject "Discountfietsen en internet" stel ik u graag een aantal vragen. De enquête bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft wat algemene vragen en het tweede deel gaat in op uw internetgebruik m.b.t. fietsen. de enquete kost ongeveer 1 a 2 minuten van uw tijd. U kunt de enquete vinden op: http://home.wanadoo.nl/nreyes/enquete/

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Ps. stuur de link eventueel ook door naar vrienden en familie!
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:29:56 #167
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27540412
Tof
Een enquete.
Ingevuld.
Ik dacht bij discountfietsen trouwens eerder aan Salden, S-Tec, enzo (die zijn wel oké)
Matrabike etc (en die fiets uit jouw enquete) is niet oké
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27545364
Ik ben 4e-jaars commerciële economie student aan de Haagse Hogeschool.
In het kader van ons afstudeerproject "Discountfietsen en internet" stel ik u graag een aantal vragen. De enquête bestaat uit twee delen. Het eerste deel betreft wat algemene vragen en het tweede deel gaat in op uw internetgebruik m.b.t. fietsen. de enquete kost ongeveer 1 a 2 minuten van uw tijd. U kunt de enquete vinden op: http://home.wanadoo.nl/nreyes/enquete/

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Ps. stuur de link eventueel ook door naar vrienden en familie!
  woensdag 1 juni 2005 @ 15:06:09 #169
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27545415
Die had je toch al gepost
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27545796
maar ffe ingevuld, volgens mij gaat dit meer over internet aankopen of zie ik dat fout
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_27583083
Dan zal ik maar ff mijn fiets zeker posten he


Giant XTC 4, jammer genoeg de XTC 4 want wat zijn die 1 en 2 toch geil hey
Maar eerlijk is eerlijk dit fiets ook goed en is zeker zijn prijs waard, heb hem inmiddels een jaar

Voor in limburg gaat hij heerlijk door de bossen, maar wil hem binnen nu een jaar graag eens in het Duitse hooggebergte gaan uitproberen.

Ben trouwens nog op zoek naar een mooi, goedzittend en licht zadel dus als iemand suggesties heeft
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:30:48 #172
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27583439
Suggestie: koop SPD-pedalen, die bandjes zijn levensgevaarlijk. En zadel, tja, da's altijd erg persoonlijk. Beetje lastig om suggesties te geven, verschilt nogal per lichaamsbouw en wat je lekker vindt zitten. Ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een nieuwe. Misschien kan je bij de lbs een paar zadels proberen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27588222
Vandaag mijn fiets opgehaald. Natuurlijk ben ik meteen even een stuk gaan trappen want het is goed weer hier. Ik ben meteen weer helemaal enthousiast. Ik moet zeggen dat het echt raar was om na 3 jaar niet gefietst te hebben weer op het zadel te stappen, maar het ging na een paar minuten weer helemaal goed.

Ik heb een paar vraagjes waar jullie vast een antwoord op hebben;


Welke onderdelen zijn kritisch wat betreft het reinigen en hoe kan ik die onderdelen het best reinigen?

Hoe zit het nu precies met de bandenspanning? Vroeger crosste ik meestal met de banden goed hard, maar ik kreeg ze van de lbs vrij soft.

Ik heb nu nog gewone pedalen, maar ik begrijp dat die pedaaltjes waar je je schoenen in kunt klikken (kom even niet op de naam) aanmerkelijk beter zijn. Is er verschil tussen verkrijgbare pedalen en welke zijn het beste?
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:41:38 #174
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_27588227
Yep, toeclips zijn echt hartstikke link. Snel clippdalen kopen. Even wennen, maar als het eenmaal zo ver is wil je niet meer zonder rijden.

Lichte, goedzittende en daarom niet goedkope maar wel supermooie zadels: Tune Speedneedle, Fisik Aliante en Selle Italia SLR.
  donderdag 2 juni 2005 @ 20:52:59 #175
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_27588573
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:41 schreef five2one het volgende:
Welke onderdelen zijn kritisch wat betreft het reinigen en hoe kan ik die onderdelen het best reinigen?

Hoe zit het nu precies met de bandenspanning? Vroeger crosste ik meestal met de banden goed hard, maar ik kreeg ze van de lbs vrij soft.

Ik heb nu nog gewone pedalen, maar ik begrijp dat die pedaaltjes waar je je schoenen in kunt klikken (kom even niet op de naam) aanmerkelijk beter zijn. Is er verschil tussen verkrijgbare pedalen en welke zijn het beste?
Ketting en tandbladen hebben de meeste reiniging nodig. Ik doe het met gewoon sop of speciale ontvetter en een ordinaire afwasborstel. Met water afspoelen, met een ouwe doek schoonmaken en in de olie zetten.

Bandenspanning: Ik weeg 67 kilo en zet een 2.0-band in een toertocht op 2.5 bar. In een wedstrijd soms tot net onder de 2.0 bar. Harder hoeft echt niet. Algemeen geldt: als je zwaarder bent iets meer spanning en hoe breder de band, hoe minder spanning.

Pedalen: je hebt Time, SPD en Eggbeaters. Het is allemaal goed. Time heeft het grootste steunoppervlak en zit je vrij los in. SPD is het meest gebruikt en heeft de meeste keuze. De plaatjes in je schoenen bepalen hierbij of je erg strak zit of wat losser. Daarnaast kun je de spanning van de pedaal zelf aanpassen. Eggbeaters zijn het lichtst en voeren modder het best af omdat het een zeer open pedaal is. Ik rij zelf SPD, omdat ik dat nu eenmaal gewend ben.
pi_27600531
Tsjah die pedaaltjes zijn idd vrij gevaarlijk ja, maar men budget laat me momenteel in de steek en een paar goede SPD's voor te mountainbike kosten toch al snel een aardig zakcentje als je ook nog een lekkere schoen erbij wilt. Eerst ff sparen en maar hopen dat ik het tot die tijd volhou met de gespen zonder dat er iets gebeurt
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:20:12 #177
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27601813
Nou klikpedalen kosten niet meer dan een zadel.....
Ik zou het wel weten.
PS kijk eens op marktplaats, of salden.nl mammoet.nl ofzo.
Veel goedkoper dan LBS.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:57 #178
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27611319
Ik zou NIKS bij Mammoet kopen, alleen maar slechte ervaringen met die winkel gehad.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27612928
Helaas voor mij maar moet na vandaag eerst een paar blokjes gaan kopen voor de schijfremmen, die heb ik vandaag namelijk helemaal opgeremt

Best leip trouwens als je dat gebeurt in het bos op een 20% stukje bergaf met wortels en takken.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 09:13:56 #180
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27628240
Was het erg modderig? En had je ze goed ingeremd? Ze moeten namelijk voordat je ze gewoon gaat gebruiken even flink warm geremd worden, dan gaan ze langer mee. Magura raadt aan om 30x van 30km/u naar nul te remmen.

Of remblokjes van ander materiaal kopen (gesinterd metaal ipv 'resin'). Ik heb ook 's een keer speciale zachte DH-blokjes gekocht, die remden supergoed, maar na anderhalve dag zat ik met metaal op metaal te remmen (gelukkig geen ernstige schade).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 5 juni 2005 @ 09:26:28 #181
122012 Zjwegel
sarcast
pi_27637589
Modderig was het zeker niet, lijkt hier soms eerder een woestijn. En dat inremmen was zeker gebeurt want het gebeurde na een uur of 2-3 toen ik al richting huis wou draaien.

BTW, bedankt dat je het zegt van de hardheid, heb ik nooit geweten.

Misschiens dat je ook weet waarom mijn achterschijf soms een geluid maakt alsof de schijf even de blokjes raakt terwijl ik gewoon op een stuk vlakke weg rij. Heb al vanalles geprobeerd; blokjes afstellen, schijf vaster zetten. De lokale fietsboer heeft het ook niet kunnen verhelpen.
  zondag 5 juni 2005 @ 10:37:35 #182
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27638252
2-3 uur gewoon rijden is niet hetzelfde als je blokjes inremmen. Als je gewoon rijdt, krijgen ze telkens de kans om weer af te koelen. Bij inremmen moet je dus telkens achter elkaar flink hard remmen dat ze echt een poosje flink warm zijn en blijven. Je kan dus ook een lange afdaling (10 minuten) opzoeken en daar continu remmend vanaf rijden. De blokjes worden dan thermisch gehard. Waarom ze dit niet in de fabriek doen is me trouwens een raadsel. Tevens zit er meestal een beschermlaagje op nieuwe blokjes tegen corrosie, dit is dan meteen ook weggesleten (daarom stinken nieuwe EBC blokjes altijd zo in het begin, dat is die beschermlaag).

Heb je een open systeem met één of 2 bewegende zuigers? Dan past het systeem zichzelf namelijk aan voor slijtage van de blokjes. Alleen soms trekken de remzuigers zich net even niet ver genoeg terug. Even een keer hard remmen helpt meestal wel. Gesloten systemen weet ik niet zoveel van, maar dan kan je geloof ik meestal de zuigers apart instellen.

Bij mijn systeem (Shimano XT) zit er een klein veertje tussen de remblokjes dat ze moet helpen met terug naar buiten gaan. Ik buig dit veertje altijd vast wat verder naar buiten voordat ik 'em erin zet zodat 'ie harder tegen de blokjes aan duwt. Ook kan je even kijken of de zuigertjes vies zijn. Remblokjes eruit halen, rem redelijk ver inknijpen (niet zover dat de zuigers eruit vallen natuurlijk) en dan met een zacht kwastje de zijkant van de zuigertjes schoonmaken. Je kan beter geen ontvetters etc. gebruiken in verband met aantasting van de rubber seals.

Het zou ook nog kunnen zijn dat je remschijf een beetje krom is, hier is redelijk weinig aan te doen, rechtbuigen lukt nl. bijna niet (nieuwe kopen dus). Of je remklauw is net niet helemaal goed gecentreerd. Als dit gebeurt door middel van ringetjes (International Standard) dan kan je eens proberen een ringetje weg te halen of erbij te doen. Als je Postmount hebt, dan kan je de remklauw een beetje losdraaien, rem inknijpen, rem loslaten en remklauw weer vastzetten. En eigenlijk horen de bevestigingspunten van de remklauw ook eerst een beetje vlakgeschuurd te worden voor je de remklauw bevestigd. Dit kan je het beste door de fietsenmaker laten doen (er is nl. een speciaal tooltje voor).

Een vriend van mij heeft heel lang gehad dat als hij flink kracht zette op de pedalen, dat dan z'n achterrem aanliep. Kwam door 3 dingen: slapheid van de achterbrug, kleine slag in de schijf en net niet helemaal goed gecentreerde rem. Eerste is niet zoveel aan te doen, andere twee dus wel. Succes ermee!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 5 juni 2005 @ 18:57:29 #183
122012 Zjwegel
sarcast
pi_27651789
Merci voor de informatie, zal er morgen eens naar gaan kijken.
pi_27693575
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.







frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven )
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_27721900
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
pi_27728379
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
naar je lbs gaan?
misschien nieuwe ketting + cassette of afstellen... moelijk om zo te zeggen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:24:48 #187
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27728689
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mute_Me het volgende:
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven )
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:03:51 #188
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27731477
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
Beetje lastig om te zeggen wat het is. Is het het voorderailleur of achter? Je kan inderdaad naar de fietsenmaker gaan en het laten doen, dan moet je alleen wel even vragen of je mag kijken terwijl hij 't doet, anders leer je het nooit zelf en heb je kans dat je er voor blijft betalen....

Het is in principe niet heel moeilijk, alleen je moet er even handigheid in krijgen en het is een beetje lang verhaal om hier te gaan typen. Als je in Google zoekt op 'derailleur afstellen', kom je ook een heel eind, bijvoorbeeld met deze link: http://www.m-gineering.nl/derafst.htm of http://www.mountainbike.nl/ned/p_ti_de.htm.

Ik zou gewoon lekker wat gaan pielen ermee. Er kan in principe niks fout gaan, maar ik zou wel opletten of je de schroefjes niet zover draait dat ze er uitvallen of makkelijk uit kunnen vallen tijdens het rijden. En van lekker zelf prutsen (na het lezen van informatie uit bovenstaande links) leer je het meeste over hoe je fiets werkt en kan je 'em vervolgens altijd zelf fixen.

Succes!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27731583
en let erop dat je derraileur niet te dicht bij de spaken komt, anders ben je je derraileur kwijt plus misschien een paar spaken...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_27738240
heb even zitten zoeken voor een paar leuke pedalen en ben hierbij uitgekomen;


* Gewicht: 294 gram per paar
* As: Gesmeden SCM415 chroom
* Body: S45c Carbon Staal
* Vleugels: Gesmeden S45c Carbon Staal
* Veer: 300 serie Roestvrij Staal
* Eind kap: Aluminium, zwart gespoten
* Standaard schoenplaatjes: Inclusief
* Road schoenplaatjes: Apart leverbaar
* Vulringen (voor speling): Inclusief
* Speling: 15° or 20°
* Zonder demontage te smeren: Ja
* Max. Persoonsgewicht: Geen beperking
* Verpakking: Standaard

¤90

Nu heb ik niet veel ervaring met klikpedalen, dus wat is jullie mening?
Of zou ik gaan voor de iets duurdere versie met een plaatje eraan vast, deze lijkt me nl. iets minder belastend voor de voet.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:34:52 #191
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27748124
Als het goed is, komt alle stijfheid van de schoen en zal dit pedaal dus niet meer of minder belastend zijn. Voordelen van een plaat/kooi eromheen is dat je minder stijve schoenen kan gebruiken (waar je wat beter mee kan lopen), je kan ook gewone schoenen dragen, je hoeft niet altijd vast geklikt te zitten (technische stukken) en je pedaal beschadigt minder snel. Nadeel is dat 't zwaarder is, vaak duurder en de modder er eerder in blijft steken. Voordeel van het pedaal wat je hier boven hebt staan is dat je er van alle kanten in kan en alle bagger valt er makkelijk uit.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_28320920
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
pi_28321648
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
13 idd, ja verhouding is niet optimaal, liever 38 voor gehad.
Laatst evenmet 13 - 44 gereden en dat ging super hard, jammer dat je dan geen berg meer opkomt zonder aanloop. (en mn ketting brak, kut shimano 9 speed kettingen )
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28321698
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
wel de goede maat? (moet haast wel) bij mij moet het soms met zn tween om een band erop te krijgen. zolang je niet met bandenlichters gaat klooien moet het goed gaan.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28321728
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:52:42 #196
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_28327783
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Dat is echt een gigantische kloteband om voor het eerst te monteren. Je kunt wat zeep gebruiken om het te vergemakkelijken. Ik had ook de blaren op mijn handen staan toen ze er eindelijk omheen zaten. Fietshandschoentjes aantrekken kan dat misschien voorkomen .
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:35 schreef Mute_Me het volgende:
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Yep, zaterdag en zondag zijn de grote dagen. Voor mij niet helaas, want ik loop al ruim drie weken te kloten met een peesontsteking bij mijn knie. Over 17 dagen begint de transalp, dus ik neem liever geen risico nu.

pi_28328587
Oke, ik ga dus met zeep aan de slag.. mijn duimen waren gister aardig naar de je-weet-wel en ik denk dat de buren mij aardig hebben horen schelden..
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:24:10 #198
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_28346620
Ik zie overigens dat ik niet de Supersport maar de Sportcontact heb. Wel een 1.3 slick, dus misschien is het de voorganger. Is ook alweer een paar jaartjes oud namelijk. Ik heb het idee dat het iets typisch Continental is. Het voor het eerst monteren van een GP3000 op mijn racefiets ging althans ook niet al te soepel bij mij. Daar kwamen ook zeep, gevloek en blaren bij kijken.
pi_28352146
je hebt tegenwoordig een speciaal soort glijmiddel voor die banden. de naam ontgaat me even, staat in de fiets van juni meen ik. Maar met zeepsop moet het ook werken.

GP3000 bandjes gaan er idd meestal ook lastig op
'The Less you know, The more you believe'
pi_28747131
quote:
Frame: Scott Scale Limited Large '05 1064 g
Fork: RockShox SID World Cup tuned 984 g
Headset: M2Racer w/ Schmolke cap 36 g
Stem: Extralite Ultrastem UL2 100mm 92 g
Stem Spacers: Carbon 4 g
Handlebar: Schmolke TLO 68 g
Grips: Procraft Superlite 8 g
Brake Lever: Extralite Ultralevers 64 g
Brakes: Steinbach with B-T-P Pads 154 g
Crankset: Storck Powerarms 316 g
Chainrings: MGM carbon 44x94, 44x94, 20x58 47 g
Chainring bolts: Extralite aluminium 12 g
Bottom Bracket: New Ultimate Scandium incl. bolts 122 g
Pedals: Crank Bros. Triple Ti 187 g
Shift Lever: Sachs Quarz tuned 115 g
F-Der: BTP Campagnolo 68 g
R-Der: BTP Carbon 103 g
Chain: Wippermann Titanium 222 g
Cassette: Steinbach 11-26 118 g
Wheelset: Soul Kozak, DT 1.5/1.8 spokes/nipples, Notubes ZTR rims, Ritchey rim tape 1173 g
Tubes: Continental Supersonic Race 26" 90 g
Tires: Maxis Flyweight 330 597 g
QR: Tune Skyline time trial skewers 17 g
Seatpost: Schmolke TLO 31.6 x 300mm w/ shim 105 g
Seatpost clamp: Scott aluminium 14 g
Saddle: Tune Concorde 45 g
Cables and Housing: Magura/Power-Cordz/Tune 57 g
Total: 5878 g
Daar durf je toch niet eens op te gaan zitten? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')