Tijdens de Russische burgeroorlog moordden alle partijen er flink op los.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:56 schreef Scandum het volgende:
[..]
De nazis zaten voornamelijk achter de joden aan, dit gedicht is onzin. Het was de russische revolutie (grotendeels geleid door joden) waar miljoenen (niet joodse) burgers werden afgeslacht voor de meest onzinnige redenen.
Wat merkwaardig dan, dat de Amerikaanse oorlogsverklaring aan Duitsland (te danken aan het roekeloze duikbotenoffensief van het Keizerrijk, waarover al eerdere diplomatieke wrijving was ontstaan (zoek maar eens op Lusitania en het Zimmerman-telegram http://en.wikipedia.org/wiki/Zimmermann_Telegram) voorafging aan de Balfour-declaratie:quote:De joden haat in Duitsland kreeg vorm door de Balfour declaratie in 1917 in Engeland. De zionisten krijgen in deze declaratie de toezegging op hun eigen land, in ruil daarvoor zouden de zionisten zorgen dat de amerikanen de engelsen zouden helpen in de eerste wereld oorlog.
De Duitsers hebben verloren door politieke en militaire onkunde, en door niets anders.quote:Voor de duitsers resulteerde dit in een nederlaag en alle vernederingen die daar bij hoorden.
De Bolsjewisten hadden in grote meerderheid leiders van christelijke afkomst.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:56 schreef Scandum het volgende:
[..]
De nazis zaten voornamelijk achter de joden aan, dit gedicht is onzin. Het was de russische revolutie (grotendeels geleid door joden) waar miljoenen (niet joodse) burgers werden afgeslacht voor de meest onzinnige redenen.
Knap hoor, in 12 woorden laten merken dat je van een onderwerp totaal, maar dan ook totaal geen verstand hebt...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:56 schreef Scandum het volgende:
[..]
De nazis zaten voornamelijk achter de joden aan, dit gedicht is onzin.
Tijdens de Russische Revolutie (die overigens begon vanwege de activiteiten van het tsarenregime en die zelfs Lenin verraste, omdat die er nog lang niet op gerekend had) zijn door alle partijen allerlei groepen uitgemoord.quote:Het was de russische revolutie (grotendeels geleid door joden) waar miljoenen (niet joodse) burgers werden afgeslacht voor de meest onzinnige redenen.
quote:De joden haat in Duitsland kreeg vorm door de Balfour declaratie in 1917 in Engeland. De zionisten krijgen in deze declaratie de toezegging op hun eigen land, in ruil daarvoor zouden de zionisten zorgen dat de amerikanen de engelsen zouden helpen in de eerste wereld oorlog.
Quatsch. De Duitsers verloren de oorlog door hun eigen onkunde. Er vochten aan het front in verhouding net zoveel Joden mee als niet-Joden. Toen er in de jaren 30 anti-joodse maatregelen op gang kwamen zijn, vooral op verzoek van Hindenburg die toen nog leefde, uitzonderingen gemaakt voor Joden, die oud-strijders uit WO1 waren.quote:Voor de duitsers resulteerde dit in een nederlaag en alle vernederingen die daar bij hoorden. Het mag duidelijk zijn dat de joden door de duitsers als onbetrouwbaar en als land veraders werden gezien. Helaas ging hun frustratie een stuk verder dan wat hoofden kaal scheren.
Oh jawel, die had ik ook al gevonden, maar ik zag er gewoon het nut niet van in om dat hele verhaal wat jij erbij ophing te gaan ophangen. Slijtage aan mijn toetsenbord en als reactie waarschijnlijk toch weer een of andere onzin.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, ik had wel gedacht dat dat citaat van Tacitus gemakkelijk te vinden zou zijn
Ja, maar dat is nou net het probleem met Fonkmeistah c.s. Die hebben dat inzicht niet en ze halen hun teksten van sites af, die dat inzicht ook niet hebben of het in ieder geval niet meegeven.quote:Als je echter weet dat geschiedschrijving voor Tacitus iets anders inhield dan voor ons en Diodorus een Griek was en er in die tijd stevige polemieken werden gevoerd tussen orthodoxe Joden en bepaalde Griekse denkers (tip voor Fonkmeistah; lees de zogenaamde ''Acts of the pagan martyrs'' eens), dan bekijk je het toch met andere ogen.
Uiteraard. Er is ook niemand die dat beweert, al beweert FM wel dat dat beweerd wordt. Maar de tegenstelling hiervan, namelijk dat alle Joden altijd verantwoordelijk zijn geweest voor alle zaken in de wereldgeschiedenis is zo mogelijk nog belachelijker.quote:Kijk, natuurlijk is het onzin om te stellen dat alle Joden onbekwaam zijn tot alle kwaad.
Ik hoop dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:04 schreef golfer het volgende:
Als het aan mij lag had je al lang geband geweest, maar wees blij dat ik daar niet over ga. Ik persoonlijk zie neo-nazis en anti-semieten natuurlijk liever niet op Fok! posten.
Het vuur is christendom en ethnische intolerantie.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 07:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
Die vraag suggereert een "we hebben toch nooit wat misdaan" mentaliteit, maar zoals het gezegde gaat , "waar rook is, is vuur"
Klopt... mensen zoals jij hebben die vlucht naar Israel veroorzaakt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 07:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
Het bestaan van een ultra rechtse joodse staat israel en hun houding tegenover andere volkeren is het bewijs daarvan.
Bedoel je mij met "jullie" ?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 07:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
maar wat mij interresseert is wat nou eigenlijk jullie beweegredenen als mens zijn om jezelf joods te noemen. is het de folkloristische " mijn moeder is joods dus ik ook ", "ik heb geen voorhuid" , "ik wil er bij horen en mezelf byzonder voelen want simpel een mens zijn is zo gewoontjes ", is het de rassenwaan "
Ja, want de hemel verhoede dat je eens werkelijk op andermans kritiek in zou gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 07:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
even terug naar de kern van de vraag "antisemitisme ..waarom "
quote:Die vraag suggereert een "we hebben toch nooit wat misdaan" mentaliteit
Dit is de vraag, om precies te zijn. Haal die suggestie er eens uit voor mij, wil je?quote:Al zeer lange tijd is het zo dat er plotselinge oplevingen van anti semiteit zijn, Sommige heviger dan de andere,
Ik vraag me af hoe dit komt. Ik kan er niet bij dat mensen joden als een minderwaardig iets kunnen zien.
Ik kan me ergens wel indenken waarom mensen een hekel hebben aan negers (Ik heb dat niet, voor de duidelijkheid)
Waarom bestaat anti semitisme?. En waarom leeft het soms op. ?
Niks ''specifiek gedrag''. Er staat geen enkel concreet voorbeeld in al dat geschreeuw.quote:maar zoals het gezegde gaat , "waar rook is, is vuur"
Gezegden zijn oude wijven-verhalen. ''Waar er twee vechten, hebben er twee schuld''. Stel je eens voor dat dat consequent als wetsartikel zou worden toegepast.
[quote]ik heb aangegeven met historische teksten welk specifiek gedrag de gastlanden waar de joodse groep in verbleef als aanstootgevend beschouwden.
Dat is nu echt typisch. Je wordt bekritiseerd omdat je er een zooitje van maakt en je publiek de broodnodige informatie onthoudt, en dat noem je ''lang en breed zeiken.'' Erg zorgvuldig, nee maar!quote:en dan kun je lang en breed blijven blijven zeiken over de schrijvers ervan
Dat klopt, voor zover wij enige kennis van die tijd hebben, en dan nog maar gedeeltelijk. Er waren ook innige betrekkingen tussen Grieken en Joden en Grieken en Romeinen, bijvoorbeeld. En zo gingen er rond de tijd van Maria Theresa stemmen op om de Joden meer rechten te verlenen en hadden ze in het door haar zo schandalig met Rusland en Pruisen verdeelde Polen eeuwenlang zonder enig bezwaar gewoond.quote:maar dat doet niet af aan het feit dat het zo werd gezien in die tijd.
Dit is een volkomen ongeoorloofde gedachtensprong. Waarom komt zoiets niet uit de lucht vallen in het bijkans achterlijke Europa?quote:en zo'n constatering komt echt niet uit de lucht vallen.
Zozo. Waar zoal?quote:en als men objectief durft te kijken ziet men nog steeds dat zelfde aanstootgevende gedrag.
Let u even op? Antisemitisme komt niet uit de lucht vallen, maar Israel, omringd door agressieve buren die zich meer dan eens in vernietigingsterminologie hebben uitgelaten en ook daadwerkelijk de daad bij het woord hebben gevoegd, is blijkbaar genetisch bedeeld met arrogantie tegenover andere volkeren.quote:Het bestaan van een ultra rechtse joodse staat israel en hun houding tegenover andere volkeren is het bewijs daarvan.
Tegen wie heb je het nou eigenlijk? Tegen een onzichtbaar publiek achter ons? Bluesdude is niet Joods, ik ben niet Joods (ik heb bij mijn weten ook geen Joodse familieleden en mijn stamboom van moeders kant is door mijn verwoede oom tot in de zestiende eeuw nagespit - maar genoeg, Arierverklaringen zijn zo passe) en volgens mij is golfer hier de enige die Joods is. Kortom; tot wie richt je deze vraag omtrent ''beweegredenen als mens'' ?quote:maar wat mij interresseert is wat nou eigenlijk jullie beweegredenen als mens zijn om jezelf joods te noemen.
Jij, met je potsierlijke citaten en achenebbisch-redeneringen, hebt er duidelijk geen behoefte aan om ''erbij te horen.'' Wat, als ik ook eens voor amateurpsycholoog mag spelen, duidt op een sterke behoefte om op te vallen.quote:"ik wil er bij horen en mezelf byzonder voelen want simpel een mens zijn is zo gewoontjes
Wat reageer jij als een eikel zeg, inhoudelijk ga je nergens op in en zit je alleen maar te stangen. En dan op het einde een zeer wazige stelling die je niet kan staven en waar iedereen met een neutrale blik de wenkbrouwen bij optrekt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Knap hoor, in 12 woorden laten merken dat je van een onderwerp totaal, maar dan ook totaal geen verstand hebt...
-meer blabla-
Het gros van de Duitse Joden voelde zich in de eerste plaats Duitser en daarna pas Jood.
quote:jullie zijn communisten, cheka wannabees , gulag kampbewakers, baruch goldstein fans jullie halen je informatie van likud en adl sites of word het ingefluisterd door je bloedende pielemoos sabbelende rabbijn ?..
Takes one to know one..quote:
Of je leest het hele topic even door..quote:inhoudelijk ga je nergens op in
Oh ja? Je bewijst alweer dat je nog nooit een boek over nazi-Duitsland hebt ingekeken. Elke geschiedenis van Nazi-Duitsland, te beginnen bij Shirer, maar ook Kershaw en Bullock, geeft deze overweging mee.quote:en zit je alleen maar te stangen. En dan op het einde een zeer wazige stelling die je niet kan staven en waar iedereen met een neutrale blik de wenkbrouwen bij optrekt.
Kom maar op met je 'aanwijzingen', dan.quote:April 6, I9I7 verklaarde de VS de oorlog, november 2, 1917 verklaarde de Britten dat de joden recht hebben op een eigen staat. Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat de zionistische invloed in de VS hier wel degelijk wat mee te maken had. Het mag duidelijk zijn dat voor een zionist jood zijn op de eerste plek komt, maar dat is misschien net iets te veel harde logica voor jou.
Nee, de Amerikaanse Zionisten wilden uiteindelijk afzien van een staat in Palestina. Dat is pure drammerij van de Britse Zionisten geweest.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:59 schreef Scandum het volgende:
[..]
Wat reageer jij als een eikel zeg, inhoudelijk ga je nergens op in en zit je alleen maar te stangen. En dan op het einde een zeer wazige stelling die je niet kan staven en waar iedereen met een neutrale blik de wenkbrouwen bij optrekt.
April 6, I9I7 verklaarde de VS de oorlog, november 2, 1917 verklaarde de Britten dat de joden recht hebben op een eigen staat. Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen dat de zionistische invloed in de VS hier wel degelijk wat mee te maken had. Het mag duidelijk zijn dat voor een zionist jood zijn op de eerste plek komt, maar dat is misschien net iets te veel harde logica voor jou.
Wordt iedereen daarvoor uitgemaakt? Bij mijn weten alleen lieden die er hoogst suspecte gedachtengangen en citatenlijsten op na houden. Bovendien ben je niet voor Arier uitgemaakt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:17 schreef Fonkmeistah het volgende:
Gelukkig is iemand die kritiek heeft op joden uitmaken voor nazi , antisemiet en arier geen generalisatie ofzo..
Ja, hoor. Als je nog even de discussie nagaat, dan zul je zien dat ik niets anders heb gedaan dan dit. Ik heb nooit toelichting gegeven bij de door jou klakkeloos aangehaalde schrijvers en staatslieden. Ik heb nooit relevante vragen gesteld, ik heb nooit feiten genoemd. En ik heb voortdurend een paranoide ''jullie''' in de mond genomen. Nee, er is maar een Olympier en dat ben jij.quote:dus laat ik me even jullie gedrag aanmeten..
[..]
quote:jullie zijn communisten, cheka wannabees , gulag kampbewakers, baruch goldstein fans jullie halen je informatie van likud en adl sites of word het ingefluisterd door je bloedende pielemoos sabbelende rabbijn ?..
dat is ongeveer jullie manier van discussieren in een notedop ..
Dit uit de mond van iemand die er niet in slaagt het woord ''criteria'' juist te gebruiken en met ''de primaire vraagstelling'' patst.quote:gooi er nog wat interresant doenerij
Laat me raden; jij hebt nooit universitair onderwijs genoten? Dit is niet alleen hoogst rancuneus, het geeft ook blijk van een gebrek aan kennis. Zo gaat het echt niet. Maar ja, als je het hoogst denkbare met een stompzinnige karikatuur in het belachelijke kunt trekken, moet je het vooral niet laten.quote:met propadeuses en geschiedenis diploma's bij ( wat feitelijk niet meer betekendt dan dat je je een brave en gehoorzame papegaai hebt getoond )
Door wie worden die geschiedenisboeken geschreven? Hopelijk door mensen die geschiedenis hebben gestudeerd. Maar ik lees net hierboven dat ze elkaar allemaal napapegaaien?!quote:de geschiedenis boeken staan vol met beschrijvingen van joods gedrag.
Er strandt niets. Jij kunt niet behoorlijk discussieren, dat is het enige.quote:en het topic strandt in een strijd om ego's ipv van waarheids bevinding..
Hoe iemand van jouw leeftijd nog kan worden afgedroogd? Dat is inderdaad prachtig.quote:heerlijk![]()
Jouw bron stelt dat de oorlog begon om een telegram, en dat de voornaamste reden de publieke opinie was die tegen die tijd zeer anti-duitsland was. De publieke opinie word bepaald door de media, de meesten hier weten wel wat voor invloed fox news op dit moment heeft. Aangezien de stelling dat de joden de amerikaanse media in handen hebben nooit ontkracht word neem ik aan dat die stelling waar is.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat merkwaardig dan, dat de Amerikaanse oorlogsverklaring aan Duitsland (te danken aan het roekeloze duikbotenoffensief van het Keizerrijk, waarover al eerdere diplomatieke wrijving was ontstaan (zoek maar eens op Lusitania en het Zimmerman-telegram http://en.wikipedia.org/wiki/Zimmermann_Telegram) voorafging aan de Balfour-declaratie:
Dat haal ik er niet uit, hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:59 schreef Scandum het volgende:
[..]
Jouw bron stelt dat de oorlog begon om een telegram, en dat de voornaamste reden de publieke opinie was die tegen die tijd zeer anti-duitsland was.
Welja, vergelijk de huidige situatie even met die van 1917.quote:De publieke opinie word bepaald door de media, de meesten hier weten wel wat voor invloed fox news op dit moment heeft.
Ach, ''de'' Joden weer. Zie boven, de Amerikaanse media hadden er vrij weinig mee te maken en er was bovendien een zekere afkerigheid van verwikkeling in die smerige oorlog van de Oude Wereld, zeker aangezien het Amerikaanse leger daartoe absoluut niet goed voorbereid was.quote:Aangezien de stelling dat de joden de amerikaanse media in handen hebben nooit ontkracht word neem ik aan dat die stelling waar is.
Heb je controleerbare links waarmee je stelling kan onderbouwen.?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:59 schreef Scandum het volgende:
Aangezien de stelling dat de joden de amerikaanse media in handen hebben nooit ontkracht word neem ik aan dat die stelling waar is.
Ik vroeg je de stellige bewering dat de amerikaanse media in 1917 in joodse handen was te onderbouwen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:58 schreef Scandum het volgende:
Ben Freedman gaf in 1961 een speech in het Willard Hotel.
http://www.sweetliberty.org/issues/israel/freedman.htm
Nee, dat zou pas in 1917 plaatsvinden, na het rampzalige Nivelle-offensief.quote:At that time, the French army had mutinied.
Verdun ligt niet aan de Somme, maar aan het andere einde van Frankrijk; aan de Meuse. Bovendien verloren de Duitsers minstens net zoveel en werd Verdun als een grote nationale overwinning beschouwd - bepaald geen reden voor muiterij.quote:They lost 600,000 of the flower of French youth in the defense of Verdun on the Somme.
Heeft meneer Freedman weleens van het Brusilov-offensief gehoord?quote:The Russian army was defecting. They were picking up their toys and going home, they didn't want to play war anymore, they didn't like the Czar.
Nog na Caporetto was het Italiaanse leger niet dood, en zeker niet in dit stadium van de oorlog.quote:And the Italian army had collapsed.
Kijk, de grote insider Freedman is zich er niet van bewust dat de Russen Oost-Pruisen waren binnengevallen en de Duitsers gedwongen waren een gedeelte van hun troepen uit Frankrijk naar het Oosten over te hevelen - wat van cruciaal belang was voor het verloop van de strijd in het Westen. Wat een kenner!quote:Now Germany -- not a shot had been fired on the German soil. Not an enemy soldier had crossed the border into Germany.
Zonder enige hoop dat Engeland er op in zou gaan. Bovendien is de inhoud van de vredesvoorstellen hier niet goed weergegeven. Lees het boek Griff nach der Weltmacht eens en het September-memorandum van Von Bethman-Hollweg.quote:And yet, here was Germany offering England peace terms. They offered England a negotiated peace on what the lawyers call a status quo ante basis. That means: “Let's call the war off, and let everything be as it was before the war started.”
''Being totally defeated''? Duitsland was na de slag bij Verdun niet in staat om nog grote aanvallen uit te voeren en de Geallieerden zouden bijna de gehele oorlog blijven aanvallen.quote:Well, England, in the summer of 1916 was considering that. Seriously! They had no choice. It was either accepting this negotiated peace that Germany was magnanimously offering them, or going on with the war and being totally defeated.
Jaja. Waar zijn die dingen?quote:While that was going on, the Zionists in Germany, who represented the Zionists from Eastern Europe, went to the British War Cabinet and -- I am going to be brief because this is a long story, but I have all the documents to prove any statement that I make if anyone here is curious, or doesn't believe what I'm saying is at all possible
Waarvan de documenten dus waarschijnlijk ter inzage lagen bij deze toespraak. Waar zijn ze nu?quote:the Zionists in London went to the British war cabinet and they said: “Look here. You can yet win this war. You don't have to give up. You don't have to accept the negotiated peace offered to you now by Germany. You can win this war if the United States will come in as your ally.”
Waarbij niet vermeld staat dat de Duitsers Amerikaanse burgers hadden gedood en hun spionnen aanslagen hadden gepleegd in de Verenigde Staten - activiteiten die doorgaans kwaad bloed zetten.quote:The United States was not in the war at that time. We were fresh; we were young; we were rich; we were powerful. They [Zionists] told England: “We will guarantee to bring the United States into the war as your ally, to fight with you on your side, if you will promise us Palestine after you win the war.”
Eerste Communistische Revolutie? Nu breekt mijn klomp. Er kwam heel wat meer bij kijken:quote:Well, that's how the Germans felt towards these Jews. "We've been so nice to them"; and from 1905 on, when the first Communist revolution in Russia failed,
Dit is niet eens de definitie die in de Balfour-verklaring gebruikt wordt:quote:and the Jews had to scramble out of Russia, they all went to Germany. And Germany gave them refuge. And they were treated very nicely. And here they sold Germany down the river for no reason at all other than they wanted Palestine as a so-called “Jewish commonwealth.”
Een samenzwering....maar natuurlijk. Vandaar dat Engeland liever niet aan de strijd had deelgenomen tot het echt niet anders meer kon.quote:There was a conspiracy between England, France, and Russia that: "We must slap down Germany"
De Hochseeflotte, de Frans-Pruisische Oorlog, Agadir en het Duitse chauvinisme schijnen hem te zijn ontgaan.quote:because there isn't one historian in the world that can find a valid reason why those three countries decided to wipe Germany off the map politically.
Er zijn een stuk of 1000 hits, dus je bent erg selectief met de sites die je er uit haalt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Verder kom ik dit document alleen tegen bij absolute debielen als National Vanguard, Bible-believers, rense.com, zundelsite, jewwatch (de naam zegt genoeg hoop ik), Church of True Israel, Posse Comitatus en een raar Jihad-forum.
Als ik Ben Freedman intoets, zijn dat de enige resultaten die hierop betrekking hebben. Er zijn wel nog enkele andere Ben Freedmans. Maar misschien doe ik iets fout, hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:42 schreef Scandum het volgende:
[..]
Er zijn een stuk of 1000 hits, dus je bent erg selectief met de sites die je er uit haalt.
Ze zijn dus niet respectabel? Dank je.quote:Natuurlijk zal geen enkele respectabele site zich branden aan het plaatsen van deze teks
Ach, zolang www.marokko.nl mag blijven staan, zal dat wel meevallen.quote:ik denk dat je site vrij snel uit de lucht is als je hem op een nederlandse server zet.
En ik vind jou een beetje raar.quote:Het weg geven van iemand anders land tijdens een oorlog aan een invloedrijke groep blijf ik een beetje raar vinden![]()
Die bewering is zo algemeen dat zover ik kan zien het makkelijker is om een linkje te vinden die deze stelling ontkracht. En misschien ook gelijk een linkje waar iemand mijn andere linkje op een betere manier benaderd dan: Ik dacht 't niet, jaja, dat is onzin, euh nee, das niet waar, rare nazi, nietus, wellus, nietus, zie je wel dat ik gelijk heb hetgeen niet echt zoden aan de dijk zet in dit soort discussies.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vroeg je de stellige bewering dat de amerikaanse media in 1917 in joodse handen was te onderbouwen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:52 schreef Scandum het volgende:
De afgelopen 60 jaar is alles wat ook maar een klein beetje negatief over de joden was verboden, dus veel historische feiten zijn verdwenen of liggen ergens in een archief waar niemand er bij kan.
Goh, en misschien zou het dan wel eens zo kunnen zijn dat je stelling niet waar is?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:52 schreef Scandum het volgende:
[..]
Die bewering is zo algemeen dat zover ik kan zien het makkelijker is om een linkje te vinden die deze stelling ontkracht.
Dit uiteraard in tegenstelling tot jouw en FM's briljante manier van discussiëren met vage bronnen, uit hun verband gerukte teksten, anti-semitische onzin en paranoide verhalen over een Joodse wereldoverheersing?quote:En misschien ook gelijk een linkje waar iemand mijn andere linkje op een betere manier benaderd dan: Ik dacht 't niet, jaja, dat is onzin, euh nee, das niet waar, rare nazi, nietus, wellus, nietus, zie je wel dat ik gelijk heb hetgeen niet echt zoden aan de dijk zet in dit soort discussies.
quote:De afgelopen 60 jaar is alles wat ook maar een klein beetje negatief over de joden was verboden, dus veel historische feiten zijn verdwenen of liggen ergens in een archief waar niemand er bij kan.
Probeer eens: "benjamin freedman" "balfour declaration"quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als ik Ben Freedman intoets, zijn dat de enige resultaten die hierop betrekking hebben. Er zijn wel nog enkele andere Ben Freedmans. Maar misschien doe ik iets fout, hoor.
[..]
Ze zijn dus niet respectabel? Dank je.
[..]
Ach, zolang www.marokko.nl mag blijven staan, zal dat wel meevallen.
[..]
En ik vind jou een beetje raar.
Mocht jij ooit bewijs vinden dat de holocaust maar 2 miljoen joodse levens heeft gekost dan zou ik het zeker niet publiceren, want voor je het weet zit je in de cel voor holocaust ontkenning en het aanzetten tot haat. Ben blij dat er iemand om kan lachenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit uiteraard in tegenstelling tot jouw en FM's briljante manier van discussiëren met vage bronnen, uit hun verband gerukte teksten, anti-semitische onzin en paranoide verhalen over een Joodse wereldoverheersing?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:16 schreef Scandum het volgende:
[..]
Mocht jij ooit bewijs vinden dat de holocaust maar 2 miljoen joodse levens heeft gekost dan zou ik het zeker niet publiceren, want voor je het weet zit je in de cel voor holocaust ontkenning en het aanzetten tot haat. Ben blij dat er iemand om kan lachen
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:16 schreef Scandum het volgende:
[..]
Mocht jij ooit bewijs vinden dat de holocaust maar 2 miljoen joodse levens heeft gekost dan zou ik het zeker niet publiceren, want voor je het weet zit je in de cel voor holocaust ontkenning en het aanzetten tot haat. Ben blij dat er iemand om kan lachen
Mooi verhaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:16 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat de geschiedenis vast staat, of het nu klopt of niet, zolang de verliezer maar de schuld krijgt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Waar heb je het over?
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:28 schreef OllieA het volgende:
Ik zit me maar steeds af te vragen of ik dit topic nu moet beschouwen als een dieptepunt of als een hoogtepunt in C&H.
Ja, dit verheldert alles.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:30 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat de geschiedenis vast staat, of het nu klopt of niet, zolang de verliezer maar de schuld krijgt.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:32 schreef Scandum het volgende:
[..]
ik vermaak me wel, mijn laatste opmerking zorgde voor de nodige opschudding
![]()
Goh subliem...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:30 schreef Scandum het volgende:
[..]
Dat de geschiedenis vast staat, of het nu klopt of niet, zolang de verliezer maar de schuld krijgt.
Ja hallo..jij doet een bewering die je niet kunt beargumenteren en je verplicht anderen dat zij maar het tegendeel moeten bewijzen..quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:52 schreef Scandum het volgende:
Die bewering is zo algemeen dat zover ik kan zien het makkelijker is om een linkje te vinden die deze stelling ontkracht. En misschien ook gelijk een linkje waar iemand mijn andere linkje op een betere manier benaderd dan: Ik dacht 't niet, jaja, dat is onzin, euh nee, das niet waar, rare nazi, nietus, wellus, nietus, zie je wel dat ik gelijk heb hetgeen niet echt zoden aan de dijk zet in dit soort discussies.
Generaliserend gedoe hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:52 schreef Scandum het volgende:
De afgelopen 60 jaar is alles wat ook maar een klein beetje negatief over de joden was verboden, dus veel historische feiten zijn verdwenen of liggen ergens in een archief waar niemand er bij kan.
Ja, wat is het nou?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:11 schreef Scandum het volgende:
Met 4 man aan het-en in een land waar iedereen weet dat ontkenning van de holocaust verboden is.
So? Wie van ons ontkent dan de Holocaust?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:11 schreef Scandum het volgende:
Met 4 man aan het-en in een land waar iedereen weet dat ontkenning van de holocaust verboden is.
Scandum, je bent je hier aardig in de moeilijkheden aan het werken...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:11 schreef Scandum het volgende:
Waarom zou het uberhaupt strafbaar moeten zijn?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:50 schreef andromeda1968 het volgende:
Wie heeft er eigenlijk uberhaupt de holocaust ontkent?
Op zich heb je een punt door te stellen dat het vreemd is dat bepaalde ideeen over de holocaust verboden zijn. Er is bij mijn weten geen ander historisch feit dat hetzelfde lot beschoren is. Ik denk dan ook dat een discussie over het aantal (6 miljoen) ooit wel zal losbarsten. Zodra de laatste overlevende van de holocaust overleden is. Het feit dat al die decennia er een taboe bestond over het aantal, zal dan in het voordeel werken van neo-nazi's. Feit blijft dat het unieke van de holocaust is dat ieder individu persoonlijk vermoord is, van elke willekeurige leeftijd. Deze gruwel dat baby's en peuters ieder afzonderlijk vermoord zijn, zal daarbij overeind blijven.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:29 schreef Scandum het volgende:
[..]
Waarom zou het uberhaupt strafbaar moeten zijn?
Ik ook,maar heb toch enkele nieuwe dingen gehoord, die ik even dieper uit wil spitten.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:28 schreef OllieA het volgende:
Ik zit me maar steeds af te vragen of ik dit topic nu moet beschouwen als een dieptepunt of als een hoogtepunt in C&H.
Het aantal is geen taboe..waarom zou dat moeten zijn ?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
. Het feit dat al die decennia er een taboe bestond over het aantal,
lees anders even de volgende documentenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:05 schreef Bluesdude het volgende:
Heb je de homepage van die site gezien?
Frontaal staat daar een boek(+alle tekst) die "aantoont " dat zionisten de wereld willen overheersen.
Komt mij over als de voortzetting van de antisemitische leugen van "het joods complot ".
Ik ga jouw pulp niet serieus nemen.quote:Op zondag 6 februari 2005 08:50 schreef Fonkmeistah het volgende:
wat een hoop neocons hè ?
en probeer dan nog eens te beweren dat er geen plan bestaat voor wereld dominantie door joden
het is mijn pulp niet, het zijn de officiele beleidsplannen van de neoconsquote:Op zondag 6 februari 2005 11:33 schreef Bluesdude het volgende:
Ik ga jouw pulp niet serieus nemen.
Of deze:quote:Op zondag 6 februari 2005 11:53 schreef pyl het volgende:
In Zuid-Europa schijnt de zon vaak.
In Zuid-Europa wonen veel katholieken.
De katholieken hebben de zon in hun macht.
Veel verder dat tot dit type redeneringen komen antisemieten niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |