Jazeker. Net terug van een week fietsen in de bergen rond het Gardameer. Het weer was in het begin niet te best. In de nacht van zondag op maandag was er op de toppen nog sneeuw gevallen. Onze tocht op maandag naar een pas op 2050 meter hoogte strandde dan ook op 1600 meter, omdat de weg daar nog vol met sneeuw lag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:26 schreef FHR het volgende:
Iemand nog leuke fiets-verhalen/mededelingen/vragen?
quote:
quote:
aah jij weer!quote:Op zondag 15 mei 2005 20:49 schreef Benjamos het volgende:
Ik kon het niet laten:
[afbeelding]
Foto van mijn fiets:
[afbeelding]
Mijn rollamajig:
[afbeelding]
Mijn net nieuwe crankset:
[[url=http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480011.jpg[img]
Een kleine actiefoto
[img]http://photo.pinkbike.com/photo/480/pbpic480005.jpg]afbeelding[/url]]
Eh.... juistquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:29 schreef MasterDisaster het volgende:
Leuk hoor hier mijn nieuwe vork ook maar ffe showen:
[[url=http://img173.echo.cx/img173/9083/newvork19hi.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img173.echo.cx/img173/4098/newvork27en.th.jpg]afbeelding][/URL]
Damn...wat is dat ding groot! En die bar-ends, ben je van plan een varken aan 't spit te rijgen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:13 schreef Modus het volgende:
OK, zoals beloofd eindelijk wat pics van mijn Rotwild:
[knip]
Tsja ik fiets ook XL(22,5) hoor maar voor dagelijks gebruik rij ik 21,5(helaas zijn de giant 05 modellen alleen 20inch of 22,5inch ,ik vind persoonlijk de 22,5 veel beter rijden. Op de 21,5 heb ik ook het zadel helemaal naar achteren. Als jij dit goed vind voelen zo moet je je niet laten ompraten door anderen. Wel vind ik dat je zadel laag staat tegenover je frame maar als je armen daarintegen lang zijn en je benen korter kom je gewoon zo uitquote:Op zondag 22 mei 2005 22:57 schreef Modus het volgende:
Ja die framegrootte, daar ben ik nu dus over aan het twijfelen na opmerkingen van verschillende mensen. Volgens metingen zou dit de goede maat moeten zijn, maar hij oogt idd best groot. Hij voelt verder goed aan. Mijn BBM is 89 bij 186m en volgens verschillende meettabellen kom ik dan echt op deze maat uit.. Maar ik ga dit nog verder uitzoeken. Wil eik nog een keer op een maatje kleiner gaan proefrijden.. Alleen jammer dat ik daar nu pas achter kom.
.
Remmen zijn Louise FR 180mm v/a, voor extra remkracht idd.
En ook ff op de vorm letten.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:13 schreef FHR het volgende:
Een helm moet in ieder geval goed passen. Logisch, maar toch zie je nog regelmatig mensen met een niet goed passende helm rijden. Er zijn 'one size fits all' helmen, maar je kan vaak toch beter een helm met verschillende maten nemen, die passen (als je de goede hebt) meestal toch net iets beter.
Afgelopen weekend in Zuid-Limburg was alquote:
En dan je benen openhalenquote:
Terschelling, maar in de duinen kan je lekker scheuren hoor op het strand ook. Alleen dat laatste doe ik liever niet omdat ik dan grondig moet schoonmakenquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:14 schreef FHR het volgende:
Waar is 'hier in het bos'? Dan weet ik dat ik daar niet naar toe moet!
Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!quote:
Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broekquote:Op donderdag 26 mei 2005 08:49 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Vanaf 10/12 graden is het al tijd voor een korte broek!!
Stelletje heaumeau's die in het voorjaar met lange broeken fietsen, dat is voor als het 10 graden aan het vriezen is
2 pakkies zware shag per been, niks mis meequote:Op donderdag 26 mei 2005 13:16 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Als je geen shag op je benen hebt kan het anders nog best lang koud zijn voor een korte broek. Bij mij gaat de lange broek pas uit bij een graad of 15.
staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruimingquote:Op donderdag 26 mei 2005 21:27 schreef Uddel het volgende:
Hej mensen, vraagje.. ik wil een mountainbike gaan kopen misschien, en wat kan ik het beste nemen voor een beginner, voor niet al te veel geld..?Het hoeft niet bijzonder te zijn, maar wel goed.
Hopelijk kunnen jullie me iets helpen.
wtfquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:00 schreef Modus het volgende:
[afbeelding].
Ik kan me een plaatje herinneren met volle banden en de 'vork' gewoon omhoog. Ms weet iemand die te staan? Apart ding wel..
En wat vinden jullie van de fietsen bij Matrabike? www.matrabike.nlquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:10 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
staat een mooie Santos SCC01 met LX en Judy TT bij Van Herwerden in de opruiming
[afbeelding]
voor 675,--
of een Specialized hardrock comp met alivio en Manitou Six voor 399,--
[afbeelding]
bovenste is aanmerkelijk beter maar past misschien niet in je budget.
Zijn allebei 21 inch dus enige lengte is vereist >1.80m
quote:Op zondag 29 mei 2005 13:48 schreef Uddel het volgende:
Matrabike
Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?quote:Op zondag 29 mei 2005 14:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
De goedkope fietsen zijn niks:
Omdat Matra uitermate matige onderdelen monteert, onder andere.
Omdat je voor dat geld beter geen full suspension kunt kopen omdat dan
-Het veersysteem weinig voorstelt
-Er nog meer beknibbeld moet worden op de onderdelen.
De duurdere fietsen (zo vanaf 600 euro) zijn wel aardig
Als je lekker goedkoop een mountai... uhh een fiets wilt kopen om 1,5 jaar mee naar school te fietsen of door de stad te rijden. PRIMA!! langer dan 1,5 jaar gaat het niet mee, en het terrein moet je helemaal niet ermee in gaan.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:31 schreef Uddel het volgende:
[..]
Maar voor een beginner kun je toch best beginnen met zo'n fiets..? Als je op de Matra site kijkt, die modellen.. allemaal dik afgeprijst.. en bedoel je dan boven de 600 euro oude prijs of de afgeprijsde prijs?
Allereerst: als je werkelijk een beginner bent dan kunnen de Ardennen en de Alpen qua benodigde rijvaardigheden nog wel eens te hoog gegrepen zijn. Je hebt voor dat terrein ook een behoorlijke conditie nodig. In Groningen wordt binnenkort trouwens een Bikepark geopend: http://www.dirty-pages.net/nieuws/bikepark_groningen_vervolg.html. Daar kun je al behoorlijk je techniek verbeteren denk ik. In Gieten (bij Assen) is het ook mooi fietsen. Daar worden dan ook elk jaar belangrijke veldrijd- en mountainbikewedstrijden georganiseerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:04 schreef Poeps het volgende:
Ik zoek een fiets waarmee ik zowel op de weg als op terrein uit de voeten kan. Wellicht is het goed te weten dat ik rond de 1.85 meter ben (dus gemiddeld). De fiets mag niet meer kosten dan ¤500,-. En misschien ten overvloede: ik ben een beginner.
Het moet een fijne vakantiefiets zijn die in de Ardennen, Alpen en Andere Gebergten zijn mannetje staat. Maar als ik thuis ben, wil ik graag eens een blokje om maar je vindt hier in Groningen geen visitekaartjes waar heuvels op staan hoger dan twee meter.
Ketting en tandbladen hebben de meeste reiniging nodig. Ik doe het met gewoon sop of speciale ontvetter en een ordinaire afwasborstel. Met water afspoelen, met een ouwe doek schoonmaken en in de olie zetten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:41 schreef five2one het volgende:
Welke onderdelen zijn kritisch wat betreft het reinigen en hoe kan ik die onderdelen het best reinigen?
Hoe zit het nu precies met de bandenspanning? Vroeger crosste ik meestal met de banden goed hard, maar ik kreeg ze van de lbs vrij soft.
Ik heb nu nog gewone pedalen, maar ik begrijp dat die pedaaltjes waar je je schoenen in kunt klikken (kom even niet op de naam) aanmerkelijk beter zijn. Is er verschil tussen verkrijgbare pedalen en welke zijn het beste?
naar je lbs gaan?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.
Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mute_Me het volgende:
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven)
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Beetje lastig om te zeggen wat het is. Is het het voorderailleur of achter? Je kan inderdaad naar de fietsenmaker gaan en het laten doen, dan moet je alleen wel even vragen of je mag kijken terwijl hij 't doet, anders leer je het nooit zelf en heb je kans dat je er voor blijft betalen....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.
Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
13 idd, ja verhouding is niet optimaal, liever 38 voor gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
wel de goede maat? (moet haast wel) bij mij moet het soms met zn tween om een band erop te krijgen. zolang je niet met bandenlichters gaat klooien moet het goed gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Dat is echt een gigantische kloteband om voor het eerst te monteren. Je kunt wat zeep gebruiken om het te vergemakkelijken. Ik had ook de blaren op mijn handen staan toen ze er eindelijk omheen zaten. Fietshandschoentjes aantrekken kan dat misschien voorkomenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Yep, zaterdag en zondag zijn de grote dagen. Voor mij niet helaas, want ik loop al ruim drie weken te kloten met een peesontsteking bij mijn knie. Over 17 dagen begint de transalp, dus ik neem liever geen risico nu.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:35 schreef Mute_Me het volgende:
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Daar durf je toch niet eens op te gaan zitten?quote:Frame: Scott Scale Limited Large '05 1064 g
Fork: RockShox SID World Cup tuned 984 g
Headset: M2Racer w/ Schmolke cap 36 g
Stem: Extralite Ultrastem UL2 100mm 92 g
Stem Spacers: Carbon 4 g
Handlebar: Schmolke TLO 68 g
Grips: Procraft Superlite 8 g
Brake Lever: Extralite Ultralevers 64 g
Brakes: Steinbach with B-T-P Pads 154 g
Crankset: Storck Powerarms 316 g
Chainrings: MGM carbon 44x94, 44x94, 20x58 47 g
Chainring bolts: Extralite aluminium 12 g
Bottom Bracket: New Ultimate Scandium incl. bolts 122 g
Pedals: Crank Bros. Triple Ti 187 g
Shift Lever: Sachs Quarz tuned 115 g
F-Der: BTP Campagnolo 68 g
R-Der: BTP Carbon 103 g
Chain: Wippermann Titanium 222 g
Cassette: Steinbach 11-26 118 g
Wheelset: Soul Kozak, DT 1.5/1.8 spokes/nipples, Notubes ZTR rims, Ritchey rim tape 1173 g
Tubes: Continental Supersonic Race 26" 90 g
Tires: Maxis Flyweight 330 597 g
QR: Tune Skyline time trial skewers 17 g
Seatpost: Schmolke TLO 31.6 x 300mm w/ shim 105 g
Seatpost clamp: Scott aluminium 14 g
Saddle: Tune Concorde 45 g
Cables and Housing: Magura/Power-Cordz/Tune 57 g
Total: 5878 g
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |