Je hebt het over de amerikaanse buitenlandse politiek ?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:52 schreef Fonkmeistah het volgende:
terwijl die lui op dit moment land na land volledig naar de klote bombarderen, spreekt voor zich.. straussvogel
Bingo.. en niet eens stiekem hoor. gewoon openlijk..quote:Op zondag 6 februari 2005 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
Of je wilt beweren dat "die lui", dus de amerikaanse regeringen, allemaal stiekem joods zijn of in dienst van een joods complot ??
quote:“The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history”
-Ari Shavit , Haaretz Israeli newspaper
http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=280279
en nog zo'n interresante..quote:Speaking to a group of college students on April 2, 2003, former CIA Director Woolsey revealed, "...the United States is engaged in World War IV, and that it could continue for years." Woolsey described the Cold War as the third world war. He then said "This fourth world war, I think, will last considerably longer than either World Wars I or II did for us. Hopefully not the full four-plus decades of the Cold War."
Ook veel andere westerse parlementen en partijen barsten uit den voegen van pro-israelpolitiek.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:24 schreef Monidique het volgende:
Overigens, het is niet bijzonder ver gezocht, integendeel, dat het Witte Huis op dit moment vol zit met pro-Israëlische personen. Met als consequentie dat Israëlische bewindslieden tot op zekere hoogte gebruik kunnen maken van de macht van Amerika (wat heeft de Mossad wel of niet verteld over Irak?).
Dit is een understatement.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:24 schreef Monidique het volgende:
\Maar goed, om dat dan door te trekken tot: Joden willen en hebben de macht. Altijd. Vanwege het Joods-zijn. Dat is dan toch weer een stapje verder.
en nog gaat er geen lampje branden..quote:Op zondag 6 februari 2005 15:30 schreef Bluesdude het volgende:
Ook veel andere westerse parlementen en partijen barsten uit den voegen van pro-israelpolitiek.
Zeg is die zgn joodse slechtigheid nu ingeboren of cultureel bepaald?quote:Op zondag 6 februari 2005 15:57 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
en nog gaat er geen lampje branden..![]()
er zijn in de afgelopen 100 jaar zo'n 80 miljoen christenen omgebracht, het kunnen er 20 miljoen meer of minder zijn geweest.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We wachten ook nog steeds op het antwoord (ja of nee) op de vraag of FM gelooft in de Holocaust.
Wat begrijp je niet aan " 'ja' of 'nee' "?quote:Op zondag 6 februari 2005 17:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
er zijn in de afgelopen 100 jaar zo'n 80 miljoen christenen omgebracht, het kunnen er 20 miljoen meer of minder zijn geweest.
waarvan tientallen miljoenen in de russische gulags
kun je mij dan uitleggen wat er dan zo speciaal is aan 3 miljoen joden ? henry kissinger heeft meer slachtoffers gemaakt en er nog een nobelprijs voor gekregen ook.
Als je nou eerst eens begint met een antwoord te geven op de vraag in plaats van er elke keer omheen te lullen?quote:Op zondag 6 februari 2005 17:40 schreef Fonkmeistah het volgende:
nahja bewijs dan maar dat voor 1990 het officiele aantal holocaust slachtoffers lag op 8,5 miljoen
Nou enquote:Op zondag 6 februari 2005 19:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
Ik heb al twee keer antwoord gegeven, dat jij die antwoorden niet snapt omdat ze complexer zijn dan een simplistisch ja of nee is niet mijn probleem. je zal het ermee moeten doen..
Er zijn niet zoveel ultrarechtse joden in Nederland..quote:Op zondag 6 februari 2005 16:34 schreef Fonkmeistah het volgende:
kun je mij vertellen waarom ultra rechtse joden zonder problemen getolereerd worden
maar bij het lichtste vermoeden dat een "blanke " "rechts" zou zijn men gelijk moord en brand schreeuwd of in dit geval "holocaust , nazi, huil, blèhr .. " ?
Welke 3 miljoen..??quote:Op zondag 6 februari 2005 17:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
kun je mij dan uitleggen wat er dan zo speciaal is aan 3 miljoen joden ?
De holocaust is een schuldcomplex van de nazi-achtigen onder de antisemieten.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:55 schreef brambor het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom anti-semieten altijd komen met het bagatelliseren van de holocaust. Alsof het ontkennen van de holocaust een vrijbrief voor een haat is?
Dan moet je ook geen pareltjes naar de sweinhunden gooien he?quote:Op zondag 6 februari 2005 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mja, ik denk dat ik dit topic verder maar laat voor wat het is. Ik heb niks tegen paarlen voor de zwijnen werpen (ik heb tenslotte eerstejaars werkcolleges gegeven en daar worden heel wat paarlen geworpen), maar als er hele oesterbanken aan moeten geloven zonder resultaat, dan vind ik dat ietwat zonde van mijn tijd.
Eigenlijk is er na de tweede wereld oorlog een ongekende cultuur omslag geweest. Onder het juk van de holocaust werd gelijkheid voor allen gepredikt, en iedereen die daar anders over dacht werd hardhandig de nek om gedraaid. Homos zijn gelijk aan hetros, joden zijn gelijk aan christenen, vrouwen zijn gelijk aan mannen, afrikanen zijn gelijk aan europeanen. Alleen kinderen zijn ongelijk, die moeten eerst 18 jaar lang geindoctrineerd worden met ethica tot ze iedereen gelijk vinden.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
De holocaust is een schuldcomplex van de nazi-achtigen onder de antisemieten.
Men kan zonder morele kwellingen doorgaan met nazi-achtigheid als men die moordorgieën ontkent.
Bijv..een kleptomaan blijft dingetjes jatten en verdringt zijn daden volkomen..dat is heel handig om geen last te hebben van schuldgevoelens: simpelweg niet willen weten.
Een ander voordeel is dat men onbekommerd kan doordrammen dat de joden de holocaust verzonnen hebben en varianten hierop.
Vergeet de Franse Revolutie en de Stoicijnen niet.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:40 schreef Scandum het volgende:
[..]
Eigenlijk is er na de tweede wereld oorlog een ongekende cultuur omslag geweest. Onder het juk van de holocaust werd gelijkheid voor allen gepredikt, en iedereen die daar anders over dacht werd hardhandig de nek om gedraaid. Homos zijn gelijk aan hetros, joden zijn gelijk aan christenen, vrouwen zijn gelijk aan mannen, afrikanen zijn gelijk aan europeanen. Alleen kinderen zijn ongelijk, die moeten eerst 18 jaar lang geindoctrineerd worden met ethica tot ze iedereen gelijk vinden.
Er is nog 1 andere groep die niet gelijk is, dat zijn de mensen die niet in gelijkheid geloven.
Zoals jij heel mooi uitlegt, het is een absolute morele waarheid, en alle anders denkenden zijn geestes zieke gekken die een nek schot verdienen.
Ik denk dat het meer een poging is om de stoel poten onder de luie reet van anders denkenden uit te schoppen. Dit in een poging om de mensen wakker te maken en te laten zien dat de wereld die is voortgekomen uit de tweede wereld oorlog niet een goede wereld is.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:55 schreef brambor het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom anti-semieten altijd komen met het bagatelliseren van de holocaust. Alsof het ontkennen van de holocaust een vrijbrief voor een haat is?
Natuurlijk niet, ik wil funkmeistah natuurlijk geen nek schot geven, maar ik zou het wel een fijne ontwikkeling vinden mocht hij binnen de komende twee jaar, bijvoorbeeld door kanker, komen te overlijden.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:50 schreef OllieA het volgende:
Doe je weer pogingen om wat opschudding te veroorzaken, Scandum?
Nou, nou...niet zo racistisch leuteren..quote:Op zondag 6 februari 2005 22:59 schreef Scandum het volgende:
Het is allemaal de schuld van de blanken als je de geschiedenis goed bekijkt, misschien is de wereld beter af zonder de blanken. Voor de mensen die het met mij eens zijn, in 1933 was 33% van de wereld bevolking blank, vandaag de dag 8%, we zijn dus goed bezig
Dus jij vind holocaustleugenaars een soort wereldverbeteraars?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:59 schreef Scandum het volgende:
Ik denk dat het meer een poging is om de stoel poten onder de luie reet van anders denkenden uit te schoppen. Dit in een poging om de mensen wakker te maken en te laten zien dat de wereld die is voortgekomen uit de tweede wereld oorlog niet een goede wereld is.
Mijn oprechte condoleances, golfer. Is er nog enige troost - dat hij erg oud was - of scheen hij volkomen gezond en was het helemaal een verrassing?quote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Ik kan Fonkmeistah geruststellen: er is sinds vandaag 1 holocaust-survival die de Joodse wereld-dominantie nastreefde minder op deze wereld.
Mijn vader is afgelopen nacht overleden.![]()
Verder meng ik mij niet meer in deze 'discussie', bang dat ik bij het lezen van zijn teksten teveel uit mijn slof ga schieten.
Gecondoleerd, Golfer. Veel sterkte gewenst.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Ik kan Fonkmeistah geruststellen: er is sinds vandaag 1 holocaust-survival die de Joodse wereld-dominantie nastreefde minder op deze wereld.
Verder meng ik mij niet meer in deze 'discussie', bang dat ik bij het lezen van zijn teksten teveel uit mijn slof ga schieten.
Hij had de leeftijd ervoor, 82, maar het ging vanacht erg snel.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn oprechte condoleances, golfer. Is er nog enige troost - dat hij erg oud was - of scheen hij volkomen gezond en was het helemaal een verrassing?
Gecondoleerd Golferquote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Hier moet ik even op reageren. Het ontkennen van de Holocaust wordt door veel nazi's misbruikt om de ogen naar hun zaak te trekken. Ik denk dat iedereen zich er wel van bewust is dat de Holocaust heeft plaatsgevonden en laten we de tientallen miljoenen mensen die zijn opgezwolgen door de beest niet vergeten.quote:We wachten ook nog steeds op het antwoord (ja of nee) op de vraag of FM gelooft in de Holocaust.
Tientallen miljoenen?quote:Op maandag 7 februari 2005 11:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De vele herdenkingsmonumenten voor de slachtoffers van de Holocaust zijn bezaaid met namen van joden en joden alleen. Waarom worden de overigen tientallen miljoenen slachtoffers vergeten?
Bedankt, lieverd.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:39 schreef yvonne het volgende:
Opgeschoond,
ik kijk het nog heel even aan, anders is het echt einde topic.
Kunst, de Serviers zijn voornamelijk ten prooi gevallen aan de Ustacha en daar is na de oorlog voor de lieve vrede nooit zoveel aandacht aan besteed, omdat ze in een staat moesten samenleven.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:01 schreef N_I_ het volgende:
Als je per land gaat kijken naar het percentage slachtoffers in de WOII dan heeft Servië het hoogste percentage slachtoffers geleden, 10%. Hoeveel geld hebben de serviërs al ontvangen?
Zo'n een miljoen daarvan waren Russische Joden en, naast de vele massamoorden door het Duitse leger en de Einsatzgruppen, zijn vele van die doden ook te danken aan de tactieken van de Russen (een mensenleven telde voor niets) en zuiveringsacties van Stalin en de partizanen gedurende de hele oorlog.quote:Als je per land gaat kijken naar het absolute aantal slachtoffers in de WOII dan heeft de Sovjet-Unie ruim 20 miljoen slachtoffers geleden. Hoeveel geld hebben de Russen al ontvangen?
http://www.holocaust-history.org/jews-central/quote:There are thousands of captured documents dealing with the killing actions. Almost every one of them deals with the Jews and there are almost no documents that deal with another target that do not also address the Jews. The Einsatzgruppen reports almost always separate out the Jews from the other people shot, going so far as to break down the Jews by age and gender (http://www.holocaust-history.org/ intro-einsatz).15 And the Report 51, submitted by Himmler to Hitler in 1943, breaks down the victims into a variety of categories (bandits, partisans, etc.), but only lists the Jews as "Jews executed."16
Finally, the Korherr Report is entitled "The Final Solution of the European Jewish Question: A statistical report,"17 and once again, addresses virtually only the Jews.
Hitler said before the outbreak of the war that if there were another war, he would annihilate the Jews.18 He said during the war that he was in the process of annihilating the Jews.19 And he said in his Testament that he had done exactly what he had said he would do.20
The ultimate aim and the primary target never varied. Others were murdered in the course of the Final Solution, e.g. Gypsies, Russian POWs, homosexuals, Jehovah's Witnesses, and so on, but the first and constant target was always the Jews. The Final Solution was intended for the Jews, was about the Jews and chiefly affected the Jews. There is no denying that, without the Jews, there is no Final Solution.
To minimize or trivialize the "Jewishness" of the Final Solution is to seriously understate, if not, unintentionally perhaps, deny its essence. This does not mean that the suffering of other groups is to be ignored; on the contrary, it was terrible. But without the Holocaust, without the "Final Solution of the Jewish Question", the others live. The term "holocaust" was coined to describe the uniquely Jewish aspect of the Final Solution. It does not seek to negate the suffering of the other victims.
Albert Speer put it well:
The hatred of the Jews was Hitler's driving force and central point, perhaps even the only element that moved him. The German people, German greatness, the Reich, all that meant nothing to him in the final analysis. Thus, the closing sentence of his Testament sought to commit us Germans to a merciless hatred of the Jews after the apocalyptic downfall. I was present in the Reichstag session of January 30, 1939 when Hitler guaranteed that, in the event of another war, the Jews, not the Germans, would be exterminated. This sentence was said with such certainty that I would never have doubted his intent of carrying through with it.21
It should be remembered that the centrality of the Jews in the Holocaust in no way lessens the killing of others. The Gypsies were marked for extermination in the same way as the Jews were and suffered terribly. (http://www.holocaust-history.org/ questions/gypsies.shtml)22
Ze voelen zich nog altijd eerst jood, daarna burger van welk land dan ook.quote:Zo'n een miljoen daarvan waren Russische Joden en,
Zijn de (in het begin) inferieure militaire taktieken van het Rode Leger dan relevant voor deze discussie?quote:naast de vele massamoorden door het Duitse leger en de Einsatzgruppen, zijn vele van die doden ook te danken aan de tactieken van de Russen (een mensenleven telde voor niets) en zuiveringsacties van Stalin en de partizanen gedurende de hele oorlog.
Jij beweert dat de Holocaust tientallen miljoenen slachtoffers heeft geëist. Immers, jij windt je op over het feit dat de Holocaustmonumenten alleen de Joden benoemen en niet de tientallen miljoenen andere slachtoffers ervan. De cijfers die je hier geeft zijn de totalen voor alle groepen. Ik zou, als ik jou was, dus eerst maar eens beginnen met te ontdekken wat het verschil is tussen de Holocaust en de totale oorlog.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef N_I_ het volgende:
Lord_Vetinari:
Sovjet-Unie:
Militairen - ruim 10 miljoen
Burgers - ruim 10 miljoen
(nogal uiteenlopende schattingen. Het officiele getal is 28 miljoen in Rusland. Bron)
----
Polen
burgers - 6 miljoen
militairen - 'paar' honderdduizend
-----
Joegoslavië
militairen - 'paar' honderduizend
burgers - ruim 1 miljoen
De landen die bij Duitsland hoorden tellen niet mee en de overige landen hebben bij elkaar opgeteld wel ongeveer een miljoen slachtoffers geleden.
(Polen 6+ miljoen) + (SU 20+ miljoen) + (de rest 2+ miljoen) is bijna 30 miljoen. En dan laten we Duitsland nog buiten beschouwing. Tientallen miljoenen ja.
[..]
Ze voelen zich nog altijd eerst jood, daarna burger van welk land dan ook.
[..]
Zijn de (in het begin) inferieure militaire taktieken van het Rode Leger dan relevant voor deze discussie?
Jammer dat er geen 'about' afdeling is op die site.quote:
Een deel wel, hoor. Maar om de militairen erbij te tellen is natuurlijk een gotspe van de bovenste plank.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:08 schreef Monidique het volgende:
Eén klein verschil is dan natuurlijk wel dat die burgers niet vermoord zijn in de Holocaust.
Bron?quote:Op maandag 7 februari 2005 12:10 schreef N_I_ het volgende:
En als men met de Holocaust alleen de gaskamers e.d. aan zou wijzen dan nog maakten joden 1/3 uit van het totale aantal vergasten.
Als je het hele topic gelezen had, zou je gezien hebben dat ik al veel eerder heb aangegeven, dat het voortschrijdend inzicht onder historici er continu toe leidt, dat het totale aantal wordt bijgesteld. Momenteel ligt de concensus op 'meer dan 4 miljoen'.quote:En zou het getal van de joodse holocaustslachtoffers bijgesteld moeten worden naar 4 miljoen en niet het totale 5-6 miljoen.
Als je de militairen niet meetelt kom je nog uit op ruim 20 miljoen slachtoffers.quote:Maar om de militairen erbij te tellen is natuurlijk een gotspe van de bovenste plank.
Nogmaals: Niet ieder slachtoffer uit WO2 is een Holocaust slachtofferquote:Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Als je de militairen niet meetelt kom je nog uit op ruim 20 miljoen slachtoffers.
Civiliansquote:
Het maakt wel degelijk uit dat alleen joden schadevergoedingen krijgen en dat er hele Holocaust monumenten voor alleen joden opgericht worden en dat de rest van de slachtoffers vergeten wordt.quote:[..]
Als je het hele topic gelezen had, zou je gezien hebben dat ik al veel eerder heb aangegeven, dat het voortschrijdend inzicht onder historici er continu toe leidt, dat het totale aantal wordt bijgesteld. Momenteel ligt de concensus op 'meer dan 4 miljoen'.
En zoals al eerder gevraagd: Maakt het wat uit dan of het 4 miljoen of 6 miljoen waren? Feit is, dat er een georganiseerde massamoord is uitgevoerd.
Wat versta jij onder de Holocaust dan?quote:Op maandag 7 februari 2005 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Niet ieder slachtoffer uit WO2 is een Holocaust slachtoffer
Precies, hier enkele cijfers:quote:Op maandag 7 februari 2005 12:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nogmaals: Niet ieder slachtoffer uit WO2 is een Holocaust slachtoffer
Neem even nota, mensen, getuige weet precies wat de gemoedstoestand van de slachtoffers was.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef N_I_ het volgende:
Ze voelen zich nog altijd eerst jood, daarna burger van welk land dan ook.
Ja. Als jij namelijk een leger hebt waarop door een speciale geheime dienst toezicht wordt gehouden zodat je om het minste of geringste (al was het maar achterop raken tijdens een opmars) dood wordt geschoten, dan kan het aantal omgekomenen weleens erg hoog worden. Zeker als je bedenkt dat de Russen veldslagen wonnen terwijl er voor iedere gedode Duitser vier Russen waren gesneuveld, wat ze best vonden.quote:Zijn de (in het begin) inferieure militaire taktieken van het Rode Leger dan relevant voor deze discussie?
Ja, dat geeft Urlanis als cijfer. De anderen daar genoemd geven andere getallen. En bovendien: 12 miljoen is nog steeds geen 'tientallen miljoenen'. En IN die 12 miljoen zit ook nog eens het gehele Joodse deel van de slachtoffers, dus je houdt er, zelfs bij jouw cijfertjes (3 miljoen Joden) nog 'slechts' 9 miljoen over. Geen 'tientallen miljoenen' dus.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:18 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Civilians
In camps, from Fascist terror: 12.0M
Bron
Zie mijn eerdere quote. Die worden allerminst vergeten, maar, zoals ook in dat artikel gesteld, de belangrijkste slachtoffergroep waren nu eenmaal de Joden. Lees dat stuk, het wordt er duidelijk in vermeld. Bekijk de site, de documenten staan on-line.quote:[..]
Het maakt wel degelijk uit dat alleen joden schadevergoedingen krijgen en dat er hele Holocaust monumenten voor alleen joden opgericht worden en dat de rest van de slachtoffers vergeten wordt.
Ze hadden helemaal niet hoeven sneuvelen als de oorlog niet was uitgebroken in the first place.quote:Ja. Als jij namelijk een leger hebt waarop door een speciale geheime dienst toezicht wordt gehouden zodat je om het minste of geringste (al was het maar achterop raken tijdens een opmars) dood wordt geschoten, dan kan het aantal omgekomenen weleens erg hoog worden. Zeker als je bedenkt dat de Russen veldslagen wonnen terwijl er voor iedere gedode Duitser vier Russen waren gesneuveld, wat ze best vonden.
Tot voor kort was de Holocaust de aanduiding voor “de jodenvervolging in Europa van 1933 tot 1945: de door het Duits nationaal-socialisme georganiseerde planmatige vernietiging van zes van de negen miljoen Europese joden” . Tegenwoordig wordt het perspectief meestal verbreed en is er ook aandacht voor de niet-joodse vervolgden. De enkele jaren geleden opgerichte Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research, waarvan tegenwoordig Duitsland, Engeland, Israël, Italië, Oostenrijk, Polen, de Verenigde Staten, Zweden en ook Nederland deel uitmaken, geeft daar een voorbeeld van. In een document van één van de werkgroepen van deze ‘Task Force’ worden drie definities geciteerd, die per land – Engeland, de Verenigde Staten, Israël – verschillen, maar in de zojuist genoemde verbreding overeenkomen. Die verbreding betekent echter niet, dat alle slachtoffers over één kam geschoren worden. Het lot van de joden blijft uitzonderlijk.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:21 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Wat versta jij onder de Holocaust dan?
Duitsers waren superieur tegenover die sovjets wat betreft bewapening. Maar dat werd goedgemaakt door inzet van knapen in masse. Kijk, 1 duitser versus 1 sovjet, dan durf ik mijn eiren te inzetten dat die Duitser wint. Maar wee hem als er 1 duitser versus 5 sovjets zitten, dan kan een sovjet hem afmatten terwijl die Duitser anderen neerschiet. Dus eigenlijk statistisch was de overwinning gegund aan die Duitsers. Eerlijk gezegd maakte mij niet zoveel uit wie won, want de Sovjets waren net zo getikt als die nazi's (extreemlinks en extreemrechts zijn van orgine hetzelfde, leuk detail: NSDAP was in feite extreemlinks).quote:Op maandag 7 februari 2005 12:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Neem even nota, mensen, getuige weet precies wat de gemoedstoestand van de slachtoffers was.
[..]
Ja. Als jij namelijk een leger hebt waarop door een speciale geheime dienst toezicht wordt gehouden zodat je om het minste of geringste (al was het maar achterop raken tijdens een opmars) dood wordt geschoten, dan kan het aantal omgekomenen weleens erg hoog worden. Zeker als je bedenkt dat de Russen veldslagen wonnen terwijl er voor iedere gedode Duitser vier Russen waren gesneuveld, wat ze best vonden.
quote:Ja, dat geeft Urlanis als cijfer. De anderen daar genoemd geven andere getallen. En bovendien: 12 miljoen is nog steeds geen 'tientallen miljoenen'. En IN die 12 miljoen zit ook nog eens het gehele Joodse deel van de slachtoffers, dus je houdt er, zelfs bij jouw cijfertjes (3 miljoen Joden) nog 'slechts' 9 miljoen over. Geen 'tientallen miljoenen' dus.
Het feit alleen al dat de joden ook deze ongekende slachting hebben overleefd en weer aan de top drijven op nagenoeg alle gebied ( wetenschap, geneeskunde, literatuur, zaken, leger, politici, economen, noem maar op... ) spreekt boekdelen over die mensen.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:37 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat jij alleen de concentratiekamp-slachtoffers als Holocaust slachtoffers ziet.
Hebben ze eigenlijk aan zichzelf te danken. Er is niemand van ze opgestaan en hiervan gewag gemaakt en ze vertegenwoordigd. Ze willen liever met rust gelaten worden en blijven rondstruinen.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:37 schreef N_I_ het volgende:
De concentratiekamp slachtoffers maken maar een deel uit van de Holocaust. En tot nu toe heb ik alleen maar joden gezien als gastsprekers. En ik heb nog geen monumenten voor alleen maar zigeuners gezien.![]()
![]()
Kamp + Einsatzgruppen, ja.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:37 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Jouw probleem is dat jij alleen de concentratiekamp-slachtoffers als Holocaust slachtoffers ziet.
Bron? Bovendien: Kamp + Einsatzgruppen komt aardig in de buurt, hoor.quote:Dan kom je twee problemen tegen. Het eerste probleem is dat men dan niet over '6 miljoen' joden meer mag hebben maar over 3-4 miljoen.
Oh ja? Dus de inwoners van Putten zijn Holocaust slachtoffers? de inwoners van Oradour sur Glane zijn Holocaust slachtoffers?quote:En het tweede probleem is dat bewoners van hele dorpen die met de grond gelijk werden gemaakt, net zo goed slachtoffers van de Holocaust zijn.
Inderdaad, je moet de slachtoffers van de werkkampen en de Einsatzgruppen wel meetellen.quote:De concentratiekamp slachtoffers maken maar een deel uit van de Holocaust.
Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. Dat jij ze niet ziet staat dus gelijk aan 'ze bestaan niet'?quote:En tot nu toe heb ik alleen maar joden gezien als gastsprekers. En ik heb nog geen monumenten voor alleen maar zigeuners gezien.![]()
![]()
Ik zal het maar als een compliment zien.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:39 schreef yvonne het volgende:
Opgeschoond,
ik kijk het nog heel even aan, anders is het echt einde topic.
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:50 schreef Scandum het volgende:
Anti Semitisme, waarom?
Het mag duidelijk zijn dat de joden een grote bijdragen hebben geleverd tot de tot stand koming van de huidige maatschapij door het volledig benutten van hun slachtoffer rol na WO II.
quote:Sommige mensen zien dit als manipulatie en worden beschuldigd van anti-semitisme hetgeen verboden is als zij hun inzichten met anderen proberen te delen.
Bron? (En als je mijn eerder geposte bron nader bekijkt dan zul je zien dat het totale aantal vergaste joden rond de 3-4 miljoen ligt)quote:Bron? Bovendien: Kamp + Einsatzgruppen komt aardig in de buurt, hoor.
Nederlanders an sich waren geen bevolkingsgroep die uitgeroeid moest worden. De Tsjechen, de Serviërs, de Russen, de Polen etc. wel.quote:Oh ja? Dus de inwoners van Putten zijn Holocaust slachtoffers? de inwoners van Oradour sur Glane zijn Holocaust slachtoffers?
Bron naar een monument voor alleen Zigeuners als slachtoffers van de WOII?quote:Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. Dat jij ze niet ziet staat dus gelijk aan 'ze bestaan niet'?
quote:Op maandag 7 februari 2005 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, jouw gebrek aan algemene ontwikkeling is mijn probleem niet. Dat jij ze niet ziet staat dus gelijk aan 'ze bestaan niet'?
Nee, jouw eerder geposte bron is een overzicht cijfers van diverse historici.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:59 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Bron? (En als je mijn eerder geposte bron nader bekijkt dan zul je zien dat het totale aantal vergaste joden rond de 3-4 miljoen ligt)
quote:Nu graag een bron waaruit blijkt dat er 2-3 miljoen joden zijn geliquideerd door die Einsatsgruppen.![]()
Tel dit op bij jouw 4 miljoen en je komt aardig in de buurt van 6 miljoen, he?quote:Before this phase of the killing ended, more than 1.2 million Jews were killed. Their bodies were piled high in mass graves throughout the occupied Soviet territories. (1)
http://www.einsatzgruppenarchives.com/
Volgens jou waren de burgers die omkwamen bij het vernietigen van dorpen slachtoffers van de Holocaust. Je hebt nergens de beperking gesteld, dat dat alleen gold voor Tsjechen, Russen etc.quote:Nederlanders an sich waren geen bevolkingsgroep die uitgeroeid moest worden. De Tsjechen, de Serviërs, de Russen, de Polen etc. wel.
quote:Bron naar een monument voor alleen Zigeuners als slachtoffers van de WOII?
[/quote]quote:1. Amsterdam, Zigeunermonument
Naam Amsterdam, Zigeunermonument
Plaats Museumplein in Amsterdam (gemeente Amsterdam), Noord-Holland
Onthulling 25 november 1978
Ontwerper Heleen Levano-Wiedemeijer (05-12-1941)
Beschrijving
Het Zigeunermonument in Amsterdam is een in brons gegoten beeld van een gezin (man, vrouw en twee kinderen) dat vlucht voor een 'hel van vuur'. Het beeld is geplaatst op een gemetseld voetstuk. Het gedenkteken is 3 meter 50 hoog.
De tekst op het monument luidt:
'HEL VAN VUUR'.
De tekst op het voetstuk is ontleend aan een dodengebed van zigeuners:
'STEL HUN WEG IN HET NIEUWE LEVEN
VOOR HEN OPEN
EN VERLOS HEN VAN DE BANDEN
VAN HET VERDRIET'.
Het beeld symboliseert de miljoenen zigeuners (Sinti en Roma) die tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn vermoord. Ook is het een waarschuwing voor het heden en de toekomst.
Over het ontwerp heeft beeldhouwster Heleen Levano het volgende gezegd: 'Aan Koka Patalo heb ik gevraagd wat voor zigeuners het symbool voor gevaar is. 'Vuur', zei hij. Dus heb ik in het monument het vuur uitgebeeld waar ze doorheen zijn gegaan. Ik heb het gemaakt omdat het het enige antwoord is dat je kunt geven. Ik vind het iets verschrikkelijks, hoe een groep mensen heen en weer wordt gestuurd. Een heleboel mensen schijnen niet te weten of te willen weten dat er zoveel zigeuners zijn vermoord. Het is de manier om de aandacht te vestigen op een vergeten groep'.
2. Beek, 'Monument voor de Gedeporteerde Zigeuners'
Plaats
Stegen 35
6191 TR, Beek (gemeente Beek), Limburg
Onthulling
16 mei 1993
Ontwerper
Mathieu van Kampen (29-03-1938)
Overige informatie
Het monument staat tegenover Openbare basisschool 'De Kring', gelegen aan de Stegen te Beek.
Informatie afkomstig van de gemeente Beek.
Informatie afkomstig uit de publicatie: Limburgse monumenten vertellen 1940-1945 van H.J. Mans en A.P.M. Cammaert. (Maastricht, Stichting Historische Reeks Maastricht, 1994). ISBN 90 70356 67 8.
Beschrijving
Het 'Monument voor de Gedeporteerde Zigeuners' in Beek is een hardstenen zuil met reliëf.
De tekst op het gedenkteken luidt:
'WIJ LIETEN HEN GAAN'.
Terug naar boven
Geschiedenis
Het 'Monument voor de Gedeporteerde Zigeuners' in Beek is opgericht ter nagedachtenis aan de negen leden van de zigeunerfamilie Franz (vader, moeder, vier zoons en drie dochters), die op 16 mei 1944 in Beek werden opgepakt en via het doorgangskamp Westerbork naar Auschwitz, Ravenbrück of Buchenwald zijn weggevoerd. Slechts drie van hen hebben de oorlog overleefd. Het gedenkteken is geplaatst op de locatie waar hun woonwagen stond.
3. Den Haag, Zigeunermonument
Naam Den Haag, Zigeunermonument
Plaats Bilderdijkstraat 69 in Den Haag (gemeente Den Haag), Zuid-Holland
Onthulling 4 mei 1990
Het Zigeunermonument in Den Haag is opgericht ter nagedachtenis aan de deportatie van 112 Haagse zigeuners (Sinti en Roma).
Op 16 mei 1944 vond in opdracht van Berlijn een razzia plaats onder de omstreeks 500 Nederlandse zigeuners. In Den Haag werden 112 zigeuners, behorende tot 19 families, door Nederlandse politieagenten van bed gelicht en naar het doorgangskamp Westerbork overgebracht. Slechts 30 van hen overleefden de gaskamers van Auschwitz-Birkenau. Op het hofje waar het monument is geplaatst, woonde tot aan de deportatie de zigeunerfamilie Berger. Alleen Magdalena en Joseph Berger hebben de oorlog overleefd.
http://www.oorlogsmonumenten.nl/omn/index.jsp?nav=list
http://www.geschiedenisvoorkinderen.nl/eeuw/joden.htmquote:Op maandag 7 februari 2005 13:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens jou waren de burgers die omkwamen bij het vernietigen van dorpen slachtoffers van de Holocaust. Je hebt nergens de beperking gesteld, dat dat alleen gold voor Tsjechen, Russen etc.
En dat slaat op mijn reactie opquote:Op maandag 7 februari 2005 13:23 schreef Scandum het volgende:
[..]
http://www.geschiedenisvoorkinderen.nl/eeuw/joden.htm
Speciaal hoofdstuk in de kinder geschiedenis over joden. Voor een geschiedkundig geschrift is het zeer emotioneel, mening vormend, en alles behalve objectief.
Op de hele site is geen zigeuner of ander slachtoffer te vinden behalve de joden. Je kan dus stellen dat de algemene beeldvorming is dat de holocaust bestaat uit 6 miljoen joodse slachtoffers en dat zij de enige slachtoffers waren.
... hoe precies?quote:Op maandag 7 februari 2005 12:37 schreef N_I_ het volgende:
En het tweede probleem is dat bewoners van hele dorpen die met de grond gelijk werden gemaakt, net zo goed slachtoffers van de Holocaust zijn.
Dat gaat hand in hand als je het combineerd met een opgedrongen schuld gevoel. De typische blanke zelf haat, want wij zijn waarlijk een slecht ras die andere rassen minderwaardig behandelen.quote:Op maandag 7 februari 2005 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:
De een beschuldigt de Joden (altijd weer ''de'') van het tot stand brengen van een gelijkheidsideologie ( o gruwel), en de ander vindt dat ze een soort lijdensmonopolie voor zich opeisen - wat toch strijdig is. Gaan jullie nog met elkaar in debat?
Misschien had jij last van minderwaardigheid omdat je blank bent, maar dat moet je niet projecteren op anderen..svp..quote:Op maandag 7 februari 2005 14:13 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat gaat hand in hand als je het combineerd met een opgedrongen schuld gevoel. De typische blanke zelf haat, want wij zijn waarlijk een slecht ras die andere rassen minderwaardig behandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |