Hmmn dan maar hopen dat Leo snel weer helemaal wedstrijd fit is .quote:Op zondag 30 januari 2005 02:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
S. Kalou is zo weg bij Feyenoord, voor zo ver hij al niet ergens een voorcontract heeft getekend.
Die wedstrijd tegen Ajax dat Feyenoord met 3-1 won dacht ik, was een van de beste wedstrijden die hij ooit gespeeld heeft.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:01 schreef methodmich het volgende:
Die ene pass achter zijn standbeen tegen RBC (?) thuis was mooi ja. Verder was het nou ook weer niet allemaal zo geweldig hoor.
Hij kwam vanaf links opzetten en de bal kwam toen iets buiten het veld omdat hij half struikelde. Tijdens dat hij struikelde tikte hij met zijn hand binnen het veld, en mocht doorgaan. Daaruit werd gescoord.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:16 schreef methodmich het volgende:
En die herinner ik me al niet eens meer van zijn kant. Ik weet dat er iets gebeurde met een bal die buiten de lijnen was ofzo, meer weet ik er niet meer over.
Agja het doet niet af aan de winst partijquote:Op zondag 30 januari 2005 11:21 schreef methodmich het volgende:
Ah ja, die had dus afgekeurd moeten worden. Hoogtepunt minder.
Hij was een tijdje terug bij Holland Sport (programma op Nederland Drie) en daar ging hij ook huilen, bedoel je dat?quote:Op zondag 30 januari 2005 17:31 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Dat huilenbalken is hij wel een beetje afgeleerd na al die blessures. Hoewel hij het, geloof ik, pas ook niet drooghield tijdens een interview.
Ik ben altijd een liefhebber van hem geweest, hoewel hij helemaal niet zoveel heeft kunnen spelen. Ik geloof ook nog steeds dat hij het gaat maken en ooit voor het Braziliaans elftal zal uitkomen
Op zich wel geinig, en het zegt wel wat, maar als je zoiets als norm neemt is Lazovic een topaankoop geweest. Die veroorzaakt om de wedstrijd een strafschop, ofzo.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:57 schreef rotskibo het volgende:
Leo, wat een speler is dat toch.
Hoorde van iemand dat er laatst in de VI stond, dat in zijn 1e jaar, hij 27 keer speelde en dat zijn tegenstanders +- 23 keer geel hadden ontvangen.
Is dit serieusquote:Op zondag 30 januari 2005 18:09 schreef tong80 het volgende:
Ik heb de documentaier over hem en Anselmo van Jos de Putter nog op video.
'Kinderen van de Favelas'.
Hoe zou het met Anselmo zijn ?![]()
Ik weet ook nog wel dat er elke week een interview met een speler uit de Eredevisie in de Vi is stond. Er was toen ook zo'n vraag: Welke speler vond jij het moeilijkste om tegen te spelen? Volgensmij zei iedere rechtsback Leonardo.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:57 schreef rotskibo het volgende:
Leo, wat een speler is dat toch.
Hoorde van iemand dat er laatst in de VI stond, dat in zijn 1e jaar, hij 27 keer speelde en dat zijn tegenstanders +- 23 keer geel hadden ontvangen.
Ach, Zlatan deed in het begin ook niet veel nuttigs, en zo zijn er nog genoeg andere voorbeelden te noemen. Dat leert 'ie waarschijnlijk (hopelijk!) wel af.quote:Op maandag 31 januari 2005 17:01 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het bij hem ook altijd vooral kunstjes en verdraaid weinig rendement. Plus dat hij nooit luisterde naar de ouderen en na 1 training al vond dat hij uitgeleerd was bij Feyenoord. Tja...
Ze willen afwachten hoe 'ie terugkomt van z'n blessure. Zou een wel erg groot risico zijn om een speler die toch blessuregevoelig lijkt een vet contract aan te bieden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:13 schreef yvette1982 het volgende:
Echter dacht ik dat zijn contract over een paar maanden afgelopen is, en ik vind het dan ook belachelijk dat hij geen nieuw heeft gekregen. Klopt dit?
Een prestatiecontract is toch niet zo moeilijk. Zal toch wat zijn als er weer een van de betere spelers (in potentie) voor niets tot vrijwel niets de Kuip verlaat.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze willen afwachten hoe 'ie terugkomt van z'n blessure. Zou een wel erg groot risico zijn om een speler die toch blessuregevoelig lijkt een vet contract aan te bieden.
Ik denk dat als z'n knie (toch?) 't houdt, Feyenoord 'm zeker een aardig contract aan zal bieden. Zou alleen wel minder prettig zijn als de een of andere topclub 'm dan al een contract heeft aangeboden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:38 schreef gras het volgende:
[..]
Een prestatiecontract is toch niet zo moeilijk. Zal toch wat zijn als er weer een van de betere spelers (in potentie) voor niets tot vrijwel niets de Kuip verlaat.
Dat is dus het gevaar. iedereen weet hoeveel potentie die jongen heeft. En het is zo zonde dat ze hem laten gaan. Je kon in de verslagen lezen dat Leonardo ongeveer nog steeds zo goed is. En dat talent wat hij had kan je ook niet verliezen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik denk dat als z'n knie (toch?) 't houdt, Feyenoord 'm zeker een aardig contract aan zal bieden. Zou alleen wel minder prettig zijn als de een of andere topclub 'm dan al een contract heeft aangeboden.
Hij komt nog altijd van buiten de EU, dus hij is nog steeds erg duurquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:20 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Hij woont hier al heel lang dus je hoeft hem geen topcontract meer aan te bieden.
Ik hoop dat z'n knie 't houdt...quote:LEONARDO: 'IK HAD LIEVER GEWONNEN'
Het is niet niks om na dik een jaar blessure- en revalidatieleed terug te keren en dan meteen in je eerste wedstrijd te scoren. 'Maar ik had toch liever gewonnen', sprak Leonardo maandagavond na afloop van Jong Feyenoord-Jong Twente, de wedstrijd waarin de Braziliaan zijn rentree bekroonde met prima spel én een goal. 'Het teamresultaat staat nou eenmaal voorop, al ben ik natuurlijk wel hartstikke blij.'
Behalve het feit dat hij er een dik kwartier voor tijd tamelijk doorheen zat, deed het optreden van Leonardo maandagavond niet vermoeden dat hij heel lang buitenspel stond na een zware knieblessure. De aanvaller was even snel en doelgericht als voor zijn blessure en was een ware plaag voor de verdediging van de Tukkers, met daarin de toch tamelijk ervarin Rahim Ouedraogo en Karim Touzani. 'Ik voelde me vandaag weer sterk, dacht geen moment aan mijn knie', aldus Leonardo. 'En omdat Twente die jongens van het eerste had opgesteld, kreeg ik extra adrenaline. Dit soort duels heb ik nodig. Nog een paar erbij en dan ben ik weer klaar voor het eerste.'
Dat is niet helemaal waar. Als spelers van buiten de EU hier al een aantal jaren voetballen dan hoef je ze niet meer het salaris te geven van iemand buiten de EU. Vandaar dat clubs zoals willem II spelers als ceesay kan betalen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij komt nog altijd van buiten de EU, dus hij is nog steeds erg duur
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:11 schreef cultheld het volgende:
Wat ie toen bij Feyenoord liet zien was schitterend hoor. En PSV biedt gewoon veel meer perspectieven dan Feyenoord. PSV speelt CL, PSV is professioneler dan Feyenoord, PSV heeft een betere spelersgroep etc.
Arsenal is er anders wel blij meequote:Op woensdag 2 februari 2005 19:18 schreef Erasmusch het volgende:
Ja wie weet. Misschien is die andere topper, Van Persie ook wel iets voor jullie
not Exactly my point...quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:41 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Arsenal is er anders wel blij mee
Als hij niet tweeënhalf jaar door blessures en andere problemen niet had kunnen spelen, was hij nu misschien wel net zo goed als Robben. Ik schat Robben alleen mentaal een heel stuk hoger in; Leo heeft wat nare trekjes die hem hier en daar tegenhouden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:47 schreef methodmich het volgende:
Een wereldspeler? Je kunt ook overdrijven. Een nuttige kracht voor Feyenoord, meer niet.
Ik zeg: PSVquote:Op maandag 28 februari 2005 15:01 schreef yvette1982 het volgende:
nou die uitlatingen van gullit en die actie van kalou bevestigen mijn vermoedens. Leonardo loopt gratis de kuip uit en hij gaat ergens anders spelen.
Wat een vervelend manipulerend mannetje is die Leonardo toch... Als het domme voetvolk nou ook eens kon inzien dat ie door Norma de hand boven het hoofd wordt gehoudenquote:02-03-2005: Leonardo blijft bron van irritatie
[Bron: AD]
Salomon Kalou vroeg afgelopen weekeinde op ludieke wijze aandacht voor de situatie van een bevriende ploeggenoot. Met de speler in kwestie, de Braziliaan Leonardo, gaat het slecht.
Zijn gedrag dreigt hem opnieuw te isoleren van trainers en ploeggenoten. Zijn optreden rond de uitwedstrijd in de UEFA Cup tegen Sporting Lissabon was de bekende druppel. Leonardo de Vitor Santiago reageerde zwaar geďrriteerd en ronduit onbeschoft toen Patrick Lodewijks hem bij een trainingpartij wilde coachen.
Medespelers die het zagen, voelden plaatsvervangende schaamte. Was Leonardo vergeten dat hij eerder op het vliegveld al met veel misbaar weigerde een paar koffers te dragen?
Afgelopen zondag tegen RBC vroeg Salomon Kalou na zijn treffer aandacht voor de situatie van Leonardo. In een vlaag van jeugdige onbezonnenheid toverde Kalou onder zijn eigen shirt het truitje van zijn goede vriend tevoorschijn.
Leonardo zag het tafereel vanaf de tribune aan. Voor de derde wedstrijd op een rij was hij bewust buiten de selectie gelaten. Nu de aanvaller volledig hersteld is van zijn zware knieblessure, is hij hard op weg zichzelf onmogelijk te maken.
Er is in zijn geval sprake van een repeterende breuk. Bij de vaste supporters rond het trainingsveld kan Leonardo nooit stuk. Ze klappen en juichen dagelijks voor hun teruggekeerde held.
Leonardo betaalt mensen in zulke situaties terug met zijn guitige glimlach en in koddig Nederlands uitgesproken woorden. Op die momenten oogt hij lief, leergierig en loyaal. Maar trainers en medespelers zien veel vaker zijn andere gezicht.
Tijdens trainingen moeten zij aan de slag met een bijna 22-jarige speler die zich nog altijd nauwelijks laat sturen. Leonardo's 'maniertjes' zijn na zijn rentree alweer een bron van irritatie. Daarnaast komt hij aantoonbaar conditie tekort. Bij partijtjes staat hij meer stil dan dat hij loopt.
Pijnlijk was onlangs ook een wedstrijd met Feyenoords tweede team. Tegen FC Twente kreeg hij kort na rust al zo'n kramp in zijn kuit dat hij zich moest laten vervangen. Natuurlijk wordt zoiets na afloop dan meteen gebagatellisseerd: Zwaar veld, hard getraind. Kan gebeuren.
In werkelijkheid heeft Leonardo tijdens het laatste traject van zijn revalidatie juist veel te weinig uitgevoerd. De onlangs vertrokken conditietrainer Toine van de Goolberg stelde in december objectief vast dat Leonardo nog absoluut niet de inhoud had om weer op niveau te spelen en te trainen.
Van de Goolberg wilde aan de slag, maar zag dezelfde Leonardo als in voorgaande jaren. Een meester-manipulator. Gemakzuchtig, arrogant en niet te overtuigen. In het besef dat er bij Feyenoord van hogerhand toch altijd weer mensen zijn die hem zullen steunen.
Zo ging het de afgelopen jaren steeds als het talent zich tegenover zijn medespelers en trainer vergaloppeerde. Hij werd berispt en beboet. Soms gebeurde dat zoals in januari 2002 conform de cao. Leonardo kreeg een geldboete van 4538 euro wegens een veel te late terugkeer van vakantie. Maar daarna bezigde de clubleiding snel weer verzoenende taal. 'Leo kan natuurlijk nog steeds erg goed voetballen.' Het wordt ook dezer dagen alweer hardop gezegd.
Onder Bert van Marwijk grepen de spelers af en toe zelf in als zijn gedrag écht niet langer viel te accepteren. Van Marwijks opvolger Ruud Gullit begon ten opzichte van Leonardo met een schone lei. Maar ook hij moet intussen toezien hoe de aanvaller zich onmogelijk maakt.
Gevaarlijk vinden ze bij Feyenoord dat Leonardo een klein groepje jonge spelers heeft gevonden dat zich makkelijk laat bespelen. Zijn jonge landgenoot Magrao is een eenvoudige prooi en ook Kalou loopt ogenschijnlijk blind achter Leonardo aan.
Salomon noemt Leo gekscherend amateur, omdat hij hem vaak verslaat bij een voetbalspel op de PlayStation. ,,Voor Leonardo geef ik mijn leven'', zei Kalou onlangs in de Feyenoord Krant. Na die quote realiseerde een aantal mensen binnen de club zich de ernst van de situatie.
Terwijl de ergernis bij anderen toeneemt, weet Leonardo zelf zich van de prins geen kwaad. Hij vindt dat hij hard werkt, dat hij goed traint, een goede discipline heeft.
Het wachten is nog altijd op excuses voor zijn uitval in Lissabon richting Lodewijks. Tot die tijd lijkt een terugkeer in de selectie bij wedstrijden uitgesloten.
Maar hoe geďrriteerd Gullit is, toch houdt hij de deur voor de onverbeterlijke rebel op een kier. Met de nieuwe condititietrainer werkte Leonardo gisteren een goede training af.
,,Ik kan zelfs zeggen een heel goede'', aldus Gullit. ,,Voor mij is het simpel. Ik wil iedereen de kans geven om te slagen. Als een speler goed zijn best doet, kan hij bij mij altijd terugkeren.''
Natuurlijk, dat ontken ik toch ook niet? Je kunt alleen wel aanleg voor hebben, en dat lijkt me in dit geval wel zo.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Maar als je jaren op handen bent gedragen, ga je je daar ook naar gedragen heiden.
De media vinden zo'n rel dan ook niet bepaald een probleem. Er is een aanzienlijke kans dat zoiets enorm opgeblazen wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 21:11 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Het is natuurlijk wel een beetje Feijenoord's eigen schuld dat Leo zich zo is gaan gedragen. Als je ziet hoe hij vroeger door de club op handen werd gedragen. Maargoed, als hij zich echt zo gedraagt als de media de laatste dagen zegt, dan zit er toch ook bij hem zelf iets niet helemaal goed. Hij heeft talent, heel veel talent zelfs. Maar tot nu toe heeft hij nog niets noemenswaardigs gepresteerd in zijn professionele carriere. Hij moet dus gewoon z'n muil houden en werken. Sterallures mag je krijgen zodra je Feijenoord de CL hebt bezorgd, Leo.
Ik ben altijd fan van die jongen geweest. Maar net als bij van Persie vinden ze hem een moeilijke jongen.Ik hou wel van die types. Hadden we bij Ajax maar zulke vleugelspelers. Moeilijke jongens of niet.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:43 schreef pekel het volgende:
Ik stuur Jan van Dijk wel een mailtje over dit topic.
Zou wel een superdeal zijn voor Emmen. Én Stroeve én Leonardo volgend seizoen op de vleugels.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben altijd fan van die jongen geweest. Maar net als bij van Persie vinden ze hem een moeilijke jongen.Ik hou wel van die types. Hadden we bij Ajax maar zulke vleugelspelers. Moeilijke jongens of niet.
Hahahahaha, lag'n met oe. Dut seker wa seer die nederlaag teeng Ajaxquote:Op maandag 23 januari 2006 20:43 schreef Dos37 het volgende:
Haha ja dat vervelende rot jonk gun ik ajax ook wel
Boooooooooooooooooooooooooooooh vet geinig joh.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:39 schreef tong80 het volgende:
Ajax sla toe en neem Leonardo onder contract.
Terwijl ik serieus ben.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Boooooooooooooooooooooooooooooh vet geinig joh.
Maak ie oe naaquote:Op maandag 23 januari 2006 21:09 schreef Roskoo het volgende:
[..]
Hahahahaha, lag'n met oe. Dut seker wa seer die nederlaag teeng Ajax
Ze hebben al genoeg over het paard getilden, bedoel je?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef Beschouw het volgende:
Een over het paard getild ventje als Leonardo hoeft voor mij niet naar Amsterdam. Laten ze bij Ajax eerst maar in eigen keuken kijken: Boerrigter, Goossens, Vertonghen.
Dat ook ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze hebben al genoeg over het paard getilden, bedoel je?
Probleem is wel dat hij zichzelf ziet als een 10 en niet als linksbuiten. Dus dat gaat dan geheid problemen opleveren.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben altijd fan van die jongen geweest. Maar net als bij van Persie vinden ze hem een moeilijke jongen.Ik hou wel van die types. Hadden we bij Ajax maar zulke vleugelspelers. Moeilijke jongens of niet.
Tercera Division of zoquote:Hij kan beter naar een ploegje in Spanje denk ik en van daaruit wellicht nog doorbreken.
ik hoop het... het is echt een geniaal begaafde speler.....quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef Mindlight het volgende:
Been zei vorige week wel dat mocht hij in de winterstop niet verkocht worden, hij er alles aan zal doen om hem naar excelsior te halen. Leo wil wel in ieder geval.
Het salaris van Leo was toch te hoog voor Excelsior?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef Mindlight het volgende:
Been zei vorige week wel dat mocht hij in de winterstop niet verkocht worden, hij er alles aan zal doen om hem naar excelsior te halen. Leo wil wel in ieder geval.
Omdat die het geld niet hebben voor zijn salaris, en tevens zal feyenoord hem niet willen verhuren, schat ik in.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:34 schreef Radegast het volgende:
Waarom niet een halfjaartje RBC?
Wel triest dat dat op 't handsballetje tegen Ajax na z'n hoogtepunt is eigenlijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand een filmpje van die voorzet van hem achter zijn standbeen langs tegen RBC?![]()
Dat ligt aan hem zelf.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel triest dat dat op 't handsballetje tegen Ajax na z'n hoogtepunt is eigenlijk.
Duhquote:
Dat bedoel ik. Die werd destijds niet uit de sloppenwijken gered.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:45 schreef methodmich het volgende:
Zou die überhaupt nog leven?
Nah ja wie weet krijgt Hinnik hem wel aan het ballen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef PyTh het volgende:
Er gaan geruchten dat Piet de Visser Hiddink heeft aangeraden om hem naar PSV te halen.
Ben benieuwd in hoeverre deze geruchten waar zijn.
Zit er persoonlijk niet op te wachten eigenlijk.
Doe dan ook niet zo dom.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
He Eppo ga jij eens lekker ergens anders het topic lopeb verzieken![]()
Good ridancequote:"AD: Leonardo opvolger Pierre bij Nac Breda"
Toen alle schijnwerpers in de Kuip op Pierre van Hooijdonk stonden gericht, trainde Leonardo voor zichzelf.
Op een bijveldje aan de overkant. Die eenzame sessie was zijn laatste in dienst van Feyenoord. De in Rotterdam overbodige Leonardo Vitor Santiago vertrekt met onmiddellijke ingang naar NAC, waar hij - als spits - de opvolger wordt van Van Hooijdonk.
,,Ik voel me heerlijk’’, lacht de 22-jarige Braziliaan, die vandaag in Breda de onderhandelingen met zijn nieuwe club hoopt af te ronden. ,,Ik heb veel geld moeten inleveren. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Ik ben topfit en ben zó blij dat ik weer kan voetballen.’’
Mede door een aantal zware blessures speelde Leonardo de afgelopen drieënhalf jaar slechts elf duels in de hoofdmacht bij Feyenoord. In Rotterdam stond zijn talent buiten kijf, maar werd steeds getwijfeld aan zijn mentaliteit. Ruud Gullit verweet hem een gebrek aan inzet.
Erwin Koeman zette de Braziliaan dit seizoen om dezelfde reden al snel uit de selectie. Dat hij uitgerekend naar NAC verhuist, is saillant. Zijn voorganger Van Hooijdonk gold in de Kuip als een van zijn grootste criticasters.
,,Dat ik te weinig heb gedaan, is onzin’’, reageert Leonardo. ,,Gullit stelde me vorig seizoen op tegen NEC terwijl ik net terugkwam van een blessure en nog niet honderd procent fit was. Ruud haalde spelers altijd naar beneden. Hoe kun je dan verwachten dat mensen voor je werken?’’
Het vertrek van Gullit betekende een nieuwe kans, maar ook Koeman had het gauw gehad met Leonardo. ,,Mijn contract liep af en Mark Wotte zei dat de trainer me niet zou opstellen als ik niet zou bijtekenen. Daar begon het allemaal mee. Ik ben de laatste jaren heel hard geworden.’’
Over Koeman wil Leonardo niets meer zeggen. ,,Ik ben er klaar mee. Feyenoord is mijn club. Ik heb er elf jaar gespeeld en ga weg met pijn in mijn hart. Dit is niet mijn beslissing geweest. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, maar kan het nu wel accepteren.’’
Want Leonardo, voor wie veel belangstelling bestond, verheugt zich op een herstart. ,,Ik wil opnieuw beginnen. Een speler met mijn kwaliteiten hoeft zich niet meer te bewijzen. Dat moet ik alleen als ik naar Barcelona of Real Madrid zou gaan.’’
Hij straalt van oor tot oor. ,,Iedereen vindt me een moeilijke jongen. Maar als ik zo moeilijk was, zouden er toch niet zoveel clubs in mij geďnteresseerd zijn geweest?’’
Bron: Algemeen Dagblad
Jezus, wat een arrogant kut ventjequote:,,Ik wil opnieuw beginnen. Een speler met mijn kwaliteiten hoeft zich niet meer te bewijzen. Dat moet ik alleen als ik naar Barcelona of Real Madrid zou gaan.’’
Dat hij eeuwig talent heeft jaquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:24 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Jezus, wat een arrogant kut ventje. Alsof hij al wat heeft bewezen
.
Je weet nooit natuurlijk he. Als hij daar zijn best gaat doen en hem als spits gebruiken dan kan het wel een hele goede worden.quote:
Alsof die situatie ook maar enigszins vergelijkbaar is. Van Persie die naar één van de mooiste clubs ter wereld gaat en met voetbal sterren uit de hele wered speelt, en Leonardo die naar NAC gaat.quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:13 schreef cultheld het volgende:
Een gemiste kans voor PSV. Ja, een moeilijke jongen, maar dat is Cassano ook.
En HSV met vdv?quote:
Niet bekend wat het is. Hij dacht zelf aan een spierscheuring kan ie de play offs vergeten.quote:Op maandag 17 april 2006 01:12 schreef Erasmusch het volgende:
Hoe lang ligt ie dr uit?
En als de Johan Cruijff van NIVO Sparta dat zegt, geloof ik het meteenquote:Op maandag 17 april 2006 01:20 schreef tong80 het volgende:
Ik had er ook vaak last van beschouw. Heeft met explosiviteit en korte spieren te maken.
quote:De eerste signalen zijn dat Leonardo een scheurtje in zijn hamstring heeft opgelopen. Hiervoor staat minimaal 3 weken in de lappemand. Morgenvroeg kan er echter pas een diagnose worden gesteld, een afgescheurde hamstring is dan ook nog niet uitgesloten. Morgen meer dus...
bsiderats.nl
och ja, als jij al bij een topclub uit spanje ofzo zou kunnen spelen, maar door blessures maar niet verder komt dan een paar potjes in nederland zou je uiteraard keer op keer glimlachend van het veld worden gedragen....quote:Op maandag 17 april 2006 15:22 schreef methodmich het volgende:
Toch vind ik het wel een beetje een jankerd. Ik zie hem echt elke week janken op Talpa. Emotioneel okee, maar je kan overdrijven.
Hij weet zelf gewoon hoe goed hij kan ballen als hij fit is. In een paar potjes voor Feyenoord heeft hij dat al laten zien. Ik denk dat buiten hem zelf toch wel een groot aantal mensen hem een grote toekomst voorspelt als hij niet geblesseerd is...... als hij dan constant wel geblesseerd is kan ik me voorstellen dat soms erg moeilijk kan zijn voor een ambitieuze topper-in-spe...quote:Op maandag 17 april 2006 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Zou Leo zich eerst niet eens in Nederland bewijzen Fok_You voordat ie ook maar mag DENKEN aan Spanje
Ik heb juist het idee dat hij zich beter op gaat stellen tegenover de club. De reportage gisteren niet gezien bij Cafe de Sport? Hij wil echt voor Nac gaan en zat te janken toen hij geblesseerd was en dat hij het team in de steek laat enzo...quote:Op maandag 17 april 2006 17:45 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik ben nog steeds een fan van zijn voetbal kwaliteiten. En op basis daarvan kan hij het heel ver schoppen. Maar die mentaliteit van hemNatuurlijk, die jongen is gekweld door blessures, en da's ook heel rot voor hem. Maar dat hij zo'n kutmentaliteit heeft komt niet door de blessures (wat Fok_You impliceert, geloof ik. Correct me if I'm wrong). Hij is zijn gehele jeugdopleiding door opgehemeld door zo'n beetje al z'n trainers. En ja, als je als klein jochie uit de Favela's wordt weggetrokken en je meteen verteld wordt dat je het wel ff in de voetballerij gaat maken dan zou het mij ook naar de bol stijgen.
Ik hoopte dat NAC een soort-van lesje in nederigheid zou worden voor Leo, maar geloof niet dat dat gaat gebeuren.
Dan nog, hij jankt ook als ie gewoon wordt gewisseld hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef Fok_you het volgende:
[..]
och ja, als jij al bij een topclub uit spanje ofzo zou kunnen spelen, maar door blessures maar niet verder komt dan een paar potjes in nederland zou je uiteraard keer op keer glimlachend van het veld worden gedragen....
oja met 15 wedstrijden in 3 jaar zou je al wel een toptransfer tegemoet kunnen kijken als je mentaliteit wat beter wasquote:Op maandag 17 april 2006 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is zijn eigen stomme schuld dat hij bij feyenoord niet is doorgebroken en zodoende nog niet bij een topclub speelt. Niet de schuld van zijn blessuregevoeligheid...
Ja daar hebben jullie kijk op zie van Persie.quote:Op maandag 17 april 2006 21:58 schreef Cart_man het volgende:
Leonardo is mentaal een wrak. Gaat de top nooit halen.
Die moeder is een stevige dame trouwens.quote:Op maandag 17 april 2006 21:58 schreef Cart_man het volgende:
Leonardo is mentaal een wrak. Gaat de top nooit halen.
Dat is typisch Zuid-Amerikaans. Hij zal het verdriet ook wel iets minder intens beleven dan wij, als we ergens om huilen.quote:Op maandag 17 april 2006 15:22 schreef methodmich het volgende:
Toch vind ik het wel een beetje een jankerd. Ik zie hem echt elke week janken op Talpa. Emotioneel okee, maar je kan overdrijven.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand een filmpje van die voorzet van hem achter zijn standbeen langs tegen RBC?![]()
quote:'Martin Jol haalt Leonardo naar Tottenham'
10/11/2006 9 :58
Leonardo vertrekt in januari 2007 naar Tottenham Hotspur. Dat meldt The Guardian. Coach Martin Jol zou onder meer Arsenal en Wigan Athletic hebben afgetroefd in de strijd om de Braziliaanse aanvaller van NAC Breda.
Het doorgaan van de transfer is afhankelijk van het benodigde papierwerk. Leonardo is nog bezig met het verkrijgen van een Nederlands paspoort. Lukt het de geboren Braziliaan om dat document in zijn bezit te krijgen, dan kan hij in aanmerking komen voor een werkvergunning in Engeland.
Al vanaf zijn twaalfde voetbalt de nu 23-jarige Leonardo Vitor Santiago in Nederland. Feyenoord haalde hem destijds naar Rotterdam. Op zeventienjarige leeftijd debuteerde hij in de hoofdmacht van de Rotterdammers, maar afgezien van een succesvolle eerste seizoenshelft in 2000/2001 slaagde hij er niet in om een vaste basisplaats te veroveren.
Sinds januari 2006 voetbalt Leonardo bij NAC Breda, waar hij tekende tot de zomer van 2007. In zijn verbintenis is een gelimiteerde afkoopsom opgenomen. Bij de Brabantse club presteert hij wisselvallig. Het ene moment is hij onstuitbaar, dribbelt hij langs alle tegenstanders en zorgt hij voor doelgevaar, het andere moment is hij onuitstaanbaar en bakkeleit hij met zijn coach, Ernie Brandts.
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogenquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef pfaf het volgende:
Hij dribbelt ook aardig bij NAC. Feyenoord kan zich weer eens achter de oren krabben, hoewel ik eerder in dit topic al verweten werd dat de vergelijking met v Persie onterecht is, maak ik 'm weer.
Ideaal voer voor een trainer die wél met hem overweg kan.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogen
Hij zal geen wedstrijd spelen bij Tottenham. Feyenoord heeft hem jaren lang begeleid en er veel geld in gestoken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ideaal voer voor een trainer die wél met hem overweg kan.
Feyenoord heeft Van Persie ook jarenlang begeleid. So what?quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:51 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hij zal geen wedstrijd spelen bij Tottenham. Feyenoord heeft hem jaren lang begeleid en er veel geld in gestoken.
Maar 4 of 5 keer per wedstrijd zet hij wel iemand in scoringspositiequote:Op vrijdag 10 november 2006 10:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogen
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar 4 of 5 keer per wedstrijd zet hij wel iemand in scoringspositie
Kan me nog wel een niet onbelangrijke assist herinnerenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:03 schreef twi het volgende:
Dat zijn echt acties waar ik een hekel aan heb, achter het standbeen langs voorzetten. Geniet altijd wanneer die acties grandioos falen. Alsof die bal niet bij Gyan had gekomen met een simpel rollertje met rechts. Maargoed, dat is de enige noemenswaardige actie van Leonardo in Feyenoord-shirt inderdaad. Tegen RBC.
Dat viel me bij beide filmpjes nogal op inderdaad. Zeker als je kijkt wat voor prutsers er nu rondlopen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:19 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Toen ze nog een goede selectie hadden.
Ja hij moet eens een sliding makenquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:46 schreef Dos37 het volgende:
Hij moet eens wat meer in dienst van het team gaan voetballen, maarja dan vertel ik niets nieuws.
Volgens mij bedoel je die keer dat hij de bal met de hand binnen hield.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:19 schreef mcyodogg het volgende:
Kan me ook nog een mooie actie van Leonardo herinneren met Feyenoord tegen Ajax. Was langs de zijlijn, maar het was de vraag of ie er nou over was of niet. Kwam in ieder geval ook een doelpunt uit.
Hij blijft dreigend SCH Heerenveen kan nooit een verdediger laten inschuiven omdat ze hem dubbele dekking geven.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:16 schreef SCH het volgende:
Voorlopig heeft Hansson hem prima onder controle.![]()
gevaarlijk om in de rust te zeggen
Inschuiven? Moet dat dan?quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij blijft dreigend SCH Heerenveen kan nooit een verdediger laten inschuiven omdat ze hem dubbele dekking geven.
Komt ie weer met zijn dubbelzinnige opmerkingenquote:
Ronaldo is nooit echt van de pijntjes geweestquote:Op vrijdag 10 november 2006 22:19 schreef SCH het volgende:
Ja sorry hoor, maar het komt nogal aanstellerig over. Er gebeurt eigenlijk niks. Doet me een beetje aan Romario en Ronaldo denken met hun duizelingen en pijntjes. Als ze niet positief de aandacht kunnen krijgen, dan maar zo.
NAC werd trouwens een stuk beter zonder hem.
Hij was toch van de mysterieuze duizelingen bij de WK-finale???quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ronaldo is nooit echt van de pijntjes geweest
Ronaldo speelde heel de wedstrijd uit. Die was zonder camera's naar het ziekenhuis vervoerd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij was toch van de mysterieuze duizelingen bij de WK-finale???
idd bij de zijlijnquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:13 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je die keer dat hij de bal met de hand binnen hield.
Heb er zo mijn twijfels over. Hij is nu goed in vorm maar is dat straks ook nog het geval, en voegt hij dan nog wel wat extra's toe?quote:
Waarom niet ? Van Persie bloeide ook pas op bij een echte topclub.quote:Op maandag 13 november 2006 21:09 schreef twi het volgende:
Hij zal wel beter zijn dan welke linksbuiten we nu hebben lopen. Maar doe toch maar niet.
Italiaanse reporter tegen Gullit :quote:Op maandag 13 november 2006 22:04 schreef twi het volgende:
Man hij kent Keizer, Cruijff, Van Basten, Bergkamp en Kluivert niet eens. Denk je nu echt dat zo'n zelfingenomen ventje ineens door gaat met z'n actie wanneer iemand in z'n oor blaast terwijl de historie uitwijst dat 'ie normaal gesproken kermend van de pijn gaat rollen op het veld?
Niet op de manier hoe hij het doet. Hij laat het spel voor wat het is en speelt z'n eigen scheidsrechter. Fluit de scheids niet blijft hij gewoon staan. Hij biljft een kwartier liggen, deed laatst zelfs alsof hij dood was en minuten later was er niks aan de hand.quote:Op maandag 13 november 2006 22:11 schreef Beschouw het volgende:
En zijn 'vervelende' maniertjes? Daar win je wedstriujden mee, tegenwoordig.
Leo is een fenomeen. Waren er maar meer van zulke voetballers. In zijn eentje speelde hij Groningen aan het gas, vorige week. Dan mag hij wel eens even gaan liggen om uit te rusten.quote:Op maandag 13 november 2006 22:17 schreef twi het volgende:
[..]
Niet op de manier hoe hij het doet. Hij laat het spel voor wat het is en speelt z'n eigen scheidsrechter. Fluit de scheids niet blijft hij gewoon staan. Hij biljft een kwartier liggen, deed laatst zelfs alsof hij dood was en minuten later was er niks aan de hand.
Leonardo tilt het naar een dramatisch niveau, en daar benadeel je je ploeg mee omdat je de schijn tegen krijgt.
Ja en geen speler die een opening kan maken.quote:Op maandag 13 november 2006 22:26 schreef Nashje het volgende:
Is nu net zo lekker rustig binnen Ajax. Iedereen heeft het goed naar z'n zin, geen gejank of gezeik, Grygera die z'n plicht voor Ajax gewoon blijft doen terwijl ie niks hoort van het Ajax bestuur...
Laat Leonardo aub buiten Amsterdam.
Omdat hij nog geen Nederlands paspoort heeft? Daarbij is 'ie volgens mij ook te oud?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:40 schreef SCH het volgende:
Waarom staat hij niet bij Jong Oranje op gesteld
Stomme Foppe
SCHuld van Rita weer eens dusquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:41 schreef twi het volgende:
[..]
Omdat hij nog geen Nederlands paspoort heeft?
Ik geloof dat hij al vanaf zijn 11e of 13e hier in Nederland woont. Meer een fout van zichzelf dat 'ie op zijn 18e nog geen fatsoenlijk Nederlands sprak. Geen idee of de eisen 5 jaar geleden minder strict waren voor een paspoort qua inburgering.quote:
www.bsiderats.nlquote:Zaakwaarnemer Leo: "We zijn niet in Londen geweest"
Woei! Het verhaal rond Leonardo wordt met de dag leuker (en verwarrender). Wist Talpa gisteren nog te melden dat Leonardo rond is met Tottenham Hotspur, vandaag laat de zaakwaarnemer van de Braziliaan weten dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen.
Hans Coret, de zaakwaarnemer, vertelde tegenover NACblog hetzelfde als wat NAC eerder meedeelde:"We zijn niet in Londen geweest. Het zou ook geen zin hebben, want het Nederlands paspoort dat Leonardo nodig heeft om in Engeland te kunnen spelen, laat nog wel even op zich wachten. Hij moet nog een tweede examen afleggen en daarna kan de aanvraag pas de deur uit. Dat kost meestal een half jaar. Misschien dat we versneld wat kunnen regelen, maar binnen nu en drie maanden verwacht ik zeker niets."
De soap rond Leonardo zal nog wel even doorgaan. Dus later vast en zeker weer meer.
De kans is aanwezig dat die morsdood is.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:10 schreef tong80 het volgende:
Hoe zou het met Anselmo zijn, z'n vriendje uit de sloppenwijken ?
Dat bedoel ik.Ken je de documentaire van Jos de Putter ?quote:Op woensdag 15 november 2006 00:11 schreef Radegast het volgende:
[..]
De kans is aanwezig dat die morsdood is.
Nee.quote:Op woensdag 15 november 2006 00:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.Ken je de documentaire van Jos de Putter ?
Moet je eens gaan zien. Jos de Putter filmt in de sloppenwijken van Rio. Stuit plots op een ongelooflijk talentje van 12 jaar. Hij blijft het jochie volgen en wijdt de verdere film aan hem en zijn eveneens getalenteerde vriendje Anselmo. Piet de Visser toevallig ook in Rio komt er achter dat een Nederlander ene Leonardo volgt en neemt het initieatief hem naar Nederland te halen. Anselmo en Leonardo worden uit elkaar gehaald en ieders leven krijgt een andere wending.quote:
Ik dacht 'Kinderen van de Favela's'quote:Op woensdag 15 november 2006 09:27 schreef MaxPower het volgende:
Hoe heet die docu?
quote:De gedachte aan een Leonardo in een oranje shirt windt me op
Nog heel even wachten en Leonardo Vitor Santiago kan zijn Nederlandse paspoort ophalen. Hij heeft het eerste deel van zijn inburgeringcursus met goed gevolg afgelegd. Nu wacht hem nog een klein examen, waarmee hij de twee verplichte niveau’s van de cursus voltooit.
En daarom is het niet zo gek dat de belangstelling voor de speler van NAC zich niet beperkt tot Tottenham Hotspur, Osasuna, Ajax en PSV. Ook bij Van Basten staat hij op een van zijn lijstjes. Zodra Leonardo zijn paspoort binnen heeft, zou het zo maar kunnen dat hij snel wordt opgeroepen voor een stage bij het Nederlands elftal. Dat is gisteren informeel bevestigd in Noordwijk, waar Oranje zich voorbereidt op de rentree van Clarence Seedorf in de nationale ploeg.
Leonardo in Oranje, waarom ook niet? Deze door NAC gepimpte linkerspits uit Rotterdam Zuid heeft een versnelling en een paar bewegingen in huis die ook op het EK van 2008 van pas kunnen komen. Het is jammer dat er in de marge van het voetbal zelf, daar waar de analyses gedebiteerd en herhaald worden, zo gefocust wordt op zijn karakter. Er is best af en toe reden voor om stil te staan bij zijn eigenaardigheden, maar in het juiste metier en onder straffe leiding kan zijn talent tot wasdom komen.
Zoals Leonardo was, kan hij gif zijn voor je ploeg. De Braziliaan verkent de grenzen tussen sociaal en onsociaal gedrag en verlegt daarmee ook de grenzen van zijn collega’s. Dan moet je uitkijken als coach. Leo past niet in elke selectie. Maar het lijkt erop of Ernie Brandts, trainer/coach van NAC, hem wél aan het spelen heeft gekregen en dat is een grote verdienste van de WK-finalist uit 1978. Bert van Marwijk had moeite met Leonardo, Ruud Gullit eveneens en Erwin Koeman wilde hem ook bepaald niet per se houden toen hij vorig seizoen naar Breda kon. Brandts pikte hem op uit de bijna failliete boedel van zijn voorganger Cees Lok en ging aan de slag. Met horten en stoten.
Zijn streken houdt ‘Leo’ natuurlijk wel. Vrijdag liet hij zich op het gras vallen bij NAC-Heerenveen, toen hij een bult op zijn hoofd voelde en duizelig werd. De verzorger hield rekening met een plotseling overlijden, maar in de catacomben herrees hij van zijn brancard en verpoosde zich tot laat met kennissen in het stadion.
Tja. Ik was ruim een jaar geleden op uitnodiging van de stichting Ibiss een week lang te gast in de ergste krottenwijken van Rio de Janeiro. Snel raakten we, Studio Sport-commentator Jan Roelfs en Volkskrant-verslaggever Willem Vissers, gewend aan roadblocks, kalashnikovs, drank, drugs, junks, bende-oorlogen en een bittere armoe. We schaamden ons een beetje. Vrijwel alle cocaďne die in de favela’s ondergronds verwerkt wordt, gaat door naar Amsterdam en Antwerpen. Omdat wij hier zo graag snuiven en basen, blijft daar de ellende in stand.
Dankzij Nanko van Buuren, die de krottenjeugd opvangt, schoolt en beschermt namens Ibiss, werden we er gedoogd door drugsbaronnen en hun kindsoldaten.
Plotseling stonden we voor het ouderlijk huis van Leonardo. Leo woonde daar tot zijn twaalfde en is inmiddels 23 jaar oud. Wat er je daar als kind in de wijk Jacerézinho, in 1994 prachtig in beeld gebracht door cineast Jos de Putter, aan het verstand gebracht wordt, dat raak je nooit meer helemaal kwijt. Het is overleven in het kwadraat. Daarom windt me, op de dag van Nederland-Engeland, de gedachte aan een Leonardo in een klassiek oranje shirt veel meer op dan het vooruitzicht op de rentree van Seedorf.
Bron: AD.nl
Dat is een grapje zeker tong?quote:Op zaterdag 18 november 2006 01:39 schreef tong80 het volgende:
Ok, die is ook erg goed.
Dat dikgedrukte.......quote:
'Leonardo als simulerende soapacteur'
20/11/2006 8 :15
Piet de Visser ontdekte hem ooit namens Feyenoord in de sloppenwijken van Rio de Janeiro: Leonardo Vitor Santiago, inmiddels 23 jaar. De Rotterdamse club investeerde zes jaar lang in de aanvaller, maar hij kwam niet verder dan 55 wedstrijden en slechts vier doelpunten in het eerste elftal. Leonardo kan heel aardig voetballen, maar laat dat zelden zien. Meestal trekt hij aandacht als het verongelijkte verwende jongetje, dat zich miskend voelt en geen enkel begrip heeft voor het hem aangedane onrecht. Alle trainers hebben het met de Braziliaan geprobeerd in Rotterdam-Zuid. Hij had meer krediet dan de andere spelers, trainers zagen zaken door de vingers. En zodra hij zich weer eens misdroeg, werd dat meestal met de mantel der liefde bedekt. Op een bepaald moment was ook in De Kuip het geduld op en vertrok Leonardo beledigd naar NAC Breda. Daar wilde hij het ongelijk van Feyenoord bewijzen. Als hij goed in zijn vel zit en een bevlieging heeft, is Leonardo nauwelijks af te stoppen. Vooral in de counter is hij gevaarlijk, maar zijn slappe en onevenwichtige karakter staat er garant voor dat hij nooit twee keer achtereen goed speelt. Het publiek heeft een zwak voor de kleine Braziliaan, charisma kan hem niet ontzegd worden. En tussen alle eenheidsworsten kan hij een lust voor het oog zijn. Daarom is hij het troetelbeertje van het niet bijster verwende Bredase publiek. Op basis waarvan is me onduidelijk, maar zodra Leonardo aan de bal komt is het verwachtingspatroon groot.
Eind jaren zestig maakte ik als dienstplichtig militair kennis met NAC. In die tijd was het gebruikelijk dat militairen bij de dichtstbijzijnde club trainden. NAC was een prettige en gastvrije vereniging. Ex-international Leo Canjels was een menselijke trainer en Ad Brouwers, Aty Graaumans, Theo Dierckx, Gerrie Kattestaart en Rob Mul waren sociale jongens. Het was prettig toeven aan de Beatrixstraat. Later maakte ik als journalist regelmatig een Avondje NAC mee. Daar is al tijden geen sprake meer van, desondanks reed ik afgelopen vrijdag verwachtingsvol naar Breda voor de wedstrijd NAC-SC Heerenveen. NAC blijft een warme club. Na Ajax, PSV en Feyenoord heeft Heerenveen de hoogste begroting, maar dat blijkt niet uit de ranglijst. Als NAC in het linkerrijtje eindigt is dat een topprestatie, want trainer Ernie Brandts valt niet te benijden. Hij beschikt over twee statische centrale verdedigers. Patrick Zwaanswijk en Rob Penders zijn lang, maar niet kopsterk. Ze zijn traag en kwetsbaar met ruimte achter zich. Op het middenveld kunnen Sander van Gessel en Arne Slot in balbezit best aardig voetballen, maar zij zijn geen balveroveraars of spelers die de oorlog winnen. Ze voetballen technisch verzorgd, maar door hun aanwezigheid is NAC bij balverlies erg kwetsbaar. Daarom is Brandts afhankelijk van de bevliegingen van de grillige aanvallers Anouar Diba en Leonardo. Twee balkunstenaars die wedstrijden kunnen beslissen, maar als coach kun je nooit op hen rekenen. Daarbij komt nog dat de heren het begrip zelfkritiek niet kennen, misplaatste vedetteneigingen etaleren en altijd voor onrust zorgen na een wissel.
Met name Leonardo denkt dat het bij NAC vooral om hém draait. Brandts zal er niet over uitweiden, maar hij heeft dit seizoen al een hele serie incidenten achter de rug met de pseudo-vedette. Desondanks krijgt Leonardo steeds het voordeel van de twijfel, want ook zijn trainer weet dat hij een wedstrijd kan beslissen, al doet hij het zelden. Tijdens NAC-Heerenveen beleefde de structurele soap rond Leonardo een hoogtepunt. De Friezen speelden met veel mensen achter de bal. Er was dus geen ruimte voor oogstrelende dribbels, Leonardo kwam nauwelijks aan de bal. Zijn kwetsbare wedstrijdmentaliteit maakte hem volledig overbodig. Maar als coach laat je zo’n speler vaak staan, omdat hij in de laatste minuut alsnog kan toeslaan. De zelfingenomen spits zocht echter een ontsnappingsroute. Nadat Heerenveen-verdediger Petter Hansson hem niet al te hard tegen het hoofd had geschopt, ging de Braziliaan knock-out alsof hij in direct levensgevaar verkeerde. Niet alleen de coach, maar ook de medische staf van NAC moet gek worden van deze komediant. De spreekkoren van de trouwe aanhang werkten helend, want twee minuten later leed Leonardo alweer vrolijk balverlies.
Doordat RTL7 de wedstrijd live uitzond, konden Barbara Barend en ik het hele drama perfect volgen via de monitor. De herhalingen waren ontnuchterend, Leonardo stelde zich aan. Hij raakte geen bal, maar eiste toch de hoofdrol op. Na rust herhaalde hij zijn theatrale optreden nadat Gianni Zuiverloon hem had geblokkeerd. Het NAC-publiek scandeerde opnieuw zijn naam en Leonardo acteerde een karakterjongen. Hij realiseerde zich waarschijnlijk dat hij tegen de stugge Heerenveen-verdedigers geen schijn van kans had en loste dat op verbijsterende wijze op. De Braziliaan zakte op bijna dramatische wijze in elkaar, al ging hij wel onnatuurlijk en voorzichtig onderuit. Vervolgens speelde hij zijn rol zó realistisch dat de arme NAC-verzorger in paniek naar de slagader in Leonardo’s nek en naar diens hart greep. Er werd paniekerig om de clubarts geroepen en een heel stadion hield de adem in toen de patiënt werd weggereden, want een coma kun je niet simuleren.
Dat bleek een misvatting, Leonardo kan dat heel goed. De paniek was groot in de catacomben, waar RTL7 een studio had gebouwd. Zelfs ik twijfelde even. Meer dood dan levend kwam Leonardo voorbij op de brancard. Met een hele stoet verontruste mensen en een complete medische staf achter zich aan. Buiten scheurde al een ambulance met loeiende sirene de parkeerplaats op. Omdat Barbara de journalistieke nieuwsgierigheid van haar vader heeft geërfd, werd ik voortdurend op de hoogte gehouden over de toestand van het slachtoffer. In de kleedkamer knapte hij in recordtempo op, hij weigerde voor onderzoek naar een ziekenhuis te gaan, waardoor de ambulance weer kon vertrekken.
Terwijl zijn collega’s buiten tot op de bodem gingen om een gelijkspel uit het vuur te slepen, wat dankzij een geniale voetbeweging van Maceo Rigters en een doelpunt van Edwin de Graaf nog lukte ook, liep Leonardo lachend en kerngezond door de catacomben. Hij was alleen een beetje duizelig, ach gut. Na afloop gedroeg iedereen zich correct en ingetogen. De verzorger was de schrik nog nauwelijks te boven. Trainer Brandts zei glimlachend dat het allemaal erg meeviel en de clubarts zei helemaal niets. Hij kijkt er waarschijnlijk niet eens meer van op. Als een club Leonardo aantrekt, haal je een begenadigde voetballer binnen, maar tevens veel structurele ellende. Maar de clubleiding en de supporters lijken alles te pikken van de zich als een verwend kind gedragende speler. Leonardo strijkt een geweldig salaris op in Breda, eist meer aandacht dan alle andere spelers bij elkaar en als tegenprestatie laat hij zijn collega’s en de supporters op het beslissende moment in de steek. Toen Leonardo zich als een soapacteur liet afvoeren, controleerde SC Heerenveen de wedstrijd en was NAC afhankelijk van een geniale individuele actie van de man die speciaal daarvoor is aangetrokken. Ook ik geniet van een excellerende Leonardo, maar dat gebeurt incidenteel. Na alle schertsvertoningen en alle egocentrische misdragingen heb ik de hoop opgegeven dat hij ooit nog een volwassen prof wordt.
Johan Derksen
Jammer van dat iig.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:21 schreef Panick het volgende:
Opsodemieteren met die dramaqueen.
Ik hoef um niet in een Ajaxshirt te zien iig.
Beschouw, wat zou een Sinterklaasgedicht voor je betekenen als Leonardo op het punt staat om te tekenen.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:04 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Jammer van dat iig.
Panick mag voor mij een sinterklaasgedicht maken.
hij stond buitenspel, hij vond zelf van niet en deed met zijn handen een verrekijker voor zijn ogen, daarvoor kreeg hij geel, toen ging hij over de rooie en liep woedend op Wegereef af, hij zwaaide met zijn armen stond op 2centimeter van Wegereef af, Leonardo riep ook nog wat, conclusie Wegereef trok weer geelquote:Op zondag 10 december 2006 07:06 schreef tong80 het volgende:
Gisteren niet kunnen kijken.Wat gebeurde er precies bij de rode kaart ?
quote:Op zondag 10 december 2006 09:11 schreef borisz het volgende:
[..]
hij stond buitenspel, hij vond zelf van niet en deed met zijn handen een verrekijker voor zijn ogen, daarvoor kreeg hij geel, toen ging hij over de rooie en liep woedend op Wegereef af, hij zwaaide met zijn armen stond op 2centimeter van Wegereef af, Leonardo riep ook nog wat, conclusie Wegereef trok weer geel
dit geberude er ongeveer na zijn 1ste gele kaart
[afbeelding]
Toch wel een terechte rode kaart (tweede gele) als ik dat zo zie.quote:Op zondag 10 december 2006 09:11 schreef borisz het volgende:
[..]
hij stond buitenspel, hij vond zelf van niet en deed met zijn handen een verrekijker voor zijn ogen, daarvoor kreeg hij geel, toen ging hij over de rooie en liep woedend op Wegereef af, hij zwaaide met zijn armen stond op 2centimeter van Wegereef af, Leonardo riep ook nog wat, conclusie Wegereef trok weer geel
[afbeelding]
Ja, dat zit ik me dus ook af te vragen, Die gast heeft duidelijk symptomen van zelfoverschatting en ook nog eens een behoorlijke gedragstoornis. Met hem in je elftal speel je met 10 man, want hij heeft enkel oog voor zichzelf. Zijn rendement is zo goed als nihil, daarom is hij bij Feyenoord ook geflopt, en buiten dat alles om richt hij meer schade aan bij zijn eigen ploeg met dat gedrag dan bij de tegenstander.quote:Op zondag 10 december 2006 10:28 schreef TLC het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Leonardo de interesse heeft van clubs als Ajax, PSV en Tottenham Hotspurs ?
Heb ik soms fabelachtig goede wedstrijden van Leonardo gemist ?![]()
Ik volg dat ff niet, ik dacht toch dat hij meer langs de kant van het veld staat dan dat hij erin staat![]()
quote:10/12/2006 - Leonardo: nog niet gesproken met Ten Cate, ook praten met NAC
(Gepost door RvN)
Tegenover Omroep Brabant heeft NAC aanvaller Leonardo ontkend al met Ten Cate gesproken te hebben over een mogelijke overgang naar Ajax. Hij sluit niet uit dat dat later alsnog gebeurt. Hij sloot overigens ook een verlengd verblijf bij NAC niet uit. Komende week zal hij daarover rond de tafel gaan zitten met NAC, zo liet hij weten.
Ik geloof Henk wat eerder dan die kleine pisnicht.quote:Op maandag 11 december 2006 13:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]en nu misschien weer blijven bij NAC
Wat een maf ventje joh.quote:Op zondag 10 december 2006 09:11 schreef borisz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Past dan toch goed bij dat maffe cluppie van jou?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |