abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:21:56 #101
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25229893
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 10:40 schreef Alicey het volgende:

Ga je gang zou ik zeggen.
Elementaire Deeltjes
'Nuff said
pi_25314959
Wat een arrogantie om mijn topics te sluiten, hebben jullie soms al een nobelprijs op zak dat jullie het allemaal zo goed weten. Zonde dat jullie je kostbare tijd verdoen aan zo'n bagger forum..
Volgens jullie methode mag iedereen zeggen wat hij wil, mits je het er zelf mee eens bent..
Je bent dan inderdaad te dom om ook maar iets van het leven en zijn natuur te snappen.
Ik zeg niet dat ik het allemaal weet, dat is wat jullie doen. Op het moment dat je het niet met me eens bent een slotje erop en klaar... blijven we lekker dom.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:02:46 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25315035
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:54 schreef rudeonline het volgende:
Wat een arrogantie om mijn topics te sluiten, hebben jullie soms al een nobelprijs op zak dat jullie het allemaal zo goed weten.
We modereren onder andere voor de bezoekers van WFL, en deze klagen al langer over het niveau. We willen graag tot op een zekere hoogte niveau behouden in dit subforum, ik denk niet dat dit vreemd is.
quote:
Zonde dat jullie je kostbare tijd verdoen aan zo'n bagger forum..
Ik vind het leuk om actief te zijn hier hoor.
quote:
Volgens jullie methode mag iedereen zeggen wat hij wil, mits je het er zelf mee eens bent..
Je weet dondersgoed, of althans - zou kunnen weten, dat het niets met een mening te maken heeft. Het gaat hier om (onder anderen) wetenschap. Jouw ideeen zijn onderuit gehaald, maar dit negeer je simpelweg. Ook blijkt dat je de gevestigde theorien niet begrijpt, iets wat toch wel noodzakelijk is als je het wilt aanvallen.
quote:
Je bent dan inderdaad te dom om ook maar iets van het leven en zijn natuur te snappen.
Ik snap in ieder geval de natuur in dusverre dat ik respect heb voor de natuur, en niet verwacht dat ik kan bepalen hoe de natuur werkt. De natuur legt dit aan mij op.
quote:
Ik zeg niet dat ik het allemaal weet, dat is wat jullie doen.
Jezelf er van vrij pleiten had ik toch niet gedaan in jouw positie, maar dat ben ik dan misschien weer.
quote:
Op het moment dat je het niet met me eens bent een slotje erop en klaar... blijven we lekker dom.
En opnieuw, het heeft niet te maken met ergens mee eens zijn of niet. Je steekt een monoloog af en hebt schijt aan wat andere forumgebruikers zeggen. Dat is op zijn minst erg disrespecterend richting je mede-forumgebruikers, maar bovenal is er op die basis geen discussie te voeren. Dat laatste is toch wel een vereiste op een discussie-forum.
pi_25315148
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:54 schreef rudeonline het volgende:
.....
Nou is er laatst voor jou een heel topic geopend, hebben veel mensen hun best gedaan om jou iets bij te brengen, zodat je de zaken ook eens van de andere kant ziet dan alleen jouw eigen kortzichtige blik, en je hebt het hele topic niet doorgelezen! Je zit hier constant het idee te verkondigen dat de natuur enkel en alleen jouw visie volgt, en negeert alle andere mogelijkheden. Dat noem ik arrogant. Dit forum is bedoeld voor discussies, en niet voor monologen. Je zit constant naar feitjes te vissen, om die vervolgens in je eigen kromme raamwerk te proppen en ons als onwetend te behandelen. Dat kun je misschien op andere fora flikken, hier gebeurd dat niet. Jammer dat je het verdomt om je ook maar enigszins te verdiepen in natuurkunde, want de onsamenhangende posts die ik van je lees laten zien dat je echt werkelijk nog nooit serieus een boek erover hebt gelezen. Nou weet ik dat het ontiegelijk hip is om, uitgaande van de urban-stories over Einstein, zonder enige kennis je ideeen te verkondigen, maar daar is wetenschap te kritisch voor.
pi_25315207
Amen.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:49:54 #106
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25315624
het mooiste vond ik nog toen rude zei "k probeer echt wat van jullie op te steken, maar naar aanleiding van sommige van jullie reacties raak ik steeds meer overtuigt van mijn eigen gelijk."

verder vind ik het wel wat ver gaan om zijn topics te sluiten. Het heeft btw wel iets, door alle posts van andere mensen die rude iets proberen te leren te lezen, leer je erg veel, ook al leert rude er zelf niks van en negeert hij alle posts die zijn 'theorie' tegenspreken of doet hij waarnemingen af als onzin.

Ik zou zeggen geef rude een kans in eigen gemaakte topics, als het teveel onzin wordt kun je het nog altijd naar ONZ moven, dan hoeven topics als Relativiteit voor Dummies ook niet te stranden in een rudetopic
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_25315881
quote:
verder vind ik het wel wat ver gaan om zijn topics te sluiten. Het heeft btw wel iets, door alle posts van andere mensen die rude iets proberen te leren te lezen, leer je erg veel, ook al leert rude er zelf niks van en negeert hij alle posts die zijn 'theorie' tegenspreken of doet hij waarnemingen af als onzin.
Dat hoeft niet via een topic van Rude.
quote:
Ik zou zeggen geef rude een kans in eigen gemaakte topics, als het teveel onzin wordt kun je het nog altijd naar ONZ moven, dan hoeven topics als Relativiteit voor Dummies ook niet te stranden in een rudetopic
Rudeonline heeft genoeg kansen gehad. Natuurlijk staan we hier open voor nieuwe ideeen, maar het is de bedoeling dat die openheid van 2 kanten komt. Het moet niet zo zijn dat iemand een monoloog neerkwakt, en stelselmatig posts negeert. Ook zou het fijn zijn, als een user enige kennis heeft van datgene waar hij topics over opent ( met de bedoeling zijn ideeen te verkondigen!).

En topics hier openen met het idee "als het nergens op slaat gaat het naar ONZ" hebben bij voorbaat al weinig kans van slagen. Om even duidelijk te zijn: het is de manier waarop Rudeonline discusseert, dat zijn topics worden dichtgegooid.
pi_25324201
ik wil even klagen, in mijn topic ' evolutie is een geloof ' krijg ik nu een reactie van Zeuxis,
waarvan ik zou zeggen, die hoort echt in de rubriek ONZIN thuis, het niet met me eens
zijn ok, daar 'lichtelijk' barinerend in worden ok, maar dit.....
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:28:32 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25326283
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 01:09 schreef Aegir het volgende:
ik wil even klagen, in mijn topic ' evolutie is een geloof ' krijg ik nu een reactie van Zeuxis,
waarvan ik zou zeggen, die hoort echt in de rubriek ONZIN thuis, het niet met me eens
zijn ok, daar 'lichtelijk' barinerend in worden ok, maar dit.....
De betreffende reactie heb ik verwijderd.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 13:56:55 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25379739
Evolutie is toegevoegd aan de FAQ.

Verder zijn de aanvullende FAQ's vanaf nu voorzien van een plaatsingsdatum en een datum laatst gewijzigd.
pi_25402980
Een vriendelijk verzoek aan de moderators om te voorkomen dat Rude topics als "hoe lang is een seconde" volspamd met dingen die in zn eigen topic thuishoren. Haushofer heeft hem daar al gewaarschuwd, waarvoor hulde, want het zou jammer zijn als andere topics ook verzanden in dat irritante "ik poneer mijn stelling en luister lekker niet naar jullie verweer" gedoe.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  maandag 7 maart 2005 @ 07:43:39 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25407395
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:35 schreef Maethor het volgende:
Een vriendelijk verzoek aan de moderators om te voorkomen dat Rude topics als "hoe lang is een seconde" volspamd met dingen die in zn eigen topic thuishoren. Haushofer heeft hem daar al gewaarschuwd, waarvoor hulde, want het zou jammer zijn als andere topics ook verzanden in dat irritante "ik poneer mijn stelling en luister lekker niet naar jullie verweer" gedoe.
Er wordt op gelet hoor, Maethor.
  maandag 7 maart 2005 @ 10:39:33 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25409020
quote:
Zou je de titel dan niet aan willen passen? Wat valt er te debatteren als enkel eensgezinden welkom zijn? "FAQ: Evolutie" past dan beter.
Als je met eensgezinden bedoelt degenen die de evolutie-theorie niet ontkennen, dan kan ik hierop antwoorden dat het best lastig is om van een complex onderwerp als evolutie precies te vertellen wat het inhoudt. Het debat gaat dan ook om de inhoud van de FAQ, en over wat de evolutietheorie inhoudt. Niet of de evolutietheorie juist is of niet.

Oftewel, de doelstelling is om te vertellen WAT de evolutietheorie is, en niet of deze juist is of niet. Het is niet de bedoeling dat er een waarde-oordeel in de FAQ terecht komt, er wordt gepoogd om de FAQ objectief en puur gebaseerd op feiten te houden.
  maandag 7 maart 2005 @ 10:48:19 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_25409153
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als er kritiek op de FAQ is wat tegelijk fundamenteel onderdeel van de evolutietheorie is, dat dat de geldigheid van die FAQ wel enigszins aantast. In dat geval doe je er echter beter aan een wetenschappelijk artikel te schrijven en wereldberoemd te worden dan het hier op het forum te zetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 maart 2005 @ 10:56:16 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25409254
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:48 schreef speknek het volgende:
Nouja ik kan me zo voorstellen dat als er kritiek op de FAQ is wat tegelijk fundamenteel onderdeel van de evolutietheorie is, dat dat de geldigheid van die FAQ wel enigszins aantast. In dat geval doe je er echter beter aan een wetenschappelijk artikel te schrijven en wereldberoemd te worden dan het hier op het forum te zetten.

Er zitten hier best aardig wat genieen inderdaad, die hun tijd op Fok besteden om gevestigde theorien omver te werpen. Je zou je ook gevleid kunnen voelen.
  maandag 7 maart 2005 @ 21:14:00 #116
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25416780
- Toetreden tot een sekte?

Eerder in een ander topic heb ik al kenbaar gemaakt, dat ik qua gedachten ben veranderd als het gaat om de toetreding tot een sekte.

Tevens zet ik vraagtekens als het gaat om de rede van sluiting, dat ik geen deel meer uitmaak van conversatie moet geen rede zijn om een topic te sluiten. Mijn afwezigheid wil namelijk niet zeggen dat het onderwerp niet meer leeft onder andere Fok! users.
  maandag 7 maart 2005 @ 21:20:19 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25416866
quote:
Op maandag 7 maart 2005 21:14 schreef -Angel- het volgende:
- Toetreden tot een sekte?

Eerder in een ander topic heb ik al kenbaar gemaakt, dat ik qua gedachten ben veranderd als het gaat om de toetreding tot een sekte.
Ik lees vrij veel, maar ik lees niet alles forum-wijd.
quote:
Tevens zet ik vraagtekens als het gaat om de rede van sluiting, dat ik geen deel meer uitmaak van conversatie moet geen rede zijn om een topic te sluiten.
In dit geval wel, omdat het topic vooral op jou sloeg, en er weinig on-topic-posts geplaatst werden. Wanneer je dan zelf niet meedoet, wordt het op een gegeven moment als geheel off-topic..
quote:
Mijn afwezigheid wil namelijk niet zeggen dat het onderwerp niet meer leeft onder andere Fok! users.
Wanneer er behoefte is aan een discussie over het toetreden tot een sekte (Terwijl ik eerder de indruk had dat de rest van de discussie vooral over sektes in het algemeen ging), staat het een ieder vrij een topic te openen. Wanneer er behoefte is, zien we dat dus vanzelf.
pi_25433884
zou een van jullie misschien even mijn topic Wie kan me helpen aan gerichte info? kunnen verplaatsen naar C&H?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  woensdag 9 maart 2005 @ 07:40:07 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25436604
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 00:16 schreef addie84 het volgende:
zou een van jullie misschien even mijn topic Wie kan me helpen aan gerichte info? kunnen verplaatsen naar C&H?
Bij deze.
  woensdag 9 maart 2005 @ 23:54:06 #120
639 Dion
De beuker
pi_25449265
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:35 schreef Maethor het volgende:
Ik mis die gosert nu al
Kapot is leuker
pi_25449387
Hij komt vast wel weer es terug. Misschien is ie de bieb aan het zoeken ofzo.
  donderdag 10 maart 2005 @ 00:37:26 #122
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25450284
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:54 schreef Dion het volgende:

[..]

Ik mis die gosert nu al
jah ik ook :S heel vreemd.. want ik zat af en toe toch tegen de grens van ergernis aan, en dat vind ik slecht in een discussie.. maar toch is het zonder rude niet helemaal hetzelfde op wfl
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 10 maart 2005 @ 07:45:27 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25452359
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:59 schreef Haushofer het volgende:
Dat laatste denk ik niet, maar er valt inderdaad wel iets vertrouwds weg.
pi_25453328
NOu ja.. rude heeft ons een tijdje scherpgehouden.. en nu is de trend van het moment de evolutie vs. creatie 'gevecht'
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:04:12 #125
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25453762
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:35 schreef Bensel het volgende:
NOu ja.. rude heeft ons een tijdje scherpgehouden.. en nu is de trend van het moment de evolutie vs. creatie 'gevecht'
Jep, het liefst in 5 topics tegelijk
pi_25461137
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 23:59 schreef Haushofer het volgende:
Nou, in dat geval mag ie het van mij nog een keer proberen. Maar ja, Rude kennende zoekt ie in de bieb alleen bevestigingen van zijn standpunten, en zet ie andere boeken gauw weer terug. En waarschijnlijk resulteert dit alles er in dat ie boos de bieb uitbeent, omdat er geen boeken zijn die zijn standpunten bevestigen (hoewel, misschien in de 'esoterie' kast ofzo, maar daar kijk ik nooit in).

-Edit-
eso·te·rie (de ~ (v.), ~ën)
    1 het occulte, wat slechts door ingewijden doorgrond kan worden => esoterisme
pi_25469578
ik had een vraagje aan Alicey, Haushofer of een ander slim persoon; kan er niet net als bij de Chaostheorie en de Relativiteitstheorie een dummiestopic komen voor de quantumtheorie? Want daar wil ik heel graag wat meer over weten, maar op internet wordt het al snel te lastig...
  vrijdag 11 maart 2005 @ 09:28:58 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25469622
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:25 schreef mrkanarie het volgende:
ik had een vraagje aan Alicey, Haushofer of een ander slim persoon; kan er niet net als bij de Chaostheorie en de Relativiteitstheorie een dummiestopic komen voor de quantumtheorie? Want daar wil ik heel graag wat meer over weten, maar op internet wordt het al snel te lastig...
Misschien heb je iets aan de FAQ die nu ontworpen wordt : FAQ Debate: Kwantummechanica

Voel je echter niet bezwaard om zelf een topic over quantum-mechanica te openen, dan komen er vanzelf wel knappe koppen die het gaan uitleggen.
pi_25469627
en nog een vraagje; kan er in het topic "De Relativiteitstheorie voor dummies" niet even een soort van opruimen worden gehouden zodat de bagger er uit wordt gehaald en het topic wat overzichtelijker wordt? Want nu is het best wel onoverzichtelijk...
bvd
  vrijdag 11 maart 2005 @ 09:32:26 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25469663
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:29 schreef mrkanarie het volgende:
en nog een vraagje; kan er in het topic "De Relativiteitstheorie voor dummies" niet even een soort van opruimen worden gehouden zodat de bagger er uit wordt gehaald en het topic wat overzichtelijker wordt? Want nu is het best wel onoverzichtelijk...
bvd
Ik zal hier eens over nadenken. Het is misschien geen slecht idee, omdat de topic wellicht nog steeds gelezen wordt.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:38:50 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25471390
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:32 schreef VijfdeColonne het volgende:
Mijn soort posts mogen niet, maar mag ik vragen wat een post als die van Frezer toevoegt aan deze discussie?
De vraag die Frezer stelt is of er bewijzen zijn voor het bestaan van een God. Een vraag die eventueel relevant kan zijn voor een FAQ over Creationisme. Voor zover mij bekend zijn er geen bewijzen voor, en dat bepaalt bijvoorbeeld dat Creationisme een levensbeschouwing is, en geen empirische wetenschap. Mocht dit anders blijken te zijn, dan maakt dit dus heel veel verschil, omdat Creationisme in dat geval mogelijk onder de empirische wetenschappen komt te liggen.

De vraag vraagt om een Ja of Nee, en vraagt niet om discussie over of bewijs wel of niet nodig is, dat is niet relevant voor de FAQ.
quote:
Zou je er op willen lettten dat je niet met dubbele maten meet? Komt dat omdat je zelf niet objectief kunt blijven in dit topic?
Zie boven mijn motivatie. In de topic zelf probeer ik objectief te blijven, en imo lukt dat ook. Ik kijk naar het kwalitatieve aspect van posts die gemaakt worden, waarbij ik vooral de relevantie t.a.v. de wording van een FAQ toets. Posts waarbij dit kwalitatieve aspect onvoldoende relevant is voor de wording van een FAQ verwijder ik.

Misschien kun je in de topic eens het opzetje van de FAQ wat ik zelf heb neergezet beoordelen, en aangeven of dat correct is?

Discussie over evolutie of creationisme kan verder redelijk ongelimiteerd in de topic worden gevoerd waar ik een link van heb geplaatst. Is het je doelstelling om evolutie te bestrijden, post dan vooral in dat topic, ik zal je niet tegenhouden.
pi_25471799
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:29 schreef mrkanarie het volgende:
bvd
We zullen ff kijken; als het topic nog steeds wordt gelezen is dat geen slecht idee
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:27:50 #133
115441 VijfdeColonne
anti-Islam == extreem-rechts
pi_25471997
Wat voegt dit toe aan een FAQ?
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:30:05 #134
27698 Doffy
pi_25472027
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:27 schreef VijfdeColonne het volgende:
Wat voegt dit toe aan een FAQ?
Links naar opinies over creationisme, volgens mij. On-topic dus.

Wat voeg jij eigenlijk inhoudelijk aan dit forum toe? Ik heb je nog niet serieus op ook maar één argument in zien gaan. Ben je dat alsnog wel van plan?
'Nuff said
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:39:02 #135
115441 VijfdeColonne
pi_25472150
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

De vraag die Frezer stelt is of er bewijzen zijn voor het bestaan van een God. Een vraag die eventueel relevant kan zijn voor een FAQ over Creationisme.
Hoe kan het nu relevant zijn voor een FAQ over iets, als je de basis probeert weg te halen?
quote:
Voor zover mij bekend zijn er geen bewijzen voor, en dat bepaalt bijvoorbeeld dat Creationisme een levensbeschouwing is, en geen empirische wetenschap.
De wetenschap heeft bewezen dat God bestaat. Dat jij dat er niet in wilt zien, dat is een ander verhaal.
quote:
Mocht dit anders blijken te zijn, dan maakt dit dus heel veel verschil, omdat Creationisme in dat geval mogelijk onder de empirische wetenschappen komt te liggen.
Hierbij dan.
quote:
De vraag vraagt om een Ja of Nee, en vraagt niet om discussie over of bewijs wel of niet nodig is, dat is niet relevant voor de FAQ.
Je probeert het leuk te brengen, maar dit is geen vraag:

"De conclusie is telkens dat een God de creator is, maar dat kunnen natuurlijk net zo goed Marsmannetjes zijn in mijn ogen."
quote:
[..]
Zie boven mijn motivatie.
Zie mijn antwoord op je 'motivatie'.
quote:
In de topic zelf probeer ik objectief te blijven, en imo lukt dat ook.
Imo niet, maar goed.
quote:
Ik kijk naar het kwalitatieve aspect van posts die gemaakt worden, waarbij ik vooral de relevantie t.a.v. de wording van een FAQ toets. Posts waarbij dit kwalitatieve aspect onvoldoende relevant is voor de wording van een FAQ verwijder ik.
Het komt bij mij over als het verwijderen van posts die jou niet aanstaan, omdat ze te anti-darwin zijn.
quote:
Misschien kun je in de topic eens het opzetje van de FAQ wat ik zelf heb neergezet beoordelen, en aangeven of dat correct is?
Ten eerste is het een FAQ van de hand van een darwinist, dus daar zit de eerste fout al. Ten tweede is een FAQ over creationisme net zo'n onzin als dat iemand mij vraagt om het bestaan van God concreet aan te tonen. Hierover kun je in discussie gaan. Immers, voor mij is alles om me heen het bewijs, een ander ziet dat niet zo.
quote:
Discussie over evolutie of creationisme kan verder redelijk ongelimiteerd in de topic worden gevoerd waar ik een link van heb geplaatst. Is het je doelstelling om evolutie te bestrijden, post dan vooral in dat topic, ik zal je niet tegenhouden.
Daar pas ik voor. Ik voel niet de behoefte om een darwinist te overtuigen. Het zal zijn als het schreeuwen in de woestijn. Waarom zou ik zoiets nutteloos doen, terwijl ik mijn tijd beter kan besteden?
Wat hebben het nazisme en het communisme met elkaar gemeen? Ze hebben beide het darwinisme als basis van de ideologie. Meer dan 90% van alle miljoenen doden van de afgelopen 150 jaar, zijn het resultaat van deze extremistisch atheistische stromingen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:40:25 #136
115441 VijfdeColonne
pi_25472171
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:30 schreef Doffy het volgende:

[..]

Links naar opinies over creationisme, volgens mij. On-topic dus.

Wat voeg jij eigenlijk inhoudelijk aan dit forum toe? Ik heb je nog niet serieus op ook maar één argument in zien gaan. Ben je dat alsnog wel van plan?
Jij bent toch die user die nergens iets zinnigs over kan zeggen en maar overgaat op kleineringen om zijn eigen zwakte te verhullen? Dat dacht ik al.
pi_25472197
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:40 schreef VijfdeColonne het volgende:

[..]

Jij bent toch die user die nergens iets zinnigs over kan zeggen en maar overgaat op kleineringen om zijn eigen zwakte te verhullen? Dat dacht ik al.
nee, Doffy is die user die de aanzet heeft gegeven tot de Evolutie-FAQ en hier het meeste werk in gestoken heeft.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:42:53 #138
27698 Doffy
pi_25472210
quote:
'Nuff said
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:47:02 #139
27698 Doffy
pi_25472258
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:39 schreef VijfdeColonne het volgende:
Hoe kan het nu relevant zijn voor een FAQ over iets, als je de basis probeert weg te halen?
Iets dat geen basis heeft, is geen feit.
quote:
De wetenschap heeft bewezen dat God bestaat. Dat jij dat er niet in wilt zien, dat is een ander verhaal.
Dan wil je vast wel zo goed zijn om ons, onverlichte geesten, de "wetenschappelijke argumenten" te geven waaruit onomstotelijk blijkt dat er een god bestaat.
quote:
"De conclusie is telkens dat een God de creator is, maar dat kunnen natuurlijk net zo goed Marsmannetjes zijn in mijn ogen."
Geef eens een goeie reden waarom dat niet zo is, dan?
quote:
Ten eerste is het een FAQ van de hand van een darwinist, dus daar zit de eerste fout al. Ten tweede is een FAQ over creationisme net zo'n onzin als dat iemand mij vraagt om het bestaan van God concreet aan te tonen.
Ik dacht dat 'god' wetenschappelijk aangetoond was, zei je zelf?
quote:
Hierover kun je in discussie gaan. Immers, voor mij is alles om me heen het bewijs, een ander ziet dat niet zo.
Misschien loont het eens de moeite om op te zoeken wat een 'bewijs' precies is. Staat onder andere in de Aanvullende FAQ.
quote:
Daar pas ik voor. Ik voel niet de behoefte om een darwinist te overtuigen. Het zal zijn als het schreeuwen in de woestijn. Waarom zou ik zoiets nutteloos doen, terwijl ik mijn tijd beter kan besteden?
'Nuff said
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:49:47 #140
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25472290
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:39 schreef VijfdeColonne het volgende:

[..]

Welke basis doel je nu op?
quote:
[..]

Het bestaan van een God is per definitie niet te bewijzen. Ook het niet bestaan van God niet trouwens. We kunnen hooguit als axioma aannemen dat God bestaat.
quote:
[..]

Die zinsnede had voor mij ook niet gehoeven, de vraag kwam echter na die zinsnede. Spelletjes selectief quoten heb ik vandaag trouwens geen zin in.
quote:
[..]

Imo niet, maar goed.
Wat zou ik kunnen verbeteren hier aan?
quote:
[..]

Het komt bij mij over als het verwijderen van posts die jou niet aanstaan, omdat ze te anti-darwin zijn.
Dat kan kloppen, want als je mijn eerdere posts had gelezen, had je geweten dat het niet de bedoeling is om andere theorien af te kraken, maar om te werken aan een FAQ die Creationisme zelfstandig verklaart. Dat heeft echter niets te maken met mijn persoonlijke mening of visie. Als ik echt iets tegen creationisme had, dan had ik het wel nagelaten om een FAQ Debate er over te openen.
quote:
[..]

Ten eerste is het een FAQ van de hand van een darwinist, dus daar zit de eerste fout al.
Ik een darwinist? Men.

Maargoed, iedereen is zelf wel iets, wie zou volgens jou de FAQ dan moeten schrijven? Waarom lever je zelf geen bijdragen aan de FAQ, maar kraak je wel degenen die wel constructief bijdragen af?
quote:
Ten tweede is een FAQ over creationisme net zo'n onzin als dat iemand mij vraagt om het bestaan van God concreet aan te tonen. Hierover kun je in discussie gaan. Immers, voor mij is alles om me heen het bewijs, een ander ziet dat niet zo.
Het gaat dan ook niet er om om Creationisme aan te tonen, de FAQ beoogt een objectief en zo correct mogelijk beeld te geven van wat Creationisme inhoudt. Zonder hier dus een waardeoordeel aan vast te hangen.
quote:
Daar pas ik voor. Ik voel niet de behoefte om een darwinist te overtuigen.
Alleen afzeiken vind je genoeg?
quote:
Het zal zijn als het schreeuwen in de woestijn. Waarom zou ik zoiets nutteloos doen, terwijl ik mijn tijd beter kan besteden?
Ik weet het niet, je zou in ieder geval in dit topic je tijd al beter besteden dan dezelfde posts maken in het Creationisme FAQ Debate topic.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:54:29 #141
115441 VijfdeColonne
pi_25472342
Als het maar duidelijk is dat een willekeurige FAQ opgesteld door haar tegenstanders, nooit een volwaardige FAQ kan zijn. Het fundament onbreekt, en we weten allemaal wat er gebeurt met huizen zonder fundament.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:57:38 #142
27698 Doffy
pi_25472390
Nou, voeg dan zelf eens wat fundament (sic!) toe...
'Nuff said
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:59:27 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25472419
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:54 schreef VijfdeColonne het volgende:
Als het maar duidelijk is dat een willekeurige FAQ opgesteld door haar tegenstanders, nooit een volwaardige FAQ kan zijn.
Waarom kan dat niet? Ik zie niet in waarom het niet mogelijk is om een FAQ objectief op te stellen. Zowel voorstanders als tegenstanders van een idee kunnen daar in slagen. Wanneer ik jouw redenatie volg, zou ook een medestander nooit een volwaardige FAQ kunnen opstellen, en zouden we op zoek moeten naar iemand die geen mening heeft.
quote:
Het fundament onbreekt, en we weten allemaal wat er gebeurt met huizen zonder fundament.
Het fundament voor creationisme is evident, en is ook opgenomen in de proto-FAQ die ik heb neergezet. Maar om weer eens een keer mezelf te herhalen (Dat doe ik veel vandaag) : Als je het allemaal zo slecht vindt, laat dan zelfs eens zien hoe het goed moet. Kankeren op alles wat los en vast zit is zo makkelijk, maar laat dan ook zien dat je het zelf beter kunt.
pi_25472524
quote:
Van Doffy blijf je af!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:11:07 #145
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25472610
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Van Doffy blijf je af! [afbeelding]
Maar mij mag hij wel aankomen?

Verschuilt zich achter Lupa
pi_25472634
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:11 schreef Alicey het volgende:

Hij heeft naar jou nog geen vuile persoonlijke sneer gedaan. Maar ik bescherm jou ook wel, hoor. Here comes Lupa, the Evil Atheist Devilworshiper!
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:13:56 #147
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25472648
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, van Alicey wordt ook afgebleven!

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:14:09 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25472656
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Hij heeft naar jou nog geen vuile persoonlijke sneer gedaan. Maar ik bescherm jou ook wel, hoor. Here comes Lupa, the Evil Atheist Devilworshiper!
Lupa
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:16:44 #149
27698 Doffy
pi_25472692
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Van Doffy blijf je af! [afbeelding]
'Nuff said
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:32:05 #150
115441 VijfdeColonne
pi_25472918
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet? Ik zie niet in waarom het niet mogelijk is om een FAQ objectief op te stellen. Zowel voorstanders als tegenstanders van een idee kunnen daar in slagen. Wanneer ik jouw redenatie volg, zou ook een medestander nooit een volwaardige FAQ kunnen opstellen, en zouden we op zoek moeten naar iemand die geen mening heeft.
[..]

Het fundament voor creationisme is evident, en is ook opgenomen in de proto-FAQ die ik heb neergezet. Maar om weer eens een keer mezelf te herhalen (Dat doe ik veel vandaag) : Als je het allemaal zo slecht vindt, laat dan zelfs eens zien hoe het goed moet. Kankeren op alles wat los en vast zit is zo makkelijk, maar laat dan ook zien dat je het zelf beter kunt.
Met schreeuwen kom je niet verder dan het verspillen van 11 bytes. Dat doe ik ook niet, terwijl ik ook meerdere malen heb uitgelegd waarom wel en waarom niet, maar dat is grotendeels verwijderd. Dat dezelfde persoon die mij iets verwijt hier verantwoordelijk voor was, laat ik maar achterwege.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')