Wel triest dat dat op 't handsballetje tegen Ajax na z'n hoogtepunt is eigenlijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand een filmpje van die voorzet van hem achter zijn standbeen langs tegen RBC?![]()
Dat ligt aan hem zelf.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel triest dat dat op 't handsballetje tegen Ajax na z'n hoogtepunt is eigenlijk.
Duhquote:
Dat bedoel ik. Die werd destijds niet uit de sloppenwijken gered.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:45 schreef methodmich het volgende:
Zou die überhaupt nog leven?
Nah ja wie weet krijgt Hinnik hem wel aan het ballen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef PyTh het volgende:
Er gaan geruchten dat Piet de Visser Hiddink heeft aangeraden om hem naar PSV te halen.
Ben benieuwd in hoeverre deze geruchten waar zijn.
Zit er persoonlijk niet op te wachten eigenlijk.
Doe dan ook niet zo dom.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
He Eppo ga jij eens lekker ergens anders het topic lopeb verzieken![]()
Good ridancequote:"AD: Leonardo opvolger Pierre bij Nac Breda"
Toen alle schijnwerpers in de Kuip op Pierre van Hooijdonk stonden gericht, trainde Leonardo voor zichzelf.
Op een bijveldje aan de overkant. Die eenzame sessie was zijn laatste in dienst van Feyenoord. De in Rotterdam overbodige Leonardo Vitor Santiago vertrekt met onmiddellijke ingang naar NAC, waar hij - als spits - de opvolger wordt van Van Hooijdonk.
,,Ik voel me heerlijk’’, lacht de 22-jarige Braziliaan, die vandaag in Breda de onderhandelingen met zijn nieuwe club hoopt af te ronden. ,,Ik heb veel geld moeten inleveren. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Ik ben topfit en ben zó blij dat ik weer kan voetballen.’’
Mede door een aantal zware blessures speelde Leonardo de afgelopen drieënhalf jaar slechts elf duels in de hoofdmacht bij Feyenoord. In Rotterdam stond zijn talent buiten kijf, maar werd steeds getwijfeld aan zijn mentaliteit. Ruud Gullit verweet hem een gebrek aan inzet.
Erwin Koeman zette de Braziliaan dit seizoen om dezelfde reden al snel uit de selectie. Dat hij uitgerekend naar NAC verhuist, is saillant. Zijn voorganger Van Hooijdonk gold in de Kuip als een van zijn grootste criticasters.
,,Dat ik te weinig heb gedaan, is onzin’’, reageert Leonardo. ,,Gullit stelde me vorig seizoen op tegen NEC terwijl ik net terugkwam van een blessure en nog niet honderd procent fit was. Ruud haalde spelers altijd naar beneden. Hoe kun je dan verwachten dat mensen voor je werken?’’
Het vertrek van Gullit betekende een nieuwe kans, maar ook Koeman had het gauw gehad met Leonardo. ,,Mijn contract liep af en Mark Wotte zei dat de trainer me niet zou opstellen als ik niet zou bijtekenen. Daar begon het allemaal mee. Ik ben de laatste jaren heel hard geworden.’’
Over Koeman wil Leonardo niets meer zeggen. ,,Ik ben er klaar mee. Feyenoord is mijn club. Ik heb er elf jaar gespeeld en ga weg met pijn in mijn hart. Dit is niet mijn beslissing geweest. Ik vind het jammer dat het zo gelopen is, maar kan het nu wel accepteren.’’
Want Leonardo, voor wie veel belangstelling bestond, verheugt zich op een herstart. ,,Ik wil opnieuw beginnen. Een speler met mijn kwaliteiten hoeft zich niet meer te bewijzen. Dat moet ik alleen als ik naar Barcelona of Real Madrid zou gaan.’’
Hij straalt van oor tot oor. ,,Iedereen vindt me een moeilijke jongen. Maar als ik zo moeilijk was, zouden er toch niet zoveel clubs in mij geïnteresseerd zijn geweest?’’
Bron: Algemeen Dagblad
Jezus, wat een arrogant kut ventjequote:,,Ik wil opnieuw beginnen. Een speler met mijn kwaliteiten hoeft zich niet meer te bewijzen. Dat moet ik alleen als ik naar Barcelona of Real Madrid zou gaan.’’
Dat hij eeuwig talent heeft jaquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:24 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Jezus, wat een arrogant kut ventje. Alsof hij al wat heeft bewezen
.
Je weet nooit natuurlijk he. Als hij daar zijn best gaat doen en hem als spits gebruiken dan kan het wel een hele goede worden.quote:
Alsof die situatie ook maar enigszins vergelijkbaar is. Van Persie die naar één van de mooiste clubs ter wereld gaat en met voetbal sterren uit de hele wered speelt, en Leonardo die naar NAC gaat.quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:13 schreef cultheld het volgende:
Een gemiste kans voor PSV. Ja, een moeilijke jongen, maar dat is Cassano ook.
En HSV met vdv?quote:
Niet bekend wat het is. Hij dacht zelf aan een spierscheuring kan ie de play offs vergeten.quote:Op maandag 17 april 2006 01:12 schreef Erasmusch het volgende:
Hoe lang ligt ie dr uit?
En als de Johan Cruijff van NIVO Sparta dat zegt, geloof ik het meteenquote:Op maandag 17 april 2006 01:20 schreef tong80 het volgende:
Ik had er ook vaak last van beschouw. Heeft met explosiviteit en korte spieren te maken.
quote:De eerste signalen zijn dat Leonardo een scheurtje in zijn hamstring heeft opgelopen. Hiervoor staat minimaal 3 weken in de lappemand. Morgenvroeg kan er echter pas een diagnose worden gesteld, een afgescheurde hamstring is dan ook nog niet uitgesloten. Morgen meer dus...
bsiderats.nl
och ja, als jij al bij een topclub uit spanje ofzo zou kunnen spelen, maar door blessures maar niet verder komt dan een paar potjes in nederland zou je uiteraard keer op keer glimlachend van het veld worden gedragen....quote:Op maandag 17 april 2006 15:22 schreef methodmich het volgende:
Toch vind ik het wel een beetje een jankerd. Ik zie hem echt elke week janken op Talpa. Emotioneel okee, maar je kan overdrijven.
Hij weet zelf gewoon hoe goed hij kan ballen als hij fit is. In een paar potjes voor Feyenoord heeft hij dat al laten zien. Ik denk dat buiten hem zelf toch wel een groot aantal mensen hem een grote toekomst voorspelt als hij niet geblesseerd is...... als hij dan constant wel geblesseerd is kan ik me voorstellen dat soms erg moeilijk kan zijn voor een ambitieuze topper-in-spe...quote:Op maandag 17 april 2006 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
Zou Leo zich eerst niet eens in Nederland bewijzen Fok_You voordat ie ook maar mag DENKEN aan Spanje
Ik heb juist het idee dat hij zich beter op gaat stellen tegenover de club. De reportage gisteren niet gezien bij Cafe de Sport? Hij wil echt voor Nac gaan en zat te janken toen hij geblesseerd was en dat hij het team in de steek laat enzo...quote:Op maandag 17 april 2006 17:45 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik ben nog steeds een fan van zijn voetbal kwaliteiten. En op basis daarvan kan hij het heel ver schoppen. Maar die mentaliteit van hemNatuurlijk, die jongen is gekweld door blessures, en da's ook heel rot voor hem. Maar dat hij zo'n kutmentaliteit heeft komt niet door de blessures (wat Fok_You impliceert, geloof ik. Correct me if I'm wrong). Hij is zijn gehele jeugdopleiding door opgehemeld door zo'n beetje al z'n trainers. En ja, als je als klein jochie uit de Favela's wordt weggetrokken en je meteen verteld wordt dat je het wel ff in de voetballerij gaat maken dan zou het mij ook naar de bol stijgen.
Ik hoopte dat NAC een soort-van lesje in nederigheid zou worden voor Leo, maar geloof niet dat dat gaat gebeuren.
Dan nog, hij jankt ook als ie gewoon wordt gewisseld hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 17:16 schreef Fok_you het volgende:
[..]
och ja, als jij al bij een topclub uit spanje ofzo zou kunnen spelen, maar door blessures maar niet verder komt dan een paar potjes in nederland zou je uiteraard keer op keer glimlachend van het veld worden gedragen....
oja met 15 wedstrijden in 3 jaar zou je al wel een toptransfer tegemoet kunnen kijken als je mentaliteit wat beter wasquote:Op maandag 17 april 2006 17:28 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is zijn eigen stomme schuld dat hij bij feyenoord niet is doorgebroken en zodoende nog niet bij een topclub speelt. Niet de schuld van zijn blessuregevoeligheid...
Ja daar hebben jullie kijk op zie van Persie.quote:Op maandag 17 april 2006 21:58 schreef Cart_man het volgende:
Leonardo is mentaal een wrak. Gaat de top nooit halen.
Die moeder is een stevige dame trouwens.quote:Op maandag 17 april 2006 21:58 schreef Cart_man het volgende:
Leonardo is mentaal een wrak. Gaat de top nooit halen.
Dat is typisch Zuid-Amerikaans. Hij zal het verdriet ook wel iets minder intens beleven dan wij, als we ergens om huilen.quote:Op maandag 17 april 2006 15:22 schreef methodmich het volgende:
Toch vind ik het wel een beetje een jankerd. Ik zie hem echt elke week janken op Talpa. Emotioneel okee, maar je kan overdrijven.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand een filmpje van die voorzet van hem achter zijn standbeen langs tegen RBC?![]()
quote:'Martin Jol haalt Leonardo naar Tottenham'
10/11/2006 9 :58
Leonardo vertrekt in januari 2007 naar Tottenham Hotspur. Dat meldt The Guardian. Coach Martin Jol zou onder meer Arsenal en Wigan Athletic hebben afgetroefd in de strijd om de Braziliaanse aanvaller van NAC Breda.
Het doorgaan van de transfer is afhankelijk van het benodigde papierwerk. Leonardo is nog bezig met het verkrijgen van een Nederlands paspoort. Lukt het de geboren Braziliaan om dat document in zijn bezit te krijgen, dan kan hij in aanmerking komen voor een werkvergunning in Engeland.
Al vanaf zijn twaalfde voetbalt de nu 23-jarige Leonardo Vitor Santiago in Nederland. Feyenoord haalde hem destijds naar Rotterdam. Op zeventienjarige leeftijd debuteerde hij in de hoofdmacht van de Rotterdammers, maar afgezien van een succesvolle eerste seizoenshelft in 2000/2001 slaagde hij er niet in om een vaste basisplaats te veroveren.
Sinds januari 2006 voetbalt Leonardo bij NAC Breda, waar hij tekende tot de zomer van 2007. In zijn verbintenis is een gelimiteerde afkoopsom opgenomen. Bij de Brabantse club presteert hij wisselvallig. Het ene moment is hij onstuitbaar, dribbelt hij langs alle tegenstanders en zorgt hij voor doelgevaar, het andere moment is hij onuitstaanbaar en bakkeleit hij met zijn coach, Ernie Brandts.
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogenquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef pfaf het volgende:
Hij dribbelt ook aardig bij NAC. Feyenoord kan zich weer eens achter de oren krabben, hoewel ik eerder in dit topic al verweten werd dat de vergelijking met v Persie onterecht is, maak ik 'm weer.
Ideaal voer voor een trainer die wél met hem overweg kan.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogen
Hij zal geen wedstrijd spelen bij Tottenham. Feyenoord heeft hem jaren lang begeleid en er veel geld in gestoken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ideaal voer voor een trainer die wél met hem overweg kan.
Feyenoord heeft Van Persie ook jarenlang begeleid. So what?quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:51 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Hij zal geen wedstrijd spelen bij Tottenham. Feyenoord heeft hem jaren lang begeleid en er veel geld in gestoken.
Maar 4 of 5 keer per wedstrijd zet hij wel iemand in scoringspositiequote:Op vrijdag 10 november 2006 10:46 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Het is een oogkleppen voetballer. Hij heeft geen voorzet, geen overzicht, ligt meer op de grond dan dat hij loopt, waardeloze mentaliteit, zwak schot, laag scorend vermogen
quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar 4 of 5 keer per wedstrijd zet hij wel iemand in scoringspositie
Kan me nog wel een niet onbelangrijke assist herinnerenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:03 schreef twi het volgende:
Dat zijn echt acties waar ik een hekel aan heb, achter het standbeen langs voorzetten. Geniet altijd wanneer die acties grandioos falen. Alsof die bal niet bij Gyan had gekomen met een simpel rollertje met rechts. Maargoed, dat is de enige noemenswaardige actie van Leonardo in Feyenoord-shirt inderdaad. Tegen RBC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |