Heb het binnen, maar nog niet gelezen. Ben nog druk bezig met een artikeltje voor de natuurkundeverenigingquote:Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Maethor het volgende:
Haushofer, heb je nog geen fok-emailadres? Ik wou iets naar haushofer@fok.nl sturen, maar dat kwam terug. Het zit nu in je Hotmail.
In WFL zijn we niet echt veel gewend wat dat betreft denk ik.. Het punt is min of meer dat wanneer het eenmaal bij dit soort reacties aankomt, het niet zelden gebeurt dat de rest van de topic verder gaat op die manier, waarbij de kwalificaties steeds harder en grover worden.quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een verzuchting van mij over een absurde 'uitstotingssessie' van de Jehova's wordt meteen als 'flame' gekwalificeerd, ik vind dat een beetje overdreven. Ik vind sowieso de reacties op die post een beetje overdreven. Ik gebruik zowaar het woord 'halvegaren'. Vind ik een zeer vriendelijk en beleefd woord vergeleken bij de taal die doorgaans op Fok gebezigd wordt.
Ik weet het dat je dat niet snel doet, ik volg je posts in meerdere fora. Het is ook niet specifiek tegen jou gericht. Ik hoop ook niet dat je denkt dat ik iets tegen jou en/of jouw postgedrag heb. Het is de tweede keer in korte tijd dat ik toevallig een post van jou er uit pak om een punt te maken, het had echter net zo goed een post van iemand anders kunnen zijn.quote:Maar gewoon een keer een emotionele reactie is onmiddellijk een flame. De users die mij kennen weten dat ik niet iemand ben die zich bezighoudt met flamen of schelden.
Het zou best kunnen hoor, dat ik er te strak bovenop zit. Ik weet niet hoe anderen dit zien?quote:Nou ja, whatever. Ik moest het even kwijt, want ik vind het nogal overtrokken allemaal.
Ik heb dat ook wel een beetje, Lupa. Ik weet hoe het kan zijn om iets te geloven, en het is ook best frustrerend dat je weet waar de problemen liggen bij een geloof, maar dat je tegelijkertijd weet of bemerkt dat je niet doordringt. Het is soms net alsof je in een heel andere wereld terechtkomt, waar alles, zelfs logica, compleet anders werkt..quote:Op woensdag 16 februari 2005 09:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je zal ook wel gelijk hebben, Alicey. Ik kan me alleen zo vreselijk kwaad maken over het feit dat mensen dat soort bullshit geloven. Ik vind ook niet dat discussie in de ware zin des woords mogelijk is met mensen die ervan overtuigd zijn dat ze de waarheid in pacht hebben. Ik denk dat echte discussie pas mogelijk is met mensen die openstaan voor rationele argumenten en die bereid zijn om in het licht van nieuwe feiten van mening te veranderen. Maar als je al begint met beweren dat de bijbel 100% waar is en dat er geen fouten instaan, dan heb je gewoon een giga plaat voor je kop zitten.
Ik maak me er wrs. zo kwaad om, omdat ik het herken. Ik ben ook zo geweest. En ik weet dat veel gelovigen diep van binnen wèten dat er 'iets niet klopt'. Ik erger me kapot aan het feit dat ze hun eigen redeneringsvermogen wantrouwen ten faveure van de meest absurde dogma's...
Misschien zou ik er beter aan doen om niet aan godsdienstdiscussies mee te doen, maar ik kan het nu eenmaal niet laten.
Dogmatisch geloof is zondequote:Op woensdag 16 februari 2005 09:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inderdaad. Wat mij betreft is (dogmatisch) geloof de ultieme zelfverloochening. Het is een ontkenning van het menszijn, geen bevestiging of bekrachtiging ervan, zoals gelovigen ons graag willen doen denken.
Dat klopt ook wel. Ik heb het een beetje gehad met het geloof. Heeft veel te maken met de radicalisering overal op de wereld. Gelovigen die ten strijde trekken tegen tekenfilmfiguren e.d. Ik vind het allemaal erg beangstigend en ben serieus bang dat we een tweede Middeleeuwen gaan krijgen op deze wereld. De radikalinski's krijgen steeds meer macht, overal en op allerlei gebieden...quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:38 schreef Haushofer het volgende:
@Lupa: ik merk wel dat jij de laatste tijd feller bent geworden in geloofsdiscussies.
Aan de andere kant vraag ik me af of door zelf feller te worden, er geen vicieuze circel ontstaat.. Het is echter gewoon menselijk, althans.. voor mezelf wel.. Als ik meer tegenstand krijg, zal ik zelf ook meer tegenstand gaan leveren en radicaler worden...quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel. Ik heb het een beetje gehad met het geloof. Heeft veel te maken met de radicalisering overal op de wereld. Gelovigen die ten strijde trekken tegen tekenfilmfiguren e.d. Ik vind het allemaal erg beangstigend en ben serieus bang dat we een tweede Middeleeuwen gaan krijgen op deze wereld. De radikalinski's krijgen steeds meer macht, overal en op allerlei gebieden...
Neeeee!!! Ik kan alle lopende topics nu al niet meer bijlezen en ook nog wat aan mijn werk doen!quote:
Dan gaan we met driekwart WFL tegelijk, ok? WFL Meet #2: burn baby burn!quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar wat moet je anders dan ertegen strijden? Ik ben niet van plan om gewoon af te wachten tot ik op een brandstapel wordt gegooid wegens ketterij.
Je kunt ze natuurlijk allemaal in moordfabrieken plaatsen. Geen religie, donororganen te over en ik kan goedkoop een kerktoren uitkiezen om in te gaan wonen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:16 schreef Alicey het volgende:
Hoe zou zoiets een halt zijn toe te roepen?
Nou, die discussie hebben we zestig jaar geleden dus al gevoerd. Ik geloof dat men na een paar jaar proefdraaien heeft besloten dat het niet echt een haalbaar plan is.quote:Nog een nieuwe discussie?![]()
Een heksenverbranding is inderdaad wel heel erg WFL'erig.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:20 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dan gaan we met driekwart WFL tegelijk, ok? WFL Meet #2: burn baby burn!
Ik verzeker je dat ik slechts op eigen houtje vrije tijd steek hierin (ik vind het ook interessant, anders deed ik het niet natuurlijk)quote:Op woensdag 16 februari 2005 10:38 schreef Haushofer het volgende:
Erg interessant om die discussie te volgenMja, ik kan Lupa's reactie wel wat begrijpen, ik ben zelf ook erg tegen zulk soort ideeen. Gevoelsmatige posts zijn prima, maar als je met "halvegaren"ed komt, gaat het denk ik toch wat te ver. Ik vind het aan de andere kant ook erg interessant van Stormseeker dat hij zijn visie hier neer zet en er tijd in steekt ( of wordt hem dat opgedragen
muhaha ), hoewel ik het er op veel punten volstrekt niet mee eens ben.
@Lupa: ik merk wel dat jij de laatste tijd feller bent geworden in geloofsdiscussies.
Tja, dat is een beetje forum-eigen. Mensen drukken zich niet altijd even voorzichtig uit zonder een gezicht om hen eraan te herinneren dat ze het over/tegen personen hebben. Dan valt dit nog mee, kijk anders even naar de homoseksualiteit-HIV of Links-Rechts discussies.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:13 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
... maar ik vind, hoewel je geheel vrij bent om je mening te uiten, laat dat duidelijk zijn, dat er af en toe ook wel iets rustiger gereageerd kan worden. ...
quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
Daarbij is Lupa een afvallige en we weten allemaal dat bekeerlingen de ergsten zijn.
Had ik in plaats van "erg" een ander woord moeten gebruiken? "Fanatiek" misschien? Of "fundamentalistisch" (hoewel er problemen zijn met fundamentalistisch atheïsme of agnosticisme)?quote:
Telt het paranormale ook? In dat geval wil ik wel een topic openen hoor (maar niet nu. Ff geen tijd) kunnen we over het bestaan ervan discusseren.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:44 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien een ideetje...een soort reli-bot die strooit met relevante bijbelquotes ?
Ik zal kijken of ik in de supermarkt misschien een blik gelovigen kan vinden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:44 schreef het_fokschaap het volgende:
ik wil even klagen over het feit dat er niet altijd gelovigen voor handen zijn op het forum. als ik post wil ik wel graag een antwoord
misschien een ideetje...een soort reli-bot die strooit met relevante bijbelquotes ?
ja op zich een goed idee, maar ik heb nu niets te doenquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:01 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Telt het paranormale ook? In dat geval wil ik wel een topic openen hoor (maar niet nu. Ff geen tijd) kunnen we over het bestaan ervan discusseren.![]()
quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:07 schreef het_fokschaap het volgende:
als er ooit een betaalde variant van Fok zou komen verwacht ik eigenlijk wel een voortdurend aanbod van gelovigen
gaarne, ik zit nu ziek thuis. moet vermaakt wordenquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
![]()
Ik kan wel even een kloon aanmaken.![]()
Och, lief schaapje. Zal ik jouw herder zijn, nu je ziek en zielig bent?quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:15 schreef het_fokschaap het volgende:
gaarne, ik zit nu ziek thuis. moet vermaakt worden
zal ik even een boodschappenlijstje doorgevenquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Och, lief schaapje. Zal ik jouw herder zijn, nu je ziek en zielig bent?![]()
Oh, sorry, ik dacht even dat we in het SC topic zaten.quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:29 schreef het_fokschaap het volgende:
zal ik even een boodschappenlijstje doorgeven
maar ik denk dat Alicey liever geen slowchat ziet in dit topic
Het kwantumartikel is ook niet per sé af ofzo, naar aanleiding van eventuele topics wil ik best nog eens wat aanpassingen en/of toevoegingen maken.quote:Op zondag 20 februari 2005 18:30 schreef Haushofer het volgende:
Misschien dat ik het rel. en dit artikeltje nog wat uitbreid, maar als mensen het toegankelijker willen, horen we t graag.
Op verzoekquote:Op zondag 20 februari 2005 15:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in deze topic daar niets van terugzie. Zou je het in het FB topic willen toelichten wat precies je bezwaren zijn?
Waarbij ik twijfel aan de manier hoe dit niet als 'no offence' kan worden opgevat, maar omdat deze persoon tenminste actief meedoet aan de discussie stoor ik me er niet teveel aan.quote:Zijn dat dan eigenlijk geen zware autisten die wellicht behandeld zouden moeten worden? (no offense)
Waarop de vorige poster antwoordt met:quote:Het zijn gewoon mongolen. Euthenasie is de beste optie voor dat soort mensen.
Nu heb ik voor mezelf 2 belangrijke forumprincipes. Nr 1 is dat ik nooit 'zomaar' iets van internet overneem of naar een andere site te linken zonder een eigen mening te hebben en nr 2 is dat als er (te) erg geflamed wordt ik dan niet (meer) post in dat topic. Met deze uitzondering dan.quote:Deze uitspraken wou ik nog ff bewaren tot pagina 30
Echt geflamed wordt er niet, het zijn geen persoonlijke aanvallen. Wel is er imo sprake van een generalisatie, maar ik vraag me af of je daarmee eigenlijk aangesproken wordt..quote:Op zondag 20 februari 2005 23:33 schreef Quazzy het volgende:
Nr 1 is dat ik nooit 'zomaar' iets van internet overneem of naar een andere site te linken zonder een eigen mening te hebben en nr 2 is dat als er (te) erg geflamed wordt ik dan niet (meer) post in dat topic. Met deze uitzondering dan.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Het valt imo onder vrijheid van meningsuiting, en ook kortzichtige meningen moeten denk ik in beginsel worden toegelaten, hoewel er natuurlijk wel grenzen zijn.quote:Mijn bezwaren: ik vond een post bestaande uit een enkele zin met als inhoud een flame niet getuigen van het tonen van respect.
Dit kan ik alleen maar beamen.quote:Op maandag 21 februari 2005 09:56 schreef Bensel het volgende:
ik wou even zeggen dat ik blij ben dat er weer echte W topics open springen (zoals over evolutie, en m'n eigen topic bedenkingen over het heelal.
Maar datzelfde geldt voor Gaia.quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:17 schreef Alicey het volgende:
Een deel van je post leek mij toch min of meer beschrijvend voor de chaos-theorie, en daar gaat het in die andere topic nu juist om.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 10:14 schreef Doffy het volgende:
Misschien interessant om een algemeen 'Elementaire deeltjes' topic te openen?
Tja, dat is het probleem tussen QF en de ART. De QF spreekt alles uit in termen van deeltjes en golven. Maar de ART zegt juist dat zwaartekracht niet is gequantiseerd; ze is een gevolg van de geometrie van de ruimte-tijd. Dus valt er niets te ontsnappenquote:Op donderdag 24 februari 2005 10:07 schreef Oud_student het volgende:
Ik zie dat het topic "Rudiaanse filosofie" gesloten is. Op zich een juiste beslissing, maar er was nu net tussen Haushofer en gnomaat een discussie over de zwaartekracht, die er op neerkomt op de vraag:
Kan zwaartekracht uit een zwart gat ontsnappen ?
Het lijkt een onzinnige vraag, maar toch lijkt er een tegenspraak:
Bij mijn weten heeft elke kracht een drager in de vorm van een deeltje dat uitgewisseld wordt tussen 2 objecten die de kracht ondervinden. Zo is het muon de drager van de kernkracht en het foton de drager van de electomagnetische kracht.
Het graviton zou de gepostuleerde drager zijn van de zwaartekracht.
Hoe kan nu een graviton worden uitgewisseld tussen een zwart gat en een ander object ?
gaan gravitonen sneller dan het licht of bestaan ze eenvoudig niet ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |