abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_27600531
Tsjah die pedaaltjes zijn idd vrij gevaarlijk ja, maar men budget laat me momenteel in de steek en een paar goede SPD's voor te mountainbike kosten toch al snel een aardig zakcentje als je ook nog een lekkere schoen erbij wilt. Eerst ff sparen en maar hopen dat ik het tot die tijd volhou met de gespen zonder dat er iets gebeurt
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:20:12 #177
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27601813
Nou klikpedalen kosten niet meer dan een zadel.....
Ik zou het wel weten.
PS kijk eens op marktplaats, of salden.nl mammoet.nl ofzo.
Veel goedkoper dan LBS.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:13:57 #178
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27611319
Ik zou NIKS bij Mammoet kopen, alleen maar slechte ervaringen met die winkel gehad.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27612928
Helaas voor mij maar moet na vandaag eerst een paar blokjes gaan kopen voor de schijfremmen, die heb ik vandaag namelijk helemaal opgeremt

Best leip trouwens als je dat gebeurt in het bos op een 20% stukje bergaf met wortels en takken.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 09:13:56 #180
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27628240
Was het erg modderig? En had je ze goed ingeremd? Ze moeten namelijk voordat je ze gewoon gaat gebruiken even flink warm geremd worden, dan gaan ze langer mee. Magura raadt aan om 30x van 30km/u naar nul te remmen.

Of remblokjes van ander materiaal kopen (gesinterd metaal ipv 'resin'). Ik heb ook 's een keer speciale zachte DH-blokjes gekocht, die remden supergoed, maar na anderhalve dag zat ik met metaal op metaal te remmen (gelukkig geen ernstige schade).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 5 juni 2005 @ 09:26:28 #181
122012 Zjwegel
sarcast
pi_27637589
Modderig was het zeker niet, lijkt hier soms eerder een woestijn. En dat inremmen was zeker gebeurt want het gebeurde na een uur of 2-3 toen ik al richting huis wou draaien.

BTW, bedankt dat je het zegt van de hardheid, heb ik nooit geweten.

Misschiens dat je ook weet waarom mijn achterschijf soms een geluid maakt alsof de schijf even de blokjes raakt terwijl ik gewoon op een stuk vlakke weg rij. Heb al vanalles geprobeerd; blokjes afstellen, schijf vaster zetten. De lokale fietsboer heeft het ook niet kunnen verhelpen.
  zondag 5 juni 2005 @ 10:37:35 #182
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27638252
2-3 uur gewoon rijden is niet hetzelfde als je blokjes inremmen. Als je gewoon rijdt, krijgen ze telkens de kans om weer af te koelen. Bij inremmen moet je dus telkens achter elkaar flink hard remmen dat ze echt een poosje flink warm zijn en blijven. Je kan dus ook een lange afdaling (10 minuten) opzoeken en daar continu remmend vanaf rijden. De blokjes worden dan thermisch gehard. Waarom ze dit niet in de fabriek doen is me trouwens een raadsel. Tevens zit er meestal een beschermlaagje op nieuwe blokjes tegen corrosie, dit is dan meteen ook weggesleten (daarom stinken nieuwe EBC blokjes altijd zo in het begin, dat is die beschermlaag).

Heb je een open systeem met één of 2 bewegende zuigers? Dan past het systeem zichzelf namelijk aan voor slijtage van de blokjes. Alleen soms trekken de remzuigers zich net even niet ver genoeg terug. Even een keer hard remmen helpt meestal wel. Gesloten systemen weet ik niet zoveel van, maar dan kan je geloof ik meestal de zuigers apart instellen.

Bij mijn systeem (Shimano XT) zit er een klein veertje tussen de remblokjes dat ze moet helpen met terug naar buiten gaan. Ik buig dit veertje altijd vast wat verder naar buiten voordat ik 'em erin zet zodat 'ie harder tegen de blokjes aan duwt. Ook kan je even kijken of de zuigertjes vies zijn. Remblokjes eruit halen, rem redelijk ver inknijpen (niet zover dat de zuigers eruit vallen natuurlijk) en dan met een zacht kwastje de zijkant van de zuigertjes schoonmaken. Je kan beter geen ontvetters etc. gebruiken in verband met aantasting van de rubber seals.

Het zou ook nog kunnen zijn dat je remschijf een beetje krom is, hier is redelijk weinig aan te doen, rechtbuigen lukt nl. bijna niet (nieuwe kopen dus). Of je remklauw is net niet helemaal goed gecentreerd. Als dit gebeurt door middel van ringetjes (International Standard) dan kan je eens proberen een ringetje weg te halen of erbij te doen. Als je Postmount hebt, dan kan je de remklauw een beetje losdraaien, rem inknijpen, rem loslaten en remklauw weer vastzetten. En eigenlijk horen de bevestigingspunten van de remklauw ook eerst een beetje vlakgeschuurd te worden voor je de remklauw bevestigd. Dit kan je het beste door de fietsenmaker laten doen (er is nl. een speciaal tooltje voor).

Een vriend van mij heeft heel lang gehad dat als hij flink kracht zette op de pedalen, dat dan z'n achterrem aanliep. Kwam door 3 dingen: slapheid van de achterbrug, kleine slag in de schijf en net niet helemaal goed gecentreerde rem. Eerste is niet zoveel aan te doen, andere twee dus wel. Succes ermee!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 5 juni 2005 @ 18:57:29 #183
122012 Zjwegel
sarcast
pi_27651789
Merci voor de informatie, zal er morgen eens naar gaan kijken.
pi_27693575
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.







frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven )
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_27721900
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
pi_27728379
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
naar je lbs gaan?
misschien nieuwe ketting + cassette of afstellen... moelijk om zo te zeggen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:24:48 #187
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27728689
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:12 schreef Mute_Me het volgende:
ff posen met mijn bike.
Eerst als street fiets opgebouwd maar nu meer richting freeride/DH aan het (proberen) te gaan na een stom ongelukje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

frame: Azonic DS1
Wielen: Mavic 321 - DT spaken - Point racing naven (industrie gelagerd)
Banden: WTB Weirwolfs
Remmen: Hayes HFX 9 (2005 met de nieuwe schijven )
Grips: Primo
Stuurpen & stuur van Brave Machine
Voorvork: Bombshell Wicked Wendy Carbon met 130mm travel
Crank gebeuren: Deore XT
Ketting: KMC
Dx Kransje uitgespacerd op een 9spd naaf.
BBB zadelpen en Primo zadel.
Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:03:51 #188
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27731477
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:12 schreef five2one het volgende:
Ik heb op de fiets een beetje last van wat ratelende kettingen / derailleur. Ik heb het idee dat het iets heeft te maken met de afstelling van iets. Hij schakelt af en toe ook niet helemaal lekker.

Op welke manier kan ik dit het best verhelpen?
Beetje lastig om te zeggen wat het is. Is het het voorderailleur of achter? Je kan inderdaad naar de fietsenmaker gaan en het laten doen, dan moet je alleen wel even vragen of je mag kijken terwijl hij 't doet, anders leer je het nooit zelf en heb je kans dat je er voor blijft betalen....

Het is in principe niet heel moeilijk, alleen je moet er even handigheid in krijgen en het is een beetje lang verhaal om hier te gaan typen. Als je in Google zoekt op 'derailleur afstellen', kom je ook een heel eind, bijvoorbeeld met deze link: http://www.m-gineering.nl/derafst.htm of http://www.mountainbike.nl/ned/p_ti_de.htm.

Ik zou gewoon lekker wat gaan pielen ermee. Er kan in principe niks fout gaan, maar ik zou wel opletten of je de schroefjes niet zover draait dat ze er uitvallen of makkelijk uit kunnen vallen tijdens het rijden. En van lekker zelf prutsen (na het lezen van informatie uit bovenstaande links) leer je het meeste over hoe je fiets werkt en kan je 'em vervolgens altijd zelf fixen.

Succes!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_27731583
en let erop dat je derraileur niet te dicht bij de spaken komt, anders ben je je derraileur kwijt plus misschien een paar spaken...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_27738240
heb even zitten zoeken voor een paar leuke pedalen en ben hierbij uitgekomen;


* Gewicht: 294 gram per paar
* As: Gesmeden SCM415 chroom
* Body: S45c Carbon Staal
* Vleugels: Gesmeden S45c Carbon Staal
* Veer: 300 serie Roestvrij Staal
* Eind kap: Aluminium, zwart gespoten
* Standaard schoenplaatjes: Inclusief
* Road schoenplaatjes: Apart leverbaar
* Vulringen (voor speling): Inclusief
* Speling: 15° or 20°
* Zonder demontage te smeren: Ja
* Max. Persoonsgewicht: Geen beperking
* Verpakking: Standaard

¤90

Nu heb ik niet veel ervaring met klikpedalen, dus wat is jullie mening?
Of zou ik gaan voor de iets duurdere versie met een plaatje eraan vast, deze lijkt me nl. iets minder belastend voor de voet.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:34:52 #191
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_27748124
Als het goed is, komt alle stijfheid van de schoen en zal dit pedaal dus niet meer of minder belastend zijn. Voordelen van een plaat/kooi eromheen is dat je minder stijve schoenen kan gebruiken (waar je wat beter mee kan lopen), je kan ook gewone schoenen dragen, je hoeft niet altijd vast geklikt te zitten (technische stukken) en je pedaal beschadigt minder snel. Nadeel is dat 't zwaarder is, vaak duurder en de modder er eerder in blijft steken. Voordeel van het pedaal wat je hier boven hebt staan is dat je er van alle kanten in kan en alle bagger valt er makkelijk uit.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_28320920
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
pi_28321648
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Trap je je nou niet helemaal de kelere op verhard.
Wat zit er achter een 13 ?
13 idd, ja verhouding is niet optimaal, liever 38 voor gehad.
Laatst evenmet 13 - 44 gereden en dat ging super hard, jammer dat je dan geen berg meer opkomt zonder aanloop. (en mn ketting brak, kut shimano 9 speed kettingen )
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28321698
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Kort vraagje.. Ik fiets eigenlijk alleen maar met mijn mountainbikee door R'dam centrum en reed altijd op Tioga City Slickers 1.8 Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
wel de goede maat? (moet haast wel) bij mij moet het soms met zn tween om een band erop te krijgen. zolang je niet met bandenlichters gaat klooien moet het goed gaan.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_28321728
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 29 juni 2005 @ 08:52:42 #196
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_28327783
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:13 schreef super_dirk het volgende:
Nu heb ik eens voor de verandering andere slicks gekocht van Continental "SuperSport" 1.3 met mijn Mavic velgen X221 maar ik krijg die rotbanden er echt niet omheen.. Wat doe ik verkeerd ? Tips ?
Dat is echt een gigantische kloteband om voor het eerst te monteren. Je kunt wat zeep gebruiken om het te vergemakkelijken. Ik had ook de blaren op mijn handen staan toen ze er eindelijk omheen zaten. Fietshandschoentjes aantrekken kan dat misschien voorkomen .
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:35 schreef Mute_Me het volgende:
Wat was het trouwens rete druk bij het parcour in zoetermeer. allemaal trainen voor nk zeker
Yep, zaterdag en zondag zijn de grote dagen. Voor mij niet helaas, want ik loop al ruim drie weken te kloten met een peesontsteking bij mijn knie. Over 17 dagen begint de transalp, dus ik neem liever geen risico nu.

pi_28328587
Oke, ik ga dus met zeep aan de slag.. mijn duimen waren gister aardig naar de je-weet-wel en ik denk dat de buren mij aardig hebben horen schelden..
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:24:10 #198
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_28346620
Ik zie overigens dat ik niet de Supersport maar de Sportcontact heb. Wel een 1.3 slick, dus misschien is het de voorganger. Is ook alweer een paar jaartjes oud namelijk. Ik heb het idee dat het iets typisch Continental is. Het voor het eerst monteren van een GP3000 op mijn racefiets ging althans ook niet al te soepel bij mij. Daar kwamen ook zeep, gevloek en blaren bij kijken.
pi_28352146
je hebt tegenwoordig een speciaal soort glijmiddel voor die banden. de naam ontgaat me even, staat in de fiets van juni meen ik. Maar met zeepsop moet het ook werken.

GP3000 bandjes gaan er idd meestal ook lastig op
'The Less you know, The more you believe'
pi_28747131
quote:
Frame: Scott Scale Limited Large '05 1064 g
Fork: RockShox SID World Cup tuned 984 g
Headset: M2Racer w/ Schmolke cap 36 g
Stem: Extralite Ultrastem UL2 100mm 92 g
Stem Spacers: Carbon 4 g
Handlebar: Schmolke TLO 68 g
Grips: Procraft Superlite 8 g
Brake Lever: Extralite Ultralevers 64 g
Brakes: Steinbach with B-T-P Pads 154 g
Crankset: Storck Powerarms 316 g
Chainrings: MGM carbon 44x94, 44x94, 20x58 47 g
Chainring bolts: Extralite aluminium 12 g
Bottom Bracket: New Ultimate Scandium incl. bolts 122 g
Pedals: Crank Bros. Triple Ti 187 g
Shift Lever: Sachs Quarz tuned 115 g
F-Der: BTP Campagnolo 68 g
R-Der: BTP Carbon 103 g
Chain: Wippermann Titanium 222 g
Cassette: Steinbach 11-26 118 g
Wheelset: Soul Kozak, DT 1.5/1.8 spokes/nipples, Notubes ZTR rims, Ritchey rim tape 1173 g
Tubes: Continental Supersonic Race 26" 90 g
Tires: Maxis Flyweight 330 597 g
QR: Tune Skyline time trial skewers 17 g
Seatpost: Schmolke TLO 31.6 x 300mm w/ shim 105 g
Seatpost clamp: Scott aluminium 14 g
Saddle: Tune Concorde 45 g
Cables and Housing: Magura/Power-Cordz/Tune 57 g
Total: 5878 g
Daar durf je toch niet eens op te gaan zitten? .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')