Natuurlijk niet, ik wil funkmeistah natuurlijk geen nek schot geven, maar ik zou het wel een fijne ontwikkeling vinden mocht hij binnen de komende twee jaar, bijvoorbeeld door kanker, komen te overlijden.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:50 schreef OllieA het volgende:
Doe je weer pogingen om wat opschudding te veroorzaken, Scandum?
Nou, nou...niet zo racistisch leuteren..quote:Op zondag 6 februari 2005 22:59 schreef Scandum het volgende:
Het is allemaal de schuld van de blanken als je de geschiedenis goed bekijkt, misschien is de wereld beter af zonder de blanken. Voor de mensen die het met mij eens zijn, in 1933 was 33% van de wereld bevolking blank, vandaag de dag 8%, we zijn dus goed bezig
Dus jij vind holocaustleugenaars een soort wereldverbeteraars?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:59 schreef Scandum het volgende:
Ik denk dat het meer een poging is om de stoel poten onder de luie reet van anders denkenden uit te schoppen. Dit in een poging om de mensen wakker te maken en te laten zien dat de wereld die is voortgekomen uit de tweede wereld oorlog niet een goede wereld is.
Mijn oprechte condoleances, golfer. Is er nog enige troost - dat hij erg oud was - of scheen hij volkomen gezond en was het helemaal een verrassing?quote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Ik kan Fonkmeistah geruststellen: er is sinds vandaag 1 holocaust-survival die de Joodse wereld-dominantie nastreefde minder op deze wereld.
Mijn vader is afgelopen nacht overleden.![]()
Verder meng ik mij niet meer in deze 'discussie', bang dat ik bij het lezen van zijn teksten teveel uit mijn slof ga schieten.
Gecondoleerd, Golfer. Veel sterkte gewenst.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Ik kan Fonkmeistah geruststellen: er is sinds vandaag 1 holocaust-survival die de Joodse wereld-dominantie nastreefde minder op deze wereld.
Verder meng ik mij niet meer in deze 'discussie', bang dat ik bij het lezen van zijn teksten teveel uit mijn slof ga schieten.
Hij had de leeftijd ervoor, 82, maar het ging vanacht erg snel.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn oprechte condoleances, golfer. Is er nog enige troost - dat hij erg oud was - of scheen hij volkomen gezond en was het helemaal een verrassing?
Gecondoleerd Golferquote:Op zondag 6 februari 2005 23:28 schreef golfer het volgende:
Hier moet ik even op reageren. Het ontkennen van de Holocaust wordt door veel nazi's misbruikt om de ogen naar hun zaak te trekken. Ik denk dat iedereen zich er wel van bewust is dat de Holocaust heeft plaatsgevonden en laten we de tientallen miljoenen mensen die zijn opgezwolgen door de beest niet vergeten.quote:We wachten ook nog steeds op het antwoord (ja of nee) op de vraag of FM gelooft in de Holocaust.
Tientallen miljoenen?quote:Op maandag 7 februari 2005 11:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De vele herdenkingsmonumenten voor de slachtoffers van de Holocaust zijn bezaaid met namen van joden en joden alleen. Waarom worden de overigen tientallen miljoenen slachtoffers vergeten?
Bedankt, lieverd.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:39 schreef yvonne het volgende:
Opgeschoond,
ik kijk het nog heel even aan, anders is het echt einde topic.
Kunst, de Serviers zijn voornamelijk ten prooi gevallen aan de Ustacha en daar is na de oorlog voor de lieve vrede nooit zoveel aandacht aan besteed, omdat ze in een staat moesten samenleven.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:01 schreef N_I_ het volgende:
Als je per land gaat kijken naar het percentage slachtoffers in de WOII dan heeft Servië het hoogste percentage slachtoffers geleden, 10%. Hoeveel geld hebben de serviërs al ontvangen?
Zo'n een miljoen daarvan waren Russische Joden en, naast de vele massamoorden door het Duitse leger en de Einsatzgruppen, zijn vele van die doden ook te danken aan de tactieken van de Russen (een mensenleven telde voor niets) en zuiveringsacties van Stalin en de partizanen gedurende de hele oorlog.quote:Als je per land gaat kijken naar het absolute aantal slachtoffers in de WOII dan heeft de Sovjet-Unie ruim 20 miljoen slachtoffers geleden. Hoeveel geld hebben de Russen al ontvangen?
http://www.holocaust-history.org/jews-central/quote:There are thousands of captured documents dealing with the killing actions. Almost every one of them deals with the Jews and there are almost no documents that deal with another target that do not also address the Jews. The Einsatzgruppen reports almost always separate out the Jews from the other people shot, going so far as to break down the Jews by age and gender (http://www.holocaust-history.org/ intro-einsatz).15 And the Report 51, submitted by Himmler to Hitler in 1943, breaks down the victims into a variety of categories (bandits, partisans, etc.), but only lists the Jews as "Jews executed."16
Finally, the Korherr Report is entitled "The Final Solution of the European Jewish Question: A statistical report,"17 and once again, addresses virtually only the Jews.
Hitler said before the outbreak of the war that if there were another war, he would annihilate the Jews.18 He said during the war that he was in the process of annihilating the Jews.19 And he said in his Testament that he had done exactly what he had said he would do.20
The ultimate aim and the primary target never varied. Others were murdered in the course of the Final Solution, e.g. Gypsies, Russian POWs, homosexuals, Jehovah's Witnesses, and so on, but the first and constant target was always the Jews. The Final Solution was intended for the Jews, was about the Jews and chiefly affected the Jews. There is no denying that, without the Jews, there is no Final Solution.
To minimize or trivialize the "Jewishness" of the Final Solution is to seriously understate, if not, unintentionally perhaps, deny its essence. This does not mean that the suffering of other groups is to be ignored; on the contrary, it was terrible. But without the Holocaust, without the "Final Solution of the Jewish Question", the others live. The term "holocaust" was coined to describe the uniquely Jewish aspect of the Final Solution. It does not seek to negate the suffering of the other victims.
Albert Speer put it well:
The hatred of the Jews was Hitler's driving force and central point, perhaps even the only element that moved him. The German people, German greatness, the Reich, all that meant nothing to him in the final analysis. Thus, the closing sentence of his Testament sought to commit us Germans to a merciless hatred of the Jews after the apocalyptic downfall. I was present in the Reichstag session of January 30, 1939 when Hitler guaranteed that, in the event of another war, the Jews, not the Germans, would be exterminated. This sentence was said with such certainty that I would never have doubted his intent of carrying through with it.21
It should be remembered that the centrality of the Jews in the Holocaust in no way lessens the killing of others. The Gypsies were marked for extermination in the same way as the Jews were and suffered terribly. (http://www.holocaust-history.org/ questions/gypsies.shtml)22
Ze voelen zich nog altijd eerst jood, daarna burger van welk land dan ook.quote:Zo'n een miljoen daarvan waren Russische Joden en,
Zijn de (in het begin) inferieure militaire taktieken van het Rode Leger dan relevant voor deze discussie?quote:naast de vele massamoorden door het Duitse leger en de Einsatzgruppen, zijn vele van die doden ook te danken aan de tactieken van de Russen (een mensenleven telde voor niets) en zuiveringsacties van Stalin en de partizanen gedurende de hele oorlog.
Jij beweert dat de Holocaust tientallen miljoenen slachtoffers heeft geëist. Immers, jij windt je op over het feit dat de Holocaustmonumenten alleen de Joden benoemen en niet de tientallen miljoenen andere slachtoffers ervan. De cijfers die je hier geeft zijn de totalen voor alle groepen. Ik zou, als ik jou was, dus eerst maar eens beginnen met te ontdekken wat het verschil is tussen de Holocaust en de totale oorlog.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef N_I_ het volgende:
Lord_Vetinari:
Sovjet-Unie:
Militairen - ruim 10 miljoen
Burgers - ruim 10 miljoen
(nogal uiteenlopende schattingen. Het officiele getal is 28 miljoen in Rusland. Bron)
----
Polen
burgers - 6 miljoen
militairen - 'paar' honderdduizend
-----
Joegoslavië
militairen - 'paar' honderduizend
burgers - ruim 1 miljoen
De landen die bij Duitsland hoorden tellen niet mee en de overige landen hebben bij elkaar opgeteld wel ongeveer een miljoen slachtoffers geleden.
(Polen 6+ miljoen) + (SU 20+ miljoen) + (de rest 2+ miljoen) is bijna 30 miljoen. En dan laten we Duitsland nog buiten beschouwing. Tientallen miljoenen ja.
[..]
Ze voelen zich nog altijd eerst jood, daarna burger van welk land dan ook.
[..]
Zijn de (in het begin) inferieure militaire taktieken van het Rode Leger dan relevant voor deze discussie?
Jammer dat er geen 'about' afdeling is op die site.quote:
Een deel wel, hoor. Maar om de militairen erbij te tellen is natuurlijk een gotspe van de bovenste plank.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:08 schreef Monidique het volgende:
Eén klein verschil is dan natuurlijk wel dat die burgers niet vermoord zijn in de Holocaust.
Bron?quote:Op maandag 7 februari 2005 12:10 schreef N_I_ het volgende:
En als men met de Holocaust alleen de gaskamers e.d. aan zou wijzen dan nog maakten joden 1/3 uit van het totale aantal vergasten.
Als je het hele topic gelezen had, zou je gezien hebben dat ik al veel eerder heb aangegeven, dat het voortschrijdend inzicht onder historici er continu toe leidt, dat het totale aantal wordt bijgesteld. Momenteel ligt de concensus op 'meer dan 4 miljoen'.quote:En zou het getal van de joodse holocaustslachtoffers bijgesteld moeten worden naar 4 miljoen en niet het totale 5-6 miljoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |